Natuurlijk gaat het een en ander wel in overleg. Bovendien heb ik van meerdere mensen toestemming nodig (baas in buitenland, projectmanager, lijnmanager) en deze mensen weten wel enigzins in welke periode ik vage plannen heb om te vertrekken. Bovendien ben ik flexibel genoeg om ook te blijven als het druk is en er deadlines gehaald dienen te worden. Mede daardoor is men ook flexibel naar mij toe.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Gelukkig ben je geen collega, want als je mij vier weken van te voren zou melden dat je een maand weg zou gaan dan kan je beter in het land van bestemming blijven
Op mijn eerstvolgende zekere bestemming is het tussen de -4 en de +4 en ligt er 10cm sneeuwquote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:58 schreef Hik het volgende:
Quito.
Het regent er nu, maar het is wel boven de 20 graden
Groningen?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:11 schreef DutchTrain het volgende:
Op mijn eerstvolgende zekere bestemming is het tussen de -4 en de +4 en ligt er 10cm sneeuw
Basel / Freiburg / Straatsburgquote:
tenzij je een erg vreemde mobiel hebt, kan je lader gewoon tegen 110 Vquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:27 schreef Hik het volgende:
Vraagje: In Suriname (zelfde stekkers maar 110 Volt) beweerde men dat het geen goed idee was m'n mobiel op te laden op dat netwerk. Heb het uiteindelijk helemaal niet gedaan (want geen oplader bij me), maar das toch onzin?!
![]()
Dat laatste was inderdaad waar zij het op gooiden. Het leek me niet echt logisch, maar dat meisje deed echt ofdat de boel zou ontploffen...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:29 schreef DutchTrain het volgende:
dat staat er ook op: geschikt voor 100V - 250V
Ik kan me voorstellen dat er in sommige landen wat problemen zijn met spanningsval / spanningspieken, maar bij een mobiellader hoeft dat niet zo'n probleem te zijn.
Er zijn apparaten waar niet zo'n ingebouwde schakeling in zit. Op een computer zit bijvoorbeeld een kleine schakelaar op de voeding die je op 110 of 250 kan zetten. Ik heb van iemand begrepen (hij dacht dat dit de reset knop was) dat het een hoop vuurwerk oplevert als dat schakelaartje de verkeerde kant op staat...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:56 schreef Hik het volgende:
Dat laatste was inderdaad waar zij het op gooiden. Het leek me niet echt logisch, maar dat meisje deed echt ofdat de boel zou ontploffen...![]()
De boel ontploft niet. Onze apparatuur kan 220 aan, dan gaat het zeker niet stuk van 110. Andersom kan wel problemen geven. Althans, dat is mij altijd verteld.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:56 schreef Hik het volgende:
Dat laatste was inderdaad waar zij het op gooiden. Het leek me niet echt logisch, maar dat meisje deed echt ofdat de boel zou ontploffen...![]()
wel als je ineens 60Hz wisselstroom (ipv 50 Hz) hebt of er gelijkstroom op het stopcontact staat, maar dat is onwaarschijnlijk. Overigens gaat je cd-speler wel vreemde dingen doen van het verschil tussen 50 en 60 Hzquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:45 schreef UIO_AMS het volgende:
De boel ontploft niet. Onze apparatuur kan 220 aan, dan gaat het zeker niet stuk van 110. Andersom kan wel problemen geven. Althans, dat is mij altijd verteld.
oh ja, ik ben sociaal wetenschapper en geen TU'er.. dat vergeet ik nog wel eensquote:Please note that the same problem also exist in transformers as I explained, they also burn out after a while, also a transformer is made for either 50 or 60 Hertz. Take for instance the transformers which are used for printers to convert them to either a DC or AC voltage of somewhere around 12 volts, they burn quickly if there made cheap in China or Taiwan. The insulation of the wiring is done at minimum for 60 Hertz because of high volume and fine for 60 Hertz but not for 50 Hertz. Also the transformer for a celphone to connect it to the mains and charge the battery.
The input transformer like a computer or television or radio equipment is usually not a problem because they are used by the manufacturer all over the world and they make in that case only one model which can be used for both Hertz.
oh ja, ik ben TU'er en geen sociaal wetenschapper... dat vergeet ik nog wel eensquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:59 schreef DutchTrain het volgende:
hmm toch nog iets:
[..]
oh ja, ik ben sociaal wetenschapper en geen TU'er.. dat vergeet ik nog wel eens![]()
Ik ben eigenlijk al aan de late kant. Van de week veranderd van afdeling, daarom kon ik nu pas intekenen. Normaal is dat al begin december.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:40 schreef Hik het volgende:
Het valt me trouwens op dat veel van jullie je vakantie al vroeg vastleggen op het werk zeg!![]()
Hier gaat het allemaal nogal ad hoc eigenlijk...
Ik denk wel meer.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
K_man houdt er toch wel een kloontje op na?
Dat wel, keuze uit ongeveer 3 a 4 films telkens en daarnaast nog wat andere programma's. Maar dat ding ziet er niet uit. Ook geen spelletjes en dergelijke.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |