abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35118414
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:54 schreef Coconut het volgende:

[..]

Een goggle bedoel je? Dat vind ik helemaal 10x niks
Waar ski jij met sneeuw of mist dan in? Blind met je zonnebril of met spleetogen zonder enige bril?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_35120239
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:06 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Waar ski jij met sneeuw of mist dan in? Blind met je zonnebril of met spleetogen zonder enige bril?
En dan lopen je hele ogen vol met tranen, altijd spanned wat voor relief je tegenkomt
pi_35120582
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:52 schreef dady het volgende:

[..]

En dan lopen je hele ogen vol met tranen, altijd spanned wat voor relief je tegenkomt
Precies... Heel relaxed
pi_35134366
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:06 schreef Drive-r het volgende:
Ja, beetje op goed geluk enzo Gelukkig de afgelopen 2 jaar alleen maar volop zon gehad
amokaapjeeh O+
  donderdag 16 februari 2006 @ 22:55:27 #105
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35171447
* ook_gek gaat volgende week donderdag naar St. Johann im Pongau
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_35177984
Ik ga zondag naar L'Alpe d'Huez, geregeld via Sportura. Het is voor mij de eerste keer wintersport dus er zit een 5 daagse skicursus bij.

Wat ik me afvraag, is een gewone zonnebril nou voldoende op de piste of is zo'n grote skibril aan te raden??!
pi_35178239
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 07:42 schreef Stevie_ het volgende:
Ik ga zondag naar L'Alpe d'Huez, geregeld via Sportura. Het is voor mij de eerste keer wintersport dus er zit een 5 daagse skicursus bij.

Wat ik me afvraag, is een gewone zonnebril nou voldoende op de piste of is zo'n grote skibril aan te raden??!
Een gewone, goeie zonnebril is voldoende voor het skien als het weer goed is. Zolang je genoeg zonlicht hebt, zie je voldoende en zijn je ogen beschermd. Als het vervolgens minder wordt, bewolkt, mistig of sneeuw, zie je geen donder meer en is een goggle oftewel skibril met licht glas (geel/oranje/roze) aan te raden. Zeker voor een beginner kan slecht zicht vervelend zijn, je wordt er alleen maar nog onzekerder van. Kijk of je anders iets van een kennis kan lenen?
pi_35180353
bij mooi weer: zonnebril met donkere glazen (liefst minimaal 80% uv-werend)
bij bewolking: zonnebril met gele/oranje glazen (heb zonnebril met verwisselbare glazen)
bij sneeuwval of bewolking met veel kou: goggle met gele/oranje glazen

bij bewolking en sneeuwval zorgen gele/oranje glazen voo rmeer contrast en blijf je de meeste hobbels en bobbels zien in de sneeuw, met ene gewone zonnebril vallen die details weg en ski/snowboard je totaal niet lekker.

mijn wintersport in Val Thorens van 6 tot 15 januari was perfect, als kon de sneeuw iets beter: wat ijzig
jammer genoeg heb ik wel op de 2e dag mijn kniebanden in mijn linkerknie uitgerekt door een zware val waarbij ook een stabilisator van mijn ski afgebroken is. gelukkig kon ik met een ingetapete knie en wat pijnstillers de rest van de week nog skieen. de afgebroken stabilisator heeft geen nadelig effect gehad gelukkig

22 april ga ik weer een week naar Val Thorens om te skieen, maar dan met huur skies: dan boeit het niet zo als iets van je ski afbreekt
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_35181171
In Oostenrijk gaat het regenen onder de 1500 meter.
pi_35182582
Waar ik naar toe ga is het in het dal ook nu iets boven nul. Maar komende dagen is voorspelt dat het net vriest in het dal en ook mischien beetje sneeuw en zonnetje.

Maar vanvond met de bus naar Oostenrijk
............................
pi_35182991
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:39 schreef sander89 het volgende:
Maar vanvond met de bus naar Oostenrijk
Gecondoleerd
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_35184523
Ik vertrek om 17.15u met de bus naar Ellmau, Oostenrijk voor een dikke week
pi_35186006
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:51 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Gecondoleerd
Inderdaad, ik kan nooit slapen in die bussen
pi_35186132
Weet iemand hier een goede site om me foto's te hosten?
pi_35186337
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:21 schreef Knoekie het volgende:
Weet iemand hier een goede site om me foto's te hosten?
www.photobucket.com
pi_35188776
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:18 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Inderdaad, ik kan nooit slapen in die bussen
Na ik meestal wel aardig vorig jaar was ik met me klas naar Oostenrijk maar was erg gezellig in de bus dus we gingen pas om 4 uur slapen. Om 7 uur waren we aangekomen in Murau en om 11 stond ik al op de Kreischberg
............................
pi_35192730
Morgen naar Kirchberg
pi_35194024
Morgen naar Abtenau:D
met de Kerst al in Brixen im thale geweest
dus heb dit jaar 3wkn skivakantie :D:D
  vrijdag 17 februari 2006 @ 18:19:23 #119
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35197373
ik ga pas volgende week donderdag
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_35200429
Waarschijnlijk laatste keer dat ik in dit topic kom voor ik weg ga, dus iedereen veel plezier en wie weet tot ooit.
pi_35238923
Nu ik 1 keer op wintersport ben geweest, heb ik geleerd dat er daar 2 dingen heel belangrijk zijn.

Zonnebrandcreme + een zonnebril

Maar welke factor zonnebrandcreme nemen jullie meestal mee?
Een Nazi is een duitser, maar dan erger.
pi_35241252
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:51 schreef Toxic_nl het volgende:
Nu ik 1 keer op wintersport ben geweest, heb ik geleerd dat er daar 2 dingen heel belangrijk zijn.

Zonnebrandcreme + een zonnebril

Maar welke factor zonnebrandcreme nemen jullie meestal mee?
Neem altijd factor 10 en 25 mee. Factor 10 doe ik meestal erop. En dan in de middag smeer ik nog een keer, 25 doe ik alleen als ik al een beetje bruin ben geworden
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:53:40 #123
44882 niksweerd
Des te hoger, des te BimBam
pi_35377941
17 maart is het voor mij zover. Eerste keer op winterpsort. We gaan naar Kaprun, Oosterijk Morgenavond effe naar Snowworld en zondag ook nog effe.
Ik ga met de trein, is dat nu relaxed of niet??
Kan haast niet wachten, maar wordt het alleen maar leuker door!!!

Wat mij nog steeds niet duidelijk is de kleding. Drie lagen is toch eingelijk prima, thermo, pull met kraag en een jas. Of een fleece trui. tis voor mij de eerste keer dus heb geen ervaring met kleding.
Ik probeerde Coke te snuiven, maar de fles paste niet in mijn neus.
  woensdag 22 februari 2006 @ 20:07:13 #124
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35378505
* ook_gek gaat morgen avond al
  woensdag 22 februari 2006 @ 21:48:46 #125
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_35383932
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:53 schreef niksweerd het volgende:
17 maart is het voor mij zover. Eerste keer op winterpsort. We gaan naar Kaprun, Oosterijk Morgenavond effe naar Snowworld en zondag ook nog effe.
Ik ga met de trein, is dat nu relaxed of niet??
Kan haast niet wachten, maar wordt het alleen maar leuker door!!!

Wat mij nog steeds niet duidelijk is de kleding. Drie lagen is toch eingelijk prima, thermo, pull met kraag en een jas. Of een fleece trui. tis voor mij de eerste keer dus heb geen ervaring met kleding.
Trein = relaxed
3 lagen is prima hoor, hangt ook van weer af, en hoogte skigebied. Als de zon schijnt kan je het met 2 lagen soms wel al af, anders is 3 lagen goed. Tenzij je echt kou-kleum bent.
Muts, bril (zonnebril en skibril) en handschoenen, dat zijn dingen die wel echt noodzakelijk zijn.

Goede tip voor beginnende mensen: tijgerbalsem voor de spieren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')