abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33549125
Naar aanleiding van wat andere project topics leek 't me wel leuk om op fok een topicje bij te houden over ons project.

Een jaar en een maand geleden kwamen een vriend van me en ik op het idee om samen een auto te kopen / maken voor trackdays. We zijn rond gaan kijken naar AX cup autootjes, bmw e30's, ford sierra's en meer van dat soort. Na een tijdje zoeken zijn we uitgekomen op deze Ford Sierra 2.0 :



Hier hebben we een paar keer mee gereden en was best lachen. Het was niet snel maar toch goed vermaakt. Na een tijd wil je toch sneller. Om nou veel geld in een sierra te gaan steken vonden we eigenlijk toch zonde van het geld. Er valt gewoon niet makkelijk veel aan te winnen dus wilden we een betere basis. M'n pa was inmiddels ook enthousiast geworden over dit alles en wilde wel mee doen. Zo is de ongelofelijk foute naam Rotoba Racing ontstaan, het staat voor ROn, TOm, BArt.

Zelf reed ik al twee jaar een bmw e30 325e op straat. Hele leuke en fijne auto. Technisch goed alleen het uiterlijk had wat werk. Er was hier en daar wat roest en wat kleine beschadigingen. Ik gaf echter de voorkeur om 'm het circuit op te zetten. Om in nederland van A naar B te komen gebruik ik tegenwoordig OV en auto rijden in Nederland doe ik niet meer echt voor 't plezier. Op het circuit kun je je tenminste lekker uitleven, en het is ook m'n passie.

De basis was dus een leuk begin, zo stond hij er twee weken geleden nog bij. Een beetje verstofd want hij stond al een tijdje stil ( geschorst in een schuur ). :










Eigenlijk zijn we begonnen met m helemaal uit elkaar te halen en daar zijn we nog mee bezig. We willen hem graag licht opbouwen, maar uiteraard wel met veiligheid zoals kooi en dergelijke. Een lichte buitenkant is dan dus belangrijk. We hebben een fiberglass motorkap en achterklep via ebay gekocht, evenals carbon spatborden.







later hebben we een bodykit gevonden van plastic. Ik heb hier nog geen foto's van maar het zijn dus de voorbumper, sideskirts en achterbumper. Verder ook een M3 evo verstelbare achterspoiler, ook van plastic. Het is echt ongelofelijk hoeveel gewicht je hiermee kan besparen!

Toen de buitenkant dus op papier klaar was kwamen we bij de technische kant. Aangezien het een 325e is, heeft ie een M20B27 2.7l 130 pk motor. Deze motor was toendertijd geintroduceert naar aanleiding van de olieprijzen. Het idee was om een motor met een grote inhoud te maken, met minder vermogen en zo wat zuiniger te kunnen rijden. De motor is standaard ook begrensd op ongeveer 5000 toeren bijvoorbeeld. Niet echt heel snel dus...

Dus daar was Ebay weer en na veel informatie te hebben ingewonnen kwamen we op een M50B25 motor. Dit is een 2,5 liter motor uit de e36 325i, met zo'n 192pk standaard. Het leek ons een leuke motor met genoeg vermogen om voorlopig mee rond te rijden. Natuurlijk leek het ons een leuke uitdaging om deze motor in de e30 te krijgen.



Eigenlijk zijn we daar nu. We zijn dus begonnen met de complete voorkant en achterkant eraf te halen.





En daarna de motor en bak eruit.

Eerst veel demonteren en labelen.






Uitlaat en cardanas

Deze hield ons een beetje boven de 0- graden


Helaas ontdekten we wat schade aan de voorkant. Dit zijn gelukkig geen belangrijke delen maar we fixen het wel.

Takelen

En netjes wegzetten.


Met het 2,7liter blok gaan we later aan de slag. Eerst de hele e30 uit elkaar en in elkaar, vervolgens gaat het M20 blokkie uit elkaar en gaan we daar wat dingen mee doen.

Op dit moment staat het er dus zo bij en gaan we begin komend jaar weer verder
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:33:28 #2
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_33549420
Brute kleur! Brute bak!
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_33549761
bruut, 192 pk 2.5 blok uit de E36. dan kom je een beetje in het M3 gebied.
heb je er een sper differentieel onder zitten?
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:47:34 #4
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_33550024
Welke specs ga je gebruiken voor de rolkooi constructie?
Je moet hem wel goed laten keuren als je er echt de tracks mee op wilt, en eventueel dragstrips.

Leuk project. Hopelijk kunnen we het hier goed volgen
pi_33550072
Mooi projectje
pi_33550131
super!! weer zo'n project waar ik serieus jaloers op ben

overigens is een E36 blok goed in een E30 te leggen... er is een bedrijf in nederland dat dat voor erg weinig geld doet dus het moet makkelijk kunnen...

succes er mee en houd ons op de hoogte
Hopeloos benzine verslaafd
pi_33550299
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:50 schreef Youp het volgende:
super!! weer zo'n project waar ik serieus jaloers op ben

overigens is een E36 blok goed in een E30 te leggen... er is een bedrijf in nederland dat dat voor erg weinig geld doet dus het moet makkelijk kunnen...

succes er mee en houd ons op de hoogte
Wat is erg weinig? Indicatie?
pi_33550675
Gaaf!!!!!!!!!!!!!!

Wat ga je dan met dat ouwe blok doen als je hem er toch uit laat?

Ik wou dat ik ook zo'n werkplaats tot m'n beschikking had
De status 'bagger-user' voorbij
pi_33550969
Leuke reacties
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:41 schreef Inorbit het volgende:
bruut, 192 pk 2.5 blok uit de E36. dan kom je een beetje in het M3 gebied.
heb je er een sper differentieel onder zitten?
Ja, ons doel is +/- 200 pk (mag iets meer of minder zijn maar we houden de motor zelf standaard) met een gewicht iets onder de 1000 kilo. Een sper hebben we nog niet, al gaat dit wel noodzakelijk worden. Het probleem is wel dat oud spul is, en dat dus de gebruikte sperren vaak nog maar max 15% sper zijn. We houden ebay in de gaten . Er is ook wel nieuw spul te koop maar t heeft voorlopig nog geen voorrang.
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:47 schreef Tjabbo het volgende:
Welke specs ga je gebruiken voor de rolkooi constructie?
Je moet hem wel goed laten keuren als je er echt de tracks mee op wilt, en eventueel dragstrips.

Leuk project. Hopelijk kunnen we het hier goed volgen
De kooi laten we bouwen naar de richtlijn van de zomeravondcompetitie. Het doel is trackdays en misschien z-a-c dus dat is voldoende.
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:50 schreef Youp het volgende:
super!! weer zo'n project waar ik serieus jaloers op ben

overigens is een E36 blok goed in een E30 te leggen... er is een bedrijf in nederland dat dat voor erg weinig geld doet dus het moet makkelijk kunnen...

succes er mee en houd ons op de hoogte
Klopt, in Tilburg zit van Abeelen en die bouwen ze ook in, voor 2500 euro. Is veel geld + we willen het zelf doen.

Maar er gaat nog wel veel tijd inzitten. We nemen er ook de tijd voor.
pi_33551539
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:54 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Wat is erg weinig? Indicatie?
[centraal] BMW 3-serie fantopic [e21, e30, e36, e46]
Hopeloos benzine verslaafd
pi_33551615
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:11 schreef Tommeh het volgende:
Leuke reacties
[..]

Ja, ons doel is +/- 200 pk (mag iets meer of minder zijn maar we houden de motor zelf standaard) met een gewicht iets onder de 1000 kilo. Een sper hebben we nog niet, al gaat dit wel noodzakelijk worden. Het probleem is wel dat oud spul is, en dat dus de gebruikte sperren vaak nog maar max 15% sper zijn. We houden ebay in de gaten . Er is ook wel nieuw spul te koop maar t heeft voorlopig nog geen voorrang.
[..]

De kooi laten we bouwen naar de richtlijn van de zomeravondcompetitie. Het doel is trackdays en misschien z-a-c dus dat is voldoende.
[..]

Klopt, in Tilburg zit van Abeelen en die bouwen ze ook in, voor 2500 euro. Is veel geld + we willen het zelf doen.

Maar er gaat nog wel veel tijd inzitten. We nemen er ook de tijd voor.
die bedoelde ik ook (zie vorige post) maar daar zit de prijs van het motorblok bij maar in ieder geval het is niet zo super duur dus het zal redelijk te doen zijn
Hopeloos benzine verslaafd
pi_33554509
En dit topic blijf ik volgen
pi_33556199
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:31 schreef BazzoS het volgende:
En dit topic blijf ik volgen
pi_33556365
tommeh! die "alpina's" onder je e30... zijn die 15"?????
Hopeloos benzine verslaafd
pi_33556570
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:31 schreef BazzoS het volgende:
En dit topic blijf ik volgen
een collega van me doet ook iets vergelijkbaars.. zn oude straatauto ombouwen tot racer.
pi_33564424
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:08 schreef Youp het volgende:
tommeh! die "alpina's" onder je e30... zijn die 15"?????
Inderdaad, en hou die "alpina's" maar tussen aanhalingstekens zijn imitatievelgen. Zo gekocht. Maar inderdaad 15", hoezo ?
pi_33564852
MODDERFOK wat is dit een COOL project.

Als ik de ruimte had zou ik echt wel een 3.2 of 3.6/3.8 liter derin gooien... Hoe gekker hoe beter

E30 roeleert, helemaal met zo een motor (is wat sneller dan me 318i E30 he )
pi_33565550
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 00:11 schreef yup het volgende:
MODDERFOK wat is dit een COOL project.

Als ik de ruimte had zou ik echt wel een 3.2 of 3.6/3.8 liter derin gooien... Hoe gekker hoe beter

E30 roeleert, helemaal met zo een motor (is wat sneller dan me 318i E30 he )


De beste optie is een 3.0 l uit een e36 m3. Vrij gemakkelijk boven de 300 pk te krijgen alleen zijn ze vrij zeldzaam, duur en moeilijk te vinden met weinig kilometers. Opzich is die 2.5 prima voor ons doel, en wie weet over een aantal jaar...
pi_33565995
Mjah verschil tussen 286 pk en 321 pk (3.2 liter M3 blok) is best wel groot...

Maar de 3.0 is robuuster uiteraard.

Verder ik denk niet dat ik Schumacher ofzo ben, maar als ik gek wil doen dan gaat het ook echt gek worden

Mjah heb geen garage dus zo een project ooit als ik $$$ en een garage heb. Ga ik alles zelf doen dan namelijk...

Grappig is dat in zo een E30 alles past wat er maar is, zelfs een V12 met 5.6 liter ofzo past erin

Als laatst.

Als ik een circuit race bak zocht. 300% dat het een Omega 3000 24v werd... RWD en oversteer on command (die boten zijn MEGA overstuurd)... BEetje onnodig gewicht eraf en je rijd een beest van een auto (204 pk ) die ook nog eens heel apart is. Die E30jes beginnen wel TE vaak op te duiken op het circuit :/
  zaterdag 31 december 2005 @ 11:32:40 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33573432
Op http://www.e30.de/ staat ook nog wel een aardige beschrijving om redelijk simpel/goedkoop een M50B25 naar 2,8 of 3 liter te vergroten. Ze komen daar ongeveer op 245 Pk uit. Op die site staat trouwens behoorlijk veel nuttige info. (maar dat wist je al vermoed ik )

Maar ik zou gewoon eerst niks doen en gewoon de standaard M50 gebruiken. Ik heb zelf een E30 325iX en (sinds kort niet meer) E36 325 Coupé en het verschil tussen beide is toch al redelijk groot.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 31 december 2005 @ 13:54:15 #21
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33578447
3.0 liter M3 blok is het populairste....

Probleem waar je met 3.6 of 3.8 liter S38 motoren tegenaan loopt is gewichtsverdeling, die blokken zijn te zwaar. 3.0L blok is wat lichter.

Een goede 3.2L M3 motor met alles erbij is nog een stukkie duurder als een 3.0L M3 motor, en bij de laatste heb je wat minder problemen met elektronica, waar de 3.2L wagens nogal door gepest worden. Zet je op een 3.0L M3 motor een Alpha-N chip en een airbox dan heb je ook zo rond de 320 PK.

Iemand bij de BDC rijd trouwens met een Hartge H35 motor (GeertE36///M3) alleen dan de duitse, 286 PK in zijn E30 racer. daarbij kon je op Spa het verschil wel zien, hij kwam makkelijker omhoog bij de Eau Rogue, maar moest wel een stuk eerder op de rem door de gewichtsverdeling.

[ Bericht 0% gewijzigd door Five_Aces op 31-12-2005 14:06:06 ]
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_33578778
Leuk project
pi_33582131
Ik kende www.e30.de al wel ja, net als www.r3vlimited.com en e30tech.com. Zijn goede e30 resources. We hebben bewust voor de M50B25 gekozen wegens leuke prijs/kwaliteit verhouding. Het zijn sterke blokken en je kunt er inderdaad vrij eenvoudig 230+ pk uithalen. Te combineren met een leuk laag gewicht en een goede overbrenging ( heb je ook heel veel keuze's in bij een e30 ) kom je al een heel eind.

Overigens hebben we nu ook een e36 bak en een leuk uitlaat systeem gevonden.





Aangezien onze motor zonder spruitstuk kwam hebben we hiervoor gekozen. We zullen het nog wel moeten aanpassen maar het begin is er. Wat we met die "eindpijpen" doen weten we nog niet precies. Ligt eraan hoe het staat, anders maken we er wel wat anders van.
pi_33585942
Vettttt.

tvp.
pi_33587996
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 00:02 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Inderdaad, en hou die "alpina's" maar tussen aanhalingstekens zijn imitatievelgen. Zo gekocht. Maar inderdaad 15", hoezo ?
verkoop je ze? ik moet DIE velgen hebben voor mn 02 (ik heb nu de 13" variant)... en die zijn nieuw te duur...

-edit-

en wanneer je dan zonder velgen zou komen te zitten, ik heb nog een andere set 15" LM's liggen als het goed is... die ook passen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_33588891
tof dat zo'n blok er makkelijk in gepast kan worden
pi_33602540
Nou makkelijk is het niet, er komt een hoop bij kijken.. Zowieso de steunen, brakebooster en vooral kabelboom zijn moeilijk. Verder ook een hoop slangen, maar die kun je makkelijk verlengen/veranderen.
pi_33605495
leuk hoor
pi_33605681
Leuk om te volgen
  zondag 1 januari 2006 @ 19:36:01 #30
133805 MYND
Choose your alter ego !!
pi_33607809
Leuk project man! Veel succes ermee zou ik zeggen.
The future lies before you, like paths of pure white snow. Be careful how you tread it, for every step will show.
pi_33607946
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:19 schreef Repeat het volgende:
tof dat zo'n blok er makkelijk in gepast kan worden
Heb genoeg van die dingen met 3.6 liter blok te koop gezien.

Alles past in een E30...

Zo een omgebouwde met 3.6 literblok wil ik wel, zijn redelijk betrouwbaar ook nog (als alles goed is aangepakt)....
pi_33627958
Leuk project! Zal een vriend van me die veel aan z'n E30 knutselt er eens op wijzen
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  maandag 2 januari 2006 @ 16:07:34 #33
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_33628541
Vet! deze hou ik ook in de gaten!
laat maar komen die updates!
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_33640251
Morgen weer verder. We hebben wel weer wat kleine dingen ingewonnen die de inbouw verder mogelijk maken. Motorsteunen van een e28 535i, baksteunen van een e21 320i, remkrachtversterker van een e30 325ix. Ben blij dat er al wat bekend van is...

De inbouw van de motor duurt nog wel even. Eerst de rest van de carrosserie aanpakken, het interieur en meer van dat .
quote:
Op zondag 1 januari 2006 19:41 schreef yup het volgende:

[..]

Heb genoeg van die dingen met 3.6 liter blok te koop gezien.

Alles past in een E30...

Zo een omgebouwde met 3.6 literblok wil ik wel, zijn redelijk betrouwbaar ook nog (als alles goed is aangepakt)....
Klopt, ik heb ook wel eens een v12 ingebouwd gezien, en ook een e34 m5 motor, maar dan achter de voorpoten. Erg knap maar zo'n v12 is helemaal niet zo snel + ontzettend zwaar. De motor die we nu hebben weegt hoogstens 15 kilo meer, die we zowieso terugwinnen aan gewichtsbesparing.
  maandag 2 januari 2006 @ 22:15:03 #35
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33640569
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:06 schreef Tommeh het volgende:
Morgen weer verder. We hebben wel weer wat kleine dingen ingewonnen die de inbouw verder mogelijk maken. Motorsteunen van een e28 535i, baksteunen van een e21 320i, remkrachtversterker van een e30 325ix. Ben blij dat er al wat bekend van is...
Leuk hè, bouwdoosprincipe van BMW
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_33640734
is het lederen interieur trouwens al verkocht? is wel enorm mooi!
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33640774
Hey dit is een leuk project, deze ga ik volgen.
pi_33640957
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:15 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Leuk hè, bouwdoosprincipe van BMW
Zeker! Nou maar afwachten of het over een paar maanden nog steeds zo leuk is
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
is het lederen interieur trouwens al verkocht? is wel enorm mooi!
Het interieur staat nog te koop. Erg mooi inderdaad. Mocht ik het niet kunnen verkopen voor de prijs die ik er voor in gedachte heb hou ik het. Voor een e30 in de toekomst misschien, wie weet
pi_33641029
Brrrruuuut hoor, BMW roels.
pi_33641144
quote:
Na een tijd wil je toch sneller. Om nou veel geld in een sierra te gaan steken vonden we eigenlijk toch zonde van het geld.
en daar heb je het helemaal mis, bij de ford gaat het niet eens zozeer om het geld....
deze site heet "How to neatly fit a Rover V8 Engine into a Ford Sierra Car" >>
http://www.diy-nitrous.fsnet.co.uk/v8-ford-sierra.htm
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33641291
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:28 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

en daar heb je het helemaal mis, bij de ford gaat het niet eens zozeer om het geld....
deze site heet "How to neatly fit a Rover V8 Engine into a Ford Sierra Car" >>
http://www.diy-nitrous.fsnet.co.uk/v8-ford-sierra.htm
Toch wel, het is immers een Ford Sierra.
pi_33641328
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:28 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

en daar heb je het helemaal mis, bij de ford gaat het niet eens zozeer om het geld....
deze site heet "How to neatly fit a Rover V8 Engine into a Ford Sierra Car" >>
http://www.diy-nitrous.fsnet.co.uk/v8-ford-sierra.htm
Ken hem inderdaad, al is een v8 een stuk zwaarder. Je kunt het standaard blok ook turbo-en. Je kunt er wel meer mee maar bij een Sierra houdt t allemaal sneller op. Plus een sierra ziet er niet uit ( maar dat is mijn mening ), en het oog wil ook wat he We hadden die sierra's eerst omdat ze goedkoop waren, achterwiel aangedreven en ze voldeden aan onze eisen. Nu niet meer en we hebben allemaal wel iets met bmw ( met name ik ).
  maandag 2 januari 2006 @ 22:33:57 #43
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33641401
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:11 schreef Tommeh het volgende:
Leuke reacties
[..]

Ja, ons doel is +/- 200 pk (mag iets meer of minder zijn maar we houden de motor zelf standaard) met een gewicht iets onder de 1000 kilo. Een sper hebben we nog niet, al gaat dit wel noodzakelijk worden. Het probleem is wel dat oud spul is, en dat dus de gebruikte sperren vaak nog maar max 15% sper zijn. We houden ebay in de gaten . Er is ook wel nieuw spul te koop maar t heeft voorlopig nog geen voorrang.
Wij hebben net onze sper uit de 325i te koop gezet. We willen geen 100% sper omdat dit op het circuit niet echt handig is.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 2 januari 2006 @ 22:36:06 #44
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33641498
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 15:36 schreef Tommeh het volgende:
Ik kende www.e30.de al wel ja, net als www.r3vlimited.com en e30tech.com. Zijn goede e30 resources. We hebben bewust voor de M50B25 gekozen wegens leuke prijs/kwaliteit verhouding. Het zijn sterke blokken en je kunt er inderdaad vrij eenvoudig 230+ pk uithalen. Te combineren met een leuk laag gewicht en een goede overbrenging ( heb je ook heel veel keuze's in bij een e30 ) kom je al een heel eind.

Overigens hebben we nu ook een e36 bak en een leuk uitlaat systeem gevonden.

[afbeelding]

[afbeelding]

Aangezien onze motor zonder spruitstuk kwam hebben we hiervoor gekozen. We zullen het nog wel moeten aanpassen maar het begin is er. Wat we met die "eindpijpen" doen weten we nog niet precies. Ligt eraan hoe het staat, anders maken we er wel wat anders van.
Ik heb evt wel interesse in je originele uitlaat systeem
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33641640
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:36 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik heb evt wel interesse in je originele uitlaat systeem
Ja, die uitlaat is niet echt meer wat het hoorde te zijn. Er is o.a. in het midden een flens kapot. Nog interesse?

Die 100% is inderdaad nix, kom je alleen maar haaks de bocht uit. Leuk maar niet snel
  maandag 2 januari 2006 @ 22:57:41 #46
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33642333
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:39 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Ja, die uitlaat is niet echt meer wat het hoorde te zijn. Er is o.a. in het midden een flens kapot. Nog interesse?

Die 100% is inderdaad nix, kom je alleen maar haaks de bocht uit. Leuk maar niet snel
Onze is stuk bij het flexibele stuk in 1 van de voorpijpen en de achterdemper lekt in een lasnaad.

Het beste is een open pijp en alleen een einddemper. Echter zitten er weer vele knikken (en een kat) in waardoor met de hand laten maken weer duur wordt.
Was voor mijn enkele uitlaatje 180 euro kwijt, maar wel redelijk wat buigwerkzaamheden daarin.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33642416
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:06 schreef Tommeh het volgende:
Morgen weer verder. We hebben wel weer wat kleine dingen ingewonnen die de inbouw verder mogelijk maken. Motorsteunen van een e28 535i, baksteunen van een e21 320i, remkrachtversterker van een e30 325ix. Ben blij dat er al wat bekend van is...

De inbouw van de motor duurt nog wel even. Eerst de rest van de carrosserie aanpakken, het interieur en meer van dat .
[..]

Klopt, ik heb ook wel eens een v12 ingebouwd gezien, en ook een e34 m5 motor, maar dan achter de voorpoten. Erg knap maar zo'n v12 is helemaal niet zo snel + ontzettend zwaar. De motor die we nu hebben weegt hoogstens 15 kilo meer, die we zowieso terugwinnen aan gewichtsbesparing.
Yep verder op een ander forum is er iemand met een 3.6 liter 315 pk motor in zo een E30.

Probleem blijft dat het chassis gewoon die power niet aankan (niet qua stijfheid maar qua power)... Wielspin in zijn 3 bij 120 km/u is gewoon geen uitzondering... En verder is zo een 325i E36 blok wat laagtoeriger (je hebt power bij lage toeren) dan zo een M5 blok, bij lage toeren tam als een beest, na 4000 rpm een ware monster die je niet kan temmen...

Wat ik ook bedoel: een E30 heeft niet echt 50:50 verdeling maar echt weinig gewicht op de achteras. Kijk dat is wel leuk enzo, maar volgens mij kan dat echt gevaarlijk worden qua aanremmen bij bochten etc. helemaal als je 315 pk hebt...

Verder 100% sper sloopt ook dingen op je auto, moet je niet gek opkijken als er een paar aandrijfassen kapoet gaan etc. en verder vraag ik me af of het wel goed is voor je achteras, subframe etc.Absoluut geen aanrader dus, en je hebt vrij weinig voordeel ervan behalve als je een Japanse driftmaniak bent
pi_33650117
sorry, tvp
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_33667902
is zo'n 25E motor niet makkelijk tot veel meer in staat, met een nieuwe chip?
of gaat dat Econemy verder, naast dat het geen injectie is?
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_33672419
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 18:48 schreef Inorbit het volgende:
is zo'n 25E motor niet makkelijk tot veel meer in staat, met een nieuwe chip?
of gaat dat Econemy verder, naast dat het geen injectie is?
Je kunt er wel wat uithalen, maar dat is wel wat lastiger dan zo. Btw het is wel een injectie.
Het is niet alleen maar een chippie erop gooien. De motor heeft (fabriekaf) een stuk minder compressie dan een 325i motor, de in en uitlaatkanalen zijn kleiner, hij heeft enkele zuigerveren enzv. Een leuke optie is het eta onderblok en de 325i kop. Met spruitstukken en een aangepaste computer kun je wel wat leuke dingen doen. Dat gaan we ook nog wel doen, later
  dinsdag 3 januari 2006 @ 21:33:08 #51
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33672775
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 20:55 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Je kunt er wel wat uithalen, maar dat is wel wat lastiger dan zo. Btw het is wel een injectie.
Het is niet alleen maar een chippie erop gooien. De motor heeft (fabriekaf) een stuk minder compressie dan een 325i motor, de in en uitlaatkanalen zijn kleiner, hij heeft enkele zuigerveren enzv. Een leuke optie is het eta onderblok en de 325i kop. Met spruitstukken en een aangepaste computer kun je wel wat leuke dingen doen. Dat gaan we ook nog wel doen, later
Moet je wel eerst een goeie M20B25 kop vinden, die worden een beetje schaars
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_33672836
190 pk+ is mogelijk met zo een M20B25 kop + onderkant van een ETA...
pi_33679493
Die goede kop hebben we. En inderdaad 190pk+ is mogelijk, ons doel is dan meer maar dat pas over lange tijd.
pi_33679541
Leuk projectje! Leuke rijdersauto ook, dat sowieso.
pi_33679662
Inderdaad, heb er veel mee op straat gereden, altijd heerlijk! Nog steeds vergeleken met nieuwe auto's ook.
pi_33679946
Ik heb vandaag nog een kleine update trouwens. We zijn voornamelijk bezig geweest met het dashboard, de 'tapijten', de hemel en de teerplaten eruit te halen. Vervolgens hebben we een hoop kabelboom uitgezocht en verwijderd. Twee foto's ( van niet zo goede kwaliteit, met de tel genomen ) :


  woensdag 4 januari 2006 @ 00:38:31 #57
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_33680080
zie jouw topique nu pas, maar was uiteraard al eerder op de hoogte
ik volg het op de voet vanaf nu, al snap ik niet bijster veel van al dat technische geneuzel hier
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  woensdag 4 januari 2006 @ 08:49:48 #58
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33685063
Ga je de carrosserie ook nog helemaal doorlassen, als de diverse race-organisaties in NL dat tenminste ok vinden?!

Je hebt gewoon een brug tot je beschikking!!

*jaloers is...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33685457
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 08:49 schreef Taxi het volgende:
Je hebt gewoon een brug tot je beschikking!!

*jaloers is...
Same here!
  woensdag 4 januari 2006 @ 14:40:15 #60
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_33694443
wordt je nou niet helemaal panisch als je al die draden ziet hangen?
Ik heb dan absoluut weinig verstand van auto's, maar ik zou gek worden bij het zien van die draden...
Signature.
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:01:09 #61
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_33695084
Blijft mooi he zo'n e30


Heb er zelf ook twee gehad, machtige auto
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:03:16 #62
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33695152
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 14:40 schreef eer-ik het volgende:
wordt je nou niet helemaal panisch als je al die draden ziet hangen?
Ik heb dan absoluut weinig verstand van auto's, maar ik zou gek worden bij het zien van die draden...
Daar komt het door...

Als je wat vaker die 'spagetti' in je handen hebt gehad (en lekker vaak kortsluiting hebt gemaakt), kijk je er niet zo angstig naar. Meten is weten. Auto-elektronica is niet zo heel ingewikkeld (meestal een geschakelde plus, een massa en een 'gever'). De onderlinge systemen (micro-elektronica) is echter een ander verhaal...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:05:13 #63
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_33695222
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 14:40 schreef eer-ik het volgende:
wordt je nou niet helemaal panisch als je al die draden ziet hangen?
Ik heb dan absoluut weinig verstand van auto's, maar ik zou gek worden bij het zien van die draden...
Met een electrische schema en een spanningsmeter kom je een heel eind.
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_33696377
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 17:31 schreef SimtekF1 het volgende:
Vettttt.

tvp.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_33698123
Vet project, die volg ik

tvp
Signature
pi_33702184
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 20:55 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Je kunt er wel wat uithalen, maar dat is wel wat lastiger dan zo. Btw het is wel een injectie.
Het is niet alleen maar een chippie erop gooien. De motor heeft (fabriekaf) een stuk minder compressie dan een 325i motor, de in en uitlaatkanalen zijn kleiner, hij heeft enkele zuigerveren enzv. Een leuke optie is het eta onderblok en de 325i kop. Met spruitstukken en een aangepaste computer kun je wel wat leuke dingen doen. Dat gaan we ook nog wel doen, later
oke, dan word het nog een heel werk inderdaad.
Van het alleen gebruiken van het onderblok heb ik wel eens wat gelezen jah, dat schijnt inderdaad nogal een goede combinatie te zijn.
succes verder, ben trouwens ook jalours op je brug. ik kan op het moment maar weinig zien van de onderkant van men verlaagde 325i.
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_33742878
Ja, ons doel is tegen die tijd ( nogmaals ver weg ) een Eta onderblok, I kop, turbo en standalone.

Of we de carrosserie gaan doorlassen weten we nog niet. Wel zitten we te kijken naar een kooi die doorgelast is naar de voor en achterpoten.

Wat de electriciteit betreft, het is zoals het hierboven staat. Schema, meter en goed licht erbij en vooral niet wegknippen wat je niet zeker weet. Ook veel testen.

Komt goed
pi_33765306
Leuk project, worden er ondertussen nog mods gedaan op de 944?
pi_33779069
Er wordt niet erg veel veranderd aan de 944 nu. Wat nodig onderhoud, een naaf voor afhaalbaar stuur, de stoelen worden vastgezet ( nu op rails ) en hij wordt wat netter van binnen .

Vandaag hebben we een bezoekje aan Sandtler in Duitsland gebracht. Een hoop spullen hadden ze nog niet op voorraad maar we zijn niet met lege handen thuis gekomen :

Een electrische fan. De originele m50 fan gaat niet zomaar passen en nu hebben we gelijk meer controle van de koeling :



Een mooi 'wildleder' stuurtje :



En remschijven :



Verder hebben we wat zaken besteld als een H&R competitieset ( schroefveren ), veerpootbrug voor en achter, stalen remleidingen en een 6-puntsgordel (niet op voorraad). Voor het onderstel moeten de voorpoten worden opgestuurd dus daar zullen we komende week voor zorgen. Ook komen er uit Duitsland wat draagarmbussen en achterbrugbussen.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:20:20 #70
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33779789
mooi spul. Had je ipv die GT schijven niet GT-A gehad met alu hart?


Electrische fan is sowieso beter trouwens, dat scheelt een paar PK op de wielen. Bij PTG deden ze dat ook altijd met de M3 GTR. Is voor op straat ook een mods die wel vaak gedaan word, al zou ik het zelf niet doen. Zat eens in een E30 over spa met 286 PK ook zonder fannen en al alles stond in het rood, olietemp, koelwatertemp, en gewoon doorscheuren
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_33780307
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:20 schreef Five_Aces het volgende:
mooi spul. Had je ipv die GT schijven niet GT-A gehad met alu hart?


Electrische fan is sowieso beter trouwens, dat scheelt een paar PK op de wielen. Bij PTG deden ze dat ook altijd met de M3 GTR. Is voor op straat ook een mods die wel vaak gedaan word, al zou ik het zelf niet doen. Zat eens in een E30 over spa met 286 PK ook zonder fannen en al alles stond in het rood, olietemp, koelwatertemp, en gewoon doorscheuren
Nou opzich voldoen de GT schijven aan onze eisen. Warmtebehandeld met wat koeling rondom. Het was ons de meerprijs niet waard om alu harten te nemen. We zorgen wel voor remkoeling.

Motorkoeling is wel iets wat we toch wel in de gaten willen houden, vandaar die fan. Maar aangezien het blok zelf vrijwel standaard willen houden zal dit niet heel veel problemen opleveren. Wel zit ik nog te kijken naar een oliekoeler alleen de bevestiging is moeilijker hierbij. Dan zouden we opzoek moeten naar een M3 oliefilterhuis met de nodige aansluitingen. Zelfs het meten is al moeilijk. Met een carterplugsensor of peilstoksensor meet je niet de belangrijke kant helaas...
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:48:34 #72
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33780649
Dat is wel een goed idee inderdaad. Oliefilter van een M3 past volgens mij, stond er gisteren nog 1 op ebay...

Beetje dikkere olie kan ook geen kwaad, ik rij met Castrol 10W60 olie, op circuit in de zomer zit ik rond 110 graden. Zal met die M50 wel iets minder zijn denk ik dus 10W60 is wat overdone, maar misschien iets ala 10W50.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:49:24 #73
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33780678
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:37 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Wel zit ik nog te kijken naar een oliekoeler alleen de bevestiging is moeilijker hierbij. Dan zouden we opzoek moeten naar een M3 oliefilterhuis met de nodige aansluitingen. Zelfs het meten is al moeilijk. Met een carterplugsensor of peilstoksensor meet je niet de belangrijke kant helaas...
325 iX heeft ook een oliekoeler. Als ik ff in de ETK zit te kijken is het een andere dan bij de M3.
Misschien goedkoper/makkelijker te krijgen/vinden.

edit:
Bij de iX zijn verschillende oliekoelers gemonteerd zie ik nu, iig. de 1990 325iX Touring (die heb ik )heeft een andere koeler en filterhuis dan de M3 vlgns. ETK

edit2
Was ff vergeten dat je met een M50 aan de slag ging ipv een M20

[ Bericht 8% gewijzigd door Hyperdude op 06-01-2006 22:32:59 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_33781747
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:48 schreef Five_Aces het volgende:
Dat is wel een goed idee inderdaad. Oliefilter van een M3 past volgens mij, stond er gisteren nog 1 op ebay...

Beetje dikkere olie kan ook geen kwaad, ik rij met Castrol 10W60 olie, op circuit in de zomer zit ik rond 110 graden. Zal met die M50 wel iets minder zijn denk ik dus 10W60 is wat overdone, maar misschien iets ala 10W50.
Inderdaad, dikkere olie helpt een stuk. Van mobil hebben we voor de 944 ook zo'n variant. Dat oliehuis was eergisteravond voor 130 euro ongeveer weg gegaan. We wachten er nog even mee, komt nog wel vaker terug denk ik.
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:49 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

325 iX heeft ook een oliekoeler. Als ik ff in de ETK zit te kijken is het een andere dan bij de M3.
Misschien goedkoper/makkelijker te krijgen/vinden.

edit:
Bij de iX zijn verschillende oliekoelers gemonteerd zie ik nu, iig. de 1990 325iX Touring (die heb ik )heeft een andere koeler en filterhuis dan de M3 vlgns. ETK
Nou als we met een M20 blok reden was het zowieso geen probleem. Die heeft een schroeffilter en daar kun je heel eenvoudig een adapter tussen zetten voor de koeler. Zo gaat dat bij een M50 niet. Ik heb een tijd terug een adapter gevonden voor een m50 motor maar die heb ik nog niet terug kunnen vinden.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 02:10:39 #75
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33788662
Onze 325i heeft ook een oliekoeler. Geheel onderin de voorbumper
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33792153
Klopt inderdaad en m'n eta niet. Al gaat ie die wel nodig hebben maar dat is vrij eenvoudig op te lossen met zo'n mocal setje. Voor 't M50 blok zijn we nog aan het kijken dus
  zaterdag 7 januari 2006 @ 10:47:40 #77
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33792465
Misschien zelfde oplossing als bij ons?

Of is die oliekoeler te klein?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33792505
Wat bedoel je precies? Jullie hebben toch een M20 blok?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 10:59:37 #79
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33792618
Ah ik lees nu pas goed
Je moet een adapter hebben om de oliekoeler aan te sluiten begrijp ik
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33794360
Yes, en een m3 oliefilterhuis is de beste optie. Je hebt ook cap's voor het oliefilterhuis zelf maar die schijnen snel te lekken. Ebay in de gaten houden
pi_33809798
Vandaag weer even bezig geweest. We hebben de voorpoten eraf gehaald aangezien de 'struts' naar H&R moeten worden gestuurd.



Meer foto's heb ik niet, ik vergeet echt altijd m'n fototoestel dus moet t weer met de telefoon doen.

Ook de 325ix remkrachtversterker is binnengekomen :

  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:43:50 #82
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33810819
waarom moet dat spul naar H&R? leveren die geen complete kits?
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_33810879
Dat is de normale gang van zaken bij hun. Ze worden een stuk ingekort o.a.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:45:58 #84
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33810911
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:20 schreef Tommeh het volgende:
Yes, en een m3 oliefilterhuis is de beste optie. Je hebt ook cap's voor het oliefilterhuis zelf maar die schijnen snel te lekken. Ebay in de gaten houden
We gaan nog niet tunen aan onze BMW.
We installeren wel een olietemp meter voor de veiligheid. Mocht er iets niet goed zijn gaan we eraan werken
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33811065
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:48 schreef Five_Aces het volgende:
Dat is wel een goed idee inderdaad. Oliefilter van een M3 past volgens mij, stond er gisteren nog 1 op ebay...

Beetje dikkere olie kan ook geen kwaad, ik rij met Castrol 10W60 olie, op circuit in de zomer zit ik rond 110 graden. Zal met die M50 wel iets minder zijn denk ik dus 10W60 is wat overdone, maar misschien iets ala 10W50.
Grappig, 10W60 wordt bij mij gewoon standaard in mijn auto gekwakt @ garage
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_33845237
Tommeh, wil je je oude stuur kwijt of heb je daar andere plannen voor? Ik zit nog met een driespaaks scheepsrad van BMW.

En mag ik vragen wat die remschijven je kosten? dat staat echt bruut met die groeven, nu nog een beetje "open" velgen.
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  zondag 8 januari 2006 @ 21:34:15 #87
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_33846103
ik ben benieuwd wat de TS met zijn carbon pookje gaat doen!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_33846924
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:14 schreef Inorbit het volgende:
Tommeh, wil je je oude stuur kwijt of heb je daar andere plannen voor? Ik zit nog met een driespaaks scheepsrad van BMW.

En mag ik vragen wat die remschijven je kosten? dat staat echt bruut met die groeven, nu nog een beetje "open" velgen.
Hmm, ik zal even kijken. Als je anders even je msn achterlaat laat ik je dat even weten.

Die schijven heb je in een hoop verschillende varianten. Diegene die we nu hebben staan op de site voor 103 euro voor en achter voor 65 euro.
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:34 schreef timmeeeh het volgende:
ik ben benieuwd wat de TS met zijn carbon pookje gaat doen!
Die komt er waarschijnlijk wel weer in
  maandag 9 januari 2006 @ 12:14:36 #89
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_33861519
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:53 schreef Tommeh het volgende:
Die komt er waarschijnlijk wel weer in
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  maandag 9 januari 2006 @ 13:24:59 #90
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33863555
En je uitlaat?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33865502
Ja die uitlaat moet ik nog even kijken. Voor het latere m20 project hebben we wel iets soortgelijks nodig alleen die loopt aan het begin heel anders. En kat enzo hebben we ook niet nodig. Misschien willen we hem wel kwijt alleen in echt goede staat issie niet. Dus ik weet niet of je m nog wil dan.
  maandag 9 januari 2006 @ 16:35:11 #92
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33869729
Wat is er precies mis?
Ons flexibele deel bij de voorpijp is verrot dus als we dat vast hebben scheelt een boel. Eventueel kunnen we er zelf rechts pijpen achter lassen, tot de flenzen naar de einddemper. Die moet ook vervangen worden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33882015
Van het middendeel is de flens aan 1 pijp half kapot. Verder opzich in orde alleen zit de demper vast met twee buis klemmen ( standaard zijn dat flenzen geloof ik ).
pi_33882275
Want over een tijd kom iig dit deel erop

  maandag 9 januari 2006 @ 21:43:05 #95
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33882566
Niet echt spaghetti?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33882619
Nee klopt, die kan ik niet zelf maken. Maar opzich gaat dit ook werken hoor Flens voor k26/8
pi_33886611
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:53 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Hmm, ik zal even kijken. Als je anders even je msn achterlaat laat ik je dat even weten.

Die schijven heb je in een hoop verschillende varianten. Diegene die we nu hebben staan op de site voor 103 euro voor en achter voor 65 euro.
[..]

Die komt er waarschijnlijk wel weer in
oke mooi, "jur_is at o2.nl"
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_33921948
*toegevoegd*

Vanmiddag op ebay een setje 15" velgen gekocht.



Misschien gaan we nog kijken naar een setje 16" later maar voor 15" zijn makkelijk veel slicks voor te krijgen. Bovendien heb je dat t voordeel van een kleinere omtrek ( en een leuke prijs ).
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:34:10 #99
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_33923827
leuk projectje, ik ga je volgen en wens je veel succes met de constructie van de BMW (hoewel ik wel vind dat je af en toe moeilijke woorden gebruikt, "onderdeel X" zou ik nog íets beter volgen denk ik)

Ex nihilo nihil fit
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:58:47 #100
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_33924569
Toppie project!
Moet zelf ook nodig eens weer verder met m'n projectje, maarja die kou he....
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')