Over mode en reizen dan maar: Tuurlijk is sommig van dat spul best handig (met name als je serieus hiked, wat ik dus niet doe), maar ik kan altijd een glimlach niet onderdrukken als je van die mensen ziet (jong of oud) die overduidelijk voor hun állereerste trip álles nieuw hebben aangeschaft: zo'n onverwoestbaar jack met 40 zakken, 2 fleecetruien, zakmes, de grootste kit van Care Plus, een klamboe, trekkingsokken, een rugzak van 80 liter of daaromtrend, 4 afrisbroeken, zo'n veel te dure haarband, een hoofdlamp, stormlucifers, enorme bergschoenen en van die vreselijke teva's (of hoe heten die apparaten). Alles glimmend van nieuwheid en met de merkjes er nog aan...
Eigenlijk koop ik mijn meeste reisspullen bij de H&M. Lekker goedkoop (
![]()
) zodat je niet in een stuip schiet als er een keer wat van de waslijn/boord/berg waait. En je kunt voor dat geld ook nog eens wat nieuws kopen (sterker nog, dat móet
![]()
) zodat je niet tot ver in 2016 met diezelfde fleecetrui loopt (je kunt duurzaamheid ook omdraaien natuurlijk
![]()
).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.