quote:Op maandag 2 januari 2006 11:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, die regel is al een tijd geleden geschrapt om te zorgen dat we niet steeds obscuurdere onderwerpen krijgen.
Ondertussenquote:Op maandag 2 januari 2006 11:30 schreef Puckzzz het volgende:
stemmen wordt spannend, ik tel tot nu toe
6 portret
6 klein en groot
5 7 tegenlicht
toch?
Een foto hoeft ook niet perse origineel te zijn om mooi te zijn toch?quote:Op maandag 2 januari 2006 12:49 schreef Tha_Erik het volgende:
Bij Hollands tafereel kan ik me dus niks voorstellen wat én origineel is, én haalbaar in mijn omgeving is, én binnen mijn kunnen is.
Ik kan me bij een Hollands Tafereel ook niks moois voorstellenquote:Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Een foto hoeft ook niet perse origineel te zijn om mooi te zijn toch?
Dit is makkelijk zeg!quote:Op maandag 2 januari 2006 12:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Tussenstand:
Portret 9
Tegenlicht 8
Klein en groot 7
Hollands Tafereel 4
Sport 1
Cirkels 1
Het spant er echt om.
Ik deed het vooral om te zien of tegenlicht aan het winnen is, maar volgens mij gaat het niet meer zo goed.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:08 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Dit is makkelijk zeg!
[me=Sub]leunt achterover en doet niks meer.[/sub]
quote:Op maandag 2 januari 2006 14:02 schreef Renesite het volgende:
dit en dat
ga je deze sluiten en een nieuwe openen?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:17 schreef Subhuman het volgende:
Ja ik heb geen idee, ik gok klein en groot... Maar negeer anders maar.
Klep maar vol.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:43 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ga je deze sluiten en een nieuwe openen?
Of moeten we em ff vol kleppen?
Geen idee eigenlijkquote:
quote:Op maandag 2 januari 2006 15:12 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Blijf jij anders even lekker in OUD ofzo![]()
Door wie zit ik daar zoveel?quote:Op maandag 2 januari 2006 15:12 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Blijf jij anders even lekker in OUD ofzo![]()
De melkman?quote:
Heb jij een telfoutje gemaakt in de wedstrijd van december? Ik dacht dat ik 5e was geworden,maar nu bekijk ik de pagina van Offy en sta ik op de 4e plaatsquote:Op maandag 2 januari 2006 14:08 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Dit is makkelijk zeg!
* Sub leunt achterover en doet niks meer.
Plaats 3 is standaard gereserveerd voor Puckzzz, dat hoort iedereen te weten..quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:18 schreef Shark.Bait het volgende:
Het is een complot tegen je Puckzzz!
Als ze het dan eens goed deden hadden ze me wel op de derde plaats gezetquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:18 schreef Shark.Bait het volgende:
Het is een complot tegen je Puckzzz!
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:32 schreef Elefes het volgende:
Mag een zelfportret ook bij portret? (Ik bereid me alvast voor op een moeilijk onderwerp...)
Daaromquote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Je had toch een mooi zelfportret de vorige keer
Waarom niet? ik heb in het SC ook een portret laten zien. Het feit dat ik zelf hetonderwerp ben maakt het alleen maar makkelijker met rechten, contracten etc.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:32 schreef Elefes het volgende:
Mag een zelfportret ook bij portret? (Ik bereid me alvast voor op een moeilijk onderwerp...)
Van mij mag die foto wel meerdere malen meedoenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:49 schreef Elefes het volgende:
[..]
Daarom
Foto's mogen toch wel meerdere malen meedoen aan een wedstrijd?
heb je geen mensen in je omgeving die je even op de korrel kan nemen?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:31 schreef Elefes het volgende:
Ik zette er niet voor niets eenbij
. Twee keer dezelfde foto insturen doe ik niet..
Ben toch wel van plan om, als ik meedoe, een nieuwe foto te maken.. De kans dat het een zelfportret wordt is dan alleen wel groot
Dit en datquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:07 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik was benieuwd hoe het met de stemmen zat, en wie ben ik om dit voor mezelf te houden. Het komt op dit neer, als ik goed geteld heb.
Portret 11
Tegenlicht 11
Klein en groot 9
Hollands Tafereel 6
Cirkels 2
Sport 1
En dan één overige stem van Renesite:
Dit en dat
Geëditquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:09 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Dit en dat
staat voor groot en klein joh!
Op zich wel, maar tijdgebrek speelt de grootste rol (januari is tentamenmaandquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:08 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
heb je geen mensen in je omgeving die je even op de korrel kan nemen?
gecombineerd onderwerp. Eitje in dit geval:quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:26 schreef Tha_Erik het volgende:
Wat is eigenlijk het plan bij een gelijke uitslag van de stemronde?
dan komt er een snel stem ronde tussen die 2quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:26 schreef Tha_Erik het volgende:
Wat is eigenlijk het plan bij een gelijke uitslag van de stemronde?
Ik stem voor diskwalificatie van Renesite zijn stem. Als moderator (en dat is hij) verwacht ik toch dat hij de regels minimaal gelezen heeft en zich houdt aan bepaalde N&W.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:07 schreef Tha_Erik het volgende:
En dan één overige stem van Renesite:
Dit en dat
-edit-
Die tel ik dan maar bij klein en groot.
dus ik moet tot 23.00 wakker blijven om weeeeeeeeeeeeeeer met al mijn klonen op portret te stemmen?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:32 schreef Re het volgende:
[..]
dan komt er een snel stem ronde tussen die 2
Het is mij om het even, ik heb ook 9 +1 gedaan, om het niet echt erbij te tellen, maar wel een beetje.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:34 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik stem voor diskwalificatie van Renesite zijn stem. Als moderator (en dat is hij) verwacht ik toch dat hij de regels minimaal gelezen heeft en zich houdt aan bepaalde N&W.
Op deze manier kan zelfs Bush President van Amerika worden.
Ow wacht eens even!
Zit je met jezelf te kletsen? tssss.....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:36 schreef Puckzzz het volgende:
dus ik moet tot 23.00 wakker blijven om weeeeeeeeeeeeeeer met al mijn klonen op portret te stemmen?![]()
Gewoon diskwalificeren, tis toch maar renesite.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:40 schreef Tha_Erik het volgende:
Het is mij om het even, ik heb ook 9 +1 gedaan, om het niet echt erbij te tellen, maar wel een beetje.
mwah...is best gezellig hoorquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:45 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Zit je met jezelf te kletsen? tssss.....
Dat laat ik over aan de mannen in de blauwe pakken, tussenstand is een tussenstand. En dan heeft Sub tenminste iets te doen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:46 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Gewoon diskwalificeren, tis toch maar renesite.
Cirkelsquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:24 schreef MmadviewW het volgende:
Voor welk onderwerp zal ik eens gaan stemmen![]()
Opzich een leuk onderwerp, alleen biij dit onderwerp heb ik nou nog niet een bepaalde foto voor ogen: dat zal wel lastig wordenquote:
De overzichtsite heeft altijd gelijkquote:Op dinsdag 3 januari 2006 07:33 schreef Puckzzz het volgende:
Heb jij een telfoutje gemaakt in de wedstrijd van december? Ik dacht dat ik 5e was geworden,maar nu bekijk ik de pagina van Offy en sta ik op de 4e plaatsniet dat het ertoe doet, maar hoe zit het nou?
Ah...jij schiet een portret van mij en ik van jouquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:57 schreef Offy het volgende:
[..]
De overzichtsite heeft altijd gelijkGefeliciteerd met je 4e plaats Puckzzz
Hoewel ik normaal nooit aan portretten doe vond ik het deze keer toch het leukste onderwerp van het lijstje. En dan heb ik meteen een goede reden om er eens mee te oefenen
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:15 schreef Elefes het volgende:
Subhuman vergat het onderwerp te melden
Ben ik natuurlijk weer de enige die het ziet...
Ik heb nog archief portret materiaal van jou liggen. Daar moet ik toch wel iets mee kunnen doenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:57 schreef Offy het volgende:
De overzichtsite heeft altijd gelijkGefeliciteerd met je 4e plaats Puckzzz
Hoewel ik normaal nooit aan portretten doe vond ik het deze keer toch het leukste onderwerp van het lijstje. En dan heb ik meteen een goede reden om er eens mee te oefenen
Iets met een appelquote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:37 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik heb nog archief portret materiaal van jou liggen. Daar moet ik toch wel iets mee kunnen doen
hehe, ik ook...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:58 schreef MmadviewW het volgende:
portretmag ik eerst een model gaan zoeken
![]()
quote:
eg nie!quote:Op woensdag 4 januari 2006 00:02 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
portret is inderdaad vrij kansloos...
Zie hier een uitdagingquote:
Dan weet ik wel wiequote:Op woensdag 4 januari 2006 00:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zie hier een uitdagingVind iemand die je kan fotograferen en ga dan gewoon portretfoto's maken van hem / haar
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:58 schreef MmadviewW het volgende:
portretmag ik eerst een model gaan zoeken
![]()
Ik heb jullie oplossing al gevondenquote:
Ow, vertel...quote:Op woensdag 4 januari 2006 00:13 schreef Elefes het volgende:
[..]
[..]
Ik heb jullie oplossing al gevonden
quote:Op woensdag 4 januari 2006 00:09 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Dan weet ik wel wie
mijn buurmeisjeEn nee, zei is niet 4
Jij biedt je aan als modelquote:Op woensdag 4 januari 2006 00:13 schreef Elefes het volgende:
[..]
[..]
Ik heb jullie oplossing al gevonden
quote:
Heeft ze geen problemen meequote:Op woensdag 4 januari 2006 00:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Vraag wel ff of ze uberhaupt op internet wil komen
Ah...en ik mag jou fotograferenquote:Op woensdag 4 januari 2006 00:18 schreef Elefes het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet
Ze gaan elkaar fotograferen!
Zat je ook al te lurkenquote:Op woensdag 4 januari 2006 00:50 schreef blackbully het volgende:
leuk zo'n kaal fotoboek
Elefes, uiteraardquote:Op woensdag 4 januari 2006 00:52 schreef blackbully het volgende:
je weet meteen over wie het gaat he.
zag je naam al staan ja hehe
net boven de tepelsquote:Op woensdag 4 januari 2006 08:20 schreef Schanulleke het volgende:
Waar ligt trouwens de lijn tussen portret en modelfotografie?
Maar dat is dus zeeeer variabel.quote:
wat is er te veel aan bewerkt?quote:Op woensdag 4 januari 2006 00:46 schreef blackbully het volgende:
hmm deze was wel leuk maar teveel bewerkt denk ik
[afbeelding]
Rukonderwerpenquote:
Ik kan je daglicht aanraden. Kunstlicht kan wel, maar daar heb je best veel van nodig om een beetje fatsoenlijk licht te krijgen. Let ook op de kleurtemperatuur. Verschillende soorten licht hebben verschillende kleurtemp. Dit kan je corrigeren op je cam (witbalans-instellingen) of in PS. Als je in RAW schiet, heb je meer correctieruimte, dan wanneer je in jpg schiet. Wees voorzichtig met het gebruik van verschillende soorten licht (tl., gloeilamp, halogeen) door elkaar. De verschillen in kleurtemp kunnen rare effecten opleveren (wat natuurlijk ook mooi uit kan pakken).quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:42 schreef Werewolf het volgende:
Zucht....het moeilijkste onderwerp...maar goed, ik zal proberen ook deze maand een inzending te doen.
Ik ben van plan mijn neefje en nichtje (respectievelijk 4 1/2 maand en 2 jaar) te portretteren.
Ik zal er wel een beetje mee gaan spelen, maar als iemand nog goede tips heeft die me erbij kunnen helpen, dan wil ik ze graag horen, want ik ben echt een leek.
Dingen die ik me afvraag zijn:
Moet ik speciale (bijvoorbeeld gekleurde) lampen gebruiken en hoeveel?
Ik heb namelijk wel een paar 'gewone' spotjes met dimmer, maar wordt het dan wel mooi?
diascherm is een uitstekende achtergrond.quote:Hoe maak je een mooie achtergrond? Ik heb nog wel een wit diascherm, dus een egaal (bijna) witte achtergrond moet me wel lukken.
Alvast bedankt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |