abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33588891
tof dat zo'n blok er makkelijk in gepast kan worden
pi_33602540
Nou makkelijk is het niet, er komt een hoop bij kijken.. Zowieso de steunen, brakebooster en vooral kabelboom zijn moeilijk. Verder ook een hoop slangen, maar die kun je makkelijk verlengen/veranderen.
pi_33605495
leuk hoor
pi_33605681
Leuk om te volgen
  zondag 1 januari 2006 @ 19:36:01 #30
133805 MYND
Choose your alter ego !!
pi_33607809
Leuk project man! Veel succes ermee zou ik zeggen.
The future lies before you, like paths of pure white snow. Be careful how you tread it, for every step will show.
pi_33607946
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:19 schreef Repeat het volgende:
tof dat zo'n blok er makkelijk in gepast kan worden
Heb genoeg van die dingen met 3.6 liter blok te koop gezien.

Alles past in een E30...

Zo een omgebouwde met 3.6 literblok wil ik wel, zijn redelijk betrouwbaar ook nog (als alles goed is aangepakt)....
pi_33627958
Leuk project! Zal een vriend van me die veel aan z'n E30 knutselt er eens op wijzen
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  maandag 2 januari 2006 @ 16:07:34 #33
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_33628541
Vet! deze hou ik ook in de gaten!
laat maar komen die updates!
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_33640251
Morgen weer verder. We hebben wel weer wat kleine dingen ingewonnen die de inbouw verder mogelijk maken. Motorsteunen van een e28 535i, baksteunen van een e21 320i, remkrachtversterker van een e30 325ix. Ben blij dat er al wat bekend van is...

De inbouw van de motor duurt nog wel even. Eerst de rest van de carrosserie aanpakken, het interieur en meer van dat .
quote:
Op zondag 1 januari 2006 19:41 schreef yup het volgende:

[..]

Heb genoeg van die dingen met 3.6 liter blok te koop gezien.

Alles past in een E30...

Zo een omgebouwde met 3.6 literblok wil ik wel, zijn redelijk betrouwbaar ook nog (als alles goed is aangepakt)....
Klopt, ik heb ook wel eens een v12 ingebouwd gezien, en ook een e34 m5 motor, maar dan achter de voorpoten. Erg knap maar zo'n v12 is helemaal niet zo snel + ontzettend zwaar. De motor die we nu hebben weegt hoogstens 15 kilo meer, die we zowieso terugwinnen aan gewichtsbesparing.
  maandag 2 januari 2006 @ 22:15:03 #35
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33640569
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:06 schreef Tommeh het volgende:
Morgen weer verder. We hebben wel weer wat kleine dingen ingewonnen die de inbouw verder mogelijk maken. Motorsteunen van een e28 535i, baksteunen van een e21 320i, remkrachtversterker van een e30 325ix. Ben blij dat er al wat bekend van is...
Leuk hè, bouwdoosprincipe van BMW
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_33640734
is het lederen interieur trouwens al verkocht? is wel enorm mooi!
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33640774
Hey dit is een leuk project, deze ga ik volgen.
pi_33640957
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:15 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Leuk hè, bouwdoosprincipe van BMW
Zeker! Nou maar afwachten of het over een paar maanden nog steeds zo leuk is
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
is het lederen interieur trouwens al verkocht? is wel enorm mooi!
Het interieur staat nog te koop. Erg mooi inderdaad. Mocht ik het niet kunnen verkopen voor de prijs die ik er voor in gedachte heb hou ik het. Voor een e30 in de toekomst misschien, wie weet
pi_33641029
Brrrruuuut hoor, BMW roels.
pi_33641144
quote:
Na een tijd wil je toch sneller. Om nou veel geld in een sierra te gaan steken vonden we eigenlijk toch zonde van het geld.
en daar heb je het helemaal mis, bij de ford gaat het niet eens zozeer om het geld....
deze site heet "How to neatly fit a Rover V8 Engine into a Ford Sierra Car" >>
http://www.diy-nitrous.fsnet.co.uk/v8-ford-sierra.htm
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33641291
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:28 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

en daar heb je het helemaal mis, bij de ford gaat het niet eens zozeer om het geld....
deze site heet "How to neatly fit a Rover V8 Engine into a Ford Sierra Car" >>
http://www.diy-nitrous.fsnet.co.uk/v8-ford-sierra.htm
Toch wel, het is immers een Ford Sierra.
pi_33641328
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:28 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

en daar heb je het helemaal mis, bij de ford gaat het niet eens zozeer om het geld....
deze site heet "How to neatly fit a Rover V8 Engine into a Ford Sierra Car" >>
http://www.diy-nitrous.fsnet.co.uk/v8-ford-sierra.htm
Ken hem inderdaad, al is een v8 een stuk zwaarder. Je kunt het standaard blok ook turbo-en. Je kunt er wel meer mee maar bij een Sierra houdt t allemaal sneller op. Plus een sierra ziet er niet uit ( maar dat is mijn mening ), en het oog wil ook wat he We hadden die sierra's eerst omdat ze goedkoop waren, achterwiel aangedreven en ze voldeden aan onze eisen. Nu niet meer en we hebben allemaal wel iets met bmw ( met name ik ).
  maandag 2 januari 2006 @ 22:33:57 #43
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33641401
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:11 schreef Tommeh het volgende:
Leuke reacties
[..]

Ja, ons doel is +/- 200 pk (mag iets meer of minder zijn maar we houden de motor zelf standaard) met een gewicht iets onder de 1000 kilo. Een sper hebben we nog niet, al gaat dit wel noodzakelijk worden. Het probleem is wel dat oud spul is, en dat dus de gebruikte sperren vaak nog maar max 15% sper zijn. We houden ebay in de gaten . Er is ook wel nieuw spul te koop maar t heeft voorlopig nog geen voorrang.
Wij hebben net onze sper uit de 325i te koop gezet. We willen geen 100% sper omdat dit op het circuit niet echt handig is.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 2 januari 2006 @ 22:36:06 #44
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33641498
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 15:36 schreef Tommeh het volgende:
Ik kende www.e30.de al wel ja, net als www.r3vlimited.com en e30tech.com. Zijn goede e30 resources. We hebben bewust voor de M50B25 gekozen wegens leuke prijs/kwaliteit verhouding. Het zijn sterke blokken en je kunt er inderdaad vrij eenvoudig 230+ pk uithalen. Te combineren met een leuk laag gewicht en een goede overbrenging ( heb je ook heel veel keuze's in bij een e30 ) kom je al een heel eind.

Overigens hebben we nu ook een e36 bak en een leuk uitlaat systeem gevonden.

[afbeelding]

[afbeelding]

Aangezien onze motor zonder spruitstuk kwam hebben we hiervoor gekozen. We zullen het nog wel moeten aanpassen maar het begin is er. Wat we met die "eindpijpen" doen weten we nog niet precies. Ligt eraan hoe het staat, anders maken we er wel wat anders van.
Ik heb evt wel interesse in je originele uitlaat systeem
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33641640
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:36 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik heb evt wel interesse in je originele uitlaat systeem
Ja, die uitlaat is niet echt meer wat het hoorde te zijn. Er is o.a. in het midden een flens kapot. Nog interesse?

Die 100% is inderdaad nix, kom je alleen maar haaks de bocht uit. Leuk maar niet snel
  maandag 2 januari 2006 @ 22:57:41 #46
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33642333
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:39 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Ja, die uitlaat is niet echt meer wat het hoorde te zijn. Er is o.a. in het midden een flens kapot. Nog interesse?

Die 100% is inderdaad nix, kom je alleen maar haaks de bocht uit. Leuk maar niet snel
Onze is stuk bij het flexibele stuk in 1 van de voorpijpen en de achterdemper lekt in een lasnaad.

Het beste is een open pijp en alleen een einddemper. Echter zitten er weer vele knikken (en een kat) in waardoor met de hand laten maken weer duur wordt.
Was voor mijn enkele uitlaatje 180 euro kwijt, maar wel redelijk wat buigwerkzaamheden daarin.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33642416
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:06 schreef Tommeh het volgende:
Morgen weer verder. We hebben wel weer wat kleine dingen ingewonnen die de inbouw verder mogelijk maken. Motorsteunen van een e28 535i, baksteunen van een e21 320i, remkrachtversterker van een e30 325ix. Ben blij dat er al wat bekend van is...

De inbouw van de motor duurt nog wel even. Eerst de rest van de carrosserie aanpakken, het interieur en meer van dat .
[..]

Klopt, ik heb ook wel eens een v12 ingebouwd gezien, en ook een e34 m5 motor, maar dan achter de voorpoten. Erg knap maar zo'n v12 is helemaal niet zo snel + ontzettend zwaar. De motor die we nu hebben weegt hoogstens 15 kilo meer, die we zowieso terugwinnen aan gewichtsbesparing.
Yep verder op een ander forum is er iemand met een 3.6 liter 315 pk motor in zo een E30.

Probleem blijft dat het chassis gewoon die power niet aankan (niet qua stijfheid maar qua power)... Wielspin in zijn 3 bij 120 km/u is gewoon geen uitzondering... En verder is zo een 325i E36 blok wat laagtoeriger (je hebt power bij lage toeren) dan zo een M5 blok, bij lage toeren tam als een beest, na 4000 rpm een ware monster die je niet kan temmen...

Wat ik ook bedoel: een E30 heeft niet echt 50:50 verdeling maar echt weinig gewicht op de achteras. Kijk dat is wel leuk enzo, maar volgens mij kan dat echt gevaarlijk worden qua aanremmen bij bochten etc. helemaal als je 315 pk hebt...

Verder 100% sper sloopt ook dingen op je auto, moet je niet gek opkijken als er een paar aandrijfassen kapoet gaan etc. en verder vraag ik me af of het wel goed is voor je achteras, subframe etc.Absoluut geen aanrader dus, en je hebt vrij weinig voordeel ervan behalve als je een Japanse driftmaniak bent
pi_33650117
sorry, tvp
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_33667902
is zo'n 25E motor niet makkelijk tot veel meer in staat, met een nieuwe chip?
of gaat dat Econemy verder, naast dat het geen injectie is?
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_33672419
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 18:48 schreef Inorbit het volgende:
is zo'n 25E motor niet makkelijk tot veel meer in staat, met een nieuwe chip?
of gaat dat Econemy verder, naast dat het geen injectie is?
Je kunt er wel wat uithalen, maar dat is wel wat lastiger dan zo. Btw het is wel een injectie.
Het is niet alleen maar een chippie erop gooien. De motor heeft (fabriekaf) een stuk minder compressie dan een 325i motor, de in en uitlaatkanalen zijn kleiner, hij heeft enkele zuigerveren enzv. Een leuke optie is het eta onderblok en de 325i kop. Met spruitstukken en een aangepaste computer kun je wel wat leuke dingen doen. Dat gaan we ook nog wel doen, later
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')