Wees blij dat t niet de versie van Gordon isquote:Op donderdag 29 december 2005 02:03 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
OMG, krijsende celine dalijk ook weer
Hartstikke!quote:Op donderdag 29 december 2005 02:09 schreef SunChaser het volgende:
Btw Binnen 2 uur een topic vol en dat s' nachts, is dat gezellig of niet?
Dit nummer gaat nog, idd.quote:Op donderdag 29 december 2005 02:10 schreef milagro het volgende:
In het Frans vind ik haar nog wel te doen
Anderhalf uur zelfs . . .quote:Op donderdag 29 december 2005 02:09 schreef SunChaser het volgende:
Btw Binnen 2 uur een topic vol en dat s' nachts, is dat gezellig of niet?
Man, wees blij dat ik het iig gedaan heb!quote:Op donderdag 29 december 2005 02:10 schreef SunChaser het volgende:
Enne, zet eens een topic klaar als we bij 270 posts zijn, zit al 4 minuten te F5'en
Ja, en toen was ze leuk. Nu doet ze het met Anne Geddesquote:Op donderdag 29 december 2005 02:10 schreef milagro het volgende:
In het Frans vind ik haar nog wel te doen
Nee, dat was ... euuuhh...quote:Op donderdag 29 december 2005 02:10 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Was dit dat songfestival nummer, hij duurt zo lang
Ja, over Celine valt toch weinig nuttigs te vertellenquote:Op donderdag 29 december 2005 02:11 schreef Gatalin het volgende:
Ik heb het wel naar mijn zin, lekker posts opkrikken
Ga lekker je gang zou ik zo zeggen . . .quote:Op donderdag 29 december 2005 02:11 schreef Gatalin het volgende:
Ik heb het wel naar mijn zin, lekker posts opkrikken![]()
Als je er maar wat van opsteekt, dan kan ome Golfer je volgend jaar overhorenquote:Op donderdag 29 december 2005 02:11 schreef Gatalin het volgende:
Ik heb het wel naar mijn zin, lekker posts opkrikken
Ja, of je ziek melden.quote:Op donderdag 29 december 2005 02:12 schreef Jane het volgende:
Ik kan natuurlijk ook de hele nacht doorhalen en dan morgen lekker vroeg naar mijn werk.
Ze heeft ooit het Songfestival gewonnen voor Zwitserland.quote:Op donderdag 29 december 2005 02:12 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ja, over Celine valt toch weinig nuttigs te vertellen
Morgen laatste dag of vrijdag ook nog?quote:Op donderdag 29 december 2005 02:12 schreef Jane het volgende:
Ik kan natuurlijk ook de hele nacht doorhalen en dan morgen lekker vroeg naar mijn werk.
Dat heb ik 1x gedaan, maar dan rechtstreeks vanuit de stad. Had dan wel niet gedronken, 2-3 biertjes maar, maar ik ben 3 dagen kapot geweest. Afrader dus.quote:Op donderdag 29 december 2005 02:12 schreef Jane het volgende:
Haar man is gokverslaafd en ze zingt het liefst naaktquote:Op donderdag 29 december 2005 02:13 schreef Jane het volgende:
[..]
Ze heeft ooit het Songfestival gewonnen voor Zwitserland.
laatste dagquote:Op donderdag 29 december 2005 02:13 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Morgen laatste dag of vrijdag ook nog?
Paar jaar terug nog 96 achter elkaar doorgedraaid. Iets totaal niet voor herhaling vatbaar . . .quote:Op donderdag 29 december 2005 02:12 schreef Jane het volgende:
Ik kan natuurlijk ook de hele nacht doorhalen en dan morgen lekker vroeg naar mijn werk.![]()
Kom ik weer bij die gruwelijke muziekkeus in me stamkroeg thuis in Oslo, met heel ( HEEL ERG ) veel van dat soort songfestivalliedjes. De kou van buiten en het lauwe bier werkt op de hersenen.quote:Op donderdag 29 december 2005 02:13 schreef Jane het volgende:
[..]
Ze heeft ooit het Songfestival gewonnen voor Zwitserland.
Jij hep Ophrah gezienquote:Op donderdag 29 december 2005 02:14 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Haar man is gokverslaafd en ze zingt het liefst naakt
Jij hebt ze nog als broekies meegemaakt, hè ??quote:
Nee hoor.quote:Op donderdag 29 december 2005 02:18 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Jij hebt ze nog als broekies meegemaakt, hè ??![]()
Ken jij deze nog Milagro? http://odeo.com/audio/202427/viewquote:Op donderdag 29 december 2005 02:20 schreef milagro het volgende:
nu die meneer zuurtje weg is ben ik de oudste lul hier
maar dan zonder lul
Neequote:Op donderdag 29 december 2005 02:20 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ken jij deze nog Milagro? http://odeo.com/audio/202427/view
Rachel heeft trekjes van Yoko, ja. Alleen zong ze nooit mee.quote:Op donderdag 29 december 2005 02:32 schreef SunChaser het volgende:
Dat dit nummer nooit is vertaald en gecoverd door Andre hazes, dit gaat over zijn leven.
De vertaling had iig Wijf moeten zijn voor Raggelquote:Op donderdag 29 december 2005 02:34 schreef Jane het volgende:
[..]
Rachel heeft trekjes van Yoko, ja. Alleen zong ze nooit mee.
Hij was er wel aan begonnenquote:Op donderdag 29 december 2005 02:32 schreef SunChaser het volgende:
Dat dit nummer nooit is vertaald en gecoverd door Andre hazes, dit gaat over zijn leven.
quote:Op donderdag 29 december 2005 02:35 schreef SunChaser het volgende:
Kut zeg, volgend uur Vanmorgen Vloog ze Nog
Slaap lekker!quote:Op donderdag 29 december 2005 02:35 schreef stijgende_ster het volgende:
Bill Haley!!![]()
Nu bedtijd!
Truste mensen!
Nee, sorry... moet echt ff een paar uurtjes slapen.quote:
Als ik nog wakker ben welquote:Op donderdag 29 december 2005 02:43 schreef Jane het volgende:
Zingen jullie straks voor me mee met Back In The USSR?
Ik ook niet, maar moet wel . . .quote:
. . . en toch ga ik naar bed toequote:Op donderdag 29 december 2005 02:56 schreef ThunderChild het volgende:
Ik ook niet, maar moet wel . . .![]()
![]()
Zachtjes op de achtergrond dit deuntje, terwijl ik kotsend op de wc hang... herkenbaar jaquote:Op donderdag 29 december 2005 04:06 schreef Jostie het volgende:
ich bin wie du... Ik waan mij op een biervolle bruiloft...
Je hebt het mis Dolle, Bij dat nummer ging juist de zon weer schijnen (ik was erbij)quote:Op donderdag 29 december 2005 09:24 schreef dolle_hond het volgende:
Crowded House - Weather with you
moet altijd denken aan hun optreden op pinkpop in 92? toen ze dit nummer tijdens een fikse regenbui speelden.
daarvoor mocht ik het niet, sindsdien juist wel.
was prima opbeurend
quote:Op donderdag 29 december 2005 09:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je hebt het mis Dolle, Bij dat nummer ging juist de zon weer schijnen (ik was erbij)![]()
1994 was hetquote:Op donderdag 29 december 2005 09:58 schreef dolle_hond het volgende:
[..]vandaar dat het zo opbeurend was
![]()
het was meen ik nu ook niet in 92, maar 93 of 94.
zou ik nu gokken.
ik ben nog duf
iig met david byrne, die zeker in de regen.quote:
1994 22-23 MEI >> 72.000 (25 JAAR PINKPOP)*quote:Op donderdag 29 december 2005 10:04 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
iig met david byrne, die zeker in de regen.
verder meen ik nog in datzelfde jaar the charlatans te hebben gezien (en goed).
of dat hetzelfde jaar was als levellers en therapy? zou ik dan weer niet weten
Rage was geweldig! Wat een explosie van geluidquote:Op donderdag 29 december 2005 10:15 schreef dolle_hond het volgende:
ben toen alleen op maandag geweest.
ik weet dat we toen RATM niet meer gekeken hebben, omdat we doornat waren en geen zin meer hadden.
hebben we in de auto op weg naar huis gehoord.
dus dat weer is wel erg kort door de bocht. 's ochtends was t weer goed.
in 92 met david byrne was t idd heel slecht
neequote:Op donderdag 29 december 2005 10:20 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
GoedemorgenKut, te vroeg, eerst nog een bagger nummer
Kan wel zijn, maar als je depressief bent, word je er niet vrolijker van.... sneu voor alle mensen die nu in hun eindejaarsdip zitten.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:24 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
nee
heel mooi juist
en tragisch, aangrijpend
het is ook geen nummer om vrolijk van te worden iddquote:Op donderdag 29 december 2005 10:25 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar als je depressief bent, word je er niet vrolijker van.... sneu voor alle mensen die nu in hun eindejaarsdip zitten.
Heb ik nog niet gezien, zal er vanavond eens een blik op werpen...quote:Op donderdag 29 december 2005 10:29 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
het is ook geen nummer om vrolijk van te worden idd
maar wel heel mooi.
en ik houd toch wel van depressieve en zwartgallige muziek, maar dat wist je vast al als je mijn top100 ziet
Geldt ook voor mij..... maar dat heb je bij mij ook wel kunnen zien in de top 100...quote:Op donderdag 29 december 2005 10:29 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
het is ook geen nummer om vrolijk van te worden idd
maar wel heel mooi.
en ik houd toch wel van depressieve en zwartgallige muziek, maar dat wist je vast al als je mijn top100 ziet
Ik vind het wel leukquote:Op donderdag 29 december 2005 10:42 schreef dolle_hond het volgende:
ik heb echt niks met marvin gaye
Inderdaad... ik kende dat nummer neit ook niet die er nu op is.. toch wel....quote:Op donderdag 29 december 2005 10:46 schreef dolle_hond het volgende:
moody blues zijn altijd wel leuk
ook lekker depri
en 1 van hun minderequote:Op donderdag 29 december 2005 10:46 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Dit is heerlijk fout !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ow en geen songteksten meer nuquote:Op donderdag 29 december 2005 10:51 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Zo, ff doesjen en ff kijken me trui nog gewend is aan de kou
Tot laters luistervriendjes
Misschien heb je geluk, en is I_doubt snel onlinequote:Op donderdag 29 december 2005 10:54 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow en geen songteksten meer nu![]()
In ieder geval doesjze
Welke van Kate heb ik gemist dan?quote:Op donderdag 29 december 2005 11:11 schreef Diaan73 het volgende:
de 2e vandaag van Kate Bush volgens mij.....
Je favoriete... Running up that Hillquote:Op donderdag 29 december 2005 11:12 schreef peaceman het volgende:
[..]
Welke van Kate heb ik gemist dan?
Mijn favoriet is Man with the child in his eyes.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:17 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Je favoriete... Running up that Hill
Nu leuke plaat..... Streets of London
even letten op het laatste nummer van dit uur d_h.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:18 schreef dolle_hond het volgende:
streets of london
vorig jaar een docuutje bij gogo
quote:Op donderdag 29 december 2005 11:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
Mijn favoriet is Man with the child in his eyes.
Ow dat wist ik niet eens...quote:Op donderdag 29 december 2005 11:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
Mijn favoriet is Man with the child in his eyes.
Ik heb vorig jaar niet alle gogo's gezien... en nu kan ik helaas ook niet alles zien, rottijd voor mij... kind enz. Ben wel aan het opnemen als ik het niet vergeet.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:18 schreef dolle_hond het volgende:
streets of london
vorig jaar een docuutje bij gogo
Heb nota bene jij mijn top 100 niet eens gelezen dan?quote:Op donderdag 29 december 2005 11:21 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow dat wist ik niet eens...zo hoor/ontdek ik nog eens wat
wij ookquote:Op donderdag 29 december 2005 11:22 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar niet alle gogo's gezien... en nu kan ik helaas ook niet alles zien, rottijd voor mij... kind enz. Ben wel aan het opnemen als ik het niet vergeet.
quote:Op donderdag 29 december 2005 11:24 schreef peaceman het volgende:
[..]
Heb nota bene jij mijn top 100 niet eens gelezen dan?![]()
staan ze niet ook bij Uitzending gemist?quote:Op donderdag 29 december 2005 11:22 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar niet alle gogo's gezien... en nu kan ik helaas ook niet alles zien, rottijd voor mij... kind enz. Ben wel aan het opnemen als ik het niet vergeet.
quote:Op donderdag 29 december 2005
11:24 schreef peaceman het volgende:
[..]
Heb nota bene jij mijn top 100 niet eens gelezen dan?![]()
Ik had toch eenquote:Op donderdag 29 december 2005 11:54 schreef peaceman het volgende:
Volgende uur:
756 Police - Message in a bottle 1979 549![]()
755 Black - Wonderful life 1987 814![]()
754 Percy Sledge - When a man loves a woman 1966 864![]()
753 Bob Marley & the Wailers - Could you be loved 1980 587![]()
752 Mink Deville - Spanish stroll 1977 624![]()
751 Neil Young - Harvest 1972 ----![]()
750 DC Lewis - Mijn gebed 1970 792![]()
749 Babys - Isn't it time 1977 682![]()
748 Peter Gabriel - Sledgehammer 1986 623![]()
747 Simply Red - Home 2003 ----![]()
746 Boomtown Rats - I don't like mondays 1979 646![]()
745 Cats - Rock 'n roll (I gave you the best years of my life 1974 882![]()
744 Roxy Music - Avalon 1982 604![]()
Ach hij is toch geen partij meerquote:
Ik vond het ook minder....quote:Op donderdag 29 december 2005 12:29 schreef Haaibaaike het volgende:
Vind /of vondt het niet zo mooi van Neil Young![]()
Het moet zijn: Vind of vond...quote:Op donderdag 29 december 2005 12:29 schreef Haaibaaike het volgende:
Vind /of vondt het niet zo mooi van Neil Young![]()
Dat is helaas waarquote:Op donderdag 29 december 2005 12:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ach hij is toch geen partij meer![]()
Zo dood als een pier!![]()
Probleem ?quote:Op donderdag 29 december 2005 12:30 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het moet zijn: Vind of vond...![]()
Ik kan nooit geloven dat hier zoveel stemmen op zijn gekomenquote:Op donderdag 29 december 2005 12:29 schreef MrBadGuy het volgende:
Ah een christelijk liedje, leuk om mee wakker te worden![]()
Ik heb er niet opgestemdquote:Op donderdag 29 december 2005 12:31 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik kan nooit geloven dat hier zoveel stemmen op zijn gekomen![]()
idd, sinds wanneer hebben Urk, Staphorst en Volendam internetquote:Op donderdag 29 december 2005 12:31 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik kan nooit geloven dat hier zoveel stemmen op zijn gekomen![]()
je schreef vondtquote:
we zijn geen eiland meerquote:Op donderdag 29 december 2005 12:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
idd, sinds wanneer hebben Urk, Staphorst en Volendam internet(owja, Volendam wel, we krijgen de Cats zo weer
)
Iemand Jane al gewekt?quote:Op donderdag 29 december 2005 12:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
idd, sinds wanneer hebben Urk, Staphorst en Volendam internet(owja, Volendam wel, we krijgen de Cats zo weer
)
nope...kende het nummer niet eensquote:Op donderdag 29 december 2005 12:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
owja jij woont er ookmaar je hebt daar toch niet op gestemd hè?
![]()
die moest idd werken. Hopen voor haar dat ze de radio aan heeft op haar werkquote:Op donderdag 29 december 2005 12:36 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Die zit als het goed is op haar werk....die zal zo wel schrikken dus![]()
owquote:Op donderdag 29 december 2005 12:40 schreef peaceman het volgende:
1 van de mooiste clips ooit dit!
Waarvoorquote:Op donderdag 29 december 2005 12:35 schreef dolle_hond het volgende:
is het nog geen tijd?
het verhaal erachter niet echt...maar tis gewoon een erg mooi nummerquote:Op donderdag 29 december 2005 12:46 schreef Ericjuh het volgende:
wat een heeeeeeeeeerlijk nummertje!!
ik heb hem gezien!! in Rotterdamquote:Op donderdag 29 december 2005 12:30 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat is helaas waar* had hem heeeel heeeel heeeel graag een keer live willen zien
ach, je krijgt The Cats ervoor terugquote:Op donderdag 29 december 2005 12:49 schreef alsem het volgende:
kut, ik heb net een paar leuke liedjes gemist![]()
Eerlijk gezegd vind ik dit ook wel een leuke, maar The Cats zijn hier niet echt populairquote:Op donderdag 29 december 2005 12:50 schreef milagro het volgende:
Dit vind ik dus gewoon een goed nummer, van The Cats
* jaloers isquote:Op donderdag 29 december 2005 12:49 schreef milagro het volgende:
[..]
ik heb hem gezien!! in Rotterdam![]()
Dit was ook het enige Cats nummer wat ik enigzins te pruimen vind, misschien omdat het niet door henzelf is geschreven. Kan een hoop schelenquote:Op donderdag 29 december 2005 12:51 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dit ook wel een leuke, maar The Cats zijn hier niet echt populair![]()
Pas wel op, dit topic is erg verslavend heb ik aan sommige mensen ontdektquote:Op donderdag 29 december 2005 12:55 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
* jaloers is
Hoe was het??
Nu avalon...mooi....
de tijd gaat wel heel snel zo, ik had dit topic eerder deze week moeten bezoeken, de tijd gaat lekker snel op het werk nu... nog 3 uurtjes![]()
Dat zou idd een hoop kunnen verklaren.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:57 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Dit was ook het enige Cats nummer wat ik enigzins te pruimen vind, misschien omdat het niet door henzelf is geschreven. Kan een hoop schelen
Tot vanavond dan maar Janequote:Op donderdag 29 december 2005 12:58 schreef peaceman het volgende:
Namens Jane het volgende:
Zeg maar in het Top 2000 topic dat ik me inderdaad al enorm verheug op The Cats.![]()
Ik zit idd op mijn werk met de radio aan. Kan/mag alleen helaas niet posten. Of misschien maar beter ook.
Succes!quote:Op donderdag 29 december 2005 12:58 schreef cafca het volgende:
Ik ga zo weer schilderen (mét de radio aan).
Het komende uur in ieder geval The The, ELO en Janis Joplin.
En Gino Vanelli, danzkij de ANWB
Is al te laat vrees ik.... maar na vandaag ben ik vrij en heb ik minder tijd om hier te posten.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Pas wel op, dit topic is erg verslavend heb ik aan sommige mensen ontdekt![]()
quote:Op donderdag 29 december 2005 13:00 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Is al te laat vrees ik.... maar na vandaag ben ik vrij en heb ik minder tijd om hier te posten.
Thanx!quote:Op donderdag 29 december 2005 13:00 schreef peaceman het volgende:
[..]
Succes!
En geniet van de muziek natuurlijk![]()
![]()
Bobje wasquote:Op donderdag 29 december 2005 12:55 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
* jaloers is
Hoe was het??
Nu avalon...mooi....
de tijd gaat wel heel snel zo, ik had dit topic eerder deze week moeten bezoeken, de tijd gaat lekker snel op het werk nu... nog 3 uurtjes![]()
quote:Op donderdag 29 december 2005 13:01 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]omgekeerde wereld
Gewoon mee laten tikken, brainwashen kan niet vroeg genoeg beginnenquote:Op donderdag 29 december 2005 13:04 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
inderdaad.... maar ik zit nu alleen hier en heb dus "alle" tijd, het werk krijg ik deze week toch niet meer af, dat laat ik (deels) lekker liggen tot volgende week... en wat moest, heb ik gedaan...
Vanavond kan ik wel gewoon meepostenmorgen minder denk ik, mn zoon zal het wel niet zo leuk vinden als ik steeds achter pc zit
.
Gaaf, geweldig zeg.... heb er geen woorden voor. Ben alleen maar jaloerser gewordenquote:Op donderdag 29 december 2005 13:02 schreef milagro het volgende:
[..]
Bobje wasfantastisch
natuurlijk, de hele zaal vergeven van de 'brothers' en "sistahs'" en de marihuana , stoned tegen wil en dank dus.
Steel Pulse was het voorprogramma, ook erg goed.
En dan te bedenken dat we, ik en mijn vriendin, er gratis binnengekomen zijn![]()
![]()
![]()
maar vooral mee laten luisteren naar de Top 2000quote:Op donderdag 29 december 2005 13:05 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Gewoon mee laten tikken, brainwashen kan niet vroeg genoeg beginnen
Ik zet voor hem gewoon een mooi dvdtje opquote:Op donderdag 29 december 2005 13:05 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Gewoon mee laten tikken, brainwashen kan niet vroeg genoeg beginnen
moeten we wel op ons taalgebruik letten dusquote:Op donderdag 29 december 2005 13:08 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik zet voor hem gewoon een mooi dvdtje open hij "leest" hij is ruim 3 af en toe mee met mij
Tja hij heeft gisteren 40 minuten meegekeken naar a gogo, maar toen moest dat toch wijken voor een dvd van Brumquote:Op donderdag 29 december 2005 13:07 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
maar vooral mee laten luisteren naar de Top 2000![]()
Gelukkig is mijn dochter die leeftijd voorbij dat ze perse tv moet kijkenquote:Op donderdag 29 december 2005 13:09 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Tja hij heeft gisteren 40 minuten meegekeken naar a gogo, maar toen moest dat toch wijken voor een dvd van Brum![]()
Bij nader inzien... hij moet maar in bed dvd gaan kijken, met radio aan kan hij niet horen..
quote:Op donderdag 29 december 2005 13:09 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
moeten we wel op ons taalgebruik letten dus![]()
quote:Matt Johnson was born in London's East End in 1961. He's been in bands since he was 11 years old. At age 17, fueled by a musical collection that included John Lennon, Syd Barrett, Tim Buckley, T-Rex and the great post-punk industrialists Cabaret Voltaire, Throbbing Gristle, The Residents and Thomas Leer, he formed The The by placing a "musicians wanted" ad in England's New Musical Express. From the release of their first singles -- on 4AD and Some Bizzare -- Johnson's passionate intelligence coupled with an accessible experimentalism marked out The The as something special.
Although noted for his absence as much as his presence -- entire careers come and go during his lengthy rest periods -- Matt Johnson and The The are still thriving after twenty years, periodically refreshed by a judicious change of personnel. The current line up is comprised of guitarist Eric Schermerhorn (ex-Iggy Pop), drummer Earl Harvin (ex- MC900 Foot Jesus), and bassist Spencer Campbell (ex- Kenny Rogers). If that sounds like a truly eccentric mix of musicians, then it all makes sense upon listening to NakedSelf.
While Johnson admits to living a reclusive lifestyle when not promoting his albums, he acknowledges that moving to New York's Chinatown several years ago helped galvanize and inspire him. "I think being a foreigner swells the senses and makes you feel more alive and receptive," he notes. "I'd lost my way in England."
As a result, NakedSelf is a beautiful, vital work untouched by fads or fake emotion. It also tips more than a knowing nod towards territory previously explored on 1981's Burning Blue Soul album. NakedSelf may have taken him nearly four years to produce -- "my life and mental state went through kaleidoscopic changes" he says -- but these tracks sound fresh and raw.
"A lot of work went behind that stripping down," he confesses. "In music today, the possibilities are endless and it's easy to get swept away in a tidal wave of technology and lose sight of what you really want to express. I wanted a thick, fluid, slightly discordant sound laced with strong melodies and harmonies. It was crucial to start out with strict parameters -- for instance no keyboards, samplers, sequencers or even harmonicas! We were also lucky enough to rent and borrow a lot of old Chinese tube equipment that came from a disused radio station in Shanghai. It sounded incredible."
While the door is firmly closed on some chapters of The The's long history, one thing remains constant: Johnson's lyrics still bite. Having written one of the finest anti-war songs of all time "Sweet Bird of Truth," he remains passionately concerned with what he sees as the pervading westernization of the world. "It's a wonderful, terrible time at the moment. There's so much going on in the world, with genetically modified food, and animals and human cloning, and global corporatization -- and with all of this the blurring of ethical lines. Personally, I think free market economics have caused as much devastation in the world as bombing raids from B52s. We're in for a fascinating new century"
The gentler side of Matt Johnson that has always been so spot-on with observations on relationships is also still very much in evidence. Listen to "WeatherBelle" and catch the sideways nod to "Out of the Blue'" or "DecemberSunlight," which explores the bittersweet side of emotional nostalgia. They are achingly beautiful and timeless songs in the vein of "Kingdom of Rain" and "August and September," proving that he hasn't lost his touch. In a world where the three minute inconsequential pop song is king, it's comforting to know that there is still a place for a classic talent which will be discovered and enjoyed by successive generations of music lovers.
As for the immediate future, there is a "stripped to the bones" tour planned in small venues with the musicians who played on the album - "the most powerful group I've ever had," notes Matt. There are also plans percolating to follow-up Hanky Panky with an album of Robert Johnson songs. Beyond that? "I guess I see myself first as a songwriter, then a producer, then a singer, then a guitarist and lastly, as a performer. I think I'm finally learning how to live in the moment and not put too much pressure on myself. Experience has taught me that we never know what's lying in wait just around the next corner."
Het is soms wel lastig hoor... hij wil altijd even tv kijken (en tot rust komen) voordat hij naar bed gaat, maar ja gaat wel weer over denk ik.quote:Op donderdag 29 december 2005 13:11 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Gelukkig is mijn dochter die leeftijd voorbij dat ze perse tv moet kijken, niet dat ik er echt baat bij heb, maar toch
owwww wat schattig...ik ben benieuwd wat het met hem geworden isquote:Op donderdag 29 december 2005 13:18 schreef Terreros85 het volgende:
strax dit schattige kereltje![]()
[afbeelding]
Zij woont bij haar moeder in Noorwegen en ik hier in Rotterdam, dus ik zie haar maar een paar weken per jaarquote:Op donderdag 29 december 2005 13:19 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Het is soms wel lastig hoor... hij wil altijd even tv kijken (en tot rust komen) voordat hij naar bed gaat, maar ja gaat wel weer over denk ik.
hoezo heb je er geen baat bij? oeps geheel offtopic natuurlijk
Welkom terugquote:
quote:
Di-rectquote:Op donderdag 29 december 2005 13:29 schreef Modus het volgende:
Ik vind de versie van Di-rect een stuk beter..
Ow dat lijkt me erg vervelend. Ik ken het gevoel een beetje mn zoon is de ene week bij zn vader en de andere week bij mij... maar een paar weken per jaar je kind zien, is wel heel weinig...quote:Op donderdag 29 december 2005 13:21 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Zij woont bij haar moeder in Noorwegen en ik hier in Rotterdam, dus ik zie haar maar een paar weken per jaar![]()
Je mag je vergissen, want vergissen is menselijkquote:Op donderdag 29 december 2005 13:29 schreef Modus het volgende:
Ik vind de versie van Di-rect een stuk beter..
quote:Op donderdag 29 december 2005 13:33 schreef Paltos het volgende:
Wat is er nu op?
Zijn vriendschap met een rat (dier), dat Ben heettequote:Op donderdag 29 december 2005 13:34 schreef MrBadGuy het volgende:
noemde hij Michael Jackson een rat![]()
![]()
Tis idd eerder een pot duo penottiquote:Op donderdag 29 december 2005 13:34 schreef MrBadGuy het volgende:
noemde hij Michael Jackson een rat![]()
![]()
owwww...quote:Op donderdag 29 december 2005 13:35 schreef I_doubt het volgende:
[..]
Zijn vriendschap met een rat (dier), dat Ben heette
typisch avondnummer. Overdag is er weinig aanquote:Op donderdag 29 december 2005 13:36 schreef I_doubt het volgende:
Avond muziek waarbij je in elkaars armen ligt, schuifelend over de dansvloer![]()
Hmmm peaceman en ik niet....quote:Op donderdag 29 december 2005 13:36 schreef I_doubt het volgende:
Avond muziek waarbij je in elkaars armen ligt, schuifelend over de dansvloer![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |