Hoe verschilt dit precies in de standaard verjaardag hapjes? Daarom zeg ik laat truffels invliegen vanuit Zuid-Amerika, die truffel die alleen in het hooggebergte van de Andes groeit. En door de wile zwijnen aldaar gevonden wordt.quote:Op zondag 18 december 2005 14:33 schreef Salsagirl het volgende:
kan je gebak doen... en bonbons.. en de rest van de avond van alles wat
quote:Op zondag 18 december 2005 14:46 schreef Tembaco3kwart het volgende:
bier :-P
En wodka.quote:Op zondag 18 december 2005 14:46 schreef Tembaco3kwart het volgende:
bier :-P
Eh, nee dat bedoel ik met "de standaard verjaardag hapjes"quote:Op zondag 18 december 2005 14:48 schreef Tembaco3kwart het volgende:
toastjes, brie salades en al die crap
quote:Op zondag 18 december 2005 19:29 schreef -Angel- het volgende:
Waarom serveer je geen pepernoten, dat verwachten ze nooit. Dan laat je gewoon diverse keren de schaal rond gaan.
Ach gos...de wijze oude man.quote:Op zondag 18 december 2005 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:
hoe oud ben jij wonko?
Natuurlijk, geef me even enkele minuten bedenktijd.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:23 schreef Martijn_77 het volgende:
Iemand nog goede tips voor oudjaarsavond?
Dan verwacht ik wel een serieuze reactie!quote:Op woensdag 21 december 2005 21:27 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Natuurlijk, geef me even enkele minuten bedenktijd.
Nee, maar wil wel iets specialers op tafel zetten. Want anders zet ik een week later met mijn verjaardag weer het zelfde op tafel.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:32 schreef Halfgedraaide het volgende:
Wil je zo'n verpletterende indruk maken op je gasten?![]()
quote:Tirakia met tzatziki (kaaspasteitjes met komkommerdip)
Ingrediënten:
5 plakjes roomboterbladerdeeg
60 g feta
30 g geraspte Parmezaanse kaas
1 ei
1 eetlepel fijngehakte peterselie
peper
1 middelgrote komkommer
zout
2 à 3 teentjes knoflook
1 bekertje Bulgaarse yoghurt
paprikapoeder
Bereiding:
Schil de komkommer en rasp ze fijn. Doe de komkommer in een zeef, bestrooi het met wat zout en laat het goed uitlekken.
Pel de teentjes knoflook en hak ze fijn. Schep de komkommer met de knoflook en de yoghurt door elkaar. Breng de tzatziki op smaak met wat zout en bestrooi het met wat paprikapoeder.
Laat de plakjes bladerdeeg ontdooien. Verkruimel de feta boven een kom. Voeg de Parmezaanse kaas, het ei, de peterselie en peper naar smaak toe en meng alles goed door elkaar.
Snijd de plakjes bladerdeeg in vieren. Verwarm de oven voor op 200°C. Verdeel het kaasmengsel over de bladerdeegvierkantjes en vouw ze schuin dubbel. Plak de randen goed vast met wat water.
Leg de driehoekjes op en met bakpapier beklede bakplaat en bak ze, in ± 20 minuten, in de voorverwarmde oven goudbruin.
Serveer ze met de tzatziki.
quote:Kippasteitjes
Ingredienten:
400 gram kippevlees, 2 eetlepels verse uitjes, fijngesneden, peper en zout, 700 gram fylo-deeg (kant en klaar)
Bereiding:
Het gare kippevlees in kleine stukjes snijden en fijnmalen.
De fijngesnede uitjes, peper en zout er goed roerende doorheen mengen.
Telkens een lepeltje van dit mengsel op een stukje deeg leggen en dit dichtvouwen dan wel bedekken met een ander stukje.
De randen dichtplakken door ze aan te drukken met een vork.
Bestrijken met een losgeklopt ei.
20 Minuten bakken in een warme oven ongeveer 180 graden. Warm opdienen.
Leuke dingetjes vind ik zelfquote:Ham met camembert-hapje
12 plakjes rauwe ham (het is handig om te vragen om kleine stukjes plastic tussen de plakjes omdat ze anders nogal lastig los van elkaar komen).
een rondje camembert
honing (een beetje vloeibare)
Snijd de camembert in 12 stukjes. Wikkel elk stukje kaas in een stukje ham.
Prik in alle pakketjes een cocktailprikker en rangschik ze in een vuurvast schaaltje.
Schenk er per pakketje een theelepel zachte honing overheen.
Voor-verwarm de grill op de hoogste stand.
Zet het schaaltje onder een nog steeds hoge grill vrij hoog in de oven.
Na een minuut of 5 is het klaar.
De kaas wordt dan een beetje zacht en de honing loopt uit.
Niet te lang anders wordt de kaas helemaal vloeibaar en/of verbrandt de ham.
Heb ook wel wat ideeen maar ik sta altijd open voor meer ideeenquote:
quote:Op woensdag 14 december 2005 15:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
dadels, ontbijtspek plakken, chorizo plakjes
dadels kopen, lekker veel.
over de lengte een sneetje erin, en de pit eruit halen.
plakje chrorizo in de dadel stoppen, eromheen een half plakje ontbijtspek.
als je ze allemaal klaar hebt in de oven op, nah, 180, 190 graden, tot het spek lekker knapperig is, warm eten, zijn heerlijk
winterbier :-)quote:Op zondag 18 december 2005 14:59 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Eh, nee dat bedoel ik met "de standaard verjaardag hapjes"
Ik wil iets specialers serveren
quote:Op zondag 18 december 2005 14:29 schreef Martijn_77 het volgende:
Op oudejaarsavond krijgen we visite maar deze houden niet van oliebollen en appelbeignets dus wat voor bijzonders zou ik dan op tafel kunnen zetten?
Wil het graag wel feestelijk houden dus wel iets anders dan de "standaard" verjaardag hapjes.
quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:50 schreef Martijn_77 het volgende:
Het wordt een soort buffetje met:
Warm
Kippenvlees in Kerriesaus
Eigen gemaakte Varkens saté
Gehaktballetjes in Pangang saus
Witte rijst
Koud
Koude schotel
Gevulde eieren
Asperges in ham
Stokbrood met Kruidenboter
Kon wel iets beters verzinnen heb alleen de gasten gepeild die komen en dit past het beste bij hun smaak.quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:10 schreef Bluezz het volgende:
Kon je nou niets aparters n.a.v je OP verzinnen Martijn![]()
Er staat zoveel lekkers tussen de ideeën, en dan kom je met dit
Tsja, het zijn hele gezellige lieve mensen, maar wel mensen die zoiets hebben van "Doe maar gewoon, dat is al goed genoeg"quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:14 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Kon wel iets beters verzinnen heb alleen de gasten gepeild die komen en dit past het beste bij hun smaak.
Dan houden ze ook gewoon van oliebollenquote:Op vrijdag 30 december 2005 22:18 schreef Annemiek78 het volgende:
Tsja, het zijn hele gezellige lieve mensen, maar wel mensen die zoiets hebben van "Doe maar gewoon, dat is al goed genoeg"
Dát wilde ik ff horenquote:Op vrijdag 30 december 2005 22:23 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar ik zal verschillende gerechten wel in overweging nemen voor mijn verjaardag van volgende week
quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Net al even een flesje sekt gedronken..
*Hips*
Zo is nu naar beneden met het fototoestelquote:Op zaterdag 31 december 2005 16:14 schreef Bluezz het volgende:
Foto's van de gerechten/schotels kan je nu alvast maken![]()
Leuke nep-foto.quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:16 schreef i-spy24 het volgende:
[afbeelding]
Straks na 00:00 uur wordt dit onze late-nite snack tafel waar alleen de champagne nog ontbreekt. maar die wordt pas om 23:55 uur op tafel gezet
Ja, is erg goed bevallen.quote:Op zondag 1 januari 2006 11:00 schreef Martijn_77 het volgende:
Het koud en warm buffetje was een schot in de roos!
hier ten overvloede, helaas hebben we bijna alles weg moeten flikeren.quote:Op zondag 1 januari 2006 11:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Geen restjes?.
Bij mij thuis is de dag na een feetje altijd left-over dag![]()
.
Dit vind ik nou zo sneu hequote:Op vrijdag 30 december 2005 22:21 schreef Annemiek78 het volgende:
Dit "Koud en warm" buffet is dus wel wat specialers/feestelijker dan dat onze gasten gewend zijn bij ons te krijgen. Het wordt vast hardstikke gezellig. Heb de wijn/bier en champagne al koud staan.
Of precies niet de goede hoeveelheid, maar net wat te weinig. Ik vind dat er altijd wat over moet blijven, vooral als je gasten hebt. want als gasten het eten zien slinken durfen ze nooit te zeggen dat ze te weinig hebben gehad. Ze hebben dan zoiets van pakken jullie het laatste maar hoor.quote:Op zondag 1 januari 2006 11:08 schreef Annemiek78 het volgende:
[..]
Ja, is erg goed bevallen.
Ook precies de goede hoeveelheid. Heb mooi geen restje over.
Alles is mooi op gegaan...
En de Champagne was nog wel het lekkerste....![]()
Dat doen we met mijn verjaardag wel als er ook meer mensen komen ga zeker die Ham met camembert-hapje van Bluezz maken.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:44 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Dit vind ik nou zo sneu he![]()
Meid, doe eens écht gek, gooi je haar los en maak er wat van!![]()
Dan zeker bereiden in de oven ipv op het gourmetstel?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:00 schreef zoalshetis het volgende:
vergeet niet de hapjes uit het gourmet menu. de hollandse geitenkaas met honing in bacon zijn echt erg lekker. kan je ook koud serveren.
Zijn wel "wat de boer niet kent dat vreet ie niet" mensen of niet? Ook gezien de keuze van je gerecht op oudejaarsavond.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:08 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dan zeker bereiden in de oven ipv op het gourmetstel?
Maar zou dat oko met een andere kaas dan geitenkaas kunnen? Want verschillende mensen die komen lusten geen geitenkaas
Verder verslag van mijn verjaardags eten kunnen jullie vinden in Wat serveren jullie op een verjaardag???quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:58 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat doen we met mijn verjaardag wel als er ook meer mensen komen ga zeker die Ham met camembert-hapje van Bluezz maken.
En ook de Hamrolletjes met groenten van Jessica24 staan ook op de planning
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |