Ik ben wel erg benieuwd.quote:Op maandag 19 december 2005 23:03 schreef SCH het volgende:
Ik heb het boek uit, zal een andere keer iets recenseerderigs schrijven.
Welke grootste problemen komen er nog meer aan bodquote:Bos vindt de tweedeling in de Nederlandse samenleving het grootste probleem van deze tijd.
...
Het grootste probleem van ons land is dat er een permanente, overwegend gekleurde, onderklasse dreigt te ontstaan.
quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:08 schreef Esc het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kort gezegd komt het idd daar op neer, tis en blijft een PvdA'erquote:Op dinsdag 20 december 2005 16:39 schreef Shakes het volgende:
Hij is tegen eigen verantwoordelijkheid?
Ik voel me beledigd, impliciet zegt hij dat ik te dom ben om zelf veel dingen te regelen. De overheid weet natuurlijk veel beter wat het beste voor me is!
Wie denk hij wel niet dat hij is? Ik regel veel liever alles zelf dan dat de staat iets voor me regelt.
quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:08 schreef Esc het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, dat is niet waar maar ik heb geen zin om in 4 regeltjes iets te melden en daar mee de lading niet te dekken.Ik moet het ook nog even laten bezinken. Maar waarom zou ik het aan iemand anders over laten?quote:Op dinsdag 20 december 2005 00:34 schreef IntroV het volgende:
En ik heb ook 't gevoel dat SCH de beurt aan een ander overlaat om met de eerste recensie te komen.
Het zijn twee dezelfde problemen...quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:04 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Welke grootste problemen komen er nog meer aan bod![]()
Jammer dat je zelf geen kritiek in de OP hebt, op zo'n rechts Shell-mannetje.quote:Op maandag 19 december 2005 23:03 schreef SCH het volgende:
Loopt geweldig dit topic
Ik heb het boek uit, zal een andere keer iets recenseerderigs schrijven.
ik heb het nu ook doorquote:Op dinsdag 20 december 2005 20:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het zijn twee dezelfde problemen...
wow jij bent domquote:Op dinsdag 20 december 2005 16:04 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Welke grootste problemen komen er nog meer aan bod![]()
Mooi kaftje.quote:Op dinsdag 20 december 2005 22:42 schreef Toad het volgende:
Is dit een Wouter Bos bash thread of gaan we het hebben over het boek?
Wat Wouter Bos moet doen is morgenochtend een paar telefoontjes plegen om de PvdA leden te mobiliseren om sociaal te investeren, is het niet financieel dan toch wel fysiek. Sociaaldemocraten hebben het mijnsinziens afgeleerd om in het hier en nu te leven, liever verwijzen ze naar een utopia dat nooit zal worden, en op weg er naar toe houden ze de handen stevig in de zak.quote:Op zondag 18 december 2005 18:11 schreef SCH het volgende:
-Boekbespreking Bos-
Waar zegt hij dat?quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:39 schreef Shakes het volgende:
Hij is tegen eigen verantwoordelijkheid?
Ik hoop een Wouter Bos bash thread, want dat boek kan me gestolen worden.quote:Op dinsdag 20 december 2005 22:42 schreef Toad het volgende:
Is dit een Wouter Bos bash thread of gaan we het hebben over het boek?
"Bos: 'De politiek van eigen verantwoordelijkheid is het laatste wat je voor ogen moet hebben in een veranderende wereld die van mensen vraagt om steeds meer flexibiliteit en onzekerheid te accepteren. Naarmate de wereld onzekerder wordt moeten mensen juist meer kunnen rekenen op sociale bescherming van een voorspelbare overheid die ze niet in de kou laat staan wanneer je pech hebt.'"quote:
Volgens mij zit er nog wel wat verschil tussen een sociale bescherming willen bieden en een eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 21 december 2005 13:52 schreef Shakes het volgende:
[..]
"Bos: 'De politiek van eigen verantwoordelijkheid is het laatste wat je voor ogen moet hebben in een veranderende wereld die van mensen vraagt om steeds meer flexibiliteit en onzekerheid te accepteren. Naarmate de wereld onzekerder wordt moeten mensen juist meer kunnen rekenen op sociale bescherming van een voorspelbare overheid die ze niet in de kou laat staan wanneer je pech hebt.'"
Laatste wat hij wil is dus meer eigen verantwoordelijkheid voor de burger. Een voorspelbare overheid die alles voor je regelt is immers beter...
dus de bedoeling van Bos om de kiezer te laten weten op wat voor persoon ze stemmen als ze op hem stemmen is gelukt?quote:Op woensdag 21 december 2005 16:37 schreef SCH het volgende:
Voor de rest is het boek nogal dun en niet echt een groot ideeenboek. Het blijft wat steken bij observaties en korte analyses. Dat maakt het aan de ene kant wat oppervlakkig maar aan de andere kant is het geen "10 ideeen om Nederland te veranderen"-boek, dat natuurlijk heel makkelijk zou kunnen. Een soort receptenboek op populistische leest zoals dat van Fortuyn. Het is meer een nadere kennismaking en aanzet.
Als je daar als politicus een boek voor nodig hebt dan doe je iets grondig fout.quote:Op donderdag 22 december 2005 00:20 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
dus de bedoeling van Bos om de kiezer te laten weten op wat voor persoon ze stemmen als ze op hem stemmen is gelukt?
De Oosterburen dachten daar 60 jr geleden anders over.quote:Op donderdag 22 december 2005 00:30 schreef Sickie het volgende:
Als je daar als politicus een boek voor nodig hebt dan doe je iets grondig fout.
Ja, dat denk ik wel.quote:Op donderdag 22 december 2005 00:20 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
dus de bedoeling van Bos om de kiezer te laten weten op wat voor persoon ze stemmen als ze op hem stemmen is gelukt?
Deze opmerking van SCH spreekt mij ook wel aan maar ik wil wel graag weten hoe Wouter zich voorstelt dat : * to deal with the islam * .quote:Vrijheid is sowieso het hoofdthema van het boek. Wat mij betreft ook realisme. Dat is voor mij de kern. Ik vind Bos vrij realistisch, hij beschrijft Nederland zoals het is en hoe het in zijn ogen kan worden. Wat ik zelf een sterk element vind, is zijn zeer realistische integratiehoofdstuk en zijn opmerkingen over de islam. Hij schrijft ronduit The islam is here to stay. Zo is het, dus deal with it. Dat vind ik gezond realisme.
Voor de duidelijkheid: Here to stay zijn zijn woorden en "deal with it" is mijn eigen interpretatie.quote:Op donderdag 22 december 2005 09:07 schreef deedeetee het volgende:
De bieb heeft het boek nog niet dus het zal wel ff duren voor ik het te pakken krijg.![]()
[..]
Deze opmerking van SCH spreekt mij ook wel aan maar ik wil wel graag weten hoe Wouter zich voorstelt dat : * to deal with the islam * .
Hoe denkt hij dat te gaan aanpakken op regerings niveau ?
Klopt inderdaad, volgens mij schrijft hij ook letterlijk dat het geen verkiezingsprogram is. Ik ben aan het boek begonnen als zeker geen Bos-fan en ben dat nu, nadat ik het uit heb, nog steeds niet. Het constant "mensen zouden het gevoel kunnen krijgen dat..." werkt bij mij een beetje op de zenuwen; ik dacht dat we die hele emo-politiek nu toch wel gehad hadden.quote:Op woensdag 21 december 2005 16:37 schreef SCH het volgende:
Voor de rest is het boek nogal dun en niet echt een groot ideeenboek.
Dat klopt ook hé. Dat Wouter Bos het gezicht van de partij is betekent niet dat hij opeens het verkiezingsprogramma in z'n 1tje gaat schrijven. Waarschijnlijk ga ik vanmiddag om het boek.quote:Op donderdag 22 december 2005 10:00 schreef Tirion het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, volgens mij schrijft hij ook letterlijk dat het geen verkiezingsprogram is.
Dat is natuurlijk zo, maar het had kunnen zijn dat hij toch een aantal punten zou uitwerken met probleem + voorgestelde oplossing. Hij houdt het nu meer op algemene beschouwing en het aangeven van een richting waarin hij wil werken. Niks mis mee, maar goed om te weten als je begint te lezen met het idee de plannen van Bos en de PvdA te analyseren.quote:Op donderdag 22 december 2005 10:37 schreef Toad het volgende:
Dat klopt ook hé. Dat Wouter Bos het gezicht van de partij is betekent niet dat hij opeens het verkiezingsprogramma in z'n 1tje gaat schrijven. Waarschijnlijk ga ik vanmiddag om het boek.
Dit is niets nieuws en zeker niet voor een PvdA man. Die hebben altijd al iets gehad dat de Islam er is om te blijven en om er dan ook vooral geen moeite voor te doen om deze religie te integreren in onze samenleving. Laat ze vooral in hun eigen groepje leven dan kijkt Wouter wel de andere kant op.quote:Op woensdag 21 december 2005 16:37 schreef SCH het volgende:
Vrijheid is sowieso het hoofdthema van het boek. Wat mij betreft ook realisme. Dat is voor mij de kern. Ik vind Bos vrij realistisch, hij beschrijft Nederland zoals het is en hoe het in zijn ogen kan worden. Wat ik zelf een sterk element vind, is zijn zeer realistische integratiehoofdstuk en zijn opmerkingen over de islam. Hij schrijft ronduit The islam is here to stay. Zo is het, dus deal with it. Dat vind ik gezond realisme.
Dan wachten we dus nog op een deel 2?quote:Voor de rest is het boek nogal dun en niet echt een groot ideeenboek. Het blijft wat steken bij observaties en korte analyses. Dat maakt het aan de ene kant wat oppervlakkig maar aan de andere kant is het geen "10 ideeen om Nederland te veranderen"-boek, dat natuurlijk heel makkelijk zou kunnen. Een soort receptenboek op populistische leest zoals dat van Fortuyn. Het is meer een nadere kennismaking en aanzet.
Dat is dus haaks op wat er in het boek staatquote:Op zaterdag 31 december 2005 11:30 schreef marky het volgende:
Laat ze vooral in hun eigen groepje leven dan kijkt Wouter wel de andere kant op.
Dan moet jij het anders formuleren want zo komt het niet over.quote:Op zaterdag 31 december 2005 11:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is dus haaks op wat er in het boek staat
Dat de islam blijvend is betekent toch niet dat je er niks mee te maken hoeft of wil hebben of de andere kant uitkijkt?quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:00 schreef marky het volgende:
[..]
Dan moet jij het anders formuleren want zo komt het niet over.
Mede dankzij iedereen, denk ik.quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:04 schreef Pikkebaas het volgende:
Mijn grootste probleem is dat veel problemen die hij beschrijft mede dankzij de PVDA zijn ontstaan.
Mooi gesporken.quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:04 schreef Pikkebaas het volgende:
Mijn grootste probleem is dat veel problemen die hij beschrijft mede dankzij de PVDA zijn ontstaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |