Wat is erg weinig? Indicatie?quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:50 schreef Youp het volgende:
super!! weer zo'n project waar ik serieus jaloers op ben
overigens is een E36 blok goed in een E30 te leggen... er is een bedrijf in nederland dat dat voor erg weinig geld doetdus het moet makkelijk kunnen...
succes er mee en houd ons op de hoogte
Ja, ons doel is +/- 200 pk (mag iets meer of minder zijn maar we houden de motor zelf standaard) met een gewicht iets onder de 1000 kilo. Een sper hebben we nog niet, al gaat dit wel noodzakelijk worden. Het probleem is wel dat oud spul is, en dat dus de gebruikte sperren vaak nog maar max 15% sper zijn. We houden ebay in de gatenquote:Op vrijdag 30 december 2005 18:41 schreef Inorbit het volgende:
bruut, 192 pk 2.5 blok uit de E36. dan kom je een beetje in het M3 gebied.
heb je er een sper differentieel onder zitten?
De kooi laten we bouwen naar de richtlijn van de zomeravondcompetitie. Het doel is trackdays en misschien z-a-c dus dat is voldoende.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:47 schreef Tjabbo het volgende:
Welke specs ga je gebruiken voor de rolkooi constructie?
Je moet hem wel goed laten keuren als je er echt de tracks mee op wilt, en eventueel dragstrips.
Leuk project. Hopelijk kunnen we het hier goed volgen
Klopt, in Tilburg zit van Abeelen en die bouwen ze ook in, voor 2500 euro. Is veel geld + we willen het zelf doen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:50 schreef Youp het volgende:
super!! weer zo'n project waar ik serieus jaloers op ben
overigens is een E36 blok goed in een E30 te leggen... er is een bedrijf in nederland dat dat voor erg weinig geld doetdus het moet makkelijk kunnen...
succes er mee en houd ons op de hoogte
[centraal] BMW 3-serie fantopic [e21, e30, e36, e46]quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:54 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Wat is erg weinig? Indicatie?
die bedoelde ik ook (zie vorige post) maar daar zit de prijs van het motorblok bijquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:11 schreef Tommeh het volgende:
Leuke reacties
[..]
Ja, ons doel is +/- 200 pk (mag iets meer of minder zijn maar we houden de motor zelf standaard) met een gewicht iets onder de 1000 kilo. Een sper hebben we nog niet, al gaat dit wel noodzakelijk worden. Het probleem is wel dat oud spul is, en dat dus de gebruikte sperren vaak nog maar max 15% sper zijn. We houden ebay in de gaten. Er is ook wel nieuw spul te koop maar t heeft voorlopig nog geen voorrang.
[..]
De kooi laten we bouwen naar de richtlijn van de zomeravondcompetitie. Het doel is trackdays en misschien z-a-c dus dat is voldoende.
[..]
Klopt, in Tilburg zit van Abeelen en die bouwen ze ook in, voor 2500 euro. Is veel geld + we willen het zelf doen.
Maar er gaat nog wel veel tijd inzitten. We nemen er ook de tijd voor.
Inderdaad, en hou die "alpina's" maar tussen aanhalingstekensquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:08 schreef Youp het volgende:
tommeh! die "alpina's" onder je e30... zijn die 15"?????
quote:Op zaterdag 31 december 2005 00:11 schreef yup het volgende:
MODDERFOK wat is dit een COOL project.
Als ik de ruimte had zou ik echt wel een 3.2 of 3.6/3.8 liter derin gooien... Hoe gekker hoe beter
E30 roeleert, helemaal met zo een motor(is wat sneller dan me 318i E30 he
)
verkoop je ze?quote:Op zaterdag 31 december 2005 00:02 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Inderdaad, en hou die "alpina's" maar tussen aanhalingstekenszijn imitatievelgen. Zo gekocht. Maar inderdaad 15", hoezo ?
Heb genoeg van die dingen met 3.6 liter blok te koop gezien.quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:19 schreef Repeat het volgende:
tof dat zo'n blok er makkelijk in gepast kan worden![]()
Klopt, ik heb ook wel eens een v12 ingebouwd gezien, en ook een e34 m5 motor, maar dan achter de voorpoten. Erg knap maar zo'n v12 is helemaal niet zo snel + ontzettend zwaar. De motor die we nu hebben weegt hoogstens 15 kilo meer, die we zowieso terugwinnen aan gewichtsbesparing.quote:Op zondag 1 januari 2006 19:41 schreef yup het volgende:
[..]
Heb genoeg van die dingen met 3.6 liter blok te koop gezien.
Alles past in een E30...
Zo een omgebouwde met 3.6 literblok wil ik wel, zijn redelijk betrouwbaar ook nog (als alles goed is aangepakt)....
Leuk hè, bouwdoosprincipe van BMWquote:Op maandag 2 januari 2006 22:06 schreef Tommeh het volgende:
Morgen weer verder. We hebben wel weer wat kleine dingen ingewonnen die de inbouw verder mogelijk maken. Motorsteunen van een e28 535i, baksteunen van een e21 320i, remkrachtversterker van een e30 325ix. Ben blij dat er al wat bekend van is...
Zeker! Nou maar afwachten of het over een paar maanden nog steeds zo leuk isquote:Op maandag 2 januari 2006 22:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Leuk hè, bouwdoosprincipe van BMW![]()
Het interieur staat nog te koop. Erg mooi inderdaad. Mocht ik het niet kunnen verkopen voor de prijs die ik er voor in gedachte heb hou ik het. Voor een e30 in de toekomst misschien, wie weetquote:Op maandag 2 januari 2006 22:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
is het lederen interieur trouwens al verkocht? is wel enorm mooi!![]()
en daar heb je het helemaal mis, bij de ford gaat het niet eens zozeer om het geld....quote:Na een tijd wil je toch sneller. Om nou veel geld in een sierra te gaan steken vonden we eigenlijk toch zonde van het geld.
Toch wel, het is immers een Ford Sierra.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
en daar heb je het helemaal mis, bij de ford gaat het niet eens zozeer om het geld....
deze site heet "How to neatly fit a Rover V8 Engine into a Ford Sierra Car" >>
http://www.diy-nitrous.fsnet.co.uk/v8-ford-sierra.htm
Ken hem inderdaad, al is een v8 een stuk zwaarder. Je kunt het standaard blok ook turbo-en. Je kunt er wel meer mee maar bij een Sierra houdt t allemaal sneller op. Plus een sierra ziet er niet uit ( maar dat is mijn mening ), en het oog wil ook wat hequote:Op maandag 2 januari 2006 22:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
en daar heb je het helemaal mis, bij de ford gaat het niet eens zozeer om het geld....
deze site heet "How to neatly fit a Rover V8 Engine into a Ford Sierra Car" >>
http://www.diy-nitrous.fsnet.co.uk/v8-ford-sierra.htm
Wij hebben net onze sper uit de 325i te koop gezet. We willen geen 100% sper omdat dit op het circuit niet echt handig is.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:11 schreef Tommeh het volgende:
Leuke reacties
[..]
Ja, ons doel is +/- 200 pk (mag iets meer of minder zijn maar we houden de motor zelf standaard) met een gewicht iets onder de 1000 kilo. Een sper hebben we nog niet, al gaat dit wel noodzakelijk worden. Het probleem is wel dat oud spul is, en dat dus de gebruikte sperren vaak nog maar max 15% sper zijn. We houden ebay in de gaten. Er is ook wel nieuw spul te koop maar t heeft voorlopig nog geen voorrang.
Ik heb evt wel interesse in je originele uitlaat systeemquote:Op zaterdag 31 december 2005 15:36 schreef Tommeh het volgende:
Ik kende www.e30.de al wel ja, net als www.r3vlimited.com en e30tech.com. Zijn goede e30 resources. We hebben bewust voor de M50B25 gekozen wegens leuke prijs/kwaliteit verhouding. Het zijn sterke blokken en je kunt er inderdaad vrij eenvoudig 230+ pk uithalen. Te combineren met een leuk laag gewicht en een goede overbrenging ( heb je ook heel veel keuze's in bij een e30 ) kom je al een heel eind.
Overigens hebben we nu ook een e36 bak en een leuk uitlaat systeem gevonden.
[afbeelding]
[afbeelding]
Aangezien onze motor zonder spruitstuk kwam hebben we hiervoor gekozen. We zullen het nog wel moeten aanpassen maar het begin is er. Wat we met die "eindpijpen" doen weten we nog niet precies. Ligt eraan hoe het staat, anders maken we er wel wat anders van.
Ja, die uitlaat is niet echt meer wat het hoorde te zijn. Er is o.a. in het midden een flens kapot. Nog interesse?quote:Op maandag 2 januari 2006 22:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik heb evt wel interesse in je originele uitlaat systeem
Onze is stuk bij het flexibele stuk in 1 van de voorpijpen en de achterdemper lekt in een lasnaad.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:39 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Ja, die uitlaat is niet echt meer wat het hoorde te zijn. Er is o.a. in het midden een flens kapot. Nog interesse?![]()
Die 100% is inderdaad nix, kom je alleen maar haaks de bocht uit. Leuk maar niet snel
Yep verder op een ander forum is er iemand met een 3.6 liter 315 pk motor in zo een E30.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:06 schreef Tommeh het volgende:
Morgen weer verder. We hebben wel weer wat kleine dingen ingewonnen die de inbouw verder mogelijk maken. Motorsteunen van een e28 535i, baksteunen van een e21 320i, remkrachtversterker van een e30 325ix. Ben blij dat er al wat bekend van is...
De inbouw van de motor duurt nog wel even. Eerst de rest van de carrosserie aanpakken, het interieur en meer van dat.
[..]
Klopt, ik heb ook wel eens een v12 ingebouwd gezien, en ook een e34 m5 motor, maar dan achter de voorpoten. Erg knap maar zo'n v12 is helemaal niet zo snel + ontzettend zwaar. De motor die we nu hebben weegt hoogstens 15 kilo meer, die we zowieso terugwinnen aan gewichtsbesparing.
Je kunt er wel wat uithalen, maar dat is wel wat lastiger dan zo. Btw het is wel een injectie.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:48 schreef Inorbit het volgende:
is zo'n 25E motor niet makkelijk tot veel meer in staat, met een nieuwe chip?
of gaat dat Econemy verder, naast dat het geen injectie is?
Moet je wel eerst een goeie M20B25 kop vinden, die worden een beetje schaarsquote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:55 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Je kunt er wel wat uithalen, maar dat is wel wat lastiger dan zo. Btw het is wel een injectie.
Het is niet alleen maar een chippie erop gooien. De motor heeft (fabriekaf) een stuk minder compressie dan een 325i motor, de in en uitlaatkanalen zijn kleiner, hij heeft enkele zuigerveren enzv. Een leuke optie is het eta onderblok en de 325i kop. Met spruitstukken en een aangepaste computer kun je wel wat leuke dingen doen. Dat gaan we ook nog wel doen, later
Same here!quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:49 schreef Taxi het volgende:
Je hebt gewoon een brug tot je beschikking!!
*jaloers is...![]()
Daar komt het door...quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:40 schreef eer-ik het volgende:
wordt je nou niet helemaal panisch als je al die draden ziet hangen?
Ik heb dan absoluut weinig verstand van auto's, maar ik zou gek worden bij het zien van die draden...
Met een electrische schema en een spanningsmeter kom je een heel eind.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:40 schreef eer-ik het volgende:
wordt je nou niet helemaal panisch als je al die draden ziet hangen?
Ik heb dan absoluut weinig verstand van auto's, maar ik zou gek worden bij het zien van die draden...
oke, dan word het nog een heel werk inderdaad.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:55 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Je kunt er wel wat uithalen, maar dat is wel wat lastiger dan zo. Btw het is wel een injectie.
Het is niet alleen maar een chippie erop gooien. De motor heeft (fabriekaf) een stuk minder compressie dan een 325i motor, de in en uitlaatkanalen zijn kleiner, hij heeft enkele zuigerveren enzv. Een leuke optie is het eta onderblok en de 325i kop. Met spruitstukken en een aangepaste computer kun je wel wat leuke dingen doen. Dat gaan we ook nog wel doen, later
Nou opzich voldoen de GT schijven aan onze eisen. Warmtebehandeld met wat koeling rondom. Het was ons de meerprijs niet waard om alu harten te nemen. We zorgen wel voor remkoeling.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:20 schreef Five_Aces het volgende:
mooi spul. Had je ipv die GT schijven niet GT-A gehad met alu hart?
Electrische fan is sowieso beter trouwens, dat scheelt een paar PK op de wielen. Bij PTG deden ze dat ook altijd met de M3 GTR. Is voor op straat ook een mods die wel vaak gedaan word, al zou ik het zelf niet doen. Zat eens in een E30 over spa met 286 PK ook zonder fannen en al alles stond in het rood, olietemp, koelwatertemp, en gewoon doorscheuren
325 iX heeft ook een oliekoeler. Als ik ff in de ETK zit te kijken is het een andere dan bij de M3.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:37 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Wel zit ik nog te kijken naar een oliekoeler alleen de bevestiging is moeilijker hierbij. Dan zouden we opzoek moeten naar een M3 oliefilterhuis met de nodige aansluitingen. Zelfs het meten is al moeilijk. Met een carterplugsensor of peilstoksensor meet je niet de belangrijke kant helaas...
Inderdaad, dikkere olie helpt een stuk. Van mobil hebben we voor de 944 ook zo'n variant. Dat oliehuis was eergisteravond voor 130 euro ongeveer weg gegaan. We wachten er nog even mee, komt nog wel vaker terug denk ik.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:48 schreef Five_Aces het volgende:
Dat is wel een goed idee inderdaad. Oliefilter van een M3 past volgens mij, stond er gisteren nog 1 op ebay...
Beetje dikkere olie kan ook geen kwaad, ik rij met Castrol 10W60 olie, op circuit in de zomer zit ik rond 110 graden. Zal met die M50 wel iets minder zijn denk ik dus 10W60 is wat overdone, maar misschien iets ala 10W50.
Nou als we met een M20 blok reden was het zowieso geen probleem. Die heeft een schroeffilter en daar kun je heel eenvoudig een adapter tussen zetten voor de koeler. Zo gaat dat bij een M50 niet. Ik heb een tijd terug een adapter gevonden voor een m50 motor maar die heb ik nog niet terug kunnen vinden.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
325 iX heeft ook een oliekoeler. Als ik ff in de ETK zit te kijken is het een andere dan bij de M3.
Misschien goedkoper/makkelijker te krijgen/vinden.
edit:
Bij de iX zijn verschillende oliekoelers gemonteerd zie ik nu, iig. de 1990 325iX Touring (die heb ik)heeft een andere koeler en filterhuis dan de M3 vlgns. ETK
We gaan nog niet tunen aan onze BMW.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:20 schreef Tommeh het volgende:
Yes, en een m3 oliefilterhuis is de beste optie. Je hebt ook cap's voor het oliefilterhuis zelf maar die schijnen snel te lekken. Ebay in de gaten houden
Grappig, 10W60 wordt bij mij gewoon standaard in mijn auto gekwakt @ garagequote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:48 schreef Five_Aces het volgende:
Dat is wel een goed idee inderdaad. Oliefilter van een M3 past volgens mij, stond er gisteren nog 1 op ebay...
Beetje dikkere olie kan ook geen kwaad, ik rij met Castrol 10W60 olie, op circuit in de zomer zit ik rond 110 graden. Zal met die M50 wel iets minder zijn denk ik dus 10W60 is wat overdone, maar misschien iets ala 10W50.
Hmm, ik zal even kijken. Als je anders even je msn achterlaat laat ik je dat even weten.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:14 schreef Inorbit het volgende:
Tommeh, wil je je oude stuur kwijt of heb je daar andere plannen voor? Ik zit nog met een driespaaks scheepsrad van BMW.
En mag ik vragen wat die remschijven je kosten? dat staat echt bruut met die groeven, nu nog een beetje "open" velgen.
Die komt er waarschijnlijk wel weer inquote:Op zondag 8 januari 2006 21:34 schreef timmeeeh het volgende:
ik ben benieuwd wat de TS met zijn carbon pookje gaat doen!
oke mooi, "jur_is at o2.nl"quote:Op zondag 8 januari 2006 21:53 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Hmm, ik zal even kijken. Als je anders even je msn achterlaat laat ik je dat even weten.
Die schijven heb je in een hoop verschillende varianten. Diegene die we nu hebben staan op de site voor 103 euro voor en achter voor 65 euro.
[..]
Die komt er waarschijnlijk wel weer in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |