abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33436386
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:46 schreef Frezer het volgende:

[..]

. Niet gedacht dat daar nog zo veel Nederlanders naar toe gaan.

Morgen een dagje in-skiën in Winterberg, .
ik ben er nog nooit geweest, hoop niet dat het eens oort winter-salou is...
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_33436650
Oeps, ik had er een slotje aan gehangen .

Volgens mij valt dat wel mee, daarvoor moet je meer in Frankrijk en bepaalde Oostenrijkse dorpen zijn lijkt me. Al heb ik geen flauw benul hoe Italianen op wintersport zijn.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_33436801
in ieder geval is de sneeuw er goed. momenteel 40 cm dal en 70 cm berg
pi_33437604
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:05 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
in ieder geval is de sneeuw er goed. momenteel 40 cm dal en 70 cm berg
hopelijk valt die hoeveelheid nog ff in Val Thorens
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_33439700
Wij zijn in de voorjaarsvakantie te vinden in Zell am See.
pi_33454635
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:31 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

hopelijk valt die hoeveelheid nog ff in Val Thorens
Deze week valt er nog een flinke hoeveelheid in VT, maak je geen zorgen.
Vorig jaar kwam de sneeuw ook pas laat op gang.
pi_33457916
Morge dagje snowworld wou eerst naar Landgraaf gaan maar verwege geld gebrek en omdat me ouders toch al morge naar kennis in zoetermeer gaan ga ik maar naar zoetermeer is wel erg klein maarja. Maar kijk ik vanmiddag op de site zie ik dat je alleen maar 1 of 2 uur toegangskaarten kan kopen omdat het kerstvakantie is maar dan blijf ik wel iets langer vorige keer ook in Landgraaf over de hekjes geklommen
In de voorjaarsvakantie het echte snowboarden in Kaprun
............................
pi_33459578
hmm misschien volgende week n dagje Winterberg.. .
pi_33462966
Voor vertrek naar italie nog even een dagje boarden in Bottrop
pi_33463989
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 22:22 schreef WorstKaas het volgende:

[..]

Deze week valt er nog een flinke hoeveelheid in VT, maak je geen zorgen.
Vorig jaar kwam de sneeuw ook pas laat op gang.
3 jaar geleden was het ideaal: de zaterdag dat wij aankwamen heeft het de hele dag en nacht gesneeuwd, de volgende ochtend toen we voor het eerst gingen skien scheen de zon prachtig en was de sneeuw heerlijk (een halve meter verse poedersneeuw )
pi_33473010
Vrijdag mijn helm en backprotector maar eens testen in Willingen (momenteel 20cm in het dal en 40cm op de berg). Willingen is een goed alternatief voor Winterberg. Ligt er vlakbij, leuk gebiedje voor een dag, en ietsje rustiger meestal. Er is nog meer sneeuw in het vooruitzicht...

Echt testen van helm backprotector is niet makkelijk, ik denk dat ik bewust wat zal moeten koppen. Maar ik wil voor mijn vakantie naar Les Deux Alpes op de 13e toch even voelen hoe het is om met helm en backprotector te boarden!

Heb echt zin in de vakantie... al helemaal geen zin meer om nog te werken
pi_33512616
28-01-2006 voor een week naar Saalbach-Hinterglem
pi_33513398
quote:
Op woensdag 28 december 2005 01:14 schreef Sport_Life het volgende:
hmm misschien volgende week n dagje Winterberg.. .
Ik ben er gisteren geweest . Skiën was zeker weer leuk als start van het seizoen, maar wat een gekkenhuis! De drukte was ongelofelijk, heenreis 5 uur (normaal minder als 3) oa vanwege een file voor het dorp en gigantische wachttijden bij de liften. Als het even kan zou ik buiten de vakantie gaan (of het moet zijn dat in Duitsland de vakanties volgende week al zijn afgelopen).
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_33555149
Ik ben net terug van een week Kirchberg, was super!
pi_33581709
Volgende week woensdag, donderdag en vrijdag naar Les Menuires en zaterdag t/m zaterdag naar Saint Sorlin d'Arves
pi_33586530
ik ga dit jaar weer op wintersport (krokus) maar wil toch weer wat meer "actie shots" maken met de camera.

nu kan ik natuurlijk de camera de hele tijd in mn hand houden, maar persoonlijk vind ik dit nogal klote, vooral off-piste. ik heb een helm, is er een misschien een soort klem ofzo beschikbaa waarmee je een camera op een helm kan bevestigen?

evt. andere suggesties?
you and I ain't done Zeke!
pi_33588376
Net terug uit Solden, verslag volgt morgen
pi_33598997
Ook terug uit Oostenrijk!
Er viel erg veel sneeuw, alleen vrijdag hadden we wat zon. Voor de rest aardig koud en heerlijk rustig op de pistes
Uitgebreider verslag volgt nog wel
  zondag 1 januari 2006 @ 16:02:54 #19
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_33603420
Ik ga waarschijnlijk naar Bad Gastein in Oostenrijk, onderdeel van de Ski-amade geloof ik, Salzburg. Kent iemand de plaats/het gebied?
pi_33611304
Ik heb er echt weer zin in!

*Slingert Aprèsskihutcollectie aan
pi_33619941
al ruim een halve meter verse sneeuw gevallen in Val Thorens en het sneeuwt vandaag ook nog
pi_33624226
Jaja, volgende week naar chatel, heb er zoveel in zin in,
Geniet, maar drink met je mate!
  maandag 2 januari 2006 @ 20:47:58 #23
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_33637274
21-1-05 gaan we naar Fiss (dus ook Serfaus en Ladis gezien het allemaal bereikbaar onder elkaar is).
Ben er sinds 2 jaar niet meer geweest maar wordt wel mijn 7e keer hiero..
en ik heb er zin in !
niets
pi_33655821
* kaputwiehund heeft een potje met geld gevonden

Het gaat er toch van komen. 14 januari zeer waarschijnlijk weer naar Ortisei. Mijn vriending wilde graag nog een keer daar na toe. Ze is daar vorig jaar voor het eerst wezen skiën en wilde graag terug naar bekend terrein. Ik vind het prima hoor, zolang ze ik maar op de lange latten kan staan.
Zu hause ist alles besser
pi_33656093
waar blijven al die verslagen nou?
pi_33659290
IDD: we willen ervaringen horen
  woensdag 4 januari 2006 @ 04:08:15 #27
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_33683683
Vrijdag ga ik een lang weekendje Les Deux Alpes doen.

Ik vraag me alleen af in hoeverre 4/5 lawine gevaar vervelend zal zijn... Ik ben niet van plan om offpiste te gaan maar t zou wel relaxed zijn als genoeg pistes en liften open zijn.

Heeft iemand toevallig ervaring met een rit naar de alpen buiten tolwegen om? Ik zit er dit jaar aan te denken want het scheelt 2 keer 40 euro als ik de tolwegen vermijd en volgens de routeplanner heb ik per keer 2 uur extra reistijd. Dat zijn een hoop biertjes.. maar ik vraag me alleen af hoe duidelijk is het om de weg te vinden buiten de tolwegen en hoe veilig zijn die wegen?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_33685379
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 04:08 schreef spooky1234 het volgende:
Vrijdag ga ik een lang weekendje Les Deux Alpes doen.

Ik vraag me alleen af in hoeverre 4/5 lawine gevaar vervelend zal zijn... Ik ben niet van plan om offpiste te gaan maar t zou wel relaxed zijn als genoeg pistes en liften open zijn.

Heeft iemand toevallig ervaring met een rit naar de alpen buiten tolwegen om? Ik zit er dit jaar aan te denken want het scheelt 2 keer 40 euro als ik de tolwegen vermijd en volgens de routeplanner heb ik per keer 2 uur extra reistijd. Dat zijn een hoop biertjes.. maar ik vraag me alleen af hoe duidelijk is het om de weg te vinden buiten de tolwegen en hoe veilig zijn die wegen?
mijn ervaring in Val Thorens is dat bij lawinegevaar eigenlijk altijd alle pistes gewoon open zijn, het gevaar geldt meer voor off-piste.
  woensdag 4 januari 2006 @ 12:15:56 #29
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_33689547
Mogguh, gisteravond ben ik terug gekomen uit Sölden. Ik ben ongeveer overdwars terug gereden uit Oostenrijk, zoveel sneeuwval was op er de weg. Maar in Duitsland heb ik de schade ingehaald, .

De sneeuw in Sölden is van top kwaliteit, al werd er in het nieuwe jaar weinig geprepareerd. Gistermorgen waren ze wel weer volop bezig voor de nieuwe lichting. De afdaling was van prima kwaliteit, maar had hier en daar wel een beetje werk nodig, dat is vervelend voor de beginner als ze dat niet doen dus. Verder ligt het hele gebied er prima wit bij. De zonneroute (voor de liefhebber en kenner) op de rode 2 is mooier dan ooit heb ik het idee en het hele middengebied ligt er super bij. Gletsjer ben ik niet geweest, omdat ik een kleine groep had die niet veel afstand aankon en ik eigenlijk nooit alleen de piste afga (wel gedaan) i.v.m. mijn rotte knie.

Al met al een super wintersport gehad, die me een hoop geld heeft gekost, maar het dubbele aan plezier heeft opgeleverd. Oh ja, ik heb nieuwe schoentjes gekocht :

En een panootje vanaf 3000 meter, voor de liefhebber :
(sorry niet geresized)

(later zal ik een linkje plaatsen met alle foto's)
pi_33713269
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:15 schreef eL. het volgende:

Oh ja, ik heb nieuwe schoentjes gekocht :
Dezelfde schoenen nog snel gekocht voor vertrek begin december, inmiddels weer terug gebracht. Volgens mij een prima schoen, maar het was een probeersel met mijn moeilijke voeten. Ik had geen tijd om Strolz schoenen te laten maken, dan ben ik van het gezeur af. Maar goed, deze gaan dus weer terug en afspraak maken bij mr. Strolz, kan niet wachten...

Maar goed, verslag: Begin december naar St. Anton gegaan voor de vroege sneeuw. Mijn broertje ging zijn leraar diploma halen en les geven, dus ik maar mee. Tot de kerst lekker met familie kunnen skien (meer leraren in familie), condities waren super. Met kerst begonnen alle leraren en dus met wat andere kennissen daar nog geskied, maar het begon helaas al drukker te worden. Na de kerst maar met de auto richting Frankrijk gereden om in Portes du Soleil nog wat sneeuw te proeven in uiteindelijk deze week weer terug gegaan. Al met al goeie sneeuw gehad, veel zon en lekkere temperaturen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 5 januari 2006 @ 02:30:41 #31
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_33718288
Maandag vlieg ik naar Zwitserland! Heb er verdomd veel zin in!
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_33719962
Ik ga dadelijk de aanbetaling doen voor mijn pensionnetje. vrijdag de 13e rijden we richting Italië
pi_33734757
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 08:03 schreef kaputwiehund het volgende:
Ik ga dadelijk de aanbetaling doen voor mijn pensionnetje. vrijdag de 13e rijden we richting Italië
Beter!! Mijn vakantie richting Ortisei is een beetje op losse schroeven komen te staan ivm veranderende plannen van mijn reisgenoten, .
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:14:34 #34
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_33735050
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:06 schreef Frezer het volgende:

[..]

Beter!! Mijn vakantie richting Ortisei is een beetje op losse schroeven komen te staan ivm veranderende plannen van mijn reisgenoten, .
Daar kan ik altijd heel slecht tegen

Is ook de reden dat ik samen met een vriend lekker met t vliegtuig ga en de rest een dikke vinger geven met hun eeuwige gezeur en besluiteloosheid. Durf te wedden dat ze niet meer komen
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:20:28 #35
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_33735305
quote:
[afbeelding]
je moest inflitsen
niets
pi_33743015
Ik ga begin februari weer een weekje naar Saalbach/Hinterglemm.

Hoorde dat er vandaag veel sneeuw gevallen was daar.
  donderdag 5 januari 2006 @ 21:40:15 #37
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_33744690
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:20 schreef Ewaldus het volgende:
je moest inflitsen
Pardon ?
pi_33760392
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 20:59 schreef Knoekie het volgende:
Ik ga begin februari weer een weekje naar Saalbach/Hinterglemm.

Hoorde dat er vandaag veel sneeuw gevallen was daar.
Ik eind jan, begin feb.

145 boven en 95 in het dal.

[ Bericht 5% gewijzigd door Luni op 06-01-2006 12:47:24 ]
pi_33802204
ik kan echt niet wachten, vrijdag is het zover! Chatel voor de tweede keer..
Ik hoop dat er nog eem beetje sneeuw bijvalt zou wel lekker zijn
Geniet, maar drink met je mate!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 17:52:52 #40
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_33804809
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:40 schreef eL. het volgende:

[..]

Pardon ?
vanwege de schaduw..

maar serieus mooie foto.. met die 'sneeuwstormen' daar op dat topje in de verte..
niets
pi_33868590
wij gaan 11 februari met 11 personen skieen in soll. Heeft iemand ervaring / aanraders / mooie route's (afdalingen) . Ook zou ik graag willen weten hoe het gesteld is met de apreski!

Misscien iemand die foto's heeft of meer info over Chalet Magreth?

Alvast bedankt voor jullie reacties..
pi_33871780
quote:
Ben benieuwd naar je linkje met foto's aangezien ik ook in Solden geweest ben.
  maandag 9 januari 2006 @ 17:56:54 #43
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_33872486
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:52 schreef Ewaldus het volgende:
vanwege de schaduw..

maar serieus mooie foto.. met die 'sneeuwstormen' daar op dat topje in de verte..
Ik snapte je wel, maar inflitsen over dát oppervlak lijkt me een beetje moeilijk gaan. De foto die ik postte was nog onbewerkt en kwam uit mijn DSLR, waarmee ik heb onderbelicht, om alle info op de plaat te krijgen. Dit is ongeveer wat het moet worden (uiteraard zijn dit andere foto's en gestitched) .....
pi_33964087
Terug uit Les Deux Alpes

bovenop de berg lag er dik een meter sneeuw.. buiten de piste van je board afstappen en je zakt zo tot voorbij je knieen in de sneeuw.

Op 1 bewolkte dag na, was er elke dag zon, echt ideaal.. boven op de gletsjer boven 3500 meter hoogte was het wel een beetje frisjes maar iets lager in de zon was het heerlijk.

Les 2 Alpes is wel lache opsich omdat het zo hoog is.. dus je kan in 1 keer afdalen van 3500 naar 1600 meter.. maar nadeel is wel dat je paar keer moet overstappen om naar boven te komen. Ik zat in 1800 dorp en daaruit moet je eerst een stoeltjeslift pakken, dan overstappen in zo'n geslotenlift, overstappen naar een 2e lift en dan nog een sleeplift of skimetro naar boven nemen.. met wachten en overstappen heb je 40-50 minuten nodig om helemaal op de top te zijn.

Camelot kan ik overigens iedereen aanraden.. veel beter dan Sportura. Via Camelot gehuurd matriaal was bijna nieuw, ze deden niet moeilijk over krasjes bij t inleveren, geen gezeik met borg gehad, inchecken mocht eerder dan in de papieren stond, uitchecken mocht uren later, appartement was beschreven als zeer eenvoudig maar was prima uitgerust, locatie was prefect; gratis parkeergarage recht onder je appartement, balkon met uitzicht op de piste en 100 meter lager gelegen dorp, skilift op 50 meter afstand, materiaalverhuur, bakker en uberfoute yorinFM cafe in een straal van 50 meter. Heel relaxed allemaal.

op zo een 3,5 km hoogte is er in de gletsjer een ijs-grot met allerlei ijssculptures.. leuk voor een paar grappige fotos maar niet spectaculair verder

I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  maandag 16 januari 2006 @ 11:19:04 #45
138932 coenraad27
Op naar de poeder
pi_34114986
Ik ga pas eerste week maart naar VT.
Zijn er nog meer mensen die in die week gaan?
Misschien wel leuk om alvast in contact te komen.
pi_34280858
Ik ga naar Zell am See eind februari. Ben er nog nooit geweest, kan iemand mij er iets over vertellen wat betreft drukte op pistes, sneeuwzekerheid, uitdagende pistes ja/nee enz...
pi_34281653
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:37 schreef Chepke het volgende:
Ik ga naar Zell am See eind februari. Ben er nog nooit geweest, kan iemand mij er iets over vertellen wat betreft drukte op pistes, sneeuwzekerheid, uitdagende pistes ja/nee enz...
Denk dat het wel druk zal zijn omdat je in de vakantieperiode zit, voor de rest geen idee, ben nog nooit in dat gebied geweest.
pi_34309597
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:37 schreef Chepke het volgende:
Ik ga er ook heen

Welk hotel/pension zit je?
pi_34312774
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:29 schreef Wokkel1982 het volgende:

[..]

Ik ga er ook heen

Welk hotel/pension zit je?
Weet ik nog niet, heb niet zelf geboekt...
pi_34368855
zo, ben weer terug uit Italië

geweldige week gehad. Op de dinsdag en woensdag na de hele week zon. Dinsdag en woensdag hebben we gewoon kunnen skiën dus zo slecht was het toen ook niet. Uiteraard heerlijk gegeten (één van de redenen waarom ik naar Italië ga ). Voor het eerst in al die jaren dat ik op wintersport ga, is het me dit jaar gelukt om niet in een apres-ski bar te komen. Na het skiën een paar bombardino's (wame eierlikeur met rum en slagroom ) op het terras bij het gondelstation en daarna lekker terug na het appertementje om daarna door te gaan richting zwembad en sauna. Daarna lekker eten en om 21.00 naar bed. Wel uiteraard iedere dag om 07.00 uur de wekker af laten gaan en om 08.30 met de eerste gondel omhoog. Alleen de terugreis was iets minder. Erg druk in Oostenrijk.

Triest dieptepunt: de Nederlandse familie die zittend op een terras bij een hutje aan het zeuren waren dat er er zoveel pasta op de kaart stond en vervolgens 6 x schnitzel met friet bestelden. Rot dan op naar Oostenrijk!
pi_34376676
A.s vrijdag vertrek ik met een groep met Sportura naar Tignes! Hoop dat ik niet zo'n probleem reis heb van Sportura! Maargoed, dat zien we wel. Ik heb er zin in!
pi_34477962
Zo, mijn laatste uurtje werken, morgennacht vertrek ik naar Saalbach.
pi_34667762
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:04 schreef Luni het volgende:
Zo, mijn laatste uurtje werken, morgennacht vertrek ik naar Saalbach.
Ik vertrek over 3 dagen naar het zonnige Saalbach
pi_34668325
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:58 schreef its_me_ het volgende:
A.s vrijdag vertrek ik met een groep met Sportura naar Tignes! Hoop dat ik niet zo'n probleem reis heb van Sportura! Maargoed, dat zien we wel. Ik heb er zin in!
En ligt er veel sneeuw?? Ik ga er misschien volgende week heen..
pi_34669048
Veel plezier allemaal
pi_34669397
dank U
pi_34671197
Damn! Als ik alles zo lees hier, dan baal ik echt dat ik dit jaar niet kan gaan

Moet op stage namelijk......
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_34681195
Mayrhofen wordt het dit jaar voor mij. Ik was laat met boeken en had dus niet zoveel keus meer. Ik heb me laten vertellen dat Mayrhofen altijd propvol zit met feestend volk die zich de hele avond klemzuipen en er niet komen om te skiën of te boarden maar om debiel te gaan doen en overlast te veroorzaken tot diep in de nacht, Klopt dit? Ik ga trouwens de week voor de voorjaarsvakantie, hopen dat dat nare volk een week later komt.
pi_34706644
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 00:26 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Ik vertrek over 3 dagen naar het zonnige Saalbach
Niet meer zo zonnig als je daar aankomt volgens de voorspellingen.. Ik ga naar Ellmau en daar was het de afgelopen tijd echt een super weertje alleen zondag, maandag en dinsdag is er sneeuw (alsdus de voorspelling..)
pi_34706676
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 09:10 schreef Vliegenmepper het volgende:

[..]

Niet meer zo zonnig als je daar aankomt volgens de voorspellingen.. Ik ga naar Ellmau en daar was het de afgelopen tijd echt een super weertje alleen zondag, maandag en dinsdag is er sneeuw (alsdus de voorspelling..)
wees blij met die verse sneeuw: heerlijk skien
pi_34706694
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:08 schreef LSS het volgende:
Mayrhofen wordt het dit jaar voor mij. Ik was laat met boeken en had dus niet zoveel keus meer. Ik heb me laten vertellen dat Mayrhofen altijd propvol zit met feestend volk die zich de hele avond klemzuipen en er niet komen om te skiën of te boarden maar om debiel te gaan doen en overlast te veroorzaken tot diep in de nacht, Klopt dit? Ik ga trouwens de week voor de voorjaarsvakantie, hopen dat dat nare volk een week later komt.
Ben vorig jaar in Mayrhofen geweest, zat in een pension was eigenlijk 10 minuten vanaf het centrum lag. Lekker rustig daar dus.... Voor wat betreft het centrum, ja dat is erg druk (zat dan ook wel in de krokus) en er word inderdaad genoeg gezopen, heb zelf niet zoveel last gehad van die lui aangezien ik niet tot in de late uurtjes door ben gegaan.... Zag wel vaak een spoor van vernielingen 's ochtends...
pi_34706716
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 09:12 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

wees blij met die verse sneeuw: heerlijk skien
Dat mag van mij dan 's nachts vallen en niet overdag, als het overdag te hard sneeuwt krijg je allemaal van die losse troep op de piste, plus dat je zelf nog eens verdomd weinig ziet...
Geef mij maar een zonnetje zodat ik lekker een biertje kan drinken op de top van de berg
  donderdag 2 februari 2006 @ 09:15:56 #63
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_34706731
ben terug uit les sybelles! Wintersport blijft tof
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:53:15 #64
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_34711332
Eind maart voor de 3 keer skien! Dit maal in Bulgarije...afgelopen december nog een klein weekje in Oostenrijk geweest, vorige week 2 uurtjes in Dubai en dus strax naar Bulgarije!
pi_34713183
Vanavond Snowworld!! . Wordt denk ik skien, kijken of dat nog lukt na 2 jaar snowboarden .
pi_34735663
Nog iets langer dan 2 weekjes.. en ik sta op de skies! Woehoee!
pi_34736819
Ben dus in Fugen geweest (14 januari), Fugen heeft niet echt een groot skigebied, het is wel redelijk rustig. Je kunt echter wel makkelijk met de bus naar Hoogfugen en naar Kaltenbach waar je in de ochtend kunt beginnen en vervolgens in de andere plaats kunt eindigen. Kaltenbach was de leukste apres ski. Heb eindelijk snowboarden geleerd en vind het erg leuk..
  zaterdag 4 februari 2006 @ 19:26:20 #68
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_34737045
Is Bulgarije een beetje te doen?
pi_34738400
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:37 schreef Coastertommm het volgende:
Nog iets langer dan 2 weekjes.. en ik sta op de skies! Woehoee!
Ga straks boeken voor het weekend van 16 februari! ! En 2 weken later 10 dagen snowboarden !
pi_34753576
Gisteren terug gekomen uit saalbach hinterglemm, echt fantastische vakantie gehad, ik ga dus echt nooit meer naar frankrijk op wintersport, de gezelligheid is gewoon niet te vergelijken en de pistes zijn ook gewoon reuzegoed.

we hebben de hele week zon gehad, van de ene kant wel jammer want een keer verse sneeuw is ook wel fijn. maar de temperatuur was goed te hebben.... lekker in shirtje in de bergen zitten eten....

http://www.hinterglemm.mijnalbums.nl/

met blauwe jas ben ik

anderen die erop staan zijn zus en zwager.

mijn vriendin had besloten om voor dr vakantie dr been al te breken..... :')

pi_34757384
Vanochtend terug gekomen uit gerlos.
Erg veel mooie pistes daar met genoeg afwisselling omdat je bij gerlos kan skien/boarden en ook makkelijk naar zell en koningsleiten kan.
Heel de week zon gehad en overdag was de temp. net boven het vriespunt.

apres-ski was ook wel aardig in oa de cin-cin (als je dat leuk vind )
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  zondag 5 februari 2006 @ 13:38:31 #72
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_34757653
Net terug uit Zell am See / Kaprun. Heer-lijk. Hele week alleen maar zon gehad, laatste 2 dagen pistes in Zell am See wat mindere kwaliteit door de zon, maar Kaprun perfect. Geen wolk gezien, geen sneeuwvlokje gevallen.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_34761369
16 febr. -> Flaine 5 dagen Skien
10 maart -> Val Thorens 10 dagen snowboarden

Oh yeah!
pi_34763368
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:38 schreef Afwezig het volgende:
Net terug uit Zell am See / Kaprun. Heer-lijk. Hele week alleen maar zon gehad, laatste 2 dagen pistes in Zell am See wat mindere kwaliteit door de zon, maar Kaprun perfect. Geen wolk gezien, geen sneeuwvlokje gevallen.
Hoe was het skigebied zelf?
pi_34764883
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 00:49 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

En ligt er veel sneeuw?? Ik ga er misschien volgende week heen..
Ik ben vanmorgen terug gekomen. Toen we aankwamen sneeuwde het goed en was het koud. Vanaf zondag hadden we iedere dag zon. Dit was lekker alleen de kwaliteit van de sneeuw ging snel achteruit door de hoge temperaturen. Er ontstonden dus veel ijzige pistes, en op een aantal lager gelegen gedeeltes kwamen er stenen boven de sneeuw, maar deze kun je ontwijken.

Ik heb het er wel super naar mijn zin gehad, dus zeker gaan!
  zondag 5 februari 2006 @ 20:49:15 #76
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_34773062
Sinds gisteren terug van een weekje Lanersbach, op "studiereis" met school (1 dag uitwisseling met hotelschool in Innsbruck, 4 dagen skieen), heerlijk! Enorm groot skigebied, Zillertal, wat allemaal opelkaar aangesloten was, dus een beetje pendelen tussen Finkenberg, Mayerhoven, Eggalm, Penken en nog wat dorpjes daaro, heerlijk geskieed, prachtig weer gehad (geen enkele dag mn jas aangemoeten, ik zweette me in een trui al kapot), en de pistes lagen er ook geweldig bij. Alleen de laatste dag pas het toch wat minder, omdat het al wat gedooid had, was de sneeuw op sommige plaatsen erg mul, en lagen er dus veel losse hoopjes op sommige pistes. Maar verder echt ge-wel-dig. Op de 3e dag ook het lef gehad van de Harikiri af te gaan, de steilste geprepareerde piste van Oostenrijk (78% steilingspercentage). Jezus wat was ik kapot op het einde zeg.

Maar nu wouden we dus ff voor een dagje ergens gaan skieen, iemand nog ideetjes? ('s morgens vroeg vertrekken en 's avonds weer terugkomen), ik lees iets van Winterberg in duitsland, is dat wat?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 7 februari 2006 @ 10:59:14 #77
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_34822112
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:02 schreef Wokkel1982 het volgende:

[..]

Hoe was het skigebied zelf?
Geweldig. Voor alle niveaus genoeg te doen. Zell am See voor de meer gevorderden, Kaprun voor de beginners. Pistes lagen er alle dagen prachtig bij, werden elke dag netjes bijgehouden. Door de hoge tempraturen werd het wel minder einde van de week, maar ik heb gehoord dat er inmiddels dus weer een mooie nieuwe witte laag ligt. Ik ben de jaren hiervoor in Niederau en Axamer-Lizum geweest, maar dan is dit toch wel heel veel mooier! Vorige week was het er ook nog niet belachelijk druk, dus ik heb een geweldige week gehad.

Dus het skigebied zelf was helemaal toppie!
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_34823747
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:43 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Gisteren terug gekomen uit saalbach hinterglemm, echt fantastische vakantie gehad, ik ga dus echt nooit meer naar frankrijk op wintersport, de gezelligheid is gewoon niet te vergelijken en de pistes zijn ook gewoon reuzegoed.

we hebben de hele week zon gehad, van de ene kant wel jammer want een keer verse sneeuw is ook wel fijn. maar de temperatuur was goed te hebben.... lekker in shirtje in de bergen zitten eten....

http://www.hinterglemm.mijnalbums.nl/

met blauwe jas ben ik

anderen die erop staan zijn zus en zwager.

mijn vriendin had besloten om voor dr vakantie dr been al te breken..... :\')

Ben ook afgelopen zaterdag terug gekomen uit Saalbach, wat een prachtig skigebied is het zeg!
pi_34824034
fucking klote zooi, heb gisteren te horen gekregen dat ik verplichte colleges heb (werkgroepen) in de week dat ik mijn vakantie heb geboekt , daar gaat mn geld en nog erger de vakantie! .
Ben nu van alles aan het regelen, maar ben bang dat het feest niet door gaat.

Iemand een idee hoe dat zit met die annuleringsverzekering? Is studie een geldige reden om die te gebruiken??

* Sport_Life baalt enorm...
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:40:43 #80
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_34825019
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:05 schreef Sport_Life het volgende:
fucking klote zooi, heb gisteren te horen gekregen dat ik verplichte colleges heb (werkgroepen) in de week dat ik mijn vakantie heb geboekt , daar gaat mn geld en nog erger de vakantie! .
Ben nu van alles aan het regelen, maar ben bang dat het feest niet door gaat.

Iemand een idee hoe dat zit met die annuleringsverzekering? Is studie een geldige reden om die te gebruiken??

* Sport_Life baalt enorm...
Ik wil wel in jouw plaats gaan hoor
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_34825082
Zal lastig gaan, tis namelijk met de studentenvereniging .
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:50:08 #82
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_34825278
Maakt niet uit, ik amuseer me met iedereen wel
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_34825368
Doe dan wel kraagje omhoog en uitsluitend praten over je rijke pappie en mammie .

Nee, tis geen Corpsvereniging, maar ze willen gewoon geen "vreemden" mee hebben .
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:55:52 #84
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_34825475
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:52 schreef Sport_Life het volgende:
Doe dan wel kraagje omhoog en uitsluitend praten over je rijke pappie en mammie .

Nee, tis geen Corpsvereniging, maar ze willen gewoon geen "vreemden" mee hebben .
zie profiel, hotelschool

Nee, is logisch, studentenverenigingen zijn altijd vrienden onder elkaar, en als er dan iemand meegaat die niemand kent is dat niet leuk.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_34825582
De vereniging telt zo'n 1000 leden, dus iemand anders vinden zal echt niet zo'n probleem zijn .
pi_34826015
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:59 schreef Afwezig het volgende:

[..]

Geweldig. Voor alle niveaus genoeg te doen. Zell am See voor de meer gevorderden, Kaprun voor de beginners. Pistes lagen er alle dagen prachtig bij, werden elke dag netjes bijgehouden. Door de hoge tempraturen werd het wel minder einde van de week, maar ik heb gehoord dat er inmiddels dus weer een mooie nieuwe witte laag ligt. Ik ben de jaren hiervoor in Niederau en Axamer-Lizum geweest, maar dan is dit toch wel heel veel mooier! Vorige week was het er ook nog niet belachelijk druk, dus ik heb een geweldige week gehad.

Dus het skigebied zelf was helemaal toppie!
Fijn om te horen!
Ik mag over 3 weekjes er heen.
pi_34862030
Hey allemaal, het lijkt mij echt super leuk om een keer te snowboarden...
Dus ik zat erover te denken om binnenkort een keer 2 dagen te gaan snowboarden, het liefst zo dicht mogelijk van Nederland, en natuurlijk zo goedkoop mogelijk (wel echte piste, geen hal)

Iemand tips?
Signature verwijderd door FA
pi_34863017
mja Winterberg is wel dichtbij, maar een hell om te snowboarden, veel te vlakke pistes allemaal.
pi_34899252
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:27 schreef Driverrrr het volgende:
Hey allemaal, het lijkt mij echt super leuk om een keer te snowboarden...
Dus ik zat erover te denken om binnenkort een keer 2 dagen te gaan snowboarden, het liefst zo dicht mogelijk van Nederland, en natuurlijk zo goedkoop mogelijk (wel echte piste, geen hal)

Iemand tips?
Minimaal Tjechië. Wel ver, maar ook nog steeds best goedkoop. Het is daar iig wel volwaardig skieën/snowboarden in tegenstelling tot Winterberg. De pistes zijn wel een stuk kleiner, korter en minder steil, maar voor de beginnende wintersporter is het prima te doen en uitdagend genoeg.

Als je al een doorgewinterde wintersporter bent is Achenkirch in Oostenijk nog wel aan te raden. Dit is het goedkoopste skigebied in Oostenrijk. De afdalingen zijn er minder spectaculair dan in andere skigebieden in Oostenrijk maar het is al een stuk beter dan Tjechië. Met een busreisje via Dalstra ofzo moet dat toch te doen zijn voor mensen met een kleine geldbuidel. Je zit dan wel aan een langere reis vast, maar dat is nu eenmaal niet anders.

Je moet je afvragen of 2 dagen rijden voor 2 dagen sneeuwplezier wel de moeite waard is. Het is verhoudingsgewijs iig een stuk duurder. Dan kunt je imo beter het ene jaar niet gaan en het andere jaar wel volledig op wintersportvakantie gaan.
pi_34974573
Zo ik ben weer terug uit het helaas niet zo zonnige Saalbach/Hinterglemm (Oostenrijk), vrijwel geen zon gehad, wel heel veel sneeuw en mist, dit in tegenstelling tot vorig jaar toen we elke dag zon hadden. Maar niets is lekkerder dan met een grote laag sneeuw off-piste te gaan.

Verder heb ik ook op test-skiies uit de collectie van 2007 mogen skiien, die gingen 1000x beter dan die kut huurskiies Wel heel veel geskiied, Elke dag van 9 tot ongeveer 4 uur. Behalve de laatste dag, maar toen was ik een beetje brak van de Apres Ski (Absinth/Tequila en B52 zijn niet echt een goede combinatie)

En natuurlijk weer de lekkere Oostenrijkse dingen op: Kaisersmarnn en Almdudler , Ik heb daarnet 15 uur in een bus gezeten. Echt een pokke end.

We gingen trouwens met onze school 50 man

Foto's zullen volgen.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:59:18 #91
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_34976871
Klinkt goed Knoekie (behalve de busreis dan).
pi_34979987
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:59 schreef eL. het volgende:
Klinkt goed Knoekie (behalve de busreis dan).
Ja het was echt hardstikke leuk. Tja die busreis. Op een of andere manier lukt het mij nooit om daar echt te slapen. Zo ff zoeken welke foto's ik hier ga plaatsen. Heb pas 1GB aan foto's En dat is van 4 mensen
pi_35017867
Ik moet nog even een skibril halen. Ik ga in de krokusvakantie skieen, dus meestal wel aardig zonnig en zit in Zwitserland. Welke soort lens kan ik nu het best halen zodat, een beetje een all-round bril?

Bedankt.
pi_35020708
quote:
Op zondag 12 februari 2006 22:19 schreef dady het volgende:
Ik moet nog even een skibril halen. Ik ga in de krokusvakantie skieen, dus meestal wel aardig zonnig en zit in Zwitserland. Welke soort lens kan ik nu het best halen zodat, een beetje een all-round bril?

Bedankt.
Uhm zorg er in eerste instantie dat ie een dubbele lens heeft. Ik denk dat elke dat tegenwoordig wel heeft maarje voor de zekerheid. Als je dat niet heb is het namelijk echt klote. Ik kan het weten Mischien eentje met spiegellens? En een oranje lens er los bij?

Ik ben zelf ook aan het zoeken naar een eigen bril. Laat je anders informeren in een winkel
pi_35055674
Ik moet ook nog een nieuwe zonnebril hebben, ook maar eens even naar kijken binnenkort.
Nog maar 2,5 week
amokaapjeeh O+
pi_35071451
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:46 schreef Coconut het volgende:
Ik moet ook nog een nieuwe zonnebril hebben, ook maar eens even naar kijken binnenkort.
Nog maar 2,5 week
Sinner heeft wel leuke brillen voor weinig.
pi_35075798
Zaterdag naar Tirol om te snowboarden.
pi_35079254
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:24 schreef Luni het volgende:
Sinner heeft wel leuke brillen voor weinig.
Ja ik heb nu ook een Sinner, maar die is behoorlijk waardeloos met mist, sneeuwval e.d.
amokaapjeeh O+
pi_35079398
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:30 schreef Coconut het volgende:

[..]

Ja ik heb nu ook een Sinner, maar die is behoorlijk waardeloos met mist, sneeuwval e.d.
Daar heb ik een skibril voor i.p.v. een zonnebril.
pi_35117930
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:35 schreef Luni het volgende:
Daar heb ik een skibril voor i.p.v. een zonnebril.
Een goggle bedoel je? Dat vind ik helemaal 10x niks
amokaapjeeh O+
pi_35118414
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:54 schreef Coconut het volgende:

[..]

Een goggle bedoel je? Dat vind ik helemaal 10x niks
Waar ski jij met sneeuw of mist dan in? Blind met je zonnebril of met spleetogen zonder enige bril?
pi_35120239
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:06 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Waar ski jij met sneeuw of mist dan in? Blind met je zonnebril of met spleetogen zonder enige bril?
En dan lopen je hele ogen vol met tranen, altijd spanned wat voor relief je tegenkomt
pi_35120582
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:52 schreef dady het volgende:

[..]

En dan lopen je hele ogen vol met tranen, altijd spanned wat voor relief je tegenkomt
Precies... Heel relaxed
pi_35134366
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:06 schreef Drive-r het volgende:
Ja, beetje op goed geluk enzo Gelukkig de afgelopen 2 jaar alleen maar volop zon gehad
amokaapjeeh O+
  donderdag 16 februari 2006 @ 22:55:27 #105
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35171447
* ook_gek gaat volgende week donderdag naar St. Johann im Pongau
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_35177984
Ik ga zondag naar L'Alpe d'Huez, geregeld via Sportura. Het is voor mij de eerste keer wintersport dus er zit een 5 daagse skicursus bij.

Wat ik me afvraag, is een gewone zonnebril nou voldoende op de piste of is zo'n grote skibril aan te raden??!
pi_35178239
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 07:42 schreef Stevie_ het volgende:
Ik ga zondag naar L'Alpe d'Huez, geregeld via Sportura. Het is voor mij de eerste keer wintersport dus er zit een 5 daagse skicursus bij.

Wat ik me afvraag, is een gewone zonnebril nou voldoende op de piste of is zo'n grote skibril aan te raden??!
Een gewone, goeie zonnebril is voldoende voor het skien als het weer goed is. Zolang je genoeg zonlicht hebt, zie je voldoende en zijn je ogen beschermd. Als het vervolgens minder wordt, bewolkt, mistig of sneeuw, zie je geen donder meer en is een goggle oftewel skibril met licht glas (geel/oranje/roze) aan te raden. Zeker voor een beginner kan slecht zicht vervelend zijn, je wordt er alleen maar nog onzekerder van. Kijk of je anders iets van een kennis kan lenen?
pi_35180353
bij mooi weer: zonnebril met donkere glazen (liefst minimaal 80% uv-werend)
bij bewolking: zonnebril met gele/oranje glazen (heb zonnebril met verwisselbare glazen)
bij sneeuwval of bewolking met veel kou: goggle met gele/oranje glazen

bij bewolking en sneeuwval zorgen gele/oranje glazen voo rmeer contrast en blijf je de meeste hobbels en bobbels zien in de sneeuw, met ene gewone zonnebril vallen die details weg en ski/snowboard je totaal niet lekker.

mijn wintersport in Val Thorens van 6 tot 15 januari was perfect, als kon de sneeuw iets beter: wat ijzig
jammer genoeg heb ik wel op de 2e dag mijn kniebanden in mijn linkerknie uitgerekt door een zware val waarbij ook een stabilisator van mijn ski afgebroken is. gelukkig kon ik met een ingetapete knie en wat pijnstillers de rest van de week nog skieen. de afgebroken stabilisator heeft geen nadelig effect gehad gelukkig

22 april ga ik weer een week naar Val Thorens om te skieen, maar dan met huur skies: dan boeit het niet zo als iets van je ski afbreekt
pi_35181171
In Oostenrijk gaat het regenen onder de 1500 meter.
pi_35182582
Waar ik naar toe ga is het in het dal ook nu iets boven nul. Maar komende dagen is voorspelt dat het net vriest in het dal en ook mischien beetje sneeuw en zonnetje.

Maar vanvond met de bus naar Oostenrijk
pi_35182991
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:39 schreef sander89 het volgende:
Maar vanvond met de bus naar Oostenrijk
Gecondoleerd
pi_35184523
Ik vertrek om 17.15u met de bus naar Ellmau, Oostenrijk voor een dikke week
pi_35186006
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:51 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Gecondoleerd
Inderdaad, ik kan nooit slapen in die bussen
pi_35186132
Weet iemand hier een goede site om me foto's te hosten?
pi_35186337
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:21 schreef Knoekie het volgende:
Weet iemand hier een goede site om me foto's te hosten?
www.photobucket.com
pi_35188776
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:18 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Inderdaad, ik kan nooit slapen in die bussen
Na ik meestal wel aardig vorig jaar was ik met me klas naar Oostenrijk maar was erg gezellig in de bus dus we gingen pas om 4 uur slapen. Om 7 uur waren we aangekomen in Murau en om 11 stond ik al op de Kreischberg
pi_35192730
Morgen naar Kirchberg
pi_35194024
Morgen naar Abtenau:D
met de Kerst al in Brixen im thale geweest
dus heb dit jaar 3wkn skivakantie :D:D
  vrijdag 17 februari 2006 @ 18:19:23 #119
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35197373
ik ga pas volgende week donderdag
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_35200429
Waarschijnlijk laatste keer dat ik in dit topic kom voor ik weg ga, dus iedereen veel plezier en wie weet tot ooit.
pi_35238923
Nu ik 1 keer op wintersport ben geweest, heb ik geleerd dat er daar 2 dingen heel belangrijk zijn.

Zonnebrandcreme + een zonnebril

Maar welke factor zonnebrandcreme nemen jullie meestal mee?
Een Nazi is een duitser, maar dan erger.
pi_35241252
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:51 schreef Toxic_nl het volgende:
Nu ik 1 keer op wintersport ben geweest, heb ik geleerd dat er daar 2 dingen heel belangrijk zijn.

Zonnebrandcreme + een zonnebril

Maar welke factor zonnebrandcreme nemen jullie meestal mee?
Neem altijd factor 10 en 25 mee. Factor 10 doe ik meestal erop. En dan in de middag smeer ik nog een keer, 25 doe ik alleen als ik al een beetje bruin ben geworden
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:53:40 #123
44882 niksweerd
Des te hoger, des te BimBam
pi_35377941
17 maart is het voor mij zover. Eerste keer op winterpsort. We gaan naar Kaprun, Oosterijk Morgenavond effe naar Snowworld en zondag ook nog effe.
Ik ga met de trein, is dat nu relaxed of niet??
Kan haast niet wachten, maar wordt het alleen maar leuker door!!!

Wat mij nog steeds niet duidelijk is de kleding. Drie lagen is toch eingelijk prima, thermo, pull met kraag en een jas. Of een fleece trui. tis voor mij de eerste keer dus heb geen ervaring met kleding.
Ik probeerde Coke te snuiven, maar de fles paste niet in mijn neus.
  woensdag 22 februari 2006 @ 20:07:13 #124
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35378505
* ook_gek gaat morgen avond al
  woensdag 22 februari 2006 @ 21:48:46 #125
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_35383932
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:53 schreef niksweerd het volgende:
17 maart is het voor mij zover. Eerste keer op winterpsort. We gaan naar Kaprun, Oosterijk Morgenavond effe naar Snowworld en zondag ook nog effe.

Wat mij nog steeds niet duidelijk is de kleding. Drie lagen is toch eingelijk prima, thermo, pull met kraag en een jas. Of een fleece trui. tis voor mij de eerste keer dus heb geen ervaring met kleding.
Trein = relaxed
3 lagen is prima hoor, hangt ook van weer af, en hoogte skigebied. Als de zon schijnt kan je het met 2 lagen soms wel al af, anders is 3 lagen goed. Tenzij je echt kou-kleum bent.
Muts, bril (zonnebril en skibril) en handschoenen, dat zijn dingen die wel echt noodzakelijk zijn.

Goede tip voor beginnende mensen: tijgerbalsem voor de spieren
pi_35384196
Koop nooit de goedkoopste sneeuwbril bij de Perry sport, ik kon echt niets zien toen het sneeuwde, de bril besloeg steeds heb uiteindelijk mijn gewone zonnebril maar opgezet..
pi_35389307
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 18:19 schreef ook_gek het volgende:
ik ga pas volgende week donderdag
ik moet nog 3 weken wachten.. . Maar ben afgelopen weekend ook geweest dus heb niet zoveel te klagen .
  donderdag 23 februari 2006 @ 01:17:33 #128
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35393045
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 23:33 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

ik moet nog 3 weken wachten.. . Maar ben afgelopen weekend ook geweest dus heb niet zoveel te klagen .
ik ga vandaag ( donderdag dus )
  donderdag 23 februari 2006 @ 20:35:36 #129
44882 niksweerd
Des te hoger, des te BimBam
pi_35419370
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:48 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Trein = relaxed
3 lagen is prima hoor, hangt ook van weer af, en hoogte skigebied. Als de zon schijnt kan je het met 2 lagen soms wel al af, anders is 3 lagen goed. Tenzij je echt kou-kleum bent.
Muts, bril (zonnebril en skibril) en handschoenen, dat zijn dingen die wel echt noodzakelijk zijn.

Goede tip voor beginnende mensen: tijgerbalsem voor de spieren
Ja dat dacht ik dus ook al, lekker onderuit zitten in die trein, s'nachts een bedje. gaat helemaal goed komen.
Ik heb gelukkig goede handschoenen en een goede skibril voor brildrager gekocht en ja ben een koukleum, maar zal wel goed komen.
Hahaha tijgerbalsem!!!! geweldig, maar misschien wel aan te raden ja.
Ik probeerde Coke te snuiven, maar de fles paste niet in mijn neus.
  donderdag 23 februari 2006 @ 22:36:23 #130
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_35424326
je kan wel lachen hoor, maar je gaat spieren gebruiken waarvan je niet eens wist dat je ze had, en vooral de eerste keer, als je les neemt zul je waarschijjnlijk wel de 1e dag steeds die berg omhoog moeten lopen, omdat je niet met de lift mag, en dat lijkt me behoorlijk kut (ik kan me weinig herrineren van het leren skieen, ik was een jaar of 4/5, maar ik ben 3 weken terug met school geweest en de beginners waren flink aan het mopperen
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_35429625
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:53 schreef niksweerd het volgende:

Ik heb skibroek (zonder wat eronder, ja boxer), shirtje en een trui aan, meer niet. Als het warm wordt trek ik het shirtje uit. 3 lagen is imo echt veel te veel...

En verder is het handig om van te voren ff je spieren warm te maken en een beetje rek en strek oefeningen doen en naderhand ook, om de grootste spierpijn te voorkomen.
pi_35429667
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 22:36 schreef Euc- het volgende:
je kan wel lachen hoor, maar je gaat spieren gebruiken waarvan je niet eens wist dat je ze had, en vooral de eerste keer, als je les neemt zul je waarschijjnlijk wel de 1e dag steeds die berg omhoog moeten lopen, omdat je niet met de lift mag, en dat lijkt me behoorlijk kut (ik kan me weinig herrineren van het leren skieen, ik was een jaar of 4/5, maar ik ben 3 weken terug met school geweest en de beginners waren flink aan het mopperen
Het eerste wat mij zowel bij het skien (2 jaar geleden) als snowboarden (vorig jaar) geleerd werd was hoe kom ik met die lift omhoog.
pi_35437864
Zonder liften is het echt niet te doen, hoor... dan kun je alleen maar van die kleine kutstukjes... en liften is weinig moelijks aan...
pi_35438191
Met snowboard hebben veel mensen er wel last van. Ik niet gelukkig :p.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 12:34:48 #135
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_35439273
Hmm ik heb zelf toch eerst wat basis dingetjes geleerd voor ik de lift in werd geschopt. De eerste lift was dan wel een sleeplift, dat zal er wel mee te maken hebben gehad. Maar het lijkt me sterk dat ze je een sleep inschoppen zonder dat je enige basis hebt meegekregen. Zo wel, dan vind ik het knap onprofessioneel, je kunt je lelijk verdraaien in een sleep.
pi_35439301
ALs je je in een lift al blesseert kun je beter helemaal niet gaan skien of snowboarden..
pi_35439825
Sleepliften kunnen lastig zijn met een snowboard, maar die op hellingen waar je voor het eerst leert snowboarden behoren dat niet te zijn...
pi_35503939
Weer terug uit Ellmau

SUPERVET!!!
pi_35504577
Terug uit Lermoos, heb geweldig genoten!!
pi_35504965
Net terug uit Alpe D'Huez. Schitterend weer gehad! Bij aankomst in Alpe D'Huez lag er net een vers pakje sneeuw van 50cm. Dit gepaard met een fel zonnetje en strak blauwe lucht voor de rest van de week. Echt super!

Was de eerste keer skieen voor mij....op dag 3 hadden we al ski-les op de blauwe pistes en gisteren lukte rood ook goed en gecontroleerd. Dat viel mij dus erg mee
Volgend wil ik weer! Alleen dan Oostenrijk, schijnt daar veel meer begroeiing te zijn...ik vond het in Frankrijk namelijk vrij kaal....
  zondag 26 februari 2006 @ 11:50:34 #141
131526 ericajax
LACHEN HOOR.
pi_35504983
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:18 schreef zijle het volgende:
Morgen naar Kirchberg
ik was een weekje in Westendorf (vlakbij Kirchberg), ben ook een dagje naar Kirchberg geweest, het skieen viel me tegen, zat meer in liften dan dat ik aan het skieen was maar het apres-skien daar was prachtig Was naar de London Pub geweest
10. Jari Litmanen
Ajacied ben je niet voor even, Ajacied ben je voor het leven
Biblis le Grosse Pedal Slakmoncul!!!
  zondag 26 februari 2006 @ 13:26:43 #142
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_35507705
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 00:50 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

En verder is het handig om van te voren ff je spieren warm te maken en een beetje rek en strek oefeningen doen en naderhand ook, om de grootste spierpijn te voorkomen.
Rekken en strekken voorkomt geen spierpijn. Ik zou het sowieso vooraf maar weglaten en alleen een goede warmingup doen, want rekken vooraf zorgt er alleen maar voor dat je meer spierpijn krijgt.
pi_35516199
Ik wil trouwens nog wel even melden dat Sportura het allemaal niet zo heel netjes geregeld heeft. Ik zal voorbeelden geven:

- bij aankomst in het gebied is het bagagedepot één pot nat. Het depot is niet meer dan een tent die half op instorten staat door hoeveelheden sneeuw. Tevens is het voor iedereen toegankelijk. Niet echt fijn dat dit de enige plek is waar je de rest v.d. dag al je waardevolle bagage kwijt moet.

- Nadat je je bagage profesorisch hebt weggedrukt in het 'tentje' is het niet echt duidelijk hoe & wat. Je krijgt je ski-pas in je handen gedrukt en het tijdstip van de ski-lessen via via te horen. Deze ski-lessen begonnen pas om 14.45 (op dat moment was het 09.00 smorgens!). Je gaat je dus ergens in de Yeti bar omkleden (Yeti bar is van Sportura). Je ondervind meteen de ranzigheid van deze toko...echt te ZIEK. Vervolgens ga je rond kutten op de piste tot 14.45 en kon je eindelijk beginnen met de lessen.....

- We zouden een ontbijtpakket krijgen voor de rest v.d. week...deze bleek alleen te bestaan uit yogurth, vla en nog wat meuk. Na protest door één van onze groepleiders kregen we dan de volgende dag een compleet pakket mee.

- Voor vertrek richting huis konden we de bagage tijdelijk kwijt in de lockers van het appartamenten complex...deze zouden rond 16u geopend worden...dit werd uiteindelijk 16.45. Ook toen moesten we ons weer ergens in een kuthok omkleden.

- De bus op de terugweg zou nog even mensen afzetten bij Antwerpen, Eindhoven, Utrecht en Amsterdam...(wij moesten naar Groningen). Aan het einde van de reis kregen we dan ook nog eens te horen dat we in Utrecht gedropt zouden worden en dan 3,5 uren konden wachten op een bus die ons VIA Amsterdam naar Groningen zou gaan brengen. Wij hebben dus mooi de trein gepakt.

- Het eten van het half pension dat Sportura eenbiedt bestaat uit 3 goede maaltijden en 2 baggermaaltijden.

- Personeel van Sportura lijkt één en al student...verklaart meteen alle ranzigheden in hun eigen bar e.d.

Zow, dat wou ik ff kwijt. Wat het natuurlijk wel is, Sportura is retengoekdooop. Een 6 daagse ski-pas, incl. busreis en appartament voor ¤260 is erg cheap. Een skipas alleen al voor 6 dagen kost normaliter ¤187 euri. Maar toch, u bent gewaaschuwd, luxe is het zeker niet
pi_35524289
Dat had je van te voren kunnen weten.. Ik ben 2x met Sportura geweest, maar wij gingen met een grote groep (stuk of 50 in totaal) en alle het geregel kwam terecht bij de groepsleiders. De 2e keer kreeg 1 groep zn borg niet meer terug (a 50E pp). Na heel veel gezeur toch nog de helft terug gekregen.
  maandag 27 februari 2006 @ 19:36:17 #145
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_35551852
sportura is idd niet echt helemaal kosjer.. ben vorig jaar met ze naar les menuires geweest en ondervond veel lompe irritante dingen die slecht geregeld waren.. nou viel het nog mee omdat ik wel zo slim was om met eigen vervoer te gaan, (ook al kreeg ik geen korting! dat zou volgens website 50 euro korting zijn maar daarop kwamen ze later terug, zou een foutje zijn) Maargoed ik had echt geen zin in eindeloos wachten op de bus, al die tussenstops, veel langere reis, aangewezen zijn op hun bagagedepot etc etc..

Dit jaar met camelot geweest en het was uitstekend geregeld.. een pikant detail; het was proportioneel juist goedkoper dan met sportura! Sportura profileert zich als een low budget-low quality reisbureau.. en dat low quality klopt zeker maar low budget valt soms nog bestwel mee!
pi_35552112
Betaalde met Sportura in januari 2004 ¤350 in Serre Chevalier, incl. skihuur, skiles, skipas, busreis royal class, voedselpakketje etc etc, k had echt niks te klagen . Goed dat je uiteindelijk nog eens ¤300 minstens die week opmaakt aan bier enzo is dan weer jammer maargoed
  dinsdag 28 februari 2006 @ 15:05:53 #147
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_35574141
Je kunt met 4 personen 6 maart vertrekken voor 255 euro incl. reis, skipas en verblijf. Jeees, ik wil weer

Jammer dat het geld op is
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 28 februari 2006 @ 16:41:50 #148
131526 ericajax
LACHEN HOOR.
pi_35577067
Skieen in Westendorf Apres-Ski in Kirchberg Handig zo'n skibus
10. Jari Litmanen
Ajacied ben je niet voor even, Ajacied ben je voor het leven
Biblis le Grosse Pedal Slakmoncul!!!
pi_35577987
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:05 schreef Euc- het volgende:
Je kunt met 4 personen 6 maart vertrekken voor 255 euro incl. reis, skipas en verblijf. Jeees, ik wil weer

Jammer dat het geld op is
Dat is last minute . Dat van mij was een half jaar eerder georganiseerd.
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:49:56 #150
17510 _wie
pi_35653689
Nog 3 weken en dan zit ik in Bansko, Bulgarije! Eerder dit seizoen al geskied in Oostenrijk en Dubai. Nu maar eens echt leren skien!
pi_35662124
Ik rij over een paar uurtjes naar Flims, Zwitserland
amokaapjeeh O+
  zondag 5 maart 2006 @ 21:23:19 #152
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35754259
zo mensen ik ben weer thuis eindelijk. Zaterdag ochtend om half 10 vertrokken uit oostenrijk en om 18uur vandaag dan eindelijk thuis. Ja ja ik heb in de file gestaan in duitsland. In 13 uur hebben we maar 240KM kunnen rijden

Ik kan nu wel zeggen dat ik de grootste file uit de duitse geschiedenis heb mee gemaakt. En daar bij ook nog eens de ergste sneeuwval in de laatste 20 jaar. Gewoon weg meer dan 50CM waar wij stonden

al met al een super wintersport gehad. Met elke dag debiele dingen. Ik kan de eerte 5 maanden verhalen vertellen

Super mooi weer gehad. Veel heel veel sneeuw. We zaten in een super appartement op 1800 meter hoogte De weg er heen was 1 en al sneeuw en ijs en we deden er rustig 15min over om boven te komen. Met afgronden waar je eng van werd. MAAR het was een super mooie weg met al die sneeuw.

Nog even over de file in het kort.

We moesten al snel sneeuw kettingen om doen om nog te kunnen bewegen. We hebben bomen letterlijk om zien vallen door het gewicht van de sneeuw. We hebben vrachtwagen achteruit zien glijden omdat ze geen grip meer hadden op de weg. ( ik heb een filmpje waar je een tank wagen ziet proberen omhoog te komen maar keer op keer met en bloed gang naar beneden ziet glijden )
En ik geef eerlijk toe dat ik me op dat moment niet meer veilig voelde in de auto. Zeker omdat voor ons ook veel vrachtwagens stonden en je ziet die wielen draaien maar de vrachtwagen bleef mooi op zijn plek. Of je ziet een vrachtwagen (dubbele combo ) met alarm lichten aan op je af glijden......

We zijn na 13 uur in de auto zitten maar de weg af gegaan en zijn we gestrand in een 4sterren hotel waar we heerlijk geslapen en ontbeten hebben. Om vervolgens vanmorgen rond half 10 onze weg te vervolgen.

Afgelopen nacht was een hele apparte ervaring. Zeker als je een ambu ziet aan komen die er door moet. In duitsland gaan ze dan door het midden. En ja hoor de vrachtwagen voor ons stond in de weg en kon nergens meer heen. Oplossing? ambu rijd gewoon zijn spiegel er af schamt de hele zijkant mee maar rijd stug verder.

Later komt er een sneew schuiver die ook door het midden gaat en jep ook de zelfde vrachtwagen stond in de weg. Oplossing? Sneeuwschuiver ramt zo de spiegel van die vrachtwagen er af

Ik heb een foto waar je ziet dat die sneeuwschuiver gewoon net een auto schamt omdat hij er door moest. Eigenaar was er niet blij mee

Voor nu ga ik lekker alles uitpakken en als ik zo nog zin heb zal ik even wat leuke foto´s uploaden. Al met al ben ik blij dat ik thuis ben
pi_35755000
Wij zijn zaterdagochtend om 3:30 vertrokken vanuit Kaprun, net op tijd zo bleek. De eerste 4 uur alleen maar file, en de weg werd vlak achter ons afgesloten, we vormden dus als het ware het einde van de file. Na zo'n 40km 'stockende Verkehr' zijn we via Mannheim gereden en daarna geen problemen gehad, met een aardige snelheid naar huis gereden waar we rond 4 uur aankwamen.

Veel geluk gehad dus.
  zondag 5 maart 2006 @ 21:48:40 #154
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35755219
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:43 schreef Wokkel1982 het volgende:
Wij zijn zaterdagochtend om 3:30 vertrokken vanuit Kaprun, net op tijd zo bleek. De eerste 4 uur alleen maar file, en de weg werd vlak achter ons afgesloten, we vormden dus als het ware het einde van de file. Na zo'n 40km 'stockende Verkehr' zijn we via Mannheim gereden en daarna geen problemen gehad, met een aardige snelheid naar huis gereden waar we rond 4 uur aankwamen.

Veel geluk gehad dus.
ZEKER veel geluk gehad.
pi_35755308
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:48 schreef ook_gek het volgende:

[..]

ZEKER veel geluk gehad.
Een maatje van me was twee uurtjes later weg gegaan, en hij was 3 uur in de nacht pas thuis.
  zondag 5 maart 2006 @ 21:57:28 #156
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35755609
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:50 schreef Wokkel1982 het volgende:

[..]

Een maatje van me was twee uurtjes later weg gegaan, en hij was 3 uur in de nacht pas thuis.
ook geluk gehad. Wij zijn op een gegeven moment heel snel de snelweg afgegaan op zoek naar een hotel. 10min later is alles afgesloten. De op en afritten. Anders hadden we lekker op de snelweg moeten blijven staan en hadden we pas om half 10 weg mogen gaan vandaag.....
pi_35755687
Wij zijn vrijdagmiddag om 13:30 vertrokken, we waren 's ochtends 6:30 thuis....

Op een gegeven moment was het zo erg dat we, letterlijk, een uur bezig waren met de oprit van een snelweg
  zondag 5 maart 2006 @ 22:12:37 #159
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35756321
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:59 schreef 14.gif het volgende:
Wij zijn vrijdagmiddag om 13:30 vertrokken, we waren 's ochtends 6:30 thuis....

Op een gegeven moment was het zo erg dat we, letterlijk, een uur bezig waren met de oprit van een snelweg
zoals gezegt hebben wij over 240KM ruim 13 uur gedaan. Dat is een kleine 25KM aan snelheid rijden....
pi_35756644
Wij zaten ook lekker in de files in Duitsland. Alle weerstypen hebben we gehad, stralend mooi weer bij het verlaten van Oostenrijk, in Duitsland kregen we vervolgens enorm sterke windvlagen en hevige sneeuwbuien. Meer naar het noorden werd het vervolgens dichte mist waar je nog geen 50 meter ver zag.

Op de snelwegen zag je gewoon het ijs liggen en je merkte dat de auto amper grip had op het asfalt. Onverantwoord dat er vervolgens vrachtwagens op de uiterste linkerrijstrook personenauto's gaan inhalen (die met hooguit 40 km/u rijden). We waren dus ook op zoek naar een hotel of een slaapplaats. Hotels zaten allemaal al vol en ook de parkeerplaatsen puilden uit. Vrachtwagens stonden soms wel tot driedubbel geparkeerd en op alle mogelijke hoekjes stonden auto's geparkeerd.
Aangezien veel chauffeurs aan de rijtijden vastzaten, stonden er ook vrachtwagens gewoon in rijen stil op de vluchstrook om daar te slapen. Filemeldingen werden zo rond half 2 's nachts gewoon niet meer gegeven: je stond overal vast.

Op een gegeven moment vond iemand het nodig om een afrit te nemen en een hotel in een dorp te zoeken: doe dat dus nooit! We kwamen op een dikbesneeuwde doorgaande weg uit, zonder dat we wisten waar we nou naar toe gingen. Dat bij een zicht van +/- 10 meter op een spekgladde weg is niet echt aan te raden. Nadat we ergens gekeerd waren en de snelweg weer op wilden, kwamen we er dus bijna niet meer tussen. Geluk was wel dat we waarschijnlijk vlak achter een stel sneeuwschuiver zaten, de weg was iets schoner en beide rijstroken reden met ongeveer dezelfde snelheid (zo'n 60 km/u).
Uiteindelijk iets van 18 uur over de reis gedaan...
  zondag 5 maart 2006 @ 22:26:30 #161
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35756910
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:20 schreef Carport het volgende:

Op een gegeven moment vond iemand het nodig om een afrit te nemen en een hotel in een dorp te zoeken: doe dat dus nooit! We kwamen op een dikbesneeuwde doorgaande weg uit, zonder dat we wisten waar we nou naar toe gingen. Dat bij een zicht van +/- 10 meter op een spekgladde weg is niet echt aan te raden. Nadat we ergens gekeerd waren en de snelweg weer op wilden, kwamen we er dus bijna niet meer tussen. Geluk was wel dat we waarschijnlijk vlak achter een stel sneeuwschuiver zaten, de weg was iets schoner en beide rijstroken reden met ongeveer dezelfde snelheid (zo'n 60 km/u).
Uiteindelijk iets van 18 uur over de reis gedaan...
waar ben jij er af gegaan dan? want wij zijn er af gegaan om te tanken en toen gewoon een dorp in gereden met vervolgens een hele stoet auto´s achter ons aan die ons maar bleven volgen. Of we nou goed reden of niet. Gingen wij keren ging iedereen keren. En wij zijn toen op die manier een 4 sterren hotel tegen gekomen met mega veel slaap ruimte en daar zijn we gaan overnachten.
pi_35757239
Ergens op de A8 tussen München en Karlsruhe, even voorbij Stuttgart. Als ik even snel op de kaart kijk, kan het wel eens bij Heimsheim geweest zijn. Tanken hadden we gelukkig al voor de drukte gedaan dus we konden gelukkig overal doorrijden, maar als je echt moet tanken en je staat meer dan een uur te wachten bij zo'n pomp heb je toch wel een probleem.
Wel zijn we bij München (bij Dachau) ergens binnendoor gegaan samen met nog een heleboel anderen
  zondag 5 maart 2006 @ 22:36:41 #163
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35757415
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:33 schreef Carport het volgende:
Ergens op de A8 tussen München en Karlsruhe, even voorbij Stuttgart. Als ik even snel op de kaart kijk, kan het wel eens bij Heimsheim geweest zijn. Tanken hadden we gelukkig al voor de drukte gedaan dus we konden gelukkig overal doorrijden, maar als je echt moet tanken en je staat meer dan een uur te wachten bij zo'n pomp heb je toch wel een probleem.
Wel zijn we bij München (bij Dachau) ergens binnendoor gegaan samen met nog een heleboel anderen
Leuk was daar een audi A4 TDI zwart bij en een 9 persoons busje van eurocar?
Zo ja dan zijn wij die mogolen geweest die binnen door gegaan zijn en was jij 1 van de vele die ons spontaan gingen volgen
pi_35757657
Nee, niet gezien. We reden overigens alleen op die onbegaanbare weg. Bij Dachau reden wel veel mensen binnendoor.

Ben je wel over de A8/A67 gegaan? Zoja, heb je dan ergens die geschaarde oplegger met bestelbusjes gezien? Dat ding is dus maar een paar seconden voor ons geschaard. Op het moment dat wij daar aan kwamen rijden, iedereen vol in de remmen (alarmlichten bij iedereen aan enzo ). Vrachtwagen die naast ons reed kon bijna niet op tijd remmen en op het moment dat we de omgevallen busjes passeerden over de vluchtstrook stapten de inzittenden van de oplegger uit.. Er stopten genoeg andere mensen om te helpen, dus wij waren doorgereden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Carport op 05-03-2006 22:48:29 ]
  zondag 5 maart 2006 @ 22:45:34 #165
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35757835
we hebben de 8 gepakt ja. En nee niet gezien.
Wel vrachtwagens die naar beneden geleden recht op ons af....
pi_35757865
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:12 schreef ook_gek het volgende:

[..]

zoals gezegt hebben wij over 240KM ruim 13 uur gedaan. Dat is een kleine 25KM aan snelheid rijden....
Oh, das wel bizar inderdaad
  zondag 5 maart 2006 @ 23:05:50 #167
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35758675

Dit was tijdens de terug weg. Gezegt moet worden dat het onwijs gaaf er uit ziet. En ontiegelijk mooi
pi_35759361
quote:
Op zondag 5 maart 2006 23:05 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
Dit was tijdens de terug weg. Gezegt moet worden dat het onwijs gaaf er uit ziet. En ontiegelijk mooi
Ziet er netjes uit ja
pi_35772028
quote:
Op zondag 5 maart 2006 23:05 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
Das toch niet zo bijzonder, zo zag het er in Nederland donderdagochtend ook uit
pi_35772852
Ook_gek, gooi alsjeblieft die filmpjes + foto's online!
  maandag 6 maart 2006 @ 19:38:20 #171
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35784737
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:57 schreef Toxic_nl het volgende:
Ook_gek, gooi alsjeblieft die filmpjes + foto's online!
http://home.wanadoo.nl/smek/winter/MOV01604.MPG
hier een stukje.

PS
ja ik zit ondertussen aan de telefoon....

http://home.wanadoo.nl/smek/winter/MOV01603.MPG
Deze is leuk voor het commentaar van mij whehehehe

Kijk en dan sta je opeens zo er bij om het verkeer te regelen
  maandag 6 maart 2006 @ 19:41:03 #172
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35784863

dit was het uitzicht van uit mijn kamer. Dit is op een kleine 1800 meter hoogte

Nadeel dat je zo hoog zit is dat je naar beneden moet over dit soort wegen. En ja er was een ravijn naast van tien talle meters diep....

Maar hey zeg zelf. Dit ziet er wel mooi uit
¨

Hier gaat een sneeuwschuiver net een auto raken omdat die niet op zij wilt. Dit was in de file
pi_35791317
quote:
Op maandag 6 maart 2006 19:38 schreef ook_gek het volgende:

[..]

hier een stukje.

PS

http://home.wanadoo.nl/smek/winter/MOV01603.MPG
Deze is leuk voor het commentaar van mij whehehehe

[afbeelding]
Kijk en dan sta je opeens zo er bij om het verkeer te regelen
Zo gek!

Dat muziekje bij het 2de filmpje.
pi_35805305
quote:
Op maandag 6 maart 2006 19:38 schreef ook_gek het volgende:

[..]

hier een stukje.

PS
Zo gingen wij dus ook glijden... met de bus dus. Chauffeur dacht dat het niet nodig was om de sneeuwkettingen onder te gooien, tot het ineens harder begon te sneeuwen en de weg in een ijsbaan veranderde (ook omhoog ja). Verder stonden we 20 km verderop weer stil omdat er een vrachtwagen overdwars op de snelweg stond geparkeerd met de voorkant in de vangrail en weer een paar km verder nog een vrachtauto die de weg half versperde met daarvoor 2 of 3 auto's die elkaar geraakt hadden.

Dat was dus 3 weken geleden.

Nog 3 dagen dan zit ik weer in de bus naar ValTho, feest !
  dinsdag 7 maart 2006 @ 19:58:51 #175
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35819867
ik hoop dat jullie mijn accent kunnen verstaan
pi_35831854
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:58 schreef ook_gek het volgende:
ik hoop dat jullie mijn accent kunnen verstaan
Wat zeg je?
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:03:29 #177
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_35853208
Wat een reis ook_gek. Ik zat zelf vlak na oud en nieuw ook op een ijsplaat, maar dit ziet er stukken ergeruit. De plek waar je zat ziet er ook top uit en die bomen langs de weg, die ken ik, schitterend gezicht. Helaas weinig van kunnen zien, want alsbestuurder moest ik echt op de weg blijven letten.
pi_35859714
Weet iemand of de wegen naar Val Tho inmiddels een beetje begaanbaar zijn? Ik ga er vrijdag heen :d.
pi_35871150
De wegen naar Val Tho waren gisteren weer redelijk opgeruimd en sneeuwvrij. Voor het weekend voorspellen ze wel veel sneeuw, dus ik denk dat je vanaf Moutiers wel wat problemen gaat krijgen en dat het na Les Menuires echt dramatisch wordt. Heb je sneeuwkettingen cq winterbanden? Want van de week lieten ze je de bergen niet opgaan zonder sneeuwkettingen, strenge controles daar!
pi_35872698
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:30 schreef Vogue het volgende:
De wegen naar Val Tho waren gisteren weer redelijk opgeruimd en sneeuwvrij. Voor het weekend voorspellen ze wel veel sneeuw, dus ik denk dat je vanaf Moutiers wel wat problemen gaat krijgen en dat het na Les Menuires echt dramatisch wordt. Heb je sneeuwkettingen cq winterbanden? Want van de week lieten ze je de bergen niet opgaan zonder sneeuwkettingen, strenge controles daar!
bij sneeuwval staan ze inderdaad altijd te controleren. het is tevens verplicht sneeuwkettingen bij je te hebben als je vanaf moutiers de weg naar Val Thorens inslaat. Ook wel zo verstandig want wij hebben ook al enkele keren de sneeuwkettingen moeten gebruiken omdat je anders de berg niet opkomt (lees: achteruit gaat glijden)
pi_35877534
Nou ik ga met een busreisje, dus sneeuwkettingen zal geen probleem zijn .
pi_35879247
Wij gingen vorig jaar ook naar Val Thorens. Maar voordat je er bent, moet je eerst een heel stuk, van die smalle kutweggetjes omhoog de berg op. Maar hoe doen ze dat eigenlijk met een bus? Doen ze dr dan ook sneeuwkettingen omheen?
pi_35879278
Ja je hebt ook sneeuwkettingen voor bussen
pi_35881302
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:57 schreef Vogue het volgende:
IDD, dit jaar gelukkig niet nodig gehad (eerste keer met bus trouwens)

Je hebt ook sneeuwkettingen voor bull-dozers: iemand die bull-dozer gebruikt als sneeuwschuiver voor het centrum van Val Thorens gezien? die heeft pas sneeuwkettingen

paar jaar geleden was er een bus van Peter Langhout Reizen die de binnenbocht te kort had genomen: zat met zijn bodemplaat vast op het asfalt
Wel klote was de file achter die bus en voor de mensen die daar een aantal kilometer voor Val Thorens met een beteuterd gezicht langs de weg stonden te kijken naar al die mensen die die dag wel konden gaan skien
pi_35882406
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:57 schreef Vogue het volgende:
jah hehe maar dan moet die chauffeur ze wel om doen.

zie mijn verhaal hierboven ergens .
pi_35883544
Ga je met Husk?
pi_35883923
Jah! . Jij ook toevallig? .
pi_35884605
Nee, ik werk bij de concurrent Ben net een analyse aan het maken van alle direct sellers waar ook Husk onder valt
pi_35884670
Sportura zeker ? .
pi_35908457
Haha, nee geen sportura, het is een iets traditionelere TO. Ik heb net even met onze hostess in Val Thorens gesproken, en het sneeuwt er al dagen, en morgen gaat het ook de hele dag sneeuwen, reken dus maar niet al teveel op mooi weer onderweg

Edit- dit lees ik net op nu.nl

Ook vakantiegangers in en naar Franse wintersportgebieden moeten rekening houden met vertraging en opstopping. De N90 tussen Albertville en Moûtiers is afgesloten wegens de dreiging van een grondverschuiving. "Als die zaterdag nog dicht is, verwachten we chaos. De weg kan op een normale zaterdag de verkeersdrukte al niet aan, laat staan dat de alternatieve route via binnenwegen dat wel kan", aldus een woordvoerder van de ANWB.

Grondverschuiving

Ook de N305 ter hoogte van Albertville en Eugène is wegens een grondverschuiving dicht. Voor beide wegen is geen indicatie gegeven wanneer ze weer gebruikt kunnen worden.

[ Bericht 52% gewijzigd door Vogue op 10-03-2006 13:16:40 ]
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 15:34:13 #191
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_35912961
Zat laatst te kijken naar een Brits reisprogramma waarin ze helemaal lyrisch waren over Slovenië. Helaas viel ik net te laat binnen in het programma, zodat ik geen idee heb over welke plaats het gaat.
Iemand hier een idee? Ook als je het niet gezien heb zijn tips over Slovenië welkom.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_35913836
Het skigebied in Slovenie heet Bohinj. Het leukste plaatsje is Kranjska Gora, dichtbij Italie en Oostenrijk. Maar qua skigebied is het matig, maar 15km aan geprapareerde pistes en 40km vrije pistes, met als hoogste punt 1600 meter.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 09:25:06 #193
8277 Boudi
Always Coca Cola
pi_36108294
Ik vertrek morgen naar Val Thorens... ben benieuwd hoe de wegen zijn die kant op, eerste keer Frankrijk. Altijd naar Oostenrijk geweest hiervoor, dus ben ook benieuwd naar het verschil in 'wintersport ervaring'

Nog tips voor de te volgen route?
Met of zonder mayonaise?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:54:31 #194
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_36111975
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:25 schreef Boudi het volgende:

Nog tips voor de te volgen route?
Ik ben een irl TomTom systeem, je mag mij hebben voor een skipas en verblijf in frankrijk
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 17 maart 2006 @ 19:48:25 #195
8277 Boudi
Always Coca Cola
pi_36126232
Sorry... de auto is al vol

Wat ik meer bedoel: volgens mij heb je grofweg 2 mogelijkheden: belgie/luxemburg/frankrijk en dan naar de alpen, of via duitsland/zwitserland de franse alpen aanrijden. De een is sneller en de ander korter. Waarschijnlijk kiezen we voor de duitsland/zwitserland variant, tolweg in frankrijk is duurder dan het vignet in zwitserland gokken we. Maar mocht de weersverwachting nou toch verslechteren dan kiezen we toch voor de luxemburg/frankrijk route denk ik...
Met of zonder mayonaise?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:49:28 #196
17510 _wie
pi_36129603
Nog een weekje voordat ik Bansko, Bulgarije onveilig ga maken!
  donderdag 23 maart 2006 @ 22:47:00 #197
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_36312424
Ik heb trouwens een vraagje, ik wil aankomende zondag gaan skieen in Landgraaf (ik ben net terug uit oostenrijk en dat zit er dit seizoen niet meer in, ergens anders trouwens ook niet). En nu was ik eigenlijk van plan een les te nemen, om mijn techniek te verbeteren. Ik ben dit jaar voor de 3e keer op wintersport geweest en kan toch aardig skieen naar mijn mening, ik kom elke rode piste makkelijk af, zwarte gaat ook wel redelijk. Nu wou ik dus een "weekendcursus" gaan doen, die zo staat aangeprezen op de snowworld website:
quote:
(alleen in Landgraaf, niveau 2 & 3)
Tijdens deze weekendcursus zal er tussen 14:00 en 16:00 uur les worden gegeven voor zowel skiërs als voor snowboarders. U kunt tijdens deze twee uur durende cursus uw techniek verbeteren. Er is ook mogelijkheid om na deze les nog twee uur vrije pistetoegang te boeken. Zo kunt u direct het geleerde in praktijk toepassen.

Tarief
2 uur les inclusief materiaalhuur: ¤ 49,50
Maar je kunt voor hetzelfde bedrag ook 4 uur vrij skieen incl. materiaalhuur. Nu vroeg ik mij af wat het slimste is om te doen, 2 uur les nemen en je door een instructeur fatsoenlijk laten begeleiden of 4 uur zelf wat gaan aanrommelen?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:32:28 #198
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_45505075
Ik ga over 3 weken naar Bad Gastein, er veel zin in . Alleen kan niet echt verhalen vinden van iemand die er al geweest is. En dan ben ik eigenlijk benieuwd naar het uitgaan, het skieen geloof ik wel dat dat top is .
pi_45505836
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:32 schreef WebForce het volgende:
Ik ga over 3 weken naar Bad Gastein, er veel zin in . Alleen kan niet echt verhalen vinden van iemand die er al geweest is. En dan ben ik eigenlijk benieuwd naar het uitgaan, het skieen geloof ik wel dat dat top is .
Hee mede-Bad Gastein-ganger, je moet in dit topic zijn
amokaapjeeh O+
  vrijdag 19 januari 2007 @ 15:16:06 #200
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_45506688
, ik loop hier een jaar achter ja
pi_45507030
Iemand ervaring met nog een last-minute boeken in eind februari / begin maart? Aangezien ze bij Husk.nl dan erg goedkoop zijn, en ik erover denk om nog een keer te gaan. Is er dan een beetje zelfde aanbod als nu of is het drukker?
pi_45971577
Nog drie weken wachten
pi_46131207
Nog maar 1 weekje wachten!
pi_46131289
Verkeerde topic dus. Kijk eens in onze wintersport special onderaan de subforumindex => [Wintersport 2007] Voorpret en vragen deel 2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')