Unisonquote:Op maandag 2 januari 2006 11:39 schreef YoopY het volgende:
welke software wordt er zoal gebruikt voor het downloaden uit binaries groepen?
of is dit topic daar niet voor?
iGrabNewsquote:Op maandag 2 januari 2006 11:39 schreef YoopY het volgende:
welke software wordt er zoal gebruikt voor het downloaden uit binaries groepen?
of is dit topic daar niet voor?
Je kunt eigenlijk pas rustig ademhalen nadat het februari is geweest. Je weet het maar nooit he, met die Unix timestampquote:Op maandag 2 januari 2006 15:12 schreef broer het volgende:
Goedemiddag. Ook dit jaar weer geen millenium-problemen met mijn iBook. Wat een tof systeem is het toch.
Ja, maar om nou tot maart te wachten met een tvp...quote:Op maandag 2 januari 2006 15:28 schreef Tijn het volgende:
Je kunt eigenlijk pas rustig ademhalen nadat het februari is geweest. Je weet het maar nooit he, met die Unix timestamp
Wat heb je gedaan dat je een ban kreeg?quote:Op maandag 2 januari 2006 20:18 schreef Furious het volgende:
En m'n ban zit erop! Leven in de brouwerij!
Niet zo veel, het is alleen dat ik de ban kreeg van die schizofrene Nikky, dat was het hele eieren eten.quote:Op maandag 2 januari 2006 21:51 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Wat heb je gedaan dat je een ban kreeg?
Okayquote:Op maandag 2 januari 2006 22:06 schreef Tijn het volgende:
Ik programmeer wel eens in Xcode, maar Ik heb nog nooit een programma gemaakt met een interface
http://manuals.info.apple(...)ichtshandleiding.pdfquote:Op maandag 2 januari 2006 22:09 schreef Drifter__ het volgende:
Iemand een nederlandse handleiding voor een nano?
Kan Outlook exporteren in het MBOX-formaat? Dat kan Mail.app namelijk importeren.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:20 schreef YoopY het volgende:
weet iemand toevallig of ik mijn oude mails uit outlook ook ergens in een apple mailprogramma kan importeren???
Het bestand heeft een *.pst extensie en bevat al mijn mail van de afgelopen 8 jaar...
Altijd handig om zaken op te zoeken, maar om daar nou speciaal een windowsmachine voor aan de kant te houden...
iemand?
Thanksquote:Op maandag 2 januari 2006 22:20 schreef Remzz het volgende:
[..]
http://manuals.info.apple(...)ichtshandleiding.pdf
Van een beetje zoeken word je niet slechter![]()
Take your pic:quote:Op maandag 2 januari 2006 22:20 schreef YoopY het volgende:
weet iemand toevallig of ik mijn oude mails uit outlook ook ergens in een apple mailprogramma kan importeren???
Het bestand heeft een *.pst extensie en bevat al mijn mail van de afgelopen 8 jaar...
Altijd handig om zaken op te zoeken, maar om daar nou speciaal een windowsmachine voor aan de kant te houden...
iemand?
Dan vraagt Mail naar de locatie van een MBOX-bestand. Als Outlook kan exporteren naar een MBOX-file is dat dus een optie.quote:
Inderdaad. Dit betreft het importeren in mail.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar daar zit dus niet het PST-formaat van MS Outlook tussen.
Mbox is het standaardformaat voor e-mail berichten binnen Unix. Mail.app kan dit importeren via de "other"-optie, maar de vraag is of Outlook z'n berichten kan exporteren naar dit formaat.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:42 schreef sooty het volgende:
[..]
Jij had het over een mbox-bestand. Volgens mij is dat gewoon platte ascii. Als dat niet te importeren is, zou ik er zelf een applicatie voor schrijven.
Hoi oud mensquote:Op maandag 2 januari 2006 22:55 schreef Furious het volgende:
Er zijn aardig wat nieuwe mensen bijgekomen in de tijd dat ik weg was zo te zien.
Hoi nieuwe mensen.
Hij zal voorlopig niet meer terug komen, hij is een veel gezocht persoon.quote:
Zeer vreemd, dit hoor ik vaker, terwijl ik op mijn G3 600/384MB Ram nergens last van had. Het nam slechts 5% in beslag ofzo.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:21 schreef chibibo het volgende:
Ik begin me een beetje te ergeren aan Safari. Het komt erg vaak voor dat, wanneer ik een pagina in een nieuwe tab probeer te openen, het programma niet vooruit te branden is (de muiscursor wordt dan een gekleurd bolletje). Zojuist had ik alleen de forumindex open staan, en volgens de Activity Monitor nam Safari nog steeds 150% CPU, 260 MB RAM en 680 MB virtual memory in beslag.
Hebben anderen hier ook last van?
Private Browsing...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:13 schreef Tijn het volgende:
Hey vraagje: ik gebruik de history van Safari eigenlijk helemaal nooit. Kan ik uitzetten dat 'ie het bijhoudt?
Ah!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:46 schreef Major_Star het volgende:
[..]
Private Browsing...
[afbeelding]
[afbeelding2]
Als je het aanvinkt blijft het staan.quote:
Precies, als je het een paar dagen niet afsluit dan is het geheugengebruik idioot.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 06:22 schreef super-muffin het volgende:
Safari gebruikt 1,60% van mijn proc, maar meestal wel veel geheugen.
Ik ben nog erger dan Tijn want behalve dat ik niet in Xcode programmeer, maak ook ik nooit interfaces.quote:Op maandag 2 januari 2006 21:58 schreef Anthraxx het volgende:
Zijn hier mensen die veel werken met de Interface Builder en Xcode?
Ik heb een vraagje/probleem. Ik heb een interface gemaakt. En dan voeg je 'Outlets' en 'Actions' toe aan een zelfgemaakte klasse. Daarna creeer je een instant van je class en ga je alles verbinden door te slepen. Ik kan alle outlets wel verbinden, maar bij de 'Target/Action' blijft steeds 'Not Applicable' staan. En dat terwijl ik gewoon actions heb toegevoegd. Ik kom er niet meer uit, iemand hier ervaring ermee?
Heb je ze in iTunes een nieuwe naam gegeven of in je systeem?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:34 schreef Drifter__ het volgende:
Vraagje: bibliotheek in Itunes, hoe vernieuw ik die lijst? Ik heb enkele bestanden een andere naam gegeven enzo, maar ze blijven toch met de oude naam in de bieb staan....
Ik heb het al opgelost. Blijkbaar is het veranderd sinds dat boek geschreven isquote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:00 schreef XL het volgende:
[..]
Precies, als je het een paar dagen niet afsluit dan is het geheugengebruik idioot.
Processor heeft amper door dat het openstaat, meestal 2 a 3 %
[..]
Ik ben nog erger dan Tijn want behalve dat ik niet in Xcode programmeer, maak ook ik nooit interfaces.![]()
Niet als je snapt hoe Cocoa werkt en hoe Apple het wil visualiseren. In het kort komt het er op neer dat je van de bron naar het doel sleept. Lees de inleiding tot Cocoa op Apple's developer site anders even: http://developer.apple.co(...)/GS_Cocoa/index.html Interessante stofquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:15 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik heb het al opgelost. Blijkbaar is het veranderd sinds dat boek geschreven is. Om een Target/Action (event in Windows taal) toe te voegen aan een object moet je het object naar je instantie slepen. Voor een outlet (een pointer naar een object) moet je de instantie naar het object slepen. Heel apart.
Ja, dat begreep ik nu ook. Alleen dat boek dus nietquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Niet als je snapt hoe Cocoa werkt en hoe Apple het wil visualiseren. In het kort komt het er op neer dat je van de bron naar het doel sleept. Lees de inleiding tot Cocoa op Apple's developer site anders even: http://developer.apple.co(...)/GS_Cocoa/index.html Interessante stof
"En Mevrouw Stemband, wat heeft u nu geleerd?"quote:
Ik zat net achter mijn laptop een boterham met ei, ketchup, mayo weg te happenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:48 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
"En Mevrouw Stemband, wat heeft u nu geleerd?"
"Nooit eten bij je Apple!"
Systeem, maar ik heb er al een oplossing voor gevondenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:05 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Heb je ze in iTunes een nieuwe naam gegeven of in je systeem?
iPlate bedoel je?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:21 schreef Tijn het volgende:
Wat een mutserig gedoe weer. M'n iBook zit vol kruimels. Ik gebruik 'em dan ook vaak als iBord.
Aja dan is het ook niet echt gek... iTunes gaat uit van je tags en niet van je bestandsnamen. Maar waar heb je het dan mee opgelost?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:21 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Systeem, maar ik heb er al een oplossing voor gevonden
Mijn iBook is al zo oud dat er destijds niet eens standaard een AirPort Extreme kaart in zatquote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:30 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb standaard Bluetooth in mijn iBook
Nooit teveelquote:
Ze zullen niet zo snel failliet gaanquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:15 schreef ChOas het volgende:
[..]
Nooit teveel
Maar ik heb een aardig buffertje, en ik steun het bedrijf, dus leek me wel geinig
Voor hetzelfde geld ga ik het schip in, maar ik wil het toch proberen
Ooooh... Volgens mij heeft Facedown dat wel eens gedaan. Zal 'm attenderen op dit topic...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:17 schreef Tijn het volgende:
Iemand wel eens een iPhoto album besteld? Ik zit eraan te denken dit te doen voor de vakantiefoto's die ik vorige week in Mexico heb gemaakt. Twintig euro voor 20 grote pagina's met foto's valt nog wel mee, maar dat is exclusief de bezorgkosten. Iemand een idee hoeveel er nog bovenop komt?
Precies. AAND schiet momenteel de lucht in, dus voorlopig zul je er niet arm van worden.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:18 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ze zullen niet zo snel failliet gaan
Helpt dit ? :quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:54 schreef Remzz het volgende:
Ff een heel makkelijk vraagje. Ik heb zoals iedereen op het bureaublad mijn harde schrijf staan. Nu heb ik een mooi plaatje van een iBook. Maar hoe verander ik dat plaatje van die harde schrijf in die van een iBook?
Huh ? Dat draait als een tierelier hier hoor ? (15" Powerbook, 10.4.3)quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:56 schreef Anthraxx het volgende:
Heeft 1 iemand van jullie een idee wanneer WPA eindelijk eens *ondersteunt* gaat worden door OSX? WEP is leuk maar natuurlijk vrij snel te kraken
Dat wil ik ook eens doenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:06 schreef ChOas het volgende:
Sommigen (Waarschijnlijk jullie allemaal ;') ) zullen mij voor gek verklaren.
Maar toch... Ik heb het gedaan:
[afbeelding]
Mijn eigen kleine stukje Apple
Er staat een uitgebreid artikel over op de macosx.nlquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:17 schreef Tijn het volgende:
Iemand wel eens een iPhoto album besteld? Ik zit eraan te denken dit te doen voor de vakantiefoto's die ik vorige week in Mexico heb gemaakt. Twintig euro voor 20 grote pagina's met foto's valt nog wel mee, maar dat is exclusief de bezorgkosten. Iemand een idee hoeveel er nog bovenop komt?
Waarom gaf mijn Airport Admin Utility dus met grote letters een waarschuwing dat WPA niet ondersteunt wordt op mijn huidige OS (10.4.4)?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:59 schreef ChOas het volgende:
[..]
Huh ? Dat draait als een tierelier hier hoor ? (15" Powerbook, 10.4.3)
Forrest Gumpquote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:01 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dat wil ik ook eens doen
[afbeelding]
Kijken wie als eerst roept uit welke film dit komt!
Forrest Gump!!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:01 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dat wil ik ook eens doen
[afbeelding]
Kijken wie als eerst roept uit welke film dit komt!
Dat is vreemd! Ik gebruik het trouwens in combi met een WRT54G...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:02 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Waarom gaf mijn Airport Admin Utility dus met grote letters een waarschuwing dat WPA niet ondersteunt wordt op mijn huidige OS (10.4.4)?
Als het gewoon werkt ga ik er vanavond wel even mee kloten. WEP is niet echt veilig voor mijn gevoel
Ik ga het wel proberen. Als het niet werkt dan is een hardware matige reset nog altijd de oplossingquote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:03 schreef ChOas het volgende:
[..]
Dat is vreemd! Ik gebruik het trouwens in combi met een WRT54G...
Precies, kan weinig kwaadquote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:04 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik ga het wel proberen. Als het niet werkt dan is een hardware matige reset nog altijd de oplossing
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:30 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb standaard Bluetooth in mijn iBook
In Windows krijg je dat voor elkaar door je keyboard layout in te stellen als 'US International' (als je een Amerikaans toetsenbord hebt); misschien werkt dit op OS X hetzelfde?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Om speciale tekens in te voeren, gebruik ik tot nog toe telkens het character palette. Kan dat ook anders? Op mijn PC kon ik gewoon " en daarna e indrukken en dan kreeg ik een ë. Dat is toch wel een stuk makkelijker, maar ik kan daar gen instellingen voor vinden...
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:56 schreef Anthraxx het volgende:
Home = Appeltje + Links
End = Appeltje + Rechts
10.4.4? Is die al uit?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:02 schreef Anthraxx het volgende:
mijn huidige OS (10.4.4)
En ik maar denken dat je een Developer pre-release had!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:59 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Scherp.
Ik bedoelde 10.4.3 natuurlijk
Nee.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:56 schreef chibibo het volgende:
In Windows krijg je dat voor elkaar door je keyboard layout in te stellen als 'US International' (als je een Amerikaans toetsenbord hebt); misschien werkt dit op OS X hetzelfde?
ë is eerst alt + u (voor de puntjes) en dan de e eronder typen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Om speciale tekens in te voeren, gebruik ik tot nog toe telkens het character palette. Kan dat ook anders? Op mijn PC kon ik gewoon " en daarna e indrukken en dan kreeg ik een ë. Dat is toch wel een stuk makkelijker, maar ik kan daar gen instellingen voor vinden...
Anyone?
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:02 schreef XL het volgende:
[..]
ë is eerst alt + u (voor de puntjes) en dan de e eronder typen.
Ik heb even rondgeneusd, en je moet de alt/option toets gebruiken. Als je de keyboard viewer aanzet, kun je zien welke toets welk accent oplevert. Voor een toetsenbord met de US layout zijn dat de volgende:quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nee.
Maar er is dus geen simpelere manier? Heb je ergens een lijstje met alle alt-codes voor accenten?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:02 schreef XL het volgende:
ë is eerst alt + u (voor de puntjes) en dan de e eronder typen.
De overige tekens zitten uiteraard onder andere letters, gewoon ff zoeken.quote:
Dat is toch hetzelfde als je in windows doet, alleen beter.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar er is dus geen simpelere manier? Heb je ergens een lijstje met alle alt-codes voor accenten?
Ik blijf het omslachtig vinden...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:09 schreef chibibo het volgende:
Ik heb even rondgeneusd, en je moet de alt/option toets gebruiken. Als je de keyboard viewer aanzet, kun je zien welke toets welk accent oplevert. Voor een toetsenbord met de US layout zijn dat de volgende:
u = ?
i = ?
e = ?
n = ?
`= `
Dus alt + een van deze toetsen levert het accent op, en daarna typ je de letter waar het accent op moet komen te staan.
In Windows hoefde ik geen codes te typen. Ik typte simpelweg " en daarna e en dan had ik een e met een trema. Niks geen altcodes. Minder aanslagen dus.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:12 schreef XL het volgende:
Dat is toch hetzelfde als je in windows doet, alleen beter.
Je geeft een aanslag voor het teken + een aanslag voor de letter
Het is zelfs handiger dan bij windows, want toetsen krijgen geen dubbelfunctie
Alt-U(mlaut) + lettertje vind je te veel werk?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar er is dus geen simpelere manier? Heb je ergens een lijstje met alle alt-codes voor accenten?
je moet die altcode niet als iets moeilijks zien, maar gewoon als een toets die je eenmalig aanleert.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
In Windows hoefde ik geen codes te typen. Ik typte simpelweg " en daarna e en dan had ik een e met een trema. Niks geen altcodes. Minder aanslagen dus.
Het is minder logisch en minder handig. "+e is intuitief, alt plus nogwat plus e is dat niet.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:15 schreef De_Hertog het volgende:
Alt-U(mlaut) + lettertje vind je te veel werk?
Ja, dat ken ik. Dan krijg jequote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
In Windows hoefde ik geen codes te typen. Ik typte simpelweg " en daarna e en dan had ik een e met een trema. Niks geen altcodes. Minder aanslagen dus.
in e-mails. Om van programmeren en andere windows-pc's met andere instellingen nog maar te zwijgen...quote:Öh, hoi, ik had je niet gezien,"zei ze toen
Ik had daar geen last van, omdat het geven van 1 spatie extra na dubbele aanhalingstekens gewoon een automatisme was. Het heeft een flinke poos geduurd voordat ik dat had afgeleerd na aanschaffing van mijn Mac. Maar ik vond het ideaal op die manier en ik baal ervan dat het nu niet meer kan.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:18 schreef De_Hertog het volgende:
Ja, dat ken ik. Dan krijg je
in e-mails.
Ja, dat vond ik eerst ook, maar ik ben er best snel aan gewend. En ik vind het ook wel prettig dat de ' en " weer gewoon beschikbaar zijn zonder eerst op spatie te hoeven drukken.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik blijf het omslachtig vinden...
QuickSilver - Programma's opstarten zonder klikkenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:16 schreef Anthraxx het volgende:
Welke programma's kun je echt niet zonder op een Mac? Kunnen jullie eens een lijstje geven?
Ik zal de mijne ook zo neergooien hier, misschien komen er dingen naar voren die we nog niet ontdekt hadden
Dat is op zich wel handig, ja. Maar de macht der gewoonte is nogal sterk, zeker als je dan ook nog eens regelmatig achter een Windoos-computer zit en dus weer moet omschakelen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:21 schreef Tijn het volgende:
Ja, dat vond ik eerst ook, maar ik ben er best snel aan gewend. En ik vind het ook wel prettig dat de ' en " weer gewoon beschikbaar zijn zonder eerst op spatie te hoeven drukken.
Ik zelf ook niet vaak, maar mails die ik kreeg van anderen eerder. Bovendien was het lastig dat sommige pc's op werk of uni het niet hadden en anderen weer wel.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik had daar geen last van, omdat het geven van 1 spatie extra na dubbele aanhalingstekens gewoon een automatisme was. Het heeft een flinke poos geduurd voordat ik dat had afgeleerd na aanschaffing van mijn Mac. Maar ik vond het ideaal op die manier en ik baal ervan dat het nu niet meer kan.
Hoe kom jij aan 10.4.4.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:02 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Waarom gaf mijn Airport Admin Utility dus met grote letters een waarschuwing dat WPA niet ondersteunt wordt op mijn huidige OS (10.4.4)?
Als het gewoon werkt ga ik er vanavond wel even mee kloten. WEP is niet echt veilig voor mijn gevoel
Tsja, daar doe je weinig aan. Het zijn gewoon andere systemen. Je zult ook moeten wennen aan ctrl+c ipv appeltje+c om te kopiëren (alt+u, e, het valt best meequote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat is op zich wel handig, ja. Maar de macht der gewoonte is nogal sterk, zeker als je dan ook nog eens regelmatig achter een Windoos-computer zit en dus weer moet omschakelen.
microsoft msn messengerquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:16 schreef Anthraxx het volgende:
Welke programma's kun je echt niet zonder op een Mac? Kunnen jullie eens een lijstje geven?
Ik zal de mijne ook zo neergooien hier, misschien komen er dingen naar voren die we nog niet ontdekt hadden
Ik heb dat een keer gehad toen ik teveel had geklooid met de instellingen van ondertitels. Als downloaden en herinstalleren niet werkt moet je eens proberen je instellingen weg te gooien (in ~/Library/Preferences/) Of, om uit te proberen, kijken, of het bij een andere gebruiker hetzelfde doet.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Over VLC gesproken... Afgelopen week deed 'ie het spontaan niet meer. Elke keer als ik VLC opstartte, kreeg ik binnen enkele seconden een foutmelding. Deed 'ie het wel, dan ging 'ie hangen als ik een film afspeelde. Opnieuw gedownload en geinstalleerd, maar no way, zelfde probleem. Toen uiteindelijk maar een andere player gedownload om de betreffende film (Lost in Translation) af te kijken...
Die heb ik er ook opstaan.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:27 schreef iDex het volgende:
[..]
Microsoft windows media player
Microsoft office
ik kan er echt niet zonder
Als je OS9 (Classic) geinstalleerd hebt staan dat staat IE en Netscape 4.7 er standaard ook op.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Internet Explorer voor de Mac heb ik laatst gedownload, maar die weigerde te installeren. Kreeg telkens een foutmelding halverwege de installatie.
Desktop Manager Een virtuele desktop manager waarmee ik verschillende taken op verschillende desktops uitvoer. Reuze handig op een klein 12" schermpje en bij een grote diversiteit in openstaande programma's.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:16 schreef Anthraxx het volgende:
Dat wordt tegenwoordig niet meer standaard geinstalleerd, dacht ik.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:30 schreef iDex het volgende:
[..]
kijk in je software map, daar staat Internet explorer ook in
Hm, met instellingen voor ondertitels is niks gedaan, uberhaupt niet met instellingen trouwens. De dag ervoor hadden we nog een hele film gekeken, de volgende dag begaf 'ie het halverwege de film.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:28 schreef De_Hertog het volgende:
Ik heb dat een keer gehad toen ik teveel had geklooid met de instellingen van ondertitels. Als downloaden en herinstalleren niet werkt moet je eens proberen je instellingen weg te gooien (in ~/Library/Preferences/) Of, om uit te proberen, kijken, of het bij een andere gebruiker hetzelfde doet.
Ik heb OSX Tiger.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:30 schreef Anthraxx het volgende:
Als je OS9 (Classic) geinstalleerd hebt staan dat staat IE en Netscape 4.7 er standaard ook op.
Kun je me uitleggen hoe ik dat doe?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:29 schreef Tijn het volgende:
Misschien dat het helpt om de Disk Utility te draaien en de permissions te fixen, Lupa. Ik weet het anders ook niet, wazig probleem hoor.
Deze windows-reparatie-methode haalt doorgaans niets uit op een macquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hm, met instellingen voor ondertitels is niks gedaan, uberhaupt niet met instellingen trouwens. De dag ervoor hadden we nog een hele film gekeken, de volgende dag begaf 'ie het halverwege de film.Ga nog maar eens proberen om het programma weg te gooien en opnieuw te installeren...
Disk Utility starten (Applications -> Utilities) en dan op je harddisk klikken en klikken op "Fix Permissions". Eventueel kun je de hele schijf even checken, maar echte reparaties kun je alleen uitvoeren als je opstart vanaf een OSX DVD of CD, of een externe harddisk waar OSX op staat. Dit omdat je niet de harddisk kunt fixen waar je op dit moment van werkt. Maar misschien is alleen het fixen van de permissions al voldoende (dat kan wel met de schijf waar je op dit moment mee werkt)quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Kun je me uitleggen hoe ik dat doe?
Wat houden die permissions precies in? Denk dat het nu opgelost is, maar voor een volgende keer...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:36 schreef Tijn het volgende:
Disk Utility starten (Applications -> Utilities) en dan op je harddisk klikken en klikken op "Fix Permissions". Eventueel kun je de hele schijf even checken, maar echte reparaties kun je alleen uitvoeren als je opstart vanaf een OSX DVD of CD, of een externe harddisk waar OSX op staat. Dit omdat je niet de harddisk kunt fixen waar je op dit moment van werkt. Maar misschien is alleen het fixen van de permissions al voldoende (dat kan wel met de schijf waar je op dit moment mee werkt)
Ow, niet dus.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:36 schreef Anthraxx het volgende:
Dan kun je nog Classic geinstalleerd hebben om oudere programma's te draaien.
Probeer eens in je map /Gebruikers/<je gebruikersnaam>/Library/Preferences (of /Users/<je gebruikersnaam>/Library/Preferences als je het systeem in het Engels draait) het bestand "org.videolan.vlc.plist" weg te gooien? Ik vermoed een of andere vage instelling die verkeerd staat.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Net VLC weer even opgestart. Zelfde probleem nog steeds. Sluit OF spontaan af OF blijft hangen en zorgt er zelfs voor dat het hele systeem vastloopt. Snap er niets van, want aan de instellingen o.i.d. is helemaal niets veranderd... Kan een programma spontaan 'kapotgaan' en zo ja, hoe los ik dat op?
Elke file heeft permissions in een Unix-OS, zo ook in Mac OS X. Dit houdt in dat voor elke file bekend is wie toegang heeft tot die file en wat ze ermee mogen doen. Als deze permissions beschadigd raken, kunnen er allerlei problemen optreden zoals programma's die niet meer willen openen of zelfs vastlopen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat houden die permissions precies in? Denk dat het nu opgelost is, maar voor een volgende keer...
Dit gaat om de standaard lees/schrijf rechten op belangrijke systeembestanden. Deze willen nog wel eens verkeerd staan, met Disk Utility verhelp je dan dat probleem.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat houden die permissions precies in? Denk dat het nu opgelost is, maar voor een volgende keer...
Dat bestand stond er niet in. Misschien omdat ik de preferences van VLC al had weggegooid?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:53 schreef Jalu het volgende:
Probeer eens in je map /Gebruikers/<je gebruikersnaam>/Library/Preferences (of /Users/<je gebruikersnaam>/Library/Preferences als je het systeem in het Engels draait) het bestand "org.videolan.vlc.plist" weg te gooien? Ik vermoed een of andere vage instelling die verkeerd staat.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:29 schreef iDex het volgende:
Vrouwen en apple![]()
als ze nou neukbaar waren...
Als ik het me goed herinner een euro of 8, er komt OOK nog BTW bij. Al met al wordt het best prijzig! Toch de moeite waard, binnenkort weer eens een nieuw iPhoto book maken (hopelijk wordt over een weekje ilife 06 aangekondigd (met nieuwe Themes voor iPhoto ala Aperture bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:17 schreef Tijn het volgende:
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:27 schreef iDex het volgende:
[..]
microsoft msn messengeradium
Microsoft windows media player
microsoft internet explorercamino
microsoft office
microsoft windows 2000
ik kan er echt niet zonder
Overigens wordt het rapairen van disk permissions als oplossing voor allerhande problemen heel erg overschat hoor... Het is meer een soort van failsafe. Dat dat het in elk geval NIET is.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:55 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dit gaat om de standaard lees/schrijf rechten op belangrijke systeembestanden. Deze willen nog wel eens verkeerd staan, met Disk Utility verhelp je dan dat probleem.
Mijn vriendin heeft een iBook, is er handig mee, en is ook nog eens neukbaarquote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:29 schreef iDex het volgende:
Vrouwen en apple![]()
als ze nou neukbaar waren...
foto?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:02 schreef Hugster het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft een iBook, is er handig mee, en is ook nog eens neukbaar![]()
ja hoorquote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:24 schreef Hugster het volgende:
Allemaal wel je eten binnen kunnen houden?
Hmmm... op de site van Apple staat dat de prijzen inclusief BTW zijn. Maar ik zie het inderdaad wel op het totaaloverzicht. Een euro of 8 overleef ik welquote:Op dinsdag 3 januari 2006 21:42 schreef facedown het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner een euro of 8, er komt OOK nog BTW bij. Al met al wordt het best prijzig! Toch de moeite waard, binnenkort weer eens een nieuw iPhoto book maken (hopelijk wordt over een weekje ilife 06 aangekondigd (met nieuwe Themes voor iPhoto ala Aperture bijvoorbeeld).
Hey bedankt, dat is een goeie! Je link werkt niet helemaal, maar ik heb wel gevonden waar je het over hebt (hier). De setting staat nu op 300 DPI, dat ziet er vast beter uit straksquote:Als je het doet vergeet dan niet de DPI aan te passen, zie:
http://discussions.info.a(...)3apYVS2C.3@.68ac2c5b
Ik post GVD in opdracht van Antraxxxxxxx de geilste mac-software van de laatste 3 jaar en niemand reageert! Jullie zijn Apple niet waardig!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:30 schreef XL het volgende:
[..]
Desktop Manager Een virtuele desktop manager waarmee ik verschillende taken op verschillende desktops uitvoer. Reuze handig op een klein 12" schermpje en bij een grote diversiteit in openstaande programma's.
Salling Clicker Bluetooth control center voor mijn telefoon. Maakt mijn gsm afstandbediening voor verschillende applicaties, bijvoorbeeld FrontRow, Keynote/Powerpoint en iTunes.
SubEthaEdit Platte teksteditor
OSXvnc Om remote desktop mijn iBook over te nemen vanaf de windowsmachine bij mijn ouders. Voorkomt derhalve rugklachten als ik daar een paar uur wil werken op mijn 12-inchertje.
BluePhoneElite Is een van de meest sexy programma's voor Mac OS X maar helaas heb ik het nog niet aangeschaft en is mijn proefperiode verlopen. Het is het callcenter/sms-center\headset van mijn Bluetoothmobieltje. Dit verwacht ik zeker te kopen als het sneeuwseizoen in Oostenrijk weer is afgelopen en er dus weer wat geld overblijft. Tot die tijd zoek ik hopeloos naar dingen die niet mogen op dit forum.
OurTunes Om uit gedeelde iTunes bibliotheken te downloaden
Transmit Voor FTP-doeleinden
Handbrake om DVD's te rippen
Himmelbar om programma's op te starten vanuit de menu-balk
Opleiding gerelateerd heb ik nog wat dingen, maar ben er vrijwel zeker van dat niemand daar veel aan heeft.
Ik heb Desktop Manager geinstalleerd. En die werkt erg tofquote:Op woensdag 4 januari 2006 00:08 schreef XL het volgende:
[..]
Ik post GVD in opdracht van Antraxxxxxxx de geilste mac-software van de laatste 3 jaar en niemand reageert! Jullie zijn Apple niet waardig!![]()
Huilie.quote:Op woensdag 4 januari 2006 00:08 schreef XL het volgende:
[..]
Ik post GVD in opdracht van Antraxxxxxxx de geilste mac-software van de laatste 3 jaar en niemand reageert! Jullie zijn Apple niet waardig!![]()
Ja huilie ja, maar wel na een half krat Dommelsch, dat ben ik morgen allang weer vergetenquote:
Ourtunes is lelijk, gebruik Blue Coconut.quote:Op woensdag 4 januari 2006 00:08 schreef XL het volgende:
Ik vrees dat het tijd wordt voor 'Powered by Teal'.quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:56 schreef Tijn het volgende:
Kent iemand eigenlijk software die op MS Paint lijkt voor de Mac? Ik heb nu alleen Teal, maar dat is eigenlijk maar kut.
Dat zou ik nou ook wel eens willen wetenquote:Op woensdag 4 januari 2006 01:56 schreef Tijn het volgende:
Kent iemand eigenlijk software die op MS Paint lijkt voor de Mac? Ik heb nu alleen Teal, maar dat is eigenlijk maar kut.
Is dat freeware?quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:58 schreef Anthraxx het volgende:
Imagewell - Erg klein programma om gemakkelijk foto's te resizen, te croppen en eventueel van wat tekst of een 'watermerk' te voorzien. Directe mogelijkheid voor het verzenden van het bestand naar een server. Erg handig voor forum plaatjes.
Bedankt!quote:Cyberduck - Ik ben een lange tijd opzoek geweest naar een perfecte FTP client en vervanger voor Transmit wat mij al irriteerde vanaf het moment dat ik het kreng opstartte. CyberDuck is geheel open source, makkelijk in gebruik en heeft een geweldige Cocoa interface. Aanrader als je nog een FTP client zoekt
Ja dus.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Is dat freeware?
Hebbesquote:Op woensdag 4 januari 2006 00:41 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ourtunes is lelijk, gebruik Blue Coconut.
http://husk.org/apps/blue_coconut/
hebbes, als mensen nog variaten op tetris hebben (KLAX) laat het dan vooral weten.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:58 schreef Anthraxx het volgende:
Quinn - Bijzonder verslavende Tetris kloon. Zo nu en dan erg leuk om te spelen als je echt niets te doen hebt.
Ik kom ook niet op foute servers.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:26 schreef XL het volgende:
[..]
Hebbes
[..]
hebbes, als mensen nog variaten op tetris hebben (KLAX) laat het dan vooral weten.
Overigens is Transmit 100x fijner dan Cyberduck![]()
Cyberduck loopt vast op foute servers waar het cool is om zoveel mogelijk bobbeltjes, kringeltjes en andere domme tekentjes in de mapnamen te zetten om een mooie tekening te creeeren.
Ik ging het net zelf zoeken en heb al wat gevonden.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:31 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik kom ook niet op foute servers.
Ik heb trouwens wel ergens een Klax kloon voorbij zien komen ooit. Ik moet even graven in mijn history.
Software is daar zo goedkoopquote:Op woensdag 4 januari 2006 13:31 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik kom ook niet op foute servers.
Eerste hit google op: klax mac os xquote:Op woensdag 4 januari 2006 13:34 schreef Anthraxx het volgende:. Ik heb zo ook mijn oude verslavende spellen buien
. Post die Klax link eens
.
Ik heb heel veel open source, maar zoek geen open source om het open source. Mijn iBook is een stuk legaler dan de windowsmachines waar ik vroeger op werkte, maar nog niet helemaal Peter-R.-proof.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik probeer zoveel mogelijk Opensource programma's te installeren.
Ik vind dat bij tetris dat de steen niet mag vallen als je naar beneden drukt. De steen moet alleen versnellen, zodat je hem bijna beneden weer kunt besturen en hem goed kan wegleggen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Quinn zojuist gedownload. Eindelijk een *echte* Tetris zonder allerlei poespas. Gewoon die goeie ouwe blokkies.
Dat kan ook in Quinn.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:50 schreef XL het volgende:
Ik vind dat bij tetris dat de steen niet mag vallen als je naar beneden drukt. De steen moet alleen versnellen, zodat je hem bijna beneden weer kunt besturen en hem goed kan wegleggen.
Toen ik het net speelde heb ik dat niet gemerkt, instelling zeker?quote:
Ja, je kunt zelf de toetsen instellen. Er zit zowel een directe drop-down- als een sneller-naar-beneden-functie op.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:00 schreef XL het volgende:
Toen ik het net speelde heb ik dat niet gemerkt, instelling zeker?
Ik bied mij vrijwillig aan om zijn iBook voor een prikkie over te nemen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:21 schreef Anthraxx het volgende:
Mijn pa begint het al enigzins zat te worden dat "Oh, kijk hier eens naar. Wat een geweldige mooie effecten". Volgens mij gooit hij eerdaags die iBook uit het raam
Heheh dat klinkt wel bekend. Mijn pa wordt volgens mij ook wel een beetje gek van mijn Apple gezeurquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:21 schreef Anthraxx het volgende:
Mijn pa begint het al enigzins zat te worden dat "Oh, kijk hier eens naar. Wat een geweldige mooie effecten". Volgens mij gooit hij eerdaags die iBook uit het raam
Ik wacht op het moment dat hij komt vragen of hij mijn iBook mag lenen. Ik wacht rustig af.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:36 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Heheh dat klinkt wel bekend. Mijn pa wordt volgens mij ook wel een beetje gek van mijn Apple gezeur
Maar dat neemt niet weg dat ik stug het woord blijf verkondigen
Mijn ouwe iPod 2G ligt nu bij mijn oom. Heb hem net gesproken en hij zegt dat hij hem wel kan maken
Is er nog zo'n soort programma? M'n telefoon staat niet in de lijstquote:Op woensdag 4 januari 2006 13:16 schreef Anthraxx het volgende: Bluetooth telefoon dinges is ook erg cool
Probeer het hier eens: [Centraal] Het Grote Apple iPod Topic - Deel 17quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:42 schreef mie_at_work het volgende:
mijn ipod reageert helemaal niet meer help me alsjeblieftt.
batterij was leeg dus heb ik um aan mijn pc aangesloten. toen ging hij na 5min ongeveer aan met de mededeling niet loskoppelen, maar nu doet die echter helemaal nix meer en blijft het lichtje van mijn ipod maar aanstaan zonder dat die ook maar laadt of iets dergeljks. heb hem al een paar keer weer unplugt maar werkt niet hij blijft maar branden met mededeling niet loskoppelen.
Ik heb echt geen flauw idee. Ik kon het ook niet voor gisteren.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:43 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Is er nog zo'n soort programma? M'n telefoon staat niet in de lijst
Ghehe.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:37 schreef Anthraxx het volgende:
De volgende PC die hier in huiskomt is een iMac. Ik heb anders geen zin meer om hem support te leveren. Manipulatie is okay!
Die ouwe van mij is klaar voor de switch, ook omdat de support van mij langzaam afneemt. Hij moet alleen nog kunnen verantwoorden (aan zichzelf) dat de moderne pc aan vervanging toe is. Hij werkt heel veel met muziek en is natuurlijk dolenthousiast dat al zijn software ook gewoon voor mac beschikbaar is. De laptop van zijn werk is wel al bijna aan vervanging toe en met de budgetten waarmee hij steeds nieuw spul mag kiezen denk ik dat er een Powerbook 17" aankomt.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:37 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik wacht op het moment dat hij komt vragen of hij mijn iBook mag lenen. Ik wacht rustig af.![]()
De volgende PC die hier in huiskomt is een iMac. Ik heb anders geen zin meer om hem support te leveren. Manipulatie is okay!
Welke telefoon heb je?quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:43 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Is er nog zo'n soort programma? M'n telefoon staat niet in de lijst
Het irriteert mij gewoon dat ze niets meer doen dan een Word document typen, emailen, internetten en daarmee de grootste vuiligheid naar binnen trekken die ik weer op mag lossen. Alles wat zij op een PC doen kan ook op een Mac zonder de irritaties.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:03 schreef XL het volgende:
[..]
Die ouwe van mij is klaar voor de switch, ook omdat de support van mij langzaam afneemt. Hij moet alleen nog kunnen verantwoorden (aan zichzelf) dat de moderne pc aan vervanging toe is. Hij werkt heel veel met muziek en is natuurlijk dolenthousiast dat al zijn software ook gewoon voor mac beschikbaar is. De laptop van zijn werk is wel al bijna aan vervanging toe en met de budgetten waarmee hij steeds nieuw spul mag kiezen denk ik dat er een Powerbook 17" aankomt.
Toen ik met een Apple thuiskwam was hij nogal ontdaan. Hij wilde vroeger altijd een Apple, maar kocht x86 voor de kinderen. Die hadden dat nodig voor school was de redenatie. Hij wilde dus al apple ten tijden van de 486 en Mac OS 8.2 ofzo. Werkte daarvoor zelf met Atari ST. Enkele jaren later komt zijn studerende zoon met een apple thuis, terwijl hij een mooie P4 heeft staan. Hij wil altijd zo graag gadgets eerder dan ik hebbenquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:06 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het irriteert mij gewoon dat ze niets meer doen dan een Word document typen, emailen, internetten en daarmee de grootste vuiligheid naar binnen trekken die ik weer op mag lossen. Alles wat zij op een PC doen kan ook op een Mac zonder de irritaties.
Ze vonden de iBook duur voor een laptop in eerste instantie. Tot ze hem zagen. Ze vonden het een erg mooi ding (alleen nog steeds te duur).quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:10 schreef XL het volgende:
[..]
Toen ik met een Apple thuiskwam was hij nogal ontdaan. Hij wilde vroeger altijd een Apple, maar kocht x86 voor de kinderen. Die hadden dat nodig voor school was de redenatie. Hij wilde dus al apple ten tijden van de 486 en Mac OS 8.2 ofzo. Werkte daarvoor zelf met Atari ST. Enkele jaren later komt zijn studerende zoon met een apple thuis, terwijl hij een mooie P4 heeft staan. Hij wil altijd zo graag gadgets eerder dan ik hebben![]()
het idee moge duidelijk, we praten over de digitale ijstijd.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:12 schreef Rock-shocker het volgende:
8.2 is wel ff wat nieuwer dan de 466 heur
quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:15 schreef XL het volgende:
[..]
het idee moge duidelijk, we praten over de digitale ijstijd.
Duidelijk helemaal 100% mee eens.quote:De iBook is overigens alleen duur voor leken. Er is geen alternatief in de prijsklasse met dezelfde kwaliteit in constructie etc.
Volgens mij is compatabiliteit van Samsung met Apple een ramp.quote:
Dat heb ik ook gehad met mijn iPod photo. Toen heb ik 'em dus opgestuurd, hebben ze niets aan gedaan behalve hem flink lopen bekrassen als een losgeslagen gothic.quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:34 schreef super-muffin het volgende:
Mijn Nano doet vreemd. De accu indicator blijft altijd vol en de holdknop doet het niet altijd. Blijft vaak op het slotje hangen. Niet tof dus
Oops. Ik had de link gekopieerd uit een mail die ik ooit naar mezelf had gestuurd (niet meer gecontroleerd gisteren). Jouw Link is inderdaad wat ik bedoelde!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:41 schreef Tijn het volgende:
Hey bedankt, dat is een goeie! Je link werkt niet helemaal, maar ik heb wel gevonden waar je het over hebt (hier). De setting staat nu op 300 DPI, dat ziet er vast beter uit straks
Het lijkt me meer de hardware, vooral die knop is irritant. Maar na dat verhaal van Furious durf ik em niet meer op te sturen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:35 schreef Rock-shocker het volgende:
Maar eens resetten dan?
Statistisch gezien is de kans dat het jou ook overkomt alleen maar gedaald sinds dat het hem is overkomenquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:01 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Het lijkt me meer de hardware, vooral die knop is irritant. Maar na dat verhaal van Furious durf ik em niet meer op te sturen.
Een open-source FTP-client wil ik wel, maar heeft Cyberduck geen split-screen-view zodat ik de inhoud van de FTP-server en m'n eigen harddisk tegelijk kan zien? Anders vind ik het niet zo'n succes.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:58 schreef Anthraxx het volgende:
Cyberduck - Ik ben een lange tijd opzoek geweest naar een perfecte FTP client en vervanger voor Transmit wat mij al irriteerde vanaf het moment dat ik het kreng opstartte. CyberDuck is geheel open source, makkelijk in gebruik en heeft een geweldige Cocoa interface. Aanrader als je nog een FTP client zoekt
Nachtbraken kan dus niet voor 0:00 he.....quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:40 schreef iDex het volgende:
FUCK FUCK FUCK
SHIT SHIT SHIT
bagger internet, kan niet eens meer lekker nachtbraken want iedere nacht ligt mijn internet eruit
Er zit helaas geen splitscreen in.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een open-source FTP-client wil ik wel, maar heeft Cyberduck geen split-screen-view zodat ik de inhoud van de FTP-server en m'n eigen harddisk tegelijk kan zien? Anders vind ik het niet zo'n succes.
Je kunt wel Cyberduck gebruiken en daarnaast een finder venster open zetten en gewoon op en neer slepen. Weliswaar twee vensters, maar je draait toch niets op volledig scherm.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een open-source FTP-client wil ik wel, maar heeft Cyberduck geen split-screen-view zodat ik de inhoud van de FTP-server en m'n eigen harddisk tegelijk kan zien? Anders vind ik het niet zo'n succes.
quote:Final Cut 6 to usher in new video editing era for Apple
January 4, 2006 - Apple is preparing to make a huge splash at the National Association of Broadcasters trade show this year, Think Secret has learned. Preliminary information from sources suggests that Apple will take advantage of the April show to demonstrate Final Cut Pro 6 to the public for the first time. Even more significant, Apple will use the stage to unveil Final Cut Extreme, an extremely high-end version of its video editing software designed to grab marketshare away from rival Avid.
Sources note that Apple's Final Cut Extreme announcement will coincide with Red's upcoming 4K digital cinema camera, a revolutionary piece of equipment that is said will be priced upwards of $200,000. Pricing for Final Cut Extreme is said to be similarly up-market, approaching $10,000 a seat, and will require the latest hardware from Apple.
System requirement rumblings point to a Quad G5 with dual Nvidia QuadroFX graphics cards to work with 2K or 4K media. Rumblings have also suggested Apple will release an even larger Cinema Display than the company's current flagship 30-inch display, one capable of supporting all 11+ million pixels a 4K camera (4520x2540 resolution) will be able to capture. 10GBase-T Ethernet may also make its debut in a future Quad G5 configuration optimized for the new software, sources said, assuming the standard is ratified in time.
Also expected to make its debut is an upgraded Xserve RAID unit, currently dubbed Xserve RAID Extreme, which will pack a dual InfiniBand link as opposed to the current fibre channel, while supporting more drives than the standard Xserve RAID. Word on the development of a more robust Xserve RAID has circulated for months.
Specific features of the new video editing software are less known at this point, although native editing of 5.1 surround sound in both Final Cut Pro 6 and the new version of Soundtrack Pro is said to be nearing completion. Final Cut Pro 6 will also support 1080/24p and 1080/30p DVCPROHD, sources said. While Apple has officially thrown its support behind Blu-ray, the new version of DVD Studio Pro should support burning to both Blu-ray discs and HD-DVD.
[DIG] Er werd een foto van mij gepostquote:Op maandag 2 januari 2006 23:08 schreef Furious het volgende:
[..]
Hij zal voorlopig niet meer terug komen, hij is een veel gezocht persoon.
Ik heb snel een fotootje gesnapt van een poster die ik zag op een lantaarnpaal gespijkert in Texas.
Gexondinguszeurtklikhier
Leuk dat er weer een keertje traditioneel nieuws is, ipv iPod nieuws.quote:
Ook wel interessant, XL sorryquote:Wednesday, January 04, 2006
New Apple Patent for iPod Wireless Transmission
According to Macsimum News, Apple has filed a patent for a new wireless VHF/FM/RDS transmitter that will be added to the iPod. What does this mean? Basically, you will be able to send not only your tunes wireless to your RDS compatible radio, but the ID3 tags as well.Macsimum points out that the Hitachi HTD-K185 is currently equipped with RDS technology as a point of example. We should probably expect to see the RDS compatible radios in Apple?s recently announced iPod intergrated car partners such as Acura, Volkswagen, and Audi by 2006. Macsimum also points out the opportunity for voice activated management/control of the iPod in 2006 (patent filed under Voice-activated media management system for the iPod).
In case you are baffled to what RDS is, then let?s do a little explanation. Again this is according to the guys over at Macsimum, but I think they do a good job of explaining.
The basic concept behind RDS is that each FM radio station is given a set bandwidth which can be used for its broadcasting. However, most stations do not use all of their bandwidth, and the spare bandwidth is usually wasted. Therefore, RDS uses this wasted bandwidth for transmitting a low bit rate FM radio based data signal by being modulated into the radio station signal and transmitted along side it. This arrangement is very cost effective since the existing transmitting towers can be used with very little modification.
My remaining concern is similar to the issues found in the iTrips (FM Modulators). Often the radio broadcasts bleed into the FM modulators signal as they piggy backs on a frequency. In LA this is a constant problem due to the large number of stations. Furthermore, my vehicles antenna for the radio is at the rear of the vehicle, making it more challenging for an FM modulator to work. Lastly, polarized windows also pose a problem for FM modulators as they don't allow the signal out. I don?t understand if this RDS technology will be impacted by these factors, but please, speak up and speak loud if you have experience with
Voeg het linkje toe aan de OPquote:Op donderdag 5 januari 2006 12:36 schreef Furious het volgende:
Het is wel goed voor de publiciteit zeg, zo'n foto van Geqxon.
Ik heb 'em!quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:55 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat is je mailadres? @fok.nl is gebounced hier
Ja, daar kwam ik een paar minuten na die post ook achterquote:Op donderdag 5 januari 2006 11:02 schreef XL het volgende:
[..]
Je kunt wel Cyberduck gebruiken en daarnaast een finder venster open zetten en gewoon op en neer slepen. Weliswaar twee vensters, maar je draait toch niets op volledig scherm.
Ow, da's een bekend iemand?quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:51 schreef Tijn het volgende:
Altijd weer even leuk om Ellen Feiss te zien
Lees het zelfquote:Op donderdag 5 januari 2006 16:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat heeft dat meisje geslikt / gerookt / gespoten?
Precies.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:51 schreef Tijn het volgende:
Altijd weer even leuk om Ellen Feiss te zien
Wikipedia is echt ideaal voor dit soort onderwerpen, die nooit van je leven in een serieuze encyclopedie zouden komen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:54 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Wheheh wow. Ze heeft een eigen Wikipedia artikel. Vette shit
Had ik in dit deel mijn wiki-loftrompet al geblazen?quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wikipedia is echt ideaal voor dit soort onderwerpen, die nooit van je leven in een serieuze encyclopedie zouden komen.
in je mail staat het geloof ik, maar als het half illegaal is weet ik van niks.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:58 schreef Rock-shocker het volgende:
Heeft iemand even een directe link naar een dmg van Frontrow?
(half illegaal, ik weet het...)
Dank jequote:Op donderdag 5 januari 2006 17:05 schreef XL het volgende:
[..]
in je mail staat het geloof ik, maar als het half illegaal is weet ik van niks.
Is er al een wikipedia-topic/slowchat?
quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zal ik stiekem de posts verwijderen voor hij komt?![]()
Zelfs professionele UNICES zijn erg hoorquote:Op donderdag 5 januari 2006 18:53 schreef Tijn het volgende:
Wat is dat toch met die open-source lui dat alles wat ze maken zo extreem lelijk is?
Nog een paar dagen, dan maakt Steve de nieuwe iBooks bekend. Wie weet, gaan ze de iPod achternaquote:
Ik denk niet dat er al intels komen, dus ook nog geen nieuw ontwerp iBook.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nog een paar dagen, dan maakt Steve de nieuwe iBooks bekend. Wie weet, gaan ze de iPod achterna
Nou ja, uberl33t... de hoogtijdagen van SGI zijn wel een beetje voorbij hoorquote:Op donderdag 5 januari 2006 19:01 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zelfs professionele UNICES zijn erg hoor. Dit gedrocht gebruik je als Terminal op een SGI (je weet wel! Zo'n uberl33t3 3D bak).
[afbeelding]
Let ook op de MOTD:
- Welke idioot er vrijwillig een Gopherd daemon runt moet afgeschoten worden.
- The ROUND button on the SGI Indy is the powr button and will shut off the machine if you press it. Don't.
Ik hoop wel dat die 13.3" breedbeeld-versie doorgaat.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:07 schreef XL het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er al intels komen, dus ook nog geen nieuw ontwerp iBook.
Uit bestellingen van Asustek werd opgemaakt dat ze die in November 2005 al hadden kunnen leveren. Die zitten er dus wel aan te komen, alleen dateren die berichten uit de tijd dat het ook gonste van de Powerbook G5 en heb ik er daarna, namens Asus nooit meer iets van gehoord.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat die 13.3" breedbeeld-versie doorgaat.
Van firewire stappen ze nooit meer af hoor. De iPod wel, maar in de filmwereld blijft het dus moet Apple het wel houden. Firewire is natuurlijk ook het kindje van Apple.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:12 schreef Tijn het volgende:
Als die 13.3" breedbeeld-versie er komt en nog steeds firewire heeft, ga ik 'em zo snel mogelijk aan m'n zusje aansmeren
Weer een Windows-bak het huis uit
Dat is niet wat de geruchten zeggen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:14 schreef XL het volgende:
[..]
Van firewire stappen ze nooit meer af hoor. De iPod wel, maar in de filmwereld blijft het dus moet Apple het wel houden. Firewire is natuurlijk ook het kindje van Apple.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |