abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33436386
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:46 schreef Frezer het volgende:

[..]

. Niet gedacht dat daar nog zo veel Nederlanders naar toe gaan.

Morgen een dagje in-skiën in Winterberg, .
ik ben er nog nooit geweest, hoop niet dat het eens oort winter-salou is...
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_33436650
Oeps, ik had er een slotje aan gehangen .

Volgens mij valt dat wel mee, daarvoor moet je meer in Frankrijk en bepaalde Oostenrijkse dorpen zijn lijkt me. Al heb ik geen flauw benul hoe Italianen op wintersport zijn.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_33436801
in ieder geval is de sneeuw er goed. momenteel 40 cm dal en 70 cm berg
pi_33437604
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:05 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
in ieder geval is de sneeuw er goed. momenteel 40 cm dal en 70 cm berg
hopelijk valt die hoeveelheid nog ff in Val Thorens
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_33439700
Wij zijn in de voorjaarsvakantie te vinden in Zell am See.
pi_33454635
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:31 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

hopelijk valt die hoeveelheid nog ff in Val Thorens
Deze week valt er nog een flinke hoeveelheid in VT, maak je geen zorgen.
Vorig jaar kwam de sneeuw ook pas laat op gang.
pi_33457916
Morge dagje snowworld wou eerst naar Landgraaf gaan maar verwege geld gebrek en omdat me ouders toch al morge naar kennis in zoetermeer gaan ga ik maar naar zoetermeer is wel erg klein maarja. Maar kijk ik vanmiddag op de site zie ik dat je alleen maar 1 of 2 uur toegangskaarten kan kopen omdat het kerstvakantie is maar dan blijf ik wel iets langer vorige keer ook in Landgraaf over de hekjes geklommen
In de voorjaarsvakantie het echte snowboarden in Kaprun
............................
pi_33459578
hmm misschien volgende week n dagje Winterberg.. .
pi_33462966
Voor vertrek naar italie nog even een dagje boarden in Bottrop
pi_33463989
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 22:22 schreef WorstKaas het volgende:

[..]

Deze week valt er nog een flinke hoeveelheid in VT, maak je geen zorgen.
Vorig jaar kwam de sneeuw ook pas laat op gang.
3 jaar geleden was het ideaal: de zaterdag dat wij aankwamen heeft het de hele dag en nacht gesneeuwd, de volgende ochtend toen we voor het eerst gingen skien scheen de zon prachtig en was de sneeuw heerlijk (een halve meter verse poedersneeuw )
pi_33473010
Vrijdag mijn helm en backprotector maar eens testen in Willingen (momenteel 20cm in het dal en 40cm op de berg). Willingen is een goed alternatief voor Winterberg. Ligt er vlakbij, leuk gebiedje voor een dag, en ietsje rustiger meestal. Er is nog meer sneeuw in het vooruitzicht...

Echt testen van helm backprotector is niet makkelijk, ik denk dat ik bewust wat zal moeten koppen. Maar ik wil voor mijn vakantie naar Les Deux Alpes op de 13e toch even voelen hoe het is om met helm en backprotector te boarden!

Heb echt zin in de vakantie... al helemaal geen zin meer om nog te werken
pi_33512616
28-01-2006 voor een week naar Saalbach-Hinterglem
pi_33513398
quote:
Op woensdag 28 december 2005 01:14 schreef Sport_Life het volgende:
hmm misschien volgende week n dagje Winterberg.. .
Ik ben er gisteren geweest . Skiën was zeker weer leuk als start van het seizoen, maar wat een gekkenhuis! De drukte was ongelofelijk, heenreis 5 uur (normaal minder als 3) oa vanwege een file voor het dorp en gigantische wachttijden bij de liften. Als het even kan zou ik buiten de vakantie gaan (of het moet zijn dat in Duitsland de vakanties volgende week al zijn afgelopen).
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_33555149
Ik ben net terug van een week Kirchberg, was super!
pi_33581709
Volgende week woensdag, donderdag en vrijdag naar Les Menuires en zaterdag t/m zaterdag naar Saint Sorlin d'Arves
pi_33586530
ik ga dit jaar weer op wintersport (krokus) maar wil toch weer wat meer "actie shots" maken met de camera.

nu kan ik natuurlijk de camera de hele tijd in mn hand houden, maar persoonlijk vind ik dit nogal klote, vooral off-piste. ik heb een helm, is er een misschien een soort klem ofzo beschikbaa waarmee je een camera op een helm kan bevestigen?

evt. andere suggesties?
you and I ain't done Zeke!
pi_33588376
Net terug uit Solden, verslag volgt morgen
pi_33598997
Ook terug uit Oostenrijk!
Er viel erg veel sneeuw, alleen vrijdag hadden we wat zon. Voor de rest aardig koud en heerlijk rustig op de pistes
Uitgebreider verslag volgt nog wel
  zondag 1 januari 2006 @ 16:02:54 #19
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_33603420
Ik ga waarschijnlijk naar Bad Gastein in Oostenrijk, onderdeel van de Ski-amade geloof ik, Salzburg. Kent iemand de plaats/het gebied?
pi_33611304
Ik heb er echt weer zin in!

*Slingert Aprèsskihutcollectie aan
pi_33619941
al ruim een halve meter verse sneeuw gevallen in Val Thorens en het sneeuwt vandaag ook nog
pi_33624226
Jaja, volgende week naar chatel, heb er zoveel in zin in,
Geniet, maar drink met je mate!
  maandag 2 januari 2006 @ 20:47:58 #23
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_33637274
21-1-05 gaan we naar Fiss (dus ook Serfaus en Ladis gezien het allemaal bereikbaar onder elkaar is).
Ben er sinds 2 jaar niet meer geweest maar wordt wel mijn 7e keer hiero..
en ik heb er zin in !
niets
pi_33655821
* kaputwiehund heeft een potje met geld gevonden

Het gaat er toch van komen. 14 januari zeer waarschijnlijk weer naar Ortisei. Mijn vriending wilde graag nog een keer daar na toe. Ze is daar vorig jaar voor het eerst wezen skiën en wilde graag terug naar bekend terrein. Ik vind het prima hoor, zolang ze ik maar op de lange latten kan staan.
Zu hause ist alles besser
pi_33656093
waar blijven al die verslagen nou?
pi_33659290
IDD: we willen ervaringen horen
  woensdag 4 januari 2006 @ 04:08:15 #27
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_33683683
Vrijdag ga ik een lang weekendje Les Deux Alpes doen.

Ik vraag me alleen af in hoeverre 4/5 lawine gevaar vervelend zal zijn... Ik ben niet van plan om offpiste te gaan maar t zou wel relaxed zijn als genoeg pistes en liften open zijn.

Heeft iemand toevallig ervaring met een rit naar de alpen buiten tolwegen om? Ik zit er dit jaar aan te denken want het scheelt 2 keer 40 euro als ik de tolwegen vermijd en volgens de routeplanner heb ik per keer 2 uur extra reistijd. Dat zijn een hoop biertjes.. maar ik vraag me alleen af hoe duidelijk is het om de weg te vinden buiten de tolwegen en hoe veilig zijn die wegen?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_33685379
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 04:08 schreef spooky1234 het volgende:
Vrijdag ga ik een lang weekendje Les Deux Alpes doen.

Ik vraag me alleen af in hoeverre 4/5 lawine gevaar vervelend zal zijn... Ik ben niet van plan om offpiste te gaan maar t zou wel relaxed zijn als genoeg pistes en liften open zijn.

Heeft iemand toevallig ervaring met een rit naar de alpen buiten tolwegen om? Ik zit er dit jaar aan te denken want het scheelt 2 keer 40 euro als ik de tolwegen vermijd en volgens de routeplanner heb ik per keer 2 uur extra reistijd. Dat zijn een hoop biertjes.. maar ik vraag me alleen af hoe duidelijk is het om de weg te vinden buiten de tolwegen en hoe veilig zijn die wegen?
mijn ervaring in Val Thorens is dat bij lawinegevaar eigenlijk altijd alle pistes gewoon open zijn, het gevaar geldt meer voor off-piste.
  woensdag 4 januari 2006 @ 12:15:56 #29
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_33689547
Mogguh, gisteravond ben ik terug gekomen uit Sölden. Ik ben ongeveer overdwars terug gereden uit Oostenrijk, zoveel sneeuwval was op er de weg. Maar in Duitsland heb ik de schade ingehaald, .

De sneeuw in Sölden is van top kwaliteit, al werd er in het nieuwe jaar weinig geprepareerd. Gistermorgen waren ze wel weer volop bezig voor de nieuwe lichting. De afdaling was van prima kwaliteit, maar had hier en daar wel een beetje werk nodig, dat is vervelend voor de beginner als ze dat niet doen dus. Verder ligt het hele gebied er prima wit bij. De zonneroute (voor de liefhebber en kenner) op de rode 2 is mooier dan ooit heb ik het idee en het hele middengebied ligt er super bij. Gletsjer ben ik niet geweest, omdat ik een kleine groep had die niet veel afstand aankon en ik eigenlijk nooit alleen de piste afga (wel gedaan) i.v.m. mijn rotte knie.

Al met al een super wintersport gehad, die me een hoop geld heeft gekost, maar het dubbele aan plezier heeft opgeleverd. Oh ja, ik heb nieuwe schoentjes gekocht :

En een panootje vanaf 3000 meter, voor de liefhebber :
(sorry niet geresized)

(later zal ik een linkje plaatsen met alle foto's)
pi_33713269
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:15 schreef eL. het volgende:

Oh ja, ik heb nieuwe schoentjes gekocht :
Dezelfde schoenen nog snel gekocht voor vertrek begin december, inmiddels weer terug gebracht. Volgens mij een prima schoen, maar het was een probeersel met mijn moeilijke voeten. Ik had geen tijd om Strolz schoenen te laten maken, dan ben ik van het gezeur af. Maar goed, deze gaan dus weer terug en afspraak maken bij mr. Strolz, kan niet wachten...

Maar goed, verslag: Begin december naar St. Anton gegaan voor de vroege sneeuw. Mijn broertje ging zijn leraar diploma halen en les geven, dus ik maar mee. Tot de kerst lekker met familie kunnen skien (meer leraren in familie), condities waren super. Met kerst begonnen alle leraren en dus met wat andere kennissen daar nog geskied, maar het begon helaas al drukker te worden. Na de kerst maar met de auto richting Frankrijk gereden om in Portes du Soleil nog wat sneeuw te proeven in uiteindelijk deze week weer terug gegaan. Al met al goeie sneeuw gehad, veel zon en lekkere temperaturen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 5 januari 2006 @ 02:30:41 #31
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_33718288
Maandag vlieg ik naar Zwitserland! Heb er verdomd veel zin in!
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_33719962
Ik ga dadelijk de aanbetaling doen voor mijn pensionnetje. vrijdag de 13e rijden we richting Italië
pi_33734757
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 08:03 schreef kaputwiehund het volgende:
Ik ga dadelijk de aanbetaling doen voor mijn pensionnetje. vrijdag de 13e rijden we richting Italië
Beter!! Mijn vakantie richting Ortisei is een beetje op losse schroeven komen te staan ivm veranderende plannen van mijn reisgenoten, .
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:14:34 #34
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_33735050
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:06 schreef Frezer het volgende:

[..]

Beter!! Mijn vakantie richting Ortisei is een beetje op losse schroeven komen te staan ivm veranderende plannen van mijn reisgenoten, .
Daar kan ik altijd heel slecht tegen

Is ook de reden dat ik samen met een vriend lekker met t vliegtuig ga en de rest een dikke vinger geven met hun eeuwige gezeur en besluiteloosheid. Durf te wedden dat ze niet meer komen
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:20:28 #35
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_33735305
quote:
[afbeelding]
je moest inflitsen
niets
pi_33743015
Ik ga begin februari weer een weekje naar Saalbach/Hinterglemm.

Hoorde dat er vandaag veel sneeuw gevallen was daar.
  donderdag 5 januari 2006 @ 21:40:15 #37
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_33744690
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:20 schreef Ewaldus het volgende:
je moest inflitsen
Pardon ?
pi_33760392
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 20:59 schreef Knoekie het volgende:
Ik ga begin februari weer een weekje naar Saalbach/Hinterglemm.

Hoorde dat er vandaag veel sneeuw gevallen was daar.
Ik eind jan, begin feb.

145 boven en 95 in het dal.

[ Bericht 5% gewijzigd door Luni op 06-01-2006 12:47:24 ]
pi_33802204
ik kan echt niet wachten, vrijdag is het zover! Chatel voor de tweede keer..
Ik hoop dat er nog eem beetje sneeuw bijvalt zou wel lekker zijn
Geniet, maar drink met je mate!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 17:52:52 #40
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_33804809
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:40 schreef eL. het volgende:

[..]

Pardon ?
vanwege de schaduw..

maar serieus mooie foto.. met die 'sneeuwstormen' daar op dat topje in de verte..
niets
pi_33868590
wij gaan 11 februari met 11 personen skieen in soll. Heeft iemand ervaring / aanraders / mooie route's (afdalingen) . Ook zou ik graag willen weten hoe het gesteld is met de apreski!

Misscien iemand die foto's heeft of meer info over Chalet Magreth?

Alvast bedankt voor jullie reacties..
pi_33871780
quote:
Ben benieuwd naar je linkje met foto's aangezien ik ook in Solden geweest ben.
  maandag 9 januari 2006 @ 17:56:54 #43
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_33872486
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:52 schreef Ewaldus het volgende:
vanwege de schaduw..

maar serieus mooie foto.. met die 'sneeuwstormen' daar op dat topje in de verte..
Ik snapte je wel, maar inflitsen over dát oppervlak lijkt me een beetje moeilijk gaan. De foto die ik postte was nog onbewerkt en kwam uit mijn DSLR, waarmee ik heb onderbelicht, om alle info op de plaat te krijgen. Dit is ongeveer wat het moet worden (uiteraard zijn dit andere foto's en gestitched) .....
pi_33964087
Terug uit Les Deux Alpes

bovenop de berg lag er dik een meter sneeuw.. buiten de piste van je board afstappen en je zakt zo tot voorbij je knieen in de sneeuw.

Op 1 bewolkte dag na, was er elke dag zon, echt ideaal.. boven op de gletsjer boven 3500 meter hoogte was het wel een beetje frisjes maar iets lager in de zon was het heerlijk.

Les 2 Alpes is wel lache opsich omdat het zo hoog is.. dus je kan in 1 keer afdalen van 3500 naar 1600 meter.. maar nadeel is wel dat je paar keer moet overstappen om naar boven te komen. Ik zat in 1800 dorp en daaruit moet je eerst een stoeltjeslift pakken, dan overstappen in zo'n geslotenlift, overstappen naar een 2e lift en dan nog een sleeplift of skimetro naar boven nemen.. met wachten en overstappen heb je 40-50 minuten nodig om helemaal op de top te zijn.

Camelot kan ik overigens iedereen aanraden.. veel beter dan Sportura. Via Camelot gehuurd matriaal was bijna nieuw, ze deden niet moeilijk over krasjes bij t inleveren, geen gezeik met borg gehad, inchecken mocht eerder dan in de papieren stond, uitchecken mocht uren later, appartement was beschreven als zeer eenvoudig maar was prima uitgerust, locatie was prefect; gratis parkeergarage recht onder je appartement, balkon met uitzicht op de piste en 100 meter lager gelegen dorp, skilift op 50 meter afstand, materiaalverhuur, bakker en uberfoute yorinFM cafe in een straal van 50 meter. Heel relaxed allemaal.

op zo een 3,5 km hoogte is er in de gletsjer een ijs-grot met allerlei ijssculptures.. leuk voor een paar grappige fotos maar niet spectaculair verder

I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  maandag 16 januari 2006 @ 11:19:04 #45
138932 coenraad27
Op naar de poeder
pi_34114986
Ik ga pas eerste week maart naar VT.
Zijn er nog meer mensen die in die week gaan?
Misschien wel leuk om alvast in contact te komen.
pi_34280858
Ik ga naar Zell am See eind februari. Ben er nog nooit geweest, kan iemand mij er iets over vertellen wat betreft drukte op pistes, sneeuwzekerheid, uitdagende pistes ja/nee enz...
pi_34281653
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:37 schreef Chepke het volgende:
Ik ga naar Zell am See eind februari. Ben er nog nooit geweest, kan iemand mij er iets over vertellen wat betreft drukte op pistes, sneeuwzekerheid, uitdagende pistes ja/nee enz...
Denk dat het wel druk zal zijn omdat je in de vakantieperiode zit, voor de rest geen idee, ben nog nooit in dat gebied geweest.
pi_34309597
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:37 schreef Chepke het volgende:
Ik ga er ook heen

Welk hotel/pension zit je?
pi_34312774
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:29 schreef Wokkel1982 het volgende:

[..]

Ik ga er ook heen

Welk hotel/pension zit je?
Weet ik nog niet, heb niet zelf geboekt...
pi_34368855
zo, ben weer terug uit Italië

geweldige week gehad. Op de dinsdag en woensdag na de hele week zon. Dinsdag en woensdag hebben we gewoon kunnen skiën dus zo slecht was het toen ook niet. Uiteraard heerlijk gegeten (één van de redenen waarom ik naar Italië ga ). Voor het eerst in al die jaren dat ik op wintersport ga, is het me dit jaar gelukt om niet in een apres-ski bar te komen. Na het skiën een paar bombardino's (wame eierlikeur met rum en slagroom ) op het terras bij het gondelstation en daarna lekker terug na het appertementje om daarna door te gaan richting zwembad en sauna. Daarna lekker eten en om 21.00 naar bed. Wel uiteraard iedere dag om 07.00 uur de wekker af laten gaan en om 08.30 met de eerste gondel omhoog. Alleen de terugreis was iets minder. Erg druk in Oostenrijk.

Triest dieptepunt: de Nederlandse familie die zittend op een terras bij een hutje aan het zeuren waren dat er er zoveel pasta op de kaart stond en vervolgens 6 x schnitzel met friet bestelden. Rot dan op naar Oostenrijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')