1 - Is niets mis mee. Harder mag je toch niet ook al zit je op de linkerbaan.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:26 schreef kikoooooo het volgende:
1 - Mensen die denken dat ze met 120 ook op de linkerbaan mogen
2 - Mensen die hun cruise control uitzetten dmv op de rem te stampen terwijl remmen op dat moment nergens voor nodig is
3 - achter iemand rijden op de invoegstrook vd autosnelweg die het nodig vind om met 60 te gaan invoegen.
4 - Mensen die passief rijden en doodsbenauwd zijn in de auto.
5 - Inhalende vrachtauto's met 1 km/u verschil
zo
Correctquote:Op maandag 2 januari 2006 11:32 schreef thefunny het volgende:
Moraal van dit verhaal: IEDEREEN GEWOON DOORRIJDEN!
quote:Op maandag 2 januari 2006 11:31 schreef glasbak het volgende:
[..]
1 - Is niets mis mee. Harder mag je toch niet ook al zit je op de linkerbaan. en toch hoort het niet, optiefen als je niet harder durft
2 - Als je zelf beter vooruit kijkt (anticiperen noemt men dat) dan zal je zien dat jouw schrikreactie die jij hebt van de remlichten van je voorganger nergens voor nodig is. Of meer afstand houden zodat je langer de tijd hebt om wel of niet te reageren. ik heb het niet over een schrikreactie, ik vind het gewoon bikkelirritant
Te hard rijden hoort nog minder, dus je blijft maar lekker wachtenquote:Op maandag 2 januari 2006 11:35 schreef kikoooooo het volgende:
1 - Is niets mis mee. Harder mag je toch niet ook al zit je op de linkerbaan. en toch hoort het niet, optiefen als je niet harder durft
quote:Op maandag 2 januari 2006 11:33 schreef ChRoNiC het volgende:
Zorgt ook voor hele slechte doorstroming.
Zoals de meeste klagersquote:Op maandag 2 januari 2006 11:38 schreef Fransvis het volgende:
Duidelijk een voorbeeld van iemand die onverdraagzaam en ongeduldig is. Jammer.
-chefke- is eensch met fransvisquote:Op maandag 2 januari 2006 11:38 schreef Fransvis het volgende:
TS is duidelijk een voorbeeld van iemand die onverdraagzaam en ongeduldig is. Jammer.
Klopt,in het verkeer erger ik me dood aan slakken ja.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:38 schreef Fransvis het volgende:
TS is duidelijk een voorbeeld van iemand die onverdraagzaam en ongeduldig is. Jammer.
dan moet je lef hebbenquote:Op maandag 2 januari 2006 11:51 schreef veldmuis het volgende:
Wat als je iemand die 100 rijdt wil inhalen op een 2baans weg, maar je auto niet harder dan 110 gaat?.
Ja ik prop m er ook heus wel tussen hoor.quote:
dan moet je een andere auto kopen.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:51 schreef veldmuis het volgende:
Wat als je iemand die 100 rijdt wil inhalen op een 2baans weg, maar je auto niet harder dan 110 gaat?.
Jij hebt t over een 2baansweg, daarom bedoel ik dat je lef moet hebben, ivm tegenliggers enzoquote:Op maandag 2 januari 2006 11:54 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ja ik prop m er ook heus wel tussen hoor..
Ik was meer benieuwd wat de bedoeling in jouw optiek zou zijn ofzoiets. Interessante zinnen maken is lastig.
Of humanoiden die met hun mistlampen aan rijden terwijl het kraakhelder is.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:40 schreef Gurb het volgende:
ik erger mij in het verkeer aan:
auto's waarvan de lampen verkeerd staan afgesteld en je midden in je gezicht / spiegels schijnen
Ik ken er ook zo 1,auto rijden kan ie ook al nietquote:Op maandag 2 januari 2006 14:10 schreef BrauN het volgende:
En ik erger me er niet aan, maar ik moet altijd een beetje gniffelen als ik zie hóeveel mensen lekker interessant een TomTom of PDA op hun dashboard hebben zitten.
Meestal zijn dat kantoorlullen die dagelijks hetzelfde traject rijden.
Werkelijk treurig.
mensen die net hun rijbewijs hebben zoals jij en dan wat gaan miepen over andere mensenquote:Op maandag 2 januari 2006 11:26 schreef kikoooooo het volgende:
1 - Mensen die denken dat ze met 120 ook op de linkerbaan mogen
2 - Mensen die hun cruise control uitzetten dmv op de rem te stampen terwijl remmen op dat moment nergens voor nodig is
3 - achter iemand rijden op de invoegstrook vd autosnelweg die het nodig vind om met 60 te gaan invoegen.
4 - Mensen die passief rijden en doodsbenauwd zijn in de auto.
5 - Inhalende vrachtauto's met 1 km/u verschil
zo
Als je gaat zeiken over dat het niet mag en je wil je goed aan de regeltjes houden: er is ook een regel dat je zoveel mogelijk rechts moet houden.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:37 schreef Lod het volgende:
[..]
Te hard rijden hoort nog minder, dus je blijft maar lekker wachten![]()
Verder heeft het niets met durven te maken.
Niet als je de 1e afslag links moet. Dan mag je links blijven rijden. Ookal komt die afslag pas over 5 km.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:13 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Als je gaat zeiken over dat het niet mag en je wil je goed aan de regeltjes houden: er is ook een regel dat je zoveel mogelijk rechts moet houden.
Op zoute naar rechts dus.
Linksplakkende betweters
![]()
Ik denk dat ik qua rijervaring best wel mee mag praten, wijsneusquote:Op maandag 2 januari 2006 14:12 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
mensen die net hun rijbewijs hebben zoals jij en dan wat gaan miepen over andere mensen
Natuurlijk mag je links 120 rijden... maar dan ben je gewoon extreem zielig... Bij een inhaalactie moet je gewoon effe wat gas bij geven, dat lijkt me wel zo sociaal. Nadat je de betreffende auto/vrachtwagen hebt ingehaald ga je weer naar rechts en kachel je lekker met 120 verder. Niets aan de hand toch? Gewoon niet zo koppig doen...quote:Op maandag 2 januari 2006 14:14 schreef amaranta het volgende:
wat betreft punt 1 van ts.
Ga toch fietsen kutmongool. Als ik links 120 wil gaan rijden dan is dat mijn goed recht. Die witte borden met die rode rand staan er niet voor niks.
Inhalende vrachtwagens zijn idd kut. Tevens is het invoegen achter een invoegende vrachtwagen ook kut, zeker als er op de rijbaan naast je ook al een vrachtwagen rijdt.
Op een snelweg staan geen borden met 120 rode randquote:Op maandag 2 januari 2006 14:14 schreef amaranta het volgende:
wat betreft punt 1 van ts.
Ga toch fietsen kutmongool. Als ik links 120 wil gaan rijden dan is dat mijn goed recht. Die witte borden met die rode rand staan er niet voor niks.
Inhalende vrachtwagens zijn idd kut. Tevens is het invoegen achter een invoegende vrachtwagen ook kut, zeker als er op de rijbaan naast je ook al een vrachtwagen rijdt.
Dan zal ik jou straks ook eens lekker m'n motorkap van dichtbij laten zien als jij 83 jaar bent.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:16 schreef lpg het volgende:
Ik erger mij in het verkeer aan bejaarden die er 5 minuten over doen om over te steken.
Ik sprak niet over 120 borden. Ik sprak over borden met een rode rand. Maargoed je hebt gelijk. Maar dan nog is er sprake van een maximum snelheid, of die nou wel of niet wordt aangegeven met borden.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Op een snelweg staan geen borden met 120 rode rand
Inhalen is weer een ander verhaal.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:17 schreef BrauN het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je links 120 rijden... maar dan ben je gewoon extreem zielig... Bij een inhaalactie moet je gewoon effe wat gas bij geven, dat lijkt me wel zo sociaal. Nadat je de betreffende auto/vrachtwagen hebt ingehaald ga je weer naar rechts en kachel je lekker met 120 verder. Niets aan de hand toch? Gewoon niet zo koppig doen...
En daarnaast... 120 op je tellertje is nog altijd 110 in werkelijkheid. Tenminste, in de meeste gevallen. Zet maar eens een TomTom in je auto en kijk wat die voor snelheid aangeeft en vergelijk het met je teller in de auto.
Gelul. En dan zeker 5 km met je knipperlicht aan gaan rijdenquote:Op maandag 2 januari 2006 14:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Niet als je de 1e afslag links moet. Dan mag je links blijven rijden. Ookal komt die afslag pas over 5 km.
En waarom geloof je de TomTom wel en de snelheidsmeter in je auto niet? Omdat de eerste een voor jou gunstigere uitslag geeft?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:17 schreef BrauN het volgende:
En daarnaast... 120 op je tellertje is nog altijd 110 in werkelijkheid. Tenminste, in de meeste gevallen. Zet maar eens een TomTom in je auto en kijk wat die voor snelheid aangeeft en vergelijk het met je teller in de auto.
omdat je als je 2 jaar je rijbewijs onmogelijk over veel rijervaring kunt spreken, of je moet 200 000km per jaar afleggen, maar ik denk dat het in jou geval meer 2000 isquote:Op maandag 2 januari 2006 14:21 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
en wat heeft dat met mijn rijervaring te maken?
Tot september deed ik 2000 minimaal per week, en nu ksstquote:Op maandag 2 januari 2006 14:27 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
omdat je als je 2 jaar je rijbewijs onmogelijk over veel rijervaring kunt spreken, of je moet 200 000km per jaar afleggen, maar ik denk dat het in jou geval meer 2000 is
quote:Op maandag 2 januari 2006 14:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
als ik de eerste afslag links moet dan mag ik wel links rijden
En ik zie regelmatig irritante trutten van in de 20 in een Suzuki Alto rijden en geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
zoiets dacht ik ook al....
en dan zn stoel zo ver mogelijk naar achteren, dat het lijkt alsof hij liggend rijdt, en dan ook nog helemaal naar rechts hangen over de versnellingsbak (dit is iets wat ik niet snap, ik zie regelmatig jongens rijden die helemaal naar rechts hangen)
Ik word niet rechts ingehaald. Want dat mag niet. Dus als ik lekker links wil rijden en iemand die achter mij haast heeft, dan heeft hij of zij gewoon dikke pech.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:30 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
En wat doe je als je dan rechts ingehaald wordt?
Laat me raden: toeteren en seinen met je licht?
Op de snelweg zitten de afslagen meestal aan de rechterkant..dus mooi rechts blijven jijquote:Op maandag 2 januari 2006 14:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
als ik de eerste afslag links moet dan mag ik wel links rijden
De weg waar ik het over heb is toevallig geen snelweg, maar een weg waar je 80 mag. En dan rij ik daar en dan moet ik de 1e afslag links hebben. Maar die komt pas na het derde verkeerslicht. Dan rij ik lekker 90 (= 80 in het echt he Braun). En dan ga ik bij het derde verkeerslicht linksaf.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:36 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Op de snelweg zitten de afslagen meestal aan de rechterkant..dus mooi rechts blijven jij![]()
Ja, want je zou je auto er nog eens tussen moeten krijgen als je nog 3 kilometer hebt, doodeng!quote:Op maandag 2 januari 2006 14:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
De weg waar ik het over heb is toevallig geen snelweg, maar een weg waar je 80 mag. En dan rij ik daar en dan moet ik de 1e afslag links hebben. Maar die komt pas na het derde verkeerslicht. Dan rij ik lekker 90 (= 80 in het echt he Braun). En dan ga ik bij het derde verkeerslicht linksaf.
En ja op de snelwegen zitten ook afslagen naar links. Bij eindhoven bijvoorbeeld. Of als je bij een knooppunt aankomt en je moet de linker uitvalsweg hebben...
Neen.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:39 schreef BrauN het volgende:
[..]
Gelieve op te kankeren uit dit topic met je oeverloze offtopic gemekker.
Die van Eindhoven is écht een uitzondering hoor. Veel meer zijn er niet.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
De weg waar ik het over heb is toevallig geen snelweg, maar een weg waar je 80 mag. En dan rij ik daar en dan moet ik de 1e afslag links hebben. Maar die komt pas na het derde verkeerslicht. Dan rij ik lekker 90 (= 80 in het echt he Braun). En dan ga ik bij het derde verkeerslicht linksaf.
En ja op de snelwegen zitten ook afslagen naar links. Bij eindhoven bijvoorbeeld. Of als je bij een knooppunt aankomt en je moet de linker uitvalsweg hebben...
Sinds wanneer rijden ze links in Belgie dan?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:41 schreef Wojworshebn het volgende:
Is dit het Belgie vs Nederland topic?![]()
Onverdraagzaam tiepje ben je. maar vertel eens, ben je ook zo stoer in de supermarkt, als je niet achter je centrale vergrendeling beveiligd zit en er wil iemand met zijn karretje jou voorbij? Maak je dan ook geen ruimte?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:32 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik word niet rechts ingehaald. Want dat mag niet. Dus als ik lekker links wil rijden en iemand die achter mij haast heeft, dan heeft hij of zij gewoon dikke pech.
Ik hou me namelijk wel aan de regels.
Vertel eens, waarom rij jij eigenlijk links?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:42 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja, want je zou je auto er nog eens tussen moeten krijgen als je nog 3 kilometer hebt, doodeng!
jep centrum/strijpquote:Op maandag 2 januari 2006 14:42 schreef BrauN het volgende:
[..]
Die van Eindhoven is écht een uitzondering hoor. Veel meer zijn er niet.
Dat is toch die op de A2, die naar het centrum gaat?
sinds 1 januari, wist je dat niet?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:42 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Sinds wanneer rijden ze links in Belgie dan?
ik rij doorgaans ook altijd rechts hoor...quote:Op maandag 2 januari 2006 14:36 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Op de snelweg zitten de afslagen meestal aan de rechterkant..dus mooi rechts blijven jij![]()
Ik heb dit topic geopent in PTA als je doppen eens zou openen. En wat betreft mijn rijervaring waar iedereen over valt, wat is hier het probleem van? Omdat ik dan toevallig nog "nog steeds niet meer dan 20 jaar rijervaring van en naar je werkquote:Op maandag 2 januari 2006 14:42 schreef Scorpie het volgende:
ik erger mij aan mensen die de regels niet volgen omdat het hun beter uitkomt
TS is hiervan een mooi voorbeeld, hoeveel klaagtopics hij wel niet heeft geopend op zijn zeer jonge leeftijd over mede-weggebruikers, is ontelbaar. Dat hij hierbij zeker de wijsheid niet in pacht heeft, ontgaat hem volledig. Want zeg nou zelf, 2000 Kilometer per week per jaar x 2 is nog steeds niet meer dan 20 jaar rijervaring van en naar je werk![]()
Ik denk helemaal niet dat ik de beste weggebruiker ben, ik hou gewoon van doorrijden en erger me daarbij aan mensen die doodsangsten uitstaan in de auto wat weer doorslaat naar hun rijgedrag. Welke punten uit mijn OP erger jij je precies aan? En een kort lontje heb ik niet echt hoorquote:Dat de TS denkt dat hijzelf de beste weggebruiker is blijkt wel uit zijn arrogante OP`s. Zelden of nooit is daarin iets te merken over zijn eigen weggedrag, dit moet je door de regels doorlezen.
TS: steek je hand eens in eigen boezem, ga eens naar je eigen rijgedrag kijken, want die reclame "Soms hebben we een te kort lontje" is zeker op jou gericht in mijn opinie.
De vraag of TS bestelbusdodo was, was overigens wel oprecht. Anders rijdt je geen 2000 km in de week. Voor vertegenwoordiger zie ik hem niet aan nl.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:43 schreef The_Terminator het volgende:
Zo, ik heb een aantal bagger/offtopic reacties verwijderd. Graag gewoon ontopic verder gaan en ophouden met dat 'elkaar er uit lullen' geblaat.
Wekelijks 2000 km door het hele land is toch nét effe iets beter voor je rijervaring als 20 jaar lang hetzelfde weggetje naar je werk.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:42 schreef Scorpie het volgende:
ik erger mij aan mensen die de regels van de weg niet volgen omdat het hun beter uitkomt
TS is hiervan een mooi voorbeeld, hoeveel klaagtopics hij wel niet heeft geopend op zijn zeer jonge leeftijd over mede-weggebruikers, is ontelbaar. Dat hij hierbij zeker de wijsheid niet in pacht heeft, ontgaat hem volledig. Want zeg nou zelf, 2000 Kilometer per week per jaar x 2 is nog steeds niet meer dan 20 jaar rijervaring van en naar je werk![]()
Dat de TS denkt dat hijzelf de beste weggebruiker is blijkt wel uit zijn arrogante OP`s. Zelden of nooit is daarin iets te merken over zijn eigen weggedrag, dit moet je door de regels doorlezen.
TS: steek je hand eens in eigen boezem, ga eens naar je eigen rijgedrag kijken, want die reclame "Soms hebben we een te kort lontje" is zeker op jou gericht in mijn opinie.
chapeauquote:Op maandag 2 januari 2006 14:42 schreef Scorpie het volgende:
ik erger mij aan mensen die de regels van de weg niet volgen omdat het hun beter uitkomt
TS is hiervan een mooi voorbeeld, hoeveel klaagtopics hij wel niet heeft geopend op zijn zeer jonge leeftijd over mede-weggebruikers, is ontelbaar. Dat hij hierbij zeker de wijsheid niet in pacht heeft, ontgaat hem volledig. Want zeg nou zelf, 2000 Kilometer per week per jaar x 2 is nog steeds niet meer dan 20 jaar rijervaring van en naar je werk![]()
Dat de TS denkt dat hijzelf de beste weggebruiker is blijkt wel uit zijn arrogante OP`s. Zelden of nooit is daarin iets te merken over zijn eigen weggedrag, dit moet je door de regels doorlezen.
TS: steek je hand eens in eigen boezem, ga eens naar je eigen rijgedrag kijken, want die reclame "Soms hebben we een te kort lontje" is zeker op jou gericht in mijn opinie.
dan.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:46 schreef BrauN het volgende:
[..]
Wekelijks 2000 km door het hele land is toch nét effe iets beter voor je rijervaring als 20 jaar lang hetzelfde weggetje naar je werk.
Rare belgenquote:Op maandag 2 januari 2006 14:43 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
sinds 1 januari, wist je dat niet?![]()
![]()
De meeste vertegenwoordigers 'kunnen' er anders er ook wat van hoor, met hun leasebakken.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:45 schreef Ro�a� het volgende:
[..]
De vraag of TS bestelbusdodo was, was overigens wel oprecht. Anders rijdt je geen 2000 km in de week. Voor vertegenwoordiger zie ik hem niet aan nl.
-r-
passat's?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:47 schreef BrauN het volgende:
[..]
De meeste vertegenwoordigers 'kunnen' er anders er ook wat van hoor, met hun leasebakken.
Als jij je rijervaring gaat gebruiken om je mening te funderen, en je wordt daarop aangevallen, dan denk ik toch wel dat mensen het volle recht hebben dat te doen. Je bent immers pas 20 en je zit nog steeds in de risicogroep die de meeste slachtoffers per jaar maken (feit). Tot die tijd is het mak aan doenquote:Op maandag 2 januari 2006 14:45 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik heb dit topic geopent in PTA als je doppen eens zou openen. En wat betreft mijn rijervaring waar iedereen over valt, wat is hier het probleem van? Omdat ik dan toevallig nog "nog steeds niet meer dan 20 jaar rijervaring van en naar je werk" heb, mag ik niet eens meespreken?
[..]
Ik denk helemaal niet dat ik de beste weggebruiker ben, ik hou gewoon van doorrijden en erger me daarbij aan mensen die doodsangsten uitstaan in de auto wat weer doorslaat naar hun rijgedrag. Welke punten uit mijn OP erger jij je precies aan? En een kort lontje heb ik niet echt hoor
Ja, flitspalen zijn het toonbeeld van verkeersveiligheidquote:Op maandag 2 januari 2006 14:55 schreef amaranta het volgende:
Wat ik graag wil weten he...
Wat doe je als er een flitspaal staat? Remmen zeker he...
Als je echt zo stoer bent dan rij je door...
Want waarom zou je remmen? Owja...omdat je niet harder mag.
Dat zeg ik niet. Maar als je zo stoer bent dat je overal te hard rijdt, dan moet je dat daar ook gewoon doen.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:01 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja, flitspalen zijn het toonbeeld van verkeersveiligheid
Scorpie, op jouw post reageer ik zo nog even
ja die hebben hun rijbewijs echt bij de cornflakes gekregen....quote:Op maandag 2 januari 2006 15:03 schreef Vassili_Z het volgende:
Mensen die altijd net op het laatst naar een andere baan willen... voor die mensen heb ik geen genade
Ow ja, en bestelbusjes mogen van mij branden in hel
Ik mag best mijn mening geven, alleen begonnen anderen over mijn rijervaring. Ik open een topic over dingen waaraan ik mij erger in het verkeer, alleen mag ik mij dus niet ergeren omdat ik nog maar 2 jaar mijn rijbewijs heb? Ik vind dat grote kolder hoor. Tuurlijk weet ik dat ik in een risicogroep zit, alleen denk ik dat ik wat betreft leeftijdsgenoten net iets meer ervaring heb en zeker wel recht van spreken mbt ergernissen.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als jij je rijervaring gaat gebruiken om je mening te funderen, en je wordt daarop aangevallen, dan denk ik toch wel dat mensen het volle recht hebben dat te doen. Je bent immers pas 20 en je zit nog steeds in de risicogroep die de meeste slachtoffers per jaar maken (feit). Tot die tijd is het mak aan doen*ben zelf 22 en heb zelf ook geleerd mak aan te doen*
Tuurlijk snap ik dat andere weggebruikers niet altijd willen doorrijden, of het zelfs niet durven. Alleen heb ik een schurft aan mensen die het doorrijden voor anderen onmogelijk maken omdat ze het nodig vinden kilometers lang links te rijden met een rij auto's achter zich. Ik weet wel dat die mensen in feite geen overtreding begaan, maar me er aan ergeren is mijn goedrecht.quote:Doorrijden is geen punt. Het ergeren aan andere gebruikers omdat zij dat niet doen, slaat nergens op. Geen enkele rijstijl is hetzelfde, en jij moet je aanpassen aan het overige verkeer, niet andersom. Als het goed is heb je die wel geleerd van je rijinstructeur. Ik snap best dat je soms gefrustreerd raakt van bepaalde mensen, maar kalmeer; relax; je kan er niks aan veranderen.
Zie andere stukje. Ik weet dat ik me aan moet passen, en dat doe ik ook. Zal zeker nooit het gas intrappen wanneer dat totaal niet verantwoord is. Maar als een slak links aan het rijden is, dan erger ik me daar aan.quote:Uit je OP:
Nummer 1: De maximale snelheid moet overal aangehouden worden, dus ook op de linkerbaan. Dat jij je niet wilt houden aan die snelheid, is jouw probleem. Onthou de regel: Ik moet mij aanpassen aan het overige verkeer, niet andersom.
Het is gewoon irritant en het roept onnodige alertheid op .Vooral als ik diegene net aan het inhalen ben, en ze stampen ineens vanaf de rechterbaan op de rem, dan kan er wel weetikwatvoor dier over de weg schieten omdat ze remmen (ik zie dat dan niet omdat ik er naast zit), blijkt dat ze het gewoon nodig vinden om hun cc uit te zetten dmv remmen.quote:Nummer 2: Daar moet je toch gewoon om lachen ipv gefrustreerd te raken? Je blijft er netjes op afstand achter, je ziet hem remmen, je laat je auto uitrijden en je geeft na een tijdje weer gas bij omdat je voorganger weer doorrijdt. No problems there volgens mij. Tenzij je er dichter op zit waardoor je zelf ook in de remmen moet.
Waarom zou ik in godsnaam te hard langs een staatskassa knallen? Ik ben toch wel goed bij mn bakkes? En hoezo breng ik dan anderen in gevaar als ik rustig uitrol voor een staatskassa? Ik stamp heus niet zomaar op de rem hoorquote:Op maandag 2 januari 2006 15:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar als je zo stoer bent dat je overal te hard rijdt, dan moet je dat daar ook gewoon doen.
En niet als een leipe mongool gaan liggen remmen, want dan PAS breng je andere verkeersgebruikers die zich wel aan de regels houden in gevaar. (zie jouw 2de ergenis)
Bronquote:Wat U Zegt
Falk AdSolution
Falk AdSolution
wo 4 jan 2006, 09:25 | 150 reacties
Bumperkleven van Ergenis naar Opvoeding...
AMSTERDAM - Voor veel mensen is het hebben van een bumperklever achter je ergenis nummer 1. Ik heb een manier gevonden om hier juist positief mee om te gaan. Ik zie het namelijk als een moment opvoeding. Je kunt de ander wat leren. Bumperklevers zijn vaak mensen die een nieuwe auto rijden en daarmee denken dat ze hoger in rangorde staan dan andere weggebruikers. Vaak betreft het leaseauto's met verkopers die hun quotum moeten halen.
Bumperkleven van Ergenis naar Opvoeding...
Het opvoeden (met goede resultaten) gaat als volgt. Indien bij mij iemand heel dicht op mijn bumper kleeft dan ga ik precies de maximaal toegestane snelheid rijden i.p.v. 10 km harder. Indien de bumperklever op hele korte afstand rijdt probeer ik zoveel mogelijk NIET naar rechts te gaan. Dat werkt het beste als er relatief veel verkeer is op de rechter baan zoals vrachtwagens. Mocht degene achter mij dan nog geen afstand nemen, ga ik helemaal niet meer naar rechts ook al is daar de gelegenheid voor. De bumper klever zal dan wel afstand moéten nemen of de wet overtreden door mij rechts in te halen. Dat is een keus voor de bumperklever. Het valt mij op dat met bovenstaande methode veel bumperklevers zich realiseren dat het het asociaal gedrag is dat ze vertonen en dan toch afstand nemen tot hun voorganger. Het werkt dus relatief vaak erg goed.
Ik verheug mij bij elke autorit weer op het ontmoeten van een bumperklever. Het maakt het autorijden extra leuk en je leert anderen iets.
Paul Janszen, Eemnes.
Die zijn er genoeg, gewoon opgepimpte provinciale wegen met een snelweg-bord aan het beginquote:
Het zal mij ook aan mn reet roesten dat iemand zn auto opleukt (tis maar wat je leuk noemt), maar het asociale rijgedrag en die takkeherrie die uit hun uitlaten/boxen komt is pure overlastquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:32 schreef kikoooooo het volgende:
Aan mensen met 'opgeleukte' auto's erger ik mij dan totaal weer niet... Kan ik niet warm of koud van worden wat voor auto iemand rijdt, zolang ie maar fatsoenlijk rijdt en niet links blijft plakken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |