abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34612618
Wie wacht er nog meer op de nieuwe Panasonic V600 plasma die maart op de markt komt? Beste kwaliteit/ kosten verhouding naar het laat aanzien.
pi_34612720
Link, specs?
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
pi_34615962
Ik kan ook nergens info over die Panasonic vinden.
pi_34616922
Wij hebben een HDtv.

Kan niet wachten op de PS3
Heb iemand met een XBOX360 hier laten komen om ff op de tv te gamen. Geil
pi_34618352
quote:
Op maandag 30 januari 2006 08:18 schreef masterdave het volgende:
Maat van me heeft ook die LG, mooi ding hoor, kan je goed mee gamen, hou alleen rekening dat spellen een stuk donkerder zijn, en schaduw bijna geen schaduw meer is, dat is gewoon zwart. Aangezien de contrastwaarde iets hoger zou kunnen. Ik krijg vandaag mijn Samsung LE32M61B, die heeft een contrast waarde van 5000:1 , voor 1421 euro heb je die ook.
Dat klinkt niet goed... Heb nog nooit een LCD tv gehad.. kan je niet gewoon de brightness hoger zetten ofzo?

Dat klinkt niet zo leuk iig
pi_34618673
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:23 schreef TKS het volgende:
Dat klinkt niet goed... Heb nog nooit een LCD tv gehad.. kan je niet gewoon de brightness hoger zetten ofzo?

Dat klinkt niet zo leuk iig
Hou er echter óók rekening mee dat de brightness van crt tv's sowieso vaak veel te hoog staat afgesteld. Fabrieksinstellingen zijn zèlden optimale instellingen.
pi_34622604
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:35 schreef P-Style het volgende:

[..]

Hou er echter óók rekening mee dat de brightness van crt tv's sowieso vaak veel te hoog staat afgesteld. Fabrieksinstellingen zijn zèlden optimale instellingen.
Die dingen staan gewoon fabrieks af zo ingesteld dat ze in de winkel goed beeld geven, alleen is de belichting in een winkel meestal nogal anders dan in een huiskamer.
En vooral contrast staat standaard meestal op max, en dat kan de levensduur van een tv nogal nadelig beïnvloeden.
Scheren is voor schapen!
pi_34622942
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:32 schreef paarse_paashaas het volgende:
Die dingen staan gewoon fabrieks af zo ingesteld dat ze in de winkel goed beeld geven, alleen is de belichting in een winkel meestal nogal anders dan in een huiskamer.
En vooral contrast staat standaard meestal op max, en dat kan de levensduur van een tv nogal nadelig beïnvloeden.
Nou ze zijn eerder zo afgesteld dat ze de aandacht van mensen trekken. De brightness, het contrast, de saturation (kleur) en de sharpness staan standaard véél te hoog ingesteld. Felle kleuren en (te) hoog contrast trekken nou eenmaal gemakkelijk de aandacht en kàn in eerste instantie de indruk geven dat het een extra mooi beeld geeft.

Later blijkt dat als je deze instellingen matigt of je tv calibreert/laat calibreren het beeld veel natuurlijker overkomt, het beeld minder vermoeiend is en er meer details zichtbaar zijn en inderdaad de beeldbuis langer mee gaat.

LCD's hebben hier niet zo'n last van en zeker als je een digitale aansluiting gebruikt zullen pixels gewoon weergegeven worden zoals ze weergegeven moeten worden, zonder onnodige "verbeteringen".
pi_34623731
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:41 schreef P-Style het volgende:

[..]

Nou ze zijn eerder zo afgesteld dat ze de aandacht van mensen trekken. De brightness, het contrast, de saturation (kleur) en de sharpness staan standaard véél te hoog ingesteld. Felle kleuren en (te) hoog contrast trekken nou eenmaal gemakkelijk de aandacht en kàn in eerste instantie de indruk geven dat het een extra mooi beeld geeft.

Later blijkt dat als je deze instellingen matigt of je tv calibreert/laat calibreren het beeld veel natuurlijker overkomt, het beeld minder vermoeiend is en er meer details zichtbaar zijn en inderdaad de beeldbuis langer mee gaat.

LCD's hebben hier niet zo'n last van en zeker als je een digitale aansluiting gebruikt zullen pixels gewoon weergegeven worden zoals ze weergegeven moeten worden, zonder onnodige "verbeteringen".
Dus waar het op neer komt is dat ik me geen zorgen hoef te maken over dat de kleuren en de brightness enzo waardeloos zijn? Volgens de website is de contrast verhouding "1200:1", ik heb verder geen id wat dat inhoud maar jullie mischien wel?

Heb nu overigens een paar jaar oude standaard philips 4:3 televisie een gewone zeg maar... Analoog ofzo? Weet ook niet precies hoe het heet... Maar dan zou ik toch iig een verbetering zien denk ik? Was trouwens ook geen dure ofzo...
pi_34623791
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:19 schreef alex4allofyou het volgende:
Wie wacht er nog meer op de nieuwe Panasonic V600 plasma die maart op de markt komt? Beste kwaliteit/ kosten verhouding naar het laat aanzien.
Waar staat die?
pi_34623815
Wat raden jullie aan met een budget van rond de 1500-2000 euro?
pi_34625750
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:01 schreef TKS het volgende:
Volgens de website is de contrast verhouding "1200:1", ik heb verder geen id wat dat inhoud maar jullie mischien wel?
Contrastratio is het verschil tussen het witste wit en het zwartste zwart. Hoe hoger de contrast ratio, des te hoger het contrast en dus des te duidelijker het verschil tussen de kleuren.
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:02 schreef Ontopic het volgende:
Wat raden jullie aan met een budget van rond de 1500-2000 euro?
Voorlopig raad ik geen modellen/merken aan. En zéker niet als het gaat om zulke bedragen.

En eigenlijk raad ik gewoon iedereen aan om nog even te wachten vanwege nieuwere technieken die eraan komen (oled, sed, lcd met led-backlight enz.), de constant dalende prijzen, de introductie van 1080p schermen en de introductie van èchte HDTV's mèt tuner dus.

Want als je veel geld uitgeeft dan wil je toch wel een zo compleet mogelijk pakket wat zo lang mogelijk mee gaat. Misschien liggen jouw eisen anders, maar als je geen eisen noemt dan kan ik je helemáál niks aanraden natuurlijk.
pi_34626286
Hoeveel geld kost een redelijk HDTV dan?
pi_34627652
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:54 schreef Ontopic het volgende:
Hoeveel geld kost een redelijk HDTV dan?
Die zijn hier dus nog niet verkrijgbaar!
pi_34627967
P-Style houdt van overdrijven, je kunt voor dat bedrag een hele mooie TV krijgen, maar er zitten een paar nadelen aan. Zo ondersteunen huidige TV's van die prijsklasse geen 1080p (de hoogste HD resolutie, waar de PS3 van gebruik gaat maken), maar wel gewoon 720p en 1080i (de maximale resoluties waar de 360 gebruik van maakt).

Een ander nadeel is het ontbreken van een HD tuner, dit houdt in dat je als je televisie uitzendingen in HD wilt bekijken nog een aparte tuner van een paar honderd euro nodig hebt. Maar voorlopig zullen die uitzendingen er nog niet zijn, de eerste HD uitzendingen in Nederland komen waarschijnlijk tijdens het WK, maar voordat het standaard is zullen er wel weer een aantal jaartjes voorbij zijn.

Als je hem gebruikt voor 360/DVD/gewone (digitale) TV zijn er prima TV's te vinden, als je optimaal gebruik wilt maken van de PS3 of als je graag HD-uitzendingen wilt kunnen ontvangen kan je misschien beter even wachten.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_34628344
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:29 schreef peristilius het volgende:
P-Style houdt van overdrijven, je kunt voor dat bedrag een hele mooie TV krijgen, maar er zitten een paar nadelen aan. Zo ondersteunen huidige TV's van die prijsklasse geen 1080p (de hoogste HD resolutie, waar de PS3 van gebruik gaat maken), maar wel gewoon 720p en 1080i (de maximale resoluties waar de 360 gebruik van maakt).

Een ander nadeel is het ontbreken van een HD tuner, dit houdt in dat je als je televisie uitzendingen in HD wilt bekijken nog een aparte tuner van een paar honderd euro nodig hebt. Maar voorlopig zullen die uitzendingen er nog niet zijn, de eerste HD uitzendingen in Nederland komen waarschijnlijk tijdens het WK, maar voordat het standaard is zullen er wel weer een aantal jaartjes voorbij zijn.

Als je hem gebruikt voor 360/DVD/gewone (digitale) TV zijn er prima TV's te vinden, als je optimaal gebruik wilt maken van de PS3 of als je graag HD-uitzendingen wilt kunnen ontvangen kan je misschien beter even wachten.
Als je m'n post goed leest dan zie je dat ik helemaal niet overdrijf en dan zie je ook waaròm ik nu nog niks aanraadt.
pi_34628481
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:37 schreef P-Style het volgende:

[..]

Als je m'n post goed leest dan zie je dat ik helemaal niet overdrijf en dan zie je ook waaròm ik nu nog niks aanraadt.
Ik lees je post, en er staat dat als je een tijdje wacht dat er dan wat betere alternatieven beschikbaar zijn. Dat betekent niet dat er nu gewoon prima TV's verkrijgbaar zijn, technologie gaat altijd snel.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
pi_34628611
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:40 schreef peristilius het volgende:
Ik lees je post, en er staat dat als je een tijdje wacht dat er dan wat betere alternatieven beschikbaar zijn. Dat betekent niet dat er nu gewoon prima TV's verkrijgbaar zijn, technologie gaat altijd snel.
Misschien heb je hier overheen gelezen?
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:43 schreef P-Style het volgende:
Misschien liggen jouw eisen anders, maar als je geen eisen noemt dan kan ik je helemáál niks aanraden natuurlijk.
Een tv is pas "prima" als 'ie aan al je eisen voldoet, ik weet niet wat z'n eisen zijn (op prijsklasse na), dus ik weet ook niet wat voor hem een "prima" tv is.
pi_34628798
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:43 schreef P-Style het volgende:
Contrastratio is het verschil tussen het witste wit en het zwartste zwart. Hoe hoger de contrast ratio, des te hoger het contrast en dus des te duidelijker het verschil tussen de kleuren.
Dan klinkt 1200:1 heel erg laag vergeleken sommige anderen die hier zijn genoemt. Is dat dan ook echt zo of is het verschil niet zo goed merkbaar?
pi_34628819
In feite heeft P-Style wel enigszins gelijk.

Het is maar net hoe je HDTV omschrijft.
Voor HDTV's die alle 3 de HD standaarden ondersteunen. 720p, 1080i en 1080p en HD tuner kan inderdaad maar beter even wachten.

Daarom spreekt men nu ook over HD ready tv's. Verwarrend en uiteindelijk moet je zelf de afweging maken of je het waard vind om nu je geld te investeren in een HD ready tv of wachten op een "echte" HDTV.
pi_34628859
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:47 schreef TKS het volgende:
Dan klinkt 1200:1 heel erg laag vergeleken sommige anderen die hier zijn genoemt. Is dat dan ook echt zo of is het verschil niet zo goed merkbaar?
Contrast ratio's van CRT schermen liggen veel hoger bijv. Daarbij staan LCD's bekend om hun lage contrastratio. Dat is een van de nadelen van LCD.
pi_34628899
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:43 schreef P-Style het volgende:

[..]

Misschien heb je hier overheen gelezen?
[..]

Een tv is pas "prima" als 'ie aan al je eisen voldoet, ik weet niet wat z'n eisen zijn (op prijsklasse na), dus ik weet ook niet wat voor hem een "prima" tv is.
En dat zeg ik ook, maar dan wat verder toegelicht.
pi_34628941
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:50 schreef peristilius het volgende:
En dat zeg ik ook, maar dan wat verder toegelicht.
Je zegt dat ik overdrijf. Dat is niet waar. Verder...
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:47 schreef MrX1982 het volgende:
Het is maar net hoe je HDTV omschrijft.
Voor HDTV's die alle 3 de HD standaarden ondersteunen. 720p, 1080i en 1080p en HD tuner kan inderdaad maar beter even wachten.

Daarom spreekt men nu ook over HD ready tv's. Verwarrend en uiteindelijk moet je zelf de afweging maken of je het waard vind om nu je geld te investeren in een HD ready tv of wachten op een "echte" HDTV.
...en "Ontopic" vroeg hoeveel geld een redelijk HDTV kost. Nadat ik sprak over èchte HDTV's mèt tuner. Nou die zijn er dus niet.
pi_34629025
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:48 schreef P-Style het volgende:

[..]

Contrast ratio's van CRT schermen liggen veel hoger bijv. Daarbij staan LCD's bekend om hun lage contrastratio. Dat is een van de nadelen van LCD.
600:1 is echt bagger, toch? Of niet?

Ik zit een beetje naar de LCD's en Plasma in het makro krantje te kijken, maar daar zit niet echt veel bij...
pi_34629138
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:51 schreef P-Style het volgende:

[..]

Je zegt dat ik overdrijf. Dat is niet waar.
quote:
En eigenlijk raad ik gewoon iedereen aan om nog even te wachten vanwege nieuwere technieken die eraan komen
Dat vind ik overdreven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')