abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33246168
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 15:23 schreef pberends het volgende:

[..]

Van de VS is erg opmerkelijk. Alleen die armoedige gevangenisomstandigheden al . Zo goedkoop mogelijk zou je eigenlijk verwachten.
misschien heeft dat te maken met hun cultuur van grote schadevergoedingen eisen als gedupeerde, dat in Nederland (nog) niet zoveel voorkomt
pi_33246445
quote:
Vrouwen / Noorwegen heeft ’t mis
door Lizette de Koning
Lezersreacties op dit artikel (4) lezersreacties op dit artikel geef uw reactie geef uw reactie
Vrouwen komen vanzelf bovendrijven. Het is onnodig bedrijven te verplichten veertig procent vrouwen in de top te hebben.

In Noorwegen is een wet aangenomen die voorschrijft dat minimaal 40 procent van de bestuursleden van de Noorse bedrijven vrouwelijk moet zijn, op straffe van een boete. Geweldig nieuws. Het wordt tijd dat vrouwen door het glazen plafond heen kunnen breken en de kans krijgen hun rechtmatige plekje te veroveren aan de bestuurstafel. Hulde. Of niet?

Het lijdt geen twijfel dat het percentage mannen/vrouwen in bestuursfuncties in Europa nog niet in evenwicht is. Maar moet de overheid dit stimuleren door met het bonnenboekje te zwaaien? Vijftig jaar geleden was er helemaal geen vrouw te bekennen in de hogere regionen van het bedrijfsleven. Na de huwelijksvoltrekking lonkte voor de meeste vrouwen het huishouden. Van een glazen plafond had men nog nooit gehoord. Het enige glas waar een vrouw mee in aanraking kwam bestond uit de ramen, die ze vanaf het uitspreken van het ja-woord fijn de hele dag mocht zemen. Een enkeling hield het ook na het huwelijk nog even vol op de arbeidsmarkt, maar op het moment dat er kinderen kwamen kon ze in elk geval een fulltime carrière wel vergeten. De werkgever reikte gelijk met de gelukwensen de ontslagbrief aan, want een werkende moeder was ’not done’.

Ze zou overigens überhaupt nooit tot de bestuurslaag doorgedrongen zijn. Een universitaire scholing zat er tot een paar generaties terug, meestal niet in voor een vrouw. Dat paste simpelweg niet in de cultuur. Niet omdat de vrouwen het niveau niet aan zouden kunnen, maar simpelweg omdat dit -we spreken vóór de feministische golf- niet in de cultuur paste. Bovendien was er zelden geld voorhanden om de studie van zowel zoon als dochter te betalen. Gezien het muurvaste rollenpatroon was de keuze snel gemaakt.

Inmiddels liggen de kaarten anders. Ongeveer evenveel jongens als meisjes stromen na de middelbare school door naar het hoger onderwijs. Er komt een gelijk aantal mannen en vrouwen met een diploma de arbeidsmarkt op. Deze trend is al jaren gaande en langzaam maar zeker zullen er meer vrouwen in topposities terechtkomen, zonder dat daar een zwaaiende overheidsvinger of geldstraf aan te pas komt. Het toverwoord is niet gender, zoals abusievelijk gedacht wordt in Noorwegen, maar kwaliteit.

Het Noorse model is ongetwijfeld aardig bedoeld, maar lijkt weinig doordacht. Wat zijn de gevolgen voor werknemers? Is het fijn werken voor een baas van wie je niet weet of ze aan de bestuurstafel zit op basis van haar kwaliteiten of haar boezem? Dergelijke twijfel zorgt voor onrust op de werkvloer. Het vrouwelijke bestuurslid zelf zal, hoe goed ze ook presteert, altijd moeten vechten om te bewijzen dat ze is gekozen vanwege haar kwaliteit en niet omdat haar kwaliteit het leidmotief was bij haar indiensttreding en niet de boete als een dreigende wolk boven het bedrijf hing.

Al tracht men het tegendeel te bewerkstelligen, de situatie die door het Noorse model gecreëerd wordt, is uiteindelijk nog erger dan het imaginaire glazen plafond. Als je daar als vrouw doorheen breekt, weet je in elk geval zeker dat het met je vaardigheden wel snor zit.

Ook is twijfelachtig waarom gekozen is voor 40 procent. Als de overheid vrouwelijke bestuurders net zo capabel vindt als hun mannelijke equivalenten, zie ik geen reden aan dit percentage vast te houden. Als er toch wetten worden ingevoerd om gelijkheid te bevorderen, waarom dan niet voor fifty-fifty gekozen?

Door de 60/40-verdeling lijkt het er verdacht veel op dat Noorwegen de deur op een kier wil laten staan. Vrouwen moeten wel worden toegelaten tot de bovenste laag, maar laten we er in hemelsnaam voor zorgen dat de balans naar de masculiene kant blijft doorslaan voor de boel echt uit de hand loopt. Een beetje jammer.

De maatregel is dus overbodig. De Noorse overheid maakt zich onnodig ongerust. Vrouwen laten vanzelf wel van zich horen. Dat doen ze in de eerste plaats door hun kwantiteit: er komen steeds meer hoogopgeleide vrouwen. Én, in de tweede plaats, door hun kwaliteit. Hoe meer afgestudeerde vrouwen er zijn, hoe meer goede bestuurders hiertussen zullen zitten. Sturing van bovenaf is echt niet nodig. Besturen kunnen vrouwen zelf wel.

Lizette de Koning is historica en kinderboekenschrijfster.
http://www.trouw.nl/dever(...)eft+%26rsquo%3Bt+mis
pi_33246560
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sperma als saus?
Neuh eerder het belang van koeling en hygiëne vergeten .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_33248853
Ik heb een auto gekocht, vandaag.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_33249057
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:07 schreef pberends het volgende:
Column van Rita
Ik hoor een echo uit haar mond, al jaren.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_33249484
de oorlogskas van de PvdA wordt flink kapitalistisch gevuld :
quote:
Boek PvdA-leider Bos verkoopt goed

DEN HAAG - Het vrijdag gepresenteerde boek Dit land kan zoveel beter van PvdA-leider Wouter Bos loopt goed. Inmiddels is het boek toe aan zijn derde druk (20.000 exemplaren), aldus een PvdA-woordvoerder dinsdag.

In het 159 pagina's tellende boek vertelt de PvdA-leider uitgebreid over onder meer zijn jeugd, zijn studie, zijn (politieke) ambities en zijn carrière op buitenlandse posten voor Shell. Het tweede deel van het boek vormt een analyse van de Nederlandse samenleving en een toekomstvisie.

Bos zal eind deze week in enkele boekhandels zijn werk signeren.
http://www.telegraaf.nl/b(...)s_verkoopt_goed.html
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:26:21 #109
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_33249569
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:04 schreef sigme het volgende:
Wat voor 1? Ik zit er trouwens ook aan te denken. Het was vandaag echt blauwbekken op de motor.
Say your prayers
pi_33249629
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:24 schreef zakjapannertje het volgende:
de oorlogskas van de PvdA wordt flink kapitalistisch gevuld :
[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)s_verkoopt_goed.html
Ik wacht dan wel op een PDF'je.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_33249814
quote:
Ondernemers vrezen verloren generatie

20 december 2005 - Hoge jeugdwerkloosheid, het grote aantal leerlingen dat voortijding het vmbo verlaat en het algemene niveau van het onderwijs, zijn volgens Nederlandse ondernemers de belangrijkste sociale problemen van dit moment. Dit blijkt uit een onderzoek van het VNO-NCW-opinieblad Forum van deze week. Ondernemers zien slecht onderwijs en hoge uitval als een bron van veel problemen in Nederland.

Begin december hield Forum een internet-enquête onder 6.755 ondernemers, van wie er 771 deelnamen. De ondernemers kregen een lijst voorgelegd met dertig maatschappelijke problemen. Aan ondernemers werd gevraagd aan te geven hoe belangrijk of onbelangrijk ze deze sociale kwesties vonden.
De hoge jeugdwerkloosheid wordt door 82 procent als 'enigszins belangrijk' of 'zeer belangrijk' aangemerkt, de uitval in het vmbo door 78 procent, het algemene niveau van het onderwijs door 77 procent en het gebrek aan innovatie door 76 procent. Thema's die laag 'scoren' zijn de lage arbeidsdeelname van vrouwen (34 procent), terreurdreiging (35 procent) en de toegankelijkheid van kinderopvang (36 procent).

Bij de vraag naar de sociale kwestie die het eerst moet worden aangepakt, scoort vooral de uitval in het vmbo hoog: 40 procent van de ondervraagden zet dit in zijn top-drie.

De VVD blijft de favoriete politieke partij voor ondernemers. Als er vandaag Tweede-Kamerverkiezingen zouden worden gehouden, dan zou 46 procent op deze partij stemmen. Het CDA krijgt 18 procent van de ondernemersstemmen, de PvdA 12 procent en D66 8 procent.
http://www.vno-ncw.nl/web(...)1313/framenoid=54101

hmm, zouden vooral de VVD'ers gereageerd hebben?
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:34:28 #112
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33249829
Links is toch zo voor spreiding van kennis? Waarom maakt Bos het boek dan niet gratis? Wat een hypocriete kutmastodont. Ja toch?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_33249847
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:26 schreef Sickie het volgende:

[..]

Wat voor 1? Ik zit er trouwens ook aan te denken. Het was vandaag echt blauwbekken op de motor.
Ik wil eigenlijk een motor, maar tijd ontbreekt om bijbehorend rijbewijs te halen

Een 4x4; Daihatsu Feroza; voor de woestijntrip in februari.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:35:26 #114
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33249859
ik als ondernemer stem niet op de favoriet uit mijn doelgroep
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_33249874
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:34 schreef Sidekick het volgende:
Links is toch zo voor spreiding van kennis? Waarom maakt Bos het boek dan niet gratis? Wat een hypocriete kutmastodont. Ja toch?
Links lullen, rechts vullen.
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:37:22 #116
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33249922
de 23e komt ie z'n boek signeren bij Scheltema, Holkema en Vermeulen. (Op het koningsplein - Amsterdam).
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:38:23 #117
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33249949
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 15:15 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/12/art0000900607C3.html

gigantische bedragen
7000 euro per burger, doodstraf invoeren! dan schrikken ze wel af!

ohnee, wacht
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:38:52 #118
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_33249967
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk een motor, maar tijd ontbreekt om bijbehorend rijbewijs te halen

Een 4x4; Daihatsu Feroza; voor de woestijntrip in februari.
Ik kan het je van harte aanbevelen hoor . Alleen moet je motorrijden voor de fun aangezien het niet altijd even praktisch is. 4x4 is trouwens ook fun!
Say your prayers
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:39:06 #119
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33249974
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:04 schreef sigme het volgende:
fascist
pi_33250025
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:35 schreef DionysuZ het volgende:
ik als ondernemer stem niet op de favoriet uit mijn doelgroep
het CDA neem ik aan? ik vind dat ze veel te laag staan eigenlijk, ondernemers zoals boeren op het platteland met een christelijke achtergrond stemmen er toch vooral op

maar misschien heeft dat ook met een gebrek aan internetverbinding te maken bij die mensen, of internetten ze gewoon minder dan VVD'ers

(in de toekomst mag Christen-Democratisch Appel gewoon zoals hier geschreven/getyped worden trouwens)
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:42:10 #121
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33250055
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:34 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Mensenrechten.... omdat wat zwakke hartjes dat woord uitgevonden hebben?
Je hebt geen recht op eten... als je het zelf niet regelt eet je niet
Je hebt geen recht op vrijhgeid als je er zelf niet voor vecht
Je hebt geen recht op privacy tenzi je je eigen privacy verdedigt

Rechten is waariodereen tegenwoordig over lult, plichten? ho maar

en in dezelfde trant
je hebt geen recht op bijstand als je er nooit aan bijgedragen hebt
je hebt geen recht op verblijf als je niets bijdraagt aan het land
Mooi *stil*
pi_33250076
Het is dan ook komkommertijd.
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:43:39 #123
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33250099
Vraagje, hoe kan het dat Bush in populariteit omhoog schiet, ondanks zijn bekentenis dat hij mensen zonder goedkeuring van een rechter afluisterd?
En dat ie dat al 30x had goedgekeurd?

Vormfoutje?
pi_33250102
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:39 schreef Yildiz het volgende:

[..]

fascist
Een twééde auto, had ik dat al gemeld?
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:44:30 #125
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33250129
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Een twééde auto, had ik dat al gemeld?
Meid, al koop je er 300, mij zal het een worst wezen.
pi_33250207
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:38 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ik kan het je van harte aanbevelen hoor . Alleen moet je motorrijden voor de fun aangezien het niet altijd even praktisch is. 4x4 is trouwens ook fun!
Motorrijden zou ik ook vooral willen mogen (en motor hebben) om mee naar de woestijn te gaan. Bij gebrek aan motor(rijbewijs) dan maar een 4x4.

Niet dat ik echt iets verwacht te hebben aan die vierwielaandrijving; het is vooral de hoogte van de assen en de bescherming van het carter dat handig is.

De gewone auto is een beetje laag; heeft véél groot duur glaswerk (opspattend gesteente op die slechte weggetjes); en heeft een laklaag waar liefste nogal aan gehecht is. Maar desnoods waren we daarmee gegaan, dan maar geen pistes rijden.
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:49:41 #127
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33250261
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:42 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Mooi *stil*
jah he dat zijn de betere posts
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:50:35 #128
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33250281
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:40 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

het CDA neem ik aan? ik vind dat ze veel te laag staan eigenlijk, ondernemers zoals boeren op het platteland met een christelijke achtergrond stemmen er toch vooral op

maar misschien heeft dat ook met een gebrek aan internetverbinding te maken bij die mensen, of internetten ze gewoon minder dan VVD'ers

(in de toekomst mag Christen-Democratisch Appel gewoon zoals hier geschreven/getyped worden trouwens)
ik ben toch geen boer joh
pi_33250321
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:43 schreef Yildiz het volgende:
Vraagje, hoe kan het dat Bush in populariteit omhoog schiet, ondanks zijn bekentenis dat hij mensen zonder goedkeuring van een rechter afluisterd?
En dat ie dat al 30x had goedgekeurd?

Vormfoutje?
quote:
dinsdag 20 december 2005 uur.
Bush: ‘Ik heb het recht om burgers af te luisteren’
Van onze correspondent

NEW YORK - President Bush noemt zijn besluit om buiten de rechter om internationaal telefoonverkeer van Amerikanen in het geheim te laten afluisteren, ‘grondwettig’ en ‘goedgekeurd door het Congres’.

De Amerikaanse president verdedigde gisteren fel zijn beleid in een kwestie die nu snel uitgroeit tot een politiek gevecht over de grenzen van presidentiële macht. Op de traditionele persconferentie aan het eind van het jaar vroeg Bush zich af: ‘Heb ik de wettelijke bevoegdheid om dit te doen? Absoluut.’

Vanuit het Congres kwam met name van Democratische kant prompt de ontkenning. Zo zei senator Russell Feingold in een verklaring: ‘We zullen niet aanvaarden dat er een president is die denkt dat hij het alleen voor het zeggen heeft.’

Bush zei gisteren dat hij in zijn recht stond toen hij in 2002 de NSA, de Nationale Veiligheidsdienst, opdracht gaf tot afluisteren van een onbekend aantal Amerikanen: ‘Als president en als opperbevelhebber heb ik de grondwettelijke verantwoordelijkheid en bevoegdheid ons land te verdedigen. En na 11 september heeft het Congres mij extra bevoegdheden gegeven om militaire macht in te zetten tegen Al Qa’ida.’

President Bush noemde de gang naar de rechter een omweg waarvoor dikwijls geen tijd is. ‘We weten allemaal dat een telefoongesprek van twee minuten tussen iemand die hier banden onderhoudt met Al Qa’ida en een verbindingsman in het buitenland direct kan leiden tot het verlies van duizenden levens.’ Hij zei dat leiders in het Congres, ook Democraten, vertrouwelijk op de hoogte waren gesteld.

Bush werd kwaad toen hem de vraag werd gesteld of de Amerikaanse samenleving ‘een min of meer permanente uitbreiding van de ongecontroleerde macht van de executieve tegemoet gaat’. Bush: ‘We praten de hele tijd met het Congres. Van ‘ongecontroleerde macht’ te spreken is het toeschrijven van een soort dictatoriale positie aan de president. Dat verwerp ik.’

De president kondigde aan dat justitie een ‘volledig onderzoek’ gaat instellen naar het lekken van het geheime programma. De onthulling, vrijdag in The New York Times, van ‘dit zeer belangrijke programma in oorlogstijd’ was volgens Bush ‘een schandelijke daad’.
http://www.volkskrant.nl/(...)e/1135058250566.html
quote:
Deemoedig buigt Bush soms het hoofd
Van onze correspondent Jan Tromp

NEW YORK - Bush heeft deze maand al vijf toespraken over Irak gehouden. Voor het eerst geeft hij toe dat dat er vergissingen zijn gemaakt. ‘Ik weet dat deze oorlog controversieel is.’

Voor de strijd in Irak heeft de president een nieuwe toon gekozen – en een nieuwe tactiek. Niet minder dan vijf toespraken heeft hij sinds begin december over de oorlog gehouden. Het was als om te onderstrepen dat ook hij begrijpt dat de afloop bepalend zal zijn voor zijn plek in de geschiedenis.

Ofschoon verschillende opiniepeilingen verschillende cijfers geven, is het beeld niet gunstig voor George W. Bush: een meerderheid van de Amerikanen gelooft dat hij hun opzettelijk misleid heeft. Een meerderheid vindt het achteraf geen goed idee dat een oorlog nodig was om Saddam Hussein uit de macht te stoten. Een meerderheid is sowieso niet ingenomen met George Bush als president.

De remedie is volgens Bush en zijn adviseurs niet de erkenning dat de oorlog an sich een fout is geweest. Bijna drie jaar na dato is de rechtvaardiging van de oorlog nog altijd een heftig discussiepunt in de Amerikaanse politiek en de president is onveranderd fanatiek in de verdediging ervan: ‘Als ik vandaag opnieuw zou moeten besluiten, zou ik het weer doen.’

Maar nieuw is de erkenning, soms ruimhartig, soms tussen de regels door, dat vergissingen zijn gemaakt, en ondoordachte inschattingen. De toon in die vijf speeches van de afgelopen weken was soberder, zelfs zorgelijker, in elk geval realistischer. Het is een poging, zo lijkt het, om geloofwaardigheid te herstellen, met behoud van de rechte koers.

‘Het werk in Irak is buitengewoon moeilijk geweest – moeilijker dan we hadden verwacht’. Vooral afgelopen zondagavond, in zijn vijfde en voorlopig laatste redevoering, was Bush bijna deemoedig. ‘Ik weet dat sommige van mijn beslissingen tot vreselijk verlies hebben geleid – geen van die beslissingen is lichtvaardig genomen. Ik weet dat deze oorlog controversieel is.’

Vergelijk deze erkenning eens met de fanfare van victorie die hij op 1 mei 2003 liet horen vanaf een vliegdekschip, direct nadat Bagdad was gevallen. Bush: ‘Admiraal Kelly, kapitein Card, officieren en matrozen van de Abraham Lincoln, landgenoten, de gevechten in Irak zijn beëindigd. In de slag om Irak hebben de Verenigde Staten en onze bondgenoten gezegevierd. (...) Jullie hebben de wereld de kundigheid en de macht van de Amerikaanse troepen laten zien.’

Er zitten inmiddels meer dan tweeduizend gesneuvelde Amerikanen tussen het moment van toen en de dag van vandaag, maar toch, het verschil blijft opvallend.

Het valt vooral zo op, omdat toegevendheid of zelfs maar intellectuele twijfel nooit tot het repertoire van de president hebben behoord. Altijd in zijn politieke carrière was hij trots op zijn berekenbaarheid; hij kon als het ware de feiten trotseren. Hij maakte standvastigheid vorig jaar tot het centrale thema van zijn herverkiezingscampagne: ‘Ook als u het niet met me eens bent, weet u wat u aan mij hebt’, zei hij duizendvoudig.

Saddam Hussein bezat vernietigingswapens. ‘Hij probeert nucleaire wapens te krijgen. We weten dat het regime duizenden tonnen chemicaliën heeft geproduceerd, waaronder mosterdgas en zenuwgassen’, zei de president in oktober 2002. Hij hield het lang staande. Naarmate het bewijs bleker werd, moffelde de president deze rechtvaardiging voor de oorlog weg. ‘Ik heb altijd gezegd dat Saddam een bedreiging was’, zei hij dan.

Nu is er de onomwonden erkenning. ‘We vonden een zekere capaciteit om de productie van massavernietigingswapens te herstarten’, zei hij zondagavond. ‘Maar de wapens vonden we niet. Veel inlichtingen bleken fout te zijn.’

Misschien werkt dit afscheid van stijfkoppigheid. De peilingen laten een bescheiden herstel zien. Maar ook is denkbaar dat het te laat is, te laat voor deemoed.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/printversie/1135058250534.html
pi_33250338
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Motorrijden zou ik ook vooral willen mogen (en motor hebben) om mee naar de woestijn te gaan. Bij gebrek aan motor(rijbewijs) dan maar een 4x4.

Niet dat ik echt iets verwacht te hebben aan die vierwielaandrijving; het is vooral de hoogte van de assen en de bescherming van het carter dat handig is.

De gewone auto is een beetje laag; heeft véél groot duur glaswerk (opspattend gesteente op die slechte weggetjes); en heeft een laklaag waar liefste nogal aan gehecht is. Maar desnoods waren we daarmee gegaan, dan maar geen pistes rijden.
Van Tanger tot aan het zuiden heb je niets te vrezen (als je de snelweg neemt )
Allah Al Watan Al Malik
pi_33250426
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:50 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

ik ben toch geen boer joh
oeps, een brug te ver dus
pi_33250505
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Van Tanger tot aan het zuiden heb je niets te vrezen (als je de snelweg neemt )
Ik weet het, Mutant01, ik kom er vaker

Over de verharde weg moet je trouwens wel opletten voor de steentjes; de gewoonte met een hand tegen de ruit te rijden heb ik van Marokkanen overgenomen.

En lekke banden, nooit lekke banden gehad behalve in Marokko. Wel reuze leuk trouwens, dan heb je wat te doen in een dorpje, bandenplakker zoeken, band plakken, .

Mét een auto die het aankan zoek ik de pistes natuurlijk op.
pi_33250648
stamhoofd Balkenende wil de buit niet eerlijk delen
quote:
Gemeenten en provincies willen deel EU-korting

DEN HAAG - De provincies en gemeenten willen dat het kabinet meer bijdraagt aan de regionale economische ontwikkeling. Het Interprovinciaal Overleg (IPO) en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) hebben dat dinsdag aan de Tweede Kamer geschreven.

Ze wijzen erop dat vanaf 2007 veel minder Europees geld beschikbaar komt voor regionale economische ontwikkeling. Anderzijds heeft het kabinet meer te besteden dankzij de korting op de Nederlandse EU-bijdrage van 1 miljard euro die het afgelopen weekeinde heeft bedongen, stellen IPO en VNG.

Een woordvoeder van het ministerie van Financiën wijst erop dat de Europese korting voor Nederland pas op zijn vroegst in 2007 in werking treedt. Premier Balkenende heeft zaterdag gezegd dat het geld naar de algemene middelen gaat. Dat betekent dat het gebruikt wordt voor verlaging van het overheidstekort.
http://www.telegraaf.nl/b(...)deel_EU_korting.html
pi_33250652
Bier.
pi_33250677
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 18:03 schreef MrX1982 het volgende:
Bier.
En dat op dinsdag.
pi_33250699
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 18:03 schreef MrX1982 het volgende:
Bier.
Haagse student 'Student van het Jaar'

Student van het jaar drinkt geen bier omdat ie moslim is .
pi_33250711
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 18:04 schreef Johan_de_With het volgende:
En dat op dinsdag.
Vaste gewoonte. Op dinsdag ga ik altijd naar school.
pi_33250761
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 18:05 schreef pberends het volgende:
Haagse student 'Student van het Jaar'

Student van het jaar drinkt geen bier omdat ie moslim is .
Wat een huilie verkiezing. Excuus allochtoon van het jaar .
pi_33250787
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:34 schreef Sidekick het volgende:
Geniaal.

Ik ga overigens nog een mailtje sturen namens een bijstandsmoeder of Bos het boek gratis wil opsturen.
pi_33250822
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 18:09 schreef pberends het volgende:

[..]

Geniaal.

Ik ga overigens nog een mailtje sturen namens een bijstandsmoeder of Bos het boek gratis wil opsturen.
een bijstandsmoeder die echt bestaat?
pi_33250823
Haagse student" Hahaha, dat is een contradictio in terminis! Den Haag heeft helemaal geen universiteit!
Ze bedoelen natuurlijk "scholier van het jaar"!
pi_33250837
Mein Kampf van Wouter Bos .

Populaire bezigheid onder politici om een boek te schrijven. Populisten .
  dinsdag 20 december 2005 @ 18:12:35 #143
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33250876
Ik ga toch wel even kijken vrijdag, wie gaat er mee?
pi_33250888
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 18:10 schreef MrX1982 het volgende:
Mein Kampf van Wouter Bos .

Populaire bezigheid onder politici om een boek te schrijven. Populisten .
over uw favoriet George W. Bush: wanneer komt zijn magnus opus uit?
pi_33250925
Als ik iets over Bush wil horen, ga ik wel bomen met M. en die werkloze stoners die hij niet van zich af kan schudden.
pi_33250967
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 18:12 schreef zakjapannertje het volgende:
over uw favoriet George W. Bush: wanneer komt zijn magnus opus uit?
Na zijn politieke loopbaan.

Mijn succes.
  dinsdag 20 december 2005 @ 18:16:27 #147
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33250999
Dat nieuwe nos journaal lijkt trouwen net alsof het in een iglo is opgenomen, 'n zwaar verouderde opstelling, als je het mij vraagt..
pi_33251159
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 18:15 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Na zijn politieke loopbaan.

Mijn succes.
hopelijk kan hij er vandaag al mee beginnen dan
pi_33251219
pi_33251255
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 18:21 schreef zakjapannertje het volgende:
hopelijk kan hij er vandaag al mee beginnen dan
Nee eerst zijn tweede termijn volbrengen. Boek komt later.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')