ik ben er nog nooit geweest, hoop niet dat het eens oort winter-salou is...quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:46 schreef Frezer het volgende:
[..]
. Niet gedacht dat daar nog zo veel Nederlanders naar toe gaan.
Morgen een dagje in-skiën in Winterberg,.
hopelijk valt die hoeveelheid nog ff in Val Thorensquote:Op dinsdag 27 december 2005 13:05 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
in ieder geval is de sneeuw er goed. momenteel 40 cm dal en 70 cm berg![]()
Deze week valt er nog een flinke hoeveelheid in VT, maak je geen zorgen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:31 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
hopelijk valt die hoeveelheid nog ff in Val Thorens
3 jaar geleden was het ideaal: de zaterdag dat wij aankwamen heeft het de hele dag en nacht gesneeuwd, de volgende ochtend toen we voor het eerst gingen skien scheen de zon prachtig en was de sneeuw heerlijk (een halve meter verse poedersneeuwquote:Op dinsdag 27 december 2005 22:22 schreef WorstKaas het volgende:
[..]
Deze week valt er nog een flinke hoeveelheid in VT, maak je geen zorgen.
Vorig jaar kwam de sneeuw ook pas laat op gang.
Ik ben er gisteren geweestquote:Op woensdag 28 december 2005 01:14 schreef Sport_Life het volgende:
hmm misschien volgende week n dagje Winterberg..![]()
.
mijn ervaring in Val Thorens is dat bij lawinegevaar eigenlijk altijd alle pistes gewoon open zijn, het gevaar geldt meer voor off-piste.quote:Op woensdag 4 januari 2006 04:08 schreef spooky1234 het volgende:
Vrijdag ga ik een lang weekendje Les Deux Alpes doen.
Ik vraag me alleen af in hoeverre 4/5 lawine gevaar vervelend zal zijn... Ik ben niet van plan om offpiste te gaan maar t zou wel relaxed zijn als genoeg pistes en liften open zijn.
Heeft iemand toevallig ervaring met een rit naar de alpen buiten tolwegen om? Ik zit er dit jaar aan te denken want het scheelt 2 keer 40 euro als ik de tolwegen vermijd en volgens de routeplanner heb ik per keer 2 uur extra reistijd. Dat zijn een hoop biertjes.. maar ik vraag me alleen af hoe duidelijk is het om de weg te vinden buiten de tolwegen en hoe veilig zijn die wegen?
Dezelfde schoenen nog snel gekocht voor vertrek begin december, inmiddels weer terug gebracht. Volgens mij een prima schoen, maar het was een probeersel met mijn moeilijke voeten. Ik had geen tijd om Strolz schoenen te laten maken, dan ben ik van het gezeur af. Maar goed, deze gaan dus weer terug en afspraak maken bij mr. Strolz, kan niet wachten...quote:
Beter!! Mijn vakantie richting Ortisei is een beetje op losse schroeven komen te staan ivm veranderende plannen van mijn reisgenoten,quote:Op donderdag 5 januari 2006 08:03 schreef kaputwiehund het volgende:
Ik ga dadelijk de aanbetaling doen voor mijn pensionnetje. vrijdag de 13e rijden we richting Italië![]()
Daar kan ik altijd heel slecht tegenquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:06 schreef Frezer het volgende:
[..]
Beter!! Mijn vakantie richting Ortisei is een beetje op losse schroeven komen te staan ivm veranderende plannen van mijn reisgenoten,.
je moest inflitsenquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:15 schreef eL. het volgende:
[afbeelding]
(later zal ik een linkje plaatsen met alle foto's)
Ik eind jan, begin feb.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:59 schreef Knoekie het volgende:
Ik ga begin februari weer een weekje naar Saalbach/Hinterglemm.
Hoorde dat er vandaag veel sneeuw gevallen was daar.
vanwege de schaduw..quote:
Ben benieuwd naar je linkje met foto's aangezien ik ook in Solden geweest ben.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:15 schreef eL. het volgende:
(later zal ik een linkje plaatsen met alle foto's)
Ik snapte je wel, maar inflitsen over dát oppervlak lijkt me een beetje moeilijk gaan. De foto die ik postte was nog onbewerkt en kwam uit mijn DSLR, waarmee ik heb onderbelicht, om alle info op de plaat te krijgen. Dit is ongeveer wat het moet worden (uiteraard zijn dit andere foto's en gestitched) .....quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:52 schreef Ewaldus het volgende:
vanwege de schaduw..
maar serieus mooie foto.. met die 'sneeuwstormen' daar op dat topje in de verte..
Denk dat het wel druk zal zijn omdat je in de vakantieperiode zit, voor de rest geen idee, ben nog nooit in dat gebied geweest.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:37 schreef Chepke het volgende:
Ik ga naar Zell am See eind februari. Ben er nog nooit geweest, kan iemand mij er iets over vertellen wat betreft drukte op pistes, sneeuwzekerheid, uitdagende pistes ja/nee enz...
Ik ga er ook heenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:37 schreef Chepke het volgende:
Ik ga naar Zell am See eind februari. Ben er nog nooit geweest, kan iemand mij er iets over vertellen wat betreft drukte op pistes, sneeuwzekerheid, uitdagende pistes ja/nee enz...
Weet ik nog niet, heb niet zelf geboekt...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:29 schreef Wokkel1982 het volgende:
[..]
Ik ga er ook heen![]()
Welk hotel/pension zit je?![]()
Ik vertrek over 3 dagen naar het zonnige Saalbachquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:04 schreef Luni het volgende:
Zo, mijn laatste uurtje werken, morgennacht vertrek ik naar Saalbach.
En ligt er veel sneeuw?? Ik ga er misschien volgende week heen..quote:Op maandag 23 januari 2006 13:58 schreef its_me_ het volgende:
A.s vrijdag vertrek ik met een groep met Sportura naar Tignes! Hoop dat ik niet zo'n probleem reis heb van Sportura! Maargoed, dat zien we wel. Ik heb er zin in!![]()
Niet meer zo zonnig als je daar aankomt volgens de voorspellingen.. Ik ga naar Ellmau en daar was het de afgelopen tijd echt een super weertje alleen zondag, maandag en dinsdag is er sneeuw (alsdus de voorspelling..)quote:Op woensdag 1 februari 2006 00:26 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ik vertrek over 3 dagen naar het zonnige Saalbach![]()
![]()
![]()
wees blij met die verse sneeuw: heerlijk skienquote:Op donderdag 2 februari 2006 09:10 schreef Vliegenmepper het volgende:
[..]
Niet meer zo zonnig als je daar aankomt volgens de voorspellingen.. Ik ga naar Ellmau en daar was het de afgelopen tijd echt een super weertje alleen zondag, maandag en dinsdag is er sneeuw (alsdus de voorspelling..)![]()
Ben vorig jaar in Mayrhofen geweest, zat in een pension was eigenlijk 10 minuten vanaf het centrum lag. Lekker rustig daar dus.... Voor wat betreft het centrum, ja dat is erg druk (zat dan ook wel in de krokus) en er word inderdaad genoeg gezopen, heb zelf niet zoveel last gehad van die lui aangezien ik niet tot in de late uurtjes door ben gegaan.... Zag wel vaak een spoor van vernielingen 's ochtends...quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:08 schreef LSS het volgende:
Mayrhofen wordt het dit jaar voor mij. Ik was laat met boeken en had dus niet zoveel keus meer. Ik heb me laten vertellen dat Mayrhofen altijd propvol zit met feestend volk die zich de hele avond klemzuipen en er niet komen om te skiën of te boarden maar om debiel te gaan doen en overlast te veroorzaken tot diep in de nacht, Klopt dit? Ik ga trouwens de week voor de voorjaarsvakantie, hopen dat dat nare volk een week later komt.
Dat mag van mij dan 's nachts vallen en niet overdag, als het overdag te hard sneeuwt krijg je allemaal van die losse troep op de piste, plus dat je zelf nog eens verdomd weinig ziet...quote:Op donderdag 2 februari 2006 09:12 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
wees blij met die verse sneeuw: heerlijk skien![]()
Ga straks boeken voor het weekend van 16 februari!quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:37 schreef Coastertommm het volgende:
Nog iets langer dan 2 weekjes.. en ik sta op de skies! Woehoee!
Hoe was het skigebied zelf?quote:Op zondag 5 februari 2006 13:38 schreef Afwezig het volgende:
Net terug uit Zell am See / Kaprun. Heer-lijk. Hele week alleen maar zon gehad, laatste 2 dagen pistes in Zell am See wat mindere kwaliteit door de zon, maar Kaprun perfect. Geen wolk gezien, geen sneeuwvlokje gevallen.
Ik ben vanmorgen terug gekomen. Toen we aankwamen sneeuwde het goed en was het koud. Vanaf zondag hadden we iedere dag zon. Dit was lekker alleen de kwaliteit van de sneeuw ging snel achteruit door de hoge temperaturen. Er ontstonden dus veel ijzige pistes, en op een aantal lager gelegen gedeeltes kwamen er stenen boven de sneeuw, maar deze kun je ontwijken.quote:Op woensdag 1 februari 2006 00:49 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
En ligt er veel sneeuw?? Ik ga er misschien volgende week heen..
Geweldig. Voor alle niveaus genoeg te doen. Zell am See voor de meer gevorderden, Kaprun voor de beginners. Pistes lagen er alle dagen prachtig bij, werden elke dag netjes bijgehouden. Door de hoge tempraturen werd het wel minder einde van de week, maar ik heb gehoord dat er inmiddels dus weer een mooie nieuwe witte laag ligt. Ik ben de jaren hiervoor in Niederau en Axamer-Lizum geweest, maar dan is dit toch wel heel veel mooier! Vorige week was het er ook nog niet belachelijk druk, dus ik heb een geweldige week gehad.quote:
Ben ook afgelopen zaterdag terug gekomen uit Saalbach, wat een prachtig skigebied is het zeg!quote:Op zondag 5 februari 2006 11:43 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Gisteren terug gekomen uit saalbach hinterglemm, echt fantastische vakantie gehad, ik ga dus echt nooit meer naar frankrijk op wintersport, de gezelligheid is gewoon niet te vergelijken en de pistes zijn ook gewoon reuzegoed.
we hebben de hele week zon gehad, van de ene kant wel jammer want een keer verse sneeuw is ook wel fijn. maar de temperatuur was goed te hebben.... lekker in shirtje in de bergen zitten eten....
http://www.hinterglemm.mijnalbums.nl/
met blauwe jas ben ik
anderen die erop staan zijn zus en zwager.
mijn vriendin had besloten om voor dr vakantie dr been al te breken..... :\')
Ik wil wel in jouw plaats gaan hoorquote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:05 schreef Sport_Life het volgende:
fucking klote zooi, heb gisteren te horen gekregen dat ik verplichte colleges heb (werkgroepen) in de week dat ik mijn vakantie heb geboekt, daar gaat mn geld
en nog erger de vakantie!
.
Ben nu van alles aan het regelen, maar ben bang dat het feest niet door gaat.
Iemand een idee hoe dat zit met die annuleringsverzekering? Is studie een geldige reden om die te gebruiken??
* Sport_Life baalt enorm...![]()
zie profiel, hotelschoolquote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:52 schreef Sport_Life het volgende:
Doe dan wel kraagje omhoog en uitsluitend praten over je rijke pappie en mammie.
Nee, tis geen Corpsvereniging, maar ze willen gewoon geen "vreemden" mee hebben.
Fijn om te horen!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:59 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Geweldig. Voor alle niveaus genoeg te doen. Zell am See voor de meer gevorderden, Kaprun voor de beginners. Pistes lagen er alle dagen prachtig bij, werden elke dag netjes bijgehouden. Door de hoge tempraturen werd het wel minder einde van de week, maar ik heb gehoord dat er inmiddels dus weer een mooie nieuwe witte laag ligt. Ik ben de jaren hiervoor in Niederau en Axamer-Lizum geweest, maar dan is dit toch wel heel veel mooier! Vorige week was het er ook nog niet belachelijk druk, dus ik heb een geweldige week gehad.
Dus het skigebied zelf was helemaal toppie!
Minimaal Tjechië. Wel ver, maar ook nog steeds best goedkoop. Het is daar iig wel volwaardig skieën/snowboarden in tegenstelling tot Winterberg. De pistes zijn wel een stuk kleiner, korter en minder steil, maar voor de beginnende wintersporter is het prima te doen en uitdagend genoeg.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:27 schreef Driverrrr het volgende:
Hey allemaal, het lijkt mij echt super leuk om een keer te snowboarden...
Dus ik zat erover te denken om binnenkort een keer 2 dagen te gaan snowboarden, het liefst zo dicht mogelijk van Nederland, en natuurlijk zo goedkoop mogelijk(wel echte piste, geen hal)
Iemand tips?
Ja het was echt hardstikke leuk. Tja die busreis. Op een of andere manier lukt het mij nooit om daar echt te slapen. Zo ff zoeken welke foto's ik hier ga plaatsen. Heb pas 1GB aan foto'squote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:59 schreef eL. het volgende:
Klinkt goed Knoekie (behalve de busreis dan).
Uhm zorg er in eerste instantie dat ie een dubbele lens heeft. Ik denk dat elke dat tegenwoordig wel heeft maarje voor de zekerheid. Als je dat niet heb is het namelijk echt klote. Ik kan het wetenquote:Op zondag 12 februari 2006 22:19 schreef dady het volgende:
Ik moet nog even een skibril halen. Ik ga in de krokusvakantie skieen, dus meestal wel aardig zonnig en zit in Zwitserland. Welke soort lens kan ik nu het best halen zodat, een beetje een all-round bril?
Bedankt.
Sinner heeft wel leuke brillen voor weinig.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:46 schreef Coconut het volgende:
Ik moet ook nog een nieuwe zonnebril hebben, ook maar eens even naar kijken binnenkort.
Nog maar 2,5 week![]()
Ja ik heb nu ook een Sinner, maar die is behoorlijk waardeloos met mist, sneeuwval e.d.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:24 schreef Luni het volgende:
Sinner heeft wel leuke brillen voor weinig.
Daar heb ik een skibril voor i.p.v. een zonnebril.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:30 schreef Coconut het volgende:
[..]
Ja ik heb nu ook een Sinner, maar die is behoorlijk waardeloos met mist, sneeuwval e.d.
Een goggle bedoel je? Dat vind ik helemaal 10x niksquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:35 schreef Luni het volgende:
Daar heb ik een skibril voor i.p.v. een zonnebril.
Waar ski jij met sneeuw of mist dan in? Blind met je zonnebril of met spleetogen zonder enige bril?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:54 schreef Coconut het volgende:
[..]
Een goggle bedoel je? Dat vind ik helemaal 10x niks![]()
En dan lopen je hele ogen vol met tranen, altijd spanned wat voor relief je tegenkomtquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:06 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Waar ski jij met sneeuw of mist dan in? Blind met je zonnebril of met spleetogen zonder enige bril?
Precies... Heel relaxedquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:52 schreef dady het volgende:
[..]
En dan lopen je hele ogen vol met tranen, altijd spanned wat voor relief je tegenkomt![]()
Ja, beetje op goed geluk enzoquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:06 schreef Drive-r het volgende:
Waar ski jij met sneeuw of mist dan in? Blind met je zonnebril of met spleetogen zonder enige bril?
Een gewone, goeie zonnebril is voldoende voor het skien als het weer goed is. Zolang je genoeg zonlicht hebt, zie je voldoende en zijn je ogen beschermd. Als het vervolgens minder wordt, bewolkt, mistig of sneeuw, zie je geen donder meer en is een goggle oftewel skibril met licht glas (geel/oranje/roze) aan te raden. Zeker voor een beginner kan slecht zicht vervelend zijn, je wordt er alleen maar nog onzekerder van. Kijk of je anders iets van een kennis kan lenen?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 07:42 schreef Stevie_ het volgende:
Ik ga zondag naar L'Alpe d'Huez, geregeld via Sportura. Het is voor mij de eerste keer wintersport dus er zit een 5 daagse skicursus bij.
Wat ik me afvraag, is een gewone zonnebril nou voldoende op de piste of is zo'n grote skibril aan te raden??!
Gecondoleerdquote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:39 schreef sander89 het volgende:
Maar vanvond met de bus naar Oostenrijk![]()
![]()
![]()
www.photobucket.comquote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:21 schreef Knoekie het volgende:
Weet iemand hier een goede site om me foto's te hosten?
Na ik meestal wel aardig vorig jaar was ik met me klas naar Oostenrijk maar was erg gezellig in de bus dus we gingen pas om 4 uur slapen. Om 7 uur waren we aangekomen in Murau en om 11 stond ik al op de Kreischbergquote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:18 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Inderdaad, ik kan nooit slapen in die bussen![]()
Neem altijd factor 10 en 25 mee. Factor 10 doe ik meestal erop. En dan in de middag smeer ik nog een keer, 25 doe ik alleen als ik al een beetje bruin ben gewordenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:51 schreef Toxic_nl het volgende:
Nu ik 1 keer op wintersport ben geweest, heb ik geleerd dat er daar 2 dingen heel belangrijk zijn.
Zonnebrandcreme + een zonnebril![]()
Maar welke factor zonnebrandcreme nemen jullie meestal mee?![]()
Trein = relaxedquote:Op woensdag 22 februari 2006 19:53 schreef niksweerd het volgende:
17 maart is het voor mij zover. Eerste keer op winterpsort. We gaan naar Kaprun, Oosterijk Morgenavond effe naar Snowworld en zondag ook nog effe.
Ik ga met de trein, is dat nu relaxed of niet??
Kan haast niet wachten, maar wordt het alleen maar leuker door!!!
Wat mij nog steeds niet duidelijk is de kleding. Drie lagen is toch eingelijk prima, thermo, pull met kraag en een jas. Of een fleece trui. tis voor mij de eerste keer dus heb geen ervaring met kleding.
ik moet nog 3 weken wachten..quote:
ik ga vandaag ( donderdag dus )quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:33 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
ik moet nog 3 weken wachten... Maar ben afgelopen weekend ook geweest dus heb niet zoveel te klagen
.
Ja dat dacht ik dus ook al, lekker onderuit zitten in die trein, s'nachts een bedje. gaat helemaal goed komen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:48 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Trein = relaxed
3 lagen is prima hoor, hangt ook van weer af, en hoogte skigebied. Als de zon schijnt kan je het met 2 lagen soms wel al af, anders is 3 lagen goed. Tenzij je echt kou-kleum bent.
Muts, bril (zonnebril en skibril) en handschoenen, dat zijn dingen die wel echt noodzakelijk zijn.
Goede tip voor beginnende mensen: tijgerbalsem voor de spieren![]()
Ik heb skibroek (zonder wat eronder, ja boxer), shirtje en een trui aan, meer niet. Als het warm wordt trek ik het shirtje uit. 3 lagen is imo echt veel te veel...quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:53 schreef niksweerd het volgende:
17 maart is het voor mij zover. Eerste keer op winterpsort. We gaan naar Kaprun, Oosterijk Morgenavond effe naar Snowworld en zondag ook nog effe.
Ik ga met de trein, is dat nu relaxed of niet??
Kan haast niet wachten, maar wordt het alleen maar leuker door!!!
Wat mij nog steeds niet duidelijk is de kleding. Drie lagen is toch eingelijk prima, thermo, pull met kraag en een jas. Of een fleece trui. tis voor mij de eerste keer dus heb geen ervaring met kleding.
Het eerste wat mij zowel bij het skien (2 jaar geleden) als snowboarden (vorig jaar) geleerd werd was hoe kom ik met die lift omhoog.quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:36 schreef Euc- het volgende:
je kan wel lachen hoor, maar je gaat spieren gebruiken waarvan je niet eens wist dat je ze had, en vooral de eerste keer, als je les neemt zul je waarschijjnlijk wel de 1e dag steeds die berg omhoog moeten lopen, omdat je niet met de lift mag, en dat lijkt me behoorlijk kut (ik kan me weinig herrineren van het leren skieen, ik was een jaar of 4/5, maar ik ben 3 weken terug met school geweest en de beginners waren flink aan het mopperen
ik was een weekje in Westendorf (vlakbij Kirchberg), ben ook een dagje naar Kirchberg geweest, het skieen viel me tegen, zat meer in liften dan dat ik aan het skieen wasquote:
Rekken en strekken voorkomt geen spierpijn. Ik zou het sowieso vooraf maar weglaten en alleen een goede warmingup doen, want rekken vooraf zorgt er alleen maar voor dat je meer spierpijn krijgt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:50 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
En verder is het handig om van te voren ff je spieren warm te maken en een beetje rek en strek oefeningen doen en naderhand ook, om de grootste spierpijn te voorkomen.
Dat is last minutequote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:05 schreef Euc- het volgende:
Je kunt met 4 personen 6 maart vertrekken voor 255 euro incl. reis, skipas en verblijf. Jeees, ik wil weer![]()
Jammer dat het geld op is
ZEKER veel geluk gehad.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:43 schreef Wokkel1982 het volgende:
Wij zijn zaterdagochtend om 3:30 vertrokken vanuit Kaprun, net op tijd zo bleek. De eerste 4 uur alleen maar file, en de weg werd vlak achter ons afgesloten, we vormden dus als het ware het einde van de file. Na zo'n 40km 'stockende Verkehr' zijn we via Mannheim gereden en daarna geen problemen gehad, met een aardige snelheid naar huis gereden waar we rond 4 uur aankwamen.![]()
Veel geluk gehad dus.![]()
ook geluk gehad. Wij zijn op een gegeven moment heel snel de snelweg afgegaan op zoek naar een hotel. 10min later is alles afgesloten. De op en afritten. Anders hadden we lekker op de snelweg moeten blijven staan en hadden we pas om half 10 weg mogen gaan vandaag.....quote:Op zondag 5 maart 2006 21:50 schreef Wokkel1982 het volgende:
[..]
Een maatje van me was twee uurtjes later weg gegaan, en hij was 3 uur in de nacht pas thuis.![]()
zoals gezegt hebben wij over 240KM ruim 13 uur gedaan. Dat is een kleine 25KM aan snelheid rijden....quote:Op zondag 5 maart 2006 21:59 schreef 14.gif het volgende:
Wij zijn vrijdagmiddag om 13:30 vertrokken, we waren 's ochtends 6:30 thuis....
Op een gegeven moment was het zo erg dat we, letterlijk, een uur bezig waren met de oprit van een snelweg
waar ben jij er af gegaan dan? want wij zijn er af gegaan om te tanken en toen gewoon een dorp in gereden met vervolgens een hele stoet auto´s achter ons aan die ons maar bleven volgen. Of we nou goed reden of niet. Gingen wij keren ging iedereen keren. En wij zijn toen op die manier een 4 sterren hotel tegen gekomen met mega veel slaap ruimte en daar zijn we gaan overnachten.quote:Op zondag 5 maart 2006 22:20 schreef Carport het volgende:
Op een gegeven moment vond iemand het nodig om een afrit te nemen en een hotel in een dorp te zoeken: doe dat dus nooit! We kwamen op een dikbesneeuwde doorgaande weg uit, zonder dat we wisten waar we nou naar toe gingen. Dat bij een zicht van +/- 10 meter op een spekgladde weg is niet echt aan te raden. Nadat we ergens gekeerd waren en de snelweg weer op wilden, kwamen we er dus bijna niet meer tussen. Geluk was wel dat we waarschijnlijk vlak achter een stel sneeuwschuiver zaten, de weg was iets schoner en beide rijstroken reden met ongeveer dezelfde snelheid (zo'n 60 km/u).
Uiteindelijk iets van 18 uur over de reis gedaan...
Leuk was daar een audi A4 TDI zwart bij en een 9 persoons busje van eurocar?quote:Op zondag 5 maart 2006 22:33 schreef Carport het volgende:
Ergens op de A8 tussen München en Karlsruhe, even voorbij Stuttgart. Als ik even snel op de kaart kijk, kan het wel eens bij Heimsheim geweest zijn. Tanken hadden we gelukkig al voor de drukte gedaan dus we konden gelukkig overal doorrijden, maar als je echt moet tanken en je staat meer dan een uur te wachten bij zo'n pomp heb je toch wel een probleem.
Wel zijn we bij München (bij Dachau) ergens binnendoor gegaan samen met nog een heleboel anderen
Oh, das wel bizar inderdaadquote:Op zondag 5 maart 2006 22:12 schreef ook_gek het volgende:
[..]
zoals gezegt hebben wij over 240KM ruim 13 uur gedaan. Dat is een kleine 25KM aan snelheid rijden....
Ziet er netjes uit jaquote:Op zondag 5 maart 2006 23:05 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
Dit was tijdens de terug weg. Gezegt moet worden dat het onwijs gaaf er uit ziet. En ontiegelijk mooi
Das toch niet zo bijzonder, zo zag het er in Nederland donderdagochtend ook uitquote:Op zondag 5 maart 2006 23:05 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
Dit was tijdens de terug weg. Gezegt moet worden dat het onwijs gaaf er uit ziet. En ontiegelijk mooi
http://home.wanadoo.nl/smek/winter/MOV01604.MPGquote:Op maandag 6 maart 2006 13:57 schreef Toxic_nl het volgende:
Ook_gek, gooi alsjeblieft die filmpjes + foto's online!![]()
Zo gek!quote:Op maandag 6 maart 2006 19:38 schreef ook_gek het volgende:
[..]
http://home.wanadoo.nl/smek/winter/MOV01604.MPG
hier een stukje.
PS
ja ik zit ondertussen aan de telefoon....
http://home.wanadoo.nl/smek/winter/MOV01603.MPG
Deze is leuk voor het commentaar van mij whehehehe
[afbeelding]
Kijk en dan sta je opeens zo er bij om het verkeer te regelen![]()
Zo gingen wij dus ook glijden... met de bus dus. Chauffeur dacht dat het niet nodig was om de sneeuwkettingen onder te gooien, tot het ineens harder begon te sneeuwen en de weg in een ijsbaan veranderde (ook omhoog ja). Verder stonden we 20 km verderop weer stil omdat er een vrachtwagen overdwars op de snelweg stond geparkeerd met de voorkant in de vangrail en weer een paar km verder nog een vrachtauto die de weg half versperde met daarvoor 2 of 3 auto's die elkaar geraakt hadden.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:38 schreef ook_gek het volgende:
[..]
http://home.wanadoo.nl/smek/winter/MOV01604.MPG
hier een stukje.
PS
ja ik zit ondertussen aan de telefoon....
Wat zeg je?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:58 schreef ook_gek het volgende:
ik hoop dat jullie mijn accent kunnen verstaan![]()
bij sneeuwval staan ze inderdaad altijd te controleren. het is tevens verplicht sneeuwkettingen bij je te hebben als je vanaf moutiers de weg naar Val Thorens inslaat. Ook wel zo verstandig want wij hebben ook al enkele keren de sneeuwkettingen moeten gebruiken omdat je anders de berg niet opkomt (lees: achteruit gaat glijden)quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:30 schreef Vogue het volgende:
De wegen naar Val Tho waren gisteren weer redelijk opgeruimd en sneeuwvrij. Voor het weekend voorspellen ze wel veel sneeuw, dus ik denk dat je vanaf Moutiers wel wat problemen gaat krijgen en dat het na Les Menuires echt dramatisch wordt. Heb je sneeuwkettingen cq winterbanden? Want van de week lieten ze je de bergen niet opgaan zonder sneeuwkettingen, strenge controles daar!
IDD, dit jaar gelukkig niet nodig gehad (eerste keer met bus trouwens)quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:57 schreef Vogue het volgende:
Ja je hebt ook sneeuwkettingen voor bussen![]()
jah hehe maar dan moet die chauffeur ze wel om doen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:57 schreef Vogue het volgende:
Ja je hebt ook sneeuwkettingen voor bussen![]()
Ik ben een irl TomTom systeem, je mag mij hebben voor een skipas en verblijf in frankrijkquote:
Maar je kunt voor hetzelfde bedrag ook 4 uur vrij skieen incl. materiaalhuur. Nu vroeg ik mij af wat het slimste is om te doen, 2 uur les nemen en je door een instructeur fatsoenlijk laten begeleiden of 4 uur zelf wat gaan aanrommelen?quote:(alleen in Landgraaf, niveau 2 & 3)
Tijdens deze weekendcursus zal er tussen 14:00 en 16:00 uur les worden gegeven voor zowel skiërs als voor snowboarders. U kunt tijdens deze twee uur durende cursus uw techniek verbeteren. Er is ook mogelijkheid om na deze les nog twee uur vrije pistetoegang te boeken. Zo kunt u direct het geleerde in praktijk toepassen.
Tarief
2 uur les inclusief materiaalhuur: ¤ 49,50
Hee mede-Bad Gastein-ganger, je moet in dit topic zijnquote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:32 schreef WebForce het volgende:
Ik ga over 3 weken naar Bad Gastein, er veel zin in. Alleen kan niet echt verhalen vinden van iemand die er al geweest is. En dan ben ik eigenlijk benieuwd naar het uitgaan, het skieen geloof ik wel dat dat top is
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |