1 - Is niets mis mee. Harder mag je toch niet ook al zit je op de linkerbaan.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:26 schreef kikoooooo het volgende:
1 - Mensen die denken dat ze met 120 ook op de linkerbaan mogen
2 - Mensen die hun cruise control uitzetten dmv op de rem te stampen terwijl remmen op dat moment nergens voor nodig is
3 - achter iemand rijden op de invoegstrook vd autosnelweg die het nodig vind om met 60 te gaan invoegen.
4 - Mensen die passief rijden en doodsbenauwd zijn in de auto.
5 - Inhalende vrachtauto's met 1 km/u verschil
zo
Correctquote:Op maandag 2 januari 2006 11:32 schreef thefunny het volgende:
Moraal van dit verhaal: IEDEREEN GEWOON DOORRIJDEN!
quote:Op maandag 2 januari 2006 11:31 schreef glasbak het volgende:
[..]
1 - Is niets mis mee. Harder mag je toch niet ook al zit je op de linkerbaan. en toch hoort het niet, optiefen als je niet harder durft
2 - Als je zelf beter vooruit kijkt (anticiperen noemt men dat) dan zal je zien dat jouw schrikreactie die jij hebt van de remlichten van je voorganger nergens voor nodig is. Of meer afstand houden zodat je langer de tijd hebt om wel of niet te reageren. ik heb het niet over een schrikreactie, ik vind het gewoon bikkelirritant
Te hard rijden hoort nog minder, dus je blijft maar lekker wachtenquote:Op maandag 2 januari 2006 11:35 schreef kikoooooo het volgende:
1 - Is niets mis mee. Harder mag je toch niet ook al zit je op de linkerbaan. en toch hoort het niet, optiefen als je niet harder durft
quote:Op maandag 2 januari 2006 11:33 schreef ChRoNiC het volgende:
Zorgt ook voor hele slechte doorstroming.
Zoals de meeste klagersquote:Op maandag 2 januari 2006 11:38 schreef Fransvis het volgende:
Duidelijk een voorbeeld van iemand die onverdraagzaam en ongeduldig is. Jammer.
-chefke- is eensch met fransvisquote:Op maandag 2 januari 2006 11:38 schreef Fransvis het volgende:
TS is duidelijk een voorbeeld van iemand die onverdraagzaam en ongeduldig is. Jammer.
Klopt,in het verkeer erger ik me dood aan slakken ja.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:38 schreef Fransvis het volgende:
TS is duidelijk een voorbeeld van iemand die onverdraagzaam en ongeduldig is. Jammer.
dan moet je lef hebbenquote:Op maandag 2 januari 2006 11:51 schreef veldmuis het volgende:
Wat als je iemand die 100 rijdt wil inhalen op een 2baans weg, maar je auto niet harder dan 110 gaat?.
Ja ik prop m er ook heus wel tussen hoor.quote:
dan moet je een andere auto kopen.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:51 schreef veldmuis het volgende:
Wat als je iemand die 100 rijdt wil inhalen op een 2baans weg, maar je auto niet harder dan 110 gaat?.
Jij hebt t over een 2baansweg, daarom bedoel ik dat je lef moet hebben, ivm tegenliggers enzoquote:Op maandag 2 januari 2006 11:54 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ja ik prop m er ook heus wel tussen hoor..
Ik was meer benieuwd wat de bedoeling in jouw optiek zou zijn ofzoiets. Interessante zinnen maken is lastig.
Of humanoiden die met hun mistlampen aan rijden terwijl het kraakhelder is.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:40 schreef Gurb het volgende:
ik erger mij in het verkeer aan:
auto's waarvan de lampen verkeerd staan afgesteld en je midden in je gezicht / spiegels schijnen
Ik ken er ook zo 1,auto rijden kan ie ook al nietquote:Op maandag 2 januari 2006 14:10 schreef BrauN het volgende:
En ik erger me er niet aan, maar ik moet altijd een beetje gniffelen als ik zie hóeveel mensen lekker interessant een TomTom of PDA op hun dashboard hebben zitten.
Meestal zijn dat kantoorlullen die dagelijks hetzelfde traject rijden.
Werkelijk treurig.
mensen die net hun rijbewijs hebben zoals jij en dan wat gaan miepen over andere mensenquote:Op maandag 2 januari 2006 11:26 schreef kikoooooo het volgende:
1 - Mensen die denken dat ze met 120 ook op de linkerbaan mogen
2 - Mensen die hun cruise control uitzetten dmv op de rem te stampen terwijl remmen op dat moment nergens voor nodig is
3 - achter iemand rijden op de invoegstrook vd autosnelweg die het nodig vind om met 60 te gaan invoegen.
4 - Mensen die passief rijden en doodsbenauwd zijn in de auto.
5 - Inhalende vrachtauto's met 1 km/u verschil
zo
Als je gaat zeiken over dat het niet mag en je wil je goed aan de regeltjes houden: er is ook een regel dat je zoveel mogelijk rechts moet houden.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:37 schreef Lod het volgende:
[..]
Te hard rijden hoort nog minder, dus je blijft maar lekker wachten![]()
Verder heeft het niets met durven te maken.
Niet als je de 1e afslag links moet. Dan mag je links blijven rijden. Ookal komt die afslag pas over 5 km.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:13 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Als je gaat zeiken over dat het niet mag en je wil je goed aan de regeltjes houden: er is ook een regel dat je zoveel mogelijk rechts moet houden.
Op zoute naar rechts dus.
Linksplakkende betweters
![]()
Ik denk dat ik qua rijervaring best wel mee mag praten, wijsneusquote:Op maandag 2 januari 2006 14:12 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
mensen die net hun rijbewijs hebben zoals jij en dan wat gaan miepen over andere mensen
Natuurlijk mag je links 120 rijden... maar dan ben je gewoon extreem zielig... Bij een inhaalactie moet je gewoon effe wat gas bij geven, dat lijkt me wel zo sociaal. Nadat je de betreffende auto/vrachtwagen hebt ingehaald ga je weer naar rechts en kachel je lekker met 120 verder. Niets aan de hand toch? Gewoon niet zo koppig doen...quote:Op maandag 2 januari 2006 14:14 schreef amaranta het volgende:
wat betreft punt 1 van ts.
Ga toch fietsen kutmongool. Als ik links 120 wil gaan rijden dan is dat mijn goed recht. Die witte borden met die rode rand staan er niet voor niks.
Inhalende vrachtwagens zijn idd kut. Tevens is het invoegen achter een invoegende vrachtwagen ook kut, zeker als er op de rijbaan naast je ook al een vrachtwagen rijdt.
Op een snelweg staan geen borden met 120 rode randquote:Op maandag 2 januari 2006 14:14 schreef amaranta het volgende:
wat betreft punt 1 van ts.
Ga toch fietsen kutmongool. Als ik links 120 wil gaan rijden dan is dat mijn goed recht. Die witte borden met die rode rand staan er niet voor niks.
Inhalende vrachtwagens zijn idd kut. Tevens is het invoegen achter een invoegende vrachtwagen ook kut, zeker als er op de rijbaan naast je ook al een vrachtwagen rijdt.
Dan zal ik jou straks ook eens lekker m'n motorkap van dichtbij laten zien als jij 83 jaar bent.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:16 schreef lpg het volgende:
Ik erger mij in het verkeer aan bejaarden die er 5 minuten over doen om over te steken.
Ik sprak niet over 120 borden. Ik sprak over borden met een rode rand. Maargoed je hebt gelijk. Maar dan nog is er sprake van een maximum snelheid, of die nou wel of niet wordt aangegeven met borden.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Op een snelweg staan geen borden met 120 rode rand
Inhalen is weer een ander verhaal.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:17 schreef BrauN het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je links 120 rijden... maar dan ben je gewoon extreem zielig... Bij een inhaalactie moet je gewoon effe wat gas bij geven, dat lijkt me wel zo sociaal. Nadat je de betreffende auto/vrachtwagen hebt ingehaald ga je weer naar rechts en kachel je lekker met 120 verder. Niets aan de hand toch? Gewoon niet zo koppig doen...
En daarnaast... 120 op je tellertje is nog altijd 110 in werkelijkheid. Tenminste, in de meeste gevallen. Zet maar eens een TomTom in je auto en kijk wat die voor snelheid aangeeft en vergelijk het met je teller in de auto.
Gelul. En dan zeker 5 km met je knipperlicht aan gaan rijdenquote:Op maandag 2 januari 2006 14:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Niet als je de 1e afslag links moet. Dan mag je links blijven rijden. Ookal komt die afslag pas over 5 km.
En waarom geloof je de TomTom wel en de snelheidsmeter in je auto niet? Omdat de eerste een voor jou gunstigere uitslag geeft?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:17 schreef BrauN het volgende:
En daarnaast... 120 op je tellertje is nog altijd 110 in werkelijkheid. Tenminste, in de meeste gevallen. Zet maar eens een TomTom in je auto en kijk wat die voor snelheid aangeeft en vergelijk het met je teller in de auto.
omdat je als je 2 jaar je rijbewijs onmogelijk over veel rijervaring kunt spreken, of je moet 200 000km per jaar afleggen, maar ik denk dat het in jou geval meer 2000 isquote:Op maandag 2 januari 2006 14:21 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
en wat heeft dat met mijn rijervaring te maken?
Tot september deed ik 2000 minimaal per week, en nu ksstquote:Op maandag 2 januari 2006 14:27 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
omdat je als je 2 jaar je rijbewijs onmogelijk over veel rijervaring kunt spreken, of je moet 200 000km per jaar afleggen, maar ik denk dat het in jou geval meer 2000 is
quote:Op maandag 2 januari 2006 14:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
als ik de eerste afslag links moet dan mag ik wel links rijden
En ik zie regelmatig irritante trutten van in de 20 in een Suzuki Alto rijden en geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
zoiets dacht ik ook al....
en dan zn stoel zo ver mogelijk naar achteren, dat het lijkt alsof hij liggend rijdt, en dan ook nog helemaal naar rechts hangen over de versnellingsbak (dit is iets wat ik niet snap, ik zie regelmatig jongens rijden die helemaal naar rechts hangen)
Ik word niet rechts ingehaald. Want dat mag niet. Dus als ik lekker links wil rijden en iemand die achter mij haast heeft, dan heeft hij of zij gewoon dikke pech.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:30 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
En wat doe je als je dan rechts ingehaald wordt?
Laat me raden: toeteren en seinen met je licht?
Op de snelweg zitten de afslagen meestal aan de rechterkant..dus mooi rechts blijven jijquote:Op maandag 2 januari 2006 14:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
als ik de eerste afslag links moet dan mag ik wel links rijden
De weg waar ik het over heb is toevallig geen snelweg, maar een weg waar je 80 mag. En dan rij ik daar en dan moet ik de 1e afslag links hebben. Maar die komt pas na het derde verkeerslicht. Dan rij ik lekker 90 (= 80 in het echt he Braun). En dan ga ik bij het derde verkeerslicht linksaf.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:36 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Op de snelweg zitten de afslagen meestal aan de rechterkant..dus mooi rechts blijven jij![]()
Ja, want je zou je auto er nog eens tussen moeten krijgen als je nog 3 kilometer hebt, doodeng!quote:Op maandag 2 januari 2006 14:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
De weg waar ik het over heb is toevallig geen snelweg, maar een weg waar je 80 mag. En dan rij ik daar en dan moet ik de 1e afslag links hebben. Maar die komt pas na het derde verkeerslicht. Dan rij ik lekker 90 (= 80 in het echt he Braun). En dan ga ik bij het derde verkeerslicht linksaf.
En ja op de snelwegen zitten ook afslagen naar links. Bij eindhoven bijvoorbeeld. Of als je bij een knooppunt aankomt en je moet de linker uitvalsweg hebben...
Neen.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:39 schreef BrauN het volgende:
[..]
Gelieve op te kankeren uit dit topic met je oeverloze offtopic gemekker.
Die van Eindhoven is écht een uitzondering hoor. Veel meer zijn er niet.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
De weg waar ik het over heb is toevallig geen snelweg, maar een weg waar je 80 mag. En dan rij ik daar en dan moet ik de 1e afslag links hebben. Maar die komt pas na het derde verkeerslicht. Dan rij ik lekker 90 (= 80 in het echt he Braun). En dan ga ik bij het derde verkeerslicht linksaf.
En ja op de snelwegen zitten ook afslagen naar links. Bij eindhoven bijvoorbeeld. Of als je bij een knooppunt aankomt en je moet de linker uitvalsweg hebben...
Sinds wanneer rijden ze links in Belgie dan?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:41 schreef Wojworshebn het volgende:
Is dit het Belgie vs Nederland topic?![]()
Onverdraagzaam tiepje ben je. maar vertel eens, ben je ook zo stoer in de supermarkt, als je niet achter je centrale vergrendeling beveiligd zit en er wil iemand met zijn karretje jou voorbij? Maak je dan ook geen ruimte?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:32 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik word niet rechts ingehaald. Want dat mag niet. Dus als ik lekker links wil rijden en iemand die achter mij haast heeft, dan heeft hij of zij gewoon dikke pech.
Ik hou me namelijk wel aan de regels.
Vertel eens, waarom rij jij eigenlijk links?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:42 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja, want je zou je auto er nog eens tussen moeten krijgen als je nog 3 kilometer hebt, doodeng!
jep centrum/strijpquote:Op maandag 2 januari 2006 14:42 schreef BrauN het volgende:
[..]
Die van Eindhoven is écht een uitzondering hoor. Veel meer zijn er niet.
Dat is toch die op de A2, die naar het centrum gaat?
sinds 1 januari, wist je dat niet?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:42 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Sinds wanneer rijden ze links in Belgie dan?
ik rij doorgaans ook altijd rechts hoor...quote:Op maandag 2 januari 2006 14:36 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Op de snelweg zitten de afslagen meestal aan de rechterkant..dus mooi rechts blijven jij![]()
Ik heb dit topic geopent in PTA als je doppen eens zou openen. En wat betreft mijn rijervaring waar iedereen over valt, wat is hier het probleem van? Omdat ik dan toevallig nog "nog steeds niet meer dan 20 jaar rijervaring van en naar je werkquote:Op maandag 2 januari 2006 14:42 schreef Scorpie het volgende:
ik erger mij aan mensen die de regels niet volgen omdat het hun beter uitkomt
TS is hiervan een mooi voorbeeld, hoeveel klaagtopics hij wel niet heeft geopend op zijn zeer jonge leeftijd over mede-weggebruikers, is ontelbaar. Dat hij hierbij zeker de wijsheid niet in pacht heeft, ontgaat hem volledig. Want zeg nou zelf, 2000 Kilometer per week per jaar x 2 is nog steeds niet meer dan 20 jaar rijervaring van en naar je werk![]()
Ik denk helemaal niet dat ik de beste weggebruiker ben, ik hou gewoon van doorrijden en erger me daarbij aan mensen die doodsangsten uitstaan in de auto wat weer doorslaat naar hun rijgedrag. Welke punten uit mijn OP erger jij je precies aan? En een kort lontje heb ik niet echt hoorquote:Dat de TS denkt dat hijzelf de beste weggebruiker is blijkt wel uit zijn arrogante OP`s. Zelden of nooit is daarin iets te merken over zijn eigen weggedrag, dit moet je door de regels doorlezen.
TS: steek je hand eens in eigen boezem, ga eens naar je eigen rijgedrag kijken, want die reclame "Soms hebben we een te kort lontje" is zeker op jou gericht in mijn opinie.
De vraag of TS bestelbusdodo was, was overigens wel oprecht. Anders rijdt je geen 2000 km in de week. Voor vertegenwoordiger zie ik hem niet aan nl.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:43 schreef The_Terminator het volgende:
Zo, ik heb een aantal bagger/offtopic reacties verwijderd. Graag gewoon ontopic verder gaan en ophouden met dat 'elkaar er uit lullen' geblaat.
Wekelijks 2000 km door het hele land is toch nét effe iets beter voor je rijervaring als 20 jaar lang hetzelfde weggetje naar je werk.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:42 schreef Scorpie het volgende:
ik erger mij aan mensen die de regels van de weg niet volgen omdat het hun beter uitkomt
TS is hiervan een mooi voorbeeld, hoeveel klaagtopics hij wel niet heeft geopend op zijn zeer jonge leeftijd over mede-weggebruikers, is ontelbaar. Dat hij hierbij zeker de wijsheid niet in pacht heeft, ontgaat hem volledig. Want zeg nou zelf, 2000 Kilometer per week per jaar x 2 is nog steeds niet meer dan 20 jaar rijervaring van en naar je werk![]()
Dat de TS denkt dat hijzelf de beste weggebruiker is blijkt wel uit zijn arrogante OP`s. Zelden of nooit is daarin iets te merken over zijn eigen weggedrag, dit moet je door de regels doorlezen.
TS: steek je hand eens in eigen boezem, ga eens naar je eigen rijgedrag kijken, want die reclame "Soms hebben we een te kort lontje" is zeker op jou gericht in mijn opinie.
chapeauquote:Op maandag 2 januari 2006 14:42 schreef Scorpie het volgende:
ik erger mij aan mensen die de regels van de weg niet volgen omdat het hun beter uitkomt
TS is hiervan een mooi voorbeeld, hoeveel klaagtopics hij wel niet heeft geopend op zijn zeer jonge leeftijd over mede-weggebruikers, is ontelbaar. Dat hij hierbij zeker de wijsheid niet in pacht heeft, ontgaat hem volledig. Want zeg nou zelf, 2000 Kilometer per week per jaar x 2 is nog steeds niet meer dan 20 jaar rijervaring van en naar je werk![]()
Dat de TS denkt dat hijzelf de beste weggebruiker is blijkt wel uit zijn arrogante OP`s. Zelden of nooit is daarin iets te merken over zijn eigen weggedrag, dit moet je door de regels doorlezen.
TS: steek je hand eens in eigen boezem, ga eens naar je eigen rijgedrag kijken, want die reclame "Soms hebben we een te kort lontje" is zeker op jou gericht in mijn opinie.
dan.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:46 schreef BrauN het volgende:
[..]
Wekelijks 2000 km door het hele land is toch nét effe iets beter voor je rijervaring als 20 jaar lang hetzelfde weggetje naar je werk.
Rare belgenquote:Op maandag 2 januari 2006 14:43 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
sinds 1 januari, wist je dat niet?![]()
![]()
De meeste vertegenwoordigers 'kunnen' er anders er ook wat van hoor, met hun leasebakken.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:45 schreef Ro�a� het volgende:
[..]
De vraag of TS bestelbusdodo was, was overigens wel oprecht. Anders rijdt je geen 2000 km in de week. Voor vertegenwoordiger zie ik hem niet aan nl.
-r-
passat's?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:47 schreef BrauN het volgende:
[..]
De meeste vertegenwoordigers 'kunnen' er anders er ook wat van hoor, met hun leasebakken.
Als jij je rijervaring gaat gebruiken om je mening te funderen, en je wordt daarop aangevallen, dan denk ik toch wel dat mensen het volle recht hebben dat te doen. Je bent immers pas 20 en je zit nog steeds in de risicogroep die de meeste slachtoffers per jaar maken (feit). Tot die tijd is het mak aan doenquote:Op maandag 2 januari 2006 14:45 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik heb dit topic geopent in PTA als je doppen eens zou openen. En wat betreft mijn rijervaring waar iedereen over valt, wat is hier het probleem van? Omdat ik dan toevallig nog "nog steeds niet meer dan 20 jaar rijervaring van en naar je werk" heb, mag ik niet eens meespreken?
[..]
Ik denk helemaal niet dat ik de beste weggebruiker ben, ik hou gewoon van doorrijden en erger me daarbij aan mensen die doodsangsten uitstaan in de auto wat weer doorslaat naar hun rijgedrag. Welke punten uit mijn OP erger jij je precies aan? En een kort lontje heb ik niet echt hoor
Ja, flitspalen zijn het toonbeeld van verkeersveiligheidquote:Op maandag 2 januari 2006 14:55 schreef amaranta het volgende:
Wat ik graag wil weten he...
Wat doe je als er een flitspaal staat? Remmen zeker he...
Als je echt zo stoer bent dan rij je door...
Want waarom zou je remmen? Owja...omdat je niet harder mag.
Dat zeg ik niet. Maar als je zo stoer bent dat je overal te hard rijdt, dan moet je dat daar ook gewoon doen.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:01 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja, flitspalen zijn het toonbeeld van verkeersveiligheid
Scorpie, op jouw post reageer ik zo nog even
ja die hebben hun rijbewijs echt bij de cornflakes gekregen....quote:Op maandag 2 januari 2006 15:03 schreef Vassili_Z het volgende:
Mensen die altijd net op het laatst naar een andere baan willen... voor die mensen heb ik geen genade
Ow ja, en bestelbusjes mogen van mij branden in hel
Ik mag best mijn mening geven, alleen begonnen anderen over mijn rijervaring. Ik open een topic over dingen waaraan ik mij erger in het verkeer, alleen mag ik mij dus niet ergeren omdat ik nog maar 2 jaar mijn rijbewijs heb? Ik vind dat grote kolder hoor. Tuurlijk weet ik dat ik in een risicogroep zit, alleen denk ik dat ik wat betreft leeftijdsgenoten net iets meer ervaring heb en zeker wel recht van spreken mbt ergernissen.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als jij je rijervaring gaat gebruiken om je mening te funderen, en je wordt daarop aangevallen, dan denk ik toch wel dat mensen het volle recht hebben dat te doen. Je bent immers pas 20 en je zit nog steeds in de risicogroep die de meeste slachtoffers per jaar maken (feit). Tot die tijd is het mak aan doen*ben zelf 22 en heb zelf ook geleerd mak aan te doen*
Tuurlijk snap ik dat andere weggebruikers niet altijd willen doorrijden, of het zelfs niet durven. Alleen heb ik een schurft aan mensen die het doorrijden voor anderen onmogelijk maken omdat ze het nodig vinden kilometers lang links te rijden met een rij auto's achter zich. Ik weet wel dat die mensen in feite geen overtreding begaan, maar me er aan ergeren is mijn goedrecht.quote:Doorrijden is geen punt. Het ergeren aan andere gebruikers omdat zij dat niet doen, slaat nergens op. Geen enkele rijstijl is hetzelfde, en jij moet je aanpassen aan het overige verkeer, niet andersom. Als het goed is heb je die wel geleerd van je rijinstructeur. Ik snap best dat je soms gefrustreerd raakt van bepaalde mensen, maar kalmeer; relax; je kan er niks aan veranderen.
Zie andere stukje. Ik weet dat ik me aan moet passen, en dat doe ik ook. Zal zeker nooit het gas intrappen wanneer dat totaal niet verantwoord is. Maar als een slak links aan het rijden is, dan erger ik me daar aan.quote:Uit je OP:
Nummer 1: De maximale snelheid moet overal aangehouden worden, dus ook op de linkerbaan. Dat jij je niet wilt houden aan die snelheid, is jouw probleem. Onthou de regel: Ik moet mij aanpassen aan het overige verkeer, niet andersom.
Het is gewoon irritant en het roept onnodige alertheid op .Vooral als ik diegene net aan het inhalen ben, en ze stampen ineens vanaf de rechterbaan op de rem, dan kan er wel weetikwatvoor dier over de weg schieten omdat ze remmen (ik zie dat dan niet omdat ik er naast zit), blijkt dat ze het gewoon nodig vinden om hun cc uit te zetten dmv remmen.quote:Nummer 2: Daar moet je toch gewoon om lachen ipv gefrustreerd te raken? Je blijft er netjes op afstand achter, je ziet hem remmen, je laat je auto uitrijden en je geeft na een tijdje weer gas bij omdat je voorganger weer doorrijdt. No problems there volgens mij. Tenzij je er dichter op zit waardoor je zelf ook in de remmen moet.
Waarom zou ik in godsnaam te hard langs een staatskassa knallen? Ik ben toch wel goed bij mn bakkes? En hoezo breng ik dan anderen in gevaar als ik rustig uitrol voor een staatskassa? Ik stamp heus niet zomaar op de rem hoorquote:Op maandag 2 januari 2006 15:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar als je zo stoer bent dat je overal te hard rijdt, dan moet je dat daar ook gewoon doen.
En niet als een leipe mongool gaan liggen remmen, want dan PAS breng je andere verkeersgebruikers die zich wel aan de regels houden in gevaar. (zie jouw 2de ergenis)
Bronquote:Wat U Zegt
Falk AdSolution
Falk AdSolution
wo 4 jan 2006, 09:25 | 150 reacties
Bumperkleven van Ergenis naar Opvoeding...
AMSTERDAM - Voor veel mensen is het hebben van een bumperklever achter je ergenis nummer 1. Ik heb een manier gevonden om hier juist positief mee om te gaan. Ik zie het namelijk als een moment opvoeding. Je kunt de ander wat leren. Bumperklevers zijn vaak mensen die een nieuwe auto rijden en daarmee denken dat ze hoger in rangorde staan dan andere weggebruikers. Vaak betreft het leaseauto's met verkopers die hun quotum moeten halen.
Bumperkleven van Ergenis naar Opvoeding...
Het opvoeden (met goede resultaten) gaat als volgt. Indien bij mij iemand heel dicht op mijn bumper kleeft dan ga ik precies de maximaal toegestane snelheid rijden i.p.v. 10 km harder. Indien de bumperklever op hele korte afstand rijdt probeer ik zoveel mogelijk NIET naar rechts te gaan. Dat werkt het beste als er relatief veel verkeer is op de rechter baan zoals vrachtwagens. Mocht degene achter mij dan nog geen afstand nemen, ga ik helemaal niet meer naar rechts ook al is daar de gelegenheid voor. De bumper klever zal dan wel afstand moéten nemen of de wet overtreden door mij rechts in te halen. Dat is een keus voor de bumperklever. Het valt mij op dat met bovenstaande methode veel bumperklevers zich realiseren dat het het asociaal gedrag is dat ze vertonen en dan toch afstand nemen tot hun voorganger. Het werkt dus relatief vaak erg goed.
Ik verheug mij bij elke autorit weer op het ontmoeten van een bumperklever. Het maakt het autorijden extra leuk en je leert anderen iets.
Paul Janszen, Eemnes.
Die zijn er genoeg, gewoon opgepimpte provinciale wegen met een snelweg-bord aan het beginquote:
Het zal mij ook aan mn reet roesten dat iemand zn auto opleukt (tis maar wat je leuk noemt), maar het asociale rijgedrag en die takkeherrie die uit hun uitlaten/boxen komt is pure overlastquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:32 schreef kikoooooo het volgende:
Aan mensen met 'opgeleukte' auto's erger ik mij dan totaal weer niet... Kan ik niet warm of koud van worden wat voor auto iemand rijdt, zolang ie maar fatsoenlijk rijdt en niet links blijft plakken
Defensief rijden is zooo 2003quote:Op maandag 2 januari 2006 14:50 schreef Scorpie het volgende:
Nummer 2: Daar moet je toch gewoon om lachen ipv gefrustreerd te raken? Je blijft er netjes op afstand achter, je ziet hem remmen, je laat je auto uitrijden en je geeft na een tijdje weer gas bij omdat je voorganger weer doorrijdt. No problems there volgens mij. Tenzij je er dichter op zit waardoor je zelf ook in de remmen moet.
hohoquote:Op maandag 9 januari 2006 00:35 schreef Captain_Chaos het volgende:
Onverdraagzaamheid.
Lekker elkaar in de nieren zitten om beslag te leggen op vijf strekkende meter asfalt die nota bene van Hare Majesteit de Koningin zijn en van niemand anders.
Die 'jeep' op mijn foto was ook een druk pratende damequote:Op maandag 9 januari 2006 12:59 schreef Bright het volgende:
Met stip op 1: geen richting aangeven (bij rotondes, maar ook op de snelweg als er van baan wordt veranderd)
En direct daarachteraan de fietsers die geen richting aangeven. Sta je verdorie keurig te wachten tot de fietser voorbij kan, slaat die persoon af!
Verder: bumperklevers (echt zo irritant, die mensen die aan m'n voorbumper blijven plakken!)
en natuurlijk langzaamrijders op de linkerbaan (meestal dames en ouderen) dan wel onnodig op die baan blijven hangen.
Dat verbaast me niks; we hebben zelf cruise control en als m'n vrouw achter het stuur zit met CC aan en ze begint 'in een discussie' te komen, dan remt ze gewoon iets af (waardoor de CC uitgaat en we lekker 80 a 90 op de snelweg rijden)! Ongelooflijk. Als ik er iets van zegt, dan zegt ze: 'Maar ik ben nu zo lekke raan het praten' - antwoord: 'Dan moet je niet rijden!' (da's dus het verkeerde antwoord tegen je vrouw...)quote:Op maandag 9 januari 2006 12:59 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Die 'jeep' op mijn foto was ook een druk pratende dame
Herkenbaarquote:Op maandag 9 januari 2006 13:10 schreef Bright het volgende:
[..]
Dat verbaast me niks; we hebben zelf cruise control en als m'n vrouw achter het stuur zit met CC aan en ze begint 'in een discussie' te komen, dan remt ze gewoon iets af (waardoor de CC uitgaat en we lekker 80 a 90 op de snelweg rijden)! Ongelooflijk. Als ik er iets van zegt, dan zegt ze: 'Maar ik ben nu zo lekke raan het praten' - antwoord: 'Dan moet je niet rijden!' (da's dus het verkeerde antwoord tegen je vrouw...)
quote:Op maandag 9 januari 2006 13:24 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
HerkenbaarStuurt jouw vrouw ook naar links als ze naar links kijkt en andersom?
Ik knijp em altijd als ik een alto oid op die manier inhaal...quote:Op maandag 9 januari 2006 23:35 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vergat bijna een ergernis, maar werd er vandaag op een minder fijne manier aan herinnert:
- Mensen die vergeten hun dode hoek/over hun schouder te kijken bij het wisselen van rijbaan.
Ik reed in het voorsorteervak voor rechtaf, op een vierbaansweg. 2 banen rechtdoor en 1 links. Op de baan voor rechtdoor reed een auto met daarin 3 vrouwen, die ook naar rechts moesten en besloten dat de beste manier was om hem gewoon naar rechts te gooien. Ik reed daar dus en zag die andere auto dichterbij komen. Scheelde 5 cm, of ik had nu een coole witte striping op m'n blauwe auto.
Ik had er gisteren zo`n 1. Een duitser die even dacht naar links te kunnen totdat mijn toeter anders zeiquote:Op maandag 9 januari 2006 23:35 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vergat bijna een ergernis, maar werd er vandaag op een minder fijne manier aan herinnert:
- Mensen die vergeten hun dode hoek/over hun schouder te kijken bij het wisselen van rijbaan.
Ik reed in het voorsorteervak voor rechtaf, op een vierbaansweg. 2 banen rechtdoor en 1 links. Op de baan voor rechtdoor reed een auto met daarin 3 vrouwen, die ook naar rechts moesten en besloten dat de beste manier was om hem gewoon naar rechts te gooien. Ik reed daar dus en zag die andere auto dichterbij komen. Scheelde 5 cm, of ik had nu een coole witte striping op m'n blauwe auto.
Zijn dit dan dezelfden?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:04 schreef denka het volgende:
Ik erger mij aan die matties met die 36 knalpijpen, 7 tl buizen, donkere ramen EN het mooiste van alles je moet ALTIJD boos en dreigend kijken --> flikker toch op!
Verder erger ik me:
Aan mensen die binnen bebouwde kom 70 rijden en er buiten net geen 50..![]()
Dat doet me eraan denken: als je je cruise control aan hebt staan, keurig op 125 (dus rijd je zo'n 122km) dan halen mensen je in, gaan weer naar rechts (dus voor je rijden) en houden dan in. Daardoor moet ik weer naar de linkerbaan om met die snelheid een auto die 120km rijd in te gaan halen.quote:Aan mensen die als je ze inhaalt opeens harder gaan rijden..
En als je wilt invoegen, dan laten ze je er niet tussen - dus toch maar erin duiken en maar ff bumperkleven...quote:Aan bumperklevers en scooters die hetzelfde doen maar een goed trap op de rem doet wonderen..
Ze willen nog weleens een lichtje laten zien als ik zo geforceerd moet invoegen, maar ja - als ik daar al even rijd met m'n knipperlicht aan, dan moeten ze ruimte maken indien mogelijk - en het is altijd mogelijk, maar vaak wordt dat niet gedaan. Ga dan ook niet zo stom op je toeter drukken alsof ik je niet gezien hebt! Is nNiet tegen jou bedoeld hoor denkaquote:Aan mensen die gelijk GEK worden als je eens op je claxon drukt of een lichtsignaal geeft....
Dan valt het nog meequote:Dit zijn toch wel de ergste...
De mensen die met het'' niet door kunnen rijden argument'' worden vaak weer afgezeken door de mensen die vinden dat ze te hard gaan.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:02 schreef pieter_pontiac het volgende:
Samengevat: mensen die niet doorrijden.
Of mensen die vlak voor je de weg op draaien, en er 100m verder weer afgaan.
in een file kun je niet bumperkleven drolquote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:58 schreef 2609 het volgende:
tering jonge reed ik net in de auto van mn opa effe in een beetje file we reden nog maar 80 word ik gebumperkleeft :S terwijl ik toch ook niet kan doorijden en dan denkt ie zeker ook nog dat ie snel is met zn leaseaudi terwijl als ik 1 keer gas geef hij niet eens meer in mn binnenspiegel te zien is domme koe
En toch ben ik blij dat ik wel afrem... met 80kmu een rotonde 'over' wordt wel erg letterlijk ' rechtdoor'quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:22 schreef BabeWatcher het volgende:
* remmen voor groen
* remmen op een rotonde
Schij toch uit! Tegenwoordig is het bij Utrecht (en nog meer plaatsen) 80km/u geworden; als je nu ziet hoe gevaarlijk het invoegen en uitvoegen geworden is, eenvoudig omdat de personenauto's even snel rijden als de vrachtwagens, dan houd ik mijn hart vast. Echt, er zal nog wel eens een flink ongeluk gebeuren daar. Nee, personenauto's en vrachtwagens even hard laten rijden? Echt niet!quote:Een hele hoop ergenissen kán heel eenvoudig worden opgelost. Snelheid overal 80km/h, dan heb je geen last van inhalende vrachtwagens, is het invoegen veiliger, rij je zuiniger en ontspannender. De meeste ergenissen en gevaarlijke situaties komen door verschil in snelheid van verschillende weggebruikers. Als ze die 80 landelijk hebben ingevoerd moet er ook direct een minimale snelheid van 70 worden ingevoerd.
jonge als het druk is en we reden maar 80 km per uur dan hoef je me toch niet te bumperkleven net alsof je sneller dan me bent ofzoquote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:06 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
in een file kun je niet bumperkleven drol
Zou een mooie file worden als iedereen 20 meter afstand hield
Het is geen argument, maar een mening, of eigenlijk mijn ervaring.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:27 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
De mensen die met het'' niet door kunnen rijden argument'' worden vaak weer afgezeken door de mensen die vinden dat ze te hard gaan.
Niet door kunnen rijden argument is echt nutteloos
De pakkans in Nederland is het grootste ter wereld. Je mag dus al blij zijn dat je 120 kunt rijden.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:33 schreef ChRoNiC het volgende:
Vooral die vrachtwagens en dat linksrijden met 120 is vreselijk irritant inderdaad. Zorgt ook voor hele slechte doorstroming.
Whehe, herkenbaar.quote:Op zondag 15 januari 2006 20:43 schreef kikoooooo het volgende:
Klapjosti's op de snelweg die als 1 grote zenuwachtige file achter een politieauto aanrijden, die was ik vergeten, maar ik kwam ze net bij Meppel weer eens tegen...
Net alsof je direct een boete krijgt als je een politieauto inhaalt
en welke auto heeft je opa dan wel?quote:Op woensdag 11 januari 2006 11:22 schreef 2609 het volgende:
[..]
jonge als het druk is en we reden maar 80 km per uur dan hoef je me toch niet te bumperkleven net alsof je sneller dan me bent ofzo
Ik ben met de trein vanochtend en heb me nergens aan geergerdquote:Op dinsdag 17 januari 2006 08:27 schreef Bright het volgende:
't Was weer wat vanochtend: in het donker een auto met achterlichten, maar geheel zonder voorlampen. Dat je zo uberhaupt durft te rijden zeg - je ziet helemaal niets! Echt, die vrouw reed volgens mij gewoon achter de rode lichtjes van een ander aan!
Levensgevaarlijk. En dan maar te hopen dat ze niet iemand omver rijdt![]()
Ach, ik erger me er ook niet (meer) aan; ik hoop alleen dat ze niemand aanrijdt.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:06 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik ben met de trein vanochtend en heb me nergens aan geergerd
ferrari 550 jongeeequote:Op zondag 15 januari 2006 21:23 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
en welke auto heeft je opa dan wel?![]()
Domme Belgen die hun rijbewijs bij een zakje chips hebben gekregen en zich op de Nederlandse wegen durven te begeven.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:12 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
mensen die net hun rijbewijs hebben zoals jij en dan wat gaan miepen over andere mensen
en wat doe je zelf als iemand bijv. uit zo'n weggetje wil invoegen?quote:Op woensdag 18 januari 2006 05:21 schreef StefanP het volgende:
Sterf allemaal, sterf. Ik meen het. Sterf. Als ik voor me een knopje had waar ik ze allemaal mee dood kon laten gaan, dan drukte ik het in. Ik spuug op hun levens, ze verdienen alleen de dood. Ik haat ze letterlijk met elke vezel van mijn lichaam.
Ze voor laten, die ene auto maakt me echt niks uit hoor. Ik ben in het verkeer echt netjes. Maar ik heb de pest aan de rest van die eikels omdat 75% bestaat uit lamme, luie, egoistische kneuzen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 05:23 schreef mcDavid het volgende:
[..]
en wat doe je zelf als iemand bijv. uit zo'n weggetje wil invoegen?
Geen hond heeft last van mij. Nooit. In het verkeer niet, op straat niet, op werk niet en niet via hun portemonnee omdat ik werk voor m'n geld, niet fraudeer met verzekeringen, enz. Ik geef altijd richting aan, laat meer dan voldoende ruimte, rijd niet harder dan het overige verkeer, doe nooit onverwachte dingen zoals kneuzen die dwars door 3 banen slingeren om nog per se even een afslag te halen, anticipeer op anderen enz. Saai he? Mensen die de moeite niet nemen om hun vinger op te tillen als ze afslaan, die mogen van mij dan ook dood. Zoiets zie ik, net als rommel op straat gooien, als het eenvoudigste bewijs dat het hier een "mens" betreft dat lak heeft aan de samenleving. Ik ben echt geen hippie of moraalridder, maar als je dat kleine beetje fatsoen niet kunt opbrengen, dan kun je ongetwijfeld met de rest ook niet. En die mensen ben ik echt liever kwijt dan rijk. Het is altijd hetzelfde liedje, door hun stommiteiten moet ik me aanpassen. Of het nu dagelijks wel een keer op de rem trappen is om een aanrijding te voorkomen, of via het betalen van belastingen. Ik wens ze dan ook echt het ergste toe.quote:Op woensdag 18 januari 2006 08:15 schreef Bright het volgende:
StefanP, doe es ff normaal man - leven en laten leven, graag! Een beetje opvoeding doet die mensen wellicht geen kwaad, maar wat respect voor mensen en leven zou jou ook geen kwaad doen.
Waarschijnlijk ben jij (en velen) ook zo'n randdebiel die gevaarlijk rijdt, alleen heb je het zelf niet in de gaten.
En zo gaat de boel naar de klote. Er is in principe plek genoeg als je een soort trein van auto's maakt.quote:Op donderdag 19 januari 2006 02:51 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ze voor laten, die ene auto maakt me echt niks uit hoor. Ik ben in het verkeer echt netjes. Maar ik heb de pest aan de rest van die eikels omdat 75% bestaat uit lamme, luie, egoistische kneuzen.
Waar heb je het in hemelsnaam over? Ik heb het over mensen die in een file anderen die ook die weg op willen slaan er niet tussen laten.quote:Op donderdag 19 januari 2006 02:57 schreef sig000 het volgende:
[..]
En zo gaat de boel naar de klote. Er is in principe plek genoeg als je een soort trein van auto's maakt.
Iedereen dezelfde snelheid, vrachtverkeer rechts en personen vervoer links. Geen sukkels die met 5km/u verschil inhalen en alles gewoon op max snelheid.
Als je wilt dat niemand last van je hebt, doe dan niet zo radicaal man! Het lijkt wel alsof je zo een aanslag op een niet-richting-aangever zal doen!quote:Op donderdag 19 januari 2006 02:51 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ze voor laten, die ene auto maakt me echt niks uit hoor. Ik ben in het verkeer echt netjes. Maar ik heb de pest aan de rest van die eikels omdat 75% bestaat uit lamme, luie, egoistische kneuzen.
[..]
Geen hond heeft last van mij. Nooit. In het verkeer niet, op straat niet, op werk niet en niet via hun portemonnee omdat ik werk voor m'n geld, niet fraudeer met verzekeringen, enz. Ik geef altijd richting aan, laat meer dan voldoende ruimte, rijd niet harder dan het overige verkeer, doe nooit onverwachte dingen zoals kneuzen die dwars door 3 banen slingeren om nog per se even een afslag te halen, anticipeer op anderen enz. Saai he? Mensen die de moeite niet nemen om hun vinger op te tillen als ze afslaan, die mogen van mij dan ook dood. Zoiets zie ik, net als rommel op straat gooien, als het eenvoudigste bewijs dat het hier een "mens" betreft dat lak heeft aan de samenleving. Ik ben echt geen hippie of moraalridder, maar als je dat kleine beetje fatsoen niet kunt opbrengen, dan kun je ongetwijfeld met de rest ook niet. En die mensen ben ik echt liever kwijt dan rijk. Het is altijd hetzelfde liedje, door hun stommiteiten moet ik me aanpassen. Of het nu dagelijks wel een keer op de rem trappen is om een aanrijding te voorkomen, of via het betalen van belastingen. Ik wens ze dan ook echt het ergste toe.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 02:58 schreef Maikuuul het volgende:
Nou, die leerling auto's met hun zenuwachtige gedoe. Kom ik aanrijden kijken ze dik in de spiegel, niemand op de rotonde, gaan ze wat stilstaan.
Dan vraag je er toch om dat ik voor hun uitrijd en zonder hand uit te steken ergens insla.
Kom nou, moet natuurlijk wel een beetje gezellig blijven op de weg
Ik heb een brommer hoor, jeweetquote:
Zonder hummer is het leven maar een bummer! Hou je aan je rhymesquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:16 schreef Developersrus het volgende:
Kleine kut boodschappenauto's en gepimpte broodtrommels!
Een leven zonder Hummer® is maar een bummer!
Dat hoort ook zo, tenminste, wel als je rechtsaf moet.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
- auto's die zo dicht langs de stoeprand gaan staan dat je er als fietser niet meer langs kunt en er dus omheen moet (deze automoblisten krijgen gegarandeerd een knal tegen het raam en een scheldpartij van mij
[..]
Hummers, die zijn pas vervelend!quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:16 schreef Developersrus het volgende:
Kleine kut boodschappenauto's en gepimpte broodtrommels!
Een leven zonder Hummer® is maar een bummer!
Aangenomen dat er geen fietspadje naast/op de rijbaan rechts is, anders dien je die wel vrij te houden.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:22 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dat hoort ook zo, tenminste, wel als je rechtsaf moet.
nee man.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:22 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dat hoort ook zo, tenminste, wel als je rechtsaf moet.
Dat helptquote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:27 schreef Jezusteropeenhoutvlot het volgende:
Ik vind mensen die hun grootlicht aandoen nadat je ze hebt ingehaald best irritant. Ze vinden dan denk ik dat je te hard rijdt of zo. Ga bij de verkeerspolitie werken suflul! roep ik dan altijd heel hard.
Mensen met hun cruisecontrol op psies 80/120, kom je dan aan met je eigen cc op 83/124 en moet je weer aanpassenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:52 schreef D-MIXXX het volgende:
- H#fters die 75/78 rijden terwijl ik met mijn cruise-control op 80 aan kom. Moet ik telkens iets langerzamer/harder.
- Schijterds die bij een trajectcontrole direct vaart minderen, en de meesten liefst naar <70. Stel je voor dat je km afwijking hebt, voorzorgsmaatregel!
zo roep ik naar deze zeikerds altijd: denk je dat je een bonus thuis krijgt gestuurd als je onder de maximale snelheid rijdt, suflul?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:52 schreef D-MIXXX het volgende:
-- Schijterds die bij een trajectcontrole direct vaart minderen, en de meesten liefst naar <70. Stel je voor dat je km afwijking hebt, voorzorgsmaatregel!
parkeerplaats, slootje, rechtop in de wind?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:35 schreef Stansfield het volgende:
Het gebrek aan benzinestations langs de a10 en dan verder a1. Reed vanmiddag naar huis vanaf amsterdam west over de a10 en moest vrij snel al onwijs nodig pissen. Denk ik langs de a1 zit een BP dus ik ophouden en ophouden kom ik daar. Wordt die verbouwd en is die dus gesloten. Tering nog net gehaald tot huis.
en Afrikanen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:13 schreef dewd het volgende:
Aan vrouwen en ouwe lullen. Die 2 groepen kunnen echt niet rijden.
Wat moet jequote:Op zaterdag 21 januari 2006 00:30 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
hoe weet je dat die kikker een vrouwtje is
Het is de bedoeling om de héle linkerbaan te benutten en door te rijden tot aan het verdrijvingsvlak! Op deze manier wordt het asfalt het best benut. Ik kan me dan ook behoorlijk irriteren aan losers die al één kilometer voor de wegversmalling willen ritsen en daarbij stil gaan staan op de linkerbaan...quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:35 schreef Klingon het volgende:
Ik bedoelde meer het ritsen van drie banen naar twee. Ik heb het niet met automobilisten die dan snel nog even met volle snelheid voorbijschieten op de meest linkse baan.
6 - Mensen die met angst en beven achter het stuur zitten als het en beetje regent. Laat dat soort gasten dan lekker de bus pakken of zo.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:26 schreef kikoooooo het volgende:
1 - Mensen die denken dat ze met 120 ook op de linkerbaan mogen
2 - Mensen die hun cruise control uitzetten dmv op de rem te stampen terwijl remmen op dat moment nergens voor nodig is
3 - achter iemand rijden op de invoegstrook vd autosnelweg die het nodig vind om met 60 te gaan invoegen.
4 - Mensen die passief rijden en doodsbenauwd zijn in de auto.
5 - Inhalende vrachtauto's met 1 km/u verschil
zo
Als jij ooit rijlessen zou hebben gevolgd dan zou je weten dat automobilisten dit in sommige gevallen uit veiligheidsoogpunt dit moeten doen. Bevoorbeeld in sommige gevallen als de auto voorgesorteert staat voor rechtsaf.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:34 schreef Viking84 het volgende:
goed topic, wilde ik ook al openen. Hier komt mijn rijtje:
- auto's die zo dicht langs de stoeprand gaan staan dat je er als fietser niet meer langs kunt en er dus omheen moet (deze automoblisten krijgen gegarandeerd een knal tegen het raam en een scheldpartij van mij
Fietsers verdienen ook geen voorrangquote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:59 schreef Nuna het volgende:
Automobilisten die fietsers van rechts niet voor laten gaan en je dus zowat omver rijden
Vrachtwagens op de snelweg die nog even 'snel' vlak voor je willen inhalen, waarvoor je dus meteen in de ankers moet![]()
Ik heb mijn rijbewijs nog niet eens en erger me nu al![]()
Ben je levensmoe of zo? Ik kan me je irritatie voorstellen, maar om dat nu op die manier te laten blijken gaat mij wat te ver. Ik ben juist blij dat er mensen rekening mee houden, met name als je achter zo'n malloot (lees: fossiel of onzeker type) zit.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:42 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
Waar ik me ook aan kan irriteren zijn die huismoeders die op de oprit van de snelweg hun boodschappenwagentje bij het begin van de blokmarkering de snelweg op flikkeren met 60 km/u. De bedoeling van een oprit is om snelheid te maken! Zo'n oprit is niet voor niets zo lang! En als ik dan op de rechterbaan van de snelweg rijd met 150 km/u, ben ik niet verplicht de linkerbaan op te zoeken om zo'n mongool in te laten voegen. En dat doe ik dan ook niet... zoek het maar lekker zelf uit...
Daar zit wel wat in. Wat dat aangaat is het volgens mij allemaal uit de hand gelopen omdat er:quote:Op donderdag 19 januari 2006 02:51 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ze voor laten, die ene auto maakt me echt niks uit hoor. Ik ben in het verkeer echt netjes. Maar ik heb de pest aan de rest van die eikels omdat 75% bestaat uit lamme, luie, egoistische kneuzen.
[..]
Ik geef altijd richting aan, laat meer dan voldoende ruimte, rijd niet harder dan het overige verkeer, doe nooit onverwachte dingen zoals kneuzen die dwars door 3 banen slingeren om nog per se even een afslag te halen, anticipeer op anderen enz. Saai he? Mensen die de moeite niet nemen om hun vinger op te tillen als ze afslaan, die mogen van mij dan ook dood. Zoiets zie ik, net als rommel op straat gooien, als het eenvoudigste bewijs dat het hier een "mens" betreft dat lak heeft aan de samenleving. Ik ben echt geen hippie of moraalridder, maar als je dat kleine beetje fatsoen niet kunt opbrengen, dan kun je ongetwijfeld met de rest ook niet. En die mensen ben ik echt liever kwijt dan rijk. Het is altijd hetzelfde liedje, door hun stommiteiten moet ik me aanpassen. Of het nu dagelijks wel een keer op de rem trappen is om een aanrijding te voorkomen.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:20 schreef Avalanche.. het volgende:
Wat is er godverdomme mis met Imageshack®? Hij doet 't toch of niet?
quote:Op zondag 22 januari 2006 12:52 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Fietsers verdienen ook geen voorrang
Mensen die denken dat je met een aanhanger ook 120 mag rijden !!!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:16 schreef jimjim1983 het volgende:
mensen die denk dat je maar 30 mag met een aanhangwagennet gehad
Heb jij daar last van?quote:Op zondag 22 januari 2006 16:59 schreef tcr het volgende:
[..]
Mensen die denken dat je met een aanhanger ook 120 mag rijden !!!
quote:Op zondag 22 januari 2006 20:10 schreef Nuna het volgende:
[..]
Als jij erachter rijdt en dat ding schiet eraf, wel ja.
Nooit een wagen met aanhanger zien scharen? Daar word je echt niet vrolijk van, met name niet als je dat voor je ziet gebeuren.quote:
Jawel hoor. Maar dan ga ik er gewoon voorbij.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:24 schreef drexciya het volgende:
[..]
Nooit een wagen met aanhanger zien scharen? Daar word je echt niet vrolijk van, met name niet als je dat voor je ziet gebeuren.
Jij gaat dagelijks met de trein?quote:Op maandag 23 januari 2006 04:55 schreef glasbak het volgende:
Ik erger me aan iedereen die zinloos loopt te klagen over andere weggebruikers. Met andere woorden, iedereen in dit topic
Aah kijk daar hebben we een onnodig linksrijder, die vind dat spitstroken niet voor hem zijn.quote:Op maandag 23 januari 2006 00:51 schreef X-Naut het volgende:
Bumperklevers
Vandaag weer zo;n kankerhond die zat te kleven![]()
Ik rij ook standaard 2/3 van de 80km zone 60kmph, het laatste stuk doe ik eind sprint tot in het rood om mijn diesel even schoon te blazen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 07:52 schreef D-MIXXX het volgende:
Ik zat vanmorgen weer achter zo'n troela die 70 gaat rijden ipv 80. Bijna aankomend bij de trajectcontrole vreeste ik al het ergste...en ja hoor, vol in de rem om 60 te rijden. ARG!!!
Alsjeblieft, FL-GR-55, als je dit leest. Je kan niet rijden!
Kun je beter je nummerbord afplakken, of tussen de lussen door rijdenquote:Op woensdag 25 januari 2006 10:55 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Ik rij ook standaard 2/3 van de 80km zone 60kmph, het laatste stuk doe ik eind sprint tot in het rood om mijn diesel even schoon te blazen.
Je denkt toch niet dat ik meewerk aan die onzin.
En wat heeft dat dan voor nut? Je pest er alleen anderen mee, want dan gaan de vrachtwagens weer inhalen, etc.quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:55 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Ik rij ook standaard 2/3 van de 80km zone 60kmph, het laatste stuk doe ik eind sprint tot in het rood om mijn diesel even schoon te blazen.
Je denkt toch niet dat ik meewerk aan die onzin.
Waar haal jij nou weer de conclusie vandaan dat hij een onnodig linksrijder is, dat is totaal niet uit zijn post op te makenquote:Op maandag 23 januari 2006 11:15 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Aah kijk daar hebben we een onnodig linksrijder, die vind dat spitstroken niet voor hem zijn.
Ik heb nooit last van klevers en op de snelweg rij ik over het algemeen niet harder als 110kmph (ik rij 50.000km per jaar) waarschijnlijk ligt het dus echt aan jou.
Mijn grootste frustratie op de weg zijn middenrijders / onnodig links rijders![]()
![]()
dit soort mensen kunnen een mooie krappe aanhaal actie aan de rechter kant verwachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |