quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:58 schreef MmadviewW het volgende:
portretmag ik eerst een model gaan zoeken
![]()
Ik heb jullie oplossing al gevondenquote:
Ow, vertel...quote:Op woensdag 4 januari 2006 00:13 schreef Elefes het volgende:
[..]
[..]
Ik heb jullie oplossing al gevonden
quote:Op woensdag 4 januari 2006 00:09 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Dan weet ik wel wie
mijn buurmeisjeEn nee, zei is niet 4
Jij biedt je aan als modelquote:Op woensdag 4 januari 2006 00:13 schreef Elefes het volgende:
[..]
[..]
Ik heb jullie oplossing al gevonden
quote:
Heeft ze geen problemen meequote:Op woensdag 4 januari 2006 00:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Vraag wel ff of ze uberhaupt op internet wil komen
Ah...en ik mag jou fotograferenquote:Op woensdag 4 januari 2006 00:18 schreef Elefes het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet
Ze gaan elkaar fotograferen!
Zat je ook al te lurkenquote:Op woensdag 4 januari 2006 00:50 schreef blackbully het volgende:
leuk zo'n kaal fotoboek
Elefes, uiteraardquote:Op woensdag 4 januari 2006 00:52 schreef blackbully het volgende:
je weet meteen over wie het gaat he.
zag je naam al staan ja hehe
net boven de tepelsquote:Op woensdag 4 januari 2006 08:20 schreef Schanulleke het volgende:
Waar ligt trouwens de lijn tussen portret en modelfotografie?
Maar dat is dus zeeeer variabel.quote:
wat is er te veel aan bewerkt?quote:Op woensdag 4 januari 2006 00:46 schreef blackbully het volgende:
hmm deze was wel leuk maar teveel bewerkt denk ik
[afbeelding]
Rukonderwerpenquote:
Ik kan je daglicht aanraden. Kunstlicht kan wel, maar daar heb je best veel van nodig om een beetje fatsoenlijk licht te krijgen. Let ook op de kleurtemperatuur. Verschillende soorten licht hebben verschillende kleurtemp. Dit kan je corrigeren op je cam (witbalans-instellingen) of in PS. Als je in RAW schiet, heb je meer correctieruimte, dan wanneer je in jpg schiet. Wees voorzichtig met het gebruik van verschillende soorten licht (tl., gloeilamp, halogeen) door elkaar. De verschillen in kleurtemp kunnen rare effecten opleveren (wat natuurlijk ook mooi uit kan pakken).quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:42 schreef Werewolf het volgende:
Zucht....het moeilijkste onderwerp...maar goed, ik zal proberen ook deze maand een inzending te doen.
Ik ben van plan mijn neefje en nichtje (respectievelijk 4 1/2 maand en 2 jaar) te portretteren.
Ik zal er wel een beetje mee gaan spelen, maar als iemand nog goede tips heeft die me erbij kunnen helpen, dan wil ik ze graag horen, want ik ben echt een leek.
Dingen die ik me afvraag zijn:
Moet ik speciale (bijvoorbeeld gekleurde) lampen gebruiken en hoeveel?
Ik heb namelijk wel een paar 'gewone' spotjes met dimmer, maar wordt het dan wel mooi?
diascherm is een uitstekende achtergrond.quote:Hoe maak je een mooie achtergrond? Ik heb nog wel een wit diascherm, dus een egaal (bijna) witte achtergrond moet me wel lukken.
Alvast bedankt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |