Moet je wel eerst een goeie M20B25 kop vinden, die worden een beetje schaarsquote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:55 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Je kunt er wel wat uithalen, maar dat is wel wat lastiger dan zo. Btw het is wel een injectie.
Het is niet alleen maar een chippie erop gooien. De motor heeft (fabriekaf) een stuk minder compressie dan een 325i motor, de in en uitlaatkanalen zijn kleiner, hij heeft enkele zuigerveren enzv. Een leuke optie is het eta onderblok en de 325i kop. Met spruitstukken en een aangepaste computer kun je wel wat leuke dingen doen. Dat gaan we ook nog wel doen, later
Same here!quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:49 schreef Taxi het volgende:
Je hebt gewoon een brug tot je beschikking!!
*jaloers is...![]()
Daar komt het door...quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:40 schreef eer-ik het volgende:
wordt je nou niet helemaal panisch als je al die draden ziet hangen?
Ik heb dan absoluut weinig verstand van auto's, maar ik zou gek worden bij het zien van die draden...
Met een electrische schema en een spanningsmeter kom je een heel eind.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:40 schreef eer-ik het volgende:
wordt je nou niet helemaal panisch als je al die draden ziet hangen?
Ik heb dan absoluut weinig verstand van auto's, maar ik zou gek worden bij het zien van die draden...
oke, dan word het nog een heel werk inderdaad.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:55 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Je kunt er wel wat uithalen, maar dat is wel wat lastiger dan zo. Btw het is wel een injectie.
Het is niet alleen maar een chippie erop gooien. De motor heeft (fabriekaf) een stuk minder compressie dan een 325i motor, de in en uitlaatkanalen zijn kleiner, hij heeft enkele zuigerveren enzv. Een leuke optie is het eta onderblok en de 325i kop. Met spruitstukken en een aangepaste computer kun je wel wat leuke dingen doen. Dat gaan we ook nog wel doen, later
Nou opzich voldoen de GT schijven aan onze eisen. Warmtebehandeld met wat koeling rondom. Het was ons de meerprijs niet waard om alu harten te nemen. We zorgen wel voor remkoeling.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:20 schreef Five_Aces het volgende:
mooi spul. Had je ipv die GT schijven niet GT-A gehad met alu hart?
Electrische fan is sowieso beter trouwens, dat scheelt een paar PK op de wielen. Bij PTG deden ze dat ook altijd met de M3 GTR. Is voor op straat ook een mods die wel vaak gedaan word, al zou ik het zelf niet doen. Zat eens in een E30 over spa met 286 PK ook zonder fannen en al alles stond in het rood, olietemp, koelwatertemp, en gewoon doorscheuren
325 iX heeft ook een oliekoeler. Als ik ff in de ETK zit te kijken is het een andere dan bij de M3.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:37 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Wel zit ik nog te kijken naar een oliekoeler alleen de bevestiging is moeilijker hierbij. Dan zouden we opzoek moeten naar een M3 oliefilterhuis met de nodige aansluitingen. Zelfs het meten is al moeilijk. Met een carterplugsensor of peilstoksensor meet je niet de belangrijke kant helaas...
Inderdaad, dikkere olie helpt een stuk. Van mobil hebben we voor de 944 ook zo'n variant. Dat oliehuis was eergisteravond voor 130 euro ongeveer weg gegaan. We wachten er nog even mee, komt nog wel vaker terug denk ik.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:48 schreef Five_Aces het volgende:
Dat is wel een goed idee inderdaad. Oliefilter van een M3 past volgens mij, stond er gisteren nog 1 op ebay...
Beetje dikkere olie kan ook geen kwaad, ik rij met Castrol 10W60 olie, op circuit in de zomer zit ik rond 110 graden. Zal met die M50 wel iets minder zijn denk ik dus 10W60 is wat overdone, maar misschien iets ala 10W50.
Nou als we met een M20 blok reden was het zowieso geen probleem. Die heeft een schroeffilter en daar kun je heel eenvoudig een adapter tussen zetten voor de koeler. Zo gaat dat bij een M50 niet. Ik heb een tijd terug een adapter gevonden voor een m50 motor maar die heb ik nog niet terug kunnen vinden.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
325 iX heeft ook een oliekoeler. Als ik ff in de ETK zit te kijken is het een andere dan bij de M3.
Misschien goedkoper/makkelijker te krijgen/vinden.
edit:
Bij de iX zijn verschillende oliekoelers gemonteerd zie ik nu, iig. de 1990 325iX Touring (die heb ik)heeft een andere koeler en filterhuis dan de M3 vlgns. ETK
We gaan nog niet tunen aan onze BMW.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:20 schreef Tommeh het volgende:
Yes, en een m3 oliefilterhuis is de beste optie. Je hebt ook cap's voor het oliefilterhuis zelf maar die schijnen snel te lekken. Ebay in de gaten houden
Grappig, 10W60 wordt bij mij gewoon standaard in mijn auto gekwakt @ garagequote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:48 schreef Five_Aces het volgende:
Dat is wel een goed idee inderdaad. Oliefilter van een M3 past volgens mij, stond er gisteren nog 1 op ebay...
Beetje dikkere olie kan ook geen kwaad, ik rij met Castrol 10W60 olie, op circuit in de zomer zit ik rond 110 graden. Zal met die M50 wel iets minder zijn denk ik dus 10W60 is wat overdone, maar misschien iets ala 10W50.
Hmm, ik zal even kijken. Als je anders even je msn achterlaat laat ik je dat even weten.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:14 schreef Inorbit het volgende:
Tommeh, wil je je oude stuur kwijt of heb je daar andere plannen voor? Ik zit nog met een driespaaks scheepsrad van BMW.
En mag ik vragen wat die remschijven je kosten? dat staat echt bruut met die groeven, nu nog een beetje "open" velgen.
Die komt er waarschijnlijk wel weer inquote:Op zondag 8 januari 2006 21:34 schreef timmeeeh het volgende:
ik ben benieuwd wat de TS met zijn carbon pookje gaat doen!
oke mooi, "jur_is at o2.nl"quote:Op zondag 8 januari 2006 21:53 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Hmm, ik zal even kijken. Als je anders even je msn achterlaat laat ik je dat even weten.
Die schijven heb je in een hoop verschillende varianten. Diegene die we nu hebben staan op de site voor 103 euro voor en achter voor 65 euro.
[..]
Die komt er waarschijnlijk wel weer in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |