abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 januari 2006 @ 21:33:08 #51
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33672775
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 20:55 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Je kunt er wel wat uithalen, maar dat is wel wat lastiger dan zo. Btw het is wel een injectie.
Het is niet alleen maar een chippie erop gooien. De motor heeft (fabriekaf) een stuk minder compressie dan een 325i motor, de in en uitlaatkanalen zijn kleiner, hij heeft enkele zuigerveren enzv. Een leuke optie is het eta onderblok en de 325i kop. Met spruitstukken en een aangepaste computer kun je wel wat leuke dingen doen. Dat gaan we ook nog wel doen, later
Moet je wel eerst een goeie M20B25 kop vinden, die worden een beetje schaars
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_33672836
190 pk+ is mogelijk met zo een M20B25 kop + onderkant van een ETA...
pi_33679493
Die goede kop hebben we. En inderdaad 190pk+ is mogelijk, ons doel is dan meer maar dat pas over lange tijd.
pi_33679541
Leuk projectje! Leuke rijdersauto ook, dat sowieso.
pi_33679662
Inderdaad, heb er veel mee op straat gereden, altijd heerlijk! Nog steeds vergeleken met nieuwe auto's ook.
pi_33679946
Ik heb vandaag nog een kleine update trouwens. We zijn voornamelijk bezig geweest met het dashboard, de 'tapijten', de hemel en de teerplaten eruit te halen. Vervolgens hebben we een hoop kabelboom uitgezocht en verwijderd. Twee foto's ( van niet zo goede kwaliteit, met de tel genomen ) :


  woensdag 4 januari 2006 @ 00:38:31 #57
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_33680080
zie jouw topique nu pas, maar was uiteraard al eerder op de hoogte
ik volg het op de voet vanaf nu, al snap ik niet bijster veel van al dat technische geneuzel hier
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  woensdag 4 januari 2006 @ 08:49:48 #58
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33685063
Ga je de carrosserie ook nog helemaal doorlassen, als de diverse race-organisaties in NL dat tenminste ok vinden?!

Je hebt gewoon een brug tot je beschikking!!

*jaloers is...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33685457
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 08:49 schreef Taxi het volgende:
Je hebt gewoon een brug tot je beschikking!!

*jaloers is...
Same here!
  woensdag 4 januari 2006 @ 14:40:15 #60
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_33694443
wordt je nou niet helemaal panisch als je al die draden ziet hangen?
Ik heb dan absoluut weinig verstand van auto's, maar ik zou gek worden bij het zien van die draden...
Signature.
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:01:09 #61
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_33695084
Blijft mooi he zo'n e30


Heb er zelf ook twee gehad, machtige auto
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:03:16 #62
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33695152
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 14:40 schreef eer-ik het volgende:
wordt je nou niet helemaal panisch als je al die draden ziet hangen?
Ik heb dan absoluut weinig verstand van auto's, maar ik zou gek worden bij het zien van die draden...
Daar komt het door...

Als je wat vaker die 'spagetti' in je handen hebt gehad (en lekker vaak kortsluiting hebt gemaakt), kijk je er niet zo angstig naar. Meten is weten. Auto-elektronica is niet zo heel ingewikkeld (meestal een geschakelde plus, een massa en een 'gever'). De onderlinge systemen (micro-elektronica) is echter een ander verhaal...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:05:13 #63
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_33695222
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 14:40 schreef eer-ik het volgende:
wordt je nou niet helemaal panisch als je al die draden ziet hangen?
Ik heb dan absoluut weinig verstand van auto's, maar ik zou gek worden bij het zien van die draden...
Met een electrische schema en een spanningsmeter kom je een heel eind.
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_33696377
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 17:31 schreef SimtekF1 het volgende:
Vettttt.

tvp.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_33698123
Vet project, die volg ik

tvp
Signature
pi_33702184
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 20:55 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Je kunt er wel wat uithalen, maar dat is wel wat lastiger dan zo. Btw het is wel een injectie.
Het is niet alleen maar een chippie erop gooien. De motor heeft (fabriekaf) een stuk minder compressie dan een 325i motor, de in en uitlaatkanalen zijn kleiner, hij heeft enkele zuigerveren enzv. Een leuke optie is het eta onderblok en de 325i kop. Met spruitstukken en een aangepaste computer kun je wel wat leuke dingen doen. Dat gaan we ook nog wel doen, later
oke, dan word het nog een heel werk inderdaad.
Van het alleen gebruiken van het onderblok heb ik wel eens wat gelezen jah, dat schijnt inderdaad nogal een goede combinatie te zijn.
succes verder, ben trouwens ook jalours op je brug. ik kan op het moment maar weinig zien van de onderkant van men verlaagde 325i.
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_33742878
Ja, ons doel is tegen die tijd ( nogmaals ver weg ) een Eta onderblok, I kop, turbo en standalone.

Of we de carrosserie gaan doorlassen weten we nog niet. Wel zitten we te kijken naar een kooi die doorgelast is naar de voor en achterpoten.

Wat de electriciteit betreft, het is zoals het hierboven staat. Schema, meter en goed licht erbij en vooral niet wegknippen wat je niet zeker weet. Ook veel testen.

Komt goed
pi_33765306
Leuk project, worden er ondertussen nog mods gedaan op de 944?
pi_33779069
Er wordt niet erg veel veranderd aan de 944 nu. Wat nodig onderhoud, een naaf voor afhaalbaar stuur, de stoelen worden vastgezet ( nu op rails ) en hij wordt wat netter van binnen .

Vandaag hebben we een bezoekje aan Sandtler in Duitsland gebracht. Een hoop spullen hadden ze nog niet op voorraad maar we zijn niet met lege handen thuis gekomen :

Een electrische fan. De originele m50 fan gaat niet zomaar passen en nu hebben we gelijk meer controle van de koeling :



Een mooi 'wildleder' stuurtje :



En remschijven :



Verder hebben we wat zaken besteld als een H&R competitieset ( schroefveren ), veerpootbrug voor en achter, stalen remleidingen en een 6-puntsgordel (niet op voorraad). Voor het onderstel moeten de voorpoten worden opgestuurd dus daar zullen we komende week voor zorgen. Ook komen er uit Duitsland wat draagarmbussen en achterbrugbussen.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:20:20 #70
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33779789
mooi spul. Had je ipv die GT schijven niet GT-A gehad met alu hart?


Electrische fan is sowieso beter trouwens, dat scheelt een paar PK op de wielen. Bij PTG deden ze dat ook altijd met de M3 GTR. Is voor op straat ook een mods die wel vaak gedaan word, al zou ik het zelf niet doen. Zat eens in een E30 over spa met 286 PK ook zonder fannen en al alles stond in het rood, olietemp, koelwatertemp, en gewoon doorscheuren
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_33780307
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:20 schreef Five_Aces het volgende:
mooi spul. Had je ipv die GT schijven niet GT-A gehad met alu hart?


Electrische fan is sowieso beter trouwens, dat scheelt een paar PK op de wielen. Bij PTG deden ze dat ook altijd met de M3 GTR. Is voor op straat ook een mods die wel vaak gedaan word, al zou ik het zelf niet doen. Zat eens in een E30 over spa met 286 PK ook zonder fannen en al alles stond in het rood, olietemp, koelwatertemp, en gewoon doorscheuren
Nou opzich voldoen de GT schijven aan onze eisen. Warmtebehandeld met wat koeling rondom. Het was ons de meerprijs niet waard om alu harten te nemen. We zorgen wel voor remkoeling.

Motorkoeling is wel iets wat we toch wel in de gaten willen houden, vandaar die fan. Maar aangezien het blok zelf vrijwel standaard willen houden zal dit niet heel veel problemen opleveren. Wel zit ik nog te kijken naar een oliekoeler alleen de bevestiging is moeilijker hierbij. Dan zouden we opzoek moeten naar een M3 oliefilterhuis met de nodige aansluitingen. Zelfs het meten is al moeilijk. Met een carterplugsensor of peilstoksensor meet je niet de belangrijke kant helaas...
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:48:34 #72
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33780649
Dat is wel een goed idee inderdaad. Oliefilter van een M3 past volgens mij, stond er gisteren nog 1 op ebay...

Beetje dikkere olie kan ook geen kwaad, ik rij met Castrol 10W60 olie, op circuit in de zomer zit ik rond 110 graden. Zal met die M50 wel iets minder zijn denk ik dus 10W60 is wat overdone, maar misschien iets ala 10W50.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:49:24 #73
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33780678
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:37 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Wel zit ik nog te kijken naar een oliekoeler alleen de bevestiging is moeilijker hierbij. Dan zouden we opzoek moeten naar een M3 oliefilterhuis met de nodige aansluitingen. Zelfs het meten is al moeilijk. Met een carterplugsensor of peilstoksensor meet je niet de belangrijke kant helaas...
325 iX heeft ook een oliekoeler. Als ik ff in de ETK zit te kijken is het een andere dan bij de M3.
Misschien goedkoper/makkelijker te krijgen/vinden.

edit:
Bij de iX zijn verschillende oliekoelers gemonteerd zie ik nu, iig. de 1990 325iX Touring (die heb ik )heeft een andere koeler en filterhuis dan de M3 vlgns. ETK

edit2
Was ff vergeten dat je met een M50 aan de slag ging ipv een M20

[ Bericht 8% gewijzigd door Hyperdude op 06-01-2006 22:32:59 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_33781747
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:48 schreef Five_Aces het volgende:
Dat is wel een goed idee inderdaad. Oliefilter van een M3 past volgens mij, stond er gisteren nog 1 op ebay...

Beetje dikkere olie kan ook geen kwaad, ik rij met Castrol 10W60 olie, op circuit in de zomer zit ik rond 110 graden. Zal met die M50 wel iets minder zijn denk ik dus 10W60 is wat overdone, maar misschien iets ala 10W50.
Inderdaad, dikkere olie helpt een stuk. Van mobil hebben we voor de 944 ook zo'n variant. Dat oliehuis was eergisteravond voor 130 euro ongeveer weg gegaan. We wachten er nog even mee, komt nog wel vaker terug denk ik.
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:49 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

325 iX heeft ook een oliekoeler. Als ik ff in de ETK zit te kijken is het een andere dan bij de M3.
Misschien goedkoper/makkelijker te krijgen/vinden.

edit:
Bij de iX zijn verschillende oliekoelers gemonteerd zie ik nu, iig. de 1990 325iX Touring (die heb ik )heeft een andere koeler en filterhuis dan de M3 vlgns. ETK
Nou als we met een M20 blok reden was het zowieso geen probleem. Die heeft een schroeffilter en daar kun je heel eenvoudig een adapter tussen zetten voor de koeler. Zo gaat dat bij een M50 niet. Ik heb een tijd terug een adapter gevonden voor een m50 motor maar die heb ik nog niet terug kunnen vinden.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 02:10:39 #75
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33788662
Onze 325i heeft ook een oliekoeler. Geheel onderin de voorbumper
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33792153
Klopt inderdaad en m'n eta niet. Al gaat ie die wel nodig hebben maar dat is vrij eenvoudig op te lossen met zo'n mocal setje. Voor 't M50 blok zijn we nog aan het kijken dus
  zaterdag 7 januari 2006 @ 10:47:40 #77
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33792465
Misschien zelfde oplossing als bij ons?

Of is die oliekoeler te klein?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33792505
Wat bedoel je precies? Jullie hebben toch een M20 blok?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 10:59:37 #79
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33792618
Ah ik lees nu pas goed
Je moet een adapter hebben om de oliekoeler aan te sluiten begrijp ik
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33794360
Yes, en een m3 oliefilterhuis is de beste optie. Je hebt ook cap's voor het oliefilterhuis zelf maar die schijnen snel te lekken. Ebay in de gaten houden
pi_33809798
Vandaag weer even bezig geweest. We hebben de voorpoten eraf gehaald aangezien de 'struts' naar H&R moeten worden gestuurd.



Meer foto's heb ik niet, ik vergeet echt altijd m'n fototoestel dus moet t weer met de telefoon doen.

Ook de 325ix remkrachtversterker is binnengekomen :

  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:43:50 #82
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33810819
waarom moet dat spul naar H&R? leveren die geen complete kits?
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_33810879
Dat is de normale gang van zaken bij hun. Ze worden een stuk ingekort o.a.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:45:58 #84
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33810911
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:20 schreef Tommeh het volgende:
Yes, en een m3 oliefilterhuis is de beste optie. Je hebt ook cap's voor het oliefilterhuis zelf maar die schijnen snel te lekken. Ebay in de gaten houden
We gaan nog niet tunen aan onze BMW.
We installeren wel een olietemp meter voor de veiligheid. Mocht er iets niet goed zijn gaan we eraan werken
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33811065
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:48 schreef Five_Aces het volgende:
Dat is wel een goed idee inderdaad. Oliefilter van een M3 past volgens mij, stond er gisteren nog 1 op ebay...

Beetje dikkere olie kan ook geen kwaad, ik rij met Castrol 10W60 olie, op circuit in de zomer zit ik rond 110 graden. Zal met die M50 wel iets minder zijn denk ik dus 10W60 is wat overdone, maar misschien iets ala 10W50.
Grappig, 10W60 wordt bij mij gewoon standaard in mijn auto gekwakt @ garage
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_33845237
Tommeh, wil je je oude stuur kwijt of heb je daar andere plannen voor? Ik zit nog met een driespaaks scheepsrad van BMW.

En mag ik vragen wat die remschijven je kosten? dat staat echt bruut met die groeven, nu nog een beetje "open" velgen.
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  zondag 8 januari 2006 @ 21:34:15 #87
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_33846103
ik ben benieuwd wat de TS met zijn carbon pookje gaat doen!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_33846924
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:14 schreef Inorbit het volgende:
Tommeh, wil je je oude stuur kwijt of heb je daar andere plannen voor? Ik zit nog met een driespaaks scheepsrad van BMW.

En mag ik vragen wat die remschijven je kosten? dat staat echt bruut met die groeven, nu nog een beetje "open" velgen.
Hmm, ik zal even kijken. Als je anders even je msn achterlaat laat ik je dat even weten.

Die schijven heb je in een hoop verschillende varianten. Diegene die we nu hebben staan op de site voor 103 euro voor en achter voor 65 euro.
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:34 schreef timmeeeh het volgende:
ik ben benieuwd wat de TS met zijn carbon pookje gaat doen!
Die komt er waarschijnlijk wel weer in
  maandag 9 januari 2006 @ 12:14:36 #89
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_33861519
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:53 schreef Tommeh het volgende:
Die komt er waarschijnlijk wel weer in
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  maandag 9 januari 2006 @ 13:24:59 #90
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33863555
En je uitlaat?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33865502
Ja die uitlaat moet ik nog even kijken. Voor het latere m20 project hebben we wel iets soortgelijks nodig alleen die loopt aan het begin heel anders. En kat enzo hebben we ook niet nodig. Misschien willen we hem wel kwijt alleen in echt goede staat issie niet. Dus ik weet niet of je m nog wil dan.
  maandag 9 januari 2006 @ 16:35:11 #92
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33869729
Wat is er precies mis?
Ons flexibele deel bij de voorpijp is verrot dus als we dat vast hebben scheelt een boel. Eventueel kunnen we er zelf rechts pijpen achter lassen, tot de flenzen naar de einddemper. Die moet ook vervangen worden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33882015
Van het middendeel is de flens aan 1 pijp half kapot. Verder opzich in orde alleen zit de demper vast met twee buis klemmen ( standaard zijn dat flenzen geloof ik ).
pi_33882275
Want over een tijd kom iig dit deel erop

  maandag 9 januari 2006 @ 21:43:05 #95
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33882566
Niet echt spaghetti?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33882619
Nee klopt, die kan ik niet zelf maken. Maar opzich gaat dit ook werken hoor Flens voor k26/8
pi_33886611
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:53 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Hmm, ik zal even kijken. Als je anders even je msn achterlaat laat ik je dat even weten.

Die schijven heb je in een hoop verschillende varianten. Diegene die we nu hebben staan op de site voor 103 euro voor en achter voor 65 euro.
[..]

Die komt er waarschijnlijk wel weer in
oke mooi, "jur_is at o2.nl"
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_33921948
*toegevoegd*

Vanmiddag op ebay een setje 15" velgen gekocht.



Misschien gaan we nog kijken naar een setje 16" later maar voor 15" zijn makkelijk veel slicks voor te krijgen. Bovendien heb je dat t voordeel van een kleinere omtrek ( en een leuke prijs ).
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:34:10 #99
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_33923827
leuk projectje, ik ga je volgen en wens je veel succes met de constructie van de BMW (hoewel ik wel vind dat je af en toe moeilijke woorden gebruikt, "onderdeel X" zou ik nog íets beter volgen denk ik)

Ex nihilo nihil fit
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:58:47 #100
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_33924569
Toppie project!
Moet zelf ook nodig eens weer verder met m'n projectje, maarja die kou he....
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')