Kost dat nou erg veel moeite, zo bekrompen zijn?quote:Op maandag 2 januari 2006 20:21 schreef Capa het volgende:
Witte sokken zijn allerwegen ongepast; een gebrek aan viriele stijl en klasse. Je laat er heel duidelijk mee zien, geen moer te geven om je uiterlijke verschijning.
Witte sokken zijn als ketchup bij je biefstuk. Mobiel bellen in een restaurant. Je vriendin beledigen in gezelschap.
De man-met-witte-sokken is de man-als-droplul. Iemand over wie gelachen wordt; op een nare manier, maar wel terecht.
Mannen met witte sokken zijn bijna net zo erg als vrouwen die uit gewoonte om negen uur 's avonds zeuren dat ze moe zijn.
Weinig.quote:Op maandag 2 januari 2006 20:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Kost dat nou erg veel moeite, zo bekrompen zijn?![]()
Mwoh, ook zonder witte sokken kan je er belachelijk uitzien.quote:Op maandag 2 januari 2006 20:43 schreef Capa het volgende:
Het is de finishing touch die de charlatan onderscheidt van de man-met-kennis-van-zaken.
Absoluut waar.quote:Op maandag 2 januari 2006 20:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mwoh, ook zonder witte sokken kan je er belachelijk uitzien.
En vrouwen Uggs.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:46 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Eigenlijk zou elke man witte sokken moeten gaan dragen vanaf morgen.
Mag ik passen voor deze zusterlijke barricade actie?quote:
Als'k ik zo jouw replies lees krijg ik het gevoel dat je iets enorm moet compenseren.quote:Op maandag 2 januari 2006 20:53 schreef Capa het volgende:
[..]
Absoluut waar.
Een goed paar sokken kan nog steeds een vlag op een strontschip zijn.
Het is niet voor niets het kledingstuk dat jehet allerlaatst aantrekt het allereerst uittrekt
(op je schoenen na dan)![]()
En uiteindelijk is 'stijl' een uiterlijke aberratie; niet iets dat de samaritaan van de seriemoordenaar zal onderscheiden.
Maar toch. Er tot in de puntjes verzorgd uit willen zien...
agreedquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:58 schreef Croupouque het volgende:
Die reclame bespot juist een dergelijke oppervlakkigheid, want even later besluit de dame in de reclame dat ze de jongen wél leuk vindt omdat hij het juiste soort toiletpapier in huis heeft.
Afijn, je sokken zeggen natuurlijk niets over je karakter. Hooguit over je kledingsmaak of het gebrek daaraan, want witte sokken zijn over het algemeen geen gezicht. Behalve wanneer je op tennis zit.
Ik vergeet ook nog de broekrok en kort haar.quote:Op maandag 2 januari 2006 20:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mag ik passen voor deze zusterlijke barricade actie?
Weggefikt?, wat doe jij met je sokken?quote:Op maandag 2 januari 2006 21:07 schreef Mr._T-Rex het volgende:
[..]
agreed
het achterliggende idee is dat diegene over het algemeen geen briliante smaak in kleding heeft...
met sporten heb ik ze zelf ook aan, maar verder alleen als al m'n sokken weggefikt zijn
hehe, was meer om aan te geven dat ik ze pas draag als ik geen andere meer heb. had het al veranderdquote:Op maandag 2 januari 2006 21:15 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Weggefikt?, wat doe jij met je sokken?
Volgens mij is uiterlijk sowieso een compensatie-van. Dat klint negatiever dan bedoeld, waarschijnlijk. Ik bedoel daarmee dat je uiterlijke handelen tracht te laten zien wat je van binnen voelt, maar niet kan tonen.quote:Op maandag 2 januari 2006 21:01 schreef OFfSprngr het volgende:
Als'k ik zo jouw replies lees krijg ik het gevoel dat je iets enorm moet compenseren.
Wat een complete onzin, ik kan jou net zo goed bestempelen als een psychopaat-moordenaar die perfect de hedendaagse "regels" van lifestyle beheerst, en dus met fashionable zwarte sokken een vrouw gaat verkrachten. Wat zou je tegenhouden?quote:Op maandag 2 januari 2006 20:43 schreef Capa het volgende:
[..]
Weinig.
Overigens (niet defensief bedoeld): ik ken genoeg (meer dan genoeg) mannen die zich als witte-sokkendrager manifesteren en met sommige daarvan sta ik op vriendschappelijke voet. Ik vind het alleen jammer; een kwestie van slechte afwerking, nonchalance met het verkeerde effect.
Om nog eens met een vergelijking te strooien: een spelfout in je sollicitatiebrief is geen doodzonde maar die uitnodiging kan je op je buik schrijven.
Witte sokken (van badstof) geven aan dat je op het allerlaatste moment hebt geweigerd na te denken over hoe je eruit wil zien. Het is een signaal van lafheid; alsof je geen keuze hebt durven maken, en toen maar voor de allerslechtste optie bent gegaan.
Kijk, als je volstrekt niet om kleding geeft (en dat is een bewuste KEUZE), stemmen witte sokken overeen met het geheel, en dan hoor je mij niet klagen.
Als je dat wél doet, dan zijn witte sokken simpelweg een no-go area.
Het is de finishing touch die de charlatan onderscheidt van de man-met-kennis-van-zaken.
ik maak uit jouw geblaat op dat je altijd kniekousen draagt.quote:Op maandag 2 januari 2006 20:53 schreef Capa het volgende:
[..]
Absoluut waar.
Een goed paar sokken kan nog steeds een vlag op een strontschip zijn.
Het is niet voor niets het kledingstuk dat jehet allerlaatst aantrekt het allereerst uittrekt
(op je schoenen na dan)![]()
En uiteindelijk is 'stijl' een uiterlijke aberratie; niet iets dat de samaritaan van de seriemoordenaar zal onderscheiden.
Maar toch. Er tot in de puntjes verzorgd uit willen zien...
Dat is een heel andere discussie.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:51 schreef KlappernootatWork het volgende:
Och, laat ik het zo zeggen: Ik vind het soort vrouwen die leven naar Desperate Housewives Oprah, Sex in the City en Viva-normen net zo'n laag allooi hebben...
En dan wil ik het niet eens hebben over het Story/Weekend soort...
Ook wij hebben onze voorkeuren...![]()
Zijn dat van die vrouwen die eerst naar het merk van je broek en je schoenen kijken voordat ze bepalen of je geschikt neukmateriaal bent?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:43 schreef American_Nightmare het volgende:
Vrouwen die er leuk uitzien en iets om kleding geven (en er dus niet bijlopen in een trainingsbroek of een skatebroek) die willen een vent die ook weet hoe ie er fatsoenlijk uit kan zien. En als je dan een witte-sokken-kneus bent dan kun je dus never nooit zo'n meid krijgen. Als je dan nog gelooft in het het-gaat-om-het-innerlijk-principe dan is er niks aan de hand want dan neem je gewoon een 'lieve' meid (lees wijf-met-hondenkop).
Nee, je kan ook met 'goedkopere' merken er stijlvol uitzien. En voor veel meiden is dat heel belangrijk. Die willen niet iemand met kisten en een metal-shirt of een shirt met een zogenaamd 'grappige' tekst en sportschoenen die 10 jaar geleden hip waren.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zijn dat van die vrouwen die eerst naar het merk van je broek en je schoenen kijken voordat ze bepalen of je geschikt neukmateriaal bent?
Dan zal je je wel kapot storen want elke meid met enig gevoel voor mode heeft tegenwoordig wel een of meer paar hoge laarzen liggen. Ik vind het overigens behoorlijk jummie, zeker over een strakke spijkerbroek of onder een rokje.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:15 schreef l3laster het volgende:
Ik heb altijd witte sokken aan, alleen niet als ik een zwarte broek aan heb dan zwart...
maar als ik aan moet geven wara ik me aan stoor wat vrouwen allemaal niet aan trekken.... laarzen tot op de knieen, sommige broeken, te grote oorbellen
bha bha kan nog wel ff doorgaan hoor
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:43 schreef American_Nightmare het volgende:
Vrouwen die er leuk uitzien en iets om kleding geven (en er dus niet bijlopen in een trainingsbroek of een skatebroek) die willen een vent die ook weet hoe ie er fatsoenlijk uit kan zien. En als je dan een witte-sokken-kneus bent dan kun je dus never nooit zo'n meid krijgen. Als je dan nog gelooft in het het-gaat-om-het-innerlijk-principe dan is er niks aan de hand want dan neem je gewoon een 'lieve' meid (lees wijf-met-hondenkop).
Dus omdat vrouwen zijn conformeerd naar de samenleving moeten mannen ook maar volgen, omdat er nog een paar zijn die niet mindlessly volgen?, lekkere gedachtengang.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:49 schreef schatje het volgende:
[..]
![]()
En van de vrouwen kan natuurlijk ook verwacht worden dat ze er netjes bij lopen. Geven en nemen.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:46 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik lach me kapot om dit topic, het bewijst maar weer eens hoe verschrikkelijk bekrompen mensen kunnen zijn en dan vrouwen in het bijzonder, ik wacht nog wel een jaartje en dan zal het wel weer anders zijn, eitherway ik draag mn witte sokken en het kan me geen kut schelen of een of andere bekrompe slet dat niet mooi vindt.
Liever een eigen stijl dan dat mensen je vertellen wat wel of niet kan, stelletje schapen.
Zeurpiet. Het gaat hier niet om het mindless volgen van trends, het gaat gewoon om jezelf zorgvuldig aankleden. Een kwestie van prettige beschaving.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:22 schreef OFfSprngr het volgende:
Dus omdat vrouwen zijn conformeerd naar de samenleving moeten mannen ook maar volgen, omdat er nog een paar zijn die niet mindlessly volgen?, lekkere gedachtengang.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat er ook maar één man is die zich én laat meeslepen naar een meubelboulevard én tegen alle wensen van zijn partner in witte sokken draagtquote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:24 schreef Capa het volgende:
Tegen vreemd of excentriek kleedgedrag geen enkel bezwaar... maar witte sokken... zijn zo doorsnee, zo meubelboulevard, zo korfbalclubhuis, dat ik me afvraag wie hier nu het schaap is.
Dat is een logische formulering die ik even op me in moet laten werken.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:29 schreef Litpho het volgende:
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat er ook maar één man is die zich én laat meeslepen naar een meubelboulevard én tegen alle wensen van zijn partner in witte sokken draagt.
Ik ben binnen dit topic niet de gene die zeurt, je 'zorgvuldig aankleden' gebeurt via trends, trends zijn slecht en dat is een toppunt van een onprettige beschaving.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:26 schreef Capa het volgende:
[..]
Zeurpiet. Het gaat hier niet om het mindless volgen van trends, het gaat gewoon om jezelf zorgvuldig aankleden. Een kwestie van prettige beschaving.
Een overhemd zit gewoon niet lekker vrij (zeker al niet met sporten), sokken wel, of ze nou zwart of wit zijn, jij bent zo geimpregneerd met de gedachtegang dat wit absoluut niet kan dat JIJ niet meer te redden valt.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:42 schreef Svyatagor het volgende:
Witte sokken zijn voor tijdens het sporten, anders niet. Net zomin als je een overhemd draagt als je gaat sporten, draag je witte sokken in het normale dagelijkse leven.
Maar zij die dat niet begrijpen of aanvoelen zijn waarschijnlijk toch al niet meer te redden...
Omdat ik niet volgzaam maar aan neem dat zwarte sokken voor een of andere onduidelijke reden niet kunnen ben ik een schaap?.. ja tuurlijk.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:24 schreef Capa het volgende:
[..]
Dat is nu juist het probleem. Het is een gebrek aan stijl wat je laat zien.
Tegen vreemd of excentriek kleedgedrag geen enkel bezwaar... maar witte sokken... zijn zo doorsnee, zo meubelboulevard, zo korfbalclubhuis, dat ik me afvraag wie hier nu het schaap is.
En dat duidelijk maken door zich ten onrechte volkomen blind te staren op een paar onschuldige witte lapjes stof?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:47 schreef blackmage het volgende:
je ziet in dit topic wel duidelijk dat sommige mensen een hele foute kijk op de wereld hebben en gewoon de belangrijkere dingen in het leven totaal niet snappen of niet willen begrijpen.
onder anderequote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
En dat duidelijk maken door zich ten onrechte volkomen blind te staren op een paar onschuldige witte lapjes stof?
Nee niet om een of andere reden; omdat witte sokken er niet uit zien!! Net zoals een zwartepietenpofbroek of een felroze tuinbroek er niet uitzien. Dat is geen kwestie van smaak maar van stijl, van een objectief vast te stellen feit of iets wel of niet kan.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:48 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Omdat ik niet volgzaam maar aan neem dat zwarte sokken voor een of andere onduidelijke reden niet kunnen ben ik een schaap?.. ja tuurlijk.
Misschien wel. Iedereen mag natuurlijk dragen wat hij wil, hoe lelijk of dom iemand anders het ook vindt. Maar ik neem de witte sokken-drager iig niet serieus.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:47 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Een overhemd zit gewoon niet lekker vrij (zeker al niet met sporten), sokken wel, of ze nou zwart of wit zijn, jij bent zo geimpregneerd met de gedachtegang dat wit absoluut niet kan dat JIJ niet meer te redden valt.
Dat datzelfde "objectieve" feit volkomen cultuurafhankelijk is laat je maar even weg voor het gemak?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:55 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat is geen kwestie van smaak maar van stijl, van een objectief vast te stellen feit of iets wel of niet kan.
Ik heb het uiteraard wel over onze cultuur. In de USA is het volkomen normaal om witte sportsokken aan te doen maar wij zeggen wel van die gasten dat ze er niet uit zien.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:01 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat datzelfde "objectieve" feit volkomen cultuurafhankelijk is laat je maar even weg voor het gemak?.
En als een Einstein, Gallileo of een Plato witte sokken zou dragen?, die zouden zeker ook niet serieus genomen kunnen worden.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:57 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Misschien wel. Iedereen mag natuurlijk dragen wat hij wil, hoe lelijk of dom iemand anders het ook vindt. Maar ik neem de witte sokken-drager iig niet serieus.![]()
Dat witte sokken niet kunnen is jouw subjectieve mening, niet een objectief feit.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:55 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nee niet om een of andere reden; omdat witte sokken er niet uit zien!! Net zoals een zwartepietenpofbroek of een felroze tuinbroek er niet uitzien. Dat is geen kwestie van smaak maar van stijl, van een objectief vast te stellen feit of iets wel of niet kan.
Als je het zo redeneert kan ALLESquote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:45 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dat witte sokken niet kunnen is jouw subjectieve mening, niet een objectief feit.![]()
Maar hij heeft wel 100% gelijk, het is geen feit.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:47 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
Als je het zo redeneert kan ALLES
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |