abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35118414
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:54 schreef Coconut het volgende:

[..]

Een goggle bedoel je? Dat vind ik helemaal 10x niks
Waar ski jij met sneeuw of mist dan in? Blind met je zonnebril of met spleetogen zonder enige bril?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_35120239
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:06 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Waar ski jij met sneeuw of mist dan in? Blind met je zonnebril of met spleetogen zonder enige bril?
En dan lopen je hele ogen vol met tranen, altijd spanned wat voor relief je tegenkomt
pi_35120582
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:52 schreef dady het volgende:

[..]

En dan lopen je hele ogen vol met tranen, altijd spanned wat voor relief je tegenkomt
Precies... Heel relaxed
pi_35134366
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:06 schreef Drive-r het volgende:
Ja, beetje op goed geluk enzo Gelukkig de afgelopen 2 jaar alleen maar volop zon gehad
amokaapjeeh O+
  donderdag 16 februari 2006 @ 22:55:27 #105
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35171447
* ook_gek gaat volgende week donderdag naar St. Johann im Pongau
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_35177984
Ik ga zondag naar L'Alpe d'Huez, geregeld via Sportura. Het is voor mij de eerste keer wintersport dus er zit een 5 daagse skicursus bij.

Wat ik me afvraag, is een gewone zonnebril nou voldoende op de piste of is zo'n grote skibril aan te raden??!
pi_35178239
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 07:42 schreef Stevie_ het volgende:
Ik ga zondag naar L'Alpe d'Huez, geregeld via Sportura. Het is voor mij de eerste keer wintersport dus er zit een 5 daagse skicursus bij.

Wat ik me afvraag, is een gewone zonnebril nou voldoende op de piste of is zo'n grote skibril aan te raden??!
Een gewone, goeie zonnebril is voldoende voor het skien als het weer goed is. Zolang je genoeg zonlicht hebt, zie je voldoende en zijn je ogen beschermd. Als het vervolgens minder wordt, bewolkt, mistig of sneeuw, zie je geen donder meer en is een goggle oftewel skibril met licht glas (geel/oranje/roze) aan te raden. Zeker voor een beginner kan slecht zicht vervelend zijn, je wordt er alleen maar nog onzekerder van. Kijk of je anders iets van een kennis kan lenen?
pi_35180353
bij mooi weer: zonnebril met donkere glazen (liefst minimaal 80% uv-werend)
bij bewolking: zonnebril met gele/oranje glazen (heb zonnebril met verwisselbare glazen)
bij sneeuwval of bewolking met veel kou: goggle met gele/oranje glazen

bij bewolking en sneeuwval zorgen gele/oranje glazen voo rmeer contrast en blijf je de meeste hobbels en bobbels zien in de sneeuw, met ene gewone zonnebril vallen die details weg en ski/snowboard je totaal niet lekker.

mijn wintersport in Val Thorens van 6 tot 15 januari was perfect, als kon de sneeuw iets beter: wat ijzig
jammer genoeg heb ik wel op de 2e dag mijn kniebanden in mijn linkerknie uitgerekt door een zware val waarbij ook een stabilisator van mijn ski afgebroken is. gelukkig kon ik met een ingetapete knie en wat pijnstillers de rest van de week nog skieen. de afgebroken stabilisator heeft geen nadelig effect gehad gelukkig

22 april ga ik weer een week naar Val Thorens om te skieen, maar dan met huur skies: dan boeit het niet zo als iets van je ski afbreekt
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_35181171
In Oostenrijk gaat het regenen onder de 1500 meter.
pi_35182582
Waar ik naar toe ga is het in het dal ook nu iets boven nul. Maar komende dagen is voorspelt dat het net vriest in het dal en ook mischien beetje sneeuw en zonnetje.

Maar vanvond met de bus naar Oostenrijk
............................
pi_35182991
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:39 schreef sander89 het volgende:
Maar vanvond met de bus naar Oostenrijk
Gecondoleerd
pi_35184523
Ik vertrek om 17.15u met de bus naar Ellmau, Oostenrijk voor een dikke week
pi_35186006
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:51 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Gecondoleerd
Inderdaad, ik kan nooit slapen in die bussen
pi_35186132
Weet iemand hier een goede site om me foto's te hosten?
pi_35186337
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:21 schreef Knoekie het volgende:
Weet iemand hier een goede site om me foto's te hosten?
www.photobucket.com
pi_35188776
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:18 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Inderdaad, ik kan nooit slapen in die bussen
Na ik meestal wel aardig vorig jaar was ik met me klas naar Oostenrijk maar was erg gezellig in de bus dus we gingen pas om 4 uur slapen. Om 7 uur waren we aangekomen in Murau en om 11 stond ik al op de Kreischberg
............................
pi_35192730
Morgen naar Kirchberg
pi_35194024
Morgen naar Abtenau:D
met de Kerst al in Brixen im thale geweest
dus heb dit jaar 3wkn skivakantie :D:D
  vrijdag 17 februari 2006 @ 18:19:23 #119
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35197373
ik ga pas volgende week donderdag
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_35200429
Waarschijnlijk laatste keer dat ik in dit topic kom voor ik weg ga, dus iedereen veel plezier en wie weet tot ooit.
pi_35238923
Nu ik 1 keer op wintersport ben geweest, heb ik geleerd dat er daar 2 dingen heel belangrijk zijn.

Zonnebrandcreme + een zonnebril

Maar welke factor zonnebrandcreme nemen jullie meestal mee?
Een Nazi is een duitser, maar dan erger.
pi_35241252
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:51 schreef Toxic_nl het volgende:
Nu ik 1 keer op wintersport ben geweest, heb ik geleerd dat er daar 2 dingen heel belangrijk zijn.

Zonnebrandcreme + een zonnebril

Maar welke factor zonnebrandcreme nemen jullie meestal mee?
Neem altijd factor 10 en 25 mee. Factor 10 doe ik meestal erop. En dan in de middag smeer ik nog een keer, 25 doe ik alleen als ik al een beetje bruin ben geworden
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:53:40 #123
44882 niksweerd
Des te hoger, des te BimBam
pi_35377941
17 maart is het voor mij zover. Eerste keer op winterpsort. We gaan naar Kaprun, Oosterijk Morgenavond effe naar Snowworld en zondag ook nog effe.
Ik ga met de trein, is dat nu relaxed of niet??
Kan haast niet wachten, maar wordt het alleen maar leuker door!!!

Wat mij nog steeds niet duidelijk is de kleding. Drie lagen is toch eingelijk prima, thermo, pull met kraag en een jas. Of een fleece trui. tis voor mij de eerste keer dus heb geen ervaring met kleding.
Ik probeerde Coke te snuiven, maar de fles paste niet in mijn neus.
  woensdag 22 februari 2006 @ 20:07:13 #124
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35378505
* ook_gek gaat morgen avond al
  woensdag 22 februari 2006 @ 21:48:46 #125
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_35383932
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:53 schreef niksweerd het volgende:
17 maart is het voor mij zover. Eerste keer op winterpsort. We gaan naar Kaprun, Oosterijk Morgenavond effe naar Snowworld en zondag ook nog effe.

Wat mij nog steeds niet duidelijk is de kleding. Drie lagen is toch eingelijk prima, thermo, pull met kraag en een jas. Of een fleece trui. tis voor mij de eerste keer dus heb geen ervaring met kleding.
Trein = relaxed
3 lagen is prima hoor, hangt ook van weer af, en hoogte skigebied. Als de zon schijnt kan je het met 2 lagen soms wel al af, anders is 3 lagen goed. Tenzij je echt kou-kleum bent.
Muts, bril (zonnebril en skibril) en handschoenen, dat zijn dingen die wel echt noodzakelijk zijn.

Goede tip voor beginnende mensen: tijgerbalsem voor de spieren
pi_35384196
Koop nooit de goedkoopste sneeuwbril bij de Perry sport, ik kon echt niets zien toen het sneeuwde, de bril besloeg steeds heb uiteindelijk mijn gewone zonnebril maar opgezet..
pi_35389307
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 18:19 schreef ook_gek het volgende:
ik ga pas volgende week donderdag
ik moet nog 3 weken wachten.. . Maar ben afgelopen weekend ook geweest dus heb niet zoveel te klagen .
  donderdag 23 februari 2006 @ 01:17:33 #128
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35393045
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 23:33 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

ik moet nog 3 weken wachten.. . Maar ben afgelopen weekend ook geweest dus heb niet zoveel te klagen .
ik ga vandaag ( donderdag dus )
  donderdag 23 februari 2006 @ 20:35:36 #129
44882 niksweerd
Des te hoger, des te BimBam
pi_35419370
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:48 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Trein = relaxed
3 lagen is prima hoor, hangt ook van weer af, en hoogte skigebied. Als de zon schijnt kan je het met 2 lagen soms wel al af, anders is 3 lagen goed. Tenzij je echt kou-kleum bent.
Muts, bril (zonnebril en skibril) en handschoenen, dat zijn dingen die wel echt noodzakelijk zijn.

Goede tip voor beginnende mensen: tijgerbalsem voor de spieren
Ja dat dacht ik dus ook al, lekker onderuit zitten in die trein, s'nachts een bedje. gaat helemaal goed komen.
Ik heb gelukkig goede handschoenen en een goede skibril voor brildrager gekocht en ja ben een koukleum, maar zal wel goed komen.
Hahaha tijgerbalsem!!!! geweldig, maar misschien wel aan te raden ja.
Ik probeerde Coke te snuiven, maar de fles paste niet in mijn neus.
  donderdag 23 februari 2006 @ 22:36:23 #130
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_35424326
je kan wel lachen hoor, maar je gaat spieren gebruiken waarvan je niet eens wist dat je ze had, en vooral de eerste keer, als je les neemt zul je waarschijjnlijk wel de 1e dag steeds die berg omhoog moeten lopen, omdat je niet met de lift mag, en dat lijkt me behoorlijk kut (ik kan me weinig herrineren van het leren skieen, ik was een jaar of 4/5, maar ik ben 3 weken terug met school geweest en de beginners waren flink aan het mopperen
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_35429625
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:53 schreef niksweerd het volgende:

Ik heb skibroek (zonder wat eronder, ja boxer), shirtje en een trui aan, meer niet. Als het warm wordt trek ik het shirtje uit. 3 lagen is imo echt veel te veel...

En verder is het handig om van te voren ff je spieren warm te maken en een beetje rek en strek oefeningen doen en naderhand ook, om de grootste spierpijn te voorkomen.
pi_35429667
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 22:36 schreef Euc- het volgende:
je kan wel lachen hoor, maar je gaat spieren gebruiken waarvan je niet eens wist dat je ze had, en vooral de eerste keer, als je les neemt zul je waarschijjnlijk wel de 1e dag steeds die berg omhoog moeten lopen, omdat je niet met de lift mag, en dat lijkt me behoorlijk kut (ik kan me weinig herrineren van het leren skieen, ik was een jaar of 4/5, maar ik ben 3 weken terug met school geweest en de beginners waren flink aan het mopperen
Het eerste wat mij zowel bij het skien (2 jaar geleden) als snowboarden (vorig jaar) geleerd werd was hoe kom ik met die lift omhoog.
pi_35437864
Zonder liften is het echt niet te doen, hoor... dan kun je alleen maar van die kleine kutstukjes... en liften is weinig moelijks aan...
pi_35438191
Met snowboard hebben veel mensen er wel last van. Ik niet gelukkig :p.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 12:34:48 #135
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_35439273
Hmm ik heb zelf toch eerst wat basis dingetjes geleerd voor ik de lift in werd geschopt. De eerste lift was dan wel een sleeplift, dat zal er wel mee te maken hebben gehad. Maar het lijkt me sterk dat ze je een sleep inschoppen zonder dat je enige basis hebt meegekregen. Zo wel, dan vind ik het knap onprofessioneel, je kunt je lelijk verdraaien in een sleep.
pi_35439301
ALs je je in een lift al blesseert kun je beter helemaal niet gaan skien of snowboarden..
pi_35439825
Sleepliften kunnen lastig zijn met een snowboard, maar die op hellingen waar je voor het eerst leert snowboarden behoren dat niet te zijn...
pi_35503939
Weer terug uit Ellmau

SUPERVET!!!
pi_35504577
Terug uit Lermoos, heb geweldig genoten!!
pi_35504965
Net terug uit Alpe D'Huez. Schitterend weer gehad! Bij aankomst in Alpe D'Huez lag er net een vers pakje sneeuw van 50cm. Dit gepaard met een fel zonnetje en strak blauwe lucht voor de rest van de week. Echt super!

Was de eerste keer skieen voor mij....op dag 3 hadden we al ski-les op de blauwe pistes en gisteren lukte rood ook goed en gecontroleerd. Dat viel mij dus erg mee
Volgend wil ik weer! Alleen dan Oostenrijk, schijnt daar veel meer begroeiing te zijn...ik vond het in Frankrijk namelijk vrij kaal....
  zondag 26 februari 2006 @ 11:50:34 #141
131526 ericajax
LACHEN HOOR.
pi_35504983
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:18 schreef zijle het volgende:
Morgen naar Kirchberg
ik was een weekje in Westendorf (vlakbij Kirchberg), ben ook een dagje naar Kirchberg geweest, het skieen viel me tegen, zat meer in liften dan dat ik aan het skieen was maar het apres-skien daar was prachtig Was naar de London Pub geweest
10. Jari Litmanen
Ajacied ben je niet voor even, Ajacied ben je voor het leven
Biblis le Grosse Pedal Slakmoncul!!!
  zondag 26 februari 2006 @ 13:26:43 #142
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_35507705
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 00:50 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

En verder is het handig om van te voren ff je spieren warm te maken en een beetje rek en strek oefeningen doen en naderhand ook, om de grootste spierpijn te voorkomen.
Rekken en strekken voorkomt geen spierpijn. Ik zou het sowieso vooraf maar weglaten en alleen een goede warmingup doen, want rekken vooraf zorgt er alleen maar voor dat je meer spierpijn krijgt.
pi_35516199
Ik wil trouwens nog wel even melden dat Sportura het allemaal niet zo heel netjes geregeld heeft. Ik zal voorbeelden geven:

- bij aankomst in het gebied is het bagagedepot één pot nat. Het depot is niet meer dan een tent die half op instorten staat door hoeveelheden sneeuw. Tevens is het voor iedereen toegankelijk. Niet echt fijn dat dit de enige plek is waar je de rest v.d. dag al je waardevolle bagage kwijt moet.

- Nadat je je bagage profesorisch hebt weggedrukt in het 'tentje' is het niet echt duidelijk hoe & wat. Je krijgt je ski-pas in je handen gedrukt en het tijdstip van de ski-lessen via via te horen. Deze ski-lessen begonnen pas om 14.45 (op dat moment was het 09.00 smorgens!). Je gaat je dus ergens in de Yeti bar omkleden (Yeti bar is van Sportura). Je ondervind meteen de ranzigheid van deze toko...echt te ZIEK. Vervolgens ga je rond kutten op de piste tot 14.45 en kon je eindelijk beginnen met de lessen.....

- We zouden een ontbijtpakket krijgen voor de rest v.d. week...deze bleek alleen te bestaan uit yogurth, vla en nog wat meuk. Na protest door één van onze groepleiders kregen we dan de volgende dag een compleet pakket mee.

- Voor vertrek richting huis konden we de bagage tijdelijk kwijt in de lockers van het appartamenten complex...deze zouden rond 16u geopend worden...dit werd uiteindelijk 16.45. Ook toen moesten we ons weer ergens in een kuthok omkleden.

- De bus op de terugweg zou nog even mensen afzetten bij Antwerpen, Eindhoven, Utrecht en Amsterdam...(wij moesten naar Groningen). Aan het einde van de reis kregen we dan ook nog eens te horen dat we in Utrecht gedropt zouden worden en dan 3,5 uren konden wachten op een bus die ons VIA Amsterdam naar Groningen zou gaan brengen. Wij hebben dus mooi de trein gepakt.

- Het eten van het half pension dat Sportura eenbiedt bestaat uit 3 goede maaltijden en 2 baggermaaltijden.

- Personeel van Sportura lijkt één en al student...verklaart meteen alle ranzigheden in hun eigen bar e.d.

Zow, dat wou ik ff kwijt. Wat het natuurlijk wel is, Sportura is retengoekdooop. Een 6 daagse ski-pas, incl. busreis en appartament voor ¤260 is erg cheap. Een skipas alleen al voor 6 dagen kost normaliter ¤187 euri. Maar toch, u bent gewaaschuwd, luxe is het zeker niet
pi_35524289
Dat had je van te voren kunnen weten.. Ik ben 2x met Sportura geweest, maar wij gingen met een grote groep (stuk of 50 in totaal) en alle het geregel kwam terecht bij de groepsleiders. De 2e keer kreeg 1 groep zn borg niet meer terug (a 50E pp). Na heel veel gezeur toch nog de helft terug gekregen.
  maandag 27 februari 2006 @ 19:36:17 #145
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_35551852
sportura is idd niet echt helemaal kosjer.. ben vorig jaar met ze naar les menuires geweest en ondervond veel lompe irritante dingen die slecht geregeld waren.. nou viel het nog mee omdat ik wel zo slim was om met eigen vervoer te gaan, (ook al kreeg ik geen korting! dat zou volgens website 50 euro korting zijn maar daarop kwamen ze later terug, zou een foutje zijn) Maargoed ik had echt geen zin in eindeloos wachten op de bus, al die tussenstops, veel langere reis, aangewezen zijn op hun bagagedepot etc etc..

Dit jaar met camelot geweest en het was uitstekend geregeld.. een pikant detail; het was proportioneel juist goedkoper dan met sportura! Sportura profileert zich als een low budget-low quality reisbureau.. en dat low quality klopt zeker maar low budget valt soms nog bestwel mee!
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_35552112
Betaalde met Sportura in januari 2004 ¤350 in Serre Chevalier, incl. skihuur, skiles, skipas, busreis royal class, voedselpakketje etc etc, k had echt niks te klagen . Goed dat je uiteindelijk nog eens ¤300 minstens die week opmaakt aan bier enzo is dan weer jammer maargoed
  dinsdag 28 februari 2006 @ 15:05:53 #147
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_35574141
Je kunt met 4 personen 6 maart vertrekken voor 255 euro incl. reis, skipas en verblijf. Jeees, ik wil weer

Jammer dat het geld op is
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 28 februari 2006 @ 16:41:50 #148
131526 ericajax
LACHEN HOOR.
pi_35577067
Skieen in Westendorf Apres-Ski in Kirchberg Handig zo'n skibus
10. Jari Litmanen
Ajacied ben je niet voor even, Ajacied ben je voor het leven
Biblis le Grosse Pedal Slakmoncul!!!
pi_35577987
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:05 schreef Euc- het volgende:
Je kunt met 4 personen 6 maart vertrekken voor 255 euro incl. reis, skipas en verblijf. Jeees, ik wil weer

Jammer dat het geld op is
Dat is last minute . Dat van mij was een half jaar eerder georganiseerd.
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:49:56 #150
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_35653689
Nog 3 weken en dan zit ik in Bansko, Bulgarije! Eerder dit seizoen al geskied in Oostenrijk en Dubai. Nu maar eens echt leren skien!
pi_35662124
Ik rij over een paar uurtjes naar Flims, Zwitserland
amokaapjeeh O+
  zondag 5 maart 2006 @ 21:23:19 #152
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35754259
zo mensen ik ben weer thuis eindelijk. Zaterdag ochtend om half 10 vertrokken uit oostenrijk en om 18uur vandaag dan eindelijk thuis. Ja ja ik heb in de file gestaan in duitsland. In 13 uur hebben we maar 240KM kunnen rijden

Ik kan nu wel zeggen dat ik de grootste file uit de duitse geschiedenis heb mee gemaakt. En daar bij ook nog eens de ergste sneeuwval in de laatste 20 jaar. Gewoon weg meer dan 50CM waar wij stonden

al met al een super wintersport gehad. Met elke dag debiele dingen. Ik kan de eerte 5 maanden verhalen vertellen

Super mooi weer gehad. Veel heel veel sneeuw. We zaten in een super appartement op 1800 meter hoogte De weg er heen was 1 en al sneeuw en ijs en we deden er rustig 15min over om boven te komen. Met afgronden waar je eng van werd. MAAR het was een super mooie weg met al die sneeuw.

Nog even over de file in het kort.

We moesten al snel sneeuw kettingen om doen om nog te kunnen bewegen. We hebben bomen letterlijk om zien vallen door het gewicht van de sneeuw. We hebben vrachtwagen achteruit zien glijden omdat ze geen grip meer hadden op de weg. ( ik heb een filmpje waar je een tank wagen ziet proberen omhoog te komen maar keer op keer met en bloed gang naar beneden ziet glijden )
En ik geef eerlijk toe dat ik me op dat moment niet meer veilig voelde in de auto. Zeker omdat voor ons ook veel vrachtwagens stonden en je ziet die wielen draaien maar de vrachtwagen bleef mooi op zijn plek. Of je ziet een vrachtwagen (dubbele combo ) met alarm lichten aan op je af glijden......

We zijn na 13 uur in de auto zitten maar de weg af gegaan en zijn we gestrand in een 4sterren hotel waar we heerlijk geslapen en ontbeten hebben. Om vervolgens vanmorgen rond half 10 onze weg te vervolgen.

Afgelopen nacht was een hele apparte ervaring. Zeker als je een ambu ziet aan komen die er door moet. In duitsland gaan ze dan door het midden. En ja hoor de vrachtwagen voor ons stond in de weg en kon nergens meer heen. Oplossing? ambu rijd gewoon zijn spiegel er af schamt de hele zijkant mee maar rijd stug verder.

Later komt er een sneew schuiver die ook door het midden gaat en jep ook de zelfde vrachtwagen stond in de weg. Oplossing? Sneeuwschuiver ramt zo de spiegel van die vrachtwagen er af

Ik heb een foto waar je ziet dat die sneeuwschuiver gewoon net een auto schamt omdat hij er door moest. Eigenaar was er niet blij mee

Voor nu ga ik lekker alles uitpakken en als ik zo nog zin heb zal ik even wat leuke foto´s uploaden. Al met al ben ik blij dat ik thuis ben
pi_35755000
Wij zijn zaterdagochtend om 3:30 vertrokken vanuit Kaprun, net op tijd zo bleek. De eerste 4 uur alleen maar file, en de weg werd vlak achter ons afgesloten, we vormden dus als het ware het einde van de file. Na zo'n 40km 'stockende Verkehr' zijn we via Mannheim gereden en daarna geen problemen gehad, met een aardige snelheid naar huis gereden waar we rond 4 uur aankwamen.

Veel geluk gehad dus.
  zondag 5 maart 2006 @ 21:48:40 #154
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35755219
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:43 schreef Wokkel1982 het volgende:
Wij zijn zaterdagochtend om 3:30 vertrokken vanuit Kaprun, net op tijd zo bleek. De eerste 4 uur alleen maar file, en de weg werd vlak achter ons afgesloten, we vormden dus als het ware het einde van de file. Na zo'n 40km 'stockende Verkehr' zijn we via Mannheim gereden en daarna geen problemen gehad, met een aardige snelheid naar huis gereden waar we rond 4 uur aankwamen.

Veel geluk gehad dus.
ZEKER veel geluk gehad.
pi_35755308
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:48 schreef ook_gek het volgende:

[..]

ZEKER veel geluk gehad.
Een maatje van me was twee uurtjes later weg gegaan, en hij was 3 uur in de nacht pas thuis.
  zondag 5 maart 2006 @ 21:57:28 #156
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35755609
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:50 schreef Wokkel1982 het volgende:

[..]

Een maatje van me was twee uurtjes later weg gegaan, en hij was 3 uur in de nacht pas thuis.
ook geluk gehad. Wij zijn op een gegeven moment heel snel de snelweg afgegaan op zoek naar een hotel. 10min later is alles afgesloten. De op en afritten. Anders hadden we lekker op de snelweg moeten blijven staan en hadden we pas om half 10 weg mogen gaan vandaag.....
pi_35755687
Wij zijn vrijdagmiddag om 13:30 vertrokken, we waren 's ochtends 6:30 thuis....

Op een gegeven moment was het zo erg dat we, letterlijk, een uur bezig waren met de oprit van een snelweg
  zondag 5 maart 2006 @ 22:12:37 #159
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35756321
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:59 schreef 14.gif het volgende:
Wij zijn vrijdagmiddag om 13:30 vertrokken, we waren 's ochtends 6:30 thuis....

Op een gegeven moment was het zo erg dat we, letterlijk, een uur bezig waren met de oprit van een snelweg
zoals gezegt hebben wij over 240KM ruim 13 uur gedaan. Dat is een kleine 25KM aan snelheid rijden....
pi_35756644
Wij zaten ook lekker in de files in Duitsland. Alle weerstypen hebben we gehad, stralend mooi weer bij het verlaten van Oostenrijk, in Duitsland kregen we vervolgens enorm sterke windvlagen en hevige sneeuwbuien. Meer naar het noorden werd het vervolgens dichte mist waar je nog geen 50 meter ver zag.

Op de snelwegen zag je gewoon het ijs liggen en je merkte dat de auto amper grip had op het asfalt. Onverantwoord dat er vervolgens vrachtwagens op de uiterste linkerrijstrook personenauto's gaan inhalen (die met hooguit 40 km/u rijden). We waren dus ook op zoek naar een hotel of een slaapplaats. Hotels zaten allemaal al vol en ook de parkeerplaatsen puilden uit. Vrachtwagens stonden soms wel tot driedubbel geparkeerd en op alle mogelijke hoekjes stonden auto's geparkeerd.
Aangezien veel chauffeurs aan de rijtijden vastzaten, stonden er ook vrachtwagens gewoon in rijen stil op de vluchstrook om daar te slapen. Filemeldingen werden zo rond half 2 's nachts gewoon niet meer gegeven: je stond overal vast.

Op een gegeven moment vond iemand het nodig om een afrit te nemen en een hotel in een dorp te zoeken: doe dat dus nooit! We kwamen op een dikbesneeuwde doorgaande weg uit, zonder dat we wisten waar we nou naar toe gingen. Dat bij een zicht van +/- 10 meter op een spekgladde weg is niet echt aan te raden. Nadat we ergens gekeerd waren en de snelweg weer op wilden, kwamen we er dus bijna niet meer tussen. Geluk was wel dat we waarschijnlijk vlak achter een stel sneeuwschuiver zaten, de weg was iets schoner en beide rijstroken reden met ongeveer dezelfde snelheid (zo'n 60 km/u).
Uiteindelijk iets van 18 uur over de reis gedaan...
  zondag 5 maart 2006 @ 22:26:30 #161
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35756910
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:20 schreef Carport het volgende:

Op een gegeven moment vond iemand het nodig om een afrit te nemen en een hotel in een dorp te zoeken: doe dat dus nooit! We kwamen op een dikbesneeuwde doorgaande weg uit, zonder dat we wisten waar we nou naar toe gingen. Dat bij een zicht van +/- 10 meter op een spekgladde weg is niet echt aan te raden. Nadat we ergens gekeerd waren en de snelweg weer op wilden, kwamen we er dus bijna niet meer tussen. Geluk was wel dat we waarschijnlijk vlak achter een stel sneeuwschuiver zaten, de weg was iets schoner en beide rijstroken reden met ongeveer dezelfde snelheid (zo'n 60 km/u).
Uiteindelijk iets van 18 uur over de reis gedaan...
waar ben jij er af gegaan dan? want wij zijn er af gegaan om te tanken en toen gewoon een dorp in gereden met vervolgens een hele stoet auto´s achter ons aan die ons maar bleven volgen. Of we nou goed reden of niet. Gingen wij keren ging iedereen keren. En wij zijn toen op die manier een 4 sterren hotel tegen gekomen met mega veel slaap ruimte en daar zijn we gaan overnachten.
pi_35757239
Ergens op de A8 tussen München en Karlsruhe, even voorbij Stuttgart. Als ik even snel op de kaart kijk, kan het wel eens bij Heimsheim geweest zijn. Tanken hadden we gelukkig al voor de drukte gedaan dus we konden gelukkig overal doorrijden, maar als je echt moet tanken en je staat meer dan een uur te wachten bij zo'n pomp heb je toch wel een probleem.
Wel zijn we bij München (bij Dachau) ergens binnendoor gegaan samen met nog een heleboel anderen
  zondag 5 maart 2006 @ 22:36:41 #163
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35757415
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:33 schreef Carport het volgende:
Ergens op de A8 tussen München en Karlsruhe, even voorbij Stuttgart. Als ik even snel op de kaart kijk, kan het wel eens bij Heimsheim geweest zijn. Tanken hadden we gelukkig al voor de drukte gedaan dus we konden gelukkig overal doorrijden, maar als je echt moet tanken en je staat meer dan een uur te wachten bij zo'n pomp heb je toch wel een probleem.
Wel zijn we bij München (bij Dachau) ergens binnendoor gegaan samen met nog een heleboel anderen
Leuk was daar een audi A4 TDI zwart bij en een 9 persoons busje van eurocar?
Zo ja dan zijn wij die mogolen geweest die binnen door gegaan zijn en was jij 1 van de vele die ons spontaan gingen volgen
pi_35757657
Nee, niet gezien. We reden overigens alleen op die onbegaanbare weg. Bij Dachau reden wel veel mensen binnendoor.

Ben je wel over de A8/A67 gegaan? Zoja, heb je dan ergens die geschaarde oplegger met bestelbusjes gezien? Dat ding is dus maar een paar seconden voor ons geschaard. Op het moment dat wij daar aan kwamen rijden, iedereen vol in de remmen (alarmlichten bij iedereen aan enzo ). Vrachtwagen die naast ons reed kon bijna niet op tijd remmen en op het moment dat we de omgevallen busjes passeerden over de vluchtstrook stapten de inzittenden van de oplegger uit.. Er stopten genoeg andere mensen om te helpen, dus wij waren doorgereden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Carport op 05-03-2006 22:48:29 ]
  zondag 5 maart 2006 @ 22:45:34 #165
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35757835
we hebben de 8 gepakt ja. En nee niet gezien.
Wel vrachtwagens die naar beneden geleden recht op ons af....
pi_35757865
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:12 schreef ook_gek het volgende:

[..]

zoals gezegt hebben wij over 240KM ruim 13 uur gedaan. Dat is een kleine 25KM aan snelheid rijden....
Oh, das wel bizar inderdaad
  zondag 5 maart 2006 @ 23:05:50 #167
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35758675

Dit was tijdens de terug weg. Gezegt moet worden dat het onwijs gaaf er uit ziet. En ontiegelijk mooi
pi_35759361
quote:
Op zondag 5 maart 2006 23:05 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
Dit was tijdens de terug weg. Gezegt moet worden dat het onwijs gaaf er uit ziet. En ontiegelijk mooi
Ziet er netjes uit ja
pi_35772028
quote:
Op zondag 5 maart 2006 23:05 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
Das toch niet zo bijzonder, zo zag het er in Nederland donderdagochtend ook uit
pi_35772852
Ook_gek, gooi alsjeblieft die filmpjes + foto's online!
  maandag 6 maart 2006 @ 19:38:20 #171
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35784737
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:57 schreef Toxic_nl het volgende:
Ook_gek, gooi alsjeblieft die filmpjes + foto's online!
http://home.wanadoo.nl/smek/winter/MOV01604.MPG
hier een stukje.

PS
ja ik zit ondertussen aan de telefoon....

http://home.wanadoo.nl/smek/winter/MOV01603.MPG
Deze is leuk voor het commentaar van mij whehehehe

Kijk en dan sta je opeens zo er bij om het verkeer te regelen
  maandag 6 maart 2006 @ 19:41:03 #172
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35784863

dit was het uitzicht van uit mijn kamer. Dit is op een kleine 1800 meter hoogte

Nadeel dat je zo hoog zit is dat je naar beneden moet over dit soort wegen. En ja er was een ravijn naast van tien talle meters diep....

Maar hey zeg zelf. Dit ziet er wel mooi uit
¨

Hier gaat een sneeuwschuiver net een auto raken omdat die niet op zij wilt. Dit was in de file
pi_35791317
quote:
Op maandag 6 maart 2006 19:38 schreef ook_gek het volgende:

[..]

hier een stukje.

PS

http://home.wanadoo.nl/smek/winter/MOV01603.MPG
Deze is leuk voor het commentaar van mij whehehehe

[afbeelding]
Kijk en dan sta je opeens zo er bij om het verkeer te regelen
Zo gek!

Dat muziekje bij het 2de filmpje.
pi_35805305
quote:
Op maandag 6 maart 2006 19:38 schreef ook_gek het volgende:

[..]

hier een stukje.

PS
Zo gingen wij dus ook glijden... met de bus dus. Chauffeur dacht dat het niet nodig was om de sneeuwkettingen onder te gooien, tot het ineens harder begon te sneeuwen en de weg in een ijsbaan veranderde (ook omhoog ja). Verder stonden we 20 km verderop weer stil omdat er een vrachtwagen overdwars op de snelweg stond geparkeerd met de voorkant in de vangrail en weer een paar km verder nog een vrachtauto die de weg half versperde met daarvoor 2 of 3 auto's die elkaar geraakt hadden.

Dat was dus 3 weken geleden.

Nog 3 dagen dan zit ik weer in de bus naar ValTho, feest !
  dinsdag 7 maart 2006 @ 19:58:51 #175
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35819867
ik hoop dat jullie mijn accent kunnen verstaan
pi_35831854
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:58 schreef ook_gek het volgende:
ik hoop dat jullie mijn accent kunnen verstaan
Wat zeg je?
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:03:29 #177
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_35853208
Wat een reis ook_gek. Ik zat zelf vlak na oud en nieuw ook op een ijsplaat, maar dit ziet er stukken ergeruit. De plek waar je zat ziet er ook top uit en die bomen langs de weg, die ken ik, schitterend gezicht. Helaas weinig van kunnen zien, want alsbestuurder moest ik echt op de weg blijven letten.
pi_35859714
Weet iemand of de wegen naar Val Tho inmiddels een beetje begaanbaar zijn? Ik ga er vrijdag heen :d.
pi_35871150
De wegen naar Val Tho waren gisteren weer redelijk opgeruimd en sneeuwvrij. Voor het weekend voorspellen ze wel veel sneeuw, dus ik denk dat je vanaf Moutiers wel wat problemen gaat krijgen en dat het na Les Menuires echt dramatisch wordt. Heb je sneeuwkettingen cq winterbanden? Want van de week lieten ze je de bergen niet opgaan zonder sneeuwkettingen, strenge controles daar!
pi_35872698
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:30 schreef Vogue het volgende:
De wegen naar Val Tho waren gisteren weer redelijk opgeruimd en sneeuwvrij. Voor het weekend voorspellen ze wel veel sneeuw, dus ik denk dat je vanaf Moutiers wel wat problemen gaat krijgen en dat het na Les Menuires echt dramatisch wordt. Heb je sneeuwkettingen cq winterbanden? Want van de week lieten ze je de bergen niet opgaan zonder sneeuwkettingen, strenge controles daar!
bij sneeuwval staan ze inderdaad altijd te controleren. het is tevens verplicht sneeuwkettingen bij je te hebben als je vanaf moutiers de weg naar Val Thorens inslaat. Ook wel zo verstandig want wij hebben ook al enkele keren de sneeuwkettingen moeten gebruiken omdat je anders de berg niet opkomt (lees: achteruit gaat glijden)
pi_35877534
Nou ik ga met een busreisje, dus sneeuwkettingen zal geen probleem zijn .
pi_35879247
Wij gingen vorig jaar ook naar Val Thorens. Maar voordat je er bent, moet je eerst een heel stuk, van die smalle kutweggetjes omhoog de berg op. Maar hoe doen ze dat eigenlijk met een bus? Doen ze dr dan ook sneeuwkettingen omheen?
pi_35879278
Ja je hebt ook sneeuwkettingen voor bussen
pi_35881302
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:57 schreef Vogue het volgende:
IDD, dit jaar gelukkig niet nodig gehad (eerste keer met bus trouwens)

Je hebt ook sneeuwkettingen voor bull-dozers: iemand die bull-dozer gebruikt als sneeuwschuiver voor het centrum van Val Thorens gezien? die heeft pas sneeuwkettingen

paar jaar geleden was er een bus van Peter Langhout Reizen die de binnenbocht te kort had genomen: zat met zijn bodemplaat vast op het asfalt
Wel klote was de file achter die bus en voor de mensen die daar een aantal kilometer voor Val Thorens met een beteuterd gezicht langs de weg stonden te kijken naar al die mensen die die dag wel konden gaan skien
pi_35882406
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:57 schreef Vogue het volgende:
jah hehe maar dan moet die chauffeur ze wel om doen.

zie mijn verhaal hierboven ergens .
pi_35883544
Ga je met Husk?
pi_35883923
Jah! . Jij ook toevallig? .
pi_35884605
Nee, ik werk bij de concurrent Ben net een analyse aan het maken van alle direct sellers waar ook Husk onder valt
pi_35884670
Sportura zeker ? .
pi_35908457
Haha, nee geen sportura, het is een iets traditionelere TO. Ik heb net even met onze hostess in Val Thorens gesproken, en het sneeuwt er al dagen, en morgen gaat het ook de hele dag sneeuwen, reken dus maar niet al teveel op mooi weer onderweg

Edit- dit lees ik net op nu.nl

Ook vakantiegangers in en naar Franse wintersportgebieden moeten rekening houden met vertraging en opstopping. De N90 tussen Albertville en Moûtiers is afgesloten wegens de dreiging van een grondverschuiving. "Als die zaterdag nog dicht is, verwachten we chaos. De weg kan op een normale zaterdag de verkeersdrukte al niet aan, laat staan dat de alternatieve route via binnenwegen dat wel kan", aldus een woordvoerder van de ANWB.

Grondverschuiving

Ook de N305 ter hoogte van Albertville en Eugène is wegens een grondverschuiving dicht. Voor beide wegen is geen indicatie gegeven wanneer ze weer gebruikt kunnen worden.

[ Bericht 52% gewijzigd door Vogue op 10-03-2006 13:16:40 ]
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 15:34:13 #191
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_35912961
Zat laatst te kijken naar een Brits reisprogramma waarin ze helemaal lyrisch waren over Slovenië. Helaas viel ik net te laat binnen in het programma, zodat ik geen idee heb over welke plaats het gaat.
Iemand hier een idee? Ook als je het niet gezien heb zijn tips over Slovenië welkom.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_35913836
Het skigebied in Slovenie heet Bohinj. Het leukste plaatsje is Kranjska Gora, dichtbij Italie en Oostenrijk. Maar qua skigebied is het matig, maar 15km aan geprapareerde pistes en 40km vrije pistes, met als hoogste punt 1600 meter.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 09:25:06 #193
8277 Boudi
Always Coca Cola
pi_36108294
Ik vertrek morgen naar Val Thorens... ben benieuwd hoe de wegen zijn die kant op, eerste keer Frankrijk. Altijd naar Oostenrijk geweest hiervoor, dus ben ook benieuwd naar het verschil in 'wintersport ervaring'

Nog tips voor de te volgen route?
Met of zonder mayonaise?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:54:31 #194
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_36111975
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:25 schreef Boudi het volgende:

Nog tips voor de te volgen route?
Ik ben een irl TomTom systeem, je mag mij hebben voor een skipas en verblijf in frankrijk
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 17 maart 2006 @ 19:48:25 #195
8277 Boudi
Always Coca Cola
pi_36126232
Sorry... de auto is al vol

Wat ik meer bedoel: volgens mij heb je grofweg 2 mogelijkheden: belgie/luxemburg/frankrijk en dan naar de alpen, of via duitsland/zwitserland de franse alpen aanrijden. De een is sneller en de ander korter. Waarschijnlijk kiezen we voor de duitsland/zwitserland variant, tolweg in frankrijk is duurder dan het vignet in zwitserland gokken we. Maar mocht de weersverwachting nou toch verslechteren dan kiezen we toch voor de luxemburg/frankrijk route denk ik...
Met of zonder mayonaise?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:49:28 #196
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_36129603
Nog een weekje voordat ik Bansko, Bulgarije onveilig ga maken!
  donderdag 23 maart 2006 @ 22:47:00 #197
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_36312424
Ik heb trouwens een vraagje, ik wil aankomende zondag gaan skieen in Landgraaf (ik ben net terug uit oostenrijk en dat zit er dit seizoen niet meer in, ergens anders trouwens ook niet). En nu was ik eigenlijk van plan een les te nemen, om mijn techniek te verbeteren. Ik ben dit jaar voor de 3e keer op wintersport geweest en kan toch aardig skieen naar mijn mening, ik kom elke rode piste makkelijk af, zwarte gaat ook wel redelijk. Nu wou ik dus een "weekendcursus" gaan doen, die zo staat aangeprezen op de snowworld website:
quote:
(alleen in Landgraaf, niveau 2 & 3)
Tijdens deze weekendcursus zal er tussen 14:00 en 16:00 uur les worden gegeven voor zowel skiërs als voor snowboarders. U kunt tijdens deze twee uur durende cursus uw techniek verbeteren. Er is ook mogelijkheid om na deze les nog twee uur vrije pistetoegang te boeken. Zo kunt u direct het geleerde in praktijk toepassen.

Tarief
2 uur les inclusief materiaalhuur: ¤ 49,50
Maar je kunt voor hetzelfde bedrag ook 4 uur vrij skieen incl. materiaalhuur. Nu vroeg ik mij af wat het slimste is om te doen, 2 uur les nemen en je door een instructeur fatsoenlijk laten begeleiden of 4 uur zelf wat gaan aanrommelen?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:32:28 #198
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_45505075
Ik ga over 3 weken naar Bad Gastein, er veel zin in . Alleen kan niet echt verhalen vinden van iemand die er al geweest is. En dan ben ik eigenlijk benieuwd naar het uitgaan, het skieen geloof ik wel dat dat top is .
pi_45505836
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:32 schreef WebForce het volgende:
Ik ga over 3 weken naar Bad Gastein, er veel zin in . Alleen kan niet echt verhalen vinden van iemand die er al geweest is. En dan ben ik eigenlijk benieuwd naar het uitgaan, het skieen geloof ik wel dat dat top is .
Hee mede-Bad Gastein-ganger, je moet in dit topic zijn
amokaapjeeh O+
  vrijdag 19 januari 2007 @ 15:16:06 #200
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_45506688
, ik loop hier een jaar achter ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')