abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 januari 2006 @ 15:43:09 #226
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_34415610
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 15:39 schreef P-Style het volgende:

[..]

Mooi.
Ja, gelukkig wel. .
quote:
Die rothandleiding! De oorzaak van onze zinloze discussies.
Er zit een los papiertje bij waar alle mogelijke resoluties opstaan..Rijtje is 2x zo lang als in de handleiding.
Over dat RGB scart zat ik um ff te knijpen trouwens, . Godzijdank dat dat er op zit. .
quote:
Al met al, ben ik toch blij voor je Daggla. Ik zou zeggen experimenteer een beetje met de instellingen en kies de instellingen die voor jou het beste resultaat geven.
Echt, het beeld is ongelooflijk. Zo'n verschil had ik echt niet verwacht zeg.
Blijbaar heb ik ook een vrij sterk TV signaal, want de kanalen zien er goed uit.
Met DigiTV nog beter, dus ik moet ff op mn decoder wachten. .
-
pi_34415695
Waar heb je hem gekocht?
  dinsdag 24 januari 2006 @ 15:47:17 #228
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_34415757
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 15:45 schreef H.Flick het volgende:
Waar heb je hem gekocht?
Euromaxi.
Zondagnacht besteld, vandaag binnen. .
-
  dinsdag 24 januari 2006 @ 15:47:57 #229
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_34415778
Ook fijn.
Echt helemaal 0 dooie (sub)pixels .
-
pi_34415889
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 15:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ook fijn.
Echt helemaal 0 dooie (sub)pixels .
Keurig! Want je hebt er nogal wat! (6.220.800)

Weer een positieve reactie van een tevreden HD-gamer. Ik hoop er de komende jaren meer te lezen op Fok!
pi_34416334
Cool scherm Daggla... kun je misschien nog wat meer pics posten? Ik ben érg benieuwd! Feli met je aanschaf!
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  dinsdag 24 januari 2006 @ 16:56:01 #232
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 16:58:52 #233
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_34417709
quote:
Denk aan je aspect ratio.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_34417714
Ziet er heel niet slecht uit!
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_34420511
Ziet er mooi uit Dr.Daggla.

Steeds meer mensen vinden hun weg naar de HD (ready) tv's .
pi_34427088
Nou, een ingewikkelde vraag, ik hoop dat mensen die een hoop verstand hebben van deze dingen (P-Style?) mij kunnen helpen. Het ligt nogal gecompliceerd, dus het verhaal kan wat lang zijn.

Het zit zo: Ik heb een Sony CPD G520 21" CRT monitor. Ik heb verder een walgelijk slechte en ubergoedkope Daewoo CRT televisie, echt het standaardst van het standaardst. Mijn Xbox 360 is onderweg, dus je begrijpt dat ik liever de Sony gebruik dan die Daewoo.

Er is een VGA-kabel voor de 360, niks aan de hand....Zou je denken.

Uiteraard hangt de monitor ook aan mijn PC. Toen ik dit wonder der techniek kreeg, zo'n 2 jaar terug, heb ik heb gewoon met een VGA-kabeltje verbonden met mijn PC. Grafische kaart stuk. Nieuwe gehaald, weer stuk. Enfin, vier videokaarten later had ik de hoop opgegeven. Dat ding was behekst.

Een vriend van mij kwam met een DVI>VGA converter aan, in de DVI poort en daar de VGA kabel in en dat werkte feilloos. Het heeft te maken met de stroom die door de kabel heenloopt, bij standaard VGA fluctueert dat en mijn monitor heeft blijkbaar de neiging om een te hoog voltage er doorheen te rammen, iets wat de videokaart niet aankan uiteraard. DVI loopt op een vast voltage, dus de converter neutraliseert als het ware de te hoge voltages en zo blijven mijn videokaarten gespaard.

Nu heeft de 360 geen DVI output, en geen DVI kabel. Ik ben uiteraard bang dat ik mijn 360 op ga blazen door deze behekste monitor, omdat ik niet weet hoe het met de output van de 360 zit. Als die VGA-kabel vergelijkbaar werkt als een PC VGA kabel dan vrees ik het ergste.

Wat moet ik doen? Kan ik de monitor verbinden met de 360 en zo toch van mooiere beeldkwaliteit genieten zonder dat ik 400 Euro naar zijn grootje blaas? Of moet ik geen risico's nemen?

De meest voor de hand liggende optie momenteel is: Xbox360 VGA-kabel naar VGA>DVI converter, die gaat weer naar DVI>VGA converter en een standaard VGA kabel loopt naar mijn monitor. Geen aantrekkelijke optie, maar hoogstwaarschijnlijk werkt het wel.

Adviezen? Wat kan ik het beste doen?

PS: Nieuwe TV is even geen optie, hoe graag ik het ook zou willen.
pi_34427223
Vanaf welke prijs heb je een beetje redelijk HDTV waarmee je de komende 2/3 jaar wel vooruit kunt?
pi_34433085
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:43 schreef Mystikvm het volgende:
Nou, een ingewikkelde vraag, ik hoop dat mensen die een hoop verstand hebben van deze dingen (P-Style?) mij kunnen helpen. Het ligt nogal gecompliceerd, dus het verhaal kan wat lang zijn.

Het zit zo: Ik heb een Sony CPD G520 21" CRT monitor. Ik heb verder een walgelijk slechte en ubergoedkope Daewoo CRT televisie, echt het standaardst van het standaardst. Mijn Xbox 360 is onderweg, dus je begrijpt dat ik liever de Sony gebruik dan die Daewoo.

Er is een VGA-kabel voor de 360, niks aan de hand....Zou je denken.

Uiteraard hangt de monitor ook aan mijn PC. Toen ik dit wonder der techniek kreeg, zo'n 2 jaar terug, heb ik heb gewoon met een VGA-kabeltje verbonden met mijn PC. Grafische kaart stuk. Nieuwe gehaald, weer stuk. Enfin, vier videokaarten later had ik de hoop opgegeven. Dat ding was behekst.
Wat de hel?! Da's niet helemaal normaal hoor! 4 videokaarten opgeblzen?! Volgens mij is die monitor niet helemaal in orde.
quote:
Een vriend van mij kwam met een DVI>VGA converter aan, in de DVI poort en daar de VGA kabel in en dat werkte feilloos. Het heeft te maken met de stroom die door de kabel heenloopt, bij standaard VGA fluctueert dat en mijn monitor heeft blijkbaar de neiging om een te hoog voltage er doorheen te rammen, iets wat de videokaart niet aankan uiteraard. DVI loopt op een vast voltage, dus de converter neutraliseert als het ware de te hoge voltages en zo blijven mijn videokaarten gespaard.
Het is ook niet helemaal de bedoeling dat de monitor een stroom naar je videokaart stuurt.
quote:
Nu heeft de 360 geen DVI output, en geen DVI kabel. Ik ben uiteraard bang dat ik mijn 360 op ga blazen door deze behekste monitor, omdat ik niet weet hoe het met de output van de 360 zit. Als die VGA-kabel vergelijkbaar werkt als een PC VGA kabel dan vrees ik het ergste.
Tja, een VGA-kabel is een VGA-kabel...
quote:
Wat moet ik doen? Kan ik de monitor verbinden met de 360 en zo toch van mooiere beeldkwaliteit genieten zonder dat ik 400 Euro naar zijn grootje blaas? Of moet ik geen risico's nemen?
Als ik jou was zou ik dit risico niet nemen, totdat je weet waar de oorzaak precies zit. 4 videokaarten opblazen is niet niks!
quote:
De meest voor de hand liggende optie momenteel is: Xbox360 VGA-kabel naar VGA>DVI converter, die gaat weer naar DVI>VGA converter en een standaard VGA kabel loopt naar mijn monitor. Geen aantrekkelijke optie, maar hoogstwaarschijnlijk werkt het wel.
Je moet in de gaten houden dat een DVI>VGA convertor eigenlijk helemaal geen convertor is. Het is een adapterplugje.

Je hebt 2 verschillende typen DVI aansluitingen, namelijk DVI-I en DVI-D. DVI-D is volledig digitaal. DVI-I heeft ditzelfde digitale signaal, maar heeft daarnaast ook een aantal pinnetjes in de connector voor analoog VGA. Een DVI>VGA "convertor" is dus niets meer dan een adapter waarmee je een standaard VGA-kabel kan aansluiten op de analoge uitgang van DVI-I. Je maakt dus alsnog gebruik van een analoog VGA signaal direct vanaf je videokaart. Daarom vind ik het zo vreemd dat ja monitor met die converter geen problemen geeft!

Andersom, een VGA>DVI converter bestaat niet eens. Ze bestaan wel, maar dat zijn complete kastjes die het analoge VGA-signaal omzetten in een digitaal DVI-signaal en daar schiet je niks mee op.
quote:
Adviezen? Wat kan ik het beste doen?

PS: Nieuwe TV is even geen optie, hoe graag ik het ook zou willen.
Neem in ieder geval geen risico's en neem desnoods contact op met Sony om de situatie met je monitor uit te leggen. Àls de oorzaak bij je monitor ligt, dan is het gewoon een ernstig defect.
pi_34433105
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:46 schreef Ontopic het volgende:
Vanaf welke prijs heb je een beetje redelijk HDTV waarmee je de komende 2/3 jaar wel vooruit kunt?
Ligt eraan wat je eisen zijn.
pi_34561318
Nou, ik was gister bij een vriend van me, die heeft een xbox 360, met een LG 32" HD Ready tv, en ik heb thuis een normale breedbeeld(maandag komt mijn HD Ready binnen), maar met PGR3, sorry dat ik het zeg, maar door die tv word het gewoon allemaal nog 2 x zo erg met de "kartel" randjes, niet normaal. Vind het echt niet kunnen gewoon. Ding staat op 720p, maar helpt niks, vind het gewoon echt niet mooi, als ik met me breedbeeld door de garage heen loop, vind ik het er nog mooier uitzien, als op dat scherm, omdat me tv die kartels niet zo erg weergeeft.
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
pi_34562009
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 21:25 schreef masterdave het volgende:
Ding staat op 720p
Weet je dat héél zeker?
  zondag 29 januari 2006 @ 11:07:20 #242
46727 masterdave
Topic Killer
pi_34573662
Ja, zeker weten, gewoon bij console settings, en daar op 720p gezet, ook op 1080i geprobeerd, alhoewel die tv dat niet ondersteunt, maar nee hoor, helpt allemaal niks. vooral auto's op een afstandje is echt te erg gewoon. Als ik mijn HD Ready tv heb, en ik heb het ook, zal ik eens een screenshot maken.
GamerTag
pi_34601042
Ik heb ook een Xbox 360, en ik heb ook interesse in een HDTV, HD Ready, iig.

Vroeg me dus af met een HD Ready tv kan je WEL gewoon met een 360 in HD gamen, alleen geen HD tv signalen ontvangen, toch?

Zat te kijken naar deze tv, niet zo onwijs duur en hij krijgt goede recensis op kieskeurig.nl,

Hier

Zou iemand dit kunnen aanraden/afraden?

En als ik het nou goed snap zou ik met die tv op met mn 360 op 780p kunnen spelen, toch?

Alvast bedankt!
pi_34601230
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:20 schreef TKS het volgende:
Ik heb ook een Xbox 360, en ik heb ook interesse in een HDTV, HD Ready, iig.

Vroeg me dus af met een HD Ready tv kan je WEL gewoon met een 360 in HD gamen, alleen geen HD tv signalen ontvangen, toch?
Klopt
quote:
Zat te kijken naar deze tv, niet zo onwijs duur en hij krijgt goede recensis op kieskeurig.nl,

Hier

Zou iemand dit kunnen aanraden/afraden?
Ik zie in ieder geval geen reden om deze tv af te raden. Het is een vrij standaard HD-Ready tv waar je gewoon mee kunt HD-gamen.
quote:
En als ik het nou goed snap zou ik met die tv op met mn 360 op 780p kunnen spelen, toch?

Alvast bedankt!
In 720p ja.
pi_34601549
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:26 schreef P-Style het volgende:

[..]

Klopt
[..]

Ik zie in ieder geval geen reden om deze tv af te raden. Het is een vrij standaard HD-Ready tv waar je gewoon mee kunt HD-gamen.
[..]

In 720p ja.
Hmm thanks! Op de officiele site staat trouwens dat de response time 8MS is dat is toch wel snel genoeg om mee te gamen?

Trouwens over dat PGR3 in HD heel veel jaggies heeft, dat heb ik wel vaker gelezen op forums enzo. Sommige mensen zeggen dat het eigenlijk niet in een HD resolutie woord gerendered en dat het word ge-upscaled ofzo, ik weet niet. Heb overigens ook van veel mensen gehoord dat hij prachtig is lol. Blijkbaar verschilt het per TV? Wel vreemd overigens.
pi_34601654
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:38 schreef TKS het volgende:
Hmm thanks! Op de officiele site staat trouwens dat de response time 8MS is dat is toch wel snel genoeg om mee te gamen?
Als een game op 60Hz draait dan wordt één frame 1/60s ≈ 17ms lang weergegeven. Dus dan moet 8ms wel genoeg zijn.
pi_34601858
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:41 schreef P-Style het volgende:

[..]

Als een game op 60Hz draait dan wordt één frame 1/60s ≈ 17ms lang weergegeven. Dus dan moet 8ms wel genoeg zijn.
Hmm ok. Thanks! Dan zal ik toch maar is gaan kijken of ik dat ding voor mezelf kan regelen
pi_34604507
Maat van me heeft ook die LG, mooi ding hoor, kan je goed mee gamen, hou alleen rekening dat spellen een stuk donkerder zijn, en schaduw bijna geen schaduw meer is, dat is gewoon zwart. Aangezien de contrastwaarde iets hoger zou kunnen. Ik krijg vandaag mijn Samsung LE32M61B, die heeft een contrast waarde van 5000:1 , voor 1421 euro heb je die ook.
GamerTag
  maandag 30 januari 2006 @ 10:02:06 #249
14843 Merkowitz
Loismustdie@yahoo.com
pi_34605933
Hallo HD-goeroes

Is dit iets?

Philips 32inch lcd

thnx for de feedback
Stewie Griffin: Jo-LENE! I have an army to raise and I must get to Managua at once! I require a window seat and an in-flight Happy Meal. BUT NO PICKLES! OH, GOD HELP YOU IF I FIND PICKLES!
pi_34612334
Dat is DE 32 inch als je het mij vraagt, helaas net iets te duur voor mij, maar 6ms response tijd, en 6000:1 contrast, hubba hubba
GamerTag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')