Dat dus...quote:Op donderdag 22 december 2005 13:36 schreef P-Style het volgende:
Ik zou 'm gewoon op 720p zetten, aangezien dat de resolutie is waarop alle xbox 360 games gerenderd worden.
Dat doe je snel!quote:Op donderdag 22 december 2005 13:49 schreef Fillipe het volgende:
Zo nou ik heb een VGA HD AV gekocht, eens kijken hoe het nu is
Revolution gaat niet eens HD-ondersteunen.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:56 schreef BMH het volgende:
Revolution kan ook op je PC monitor aangesloten worden. Dus er komt ook een VGA snuuurtje voor Revolution.
Natuurlijk!!!quote:Op donderdag 22 december 2005 14:11 schreef H.Flick het volgende:
Ik heb net mijn Xbox360 weer even op mijn PC monitor aangesloten en eigenlijk scheelt zo'n HD-resolutie toch behoorlijk vergeleken met SD.
Er is haast geen ontkomen meer aan!quote:Nu moet er toch weer een fatsoenlijke nieuwe TV komen.
Sluit je 360 aan op een fatsoenlijke versterker/receiver!quote:Op donderdag 22 december 2005 14:33 schreef Fillipe het volgende:
Het ziet er iig een stuk strakker uit via deze kabel! Alleen nu heb ik weer een probleem en dat is dat ik geen geluid hoorHeb de geluidstulpjes in verschillende ingangen van de tv gestopt alleen nog steeds geen geluid, iemand een idee? Welke optie voor geluid moet ik kiezen? Gaat gewoon via m'n tv, althans dat is de bedoeling. Als ik normale zender opzet hoor ik wel gewoon geluid
Ja er zijn wel 3 x 2 verschillende audio (rood en witte tulp) ingangen. Alleen bij geen van alledrie pakt die het geluid op.quote:Op donderdag 22 december 2005 14:41 schreef H.Flick het volgende:
Misschien heeft je TV niet van die rode en witte tulp-ingangen. Dat VGA-ding is alleen voor het beeld dacht ik, het geluid moet via de 2 andere stekkertjes die ook aan die kabel zitten. Je kunt hem via die tulpjes natuurlijk altijd nog aansluiten op een stereo.
Geen slecht idee.quote:Op donderdag 22 december 2005 14:40 schreef H.Flick het volgende:
Dat voegt inderdaad enorm veel toe aan de spelbeleving! Misschien wordt het tijd voor een Dolby Digital Console Gaming topic.
"Normale tv boxjes" geven klote geluid!quote:Op donderdag 22 december 2005 14:40 schreef Fillipe het volgende:
Ja als ik die had![]()
Maar goed het moet toch ook wel lukken via de normale tv boxjes? Waarom pakt die hem nu niet dan? Heb je misschien een idee?
Ja! Inderdaad!quote:Op donderdag 22 december 2005 14:51 schreef MrX1982 het volgende:
Moet je het geluid niet aansluiten op die zwarte ingang of is dat voor digitaal geluid?
[afbeelding]
Die zit dus gewoon bij de Xbox360 VGA HD kabel.quote:Op donderdag 22 december 2005 14:53 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ja! Inderdaad!Scherp opgemerkt. Wat Fillipe nu nog nodig heeft is een tulp-naar-mini-jack-adaptertje zoals deze:
[afbeelding]
Kijk eens aan! Dat is helemaal makkelijk dan!quote:Op donderdag 22 december 2005 14:54 schreef H.Flick het volgende:
Die zit dus gewoon bij de Xbox360 VGA HD kabel.
In de handleiding:quote:Op donderdag 22 december 2005 15:02 schreef H.Flick het volgende:
Je had ook op dat service knopje kunnen drukken voor een monteur. Of is dat iets anders?
Dat betekent dus dat de scaler in de xbox 360 beter is dan die in je tv.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:11 schreef Fillipe het volgende:
Beeld is zeker beter, heb nu de instelling staan op 1380 x 768 (volgens mij). Ziet er scherp uit al blijf ik erbij dat ik bij PGR3 vooral aan de bovenkant van de auto's nog een beetje kartels zie. Ja sorry heb een kartelfetish. Amped 3, ja geloof het of niet heeft geen kartels
Straks een PD uitproberen, maar ik had het nog net iets strakker verwacht al is dit ook al super mooi!
Dat zou ik niet aanraden.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:13 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zie die kartels ook nog bij PGR3. Mss kan je dat nog verbeteren door je instellingen van je tv te wijzigen of test PGR3 anders eens op 1080i.
Ik heb het ook maar ergens gelezen dat PGR3 beter draait op 1080i. Ik heb dat overigens getest maar zag weinig verschilquote:Op donderdag 22 december 2005 15:19 schreef P-Style het volgende:
Dat zou ik niet aanraden.Want dan wordt het spel gerenderd op 720p, wordt het vervolgens omhoog gescaled naar 1080, wordt het geïnterlaced ([afbeelding]), waarna het vervolgens in je tv weer wordt gedeïnterlaced en weer omlaag gescaled! Nee, dan kun je'm veel beter op 1360x768 houden.
Nee, helaas.quote:Op donderdag 22 december 2005 19:20 schreef H.Flick het volgende:
Op mijn SDTV heb ik bij Call of Duty 2 vaak last van lelijke textures die dan langzaam aan als ik erlangs loop van betere kwaliteit worden. Dit los ik niet op met een HDTV, toch?
Leuk speelgoed!quote:Op donderdag 22 december 2005 21:01 schreef BMH het volgende:
'Panasonic TH-65PX500 65" 1080p Plasma' is door IGN.com uitgroepen als HDTV van het jaar (eigenlijk is ie 2e, maar de nummer 1 is niet eens te koop).
[afbeelding]
$9.000
Nee.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:24 schreef Fillipe het volgende:
Vraagje, als ik de resolutie op 1380 x 768 zet dan speel ik dus in 1080i ? En als ik 1280 x 768 doe dan speel ik in 720p?
N00btalk:quote:720p is toch over het algemeen het beste?
Nee, als je'm op 1360x768 zet dan speel je 1360x768 en als je'm op 1280x768 zet, dan speel je op 1280x768!quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:24 schreef Fillipe het volgende:
Vraagje, als ik de resolutie op 1380 x 768 zet dan speel ik dus in 1080i ? En als ik 1280 x 768 doe dan speel ik in 720p?
720p is toch over het algemeen het beste?
Eigenlijk is dit een vrijwel nooit gebruikte (bron)-resolutie. Maar bijna àlle LCD-tv's hebben een LCD paneel met een native resolutie van 1366x768.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:27 schreef BMH het volgende:
1360 x 768 @ porgressive heeft geen speciale naam zoals 720p, omdat het geen veel gebruikte resolutie is.
Hmmm... klinkt als overscan.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:34 schreef Fillipe het volgende:
Wel rekening houden met m'n non-kennis over deze technische praat
En nee, ik zie geen kleine zwarte balkjes boven en onder. Hele beeld is gewoon gevuld zeg maar, zoals het hoort.
"Beeldverbeteringstrucjes" zoals dynamic contrast moet je zoveel mogelijk vermijden en dus niet aanzetten. Deze grappen doen je beeld meer slecht dan goed. Zéker bij digitale bronnen als je dvd-spelers of consoles heb je dit niet nodig.quote:Dynamisch Contrast, aanzetten of niet? Zal zo eens het boekje van TV doorgaan bladeren
Kan je jouw instellingen doorgeven zoals de: scherpte, helderheid, contrast e.d. Jij hebt toch ook een samsung?quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:36 schreef MrX1982 het volgende:
Je moet gewoon een beetje spelen met je instellingen. In PGR3 als je de dynamic contrast uitzet wordt de achtergrond enzo wat minder helder.
Ah oke bedankt, zal eens goed kijken zo P-style of ik die balkjes heb. Het moet zeg maar een soort breedbeeld idee geven alleen dan iets kleinere balkjes?quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:37 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hmmm... klinkt als overscan.Zoals het niet hoort dus.
[..]
"Beeldverbeteringstrucjes" zoals dynamic contrast moet je zoveel mogelijk vermijden en dus niet aanzetten. Deze grappen doen je beeld meer slecht dan goed. Zéker bij digitale bronnen als je dvd-spelers of consoles heb je dit niet nodig.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit de scherpte, helderheid enzo aangepastquote:Op vrijdag 23 december 2005 19:37 schreef Fillipe het volgende:
Kan je jouw instellingen doorgeven zoals de: scherpte, helderheid, contrast e.d. Jij hebt toch ook een samsung?
Nou waar ik benieuwd naar ben is hoe die Samsung tv's scalen als je de vga-input gebruikt en hoe het zit met de overscan!quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:38 schreef Fillipe het volgende:
Ah oke bedankt, zal eens goed kijken zo P-style of ik die balkjes heb. Het moet zeg maar een soort breedbeeld idee geven alleen dan iets kleinere balkjes?
Trailers vormen de basis van het bedrogquote:Op vrijdag 23 december 2005 20:03 schreef Fillipe het volgende:
Het is bij mij sowieso beter dan de bijgeleverde component kabel.
Al blijf ik balen van de enkele kartels. Vooral bovenop de auto's zie je het gewoon nog wel. Als ik daarintegen de 720p Trailer van PGR3 bekijk dan is het te scherp voor woorden. Maar zo mooi is het dus bij mij niet. Maar goed trailers worden ook altijd opgepoetst denk ik
quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:09 schreef MrX1982 het volgende:
Ligt dat niet gewoon aan het spel zelf?
quote:
Kartels bestaan omdat het beeld uit pixels is opgebouwd!quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:18 schreef MrX1982 het volgende:
Wat veroorzaken die kartels eigenlijk is dat gewoon slecht programmeerwerk?
PC schermen zijn dan ook vele malen fijner dan TV schermen. Zowel voor CRT als LCD. En hoe kleiner de pixels, hoe minder aliasingquote:Op zaterdag 24 december 2005 10:39 schreef masterdave het volgende:
Op de pc hebben ze daar niet zo'n moeite mee om eerlijk te zijn.
quote:-24k gold contact Turbine® Connectors provide greater contact pressure for improved conductivity
-Nitrogen gas—injected dielectric insulator maximizes video signal strength for the best possible picture.
Uhm... We hebben het hier juist over hoge resolutie tv's.quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:06 schreef twi het volgende:
PC schermen zijn dan ook vele malen fijner dan TV schermen. Zowel voor CRT als LCD. En hoe kleiner de pixels, hoe minder aliasingOf tenminste, hoe minder het onze slechte mensenoogjes op kan vallen.
480p...quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:37 schreef BMH het volgende:
Ik heb maar 1 component (3 gaten dus) ingang in mijn 480p plasma.
Je kan veel zeggen, maar niet dat mijn 15,4" WUXGA scherm minder scherp is dan een 1080i/p TV met een meter doorsnee. Dat was m'n punt. Wanneer dit (laptop) scherm met gelijke pixeldichtheid (om het zo maar te noemen) een diameter van een meter zou hebben, zou ik ergens op 5860x3600 uitkomen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 15:23 schreef P-Style het volgende:
Uhm... We hebben het hier juist over hoge resolutie tv's.
Je vergeet dat je véél dichter op een laptop scherm zit dan bij een tv vandaan. Als je geen 50cm bij je tv vandaan zit, zul je geen verschil zien in pixel grootte. Het gaat niet om pixel dichtheid. Het gaat om resolutie en de juiste afstand houden. Dan zien pixels er ong. even groot uit.quote:Op zaterdag 24 december 2005 15:31 schreef twi het volgende:
Je kan veel zeggen, maar niet dat mijn 15,4" WUXGA scherm minder scherp is dan een 1080i/p TV met een meter doorsnee. Dat was m'n punt. Wanneer dit (laptop) scherm met gelijke pixeldichtheid (om het zo maar te noemen) een diameter van een meter zou hebben, zou ik ergens op 5860x3600 uitkomen.
En dat was m'n punt over "PC schermen zijn scherper". Want hoe mooi HDTV ook is, het kan natuurlijk gewoon niet op tegen de betere LCD PC schermen.
Inderdaad, als ik met mijn bakkes op een 36" LCD TV ga staan dan is eht inderdaad niet erg mooi. Sta ik op een meter of 2 afstand dan ziet het er net zo mooi uit als het laptopje.quote:Op zaterdag 24 december 2005 15:50 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je vergeet dat je véél dichter op een laptop scherm zit dan bij een tv vandaan. Als je geen 50cm bij je tv vandaan zit, zul je geen verschil zien in pixel grootte. Het gaat niet om pixel dichtheid. Het gaat om resolutie en de juiste afstand houden. Dan zien pixels er ong. even groot uit.
Liever mijn Plasma EDTV dan zo'n LCD HD geval. Ik doe in iedergeval nog niets op HD resoluties. Mijn consoles zijn maximaal 480p, dus ik zit nog wel een tijdje goed.quote:
Allemaal leuk en aardig, maar deze topic is gewijd aan High Definition Console Gaming.quote:Op zondag 25 december 2005 00:04 schreef BMH het volgende:
Liever mijn Plasma EDTV dan zo'n LCD HD geval. Ik doe in iedergeval nog niets op HD resoluties. Mijn consoles zijn maximaal 480p, dus ik zit nog wel een tijdje goed.
Dus.. Als je tv een signaal krijgt die kwa resolutie lager is als de native resolutie krijg je lag. Dat is niet hip.quote:HDTV lag; it is a consequence of TVs scaling non-native signals to different resolutions. The problem is usually the worst when 480i signals have to be shifted up to 720p or 1080i. Pretty much every kind of HDTV is subject to the phenomena, though some much more than others. Some DLPs are really bad, but some are okay, and the same goes for LCDs and CRTs. Sadly, few people are factoring this issue into HDTV reviews, so it is becoming almost a necessity for gamers to take their systems to the store and test TVs with actual game play to see what happens.
For the peeps who already have TVs that suffer from scaling lag, there is a solution. The Micomsoft XRGB-2+ is a Japanese device that will convert any incoming signal (like a GC's non-HD 480i/p) to a digital signal in VGA. If your HDTV doesn't have a VGA input you can find VGA to Component wires easily enough. The device is optimized for gaming, and really cuts down the scaling lag. It's a tad expensive at around $200, but the word is it works wonders, and you can find it for sale from a number of importers on the net.
Goed punt. Geldt natuurlijk ook voor hogere resoluties. Als de bronresolutie afwijkt (wat eigenlijk àltijd het geval is bij 1366x768 schermenquote:Op zondag 25 december 2005 19:37 schreef BMH het volgende:
Dus.. Als je tv een signaal krijgt die kwa resolutie lager is als de native resolutie krijg je lag. Dat is niet hip.
quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:53 schreef Xenwolfie het volgende:
Is dit een goede component kabel om aan te sluiten op mijn pleestation twee;
http://www.foregames.nl/accessoire.php?id=81
Iig niet mijn eerste keus. Eenmaal Monster cable is altijd Monster Cable. Je betaald wel veel meer, maar het is het waard.quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:53 schreef Xenwolfie het volgende:
Is dit een goede component kabel om aan te sluiten op mijn pleestation twee;
http://www.foregames.nl/accessoire.php?id=81
video speciaalzaken etc. Online ook. $70. incl. viber optic geluidsnoer.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:12 schreef Xenwolfie het volgende:
Waar ken je die krijgen dan?
quote:When I first plugged them in I had visions of just walking into the screen, because it just looked so real.
Die zijn er al.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:41 schreef Fillipe het volgende:
Komen die Monstercables ook voor de X360 uit? En het ziet er dan nog beter uit?
En krijg je die ook voor HDTV'squote:Op woensdag 4 januari 2006 18:45 schreef BMH het volgende:
[..]
Die zijn er al.
[[url=http://www.monstercable.com/images_db/monstergame/xbox/GLX360_CVA_FO_tn.jpg]afbeelding][/url]
Jammer genoeg zitten mijn Monster cables voor me DVD speler in mijn TV geschroeft. Wisselen begin ik niet aan, dus geen component voor mijn Gamecube/PS2.
Component liet ik zien. Dat is ook voor HDTV.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:46 schreef Fillipe het volgende:
[..]
En krijg je die ook voor HDTV's?
Laat maar ja dus:
[afbeelding]
Zie het, zat weer niet op te letten. Iemand die weet waar in NL je die kabels kan aanschaffen? Heb het er wel voor overquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:48 schreef BMH het volgende:
[..]
Component liet ik zien. Dat is ook voor HDTV.
Heb ik een sticker "goedengids" op mijn voorhoofd/avatar?quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:51 schreef MrX1982 het volgende:
Zo vrije dure kabel. Moet wel héél goed zijn.
Kan je die kabels in Nederland kopen?
Nee maar wel in je replyquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:52 schreef BMH het volgende:
Heb ik een sticker "goedengids" op mijn voorhoofd/avatar?
![]()
Ik heb mijn component monster cable van de BCC.
Ik kan hem in ieder geval niet vinden. Wel andere monstercables.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:01 schreef Fillipe het volgende:
Kan iemand op die webshop van BCC de Monstercable voor de 360 vinden? Liefst die 360 VGA A/V cable.
Ja klopt jammer. Heb wel interesse in zo'n kabel. Zal eens kijken waar ze die kabels nog meer verkopen, en anders maar laten verschepen vanuit Amerikaquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik kan hem in ieder geval niet vinden. Wel andere monstercables.
Kijk, die Monster kabels zijn gewoon kabels van hele hoge kwaliteit met extra goeie afscherming en kwaliteitsconnectors die niet zo snel slijten. Maar die kabels van Microsoft zijn ook prima, dus verwacht geen fenomenale verschillen. Als je het verschil überhaupt al merkt.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:08 schreef Fillipe het volgende:
Ja klopt jammer. Heb wel interesse in zo'n kabel. Zal eens kijken waar ze die kabels nog meer verkopen, en anders maar laten verschepen vanuit Amerika
Klinkt niet verkeerd!!!quote:CES 2006: Toshiba's Plasma/LCD Killer
Whoa! Imagine a flat-panel TV that one-ups CRT in all-around quality. SED is here and there's no going back.
January 5, 2006 - We use plasma sets and we use LCDs. We like them. They're stylish. And their respective picture qualities have gotten better and better over the years. Not quite up to the black levels or the response times of standard CRT setups, sure, but nevertheless pretty damned good. The new plasmas from Pioneer and Panasonic are particularly impressive. And yet, a new technology from Toshiba promises to do the unthinkable and combine the best of CRT with the best of flat-panel displays. If we hadn't seen this impressive new tech for ourselves at CES 2006, we'd be quick to shrug it off, but having beheld it, we're here to confidently state that plasma and LCD better watch out.
Toshiba is planning to release this new line of unbelievably accurate flat-panel sets in late 2006. The technology is called "Surface-conduction Electron-emitter Display" (yes, that's a mouthful) or SED for short. The electronics maker showcased prototype SED sets at CES and every IGN editor on-hand was in agreement: nothing else compares.
So how does it all work? SED sets use 6,220,800 electron emitters - or one for each color per pixel, to be precise - which cause red, blue and green phosphors to glow. That may not mean much to most, but the results will definitely matter. Toshiba's CES 2006 SED sets featured the deepest black levels we have ever seen on any television, including CRT - and these televisions are as flat as any plasma! Consider this: the typical plasma set sports a contrast ratio of 3000:1, but Toshiba's prototype SEDs offer a whopping 10,000:1 contrast ratio for truly unparalleled color and accuracy.
Toshiba took us into a dark demo room with three 42" SEDs inside. The sets displayed a variety of video, from a boat moving along the ocean at night to a woman examining a pretty artifact. We were continually amazed by how rich and deep the blacks were in these pictures, and always without sacrificing image detail. The graying effect commonly associated with low contrast ratios was not only missing from these videos, but the 16x9 "letterbox bars" were so deeply black that the pictures looked to be coming out of the nearby wall and not displayed on a television at all.
It gets better. The prototype SEDs on-hand at CES 2006 are far from finished, according to company spokespersons. The sets we viewed were running in 720p and not the standard 1080p that SEDs will accommodate later this year. Meanwhile, the 42" SEDs we saw will be axed in favor of a base size that begins at 55", Toshiba promises. The SEDs will also deliver a 1 millisecond response time, which guarantees that blurring or refresh issues will be a thing of the past. And get this - craziest of all, the final SEDs will ship with a contrast ratio of 100,000:1 to one. Yes, we wrote that correctly -- one-hundred thousand to one.
Toshiba reps are confident of SED, calling these sets the "new standard." And having seen them in motion, we agree. These babies are beautiful and nothing else that we've seen even comes close.
Unfortunately, the electronics maker was hush-hush on pricing for SEDs and would not even venture to give us a ballpark figure for these televisions. That noted, previous reports on the technology state that it can be mass-produced on a cheaper scale than competing plasma or LCD televisions.
We've grabbed a couple of images of the SED presentation we attended. Unfortunately, these dark shots do not do the sets justice so for now you'll just have to take our word that this tech is going to deliver big in 2006.
IGN
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |