Wat is erg weinig? Indicatie?quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:50 schreef Youp het volgende:
super!! weer zo'n project waar ik serieus jaloers op ben
overigens is een E36 blok goed in een E30 te leggen... er is een bedrijf in nederland dat dat voor erg weinig geld doetdus het moet makkelijk kunnen...
succes er mee en houd ons op de hoogte
Ja, ons doel is +/- 200 pk (mag iets meer of minder zijn maar we houden de motor zelf standaard) met een gewicht iets onder de 1000 kilo. Een sper hebben we nog niet, al gaat dit wel noodzakelijk worden. Het probleem is wel dat oud spul is, en dat dus de gebruikte sperren vaak nog maar max 15% sper zijn. We houden ebay in de gatenquote:Op vrijdag 30 december 2005 18:41 schreef Inorbit het volgende:
bruut, 192 pk 2.5 blok uit de E36. dan kom je een beetje in het M3 gebied.
heb je er een sper differentieel onder zitten?
De kooi laten we bouwen naar de richtlijn van de zomeravondcompetitie. Het doel is trackdays en misschien z-a-c dus dat is voldoende.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:47 schreef Tjabbo het volgende:
Welke specs ga je gebruiken voor de rolkooi constructie?
Je moet hem wel goed laten keuren als je er echt de tracks mee op wilt, en eventueel dragstrips.
Leuk project. Hopelijk kunnen we het hier goed volgen
Klopt, in Tilburg zit van Abeelen en die bouwen ze ook in, voor 2500 euro. Is veel geld + we willen het zelf doen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:50 schreef Youp het volgende:
super!! weer zo'n project waar ik serieus jaloers op ben
overigens is een E36 blok goed in een E30 te leggen... er is een bedrijf in nederland dat dat voor erg weinig geld doetdus het moet makkelijk kunnen...
succes er mee en houd ons op de hoogte
[centraal] BMW 3-serie fantopic [e21, e30, e36, e46]quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:54 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Wat is erg weinig? Indicatie?
die bedoelde ik ook (zie vorige post) maar daar zit de prijs van het motorblok bijquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:11 schreef Tommeh het volgende:
Leuke reacties
[..]
Ja, ons doel is +/- 200 pk (mag iets meer of minder zijn maar we houden de motor zelf standaard) met een gewicht iets onder de 1000 kilo. Een sper hebben we nog niet, al gaat dit wel noodzakelijk worden. Het probleem is wel dat oud spul is, en dat dus de gebruikte sperren vaak nog maar max 15% sper zijn. We houden ebay in de gaten. Er is ook wel nieuw spul te koop maar t heeft voorlopig nog geen voorrang.
[..]
De kooi laten we bouwen naar de richtlijn van de zomeravondcompetitie. Het doel is trackdays en misschien z-a-c dus dat is voldoende.
[..]
Klopt, in Tilburg zit van Abeelen en die bouwen ze ook in, voor 2500 euro. Is veel geld + we willen het zelf doen.
Maar er gaat nog wel veel tijd inzitten. We nemen er ook de tijd voor.
Inderdaad, en hou die "alpina's" maar tussen aanhalingstekensquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:08 schreef Youp het volgende:
tommeh! die "alpina's" onder je e30... zijn die 15"?????
quote:Op zaterdag 31 december 2005 00:11 schreef yup het volgende:
MODDERFOK wat is dit een COOL project.
Als ik de ruimte had zou ik echt wel een 3.2 of 3.6/3.8 liter derin gooien... Hoe gekker hoe beter
E30 roeleert, helemaal met zo een motor(is wat sneller dan me 318i E30 he
)
verkoop je ze?quote:Op zaterdag 31 december 2005 00:02 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Inderdaad, en hou die "alpina's" maar tussen aanhalingstekenszijn imitatievelgen. Zo gekocht. Maar inderdaad 15", hoezo ?
Heb genoeg van die dingen met 3.6 liter blok te koop gezien.quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:19 schreef Repeat het volgende:
tof dat zo'n blok er makkelijk in gepast kan worden![]()
Klopt, ik heb ook wel eens een v12 ingebouwd gezien, en ook een e34 m5 motor, maar dan achter de voorpoten. Erg knap maar zo'n v12 is helemaal niet zo snel + ontzettend zwaar. De motor die we nu hebben weegt hoogstens 15 kilo meer, die we zowieso terugwinnen aan gewichtsbesparing.quote:Op zondag 1 januari 2006 19:41 schreef yup het volgende:
[..]
Heb genoeg van die dingen met 3.6 liter blok te koop gezien.
Alles past in een E30...
Zo een omgebouwde met 3.6 literblok wil ik wel, zijn redelijk betrouwbaar ook nog (als alles goed is aangepakt)....
Leuk hè, bouwdoosprincipe van BMWquote:Op maandag 2 januari 2006 22:06 schreef Tommeh het volgende:
Morgen weer verder. We hebben wel weer wat kleine dingen ingewonnen die de inbouw verder mogelijk maken. Motorsteunen van een e28 535i, baksteunen van een e21 320i, remkrachtversterker van een e30 325ix. Ben blij dat er al wat bekend van is...
Zeker! Nou maar afwachten of het over een paar maanden nog steeds zo leuk isquote:Op maandag 2 januari 2006 22:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Leuk hè, bouwdoosprincipe van BMW![]()
Het interieur staat nog te koop. Erg mooi inderdaad. Mocht ik het niet kunnen verkopen voor de prijs die ik er voor in gedachte heb hou ik het. Voor een e30 in de toekomst misschien, wie weetquote:Op maandag 2 januari 2006 22:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
is het lederen interieur trouwens al verkocht? is wel enorm mooi!![]()
en daar heb je het helemaal mis, bij de ford gaat het niet eens zozeer om het geld....quote:Na een tijd wil je toch sneller. Om nou veel geld in een sierra te gaan steken vonden we eigenlijk toch zonde van het geld.
Toch wel, het is immers een Ford Sierra.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
en daar heb je het helemaal mis, bij de ford gaat het niet eens zozeer om het geld....
deze site heet "How to neatly fit a Rover V8 Engine into a Ford Sierra Car" >>
http://www.diy-nitrous.fsnet.co.uk/v8-ford-sierra.htm
Ken hem inderdaad, al is een v8 een stuk zwaarder. Je kunt het standaard blok ook turbo-en. Je kunt er wel meer mee maar bij een Sierra houdt t allemaal sneller op. Plus een sierra ziet er niet uit ( maar dat is mijn mening ), en het oog wil ook wat hequote:Op maandag 2 januari 2006 22:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
en daar heb je het helemaal mis, bij de ford gaat het niet eens zozeer om het geld....
deze site heet "How to neatly fit a Rover V8 Engine into a Ford Sierra Car" >>
http://www.diy-nitrous.fsnet.co.uk/v8-ford-sierra.htm
Wij hebben net onze sper uit de 325i te koop gezet. We willen geen 100% sper omdat dit op het circuit niet echt handig is.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:11 schreef Tommeh het volgende:
Leuke reacties
[..]
Ja, ons doel is +/- 200 pk (mag iets meer of minder zijn maar we houden de motor zelf standaard) met een gewicht iets onder de 1000 kilo. Een sper hebben we nog niet, al gaat dit wel noodzakelijk worden. Het probleem is wel dat oud spul is, en dat dus de gebruikte sperren vaak nog maar max 15% sper zijn. We houden ebay in de gaten. Er is ook wel nieuw spul te koop maar t heeft voorlopig nog geen voorrang.
Ik heb evt wel interesse in je originele uitlaat systeemquote:Op zaterdag 31 december 2005 15:36 schreef Tommeh het volgende:
Ik kende www.e30.de al wel ja, net als www.r3vlimited.com en e30tech.com. Zijn goede e30 resources. We hebben bewust voor de M50B25 gekozen wegens leuke prijs/kwaliteit verhouding. Het zijn sterke blokken en je kunt er inderdaad vrij eenvoudig 230+ pk uithalen. Te combineren met een leuk laag gewicht en een goede overbrenging ( heb je ook heel veel keuze's in bij een e30 ) kom je al een heel eind.
Overigens hebben we nu ook een e36 bak en een leuk uitlaat systeem gevonden.
[afbeelding]
[afbeelding]
Aangezien onze motor zonder spruitstuk kwam hebben we hiervoor gekozen. We zullen het nog wel moeten aanpassen maar het begin is er. Wat we met die "eindpijpen" doen weten we nog niet precies. Ligt eraan hoe het staat, anders maken we er wel wat anders van.
Ja, die uitlaat is niet echt meer wat het hoorde te zijn. Er is o.a. in het midden een flens kapot. Nog interesse?quote:Op maandag 2 januari 2006 22:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik heb evt wel interesse in je originele uitlaat systeem
Onze is stuk bij het flexibele stuk in 1 van de voorpijpen en de achterdemper lekt in een lasnaad.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:39 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Ja, die uitlaat is niet echt meer wat het hoorde te zijn. Er is o.a. in het midden een flens kapot. Nog interesse?![]()
Die 100% is inderdaad nix, kom je alleen maar haaks de bocht uit. Leuk maar niet snel
Yep verder op een ander forum is er iemand met een 3.6 liter 315 pk motor in zo een E30.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:06 schreef Tommeh het volgende:
Morgen weer verder. We hebben wel weer wat kleine dingen ingewonnen die de inbouw verder mogelijk maken. Motorsteunen van een e28 535i, baksteunen van een e21 320i, remkrachtversterker van een e30 325ix. Ben blij dat er al wat bekend van is...
De inbouw van de motor duurt nog wel even. Eerst de rest van de carrosserie aanpakken, het interieur en meer van dat.
[..]
Klopt, ik heb ook wel eens een v12 ingebouwd gezien, en ook een e34 m5 motor, maar dan achter de voorpoten. Erg knap maar zo'n v12 is helemaal niet zo snel + ontzettend zwaar. De motor die we nu hebben weegt hoogstens 15 kilo meer, die we zowieso terugwinnen aan gewichtsbesparing.
Je kunt er wel wat uithalen, maar dat is wel wat lastiger dan zo. Btw het is wel een injectie.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:48 schreef Inorbit het volgende:
is zo'n 25E motor niet makkelijk tot veel meer in staat, met een nieuwe chip?
of gaat dat Econemy verder, naast dat het geen injectie is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |