Als je zo nu en dan een goede aanbieding komt betreffende telefonie. Notificeer hier je mede fokkerquote:Op woensdag 21 september 2005 12:26 schreef Halfgedraaide het volgende:Iemand anders ervaringen of tips met die sim-only abbo's? Of welke zijn momenteel slim om af te sluiten?
feestdagen..quote:Op zondag 25 december 2005 19:17 schreef THC1 het volgende:
eerst waren er nog sim only abo's voor 2,50 per maand, maar dat is allemaal 4,95 geworden.
Meer info?quote:Op zondag 25 december 2005 17:35 schreef LoggedIn het volgende:
wel blijven opletten, zie sig
ze zijn trouwens ook erg vlot met reageren op brievenbegin januari nog maar een keer aangetekend op de post doen
Hm dat moet ik even onthouden, ik zoek nl nog een sim only maar er zijn zo weinig minuten tegenwoordig of echt heel duur.quote:Op zondag 25 december 2005 23:28 schreef vw_caddy het volgende:
GSM-Express weet te melden dat T-Mobile na 16 januari 2006 geen sim-only's meer aanbiedt.
Nee, is niet mogelijkquote:Op maandag 26 december 2005 02:12 schreef Crazykill het volgende:
Kunnen jullie inloggen op de Vodafone site?
Nu wel. Maar zo'n beetje de helft van de tijd is de status van m'n beltegoed niet beschikbaar.quote:Op maandag 26 december 2005 02:12 schreef Crazykill het volgende:
Kunnen jullie inloggen op de Vodafone site?
quote:Op zondag 25 december 2005 23:28 schreef vw_caddy het volgende:
GSM-Express weet te melden dat T-Mobile na 16 januari 2006 geen sim-only's meer aanbiedt. Van de rest heeft T-Mobile nog meer 'verrassingen' na 16 januari, maar wat weet ik niet.
Fijn he? Telfort prepaid? (met hun goedkope smsjes en gratis voicemail afluisteren)quote:Op woensdag 28 december 2005 09:05 schreef timovos het volgende:
Dus, t-mobile kapt met sim only, weten jullie ook wat andere aanbieders zullen gaan doen? Ik zit momenteel bij telfort met prepaid, en wil hier eigenlijk blijven. Ik wacht dus op die goede actie waarmee ze komen, maar er bestaat kans dat die nu helemaal niet meer komt... wie kan mij meer vertellen over de toekomst van sim-only?
Mja voicemail gebruik ik niet maar die smsjes zijn idd goedkoop (7 ct. oid). Maar toch wil ik overschakelen op sim only, want met 1 prepaid kaart van 20 euro doe ik drie/vier maanden, dus een simonly van 3,- per maand zou ideaal zijn.quote:Op woensdag 28 december 2005 09:06 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Fijn he? Telfort prepaid? (met hun goedkope smsjes en gratis voicemail afluisteren)
Andere deskundigen zeggen weer dat ze er niet mee kappen, zou erg dom zijn volgens hun. We wachten af.quote:Op maandag 26 december 2005 11:34 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Yay en nu maar hopen dat ze kappen met al die goede acties en ze overlaten aan andere providers
Vraag die deskundigen even met wat voor simonly aanbiedingen Telfort komt op 1 januari.quote:Op woensdag 28 december 2005 09:58 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Andere deskundigen zeggen weer dat ze er niet mee kappen, zou erg dom zijn volgens hun. We wachten af.
Natuurlijk kan dat. Het is wel handig om een bevestiging te vragen, als er wat fout gaat kun je anders natuurlijk niet bewijzen dat je een briefje hebt gestuurd.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:42 schreef Skv het volgende:
Heeft iemand een voorbeeld-afzeg-brief?
En kan je die ook 9 maanden van tevoren al opsturen?
Mijn contract loopt tot volgend jaar november ofzo.
Dat kan je als nadeel zien, maar kan ook in je voordeel werken bij leuke acties.quote:Op woensdag 28 december 2005 10:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Aan de andere kant wordt het wel tijd dat ze eens "volwassen" worden, want het is redelijk zinloos dat je elk jaar een nieuw abonnement moet zoeken, omdat ze je anders uitzuigen aan abonnementskosten! Maak gewoon 1 normaal betaalbaar tarief, waar je jaren mee kan doen
Zie www.telecomvergelijker.nl voor de opzegbrief-generatorquote:Op woensdag 28 december 2005 13:42 schreef Skv het volgende:
Heeft iemand een voorbeeld-afzeg-brief?
En kan je die ook 9 maanden van tevoren al opsturen?
Mijn contract loopt tot volgend jaar november ofzo.
Ja, dat is een groot nadeel van die sim-only. Ik sms nu bij Telfort Prepaid voor 7 ct. per sms. Als ik nu overga naar Sim-only dan sms ik, net als vanouds, voor 22 ct. per bericht. Je hebt wel sms-bundels, maar zoveel sms ik nou ook weer niet. Ik vind dat een beetje jammer. Waarom kan ik het bij prepaid wel zo goedkoop en bij simonly niet... het zijn toch dezelfde berichten? Zouden ze dan gewoon 15 ct. cashen?quote:Op woensdag 28 december 2005 17:51 schreef releaze het volgende:
ik heb er nu eentje van tmobile.. 10 euro per maand, 400 belminuten. is voor een jaartje. zit geen sms bij, das wel jammer.
had al een tijdje het topic niet gelezenquote:
quote:Op zaterdag 31 december 2005 11:57 schreef Twisted_Logic het volgende:
wat is het goedkoopste abootje ben te lui om maar ook 1 vinger uit te steken om zelf iets te vinden
omfg.. het is lang geleden dat ik zo hard heb zitten schelden achter mn pcquote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:05 schreef vw_caddy het volgende:
Weer wat nieuws. Sim-Only is niet weg bij T-Mobile, wel gaan ze vanaf 16 januari de abonnementen veranderen: sms'en en bellen uit een bundel, en niet zoals nu uit twee aparte bundels.
Debitel is niet aan te raden. Ze hebben een verschrikkelijke klantenservice en zijn echt niet klantvriendelijk. Ze worden dan ook wel eens Debieltel genoemd.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:13 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.debitel.nl/
3 euro of 4,50 euro
Klopt, maar op dat punt na doen ze het best goed. Ik heb er nu een jaar naar tevredenheid gebruik van gemaakt.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:16 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Debitel is niet aan te raden. Ze hebben een verschrikkelijke klantenservice en zijn echt niet klantvriendelijk. Ze worden dan ook wel eens Debieltel genoemd.
ok, cool!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:40 schreef PeRi het volgende:
Je kan 'm ook over een maand laten ingaan MM.
Geen idee, vaak zijn het ook alleen internetacties. Maar wie weet.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ok, cool!
ik heb hier ergens om de hoek een tmobile winkel, ik neem aan dat ik 'm ook daar kan aanvragen?
ga ik van de week ff langs.
Ik ben zo blij met mijn 400 minuten. Ik zit er nog steeds overheen (quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
scheelt me een heule hoop centjes dan
ik betaal nu 40 euro per maand, meetsal meer.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:49 schreef PeRi het volgende:
[..]
Ik ben zo blij met mijn 400 minuten. Ik zit er nog steeds overheen (.), maar het is nu dan 1/4 van het bedrag wat ik eerst betaalde
.
Waar heb jij je huidige abo lopen dan? T-Mobile?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
hoi
ik wil graag de t mobile sim only relax 400.
maar ik vraag me af, kan je daaruit bellen en sms en?
en overig tegoed meenemen?
ik zie hierboven dat het 16 januar4i stopt die actie
mijn abbo loopt 6 februari af. als ik hem vandaag of van de week nog zou bestellen, heb ik hem dan veel te vroeg, of niet?
orange.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:50 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Waar heb jij je huidige abo lopen dan? T-Mobile?
Ben je te laat vrees ik. Orange heeft volgens mij een opzegtermijn van drie maanden, of jij hebt al even geleden je abo bij Orange opgezegd.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:50 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
orange.
een bundel van 42,50 per maand
heb ik allang gedaan, daarom loopt hij 6 feb. afquote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:51 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Ben je te laat vrees ik. Orange heeft volgens mij een opzegtermijn van drie maanden, of jij hebt al even geleden je abo bij Orange opgezegd.
Dan kan je hem aanvragen met nummerbehoud, en nummerbehoud starten op 7 feb.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:52 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
heb ik allang gedaan, daarom loopt hij 6 feb. af
Minder dan ik eerst had (450 minuten), maar als ik nu voor 450 minuten bel, zit ik niet eens aan 20 euro (7,98 + 5 smsbundel + overige mnuten).quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:49 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik betaal nu 40 euro per maand, meetsal meer.
dus dats cheelt sowieso.
kan je er veel voor bellen?
Sim-only verdwijnt, zal dus idd duurder worden. Maar goed, dat wist je toen natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:12 schreef Leep het volgende:
Ik heb t-mobile 300 voor 5,95 p/m
Kheb alleen nu al spijt dat ik maar een 1 jarige contract heb gekozen want waarschijnlijk wordt het in de toekomst alleen maar duurder
Bron?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:16 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Sim-only verdwijnt, zal dus idd duurder worden.
ja maar is t niet zo dat wanneer je jaar afgelopen is het contract autom wordt verlengt naar een normaal simonly abbo? En dat is 30euro p/m. En dat terwijl ik maar 100 minuten verbel gemiddeldquote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:16 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Sim-only verdwijnt, zal dus idd duurder worden. Maar goed, dat wist je toen natuurlijk niet.
Vanaf 16 januari biedt TM complete bundels aan, maar helaas niet meer in sim-only formaat.quote:Op maandag 9 januari 2006 00:33 schreef MissyMirjaM het volgende:
ok
ik sms vrij veel, al wisselt dat we sterk per maand.
bundel is dus handiger
jammer dat die actie van 7,95 er neit meer is zeg
dus dan wordt het ook weer aanzienlijk duurder neem ik aan?quote:Op maandag 9 januari 2006 09:35 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Vanaf 16 januari biedt TM complete bundels aan, maar helaas niet meer in sim-only formaat.
De nieuwe abonnementen heten Flex 20, 25, 30 en 40. Ik neem aan dat het dus respectievelijk 20, 25, 30 en 40 euro gaat kosten.quote:Op maandag 9 januari 2006 11:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
dus dan wordt het ook weer aanzienlijk duurder neem ik aan?
quote:Den Haag, 12 januari 2006
Nieuw abonnement: T-Mobile Flex past zich automatisch aan
Veel mobiele bellers betalen meer dan nodig is.
Veel mobiele bellers betalen meer dan nodig omdat zij niet elke maand hetzelfde belgedrag vertonen. Uit eigen onderzoek van T-Mobile blijkt bijvoorbeeld dat bijna 1/3 deel van alle mobiele bellers hun maandelijkse bundel regelmatig overschrijdt. Tot nu toe betekende dit dat in de meeste gevallen voor extra belminuten een hoger tarief werd berekend. Met ingang van 16 januari biedt T-Mobile een oplossing voor klanten die niet elke maand hetzelfde aantal minuten bellen, of sms’jes versturen, door de introductie van een nieuw en uniek abonnement.
T-Mobile Flex:
alle kosten uit één maandbedrag (bellen, sms’en, mms’en, internetten – in Nederland en het buitenland);
gebruikt de beller meer dan het afgesproken maandelijkse bedrag, dan gaan de tarieven voor die hele maand met terugwerkende kracht automatisch omlaag;
beltegoed dat niet wordt opgemaakt, blijft onbeperkt geldig;
de klant ontvangt een SMS-bericht zodra hij meer gebruikt dan het afgesproken maandelijkse bedrag, zodat hij weet waar hij aan toe is.
Pim van der Feltz, Marketing Directeur T-Mobile Nederland: “T-Mobile Flex is het eerste abonnement dat zich aan klanten aanpast, in plaats van andersom. Bel je meer, dan gaan automatisch lagere tarieven gelden, bel je minder dan blijft je beltegoed onbeperkt geldig. Met T-Mobile Flex zit je dus altijd goed. De huidige T-Mobile Relax abonnementen blijven bestaan, en zijn nog steeds erg gunstig voor bellers die elke maand ongeveer hetzelfde aantal minuten bellen. Voor de huidige klanten van T-Mobile verandert er dus niets, maar zij kunnen wél overstappen naar T-Mobile Flex. T-Mobile Flex is er overigens ook voor ondernemers.”
Eenvoud en kostenbeheersing
Uit recent onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat consumenten de keuzemogelijkheden rond mobiele abonnementen te groot vinden. 70% geeft aan door de bomen het bos niet te zien. Voor mensen die het vooral belangrijk vinden dat zij –ook als zij een keer meer of minder bellen dan anders- steeds verzekerd zijn van de meest gunstige tarieven en bij wie kostenbeheersing voorop staat, wordt deze keuze eenvoudig. Met T-Mobile Flex betalen zij alle mobiele communicatie uit één maandbedrag en gaan de tarieven voor die hele maand automatisch met terugwerkende kracht omlaag als zij dit maandbedrag overschrijden. Ook als zij een keer minder bellen en beltegoed overhouden, dan hoeven zij zich geen zorgen te maken: hun beltegoed is onbeperkt houdbaar. Bovendien stuurt T-Mobile deze klanten een sms op het moment dat zij over hun beltegoed heengaan en gaan profiteren van lagere tarieven. Dit zorgt ervoor dat zij direct weten waar zij aan toe zijn en geeft hen de mogelijkheid hun kosten te beheersen, zonder daar verder naar om te hoeven kijken.
Hoe werkt Flex?
T-Mobile Flex is te verkrijgen in zes maandbedragen: 10, 15, 20, 25, 30 en 40 Euro. Een klant heeft bijvoorbeeld een T-Mobile Flex abonnement van 10 Euro. Dat betekent dat bellen binnen Nederland, sms’en en mms’en worden berekend op basis van de tarieven die bij het maandbedrag van 10 Euro horen. Als de klant meer gebruikt dan 10 Euro, ontvangt hij of zij een sms waarin dit wordt aangekondigd. Direct vanaf dat moment wordt alle bovengenoemde communicatie van die maand – dus ook van voordat de 10 Euro grens overschreden werd - doorberekend op basis van de tarieven van het daaropvolgende maandbedrag, in dit geval T-Mobile Flex 15 Euro. Het T-Mobile Flex abonnement past zich dus direct aan het belgedrag aan, zodat elk gebruik tegen het meest voordelige tarief plaatsvindt. T-Mobile Flex werkt direct en automatisch, iedere maand opnieuw. Beltegoed dat niet wordt opgemaakt, blijft onbeperkt geldig.
Naast het reguliere T-Mobile Flex abonnement, bestaat er ook een Sim only-variant voor mensen die tevreden zijn met hun huidige toestel. De tarieven van de Sim only-variant zijn tot 50% voordeliger, waardoor men tweemaal zoveel minuten, sms’jes of mms’jes uit het maandbedrag kan halen.
Ook voor de ondernemer
T-Mobile Flex is er ook voor zakelijke gebruikers. Naast alle voordelen van het reguliere T-Mobile Flex abonnement, biedt het T-Mobile Flex voor ondernemers een aantal speciale services. Zo ontvangen zakelijke klanten zonder extra kosten een leentoestel bij verlies, diefstal of een defect en is een tweede simkaart voor de autotelefoon, laptop of pda standaard inbegrepen. Daarnaast is bellen naar de voicemail binnen Nederland voor T-Mobile Flex Zakelijk abonnees gratis en voor een vast laag bedrag per maand kunnen zij onbeperkt bellen met collega’s en alle andere T-Mobile klanten.
Voor bestaande klanten verandert er niets
Voor bestaande klanten verandert er in principe niets, zij kunnen hun huidige abonnementen gewoon blijven gebruiken. Maar T-Mobile biedt haar huidige klanten natuurlijk wel de mogelijkheid om over te stappen naar T-Mobile Flex, zowel zakelijke als particuliere klanten. Of dat gunstig is, hangt af van het belgedrag van de klant. Als overigens een bestaande klant van T-Mobile is overgestapt naar T-Mobile Flex, maar daar na 3 maanden niet tevreden over is, dan kan hij weer terug naar zijn oude abonnement.
TM vanaf 16/1 minuten onbeperkt meenemen en gespecificeerde rekening.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:14 schreef MaRySe het volgende:
Weet iemand bij welke providers je belminuten mee kan nemen naar de volgende maand, en voor hoe lang?
En bij welke providers je gratis een gespecificeerde rekening op kunt vragen?
Deze van telfort leken mij wel aardig:
Telfort 300 + 150 bonusminuten (12 mnd) ¤9,95
Telfort 200 + 100 bonusminuten (12 mnd) ¤6,95
Maar hoeveel kost smsen?
En smsen en bellen buiten de bundel?
volgens mij kost smsen 0,22 terwijl ik nu 0,08 betaal...quote:Op zondag 15 januari 2006 19:14 schreef MaRySe het volgende:
Weet iemand bij welke providers je belminuten mee kan nemen naar de volgende maand, en voor hoe lang?
Maar hoeveel kost smsen?
Uit bundel kost ook zoietsquote:Op zondag 15 januari 2006 19:50 schreef MaRySe het volgende:
[..]
volgens mij kost smsen 0,22 terwijl ik nu 0,08 betaal...
ik heb Orange en daar mogen je belminuten oneindig mee, en de gespecificeerde rekening staat op internet en is dus gratis. Van andere providers heb ik echt geen idee.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:14 schreef MaRySe het volgende:
Maar hoeveel kost smsen?
owja: smsen is 20 cent, of sms-bundel prijs, en bellen is 22 cent. Maar dat zijn de prijzen voor een bundel van 22,50. Als je sim-only neemt, betaal je de helft. (dus 11 en 10 centquote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:25 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
ik heb Orange en daar mogen je belminuten oneindig mee, en de gespecificeerde rekening staat op internet en is dus gratis. Van andere providers heb ik echt geen idee.
trouwens wel vet goedkoop, 2 cent per minuutquote:Op zondag 15 januari 2006 19:14 schreef MaRySe het volgende:
Maar hoeveel kost smsen?
Jij hebt nu Orange Free¤ 42,50 ? Dan kost bellen ¤ 0,14 dus voor dat bedrag kan je, zeg, 300 minuten bellen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik zie een aanbieding, een sim only van 450 minuten/450 smsen. voor 20,95 per maand.
ik stuur gemiddeld 125 smsjesper maands, en verbel daarnaast bij orange voor meer dan 40 euro per maand. maar de pest is dat ik niet weet hoeveel minuten dat zijn.
zou dit een goeie zijn voor mij?
Ik wilde net antwoorden dat de sms'jes inderdaad apart zijn maar je had al ge-editquote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:13 schreef xwendyx het volgende:
pff ik kom er niet meer uit hoor...![]()
ik wil veel bel en sms sim only abonnement en zo goedkoop mogelijk...
En dan is zn telfort abonnementl van 400 min (voor 17.95) denk ik het beste...
of heeft iemand hier nog een ander idee????
In Nijmegen goed, maar dat is ook het enige dat ik weetquote:en hoe is het bereik van telfort eigenlijk????
Ja, zie http://www.telfort.nl > Mijn Telfortquote:en kun je online je rekening bekijken???
Vrijwel alles online is cashback. Bij het abonnement wat ik hierboven noem krijg je bijvoorbeeld 380 euro op je rekening.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:36 schreef APK het volgende:
Vroeger had je nog wel eens leuke cashback acties, maar dat zit er nu niet meer in?
Ik heb liever 500¤ in de knip en dat ik dan gewoon 25¤ per maand abonnement betaal.
Misschien klik ik verkeerd, maar ik zie nergens dat het een cashback actie is.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:43 schreef Gizz het volgende:
[..]
Vrijwel alles online is cashback. Bij het abonnement wat ik hierboven noem krijg je bijvoorbeeld 380 euro op je rekening.
Alle prijzen op gsm.nl, gsmstunter.nl etc. zijn prijzen na het omrekenen (dus abo kosten - cashback). Probeer die van 150 minuten maar eens te bestellen, dan krijg je een bestelformulier met daarin:quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:48 schreef APK het volgende:
[..]
Misschien klik ik verkeerd, maar ik zie nergens dat het een cashback actie is.
Ah, okay.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:58 schreef Gizz het volgende:
[..]
Alle prijzen op gsm.nl, gsmstunter.nl etc. zijn prijzen na het omrekenen (dus abo kosten - cashback). Probeer die van 150 minuten maar eens te bestellen, dan krijg je een bestelformulier met daarin:
Product Prijs
150 belminuten sim-only slechts ¤ 3,95 ¤-377,70
Bijna 380 terug dus. Gemiddeld gezien krijg je 380/24= 15.80 euro per maand terug. Elke maand zal je dus 15.80 + 3.96 = bijna 20 euro moeten betalen.
Wel heel slordig dat ze dit niet duidelijk neerzetten (evenals dat je geen provider informatie krijgt).
Heb het besteld en kreeg vandaag een brief van de provider binnen: Debitel via vodafone netwerk.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:07 schreef Gizz het volgende:
Bij http://www.gsm.nl is nu een aanbieding met een 2-jarig abonnement, 150 minuten per maand voor ¤3.95 per maand. Er staat alleen niet bij welke provider het is. Weet iemand dat?
http://bestelmaar.nl/bestelm/mcsmambo.p?M5NextUrl=RAPRD&art_id=stel1r3&ab_agid=6&M5NoArtRel=Truequote:
zo kick is dat niet, je moet je smsjes er nog bij kopen in een of andere dure bundelquote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:16 schreef Gizz het volgende:
[..]
Heb het besteld en kreeg vandaag een brief van de provider binnen: Debitel via vodafone netwerk.
telecomvergelijker.nlquote:Op dinsdag 11 april 2006 14:07 schreef Skv het volgende:
Heeft er iemand een standaardbrief om je abonnement op te zeggen liggen?
dat doe ik nu ook. ik had al eerder sim only, maar mn telefoon was een beetje brak dus ik heb nu een abonnement afgesloten (ook bij tmobile), 30 euro voor het toestel, eenjarig abonnement en hoppakee, volgend jaar weer lekker goedkoop veel kunnen bellen. prima deal. sowieso, ik weet niet welke provider jij hebt, is tmobile heel relaxt, die geef ook aanbiedingen enzo voor zn huidige klanten, dus krijg je nog (meer) korting, of op sim only, of op het abonnement. ik had dit jaar een bundel voor 12 euro p/mnd met 400 belminuten. zwaar relaxtquote:Op donderdag 7 september 2006 16:49 schreef Stansfield het volgende:
Schopje.
Ik ben nu bezig een nieuw abonnement af te sluiten. Ik heb altijd 2 jarige abonnementen afgesloten, voordeel: vaak geen aansluitkosten en lagere prijs voor de telefoon die ik wilde. Nu verleng ik mijn abonnement dus heb ik al geen aansluitkosten. Het prijsverschil voor mijn telefoon tussen een 1 en 2 jarig abonnement is 44 euro. Ik doe al 4 telefoons op rij makkelijk 2 jaar met mijn telefoon. Dus ik denk er nu over om voor een 1 jarig abonnement te gaan en dan 44 euro voor mijn toestel te betalen. Dit haal ik er toch makkelijk uit als ik daarna een sim only abonnement afsluit en daardoor minder per maand betaal?
Zie http://www.belnu.nl/folder/september/paginas/pagina3.php/ (onderaan). Is gratis 15 euro btg + 400 SMSjes goedkoop genoeg (tenzij je gaat bijbetalen)quote:Op vrijdag 8 september 2006 23:27 schreef jeoren het volgende:
Is er op dit moment een goedkopere vorm van prepaid dan SIMYO op de markt?
Dus zonder abonnementsverplichtingen goedkoper smsen dan 8 cent per bericht en goedkoper bellen dan voor 15 cent per minuut?
Dit klinkt me als muziek in de oren. Vroeger had Ben al eens twee keer een actie met gratis gevulde simkaarten. Ideaal.quote:Op zaterdag 9 september 2006 08:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zie http://www.belnu.nl/folder/september/paginas/pagina3.php/ (onderaan). Is gratis 15 euro btg + 400 SMSjes goedkoop genoeg (tenzij je gaat bijbetalen)
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:05 schreef funrider het volgende:
Ik heb nu sinds oktober 2005 Sim-only 200 minuten a 3,76 heerlijk! iedere keer is het weer prettig om de rekening te zien soms iets erboven maar jah 5 euro da's lache! eerste jaar trouwens alleen maar daarna 15 euro T-mobile simonly dubbel dwars waard. Zit ook nog aan kpn abo vast waar ik nu mee sms (je moet wat) T-mobile rekent per seconde. Kpn Hi eerst minuut standaard bedrag ook al bel je halve minuut of minder werd me te gek. Ik hang graag gelijk op als voicemail hoor
KPN gaat dat in duitsland doen ( e-plus), geen goedkoop toestel erbij. wèl abbo of prepaid.quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:46 schreef marc1982 het volgende:
misschien niet helemaal het juiste topic,
maar de geruchten gaan (of tenminste heb ik gehoord), dat alle providers binnenkort willen overgaan naar alleen sim-only abbo's.
geen duurdere abbo's meer, geen gratis telefoons e.d.
kan iemand dit bevestigen of liever ontkrachten?
Ja dat kan ik bevestigen. Ze gaan in ieder geval minder telefoons weggeven. Je kan dus altijd nog wel iets krijgen maar het aanbod wordt minder.quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:46 schreef marc1982 het volgende:
maar de geruchten gaan (of tenminste heb ik gehoord), dat alle providers binnenkort willen overgaan naar alleen sim-only abbo's.
geen duurdere abbo's meer, geen gratis telefoons e.d.
kan iemand dit bevestigen of liever ontkrachten?
Dat klinkt als kartelvorming... Lijkt me niet dat ze daar mee wegkomen!quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:46 schreef marc1982 het volgende:
zelfs de goedkope telefoontjes kosten geen 50 euro, maar een stuk meer. Iets meer dan dat je ervoor betaalt bij een prepaidpakket..quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:39 schreef RemcoDelft het volgende:
releaze ==> Sowieso ontgaat het me een beetje waarom mensen een telefoon van meer dan 50 euro willen hebben..... 50 euro vind ik al te duur eigenlijk, maar helaas brengen de fabrikanten weinig goedkopers op de markt...
't Is een telefoon! Honderden jaren oude uitvinding, waar werkelijk niets meer aan te beleven valt..... Waarom dan zo'n duur kreng in je zak willen hebben, dat kapot gaat als je hem laat vallen op in de wasmachine stopt?
Het is voor velen meer leuk speelgoed inderdaad, en/of een modeaccesoire. Dat neemt niet weg dat de telefoons van tegenwoordig er op gebouwd zijn dat ze na twee jaar intensief gebruik aan vervanging toe zijn.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:52 schreef releaze het volgende:
[..]
zelfs de goedkope telefoontjes kosten geen 50 euro, maar een stuk meer. Iets meer dan dat je ervoor betaalt bij een prepaidpakket..
Nouja goed, ik snap niet dat mensen om het jaar een nieuw mobieltje willen aanschaffen, want dat is het hele eiereneten denk ik ook hiermee. Iedere keer als je abo is afgelopen krijg je weer een aanbieding voor een nieuw toestel. Mn zusje heeft ieder jaar weer een ander mobieltje, zo ook de rest van de mensen om mij heen. Echt achterlijk vind ik dat. Dan zijn ze uitgekeken op de look, of is zon inklapbaar ding toch niet meer handig of weet ik veel wat.. Echt een modeassecoire is het (hoe je het ook schrijft)
Ik heb jarenlang met een nokia 3210 rondgelopen en toen die aan het sterven was heb ik maar de oude mobieltjes van mn pa overgenomen. Ik zie niet in waarom ik het hipste en het nieuwste moet hebben, zolang dat kreng maar belt en sms kan versturenMaar het mobieltje wat ik het afgelopen jaar heb gehad had problemen met het ontvangen van gesprekken, dus ben ik voor dit jaar maar voor een abo gegaan met een mobieltje erbij. Maar als het aan mij ligt gebruik ik dit ding de komende 3, 4 jaar nog. Volgend jaar ook gelijk weer naar een simonly, want dit vind ik duur (25e per maand voor 150 belminuten oid)
Hoe kan je nou spreken van een verzadigde markt als "mensen zoals jij" elke 2 jaar een nieuwe telefoon zoeken?quote:@de mensen hierboven: de subsidies worden afgebouwd omdat de markt verzadigd is.
Die subsidies zijn er ooit gekomen omdat men het gebruik van de mobiele telefoon wilde stimuleren.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe kan je nou spreken van een verzadigde markt als "mensen zoals jij" elke 2 jaar een nieuwe telefoon zoeken?
Simyo is in feite toch gewoon prepaid?quote:Op woensdag 13 september 2006 00:54 schreef petre86 het volgende:
symyo is ook KPN heiden6alleen niet via de primafoon geloof ik..
als je in dienst bent van kpn zelf, kijk eens op agora, je kan voor een leuk bedrag aan kpn diensten terugkrijgen als je voor kpn zelf werkt..
kloptquote:Op woensdag 13 september 2006 01:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Simyo is in feite toch gewoon prepaid?
(Nog steeds geen contract.)
Pff, het is echt zo typisch, als er een keer ergens iets fout gaat (tikfoutje ofzo) gaat het ook goed fout.quote:Op woensdag 13 september 2006 02:05 schreef petre86 het volgende:
[..]
klopt
ik wacht al anderhalve maand op reactie op een klacht trouwens( kpn mobiel/hi) "ik moet het navragen bij een collega" simkaart die niet als order aan mij gekoppeld staat.. geen activering dus
klote systeem
KMC = ?quote:Op woensdag 13 september 2006 02:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Pff, het is echt zo typisch, als er een keer ergens iets fout gaat (tikfoutje ofzo) gaat het ook goed fout.
Ik bel standaard KMC, neem niet eens de moeite om met de klantenservice contact op te nemen.![]()
KMC is van mobiel, althans zo noemen wij het, die toko in Groningen. (Nummerbehoud, en volgens bij regelen ze min of meer alles wat via MOL gaat.)quote:Op woensdag 13 september 2006 02:15 schreef petre86 het volgende:
[..]
KMC = ?
hier noemde ze het IMK ( intern meldpunt klantklachten)
maar een klasgenoot werkte bij de KR in a'dam.. 5 weken achterstand
Targets enzo.quote:Op woensdag 13 september 2006 02:30 schreef petre86 het volgende:
ik raadde als adsl-er nooit ipb aan"ik zou zelf nog even wachten" ..
Al die verkopers maar stijden voor leuke dingen en bonussen.. en het ondersteunend personeel wat de boze klanten moet opvangen krijgt niksquote:Op woensdag 13 september 2006 02:33 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Targets enzo.
Bij mij werkt het sinds januari als een trein, en dan bedoel ik niet een NS-trein. (Die ga ik onthouden, trouwens.)
Jij kunt geen klap voor je kop krijgen als je de verkeerde treft.quote:Op woensdag 13 september 2006 02:53 schreef petre86 het volgende:
[..]
Al die verkopers maar stijden voor leuke dingen en bonussen.. en het ondersteunend personeel wat de boze klanten moet opvangen krijgt nikseerlijk altijd he?
Ik betaal liever ¤ 5.95 per maand, dan heb je Vodafone (betere kwaliteit dan Debitel), en iets van 100 of 150 minuten. En tja, 3 euro per maand is niks, maar 6 euro is dat ook niet... Plus het gevoel van zekerheid, dat je wel goed zit, vind ik erg belangrijk.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:33 schreef mrbombastic het volgende:
Debitel heeft nu een actie: 75 minuten/150 SMS voor 2,95 per maand.
Zie hier
Nu lees ik overal dat Debitel zuigt, maar dit is wel erg goedkoop.
Wat denken jullie hiervan?
Debitel zit op het vodafoon netwerk:)quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:00 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik betaal liever ¤ 5.95 per maand, dan heb je Vodafone (betere kwaliteit dan Debitel), en iets van 100 of 150 minuten. En tja, 3 euro per maand is niks, maar 6 euro is dat ook niet... Plus het gevoel van zekerheid, dat je wel goed zit, vind ik erg belangrijk.
Die heb ik ook besteld voor mijn vriendinquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Debitel heeft tegenwoordig z'n goedkoopste acties via www.mobiel.nl ... Ik heb nu een Vodafone voor 2,95 per maand met 150 minuten of 300 SMS
Deze is idd wel heel erg goedkoop. Heb hem meteen besteldquote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En nog een abo'tje voor 1,95 met 150 belminuten (maar geen sms dus) op het Voldafone netwerk. Goedkoper wordt het niet![]()
Deze dus:
http://www.mobiel.nl/debmobiel?waxtrapp=wfflgHsHsSzRhICwB&1infoprd=cdpxlHsHsSiClcBiB
In de categorie oude koeien.quote:
Mooiquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:57 schreef mrbombastic het volgende:
[..]
Deze is idd wel heel erg goedkoop. Heb hem meteen besteld
Over dat 'nieuwtje', dat zegt men al jaaarenquote:Op vrijdag 1 december 2006 21:01 schreef shine87 het volgende:
Insider nieuwtje![]()
Wie een mobieltje wilt kan beter nu een neiuwe abo afsluiten... volgend jaar worden de bonusen per verkochte abo voor de dealer veel lager.... wat betekent dat er zo ongeveer 100 euro extra neergeteld moet worden voor een nieuw toestel.
(op dit moment heeft debieltel een leuke actie 9.95 per maand 450 bel minuten of 900 smsjes op het vodafone netwerk)
Koop NOOIT Debitel!quote:Op donderdag 7 december 2006 13:47 schreef jeoren het volgende:
Is het goedkoopste 'zinnige' abonnement op dit moment het Debitel/Telfort van 3,95 per maand? En met zinnig bedoel ik dat er geen aparte sms-bundels vereist zijn.
Of zijn er nóg goedkopere?
Nu krijg ik zojuist deze reactie terugquote:Hallo,
Ik heb vorige week bij jullie een order geplaatst voor een debitel ¤35 SIM-only voor ¤6,95/maand. Het ordernummer is 020061128340xxx Ik heb het contract ingevult + alle bijbehorende papieren meteen opgestuurd.
Tot op heden kan ik mijn bestelling niet op jullie site terugvinden. Ik mail daarom ook even om te kijken hoe het nu zit, ik zit nu namelijk zonder sim-kaart.
Ik hoop spoedig reactie te krijgen.
Mvg,
xxxx
Dat vraag ik toch helemaal niet drol!quote:Geachte heer xxxx,
Naar aanleiding van uw e-mail berichten wij u als volgt.
Gezien de enorme respons op de acties van de afgelopen tijd kunnen wij helaas geen tijdige reactie geven op alle e-mails. Onze excuses hiervoor. Wij stellen uw begrip in deze zeer op prijs.
Bij 'status bestelling' kunt u de voortgang van de verwerking van uw order wordt getoond. Wanneer hier staat dat uw bestelling nog in behandeling is en u uw bestelling nog niet heeft ontvangen komt dit door de achterstand in verwerken van alle aanvragen. U kunt uw bestelling in de loop van de week verwachten. Onze excuses voor de vertraging.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
E-shopteam
debitel Nederland B.V.
Dat ligt aan de afgesproken contractduur, natuurlijk, maar voorzover ik weet worden vrijwel alle contracten aangeboden voor minimaal 12 maanden.quote:Op maandag 29 september 2008 19:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Even een kickje!
Ik heb nu een maand of 3 een sim only abbo. Mijn telefoon heeft het helaas begeven, en ik zou nou graag een abbo nemen waar een telefoon bij zit.
Nu hoorde ik vandaag van iemand dat je een sim only abbo na 1 maand gewoon op kon zeggen.
Is dit waar?
Natuurlijk kan dat, maar waarschijnlijk niet in plaats van je huidige abo. Misschien willen ze een uitzondering maken wanneer je het contract ophoogt, daarvoor kun je het beste even bellen of naar de winkel.quote:Ik heb T-mobile als provider.
Als het niet mogelijk is, zou T-mobile dan zo aardig zijn dat ik een nieuwe abbo met telefoon bij hun kan nemen?
Een brief sturen dat je per 1 juni 2009 wilt opzeggen, dat kun je gewoon nu alvast doen. Dan te zijner tijd ruim op tijd aangeven dat je wilt verlengen met een sim only abonnement (wanneer je bij T-Mobile wilt blijven), of als je wilt overstappen met behoud van nummer, ruim op tijd aanvragen bij de nieuwe provider en aangeven dat je het nummer wilt meenemen.quote:Op maandag 29 september 2008 20:28 schreef Landgeld het volgende:
Vraag:
Ik heb nu een 12 maanden Flex-25 abbo (incl. toestel, dus geen sim-only). Deze loopt in 1 juni 2009 af. Daarna wil ik sim-only omdat dat bijna de helft goedkoper is dan wat ik nu betaal.
MAAR.... hoe zit dat met het opzeggen? Gewoon 3 maanden van te voren opzeggen dat je per 1 juni 2009 wilt afzeggen, en tegen die tijd een sim-only afsluiten
Als je een niet al te dure telefoon wilt (rond de 130 eu) dan haal je het er met een jaar al ongeveer uit bij een t-mobile 300 relax SO abbo.quote:Op maandag 29 september 2008 21:20 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Mijn 2-jarige Sim only abonnement van T-mobile loopt binnenkort afWeet nog niet of ik het weer wil of eentje met een telefoon...
Maar is het geen probleem dat je nú opzegt (per 1 juni) en dan later weer wilt verlengenquote:Op maandag 29 september 2008 20:34 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een brief sturen dat je per 1 juni 2009 wilt opzeggen, dat kun je gewoon nu alvast doen. Dan te zijner tijd ruim op tijd aangeven dat je wilt verlengen met een sim only abonnement (wanneer je bij T-Mobile wilt blijven), of als je wilt overstappen met behoud van nummer, ruim op tijd aanvragen bij de nieuwe provider en aangeven dat je het nummer wilt meenemen.
Hoe eerder je het regelt, hoe beter op zich, alleen het is vaak pas een half jaar van tevoren mogelijk om een overstap/verlenging te regelen (soms nog korter), en daarnaast kan het ook vervelend zijn om dat soort dingen al zo lang vooruit te plannen/vast te leggen.
Nee, dat is geen probleem, zo lang je het maar ruim van tevoren aanvraagt, dus niet een paar dagen voor de afloopdatum nog eens proberen, dat gaat hem niet worden.quote:Op dinsdag 30 september 2008 09:29 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Maar is het geen probleem dat je nú opzegt (per 1 juni) en dan later weer wilt verlengen(kan dat nummerbehoud dan nog wel geregeld worden dus?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |