abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33306831

High Definition
Wat is het en wat zijn de voordelen? Bij high definition draait alles om de betere beeldkwaliteit. Hogere resoluties, hoger contrast, helderdere kleuren en hogere verversingsfrequenties. Na jarenlang opgescheept te hebben gezeten met de PAL en NTSC standaarden is het hoog tijd voor vernieuwing!

HD-ready
Ondanks dat HDTV's in Japan en de VS al langere tijd aan het inburgeren zijn, staat deze techniek in Europa nog in de kinderschoenen. De tv zenders laten voorlopig nog op zich wachten, maar de tv fabrikanten hebben de eerste stap al gezet. Daarbij is een nieuwe qualificatie in het leven geroepen om ervoor te zorgen dat al deze schermen aan bepaalde eisen voldoen. Voldoet de tv aan de volgende eisen, dan mag hij het "HD-ready" logo dragen:

• Het scherm heeft het breedbeeld formaat met een aspectratio van 16:9.
  • Het scherm heeft minimaal 720 fysieke beeldlijnen.
  • Het scherm accepteert de volgende ingangssignalen:
    - 1280x720 op 50Hz en 60Hz progressive (720p) en
    - 1920x1080 op 50Hz en 60Hz interlaced (1080i)
  • Het apparaat kan deze ingangssignalen ontvangen via:
    - Component en
    - HDMI/DVI

Het verschil tussen HD-ready tv's en volwaardige HDTV's is dat HDTV's ook een ingebouwde tuner moeten hebben (die uiteraard ook aan bepaalde eisen moet voldoen) om televisie uitzendingen in HD te kunnen ontvangen.

High Definition Console Gaming
    Daar draait het hier tenslotte om! Hoewel de huidige consoles in mindere mate ook ondersteuning bieden voor HD gaming, is het eigenlijk pas de komende generatie consoles die er ècht van gaat profiteren. En dan met name de XBOX 360 van Microsoft en de Playstation 3 van Sony. Ze zijn volledig geoptimaliseerd voor de HD resoluties en alle games die op deze consoles gaan verschijnen maken daar gebruik van. De XBOX 360 maakt gebruik van 720p en 1080i, de Playstation 3 ondersteunt 720p, 1080i en 1080p. Daarbij wordt de Playstation 3 ook een Blu-Ray videospeler en Blu-Ray video's gaan volop gebruik maken van HD resoluties.

De interfaces en bijbehorende kabels
    Uiteraard vereisen high definition beelden geschikte interfaces en kabels en kun je je console niet zomaar met een simpele composite kabel HD beelden weer laten geven. Om je console HD beelden naar een geschikt scherm te laten sturen kun je de volgende drie verschillende kabels gebruiken.

• Component
    De component kabels bestaan uit 3 kabels om het beeld over te dragen, deze zijn vergezeld door 2 audiokabels. Componentkabels geven analoog beeld door volgens het "Y, Cb/Pb, Cr/Pr" principe, waarbij Y de helderheidscomponent, Cb/Pb de kleurcomponent voor blauw en Cr/Pr het kleurcomponent voor rood zijn. Omdat bij component het signaal van digitaal naar analoog en van RGB naar "Y, Cb/Pb, Cr/Pr" omgezet moet worden en vervolgens weer andersom vindt er enig kwaliteitsverlies plaats.

Zowel de XBOX 360 als de Playstation 3 ondersteunen component. Bij het XBOX 360 premium pack wordt de componentkabel standaard meegeleverd en de Playstation 3 zal met dezelfde componentkabel werken die al voor de Playstation 2 verkrijgbaar is.

• High Definition Multimedia Interface
    Ofwel HDMI™, dè nieuwe standaard voor beeld en geluidsoverdracht. In tegenstelling tot component is HDMI volledig digitaal. Het beeldsignaal van HDMI is gebaseerd op en compatible met DVI. HDMI is in staat om ongecomprimeerd digitaal beeld tot maximaal 1080p te transporteren tussen bron en weergever, evenals ongecomprimeerd 8-kanaals geluid van 192kHz, 24 bits. Omdat alle HDTV's de beelden toch al digitaal verwerken en de bronnen uiteraard ook digitaal zijn, biedt HDMI verreweg de beste kwaliteit.

De Playstation 3 heeft twee standaard HDMI uitgangen die tot 1080p gaan, de XBOX 360 ondersteunt vooralsnog geen HDMI, maar Microsoft heeft al verklaard deze functionaliteit in een later stadium toe te voegen.

• VGA
    De aloude bekende VGA interface die talloze resoluties en frequenties ondersteunt. Een analoge interface die een RGB signaal biedt. Vrij veel moderne HDTV's en HD-Ready tv's hebben naast component en HDMI ook een VGA ingang. Hiermee kun je de tv's ook vaak op hun native resolutie aansturen. Uiteraard is de VGA kabel ook uitermate geschikt om je console op een computermonitor aan te sluiten om, bij gebrek aan HDTV, toch te kunnen genieten van de hogere resoluties die de console biedt.

Voor de XBOX 360 zal er vanaf het begin een VGA-kabel beschikbaar zijn. Ook zijn er naast 720p nog andere VGA-resoluties in te stellen. Voor de Playstation 3 is nog niets aangekondigd, al was er voor de Playstation 2 wel een VGA-kabel verschenen (bij de linux kit), die in principe ook op de Playstation 3 zou moeten werken.

Relevante links
  • HDTV Forum - Europees HDTV Forum
  • HDMI - Officiële website
  • EICTA
  • Blu Ray Disc Associasion - Officiële website

Voorgaande Topics
    01 | 02

(OP)
  • pi_33306865
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 13:36 schreef P-Style het volgende:
    Ik zou 'm gewoon op 720p zetten, aangezien dat de resolutie is waarop alle xbox 360 games gerenderd worden.
    Dat dus...
    pi_33307112
    HDTV .
    pi_33307344
    Zo nou ik heb een VGA HD AV gekocht, eens kijken hoe het nu is
    pi_33307408
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 13:49 schreef Fillipe het volgende:
    Zo nou ik heb een VGA HD AV gekocht, eens kijken hoe het nu is
    Dat doe je snel!
    pi_33307420
    Zo dat doe je snel.

Ik hoop voor je dat het beeld beter wordt .
    pi_33307447
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 13:51 schreef MrX1982 het volgende:
    Zo dat doe je snel.
    Hèhè!
    pi_33307471
    Hartje Groningen hé
    pi_33307493
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 13:52 schreef P-Style het volgende:
    Hèhè!
    Goede timing .
      donderdag 22 december 2005 @ 13:56:22 #10
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_33307570
    Revolution kan ook op je PC monitor aangesloten worden. Dus er komt ook een VGA snuuurtje voor Revolution.
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
    pi_33307749
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 13:56 schreef BMH het volgende:
    Revolution kan ook op je PC monitor aangesloten worden. Dus er komt ook een VGA snuuurtje voor Revolution.
    Revolution gaat niet eens HD-ondersteunen.
    pi_33308088
    Ik heb net mijn Xbox360 weer even op mijn PC monitor aangesloten en eigenlijk scheelt zo'n HD-resolutie toch behoorlijk vergeleken met SD. Jammer dat mijn PC monitor zo klein is en geen breedbeeld. Nu moet er toch weer een fatsoenlijke nieuwe TV komen .
    pi_33308153
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 14:11 schreef H.Flick het volgende:
    Ik heb net mijn Xbox360 weer even op mijn PC monitor aangesloten en eigenlijk scheelt zo'n HD-resolutie toch behoorlijk vergeleken met SD.
    Natuurlijk!!!
    quote:
    Nu moet er toch weer een fatsoenlijke nieuwe TV komen .
    Er is haast geen ontkomen meer aan!
    pi_33308796
    Het ziet er iig een stuk strakker uit via deze kabel! Alleen nu heb ik weer een probleem en dat is dat ik geen geluid hoor Heb de geluidstulpjes in verschillende ingangen van de tv gestopt alleen nog steeds geen geluid, iemand een idee? Welke optie voor geluid moet ik kiezen? Gaat gewoon via m'n tv, althans dat is de bedoeling. Als ik normale zender opzet hoor ik wel gewoon geluid
    pi_33308935
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 14:33 schreef Fillipe het volgende:
    Het ziet er iig een stuk strakker uit via deze kabel! Alleen nu heb ik weer een probleem en dat is dat ik geen geluid hoor Heb de geluidstulpjes in verschillende ingangen van de tv gestopt alleen nog steeds geen geluid, iemand een idee? Welke optie voor geluid moet ik kiezen? Gaat gewoon via m'n tv, althans dat is de bedoeling. Als ik normale zender opzet hoor ik wel gewoon geluid
    Sluit je 360 aan op een fatsoenlijke versterker/receiver!
    pi_33309020
    Dat voegt inderdaad enorm veel toe aan de spelbeleving! Misschien wordt het tijd voor een Dolby Digital Console Gaming topic .
    pi_33309021
    Ja als ik die had

Maar goed het moet toch ook wel lukken via de normale tv boxjes? Waarom pakt die hem nu niet dan? Heb je misschien een idee?
    pi_33309080
    Misschien heeft je TV niet van die rode en witte tulp-ingangen. Dat VGA-ding is alleen voor het beeld dacht ik, het geluid moet via de 2 andere stekkertjes die ook aan die kabel zitten. Je kunt hem via die tulpjes natuurlijk altijd nog aansluiten op een stereo.
    pi_33309168
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 14:41 schreef H.Flick het volgende:
    Misschien heeft je TV niet van die rode en witte tulp-ingangen. Dat VGA-ding is alleen voor het beeld dacht ik, het geluid moet via de 2 andere stekkertjes die ook aan die kabel zitten. Je kunt hem via die tulpjes natuurlijk altijd nog aansluiten op een stereo.
    Ja er zijn wel 3 x 2 verschillende audio (rood en witte tulp) ingangen. Alleen bij geen van alledrie pakt die het geluid op.
    pi_33309222
    Misschien moet je die aanzetten in het menu van de TV?! Ik lul ook maar wat eigenlijk
    pi_33309264
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 14:40 schreef H.Flick het volgende:
    Dat voegt inderdaad enorm veel toe aan de spelbeleving! Misschien wordt het tijd voor een Dolby Digital Console Gaming topic .
    Geen slecht idee. Maar misschien dat het beter is om deze topic reeks uit te breiden met discrete surroundformaten en niet te beperken tot beeld alleen. "High Definition" heeft sowieso betrekking tot meer dan beeld alleen!
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 14:40 schreef Fillipe het volgende:
    Ja als ik die had

Maar goed het moet toch ook wel lukken via de normale tv boxjes? Waarom pakt die hem nu niet dan? Heb je misschien een idee?
    "Normale tv boxjes" geven klote geluid! Heb je echt geen stereotoren ofzo?

In ieder geval... sommige lcdtv's met een vga ingang hebben ook twee aparte tulpingangen voor het geluid. Hoe het bij jou tv zit weet ik niet, maar als je de tulpjes in de audio-ingang van de component-in op je tv prikt, hoor je dan ook niks? En/of kun je op je tv misschien niet instellen welke audio-ingang je wilt gebruiken als je de vga-aansluiting gebruikt?
    pi_33309400
    Moet je het geluid niet aansluiten op die zwarte ingang of is dat voor digitaal geluid?

pi_33309444
    Volgens mij is dat zwarte ding zo'n standaard klein stekkertje. Bij de VGA kabel zit een verloop stukje waar je die rode en witte in moet doen en dan moet hij daar wel in kunnen, denk ik.
    pi_33309480
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 14:51 schreef MrX1982 het volgende:
    Moet je het geluid niet aansluiten op die zwarte ingang of is dat voor digitaal geluid?

[afbeelding]
    Ja! Inderdaad! Scherp opgemerkt. Wat Fillipe nu nog nodig heeft is een tulp-naar-mini-jack-adaptertje zoals deze:
    pi_33309508
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 14:53 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ja! Inderdaad! Scherp opgemerkt. Wat Fillipe nu nog nodig heeft is een tulp-naar-mini-jack-adaptertje zoals deze:
    [afbeelding]
    Die zit dus gewoon bij de Xbox360 VGA HD kabel.
    pi_33309539
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 14:54 schreef H.Flick het volgende:
    Die zit dus gewoon bij de Xbox360 VGA HD kabel.
    Kijk eens aan! Dat is helemaal makkelijk dan!
    pi_33309745
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA HELDEN!

Bedankt voor die foto had die ingang nog niet gezien!!! Je krijgt er inderdaad zo'n stekkertje bij en nu doet die het! Super, wat moest ik nou zonder jullie? Ja een goede bril kopen waarschijnlijk.
    pi_33309786
    Mooi zo .

Met zijn allen lossen we het wel op .
    pi_33309825
    Je had ook op dat service knopje kunnen drukken voor een monteur. Of is dat iets anders?
    pi_33309898
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 15:02 schreef H.Flick het volgende:
    Je had ook op dat service knopje kunnen drukken voor een monteur. Of is dat iets anders?
    In de handleiding:

4) Onderhoud
    Aansluiting voor technicus.
    pi_33309950
    In ieder geval... is je beeld nu echt beter? En hoe heb je je instellingen nu staan op je 360?
    pi_33310140
    Beeld is zeker beter, heb nu de instelling staan op 1380 x 768 (volgens mij). Ziet er scherp uit al blijf ik erbij dat ik bij PGR3 vooral aan de bovenkant van de auto's nog een beetje kartels zie. Ja sorry heb een kartelfetish . Amped 3, ja geloof het of niet heeft geen kartels

Straks een PD uitproberen, maar ik had het nog net iets strakker verwacht al is dit ook al super mooi!
    pi_33310186
    Ik zie die kartels ook nog bij PGR3. Mss kan je dat nog verbeteren door je instellingen van je tv te wijzigen of test PGR3 anders eens op 1080i.
    pi_33310300
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 15:11 schreef Fillipe het volgende:
    Beeld is zeker beter, heb nu de instelling staan op 1380 x 768 (volgens mij). Ziet er scherp uit al blijf ik erbij dat ik bij PGR3 vooral aan de bovenkant van de auto's nog een beetje kartels zie. Ja sorry heb een kartelfetish . Amped 3, ja geloof het of niet heeft geen kartels

Straks een PD uitproberen, maar ik had het nog net iets strakker verwacht al is dit ook al super mooi!
    Dat betekent dus dat de scaler in de xbox 360 beter is dan die in je tv. Niet geheel onverwachts overigens. Nu wordt je scherm immers native aangestuurd en het scalen gebeurd direct op een digitaal signaal (in de xbox 360).
    pi_33310373
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 15:13 schreef MrX1982 het volgende:
    Ik zie die kartels ook nog bij PGR3. Mss kan je dat nog verbeteren door je instellingen van je tv te wijzigen of test PGR3 anders eens op 1080i.
    Dat zou ik niet aanraden. Want dan wordt het spel gerenderd op 720p, wordt het vervolgens omhoog gescaled naar 1080, wordt het geïnterlaced (), waarna het vervolgens in je tv weer wordt gedeïnterlaced en weer omlaag gescaled! Nee, dan kun je'm veel beter op 1360x768 houden.
    pi_33316071
    Ik zie het verschil eigenlijk niet tussen 1280 x ... of op 1380 x ...

PD: Ziet er nu erg mooi uit, voornamelijk de lichteffecten en de reflecties etc. Veel scherper.

PGR3: Voornamelijk kartelig als je in de garage 'loopt'. Voor de rest ook iets strakker, en ook de lichteffecten en de omgeving zien er veel beter uit.

Amped 3: Totaal geen kartels, heel strak, alleen zijn de textures een beetje ouderwets Maar dat ligt niet aan m'n nieuwe tv .

Erg tevreden mee, al had ik PGR3 nog net iets strakker verwacht.
    pi_33317346
    Op mijn SDTV heb ik bij Call of Duty 2 vaak last van lelijke textures die dan langzaam aan als ik erlangs loop van betere kwaliteit worden. Dit los ik niet op met een HDTV, toch?
    pi_33318811
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 15:19 schreef P-Style het volgende:
    Dat zou ik niet aanraden. Want dan wordt het spel gerenderd op 720p, wordt het vervolgens omhoog gescaled naar 1080, wordt het geïnterlaced ([afbeelding]), waarna het vervolgens in je tv weer wordt gedeïnterlaced en weer omlaag gescaled! Nee, dan kun je'm veel beter op 1360x768 houden.
    Ik heb het ook maar ergens gelezen dat PGR3 beter draait op 1080i. Ik heb dat overigens getest maar zag weinig verschil .
    pi_33319100
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 19:20 schreef H.Flick het volgende:
    Op mijn SDTV heb ik bij Call of Duty 2 vaak last van lelijke textures die dan langzaam aan als ik erlangs loop van betere kwaliteit worden. Dit los ik niet op met een HDTV, toch?
    Nee, helaas.
      donderdag 22 december 2005 @ 21:01:19 #40
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_33320701
    'Panasonic TH-65PX500 65" 1080p Plasma' is door IGN.com uitgroepen als HDTV van het jaar (eigenlijk is ie 2e, maar de nummer 1 is niet eens te koop).

$9.000
    pi_33321229
    65", wow.

Nog even sparen .
    pi_33322468
    [edit] nevermind
    Scheren is voor schapen!
    pi_33331609
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 21:01 schreef BMH het volgende:
    'Panasonic TH-65PX500 65" 1080p Plasma' is door IGN.com uitgroepen als HDTV van het jaar (eigenlijk is ie 2e, maar de nummer 1 is niet eens te koop).

[afbeelding]
    $9.000
    Leuk speelgoed!
    pi_33351598
    Vraagje, als ik de resolutie op 1380 x 768 zet dan speel ik dus in 1080i ? En als ik 1280 x 768 doe dan speel ik in 720p?

720p is toch over het algemeen het beste?
      vrijdag 23 december 2005 @ 19:27:16 #45
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_33351656
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 19:24 schreef Fillipe het volgende:
    Vraagje, als ik de resolutie op 1380 x 768 zet dan speel ik dus in 1080i ? En als ik 1280 x 768 doe dan speel ik in 720p?
    Nee.

1280×720 @ progressive = 720p
    1920x1080 @ progressive = 1080p
    1380 x 768 @ porgressive heeft geen speciale naam zoals 720p, omdat het geen veel gebruikte resolutie is.
    quote:
    N00btalk:
    1080i heeft een hogere resolutie, dus minder karteltjes. Maar omdat het interlaced is, is het beeld wel minder scherp.
    720p = scherper als 1080i, alleen kent het meer karteltjes.
    pi_33351713
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 19:24 schreef Fillipe het volgende:

Nee, als je'm op 1360x768 zet dan speel je 1360x768 en als je'm op 1280x768 zet, dan speel je op 1280x768!

Maar in princiepe speel je altijd op 720p (1280x720) en de xbox 360 scaled het gerenderde beeld dan enigszins omhoog.

En nu een vraagje aan jou. Als je'm op 1280x768 zet, zie je dan kleine zwarte balkjes boven en onder?
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 19:27 schreef BMH het volgende:
    1360 x 768 @ porgressive heeft geen speciale naam zoals 720p, omdat het geen veel gebruikte resolutie is.
    Eigenlijk is dit een vrijwel nooit gebruikte (bron)-resolutie. Maar bijna àlle LCD-tv's hebben een LCD paneel met een native resolutie van 1366x768.
    pi_33351799
    Wel rekening houden met m'n non-kennis over deze technische praat hé

En nee, ik zie geen kleine zwarte balkjes boven en onder. Hele beeld is gewoon gevuld zeg maar, zoals het hoort.

Dynamisch Contrast, aanzetten of niet? Zal zo eens het boekje van TV doorgaan bladeren

Dus ik kan over het algemeen beter 1280 x 768 draaien?
    pi_33351843
    Je moet gewoon een beetje spelen met je instellingen. In PGR3 als je de dynamic contrast uitzet wordt de achtergrond enzo wat minder helder.
    pi_33351867
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 19:34 schreef Fillipe het volgende:
    Wel rekening houden met m'n non-kennis over deze technische praat

En nee, ik zie geen kleine zwarte balkjes boven en onder. Hele beeld is gewoon gevuld zeg maar, zoals het hoort.
    Hmmm... klinkt als overscan. Zoals het niet hoort dus.
    quote:
    Dynamisch Contrast, aanzetten of niet? Zal zo eens het boekje van TV doorgaan bladeren
    "Beeldverbeteringstrucjes" zoals dynamic contrast moet je zoveel mogelijk vermijden en dus niet aanzetten. Deze grappen doen je beeld meer slecht dan goed. Zéker bij digitale bronnen als je dvd-spelers of consoles heb je dit niet nodig.
    pi_33351890
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 19:36 schreef MrX1982 het volgende:
    Je moet gewoon een beetje spelen met je instellingen. In PGR3 als je de dynamic contrast uitzet wordt de achtergrond enzo wat minder helder.
    Kan je jouw instellingen doorgeven zoals de: scherpte, helderheid, contrast e.d. Jij hebt toch ook een samsung?
    pi_33351927
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 19:37 schreef P-Style het volgende:

[..]

Hmmm... klinkt als overscan. Zoals het niet hoort dus.
    [..]

"Beeldverbeteringstrucjes" zoals dynamic contrast moet je zoveel mogelijk vermijden en dus niet aanzetten. Deze grappen doen je beeld meer slecht dan goed. Zéker bij digitale bronnen als je dvd-spelers of consoles heb je dit niet nodig.
    Ah oke bedankt, zal eens goed kijken zo P-style of ik die balkjes heb. Het moet zeg maar een soort breedbeeld idee geven alleen dan iets kleinere balkjes?
    pi_33352007
    Trouwens als ik de resolutie op 1280 x 768 zet dan trilt m'n beeld een beetje. Als ik hem daarintegen op 1280 x 720 zet dan trilt die niet. Lijkt me ook niet echt goed?
    pi_33352010
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 19:37 schreef Fillipe het volgende:
    Kan je jouw instellingen doorgeven zoals de: scherpte, helderheid, contrast e.d. Jij hebt toch ook een samsung?
    Ik heb eerlijk gezegd nog nooit de scherpte, helderheid enzo aangepast . Weleens de brightness sensor uit gehad en de Dynamic sensor ook.

Op dit moment heb ik de volgende (standaard) instellingen:
    Contrast: 100
    Brightness: 50
    Sharpness: 75
    Colour: 55
    Colour Tone: Cool1
    Dynamic Contrast: On
    Brightness Sensor: On
    pi_33352289
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 19:38 schreef Fillipe het volgende:
    Ah oke bedankt, zal eens goed kijken zo P-style of ik die balkjes heb. Het moet zeg maar een soort breedbeeld idee geven alleen dan iets kleinere balkjes?
    Nou waar ik benieuwd naar ben is hoe die Samsung tv's scalen als je de vga-input gebruikt en hoe het zit met de overscan! Overscan is het fenomeen wat al járen wordt toegepast bij ctr-tv's waarbij een deel van het beeld boven, onder, links en recht expres weggelaten wordt. Zo mis je letterlijk een deel van het beeld en dat is zonde. Vaak valt dit te corrigeren in de service menu's van tv's waar je normaal niet zo gemakkelijk bij kunt.

Jouw scherm zelf heeft 1366x768 fysieke pixels. Als je via de vga-kabel een signaal van 1360x768 pixels er naartoe stuurt zou je dus links en recht héle kleine zwarte balkjes moeten hebben van 3 pixels breed. Zoniet dan heb je overscan. Als je via de vga-kabel een signaal van 1280x720 (720p dus) er naartoe stuurt en het is beeldvullend, dan word het beeld gescaled (vergroot van 1280x720 naar 1366x768 dus). En als je een signaal van 1280x768 naar je tv stuurt dan komt het aantal verticale beeldlijnen overeen met de native resolutie van je scherm. Allebei 768. Maar je scherm heeft horizontaal 1366 pixels en het er naartoe gestuurde signaal heeft horizontaal 1280 pixels. Dan zou je links er rechts dus kleine zwarte balkjes moeten hebben als het beeld 1:1 wordt weergegeven. Maar als het helemaal beeldvullend is, dan wordt het òf horizontaal iets uitgerekt. Òf het wordt vergroot, waarbij er onder en boven wat pixels worden weggelaten (overscan dus), aangezien 1280x768 nèt geen 16:9 verhouding heeft.

Kijk, het gaat er natuurlijk om dat je tevreden bent met je beeld. En als jij er nu tevreden over bent dan is dat alleen maar mooi! Maar het kan nooit kwaad om wat te experimenteren met de instellingen van zowel je tv als je xbox 360.
    pi_33352365
    Top, daar heb ik wat aan !
    pi_33352439
    Misschien koop ik binnenkort ook zo'n VGA kabel voor mijn xbox360 ben toch benieuwd of er verschil is.
    pi_33352515
    Het is bij mij sowieso beter dan de bijgeleverde component kabel.

Al blijf ik balen van de enkele kartels. Vooral bovenop de auto's zie je het gewoon nog wel. Als ik daarintegen de 720p Trailer van PGR3 bekijk dan is het te scherp voor woorden. Maar zo mooi is het dus bij mij niet. Maar goed trailers worden ook altijd opgepoetst denk ik
    pi_33352557
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 20:03 schreef Fillipe het volgende:
    Het is bij mij sowieso beter dan de bijgeleverde component kabel.

Al blijf ik balen van de enkele kartels. Vooral bovenop de auto's zie je het gewoon nog wel. Als ik daarintegen de 720p Trailer van PGR3 bekijk dan is het te scherp voor woorden. Maar zo mooi is het dus bij mij niet. Maar goed trailers worden ook altijd opgepoetst denk ik
    Trailers vormen de basis van het bedrog .
    pi_33352632
    Ja inderdaad blijkt wel weer

Jij ziet toch ook nog wel kartels als je bijv. in de garage loopt of als je de camerapositie achter de auto kiest?
    pi_33352680
    Ja met name als ik in de garage loop zie ik kartels. Verschilt overigens per auto en hoe dichtbij je staat.

De Mercedes CLK GTR ofzo heeft het bijv. heel erg. Ligt dat niet gewoon aan het spel zelf?
    pi_33352831
    Ja, ligt zeker aan het spel.
    pi_33352939
    Wat veroorzaken die kartels eigenlijk is dat gewoon slecht programmeerwerk?
    pi_33354749
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 20:09 schreef MrX1982 het volgende:
    Ligt dat niet gewoon aan het spel zelf?
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 20:14 schreef Fillipe het volgende:
    Ja, ligt zeker aan het spel.
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 20:18 schreef MrX1982 het volgende:
    Wat veroorzaken die kartels eigenlijk is dat gewoon slecht programmeerwerk?
    Kartels bestaan omdat het beeld uit pixels is opgebouwd! En kartels kun je voorkomen (of eigenlijk verbloemen) door goeie anti-aliasing. Door tè sterke anti-aliasing wordt het beeld weer te wazig. Slecht programmeerwerk zou ik het niet noemen. Aangezien het vrij lastig blijft om "karteltjes" volledig te voorkomen.
    pi_33365020
    Op de pc hebben ze daar niet zo'n moeite mee om eerlijk te zijn.
    Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
    Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
    GamerTag
    pi_33367879
    Zo'n HDready TV klinkt veel te ingewikkeld voor mij .
      zaterdag 24 december 2005 @ 13:06:28 #66
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_33367928
    quote:
    Op zaterdag 24 december 2005 10:39 schreef masterdave het volgende:
    Op de pc hebben ze daar niet zo'n moeite mee om eerlijk te zijn.
    PC schermen zijn dan ook vele malen fijner dan TV schermen. Zowel voor CRT als LCD. En hoe kleiner de pixels, hoe minder aliasing Of tenminste, hoe minder het onze slechte mensenoogjes op kan vallen.
      zaterdag 24 december 2005 @ 13:37:37 #67
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_33368667
    Ik heb maar 1 component (3 gaten dus ) ingang in mijn 480p plasma. Als ik progressive wil gamen moet ik dus steeds mijn DVD speler component ( monster cables van 110 pleuro, die ook nog eens muur vast zitten) eruit slopen en me console component er indrukken... GRRR... Ff kijken of er een splitter is van Monster.

OMG monster component kabels voor de xbox 360!

$70
    Specs:
    quote:
    -24k gold contact Turbine® Connectors provide greater contact pressure for improved conductivity
    -Nitrogen gas—injected dielectric insulator maximizes video signal strength for the best possible picture.
    pi_33368754
    Wat de fuck
    pi_33369227
    dan ben je genaaid,damn....
    GamerTag
    pi_33369266
    Je kunt die kabels altijd nog laten omsmelten.
    pi_33371430
    quote:
    Op zaterdag 24 december 2005 13:06 schreef twi het volgende:
    PC schermen zijn dan ook vele malen fijner dan TV schermen. Zowel voor CRT als LCD. En hoe kleiner de pixels, hoe minder aliasing Of tenminste, hoe minder het onze slechte mensenoogjes op kan vallen.
    Uhm... We hebben het hier juist over hoge resolutie tv's.
    quote:
    Op zaterdag 24 december 2005 13:37 schreef BMH het volgende:
    Ik heb maar 1 component (3 gaten dus ) ingang in mijn 480p plasma.
    480p...
      zaterdag 24 december 2005 @ 15:31:43 #72
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_33371664
    quote:
    Op zaterdag 24 december 2005 15:23 schreef P-Style het volgende:
    Uhm... We hebben het hier juist over hoge resolutie tv's.
    Je kan veel zeggen, maar niet dat mijn 15,4" WUXGA scherm minder scherp is dan een 1080i/p TV met een meter doorsnee. Dat was m'n punt. Wanneer dit (laptop) scherm met gelijke pixeldichtheid (om het zo maar te noemen) een diameter van een meter zou hebben, zou ik ergens op 5860x3600 uitkomen.

En dat was m'n punt over "PC schermen zijn scherper". Want hoe mooi HDTV ook is, het kan natuurlijk gewoon niet op tegen de betere LCD PC schermen.
    pi_33372140
    quote:
    Op zaterdag 24 december 2005 15:31 schreef twi het volgende:
    Je kan veel zeggen, maar niet dat mijn 15,4" WUXGA scherm minder scherp is dan een 1080i/p TV met een meter doorsnee. Dat was m'n punt. Wanneer dit (laptop) scherm met gelijke pixeldichtheid (om het zo maar te noemen) een diameter van een meter zou hebben, zou ik ergens op 5860x3600 uitkomen.

En dat was m'n punt over "PC schermen zijn scherper". Want hoe mooi HDTV ook is, het kan natuurlijk gewoon niet op tegen de betere LCD PC schermen.
    Je vergeet dat je véél dichter op een laptop scherm zit dan bij een tv vandaan. Als je geen 50cm bij je tv vandaan zit, zul je geen verschil zien in pixel grootte. Het gaat niet om pixel dichtheid. Het gaat om resolutie en de juiste afstand houden. Dan zien pixels er ong. even groot uit.
    pi_33372532
    quote:
    Op zaterdag 24 december 2005 15:50 schreef P-Style het volgende:

[..]

Je vergeet dat je véél dichter op een laptop scherm zit dan bij een tv vandaan. Als je geen 50cm bij je tv vandaan zit, zul je geen verschil zien in pixel grootte. Het gaat niet om pixel dichtheid. Het gaat om resolutie en de juiste afstand houden. Dan zien pixels er ong. even groot uit.
    Inderdaad, als ik met mijn bakkes op een 36" LCD TV ga staan dan is eht inderdaad niet erg mooi. Sta ik op een meter of 2 afstand dan ziet het er net zo mooi uit als het laptopje.

Als je wilt console gamen op een PC monitor dan zou ik er maar zeker van zijn dat je op z'n minst 20" hebt, dan kan je op nog een beetje afstand kijken.
      zondag 25 december 2005 @ 00:04:13 #75
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_33385633
    quote:
    Op zaterdag 24 december 2005 15:23 schreef P-Style het volgende:
    [..]

480p...
    Liever mijn Plasma EDTV dan zo'n LCD HD geval. Ik doe in iedergeval nog niets op HD resoluties. Mijn consoles zijn maximaal 480p, dus ik zit nog wel een tijdje goed.
    pi_33387100
    quote:
    Op zondag 25 december 2005 00:04 schreef BMH het volgende:
    Liever mijn Plasma EDTV dan zo'n LCD HD geval. Ik doe in iedergeval nog niets op HD resoluties. Mijn consoles zijn maximaal 480p, dus ik zit nog wel een tijdje goed.
    Allemaal leuk en aardig, maar deze topic is gewijd aan High Definition Console Gaming.
      zondag 25 december 2005 @ 19:37:59 #77
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_33399107
    quote:
    HDTV lag; it is a consequence of TVs scaling non-native signals to different resolutions. The problem is usually the worst when 480i signals have to be shifted up to 720p or 1080i. Pretty much every kind of HDTV is subject to the phenomena, though some much more than others. Some DLPs are really bad, but some are okay, and the same goes for LCDs and CRTs. Sadly, few people are factoring this issue into HDTV reviews, so it is becoming almost a necessity for gamers to take their systems to the store and test TVs with actual game play to see what happens.

For the peeps who already have TVs that suffer from scaling lag, there is a solution. The Micomsoft XRGB-2+ is a Japanese device that will convert any incoming signal (like a GC's non-HD 480i/p) to a digital signal in VGA. If your HDTV doesn't have a VGA input you can find VGA to Component wires easily enough. The device is optimized for gaming, and really cuts down the scaling lag. It's a tad expensive at around $200, but the word is it works wonders, and you can find it for sale from a number of importers on the net.
    Dus.. Als je tv een signaal krijgt die kwa resolutie lager is als de native resolutie krijg je lag. Dat is niet hip.
    pi_33419079
    quote:
    Op zondag 25 december 2005 19:37 schreef BMH het volgende:
    Dus.. Als je tv een signaal krijgt die kwa resolutie lager is als de native resolutie krijg je lag. Dat is niet hip.
    Goed punt. Geldt natuurlijk ook voor hogere resoluties. Als de bronresolutie afwijkt (wat eigenlijk àltijd het geval is bij 1366x768 schermen ) of (nog erger) interlaced is, dan zul je inderdaad lag krijgen. Ook het digitaliseren van een analoog signaal kost tijd en introduceert dus lag (hoewel deze lag tegenwoordig te verwaarlozen is).

Ik weet niet in hoeverre die lag te merken is, maar hoe dan ook is een scherm met een native resolutie die overeenkomt met de bronresolutie (1280x720 of 1920x1080), aangestuurd door een digitaal signaal (DVI of HDMI) altijd aan te raden. Je krijgt het scherpste beeld en je hebt geen last van lag. Jammergenoeg zie je deze schermen nog niet zo veel. Maar komend jaar zal daar verandering in komen.
    pi_33696912
    Is dit een goede component kabel om aan te sluiten op mijn pleestation twee;

http://www.foregames.nl/accessoire.php?id=81
    Ich bin der Führer.
    pi_33696973
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 15:53 schreef Xenwolfie het volgende:

pi_33696994
    K bedankt. (las het al in deel 4. )
    Ich bin der Führer.
      woensdag 4 januari 2006 @ 17:07:58 #82
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_33699671
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 15:53 schreef Xenwolfie het volgende:

Iig niet mijn eerste keus. Eenmaal Monster cable is altijd Monster Cable. Je betaald wel veel meer, maar het is het waard.
    pi_33701695
    Waar ken je die krijgen dan?
    Ich bin der Führer.
      woensdag 4 januari 2006 @ 18:32:09 #84
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_33702343
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 18:12 schreef Xenwolfie het volgende:
    Waar ken je die krijgen dan?
    video speciaalzaken etc. Online ook. $70. incl. viber optic geluidsnoer.
    quote:
    When I first plugged them in I had visions of just walking into the screen, because it just looked so real.
    pi_33702644
    Komen die Monstercables ook voor de X360 uit? En het ziet er dan nog beter uit?
      woensdag 4 januari 2006 @ 18:45:19 #86
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_33702785
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 18:41 schreef Fillipe het volgende:
    Komen die Monstercables ook voor de X360 uit? En het ziet er dan nog beter uit?
    Die zijn er al.

Jammer genoeg zitten mijn Monster cables voor me DVD speler in mijn TV geschroeft. Wisselen begin ik niet aan, dus geen component voor mijn Gamecube/PS2.
    pi_33702828
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 18:45 schreef BMH het volgende:

[..]

Die zijn er al.

[[url=http://www.monstercable.com/images_db/monstergame/xbox/GLX360_CVA_FO_tn.jpg]afbeelding][/url]

Jammer genoeg zitten mijn Monster cables voor me DVD speler in mijn TV geschroeft. Wisselen begin ik niet aan, dus geen component voor mijn Gamecube/PS2.
    En krijg je die ook voor HDTV's ?

Laat maar ja dus:

woensdag 4 januari 2006 @ 18:48:34 #88
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_33702898
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 18:46 schreef Fillipe het volgende:

[..]

En krijg je die ook voor HDTV's ?

Laat maar ja dus:

[afbeelding]
    Component liet ik zien. Dat is ook voor HDTV.
    pi_33702996
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 18:48 schreef BMH het volgende:

[..]

Component liet ik zien. Dat is ook voor HDTV.
    Zie het, zat weer niet op te letten. Iemand die weet waar in NL je die kabels kan aanschaffen? Heb het er wel voor over .
    pi_33702998
    Zo vrije dure kabel. Moet wel héél goed zijn .

Kan je die kabels in Nederland kopen?
      woensdag 4 januari 2006 @ 18:52:01 #91
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_33703027
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 18:51 schreef MrX1982 het volgende:
    Zo vrije dure kabel. Moet wel héél goed zijn .

Kan je die kabels in Nederland kopen?
    Heb ik een sticker "goedengids" op mijn voorhoofd/avatar?

Ik heb mijn component monster cable van de BCC.
    pi_33703090
    BCC dus, interessant! Morgen even shoppen dus
    pi_33703369
    Kan iemand op die webshop van BCC de Monstercable voor de 360 vinden? Liefst die 360 VGA A/V cable.
    pi_33703386
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 18:52 schreef BMH het volgende:
    Heb ik een sticker "goedengids" op mijn voorhoofd/avatar?

Ik heb mijn component monster cable van de BCC.
    Nee maar wel in je reply .
    pi_33703460
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 19:01 schreef Fillipe het volgende:
    Kan iemand op die webshop van BCC de Monstercable voor de 360 vinden? Liefst die 360 VGA A/V cable.
    Ik kan hem in ieder geval niet vinden. Wel andere monstercables.
    pi_33703596
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 19:04 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik kan hem in ieder geval niet vinden. Wel andere monstercables.
    Ja klopt jammer. Heb wel interesse in zo'n kabel. Zal eens kijken waar ze die kabels nog meer verkopen, en anders maar laten verschepen vanuit Amerika
    pi_33704143
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 19:08 schreef Fillipe het volgende:
    Ja klopt jammer. Heb wel interesse in zo'n kabel. Zal eens kijken waar ze die kabels nog meer verkopen, en anders maar laten verschepen vanuit Amerika
    Kijk, die Monster kabels zijn gewoon kabels van hele hoge kwaliteit met extra goeie afscherming en kwaliteitsconnectors die niet zo snel slijten. Maar die kabels van Microsoft zijn ook prima, dus verwacht geen fenomenale verschillen. Als je het verschil überhaupt al merkt.
    pi_33713053
    Component kabel besteld. Ik zal als ik hem heb wel eventjes laten weten hoe hij is. Verwacht hem maandag/dinsdag.
    Ich bin der Führer.
    pi_33795881
    Toshiba demonstreert hun SED tv's op de CES...
    quote:
    CES 2006: Toshiba's Plasma/LCD Killer
    Whoa! Imagine a flat-panel TV that one-ups CRT in all-around quality. SED is here and there's no going back.

January 5, 2006 - We use plasma sets and we use LCDs. We like them. They're stylish. And their respective picture qualities have gotten better and better over the years. Not quite up to the black levels or the response times of standard CRT setups, sure, but nevertheless pretty damned good. The new plasmas from Pioneer and Panasonic are particularly impressive. And yet, a new technology from Toshiba promises to do the unthinkable and combine the best of CRT with the best of flat-panel displays. If we hadn't seen this impressive new tech for ourselves at CES 2006, we'd be quick to shrug it off, but having beheld it, we're here to confidently state that plasma and LCD better watch out.

Toshiba is planning to release this new line of unbelievably accurate flat-panel sets in late 2006. The technology is called "Surface-conduction Electron-emitter Display" (yes, that's a mouthful) or SED for short. The electronics maker showcased prototype SED sets at CES and every IGN editor on-hand was in agreement: nothing else compares.

So how does it all work? SED sets use 6,220,800 electron emitters - or one for each color per pixel, to be precise - which cause red, blue and green phosphors to glow. That may not mean much to most, but the results will definitely matter. Toshiba's CES 2006 SED sets featured the deepest black levels we have ever seen on any television, including CRT - and these televisions are as flat as any plasma! Consider this: the typical plasma set sports a contrast ratio of 3000:1, but Toshiba's prototype SEDs offer a whopping 10,000:1 contrast ratio for truly unparalleled color and accuracy.

Toshiba took us into a dark demo room with three 42" SEDs inside. The sets displayed a variety of video, from a boat moving along the ocean at night to a woman examining a pretty artifact. We were continually amazed by how rich and deep the blacks were in these pictures, and always without sacrificing image detail. The graying effect commonly associated with low contrast ratios was not only missing from these videos, but the 16x9 "letterbox bars" were so deeply black that the pictures looked to be coming out of the nearby wall and not displayed on a television at all.

It gets better. The prototype SEDs on-hand at CES 2006 are far from finished, according to company spokespersons. The sets we viewed were running in 720p and not the standard 1080p that SEDs will accommodate later this year. Meanwhile, the 42" SEDs we saw will be axed in favor of a base size that begins at 55", Toshiba promises. The SEDs will also deliver a 1 millisecond response time, which guarantees that blurring or refresh issues will be a thing of the past. And get this - craziest of all, the final SEDs will ship with a contrast ratio of 100,000:1 to one. Yes, we wrote that correctly -- one-hundred thousand to one.

Toshiba reps are confident of SED, calling these sets the "new standard." And having seen them in motion, we agree. These babies are beautiful and nothing else that we've seen even comes close.

Unfortunately, the electronics maker was hush-hush on pricing for SEDs and would not even venture to give us a ballpark figure for these televisions. That noted, previous reports on the technology state that it can be mass-produced on a cheaper scale than competing plasma or LCD televisions.

We've grabbed a couple of images of the SED presentation we attended. Unfortunately, these dark shots do not do the sets justice so for now you'll just have to take our word that this tech is going to deliver big in 2006.

IGN
    Klinkt niet verkeerd!!!
    pi_33816893
    Woei, ik heb mijn component kabel!

Ik heb mijn scherpte weer terug en veeeeeeeeeeeel minder lag!
    Ich bin der Führer.
      dinsdag 17 januari 2006 @ 12:03:43 #101
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34154544
    Ik heb een 1080i HDTV op het oog.
    Alleen zit daar DVI op en geen HDMI.
    Is dat een erg groot verschil met het oog op de toekomst? .
    -
    pi_34156695
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 12:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Ik heb een 1080i HDTV op het oog.
    Alleen zit daar DVI op en geen HDMI.
    Is dat een erg groot verschil met het oog op de toekomst? .
    quote:
    Het beeldsignaal van HDMI is gebaseerd op en compatible met DVI
    op zich niet, alleen zul je wel met verloop kabels komen te zitten, van HDMI > DVI, en aparte audiokabels, omdat je via DVI alleen beeld krijgt, en geen audio.
    Scheren is voor schapen!
      dinsdag 17 januari 2006 @ 13:33:55 #103
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34157459
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 13:13 schreef P-Style het volgende:
    Toshiba demonstreert hun SED tv's op de CES...
    [..]

Klinkt niet verkeerd!!!
    .
    Toch maar wachten dan.......
    -
      dinsdag 17 januari 2006 @ 13:41:31 #104
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_34157701
    kuthype.. hdtv hier hd daar, je moet een hele nieuwe tv kopen, en om straks hdtv te kunnen ontvangen heb je ook een aparte tuner nodig.
    Ik vind het geldklopperij.

beeld is wel veel mooier trouwens
    Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
    ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
    PieAir
    Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
      dinsdag 17 januari 2006 @ 13:59:23 #105
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34158288
    Wat suf dat er dit jaar alweer een nieuwe standaard komt.
    Ik twijfel nu onwijs of ik wel een HDTV wil...
    -
    pi_34158309
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 13:41 schreef jpg97 het volgende:
    kuthype.. hdtv hier hd daar, je moet een hele nieuwe tv kopen, en om straks hdtv te kunnen ontvangen heb je ook een aparte tuner nodig.
    Ik vind het geldklopperij.

beeld is wel veel mooier trouwens
    Bij een echt HDTV zit de tuner ingebouwd, anders is het HD-Ready.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    pi_34158374
    Hoe zit dat met die tuner dan? Ik heb nu Canal Digitaal en daar zitten ook 2 HD kanalen op. Als ik een HD-ready TV heb, is dan mijn Canal Digitaal decoder de HD-tuner of moet ik nog een extra ding kopen?
    pi_34158425
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 14:02 schreef H.Flick het volgende:
    Hoe zit dat met die tuner dan? Ik heb nu Canal Digitaal en daar zitten ook 2 HD kanalen op. Als ik een HD-ready TV heb, is dan mijn Canal Digitaal decoder de HD-tuner of moet ik nog een extra ding kopen?
    De gewone digitale ontvangers kunnen geen HD ontvangen, HD tuners kunnen wel gewoon digitaal beeld ontvangen.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    pi_34158488
    Dus ik zou gewoon een nieuwe sateliet-ontvanger moeten kopen die wel HD kan ontvangen om vervolgens oude WK finales in HD kwaliteit te kunnen kijken .

Ik wacht nog even.
    pi_34158653
    Ik koop over een paar jaar gewoon een superdeluxe ding met tuner ingebouwd, dan kan ik weer een tijdje vooruit.
    pi_34158658
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 13:59 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Wat suf dat er dit jaar alweer een nieuwe standaard komt.
    Ik twijfel nu onwijs of ik wel een HDTV wil...
    SED tv's, Oled tv's en LCD's tv's met LED-backlight, zijn voor mij de drie meest interessante technieken waar ik dus ook sowieso nog op wacht. Deze schermtechnieken bieden véél mooiere kleuren dan de LCD schermen die we nu kennen met een fluoriserende lamp als backlight.
      dinsdag 17 januari 2006 @ 14:11:26 #112
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34158695
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 14:10 schreef P-Style het volgende:

[..]

SED tv's, Oled tv's en LCD's tv's met LED-backlight, zijn voor mij de drie meest interessante technieken waar ik dus ook sowieso nog op wacht. Deze schermtechnieken bieden véél mooiere kleuren dan de LCD schermen die we nu kennen met een fluoriserende lamp als backlight.
    Vooral SED trekt me omdat het beide werelden combineert.
    En ook nog eens vrij goedkoop is om te maken, schijnt..
    He, kutzooi. Had ik eindelijk een mooie LCD op het oog, komt dit bericht opeens .
    -
    pi_34158719
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 14:11 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

He, kutzooi. Had ik eindelijk een mooie LCD op het oog, komt dit bericht opeens .
    Zo blijf je bezig, want als die SED TV's er zijn kondigen ze wel weer een nieuwe techniek aan.
    pi_34158753
    De LSD schermen.
      dinsdag 17 januari 2006 @ 14:13:32 #115
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34158773
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 14:12 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Zo blijf je bezig, want als die SED TV's er zijn kondigen ze wel weer een nieuwe techniek aan.
    Mja, maar SED is een combi van LCD met CRT.
    Het is ook echt een enorm verschil in kwaliteit, zwart is eindelijk zwart en zo.. Ik twijfel echt. .
    -
      dinsdag 17 januari 2006 @ 14:13:55 #116
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34158788
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 14:12 schreef peristilius het volgende:
    De LSD schermen.
    Die heb ik al heel vaak gezien. .
    .
    -
    pi_34158812
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 14:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Misschien maar beter ook. Tegen de tijd dat die SED's er zijn, zit er waarschijnlijk al een HD-tuner ingebouwd. Dan heb je gelijk een volwaardige HDTV.
      dinsdag 17 januari 2006 @ 14:18:56 #118
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34158953
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 14:14 schreef P-Style het volgende:

[..]

Misschien maar beter ook. Tegen de tijd dat die SED's er zijn, zit er waarschijnlijk al een HD-tuner ingebouwd. Dan heb je gelijk een volwaardige HDTV.
    Gezien de snelheid waarmee ze in Nederland zijn overgestapt op breedbeeld denk ik dat die HD tuner ergens in 2025 functioneel wordt .
    -
      dinsdag 17 januari 2006 @ 14:22:56 #119
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34159094
    quote:
    Don't expect cheap SED displays any time soon, though, as it will take Canon and Toshiba years to reach mass production. Shipping is scheduled to begin this year (Toshiba has now stopped producing Plasma screens, so there will be some great Plasma deals, see below), but they estimate production won't get beyond 75,000 SEDs a month before 2008 and are predicting 250,000 per month by 2010. In the meantime, competing manufacturers such as Sony (with its FED display) will have plenty of time to hone their chosen technologies
    Hmm, toch maar een LCD dus .
    -
    pi_34159236
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 14:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Hmm, toch maar een LCD dus .
    Ja, dat SED duurt nog wel even ja. Dan wacht ik wel op LCD-tv's met LED backlight. Het schijnt dat LCD's met LED backlight méér kleuren kunnen weergeven dan alle andere beeldschermtechnieken. Zèlfs meer dan CRT's!
    pi_34159338
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 14:18 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Gezien de snelheid waarmee ze in Nederland zijn overgestapt op breedbeeld denk ik dat die HD tuner ergens in 2025 functioneel wordt .
    In 2025 is breedbeeld nog niet eens de standaard in Nederland.
      dinsdag 17 januari 2006 @ 14:33:35 #122
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34159440
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 14:30 schreef H.Flick het volgende:

[..]

In 2025 is breedbeeld nog niet eens de standaard in Nederland.
    .
    Vandaar dat die HDTV tuner me niet echt kan boeien.
    Ik koop dat ding om op te gamen.
    Jaja, ook in ben "om". En ik had echt een super 1080i scherm op het oog .
    -
    pi_34159459
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 14:13 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Mja, maar SED is een combi van LCD met CRT.
    Het is ook echt een enorm verschil in kwaliteit, zwart is eindelijk zwart en zo.. Ik twijfel echt. .
    Doe zoals ik, voor 1421 euro heb je een LE32M61B van Samsung, is de opvolger van de 51, is even zoeken maar dan heb je ook wat, contrast van 5000:1, nou daar is zwart al aardig zwart, ik zeg het je. Hele mooie schermpjes voor een goeie prijs

woops sorry, je had een 1080i op het oog. laat me raden de BENQ? 37" voor 1550 eurotjes, kep um gezien, best aardig beeld, maar een contrast ratio van niks dus he...ga ik liever voor de samsung, die helaas geen 1080i heeft, maar wel progressive kan weergeven, doe ik het ook voor....
    GamerTag
    pi_34159485
    Welke? Want ik zit er ook aan te denken om er eentje te halen . Maar ik denk dat ik even wacht totdat ik uit huis ga, dan heb ik meteen een TV voor de slaapkamer erbij.
      dinsdag 17 januari 2006 @ 14:35:38 #125
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34159513
    Ik heb voor ~1600 een 37" van BenQ gezien.
    1080i dus. .
    -
      dinsdag 17 januari 2006 @ 14:36:06 #126
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34159537
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 14:34 schreef H.Flick het volgende:
    Welke? Want ik zit er ook aan te denken om er eentje te halen . Maar ik denk dat ik even wacht totdat ik uit huis ga, dan heb ik meteen een TV voor de slaapkamer erbij.
    BenQ DV3750
    Erg interessant ding. .
    http://www.benq.nl/products/LCDTV/?product=576&page=specifications
    -
      dinsdag 17 januari 2006 @ 14:38:36 #127
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34159619
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 14:34 schreef masterdave het volgende:

[..]

Doe zoals ik, voor 1421 euro heb je een LE32M61B van Samsung, is de opvolger van de 51, is even zoeken maar dan heb je ook wat, contrast van 5000:1, nou daar is zwart al aardig zwart, ik zeg het je. Hele mooie schermpjes voor een goeie prijs

woops sorry, je had een 1080i op het oog. laat me raden de BENQ? 37" voor 1550 eurotjes, kep um gezien, best aardig beeld, maar een contrast ratio van niks dus he...ga ik liever voor de samsung, die helaas geen 1080i heeft, maar wel progressive kan weergeven, doe ik het ook voor....
    800:1 is prima.
    De reviews her en der zijn ook erg goed.
    En ik wil sowieso een 1080. .
    -
    pi_34159631
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 14:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
    .
    Vandaar dat die HDTV tuner me niet echt kan boeien.
    Ik koop dat ding om op te gamen.
    Jaja, ook in ben "om". En ik had echt een super 1080i scherm op het oog .
    Tja als ik eerlijk moet zijn heb ik 6,5 jaar geleden m'n breedbeeld tv'je ook niet gekocht voor tv-uitzendingen. Ik heb 'm puur voor m'n PS2 (waarbij ik toch wel een groot aantal games heb die 16:9 ondersteunen) en het bekijken van dvd's (die bijna allemaal 16:9 zijn). Ideaal!

Wat dat betreft is het eigenlijk nog beter om een kaal scherm te hebben zònder sd-tuner of beeldbewerkingsrotzooi met slechts een aantal HDMI ingangen en een component ingang.
    pi_34159927
    Typisch dat zo'n merk als BenQ dan weer wèl een 1920x1080 scherm heeft voor een nog betaalbare prijs ook! Bij andere merken zie je nog amper 1920x1080 schermen, behalve dan bij Philips, maar die vraagt er dan gelijk weer ¤3500,- voor!

Wat ik me alleen afvraag is of die BenQ ook een progressive 1920x1080 signaal kan onvangen en verwerken.
    pi_34160981
    http://jml.nl/winkel/product_info.php?cPath=27&products_id=806

is toch niet normaal man, 1399 voor 1080i scherm, very nice
    GamerTag
    pi_34162172
    Hoe groot is nou het verschil tussen interlaced en progressive?
    pi_34162640
    goeie vraag, ben ik ook benieuwd naar, wat is nou beter voor gamen?
    GamerTag
    pi_34165130
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 15:43 schreef peristilius het volgende:
    Hoe groot is nou het verschil tussen interlaced en progressive?
    Interlacing is een achterhaalde techniek uit de jaren 30 van de vorige eeuw om bandbreedte te besparen zonder resolutie in te leveren. Tegenwoordig is het nergens meer voor nodig zèker niet aangezien alle moderne panelen (lcd, plasma, sed, oled, enz.) toch allemaal progressive zijn. En dan is het zonde als je er een interlaced signaal naartoe stuurt, wat vervolgens toch weer ge-deinterlaced moet worden, wat niet altijd een mooi plaatje oplevert.

Interlaced 60Hz betekent dat er 60x per seconde beeldjes met halve resolutie ververst worden, progressive betekent dat beeldjes met de volledige resolutie ververst worden. Bij 60Hz interlaced kun je dus hooguit 30fps op volle resolutie krijgen, terwijl 60Hz progressive ook echt 60fps oplevert.
    pi_34165268
    Ik weet wat het inhoudt, maar wat is nou echt het verschil in beeldkwaliteit?
    En waarom kunnen sommige TV's dan wel 720p en alleen 1080i weergeven?
    pi_34165304
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 17:07 schreef peristilius het volgende:
    Ik weet wat het inhoudt, maar wat is nou echt het verschil in beeldkwaliteit.
    Ik zou zeggen, trek je conclusies. Ik heb het in ieder geval gehad met dat achterhaalde interlacing.
    pi_34165561
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 17:07 schreef peristilius het volgende:
    En waarom kunnen sommige TV's dan wel 720p en alleen 1080i weergeven?
    Omdat die tv's achterhaalde beeldbewerkingsprocessing hebben.
      woensdag 18 januari 2006 @ 14:06:03 #137
    14843 Merkowitz
    Loismustdie@yahoo.com
    pi_34199322
    Ik zie dat hier mensen verstand van zaken hebben, dus ga ik de volgende vraag aan jullie voorleggen.

Ik wil over een maand een nieuwe hd-ready TV kopen, waarvan de prijs tot 2500 euro mag gaan. Hierbij geldt dat de kwaliteit van het scherm belangrijker is dan het formaat. Het beeld zal ergens tussen de 82 en de 102 cm liggen wat mij betreft. Ik heb al verschillende tv's op het oog, maar zit nog te twijfelen, dus ik dacht laat ik het hier eens vragen omdat jullie er lekker diep inzitten.

[edit: het moet een tv worden waar enerzijds rockend beeld voor mijn xb360 uitkomt, maar die anderzijds ook gewoon een goed beeld moet leveren bij kabeltv]

Daarnaast heb ik deze vraag: Stel men neme een 107 cm scherm met resolutie 1366x768 [ofziets]
    hoe kut wordt het beeld dan dat momenteel binnenkomt via de gewone kabeltv-exploitant. als ik wel eens in winkels rondloop waar deze tv's tentoon worden gesteld denk ik: Zo'n groot scherm en wat is het een kutkwaliteit beeld zeg. Maar dat ligt aan het signaal of aan de tv zelf?
    Stewie Griffin: Jo-LENE! I have an army to raise and I must get to Managua at once! I require a window seat and an in-flight Happy Meal. BUT NO PICKLES! OH, GOD HELP YOU IF I FIND PICKLES!
      woensdag 18 januari 2006 @ 14:16:37 #138
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_34199745
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 14:06 schreef Merkowitz het volgende:
    Ik zie dat hier mensen verstand van zaken hebben, dus ga ik de volgende vraag aan jullie voorleggen.

Ik wil over een maand een nieuwe hd-ready TV kopen, waarvan de prijs tot 2500 euro mag gaan. Hierbij geldt dat de kwaliteit van het scherm belangrijker is dan het formaat. Het beeld zal ergens tussen de 82 en de 102 cm liggen wat mij betreft. Ik heb al verschillende tv's op het oog, maar zit nog te twijfelen, dus ik dacht laat ik het hier eens vragen omdat jullie er lekker diep inzitten.

[edit: het moet een tv worden waar enerzijds rockend beeld voor mijn xb360 uitkomt, maar die anderzijds ook gewoon een goed beeld moet leveren bij kabeltv]

Daarnaast heb ik deze vraag: Stel men neme een 107 cm scherm met resolutie 1366x768 [ofziets]
    hoe kut wordt het beeld dan dat momenteel binnenkomt via de gewone kabeltv-exploitant. als ik wel eens in winkels rondloop waar deze tv's tentoon worden gesteld denk ik: Zo'n groot scherm en wat is het een kutkwaliteit beeld zeg. Maar dat ligt aan het signaal of aan de tv zelf?
    Gewoon kabel tv is een taboe als je een (HD) LCD/Plasma tv hebt. Digitale TV is een must.
    pi_34199966
    Ik heb een lcd tv en gewoon kabel tv. Het ligt een beetje aan het kanaal maar opzich is het wel redelijk tot goed.

Als je bij MM kijkt ziet het beeld er meestal erg slecht uit maar dat ligt volgens mij meer aan het doorlussen van de kabels waardoor je signaalverlies krijgt en dat zie je erg goed op een lcd tv. Digitale tv is inderdaad mooier maar imo niet echt een must.
      woensdag 18 januari 2006 @ 14:27:22 #140
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_34200222
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 14:21 schreef MrX1982 het volgende:
    Ik heb een lcd tv en gewoon kabel tv. Het ligt een beetje aan het kanaal maar opzich is het wel redelijk tot goed.

Als je bij MM kijkt ziet het beeld er meestal erg slecht uit maar dat ligt volgens mij meer aan het doorlussen van de kabels waardoor je signaalverlies krijgt en dat zie je erg goed op een lcd tv. Digitale tv is inderdaad mooier maar imo niet echt een must.
    Als ik gewoon kabeltv kijk zie ik constant ruis en diagonale lijnen in beeld. Met digitale tv heb je alleen nog maar last van blokjes bij lagere kwaliteit zenders.

Vooral bij grote TV's is gewoon kabeltv erg hinderlijk.
    pi_34200269
    Los van het gamen he, is het de investering nou waard?
    Ik bedoel, tis wel een hap geld en ik heb nu in principe een vrij grote en goeie breedbeeld (100hz)
    -
    pi_34200427
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 14:27 schreef BMH het volgende:
    Als ik gewoon kabeltv kijk zie ik constant ruis en diagonale lijnen in beeld. Met digitale tv heb je alleen nog maar last van blokjes bij lagere kwaliteit zenders.

Vooral bij grote TV's is gewoon kabeltv erg hinderlijk.
    Het ligt erbij mij erg sterk aan of de tv's beneden van mijn zusje en in de huiskamer niet aanstaan en welke zender ik kijk maar opzich vind ik het over het algemeen wel te doen. Nu kijk ik verder niet heel veel tv en is digitale tv natuurlijk beter maar mij valt het eigenlijk nog wel mee. Ik had het slechter verwacht.
    pi_34200524
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 14:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Ik bedoel, tis wel een hap geld en ik heb nu in principe een vrij grote en goeie breedbeeld (100hz)
    Tsja het blijft een persoonlijke keuze. De een vind het het waard en de ander niet.

Als je het los ziet van gamen is het misschien een overbodige investering tenzij je veel dvd's kijkt maar anders kan je het gewoon houden bij je goede breedbeeld tv.
      woensdag 18 januari 2006 @ 14:36:41 #144
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_34200650
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 14:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Ik zou wachten met een HDtv.... Ik wacht met het kopen van een HDTV. De LCD HD(ready)TV's vind ik tegenwoordig nog te slecht om daar me geld aan uit te geven. Plasma HDtv's zijn beter alleen ze zijn onbetaalbaar.

Ik ga wachten tot die SED schermen in de winkels liggen.
    pi_34200757
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 14:36 schreef BMH het volgende:

[..]

Ik zou wachten met een HDtv.... Ik wacht met het kopen van een HDTV. De LCD HD(ready)TV's vind ik tegenwoordig nog te slecht om daar me geld aan uit te geven. Plasma HDtv's zijn beter alleen ze zijn onbetaalbaar.

Ik ga wachten tot die SED schermen in de winkels liggen.
    Die zijn pas tegen 2008 dermate verkrijgbaar dat ze ook betaalbaar zijn las ik gisteren.
    Dus het wordt sowieso een LCD HDTV. Alleen twijfel ik of ik um nu al moet kopen.
    -
      woensdag 18 januari 2006 @ 14:39:32 #146
    14843 Merkowitz
    Loismustdie@yahoo.com
    pi_34200777
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 14:16 schreef BMH het volgende:

[..]

Gewoon kabel tv is een taboe als je een (HD) LCD/Plasma tv hebt. Digitale TV is een must.
    Nou ok goed, voor die paar euro extra neem ik dan digitale tv, dat is het punt niet, maar welke tv stel je voor?
    Stewie Griffin: Jo-LENE! I have an army to raise and I must get to Managua at once! I require a window seat and an in-flight Happy Meal. BUT NO PICKLES! OH, GOD HELP YOU IF I FIND PICKLES!
      woensdag 18 januari 2006 @ 14:43:11 #147
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_34200928
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 14:39 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Die zijn pas tegen 2008 dermate verkrijgbaar dat ze ook betaalbaar zijn las ik gisteren.
    Dus het wordt sowieso een LCD HDTV. Alleen twijfel ik of ik um nu al moet kopen.
    Je gaat de HD functies alleen gebruiken voor je consoles. De rest van de inkomende signalen leiden alleen maar onder de HD resolutie van het scherm.
    pi_34201200
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 14:43 schreef BMH het volgende:

[..]

Je gaat de HD functies alleen gebruiken voor je consoles. De rest van de inkomende signalen leiden alleen maar onder de HD resolutie van het scherm.
    Juist, dat is ook waar ik een beetje aan zat te denken.
    Ik doe het echt alleen om op te gamen. Maar als extra PC monitor wellicht ook wel.
    Filmpjes kijken en zo.
    Hey kut, ik wil um maar het lijkt me nog zo overbodig .
    -
      woensdag 18 januari 2006 @ 14:49:19 #149
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_34201203
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 14:39 schreef Merkowitz het volgende:

[..]

Nou ok goed, voor die paar euro extra neem ik dan digitale tv, dat is het punt niet, maar welke tv stel je voor?
    Kun je beter niet aan mij vragen. Ik ben totaal niet pro HD-ready. Ik zie een HD ready tv als een pre-HDtv.

1)Geen 1080p support. 1080p is juist de standaard van HDDVD & Blue ray. (dus als die uitkomen is je TV out-dated).
    2)Geen HDTV signaal decoder voor HD Televisie signalen (zo'n kastje kost ook weer honderden euro's)
    3)Voor zijn tijd. Alleen de 360 maakt gebruik van 720p of 1080i. DVD etc gaat tot nu toe maar tot 480p
      woensdag 18 januari 2006 @ 14:50:35 #150
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_34201250
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 14:49 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]
    Hey kut, ik wil um maar het lijkt me nog zo overbodig .
    Daarom koos ik juist de 480p Plasma tv die direct naast die HD(ready) tv's stond
    pi_34201251
    Ja, maar een 1080P scherm valt helemaal buiten z'n budget.
    -
    pi_34201276
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 14:50 schreef BMH het volgende:

[..]

Daarom koos ik juist de 480p Plasma tv die direct naast die HD(ready) tv's stond
    Das een beetje weinig voor een PC monitor he .
    -
      woensdag 18 januari 2006 @ 14:52:31 #153
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_34201329
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 14:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Ja, maar een 1080P scherm valt helemaal buiten z'n budget.
    Daarom zou ik wachten.

Ik heb liever over 2 jaar een hele goede HDtv dan nu een LCD HD-ready met ghosting problemen en een contrast van brak.
    pi_34201406
    Nou, echt alle reviews die ik heb gelezen waren louter positief over de 3750.
    Geen ghosting whatsoever tijdens Half Life 2, geen probelemen met kleuren etc.
    Over 2 jaar koop ik wel weer een nieuwe dan .
    -
      woensdag 18 januari 2006 @ 14:54:34 #155
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_34201416
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 14:51 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

37" LCD monitor is ook overkill
    pi_34201519
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 14:54 schreef BMH het volgende:

[..]

37" LCD monitor is ook overkill
    Mja, ik twijfel....
    Morgen maar weer verder over nadenken .
    -
      woensdag 18 januari 2006 @ 15:02:19 #157
    14843 Merkowitz
    Loismustdie@yahoo.com
    pi_34201736
    Nou ja ik zie wel dan. Zat zelf te denken over die philips cineos 84cm lcd met ambilight 2 en pixelplus 2. Dat beeld ziet er lekker uit, maar das vergeleken met de andere schermen in de mediamarkt niet zo moeilijk natuurlijk.
      woensdag 18 januari 2006 @ 15:06:27 #158
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_34201899
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 14:51 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Battlefield 2 @ 480p op een 37" tv. Moet je dat als monitor gebruiken
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 15:02 schreef Merkowitz het volgende:
    Nou ja ik zie wel dan. Zat zelf te denken over die philips cineos 84cm lcd met ambilight 2 en pixelplus 2. Dat beeld ziet er lekker uit, maar das vergeleken met de andere schermen in de mediamarkt niet zo moeilijk natuurlijk.
    Sommige philips TV's verhogen de framerate van beelden. Dit is zo ongelofelijk lelijk.

Stel het beeld staat stil. Je ziet mensen lopen op een framerate die 60FPS lijkt.. Dan begint de camera te draaien met een framerate van 24 fps. Totaal onlogische en suffe functie bij sommige Philips tv's.

En dan hebben we nog Ambilight... Wat gebeurd er als je een donkere muur hebt? Dan zie je het licht haast niet.
    pi_34203032
    Nou, ik heb deze besteld, zal jullie laten weten wat ik ervan vind als ik um heb.

http://www.samsung.com/uk(...)lcd/le32m61bxxeu.asp

Ik betaal der 1450 euro voor, en is echt de beste in z'n prijsklasse, op de BENQ 37" na, maar ik heb helaas niks met BENQ, samsung is gewoon goed met LCD, valt niet over te twisten, in mijn ogen althans.
    GamerTag
    pi_34204015
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 14:49 schreef BMH het volgende:
    Kun je beter niet aan mij vragen. Ik ben totaal niet pro HD-ready. Ik zie een HD ready tv als een pre-HDtv.

1) Geen 1080p support. 1080p is juist de standaard van HDDVD & Blue ray. (dus als die uitkomen is je TV out-dated).
    2) Geen HDTV signaal decoder voor HD Televisie signalen (zo'n kastje kost ook weer honderden euro's)
    3) Voor zijn tijd. Alleen de 360 maakt gebruik van 720p of 1080i. DVD etc gaat tot nu toe maar tot 480p
    Ik ben ik het wel een beetje mee eens.
    pi_34224296
    Tegen de tijd dat de nieuwe generatie lcd, sed schermen komen, is de mijne alweer verouderd, koop toch elke 3 jaar wel een nieuwe tv of zo
    GamerTag
    pi_34224354
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 23:34 schreef masterdave het volgende:
    ...koop toch elke 3 jaar wel een nieuwe tv of zo
    Elke 3 jaar?! Zelfs mijn mobiele telefoons gaan langer mee!
    pi_34237230
    Ik blijf dit grappig vinden. Alle lcd schermen met 1280 bij 768 zijn per definitie HD ready. Het is niets anders als een verkoop truc. Dergelijke schermen hebben allemaal een DVI aansluiting. DVI is gewoon compatible met HDMI.
    pi_34237593
    Mijne heeft ook een HDMI aansluiting hoor, EN een DVI aansluiting
    GamerTag
    pi_34237874
    quote:
    Op donderdag 19 januari 2006 12:56 schreef seth_chaos het volgende:
    Ik blijf dit grappig vinden. Alle lcd schermen met 1280 bij 768 zijn per definitie HD ready. Het is niets anders als een verkoop truc. Dergelijke schermen hebben allemaal een DVI aansluiting. DVI is gewoon compatible met HDMI.
    Panasonic 26/32lx50
    Sony 27/30HR3

2 veelverkochte LCD tv's, 1366x768 resolutie, maar geen DVI of HDMI, enkel component.
    Scheren is voor schapen!
    pi_34245101
    quote:
    Ik vind jou nog grappiger, want wat je zegt slaat nergens op.
      vrijdag 20 januari 2006 @ 13:23:03 #167
    79227 Nicetas
    Mars van de pinguins
    pi_34276038
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 14:49 schreef BMH het volgende:

[..]

3)Voor zijn tijd. Alleen de 360 maakt gebruik van 720p of 1080i. DVD etc gaat tot nu toe maar tot 480p
    DVD's gaan gewoon tot 576p hoor.
    Amerikaanse (NTSC) DVD's gaan niet verder dan 480p
    Veel mensen omarmen de grootste onzin en ontlopen tegelijkertijd de meest voor de hand liggende waarheid.
    Welkom op het Nederlandstalige HDTV forum!l
    pi_34281081
    quote:
    Mensen die zeggen dat dit een verkoop truc is.

Volgens jou kan ik ook gewoon mijn HDMI kabel in mijn DVI aansluiting stoppen?
    Ich bin der Führer.
    pi_34281198
    quote:
    Op vrijdag 20 januari 2006 15:43 schreef Xenwolfie het volgende:

[..]

Mensen die zeggen dat dit een verkoop truc is.

Volgens jou kan ik ook gewoon mijn HDMI kabel in mijn DVI aansluiting stoppen?
    Met een verloopstukje kan het wel, alleen moet je dan volgens mij het geluid via een andere stekker laten lopen.
      zaterdag 21 januari 2006 @ 14:18:54 #170
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_34309267
    Intressant interview met Panasonic over LCD's en Plasma's

Refreshrate problemen:
    quote:
    IGN: That's great news. How about refresh rates? Is this a problem with plasma as it has been for LCD?

Jeff Cove: The reason to worry about refresh rate is because of blurring of the image. You really have to think of the TV and the viewing experience as a kind of a system. The system has two things in it: a display panel and the human eye. Part of the issue of refresh rates is not that the panel isn't fast, but that the action on the panel will leave a type of impression in your eye, kind of like when you look at a flash-bulb and see an after-image. That's part of what creates this blurring. The way a plasma works, is that you basically refresh the picture 600 times a second. That refresh rate, doesn't leave any after-image on the eye, which is the reason why, when you watch a plasma, the image is so sharp and it moves so crisply.

A LCD doesn't really work that way. It leaves the image on the panel for about a 60th of a second, and that, is what contributes mostly to blurring that you, visually can see, because that leaves an image on your eyes. There are ways to improve that. You can flash the backlight on an LCD…Those sorts of things will definitely improve it, but the best choice for motion is still plasma.
    Nu over de LAG & scaling problemen bij HD's:
    quote:
    IGN: I wanted to bring up the issue of LCD up-scaling and lag. Do you think that the problems LCDs face up-scaling from 480i and the lag issue are intrinsically connected to the technology?

Jeff Cove: No. I think scaling is a problem for any kind of solution. So it depends on the resolution of the screen and the way you get the signal from point A to point B. You can have a scaling problem on a plasma, or a LCD, or a rear-projection set. Scaling is created by the electronics, rather than the display itself. Lag, however, is intrinsic with the technology.

IGN: With some HDTVs, users are reporting as much as a quarter or half second delay between when they execute a maneuver with the game controller and when they see it executed on the screen.

Jeff Cove: Okay, my understanding of this, and I may have to clarify this, is that the lag you describe is created by the supporting electronics rather than the screen itself. When it comes down to it, everything has got to have some amount of electronic buffer in it. Depending on the quality of those buffers, and the way they are executed, that's what creates the lag. But I don't think that problem is intrinsic in the technology itself. I'll get back to you relatively quickly with clarification on that point.
    720p op niet andere standard resolutie:
    quote:
    IGN: One last question: From the gamer's perspective, we know the Xbox 360 is outputting native 720p. However, a fair number of displays, like Panasonic's own 42" plasmas, aren't running the full 720p resolution, but something slightly lower, like 1024x768. Should that issue be a concern to people making the investment?

Jeff Cove: Actually, that 1024 panel is 1024 times 3, because there are sub-pixels in there. So there's lots of resolution available. But, the key point on resolution tends not to be the 1024; it tends to be the 720p number. That's the big determiner. Yes, in theory, there is more resolution available if the screen was 1366 than if the screen is 1024, but in practicality it really is the 720 number that is the driver. So we have not seen that as an issue in terms of people viewing TVs.

pi_34313305
    Beetje raar interview. Lijkt meer op een promotiepraatje van Panasonic.
    pi_34329771
    Gisteren toch de BenQ DV3750 besteld.
    En meteen Digitale TV aangevraagd om die irritatie iig niet te hebben. .
    -
    pi_34332062
    quote:
    Op zaterdag 21 januari 2006 23:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Gisteren toch de BenQ DV3750 besteld.
    En meteen Digitale TV aangevraagd om die irritatie iig niet te hebben. .
    Het zou mooi zijn als je die digitale tv tuner ook digitaal aan kon sluiten.
      zondag 22 januari 2006 @ 02:28:28 #174
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34334540
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 00:52 schreef P-Style het volgende:

[..]

Het zou mooi zijn als je die digitale tv tuner ook digitaal aan kon sluiten.
    Hoe bedoel je? Er zitten tig aansluitingen op.
    Welke heb ik nodig? .
    -
    pi_34351283
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 02:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Hoe bedoel je? Er zitten tig aansluitingen op.
    Welke heb ik nodig? .
    Een digitale interface. Dus DVI of HDMI. En die BenQ heeft zo te zien DVI-HDCP, wat gelijk is aan HDMI's video-signaal + beveiliging. Ik weet alleen niet wat voor digitale tv-tuner je krijgt en hoe het zit met die aansluitingen.

En nu even iets anders.

Het lijkt erop dat HDMI echt een essentiële interface wordt als je Blu-Ray video's wilt bekijken (net als dat een 1080p essentiëel is als je Blu-Ray video's wilt gaan bekijken ). De AACS-groep wil resolutie van analoge HD-signalen namelijk beperken. Ze willen een zogenaamd "Image Constraint Token" verplicht stellen bij de fabrikanten. Dat wil zeggen dat wanneer je een Blu-Ray film van 1080p wilt bekijken, gebruikmakend van een analoge verbinding - een component kabel dus - de resolutie wordt teruggeschroeft van 1920x1080 naar 960x540. Alleen via HDMI kun je genieten van de volledige resolutie.

Overigens komt deze AACS beveiliging behalve op Blu-Ray video's óók op HD-DVD's. Dat maakt het idee van HD-DVD movie-only add-on voor de xbox 360, die tot nog toe géén HDMI uitgang heeft, nòg belachelijker!

Meer info
    pi_34351412
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 18:45 schreef P-Style het volgende:

[..]

Een digitale interface. Dus DVI of HDMI. En die BenQ heeft zo te zien DVI-HDCP, wat gelijk is aan HDMI's video-signaal + beveiliging. Ik weet alleen niet wat voor digitale tv-tuner je krijgt en hoe het zit met die aansluitingen.

En nu even iets anders.

Het lijkt erop dat HDMI echt een essentiële interface wordt als je Blu-Ray video's wilt bekijken (net als dat een 1080p essentiëel is als je Blu-Ray video's wilt gaan bekijken ). De AACS-groep wil resolutie van analoge HD-signalen namelijk beperken. Ze willen een zogenaamd "Image Constraint Token" verplicht stellen bij de fabrikanten. Dat wil zeggen dat wanneer je een Blu-Ray film van 1080p wilt bekijken, gebruikmakend van een analoge verbinding - een component kabel dus - de resolutie wordt teruggeschroeft van 1920x1080 naar 960x540. Alleen via HDMI kun je genieten van de volledige resolutie.

Overigens komt deze AACS beveiliging behalve op Blu-Ray video's óók op HD-DVD's. Dat maakt het idee van HD-DVD movie-only add-on voor de xbox 360, die tot nog toe géén HDMI uitgang heeft, nòg belachelijker!

Meer info
    Wat een nazi's!

Maar is coax ook niet gewoon digitaal? De meeste mensen krijgen digitale televisie namelijk gewoon via hun kabel binnen.
    pi_34351528
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 18:49 schreef peristilius het volgende:
    Wat een nazi's!
    Ach, ik zie het probleem niet. Blu-Ray video heeft toch pas nut als je een 1080p scherm hebt en ieder 1080p scherm komt met één of meer HDMI ingangen.
    quote:
    Maar is coax ook niet gewoon digitaal? De meeste mensen krijgen digitale televisie namelijk gewoon via hun kabel binnen.
    Coax? Coax is coax. Dat kun je allerlei signalen overheen gooien, zowel analoog als digitaal, tv, radio, internet, telefonie, noem maar op. Maar waarom heb je het nou weer over coax?!
      zondag 22 januari 2006 @ 18:54:06 #178
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34351570
    Kwestie van een nieuw kabeltje op de markt brengen?
    -
    pi_34351593
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 18:52 schreef P-Style het volgende:
    [..]

Coax? Coax is coax. Dat kun je allerlei signalen overheen gooien, zowel analoog als digitaal, tv, radio, internet, telefonie, noem maar op. Maar waarom heb je het nou weer over coax?!
    Omdat ik er vanuit ga dat een TV ook een coax aansluiting heeft en je de tuner zo dus digitaal aan kunt sluiten?
    pi_34351614
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 18:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Kwestie van een nieuw kabeltje op de markt brengen?
    Die mogen ze dan gelijk wel bundelen bij die HD-DVD add-on.
    pi_34351691
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 18:54 schreef peristilius het volgende:
    Omdat ik er vanuit ga dat een TV ook een coax aansluiting heeft en je de tuner zo dus digitaal aan kunt sluiten?
    Toepasselijke smiley. En wat denk je dat er achter die coax aansluiting op je tv zit? Precies een analoge tuner. Coax is de meest verschrikkelijke en altijd te vermijden aansluiting die op je tv zit. Het is de input voor een analoog radio-signaal.

Jij hebt je consoles toch ook niet via de Coax op je tv aangesloten?
    pi_34351793
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 18:57 schreef P-Style het volgende:

[..]

Toepasselijke smiley. En wat denk je dat er achter die coax aansluiting op je tv zit? Precies een analoge tuner. Coax is de meest verschrikkelijke en altijd te vermijden aansluiting die op je tv zit. Het is de input voor een analoog radio-signaal.

Jij hebt je consoles toch ook niet via de Coax op je tv aangesloten?
    Nee, maar waarom kan er dan niet gewoon een digitaal signaal doorgegeven worden aan die Coax aansluiting als je een digitale tuner hebt?

Overigens heb ik mijn NES wel aangesloten op Coax.
      zondag 22 januari 2006 @ 19:01:03 #183
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_34351822
    Wat een onzin om component in de ijskast te stoppen met blue-ray. Ik zou eerder HDMI wegstoppen.

Een beetje component kabel kan zonder verlies alle signalen in progressive doorgeven. Het is analoog dus kun je ook geen "digitale foutjes" in de transfer ontvangen. Bij HDMI krijg je al kwaliteit verlies als de kabel iets te lang is.
    pi_34352061
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 19:01 schreef BMH het volgende:
    Wat een onzin om component in de ijskast te stoppen met blue-ray. Ik zou eerder HDMI wegstoppen.

Een beetje component kabel kan zonder verlies alle signalen in progressive doorgeven. Het is analoog dus kun je ook geen "digitale foutjes" in de transfer ontvangen.
    Het is analoog dus bij het omzettingsproces van digitaal RGB naar analoog "Y, Cb/Pb, Cr/Pr" en vervolgens van analoog "Y, Cb/Pb, Cr/Pr" weer naar digitaal RGB gaat er al kwaliteit verloren.
    quote:
    Bij HDMI krijg je al kwaliteit verlies als de kabel iets te lang is.
    Ach, daar begin je pas last van te krijgen als je kabel langer is dan 10m.
    pi_34352157
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 19:00 schreef peristilius het volgende:
    Nee, maar waarom kan er dan niet gewoon een digitaal signaal doorgegeven worden aan die Coax aansluiting als je een digitale tuner hebt?

Overigens heb ik mijn NES wel aangesloten op Coax.
    Da's toch niet zo moeilijk? Die digitale tuner is een appart kastje. Die haalt een gecodeerde digitale MPEG2 stream uit de kabel en bewerkt het vervolgens zo dat 'ie een normaal video-signaal naar je tv kan sturen via composite, s-video, scart, component, DVI, HDMI, enz.

In je tv zèlf zit een ouderwetse analoge tv-tuner. Die weet natuurlijk absoluut geen raad met digitale signalen!
    pi_34352204
    Waarom is 1080p essentieel als je blue-ray films wilt gaan kijken. Is 720p niet ook gewoon goed.

Ik zie 1080p een beetje als top of the bill en de meeste consumenten hebben nooit top of the bill in huis. Of zie ik dat verkeerd?
    pi_34352223
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 19:09 schreef P-Style het volgende:

[..]

Da's toch niet zo moeilijk? Die digitale tuner is een appart kastje. Die haalt een gecodeerde digitale MPEG2 stream uit de kabel en bewerkt het vervolgens zo dat 'ie een normaal video-signaal naar je tv kan sturen via composite, s-video, scart, component, DVI, HDMI, enz.

In je tv zèlf zit een ouderwetse analoge tv-tuner. Die weet natuurlijk absoluut geen raad met digitale signalen!
    Wat een pruts tuner.

Edit: eigenlijk best logisch ja, mijn hersenen zijn altijd nogal gaar als ik te lang geleerd heb.
      zondag 22 januari 2006 @ 19:13:09 #188
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_34352288
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 19:11 schreef MrX1982 het volgende:
    Waarom is 1080p essentieel als je blue-ray films wilt gaan kijken. Is 720p niet ook gewoon goed.

Ik zie 1080p een beetje als top of the bill en de meeste consumenten hebben nooit top of the bill in huis. Of zie ik dat verkeerd?
    Als blue ray de standard is heeft 50% van NL wel een HDtv. Tis niet zo dat als Blue ray eindelijk uit is iedereen het meteen gaat kopen. Net als met de DVD wachten mensen tot al hun films niet meer beschikbaar zijn op het oude medium.
    pi_34352311
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 19:11 schreef MrX1982 het volgende:
    720p is inderdaad ook goed. Maar de meerderheid van de Blu-Ray films zijn straks gewoon in 1080p-formaat op het schijfje en daar kun je natuurlijk het beste van genieten als je een 1080p scherm hebt!
    quote:
    Dat zie je heel goed. Voorlopig is 1080p nog behóórlijk "top of the bill", maar dat geldt natuurlijk voor alle nieuwe technieken. Daarom is het goed om ze nu alvast in te voeren.
    pi_34352362
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 19:11 schreef peristilius het volgende:
    Wat een pruts tuner.

Edit: eigenlijk best logisch ja, mijn hersenen zijn altijd nogal gaar als ik te lang geleerd heb.
    Een techniek van meer dan 50 jaar oud!
    pi_34357439
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 19:13 schreef P-Style het volgende:
    720p is inderdaad ook goed. Maar de meerderheid van de Blu-Ray films zijn straks gewoon in 1080p-formaat op het schijfje en daar kun je natuurlijk het beste van genieten als je een 1080p scherm hebt!
    Oh dat geloof ik meteen. Helemaal mooi is het om twee 1080p schermen aan te sluiten op je ps3 maar ja mensen die dat hebben zijn vast maar op één hand te tellen.
    quote:
    Dat zie je heel goed. Voorlopig is 1080p nog behóórlijk "top of the bill", maar dat geldt natuurlijk voor alle nieuwe technieken. Daarom is het goed om ze nu alvast in te voeren.
    Zodat de early adapters weer nieuwe speeltjes hebben en dan in de loop van de tijd sukkelt de meerderheid daarachter aan hoewel ik me afvraag of 1080p lcd tv schermen binnen afzienbare tijd mainstream worden.
      zondag 22 januari 2006 @ 22:19:51 #192
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34360419
    Met welke X360 kabel heb ik straks het beste beeld?
    Die component-kaberl die erbij zit zal het wel niet zijn toch?
    -
    pi_34361570
    Wel, de Xbox 360 heeft geen HDMI/DVI uitgang, dus is component het beste.
    pi_34363873
    quote:
    Op maandag 19 december 2005 19:01 schreef P-Style het volgende:
    Theoretisch gezien zou een VGA kabel een iets beter beeld moeten geven, omdat die het signaal RGB houdt. Bij component. Gaat het van "RGB" -> "Y, Cb/Pb, Cr/Pr" -> "RGB". Een extra conversie dus en iedere conversie geeft kwaliteitsverlies. De vraag is alleen of dit kwaliteitsverlies merkbaar is, aangezien "Y, Cb/Pb, Cr/Pr" in princiepe ook een prima signaal is. Met de componentkabels zit je wel goed.
    Aldus de kenner P-Style .
    pi_34366745
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 21:11 schreef MrX1982 het volgende:
    Zodat de early adapters weer nieuwe speeltjes hebben en dan in de loop van de tijd sukkelt de meerderheid daarachter aan hoewel ik me afvraag of 1080p lcd tv schermen binnen afzienbare tijd mainstream worden.
    Denk dat als je over een jaar of 3 rondloopt in een willekeurige Mediamarkt, dat je dan van alle grote merken wel 1080p schermen, met digitale tuners en uitgerust met de nieuwste HDMI-specs zodat ze ook écht 1080p kunnen ontvangen, kunt bezichtigen. Hoe ze dan geprijsd zullen zijn? Ik durf er niks over te zeggen, maar misschien wel vergelijkbaar met de 40" 1366x768 van nu.
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 22:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Met welke X360 kabel heb ik straks het beste beeld?
    Die component-kaberl die erbij zit zal het wel niet zijn toch?
    [afbeelding]
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 23:47 schreef MrX1982 het volgende:
    Aldus de kenner P-Style .
    Hèhè. Het kan dus geen kwaad om de vga-kabel uit te proberen, Daggla. Aangezien de signaalbewerking van VGA en component bij iedere tv weer wat anders is, zou ik dus niet weten wat nu het beste beeld geeft bij je BenQ. De componentkabel hèb je in ieder geval al en ach... die VGA-kabel is ook niet zo duur.

Met de VGA-kabel heb je iets meer vrijheid met het instellen van resoluties op je xbox. Maar ik zie hier dat de vga-ingang op die Benq is gelimiteerd tot max 1366x768. Kwestie van experimenteren dus! Jammer dat Microsoft die HDMI-kabel nog niet op de markt gebracht heeft, want dan had ik een makkelijker antwoord kunnen geven. Opzich lijkt er al genoeg vraag te zijn naar die HDMI kabel.

Edit:

Hmmm... ik heb nog even in die handleiding gekeken en dit zijn de enige ondersteunde modi voor VGA.
    quote:
    720 × 400 31,47 70,08 28,32 DOS-modus
    640 × 480 31,47 60,00 25,18 DOS-modus
    640 × 480 37,50 75,00 31,50 VESA
    640 × 480 37,86 72,80 31,50 VESA
    800 × 600 37,88 60,32 40,00 VESA
    800 × 600 46,86 75,00 49,50 VESA
    1024 × 768 48,36 60,00 65,00 VESA
    Je bent dus het beste af met de component kabel.

[ Bericht 14% gewijzigd door P-Style op 23-01-2006 01:56:57 ]
    pi_34368377
    Ik denk niet dat men zo lyrisch moet zijn over HDMI. Hoewel de beeldkwaliteit superieur is (heb eens wat staan te bekijken op de IFA in Berlijn) ben ik niet zo te spreken over het feit dat wanneer TV-uitzendingen HD zijn en je opnameapparatuur via HDMI loopt dat je dan niets meer op kunt nemen odmat alles versleuteld wordt. Ik heb liever een standaard die wat minder 'bekrompen' is. Dan lever ik graag een beetje kwaliteit in.

Ik ga overigens deze week een 360 aanschaffen (althans, ik ga goed zoeken en hoop er 1 te vinden), met VGA-kabel (heb geen HDTV, maar wel uitstekende CRT monitor) en zal eens kijken of dat een beetje acceptabel is op een PC monitor.
    pi_34383532
    Ik heb geen idee hoe het straks gaat lopen met HD-opname-apparatuur of met de DRM van HD-tv-uitzendingen.

Of er straks überhaupt HD-opname-apparatuur komt! Want ik ken eigenlijk helemaal geen tv's met HDMI- of component-out. Maar het zou kunnen dat er later Blu-Ray/HDD recorders komen die de mpeg2/mpeg4-stream van digitale HD-tv-uitzendingen direct opnemen.

Maar het boeit me niet zoveel. Ik kijk amper tv en volgens mij heb ik nog nooit van m'n leven iets opgenomen op videoband! Ik wil straks gewoon een mooi HD scherm om films te kijken in HD (BD-video) en om in HD te gamen!
      maandag 23 januari 2006 @ 17:40:13 #198
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34384224
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 01:35 schreef P-Style het volgende:

Je bent dus het beste af met de component kabel.
    1366 x 768 wordt ook ondersteund als PC resolutie. . (kan het alleen niet op mn videokaart selecteren? . )
    Maar voor optimale kwaliteit raden ze de genoemde resoluties aan.
    Ik vond het ook zo vreemd dat het anders stond in de handleiding, dus ik had het voor de zekerheid maar nagevraagd. .
    -
    pi_34384930
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 17:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
    1366 x 768 wordt ook ondersteund als PC resolutie. . (kan het alleen niet op mn videokaart selecteren? . )
    Toch wel dus.
    quote:
    Maar voor optimale kwaliteit raden ze de genoemde resoluties aan.
    Ik vond het ook zo vreemd dat het anders stond in de handleiding, dus ik had het voor de zekerheid maar nagevraagd. .
    Maar toch vreemd/typisch/jammer dat je een scherm met een native resolutie van 1920x1080 niet eens op die resolutie kan aansturen via de VGA-ingang. Over wat 'ie allemaal accepteert via de DVI ingang staat eigenlijk niks beschreven in die handleiding.

Heb je dat ding eigenlijk al besteld of niet?
      maandag 23 januari 2006 @ 18:04:50 #200
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34385052
    Dat zal hetzelfde als VGA zijn. Het is namelijk opgedeeld in TV en PC.
    Onder het kopje PC zal DVI ook wel vallen, of redeneer ik nu scheef? .
    Gelukkig zit er een componentkabel bij mn videokaart (die ondersteunt HD).
    Zo kan ik wsl alsnog de hoogste resolutie eruit trekken, toch?
    -
    pi_34385183
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 18:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Dat zal hetzelfde als VGA zijn. Het is namelijk opgedeeld in TV en PC.
    Onder het kopje PC zal DVI ook wel vallen, of redeneer ik nu scheef? .
    Zou kunnen, maar hoeft niet per se. Ik weet het niet.
    quote:
    Gelukkig zit er een componentkabel bij mn videokaart (die ondersteunt HD).
    Zo kan ik wsl alsnog de hoogste resolutie eruit trekken, toch?
    Ja. Tot 1080i dan waarschijnlijk. 1080p is natuurlijk wel een stuk fijner en om component te gebruiken voor je videokaart lijkt ook weer wat omslachtig.

Het beste van die BenQ-tv lijkt mij toch het lcd-paneel zèlf, dat 1920x1080 is, maar de elektronica die erachter zit om de signalen te ontvangen, te bewerken en het paneel aan te sturen ben ik toch een stuk minder enthausiast over.
      maandag 23 januari 2006 @ 18:12:35 #202
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34385272
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 18:09 schreef P-Style het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar hoeft niet per se. Ik weet het niet.
    [..]

Ja. Tot 1080i dan waarschijnlijk. 1080p is natuurlijk wel een stuk fijner en om component te gebruiken voor je videokaart lijkt ook weer wat omslachtig.

Het beste van die BenQ-tv lijkt mij toch het lcd-paneel zèlf, dat 1920x1080 is, maar de elektronica die erachter zit om de signalen te ontvangen, te bewerken en het paneel aan te sturen ben ik toch een stuk minder enthausiast over.
    Ach, in deze prijsklasse is het een prima scherm.. Sowieso is het meeste nog in 720p. Komt goed. De kwaliteit van het scherm is iig erg goed, schijnt. Daar gaat het om. .
    De techniek erachter boeit me vrij weinig. .
    Maar waar baseer jij het eigenlijk op?
    -
    pi_34385581
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 18:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
    De techniek erachter boeit me vrij weinig.
    Het boeit je misschien weinig, maar het is wel het belangrijkste van het hele scherm!
    quote:
    Maar waar baseer jij het eigenlijk op?
    Een 1920x1080 scherm dat niet fatsoenlijk met 1920x1080 signalen om kan gaan. Een scherm met een 16:9 formaat waarbij ze een handjevol veel lagere 4:3 vga-resoluties als optimale kwaliteit aanbevelen. Geen RGB-scart ingangen. Het gebrek aan officiëel HD-ready logo. Een paneel met potentie met een signaalbewerker die deze potentie niet waar kan maken. Daar baseer ik het op (verklaart gelijk de lage prijs).

Ik hou je niet tegen. Van mij mag je'm aanschaffen, maar ik raad het je niet aan in ieder geval. Tenzij je echt bereid bent om over 2 jaar alweer een nieuw scherm aan te schaffen.
      maandag 23 januari 2006 @ 18:37:57 #204
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34386101
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 18:22 schreef P-Style het volgende:

Een 1920x1080 scherm dat niet fatsoenlijk met 1920x1080 signalen om kan gaan.
    Gebaseerd op niets .
    quote:
    Een scherm met een 16:9 formaat waarbij ze een handjevol veel lagere 4:3 vga-resoluties als optimale kwaliteit aanbevelen.
    Dat geldt alleen voor PC resoluties. Goed lezen. De keren dat ik um op mn PC aan ga sluiten zal echt minimaal zijn. Alleen om een divxje te kijken dus.
    640x480 is dat. Wordt ondersteund. PC gamen ga ik toch niet doen op dat ding. .
    En al zou ik dat wel doen, dan nog is er niets mis met 1024x768.
    En behalve dat, mijn videokaart ondersteunt HDTV. Dus via component kan ik gewoon de volledige resolutie eruit halen.
    quote:
    Geen RGB-scart ingangen.
    op de PAL versie zitten gewoon 2 scarts op hoor. .
    Zie Nederlandse handleiding. Nogmaals, goed lezen eerst.
    quote:
    Het gebrek aan officiëel HD-ready logo.
    Welk een drama. .
    Overal staat dat het gewoon een HDTV is. Sterker nog, de Amerikaanse versie is ook met een optionele HD tuner te koop. .
    Trouwens, JVC heeft op zijn site ook geen HD ready logo's. . Samsung ook niet. .
    quote:
    Een paneel met potentie met een signaalbewerker die deze potentie niet waar kan maken. Daar baseer ik het op (verklaart gelijk de lage prijs).
    Waar baseer je het op dat ie het niet waar kan maken?
    Dat ie het niet waar kan maken baseer je op de paar dingen die je gelezen hebt. (en nog verkeerd ook. . )
    Beetje voorbarig, niet?

[ Bericht 3% gewijzigd door Dr.Daggla op 23-01-2006 18:50:09 ]
    -
      maandag 23 januari 2006 @ 19:18:55 #205
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34387503
    Trouwens, ik lees net op GoT dat alle resoluties het gewoon doen via VGA/DVI. .
    En ook gewoon goed! Dus niet alleen de genoemde resoluties uit de manual. .
    -
    pi_34392690
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 18:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Gebaseerd op niets .
    Gebaseerd op de specs op de benq site en de volledige handleiding.
    quote:
    Dat geldt alleen voor PC resoluties. Goed lezen. De keren dat ik um op mn PC aan ga sluiten zal echt minimaal zijn. Alleen om een divxje te kijken dus.
    640x480 is dat. Wordt ondersteund. PC gamen ga ik toch niet doen op dat ding. .
    En al zou ik dat wel doen, dan nog is er niets mis met 1024x768.
    Ik hèb het ook over de vga-resoluties.
    quote:
    En behalve dat, mijn videokaart ondersteunt HDTV. Dus via component kan ik gewoon de volledige resolutie eruit halen.
    Maar niet meer dan interlaced, dus hooguit 30 frames per seconde.
    quote:
    op de PAL versie zitten gewoon 2 scarts op hoor. .
    Zie Nederlandse handleiding. Nogmaals, goed lezen eerst.
    Weet ik, maar dat is alleen composite over scart, géén RGB. Geloof me ik weet waar ik over praat, ik heb die hele handleiding doorgelezen. Hij doet alleen RGB over vga.
    quote:
    Welk een drama. .
    Overal staat dat het gewoon een HDTV is. Sterker nog, de Amerikaanse versie is ook met een optionele HD tuner te koop. .
    Trouwens, JVC heeft op zijn site ook geen HD ready logo's. . Samsung ook niet. .
    Wel op de tv's zelf. Als die tv het logo niet draagt is er kans dat 'ie niet aan alle HD eisen voldoet.
    quote:
    Waar baseer je het op dat ie het niet waar kan maken?
    Dat ie het niet waar kan maken baseer je op de paar dingen die je gelezen hebt. (en nog verkeerd ook. . )
    Beetje voorbarig, niet?
    Geloof me nou maar, ik oordeel pas zodra ik weet waar ik het over heb. Alles wat ik zeg klopt. Ik heb helemaal niks verkeerd gelezen. Ik snap je probleem niet zo. Voel je je nou aangevallen omdat ik de tv van jou keuze niet de hemel in prijs?

Deze tv heeft nou eenmaal tekortkomingen, ik probeer je hierop te wijzen en vervolgens maak je me onterecht uit voor leugenaar. Deze tips zijn bedoeld om jou een goede aankoop te laten doen die jaren meegaat, maar schijnbaar heb je je al blindgestaard op je Benq. Goed veel plezier ermee dan.
      maandag 23 januari 2006 @ 21:44:22 #207
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34393590
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 21:24 schreef P-Style het volgende:

[..]

Gebaseerd op de specs op de benq site en de volledige handleiding.
    Handleiding klopt niet helemaal. VGA werkt prima in alle resoluties.
    Zie topic @ GoT. .
    quote:
    Ik hèb het ook over de vga-resoluties.
    Ik ook, maar die kloppen niet. .
    quote:
    Maar niet meer dan interlaced, dus hooguit 30 frames per seconde.
    Ik wist dat het geen 1080p scherm was, die keuze is bewust. Het meeste zal ik toch in 720p spelen..
    quote:
    Weet ik, maar dat is alleen composite over scart, géén RGB. Geloof me ik weet waar ik over praat, ik heb die hele handleiding doorgelezen. Hij doet alleen RGB over vga.
    Een scart is RGB en een scart is SVHS, las ik ergens. .
    Maar op welke pagina zie jij staan dat het beide composiet is dan?

[edit]
    http://www.pczaak.nl/catalog/product_info.php?products_id=5046
    Zie specs. bijv. Staat ook in een hele hoop user reviews.
    quote:
    Wel op de tv's zelf. Als die tv het logo niet draagt is er kans dat 'ie niet aan alle HD eisen voldoet.
    Heb jij de benq al in het echt gezien dan?
    Lees het GoT topic eens voor de gein. . Iedereen is vrij enthousiast. .
    quote:
    Geloof me nou maar, ik oordeel pas zodra ik weet waar ik het over heb. Alles wat ik zeg klopt. Ik heb helemaal niks verkeerd gelezen. Ik snap je probleem niet zo. Voel je je nou aangevallen omdat ik de tv van jou keuze niet de hemel in prijs?

Deze tv heeft nou eenmaal tekortkomingen, ik probeer je hierop te wijzen en vervolgens maak je me onterecht uit voor leugenaar. Deze tips zijn bedoeld om jou een goede aankoop te laten doen die jaren meegaat, maar schijnbaar heb je je al blindgestaard op je Benq. Goed veel plezier ermee dan.
    Wie voelt zich nou aangevallen? Waar noem ik je een leugenaar? .
    Ik zei alleen dat je niet goed hebt gelezen. Nergens noem ik je een leugenaar.
    Leuk voor je dat je er zo veel van weet en zo, maar ik heb inmiddels zat posts van mensen gelezen die er minstens net zoveel verstand van hadden en laaiend enthousiast waren.
    En dat het geen perfecte tv is weet ik ook wel, hij kost immers maar 1600 euro .

[ Bericht 2% gewijzigd door Dr.Daggla op 23-01-2006 21:58:27 ]
    -
    pi_34401044
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 21:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Handleiding klopt niet helemaal. VGA werkt prima in alle resoluties.
    Zie topic @ GoT. .
    Bedoel je deze topic op GoT? die kende ik al in ieder geval. Maar daar kon ik niks vinden over overige werkende vga resoluties hoor. Sterker nog. Ook daar lees ik regelmatig dat 'ie geen hogere vga-resoluties ondersteunt dan 1024x768. De DVI ingang laat wel meer toe dan de vga ingang.
    quote:
    Een scart is RGB en een scart is SVHS, las ik ergens. .
    Maar op welke pagina zie jij staan dat het beide composiet is dan?
    Pagina 5, 13 en 38 in het PDF-document, helaas géén RGB over scart op deze tv. Zelfs geen s-video over scart, alleen composite.
    quote:
    Heb jij de benq al in het echt gezien dan?
    Lees het GoT topic eens voor de gein. . Iedereen is vrij enthousiast. .
    Vrij enthousiast ja. Maar de tekortkomingen die ik noemde komen daar net zo goed aan bod.
    quote:
    En dat het geen perfecte tv is weet ik ook wel...
    Gelukkig maar.

[ Bericht 2% gewijzigd door P-Style op 24-01-2006 01:28:42 ]
      dinsdag 24 januari 2006 @ 13:04:10 #209
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34410394
    TV is er. .
    Met HD ready logo op de doos. .
    Bevindingen post ik later vanavond, eerst maar eens kijken of ik die componentkabel van de X360 kan vinden .
    -
    pi_34410449
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 13:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
    TV is er. .
    Met HD ready logo op de doos. .
    Bevindingen post ik later vanavond, eerst maar eens kijken of ik die componentkabel van de X360 kan vinden .
    Spannend! Ik wil hem ook .
      dinsdag 24 januari 2006 @ 13:07:45 #211
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34410501
    Er zit een full scart en een half scart op..
    Wat houdt dat precies in .
    -
    pi_34412417
    Volgens mij houdt full scart in dat alle 21 pinnen zijn aangesloten, half scart zal wel zo zijn als de standaard kabel van de Playstation met dat scart blokje, die gebruikt maar de helft van de pinnen. Full scart betekent volgens mij niet automagisch dat het ook RGB ondersteunt.
      dinsdag 24 januari 2006 @ 15:02:21 #213
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34414361
    Er zit iig RGB scart op.
    Als ik um op AV1 zet staat er AV1-RGB in beeld. .
    -
    pi_34414453
    Dat is mooi.

En nu willen we natuurlijk foto's! Maak ons gek!
      dinsdag 24 januari 2006 @ 15:10:40 #215
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34414633
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 15:05 schreef peristilius het volgende:
    Dat is mooi.

En nu willen we natuurlijk foto's! Maak ons gek!
    Komt er aan.
    Damn, hij is echt fucking HUUUUUUUUUUUUGE .
    -
      dinsdag 24 januari 2006 @ 15:15:16 #216
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34414777

Voor P-Style:
    Het meest rechter logo linksonder is het OFFICIELE HD Ready logo. .
    Van de handleiding klopt echt geen fuck trouwens. .
    -
    pi_34414805
    Je moet je schakelaartje op je kabel omgooien
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      dinsdag 24 januari 2006 @ 15:17:22 #218
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34414829
    Dat is het dus, !
    Ik kreeg het maar niet aan de praat en ik kan mn boekje niet vinden .
    -
      dinsdag 24 januari 2006 @ 15:18:46 #219
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34414877
    Tain, held !!
    -
    pi_34415046
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 15:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Dat is het dus, !
    Ik kreeg het maar niet aan de praat en ik kan mn boekje niet vinden .
    Het staat er gewoon .
      dinsdag 24 januari 2006 @ 15:26:19 #221
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34415107
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 15:24 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Het staat er gewoon .
    Ik ben zo hyperactief dat dat een beetje langs me heen schoot .
    -
    pi_34415128

Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_34415494
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 15:15 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Voor P-Style:
    Het meest rechter logo linksonder is het OFFICIELE HD Ready logo. .
    Mooi.
    quote:
    Van de handleiding klopt echt geen fuck trouwens. .
    Die rothandleiding! De oorzaak van onze zinloze discussies.

Al met al, ben ik toch blij voor je Daggla. Ik zou zeggen experimenteer een beetje met de instellingen en kies de instellingen die voor jou het beste resultaat geven.
    pi_34415498
    Ziet er lekker uit hoor, wil ook wel zo'n TV.
      dinsdag 24 januari 2006 @ 15:39:58 #225
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34415501
    Wat ziet het er waaaaaaaaaaaaaaaaaaanzinnig uit zeg.
    Echt bizar... .
    -
      dinsdag 24 januari 2006 @ 15:43:09 #226
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34415610
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 15:39 schreef P-Style het volgende:

[..]

Mooi.
    Ja, gelukkig wel. .
    quote:
    Die rothandleiding! De oorzaak van onze zinloze discussies.
    Er zit een los papiertje bij waar alle mogelijke resoluties opstaan..Rijtje is 2x zo lang als in de handleiding.
    Over dat RGB scart zat ik um ff te knijpen trouwens, . Godzijdank dat dat er op zit. .
    quote:
    Al met al, ben ik toch blij voor je Daggla. Ik zou zeggen experimenteer een beetje met de instellingen en kies de instellingen die voor jou het beste resultaat geven.
    Echt, het beeld is ongelooflijk. Zo'n verschil had ik echt niet verwacht zeg.
    Blijbaar heb ik ook een vrij sterk TV signaal, want de kanalen zien er goed uit.
    Met DigiTV nog beter, dus ik moet ff op mn decoder wachten. .
    -
    pi_34415695
    Waar heb je hem gekocht?
      dinsdag 24 januari 2006 @ 15:47:17 #228
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34415757
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 15:45 schreef H.Flick het volgende:
    Waar heb je hem gekocht?
    Euromaxi.
    Zondagnacht besteld, vandaag binnen. .
    -
      dinsdag 24 januari 2006 @ 15:47:57 #229
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_34415778
    Ook fijn.
    Echt helemaal 0 dooie (sub)pixels .
    -
    pi_34415889
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 15:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Ook fijn.
    Echt helemaal 0 dooie (sub)pixels .
    Keurig! Want je hebt er nogal wat! (6.220.800)

Weer een positieve reactie van een tevreden HD-gamer. Ik hoop er de komende jaren meer te lezen op Fok!
    pi_34416334
    Cool scherm Daggla... kun je misschien nog wat meer pics posten? Ik ben érg benieuwd! Feli met je aanschaf!
    ---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
    Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
      dinsdag 24 januari 2006 @ 16:56:01 #232
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
      dinsdag 24 januari 2006 @ 16:58:52 #233
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_34417709
    quote:
    Denk aan je aspect ratio.
    pi_34417714
    Ziet er heel niet slecht uit!
    pi_34420511
    Ziet er mooi uit Dr.Daggla.

Steeds meer mensen vinden hun weg naar de HD (ready) tv's .
    pi_34427088
    Nou, een ingewikkelde vraag, ik hoop dat mensen die een hoop verstand hebben van deze dingen (P-Style?) mij kunnen helpen. Het ligt nogal gecompliceerd, dus het verhaal kan wat lang zijn.

Het zit zo: Ik heb een Sony CPD G520 21" CRT monitor. Ik heb verder een walgelijk slechte en ubergoedkope Daewoo CRT televisie, echt het standaardst van het standaardst. Mijn Xbox 360 is onderweg, dus je begrijpt dat ik liever de Sony gebruik dan die Daewoo.

Er is een VGA-kabel voor de 360, niks aan de hand....Zou je denken.

Uiteraard hangt de monitor ook aan mijn PC. Toen ik dit wonder der techniek kreeg, zo'n 2 jaar terug, heb ik heb gewoon met een VGA-kabeltje verbonden met mijn PC. Grafische kaart stuk. Nieuwe gehaald, weer stuk. Enfin, vier videokaarten later had ik de hoop opgegeven. Dat ding was behekst.

Een vriend van mij kwam met een DVI>VGA converter aan, in de DVI poort en daar de VGA kabel in en dat werkte feilloos. Het heeft te maken met de stroom die door de kabel heenloopt, bij standaard VGA fluctueert dat en mijn monitor heeft blijkbaar de neiging om een te hoog voltage er doorheen te rammen, iets wat de videokaart niet aankan uiteraard. DVI loopt op een vast voltage, dus de converter neutraliseert als het ware de te hoge voltages en zo blijven mijn videokaarten gespaard.

Nu heeft de 360 geen DVI output, en geen DVI kabel. Ik ben uiteraard bang dat ik mijn 360 op ga blazen door deze behekste monitor, omdat ik niet weet hoe het met de output van de 360 zit. Als die VGA-kabel vergelijkbaar werkt als een PC VGA kabel dan vrees ik het ergste.

Wat moet ik doen? Kan ik de monitor verbinden met de 360 en zo toch van mooiere beeldkwaliteit genieten zonder dat ik 400 Euro naar zijn grootje blaas? Of moet ik geen risico's nemen?

De meest voor de hand liggende optie momenteel is: Xbox360 VGA-kabel naar VGA>DVI converter, die gaat weer naar DVI>VGA converter en een standaard VGA kabel loopt naar mijn monitor. Geen aantrekkelijke optie, maar hoogstwaarschijnlijk werkt het wel.

Adviezen? Wat kan ik het beste doen?

PS: Nieuwe TV is even geen optie, hoe graag ik het ook zou willen.
    pi_34427223
    Vanaf welke prijs heb je een beetje redelijk HDTV waarmee je de komende 2/3 jaar wel vooruit kunt?
    pi_34433085
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 21:43 schreef Mystikvm het volgende:
    Nou, een ingewikkelde vraag, ik hoop dat mensen die een hoop verstand hebben van deze dingen (P-Style?) mij kunnen helpen. Het ligt nogal gecompliceerd, dus het verhaal kan wat lang zijn.

Het zit zo: Ik heb een Sony CPD G520 21" CRT monitor. Ik heb verder een walgelijk slechte en ubergoedkope Daewoo CRT televisie, echt het standaardst van het standaardst. Mijn Xbox 360 is onderweg, dus je begrijpt dat ik liever de Sony gebruik dan die Daewoo.

Er is een VGA-kabel voor de 360, niks aan de hand....Zou je denken.

Uiteraard hangt de monitor ook aan mijn PC. Toen ik dit wonder der techniek kreeg, zo'n 2 jaar terug, heb ik heb gewoon met een VGA-kabeltje verbonden met mijn PC. Grafische kaart stuk. Nieuwe gehaald, weer stuk. Enfin, vier videokaarten later had ik de hoop opgegeven. Dat ding was behekst.
    Wat de hel?! Da's niet helemaal normaal hoor! 4 videokaarten opgeblzen?! Volgens mij is die monitor niet helemaal in orde.
    quote:
    Een vriend van mij kwam met een DVI>VGA converter aan, in de DVI poort en daar de VGA kabel in en dat werkte feilloos. Het heeft te maken met de stroom die door de kabel heenloopt, bij standaard VGA fluctueert dat en mijn monitor heeft blijkbaar de neiging om een te hoog voltage er doorheen te rammen, iets wat de videokaart niet aankan uiteraard. DVI loopt op een vast voltage, dus de converter neutraliseert als het ware de te hoge voltages en zo blijven mijn videokaarten gespaard.
    Het is ook niet helemaal de bedoeling dat de monitor een stroom naar je videokaart stuurt.
    quote:
    Nu heeft de 360 geen DVI output, en geen DVI kabel. Ik ben uiteraard bang dat ik mijn 360 op ga blazen door deze behekste monitor, omdat ik niet weet hoe het met de output van de 360 zit. Als die VGA-kabel vergelijkbaar werkt als een PC VGA kabel dan vrees ik het ergste.
    Tja, een VGA-kabel is een VGA-kabel...
    quote:
    Wat moet ik doen? Kan ik de monitor verbinden met de 360 en zo toch van mooiere beeldkwaliteit genieten zonder dat ik 400 Euro naar zijn grootje blaas? Of moet ik geen risico's nemen?
    Als ik jou was zou ik dit risico niet nemen, totdat je weet waar de oorzaak precies zit. 4 videokaarten opblazen is niet niks!
    quote:
    De meest voor de hand liggende optie momenteel is: Xbox360 VGA-kabel naar VGA>DVI converter, die gaat weer naar DVI>VGA converter en een standaard VGA kabel loopt naar mijn monitor. Geen aantrekkelijke optie, maar hoogstwaarschijnlijk werkt het wel.
    Je moet in de gaten houden dat een DVI>VGA convertor eigenlijk helemaal geen convertor is. Het is een adapterplugje.

Je hebt 2 verschillende typen DVI aansluitingen, namelijk DVI-I en DVI-D. DVI-D is volledig digitaal. DVI-I heeft ditzelfde digitale signaal, maar heeft daarnaast ook een aantal pinnetjes in de connector voor analoog VGA. Een DVI>VGA "convertor" is dus niets meer dan een adapter waarmee je een standaard VGA-kabel kan aansluiten op de analoge uitgang van DVI-I. Je maakt dus alsnog gebruik van een analoog VGA signaal direct vanaf je videokaart. Daarom vind ik het zo vreemd dat ja monitor met die converter geen problemen geeft!

Andersom, een VGA>DVI converter bestaat niet eens. Ze bestaan wel, maar dat zijn complete kastjes die het analoge VGA-signaal omzetten in een digitaal DVI-signaal en daar schiet je niks mee op.
    quote:
    Adviezen? Wat kan ik het beste doen?

PS: Nieuwe TV is even geen optie, hoe graag ik het ook zou willen.
    Neem in ieder geval geen risico's en neem desnoods contact op met Sony om de situatie met je monitor uit te leggen. Àls de oorzaak bij je monitor ligt, dan is het gewoon een ernstig defect.
    pi_34433105
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 21:46 schreef Ontopic het volgende:
    Vanaf welke prijs heb je een beetje redelijk HDTV waarmee je de komende 2/3 jaar wel vooruit kunt?
    Ligt eraan wat je eisen zijn.
    pi_34561318
    Nou, ik was gister bij een vriend van me, die heeft een xbox 360, met een LG 32" HD Ready tv, en ik heb thuis een normale breedbeeld(maandag komt mijn HD Ready binnen), maar met PGR3, sorry dat ik het zeg, maar door die tv word het gewoon allemaal nog 2 x zo erg met de "kartel" randjes, niet normaal. Vind het echt niet kunnen gewoon. Ding staat op 720p, maar helpt niks, vind het gewoon echt niet mooi, als ik met me breedbeeld door de garage heen loop, vind ik het er nog mooier uitzien, als op dat scherm, omdat me tv die kartels niet zo erg weergeeft.
    GamerTag
    pi_34562009
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 21:25 schreef masterdave het volgende:
    Ding staat op 720p
    Weet je dat héél zeker?
      zondag 29 januari 2006 @ 11:07:20 #242
    46727 masterdave
    Topic Killer
    pi_34573662
    Ja, zeker weten, gewoon bij console settings, en daar op 720p gezet, ook op 1080i geprobeerd, alhoewel die tv dat niet ondersteunt, maar nee hoor, helpt allemaal niks. vooral auto's op een afstandje is echt te erg gewoon. Als ik mijn HD Ready tv heb, en ik heb het ook, zal ik eens een screenshot maken.
    GamerTag
    pi_34601042
    Ik heb ook een Xbox 360, en ik heb ook interesse in een HDTV, HD Ready, iig.

Vroeg me dus af met een HD Ready tv kan je WEL gewoon met een 360 in HD gamen, alleen geen HD tv signalen ontvangen, toch?

Zat te kijken naar deze tv, niet zo onwijs duur en hij krijgt goede recensis op kieskeurig.nl,

Hier

Zou iemand dit kunnen aanraden/afraden?

En als ik het nou goed snap zou ik met die tv op met mn 360 op 780p kunnen spelen, toch?

Alvast bedankt!
    pi_34601230
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 00:20 schreef TKS het volgende:
    Ik heb ook een Xbox 360, en ik heb ook interesse in een HDTV, HD Ready, iig.

Vroeg me dus af met een HD Ready tv kan je WEL gewoon met een 360 in HD gamen, alleen geen HD tv signalen ontvangen, toch?
    Klopt
    quote:
    Zat te kijken naar deze tv, niet zo onwijs duur en hij krijgt goede recensis op kieskeurig.nl,

Hier

Zou iemand dit kunnen aanraden/afraden?
    Ik zie in ieder geval geen reden om deze tv af te raden. Het is een vrij standaard HD-Ready tv waar je gewoon mee kunt HD-gamen.
    quote:
    En als ik het nou goed snap zou ik met die tv op met mn 360 op 780p kunnen spelen, toch?

Alvast bedankt!
    In 720p ja.
    pi_34601549
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 00:26 schreef P-Style het volgende:

[..]

Klopt
    [..]

Ik zie in ieder geval geen reden om deze tv af te raden. Het is een vrij standaard HD-Ready tv waar je gewoon mee kunt HD-gamen.
    [..]

In 720p ja.
    Hmm thanks! Op de officiele site staat trouwens dat de response time 8MS is dat is toch wel snel genoeg om mee te gamen?

Trouwens over dat PGR3 in HD heel veel jaggies heeft, dat heb ik wel vaker gelezen op forums enzo. Sommige mensen zeggen dat het eigenlijk niet in een HD resolutie woord gerendered en dat het word ge-upscaled ofzo, ik weet niet. Heb overigens ook van veel mensen gehoord dat hij prachtig is lol. Blijkbaar verschilt het per TV? Wel vreemd overigens.
    pi_34601654
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 00:38 schreef TKS het volgende:
    Hmm thanks! Op de officiele site staat trouwens dat de response time 8MS is dat is toch wel snel genoeg om mee te gamen?
    Als een game op 60Hz draait dan wordt één frame 1/60s ≈ 17ms lang weergegeven. Dus dan moet 8ms wel genoeg zijn.
    pi_34601858
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 00:41 schreef P-Style het volgende:

[..]

Als een game op 60Hz draait dan wordt één frame 1/60s ≈ 17ms lang weergegeven. Dus dan moet 8ms wel genoeg zijn.
    Hmm ok. Thanks! Dan zal ik toch maar is gaan kijken of ik dat ding voor mezelf kan regelen
    pi_34604507
    Maat van me heeft ook die LG, mooi ding hoor, kan je goed mee gamen, hou alleen rekening dat spellen een stuk donkerder zijn, en schaduw bijna geen schaduw meer is, dat is gewoon zwart. Aangezien de contrastwaarde iets hoger zou kunnen. Ik krijg vandaag mijn Samsung LE32M61B, die heeft een contrast waarde van 5000:1 , voor 1421 euro heb je die ook.
    GamerTag
      maandag 30 januari 2006 @ 10:02:06 #249
    14843 Merkowitz
    Loismustdie@yahoo.com
    pi_34605933
    Hallo HD-goeroes

Is dit iets?

Philips 32inch lcd

thnx for de feedback
    pi_34612334
    Dat is DE 32 inch als je het mij vraagt, helaas net iets te duur voor mij, maar 6ms response tijd, en 6000:1 contrast, hubba hubba
    GamerTag
    pi_34612618
    Wie wacht er nog meer op de nieuwe Panasonic V600 plasma die maart op de markt komt? Beste kwaliteit/ kosten verhouding naar het laat aanzien.
    pi_34612720
    Link, specs?
    GamerTag
    pi_34615962
    Ik kan ook nergens info over die Panasonic vinden.
    pi_34616922
    Wij hebben een HDtv.

Kan niet wachten op de PS3
    Heb iemand met een XBOX360 hier laten komen om ff op de tv te gamen. Geil
    pi_34618352
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 08:18 schreef masterdave het volgende:
    Maat van me heeft ook die LG, mooi ding hoor, kan je goed mee gamen, hou alleen rekening dat spellen een stuk donkerder zijn, en schaduw bijna geen schaduw meer is, dat is gewoon zwart. Aangezien de contrastwaarde iets hoger zou kunnen. Ik krijg vandaag mijn Samsung LE32M61B, die heeft een contrast waarde van 5000:1 , voor 1421 euro heb je die ook.
    Dat klinkt niet goed... Heb nog nooit een LCD tv gehad.. kan je niet gewoon de brightness hoger zetten ofzo?

Dat klinkt niet zo leuk iig
    pi_34618673
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 17:23 schreef TKS het volgende:
    Dat klinkt niet goed... Heb nog nooit een LCD tv gehad.. kan je niet gewoon de brightness hoger zetten ofzo?

Dat klinkt niet zo leuk iig
    Hou er echter óók rekening mee dat de brightness van crt tv's sowieso vaak veel te hoog staat afgesteld. Fabrieksinstellingen zijn zèlden optimale instellingen.
    pi_34622604
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 17:35 schreef P-Style het volgende:

[..]

Hou er echter óók rekening mee dat de brightness van crt tv's sowieso vaak veel te hoog staat afgesteld. Fabrieksinstellingen zijn zèlden optimale instellingen.
    Die dingen staan gewoon fabrieks af zo ingesteld dat ze in de winkel goed beeld geven, alleen is de belichting in een winkel meestal nogal anders dan in een huiskamer.
    En vooral contrast staat standaard meestal op max, en dat kan de levensduur van een tv nogal nadelig beïnvloeden.
    Scheren is voor schapen!
    pi_34622942
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 19:32 schreef paarse_paashaas het volgende:
    Die dingen staan gewoon fabrieks af zo ingesteld dat ze in de winkel goed beeld geven, alleen is de belichting in een winkel meestal nogal anders dan in een huiskamer.
    En vooral contrast staat standaard meestal op max, en dat kan de levensduur van een tv nogal nadelig beïnvloeden.
    Nou ze zijn eerder zo afgesteld dat ze de aandacht van mensen trekken. De brightness, het contrast, de saturation (kleur) en de sharpness staan standaard véél te hoog ingesteld. Felle kleuren en (te) hoog contrast trekken nou eenmaal gemakkelijk de aandacht en kàn in eerste instantie de indruk geven dat het een extra mooi beeld geeft.

Later blijkt dat als je deze instellingen matigt of je tv calibreert/laat calibreren het beeld veel natuurlijker overkomt, het beeld minder vermoeiend is en er meer details zichtbaar zijn en inderdaad de beeldbuis langer mee gaat.

LCD's hebben hier niet zo'n last van en zeker als je een digitale aansluiting gebruikt zullen pixels gewoon weergegeven worden zoals ze weergegeven moeten worden, zonder onnodige "verbeteringen".
    pi_34623731
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 19:41 schreef P-Style het volgende:

[..]

Nou ze zijn eerder zo afgesteld dat ze de aandacht van mensen trekken. De brightness, het contrast, de saturation (kleur) en de sharpness staan standaard véél te hoog ingesteld. Felle kleuren en (te) hoog contrast trekken nou eenmaal gemakkelijk de aandacht en kàn in eerste instantie de indruk geven dat het een extra mooi beeld geeft.

Later blijkt dat als je deze instellingen matigt of je tv calibreert/laat calibreren het beeld veel natuurlijker overkomt, het beeld minder vermoeiend is en er meer details zichtbaar zijn en inderdaad de beeldbuis langer mee gaat.

LCD's hebben hier niet zo'n last van en zeker als je een digitale aansluiting gebruikt zullen pixels gewoon weergegeven worden zoals ze weergegeven moeten worden, zonder onnodige "verbeteringen".
    Dus waar het op neer komt is dat ik me geen zorgen hoef te maken over dat de kleuren en de brightness enzo waardeloos zijn? Volgens de website is de contrast verhouding "1200:1", ik heb verder geen id wat dat inhoud maar jullie mischien wel?

Heb nu overigens een paar jaar oude standaard philips 4:3 televisie een gewone zeg maar... Analoog ofzo? Weet ook niet precies hoe het heet... Maar dan zou ik toch iig een verbetering zien denk ik? Was trouwens ook geen dure ofzo...
    pi_34623791
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 14:19 schreef alex4allofyou het volgende:
    Wie wacht er nog meer op de nieuwe Panasonic V600 plasma die maart op de markt komt? Beste kwaliteit/ kosten verhouding naar het laat aanzien.
    Waar staat die?
    pi_34623815
    Wat raden jullie aan met een budget van rond de 1500-2000 euro?
    pi_34625750
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 20:01 schreef TKS het volgende:
    Volgens de website is de contrast verhouding "1200:1", ik heb verder geen id wat dat inhoud maar jullie mischien wel?
    Contrastratio is het verschil tussen het witste wit en het zwartste zwart. Hoe hoger de contrast ratio, des te hoger het contrast en dus des te duidelijker het verschil tussen de kleuren.
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 20:02 schreef Ontopic het volgende:
    Wat raden jullie aan met een budget van rond de 1500-2000 euro?
    Voorlopig raad ik geen modellen/merken aan. En zéker niet als het gaat om zulke bedragen.

En eigenlijk raad ik gewoon iedereen aan om nog even te wachten vanwege nieuwere technieken die eraan komen (oled, sed, lcd met led-backlight enz.), de constant dalende prijzen, de introductie van 1080p schermen en de introductie van èchte HDTV's mèt tuner dus.

Want als je veel geld uitgeeft dan wil je toch wel een zo compleet mogelijk pakket wat zo lang mogelijk mee gaat. Misschien liggen jouw eisen anders, maar als je geen eisen noemt dan kan ik je helemáál niks aanraden natuurlijk.
    pi_34626286
    Hoeveel geld kost een redelijk HDTV dan?
    pi_34627652
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 20:54 schreef Ontopic het volgende:
    Hoeveel geld kost een redelijk HDTV dan?
    Die zijn hier dus nog niet verkrijgbaar!
    pi_34627967
    P-Style houdt van overdrijven, je kunt voor dat bedrag een hele mooie TV krijgen, maar er zitten een paar nadelen aan. Zo ondersteunen huidige TV's van die prijsklasse geen 1080p (de hoogste HD resolutie, waar de PS3 van gebruik gaat maken), maar wel gewoon 720p en 1080i (de maximale resoluties waar de 360 gebruik van maakt).

Een ander nadeel is het ontbreken van een HD tuner, dit houdt in dat je als je televisie uitzendingen in HD wilt bekijken nog een aparte tuner van een paar honderd euro nodig hebt. Maar voorlopig zullen die uitzendingen er nog niet zijn, de eerste HD uitzendingen in Nederland komen waarschijnlijk tijdens het WK, maar voordat het standaard is zullen er wel weer een aantal jaartjes voorbij zijn.

Als je hem gebruikt voor 360/DVD/gewone (digitale) TV zijn er prima TV's te vinden, als je optimaal gebruik wilt maken van de PS3 of als je graag HD-uitzendingen wilt kunnen ontvangen kan je misschien beter even wachten.
    pi_34628344
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 21:29 schreef peristilius het volgende:
    P-Style houdt van overdrijven, je kunt voor dat bedrag een hele mooie TV krijgen, maar er zitten een paar nadelen aan. Zo ondersteunen huidige TV's van die prijsklasse geen 1080p (de hoogste HD resolutie, waar de PS3 van gebruik gaat maken), maar wel gewoon 720p en 1080i (de maximale resoluties waar de 360 gebruik van maakt).

Een ander nadeel is het ontbreken van een HD tuner, dit houdt in dat je als je televisie uitzendingen in HD wilt bekijken nog een aparte tuner van een paar honderd euro nodig hebt. Maar voorlopig zullen die uitzendingen er nog niet zijn, de eerste HD uitzendingen in Nederland komen waarschijnlijk tijdens het WK, maar voordat het standaard is zullen er wel weer een aantal jaartjes voorbij zijn.

Als je hem gebruikt voor 360/DVD/gewone (digitale) TV zijn er prima TV's te vinden, als je optimaal gebruik wilt maken van de PS3 of als je graag HD-uitzendingen wilt kunnen ontvangen kan je misschien beter even wachten.
    Als je m'n post goed leest dan zie je dat ik helemaal niet overdrijf en dan zie je ook waaròm ik nu nog niks aanraadt.
    pi_34628481
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 21:37 schreef P-Style het volgende:

[..]

Als je m'n post goed leest dan zie je dat ik helemaal niet overdrijf en dan zie je ook waaròm ik nu nog niks aanraadt.
    Ik lees je post, en er staat dat als je een tijdje wacht dat er dan wat betere alternatieven beschikbaar zijn. Dat betekent niet dat er nu gewoon prima TV's verkrijgbaar zijn, technologie gaat altijd snel.
    pi_34628611
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 21:40 schreef peristilius het volgende:
    Ik lees je post, en er staat dat als je een tijdje wacht dat er dan wat betere alternatieven beschikbaar zijn. Dat betekent niet dat er nu gewoon prima TV's verkrijgbaar zijn, technologie gaat altijd snel.
    Misschien heb je hier overheen gelezen?
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 20:43 schreef P-Style het volgende:
    Misschien liggen jouw eisen anders, maar als je geen eisen noemt dan kan ik je helemáál niks aanraden natuurlijk.
    Een tv is pas "prima" als 'ie aan al je eisen voldoet, ik weet niet wat z'n eisen zijn (op prijsklasse na), dus ik weet ook niet wat voor hem een "prima" tv is.
    pi_34628798
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 20:43 schreef P-Style het volgende:
    Contrastratio is het verschil tussen het witste wit en het zwartste zwart. Hoe hoger de contrast ratio, des te hoger het contrast en dus des te duidelijker het verschil tussen de kleuren.
    Dan klinkt 1200:1 heel erg laag vergeleken sommige anderen die hier zijn genoemt. Is dat dan ook echt zo of is het verschil niet zo goed merkbaar?
    pi_34628819
    In feite heeft P-Style wel enigszins gelijk.

Het is maar net hoe je HDTV omschrijft.
    Voor HDTV's die alle 3 de HD standaarden ondersteunen. 720p, 1080i en 1080p en HD tuner kan inderdaad maar beter even wachten.

Daarom spreekt men nu ook over HD ready tv's. Verwarrend en uiteindelijk moet je zelf de afweging maken of je het waard vind om nu je geld te investeren in een HD ready tv of wachten op een "echte" HDTV.
    pi_34628859
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 21:47 schreef TKS het volgende:
    Dan klinkt 1200:1 heel erg laag vergeleken sommige anderen die hier zijn genoemt. Is dat dan ook echt zo of is het verschil niet zo goed merkbaar?
    Contrast ratio's van CRT schermen liggen veel hoger bijv. Daarbij staan LCD's bekend om hun lage contrastratio. Dat is een van de nadelen van LCD.
    pi_34628899
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 21:43 schreef P-Style het volgende:

[..]

Misschien heb je hier overheen gelezen?
    [..]

Een tv is pas "prima" als 'ie aan al je eisen voldoet, ik weet niet wat z'n eisen zijn (op prijsklasse na), dus ik weet ook niet wat voor hem een "prima" tv is.
    En dat zeg ik ook, maar dan wat verder toegelicht.
    pi_34628941
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 21:50 schreef peristilius het volgende:
    En dat zeg ik ook, maar dan wat verder toegelicht.
    Je zegt dat ik overdrijf. Dat is niet waar. Verder...
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 21:47 schreef MrX1982 het volgende:
    Het is maar net hoe je HDTV omschrijft.
    Voor HDTV's die alle 3 de HD standaarden ondersteunen. 720p, 1080i en 1080p en HD tuner kan inderdaad maar beter even wachten.

Daarom spreekt men nu ook over HD ready tv's. Verwarrend en uiteindelijk moet je zelf de afweging maken of je het waard vind om nu je geld te investeren in een HD ready tv of wachten op een "echte" HDTV.
    ...en "Ontopic" vroeg hoeveel geld een redelijk HDTV kost. Nadat ik sprak over èchte HDTV's mèt tuner. Nou die zijn er dus niet.
    pi_34629025
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 21:48 schreef P-Style het volgende:

[..]

Contrast ratio's van CRT schermen liggen veel hoger bijv. Daarbij staan LCD's bekend om hun lage contrastratio. Dat is een van de nadelen van LCD.
    600:1 is echt bagger, toch? Of niet?

Ik zit een beetje naar de LCD's en Plasma in het makro krantje te kijken, maar daar zit niet echt veel bij...
    pi_34629138
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 21:51 schreef P-Style het volgende:

[..]

Je zegt dat ik overdrijf. Dat is niet waar.
    quote:
    En eigenlijk raad ik gewoon iedereen aan om nog even te wachten vanwege nieuwere technieken die eraan komen
    Dat vind ik overdreven.
    pi_34629225
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 21:52 schreef H.Flick het volgende:
    600:1 is echt bagger, toch? Of niet?

Ik zit een beetje naar de LCD's en Plasma in het makro krantje te kijken, maar daar zit niet echt veel bij...
    Het is niet veel nee.
    pi_34629276
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 21:51 schreef P-Style het volgende:
    Je zegt dat ik overdrijf. Dat is niet waar. Verder...
    [..]

...en "Ontopic" vroeg hoeveel geld een redelijk HDTV kost. Nadat ik sprak over èchte HDTV's mèt tuner. Nou die zijn er dus niet.
    Daarin heb je dan ook gelijk ondanks dat het allemaal erg verwarrend is. HDTV's, HD Ready en HD Compatible heb je ook nog.

Techniek in ontwikkeling dat is duidelijk .
    pi_34629451
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 21:58 schreef MrX1982 het volgende:
    Daarin heb je dan ook gelijk ondanks dat het allemaal erg verwarrend is. HDTV's, HD Ready en HD Compatible heb je ook nog.

Techniek in ontwikkeling dat is duidelijk .
    De term HD-compatible moet je dan ook zoveel mogelijk ontwijken. Dat is meer een marketingterm waarmee ze vanàlles kunnen bedoelen. "HD-Ready" heeft tenminste nog vaste eisen waaraan voldoen moet worden, maar ook daarmee moet je uitkijken, want ik heb al regelmatig in huis-aan-huis blaadjes tv's gezien die worden gepromoot met "HD-Ready", die dat dus helemaal niet blijken te zijn. Het officiële "HD-Ready" logo of HD-TV logo op een tv biedt in ieder geval wel zekerheid.
    pi_34629565
    Met HD-compatible ben ik bijna de mist in gegaan. Stond een prachtige Samsung Plasma TV bij de Makro. Stond er klein bij dat hij maar een resolutie van 852x480 heeft.
    pi_34629635
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 22:04 schreef H.Flick het volgende:
    Met HD-compatible ben ik bijna de mist in gegaan. Stond een prachtige Samsung Plasma TV bij de Makro. Stond er klein bij dat hij maar een resolutie van 852x480 heeft.
    Precies. Da's nog minder beeldlijnen dan het PAL-signaal heeft.
    pi_34629675
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 22:02 schreef P-Style het volgende:
    De term HD-compatible moet je dan ook zoveel mogelijk ontwijken. Dat is meer een marketingterm waarmee ze vanàlles kunnen bedoelen. "HD-Ready" heeft tenminste nog vaste eisen waaraan voldoen moet worden, maar ook daarmee moet je uitkijken, want ik heb al regelmatig in huis-aan-huis blaadjes tv's gezien die worden gepromoot met "HD-Ready", die dat dus helemaal niet blijken te zijn. Het officiële "HD-Ready" logo of HD-TV logo op een tv biedt in ieder geval wel zekerheid.
    Het is inderdaad allemaal redelijk onoverzichtelijk als je jezelf niet verdiept in de HD (ready) techniek. Dat HD Compatible met argusogen moet worden bekeken was me bekend. Ik zag het toevallig vanavond weer staan toen ik het makro krantje doorbladerde.
    pi_34629700
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 22:06 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het is inderdaad allemaal redelijk onoverzichtelijk als je jezelf niet verdiept in de HD (ready) techniek. Dat HD Compatible met argusogen moet worden bekeken was me bekend. Ik zag het toevallig vanavond weer staan toen ik het makro krantje doorbladerde.
    De Samsung PS42V6?
    pi_34629747
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 22:07 schreef H.Flick het volgende:
    De Samsung PS42V6?
    Denk dat we inderdaad dezelfde bedoelen .

De "winstpakker" .
    pi_34629752
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 22:06 schreef MrX1982 het volgende:
    Het is inderdaad allemaal redelijk onoverzichtelijk als je jezelf niet verdiept in de HD (ready) techniek.
    Precies. Maar daar is deze topicreeks dan ook voor!

Wat me ook opvalt is dat oudere LCD tv's die nièt HD-ready zijn (hebben bijv. wel een 1366x768 paneel, maar kunnen dan weer geen hogere resoluties van PAL verwerken) de laatste tijd voor hele lage prijzen verkocht worden. Begrijpelijk, want winkelieren willen er vanaf. Maar dan zetten diezelfde winkelieren er in hun promotieblaadjes wel "HD-Ready" bij.
    pi_34629811
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 22:08 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Denk dat we inderdaad dezelfde bedoelen .

De "winstpakker" .
    Bijna 1600 euro inclusief. Daar kan je flink mee de boot in gaan als je er niks van weet.
    pi_34629953
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 22:08 schreef P-Style het volgende:
    Precies. Maar daar is deze topicreeks dan ook voor!
    Deze thread zou iedereen moeten lezen alvorens een HD (ready) tv te kopen .

Je leert soms weleens wat op Fok .
    quote:
    Wat me ook opvalt is dat oudere LCD tv's die nièt HD-ready zijn (hebben bijv. wel een 1366x768 paneel, maar kunnen dan weer geen hogere resoluties van PAL verwerken) de laatste tijd voor hele lage prijzen verkocht worden. Begrijpelijk, want winkelieren willen er vanaf. Maar dan zetten diezelfde winkelieren er in hun promotieblaadjes wel "HD-Ready" bij.
    Dat is wel schofterig maar ja zolang er consumenten apparaten kopen zonder zich te verdiepen heb je altijd winkeliers die daar misbruik van proberen te maken.
    pi_34630276
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 22:09 schreef H.Flick het volgende:
    Bijna 1600 euro inclusief. Daar kan je flink mee de boot in gaan als je er niks van weet.
    Dat klopt maar aan de andere kant moet je als consument ook wel een beetje alert zijn en niet zomaar afgaan op de blauwe ogen van de verkoper of mooie teksten in reclamefolders.

Daarom is internet ook een fantastisch medium om je te oriënteren alvorens je iets gaat kopen.
      maandag 30 januari 2006 @ 22:27:54 #288
    46416 _.-Chicken-._
    kip, kippen, kipst.
    pi_34630689
    He,

ik heb pas de x360p gekocht en nu zocht ik ff een mooie lcd-tv.

Ik heb er verder niet veel verstand van maar ik hoorde dat Samsung goed was en dat het HD-ready moest zijn begreep ik ook nog Dus ik heb al bijna een samsung gekocht, maar nu leek het me verstandig om even te vragen aan jullie of ik wel de goeie keuze maak. En waarom wel/niet.

Het gaat om de le26r51 : http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le26r51b.asp

Bij voorbaad dank!
    There is only one way to save our city, KIP.
    pi_34630990
    Volgens mij is dat dezelfde die op de xbox360 demopods staat. Een aantal mensen hebben die hier en volgens mij zijn ze allemaal tevreden.
    pi_34631163
    Hartelijk dank voor jullie adviezen peristilius en P-Style.
    Ik heb me inderdaad in de war laten brengen door het verschil tussen 1080p en 1080i.
    Ik zal mijn buget de komende maanden laten verveelvoudigen en dit topic in de gaten houden .
    pi_34631276
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 22:12 schreef MrX1982 het volgende:

Dat is wel schofterig maar ja zolang er consumenten apparaten kopen zonder zich te verdiepen heb je altijd winkeliers die daar misbruik van proberen te maken.
    Ach, het merendeel van de consumenten interesseert zich totaal niet voor zulke zaken, wat ik ook niet gek vind, aangezien de gemiddelde consument de komende paar jaar toch alleen maar naar SD-beelden zal kijken.
    Scheren is voor schapen!
    pi_34631484
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 22:12 schreef MrX1982 het volgende:
    Deze thread zou iedereen moeten lezen alvorens een HD (ready) tv te kopen .

Je leert soms weleens wat op Fok .
    Eigenlijk wel.

Weet je... toen het Gadget-forum nog het gadget-forum was, was ik dus degene met het idee om er ook hifi en dergelijke bij te betrekken. Ik wilde daar eigenlijk al een algemeen HDTV-topic openen en had het ook min of meer beloofd daar. Niet veel later werd het Gadget-forum inderdaad uitgebreid naar Gadgets, Video & Hifi. Maar uiteindelijk heb ik daar geen HDTV-topic meer geopend is is het sub-forum een stille dood gestorven.

Maar toen kwam Kepler ineens met een HDTV topic in GAM! En die bleek succesvol, ergens ook wel begrijpelijk aangezien je er veel mensen mee bereikt die toch wel geïnteresseerd zijn in HD, mede dankzij de next-gen consoles!
    pi_34631811
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 22:38 schreef Ontopic het volgende:
    Ik heb me inderdaad in de war laten brengen door het verschil tussen 1080p en 1080i.
    Ik zal mijn buget de komende maanden laten verveelvoudigen en dit topic in de gaten houden .
    Keurig!
    pi_34635222
    De V600 is feitelijk de V500 met een iets beter scherm & zonder kinderziektes die de V500 vaak plaagde. Hij komt volgens de distribuant rond maart uit.

Aangezien de V500 uitgeroepen was als Plasma van het jaar, is de V600 helemaal een topitem als ik zo vrij mag zijn dit voorbarig in te vullen.

Zit er iig op te wachten nadat de V500 afketste door shortshipment. Hopenlijk zal ie ongeveer dezelfde prijs hebben (¤2300).
    pi_34639267
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 22:27 schreef _.-Chicken-._ het volgende:
    He,

ik heb pas de x360p gekocht en nu zocht ik ff een mooie lcd-tv.

Ik heb er verder niet veel verstand van maar ik hoorde dat Samsung goed was en dat het HD-ready moest zijn begreep ik ook nog Dus ik heb al bijna een samsung gekocht, maar nu leek het me verstandig om even te vragen aan jullie of ik wel de goeie keuze maak. En waarom wel/niet.

Het gaat om de le26r51 : http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le26r51b.asp

Bij voorbaad dank!
    Hey, dat is idd precies diegene die op de demopods staat, mooi dingetje hoor, ik heb gister mijn Samsung LE32M61B binnengekregen, en my god, wat een strak beeld zeg, scheelt wel degelijk ff met de R serie, Ben er echt superblij mee.

Oh ja, P-Style, je zegt wel dat je beter kan wachten, dat er nieuwe technieken aankomen en alles, tegen de tijd dat SED betaalbaar is, en al die andere rotzooi, ben je zeker 2 jaar verder, sorry hoor, maar dan is me xbox alweer bedolven onder het stof, dus diegene die een xbox360 hebben, zou ik niet wachten vanwege "nieuwe" technieken. Koop dan een Philips ambilight of zo, die zijn echt wel strak. Want met een dubbele tuner in je LCD-Scherm gaat zowieso de prijs alweer 300 euro omhoog gok ik, terwijl je ook zo'n kastje in de winkel kan kopen, en die zullen net zoals de LCD's ook omlaag gaan met de prijs.
    GamerTag
      dinsdag 31 januari 2006 @ 08:55:34 #296
    46416 _.-Chicken-._
    kip, kippen, kipst.
    pi_34639558
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 08:26 schreef masterdave het volgende:

[..]

Hey, dat is idd precies diegene die op de demopods staat, mooi dingetje hoor, ik heb gister mijn Samsung LE32M61B binnengekregen, en my god, wat een strak beeld zeg, scheelt wel degelijk ff met de R serie, Ben er echt superblij mee.
    Is het niet zo dat die demo pods een 23inc hebben en dat die van mij een 26inc word? Of heb ik het nu mis??
    There is only one way to save our city, KIP.
    pi_34641205
    Jup, sorry, daar heb je volkomen gelijk in, die van jou is een slag groter.
    GamerTag
    pi_34641208
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 08:26 schreef masterdave het volgende:
    Oh ja, P-Style, je zegt wel dat je beter kan wachten, dat er nieuwe technieken aankomen en alles, tegen de tijd dat SED betaalbaar is, en al die andere rotzooi, ben je zeker 2 jaar verder
    Twee jaar verder. Zou heel goed kunnen inderdaad.
    quote:
    sorry hoor, maar dan is me xbox alweer bedolven onder het stof, dus diegene die een xbox360 hebben, zou ik niet wachten vanwege "nieuwe" technieken.
    Je hoeft ook niet te wachten als je niet wilt. Maar zorg er in ieder geval voor dat je goed geïnformeerd bent en weet wat je wilt.
    quote:
    Koop dan een Philips ambilight of zo, die zijn echt wel strak.
    Ambilight. Als er iéts onzinnig is en de tv onnodig duurder maakt...
    quote:
    Want met een dubbele tuner in je LCD-Scherm gaat zowieso de prijs alweer 300 euro omhoog gok ik, terwijl je ook zo'n kastje in de winkel kan kopen, en die zullen net zoals de LCD's ook omlaag gaan met de prijs.
    Het zal wel meevallen met die ¤300,- hoor.
    pi_34641769
    quote:
    Ambilight. Als er iéts onzinnig is en de tv onnodig duurder maakt...
    Had het niet precies over die Techniek, maar je kan zeggen wat je wilt, maar met een 6ms en 6000:1 contrast zijn het echt wel strakke schermen, maar je hebt volledig gelijk dat ze wel extreem duur zijn...
    GamerTag
    pi_34642649
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 08:55 schreef _.-Chicken-._ het volgende:

[..]

Is het niet zo dat die demo pods een 23inc hebben en dat die van mij een 26inc word? Of heb ik het nu mis??
    Klopt, ik heb de 23" versie en die gebruiken ze ook bij de demopods. Prima tv!
      dinsdag 31 januari 2006 @ 11:37:06 #301
    56699 Boef
    Niet ik, jij!
    pi_34642677
    Ik heb een vraagje over deze kabel/adapter met bijbehorende tekst:

quote:
    ADA-DVI-2-DVICMP (ADA-DVI-2DVICMP):
    DVI to DVI and Component video adapter. When the DVI male is used with a source device, digital and analog capabilities are source dependant.
    Price: $39.00 Add-to Cart
    Mijn DVD speler heeft een component video -> DVI kabel. Die zit nu op mijn Philips 82CM LCD HD Ready TV. Ik Kijk er films op met Progressive Scan. Nu wil ik ook deze PS2 component video kabel op mijn TV ipv RGB:

Hoewel er in de omschrijving van bovenste duidelijk staat "Component Video Adapter" vraag ik mij TOCH af of het nou wel hetzelfde is, gezien het kleine kleurverschil in één van de drie plugjes. Groen op die van de PS2 en mijn DVD speler en lichtblauw op die van de Adapter.

Aangezien mijn TV alleen één ingang heeft (nl. DVI) voor HD/Progressive Scan doeleinden is mijn vraag: Kan ik met deze adapter zowel mijn DVD speler als mijn PS2 aansluiten op mijn ene DVI ingang op mijn TV met deze schijnbaar geweldige twee-vliegen-in-één-klap adapter? Iemand?
    Una Bachata?
    XBL Gamertag: Flex0r75
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')