abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28012964
Volgende week zondag heb ik een dubbele verjaardag te vieren en het word erg druk. Hopenlijk kunnen we in de tuin...Nu mijn vraag; wat serveren jullie met een verjaardag??? Ik word de chips en borrelnootjes een beetje zat maar heb ook geen zin om dagen van te voren al voor te bereiden...
pi_28013099
Tsja, dan zou ik rauwkost aanraden. Een paar dikke komkommers, wat paprika, dips erbij en vooral toch chips, want dat eet lekker weg bij een drankje en een babbeltje.
pi_28013156
Dadels kopen...bij de AH heb je ze zonder pit...en monchou kaas kopen(schrijf ik het goed zo?) . Snij de dadel open, beetje monchou kaas ertussen, en smullen maar..
pi_28013409
Je kunt iig wat chips en borrelnootjes nemen, maar denk ook eens aan studentenhaver, gemengde gezouten noten, japanse rijstknabbeltjes e.d. Dat is al wat afwisselender en dan heb je een paar dingen waar je alleen maar een zak voor hoeft open te trekken. Voor de rest kun je dan een paar dingen doen waar je iets meer tijd in stopt, zoals misschien warm stokbrood met zelfgemaakte salade, roomboter of kruidenboter, brie of gerookte zalm of paling, idd wat rauwkost (cherrytomaatjes, wortel, komkommer, radijsjes) met dipsausjes. Je kunt ook guacemole zelf maken met nacho's. Misschien kun je ook iets doen met fruit ofzo. En een persoonlijke favoriet (niet per se op feestjes, gewoon lekker) - popcorn. Als je een frituurpan hebt kun je daar ook nog wat mee doen. En als je nog meer luxe wil kun je denken aan zelfgemaakte of kant-en-klaar gekochte hapjes als met roomkaas gevulde pepertjes, olijven, worstjes, zalmhapjes, etc.
Genoeg inspiratie?
pi_28013798
Ik maak vaak indische gehaktballetjes. Niet zo ingewikkeld (heb het recept alleen niet hier op mijn werk, combi van een paar indische kruiden, heel fijn gesnipperd uitje, beetje sambal, ketjap, mosterd en wat zout doet het goed...), en je kunt het van te voren klaarmaken, en dan opwarmen onder de grill.

Meloen met ham of rookvlees

Een notenrecept van Nigella Lawson: Gemengde ongezouten noten een kwartier in een hete oven, dan in een schaal, eetlepel roomboter, wat cayennepeper, een schep bruine suiker en rozemarijn erbij

Gerookte zalm met wat citroen op ciabatta ofzo

Receptje van mijn zus: bladerdeegplakjes laten ontdooien, mengsel van monchou, tomatenpuree en wat kruiden erop smeren en dan de plakjes oprollen. Van de rolletjes schijfjes snijden en die een kwartier in de oven (200 graden ofzo)

Hamrolletjes met monchou: monchou, bieslook, zout en peper mengen, smeren op een plakje ham, oprollen en in kortere stukjes snijden. Prikkertje erin.

Sateetjes, of een hartige taart...

En ook nog chips en brie en nootjes en rauwkost enzo.
Eva
pi_28016594
Bak frikandellen en snij die in stukjes van ongeveer 3 cm. Serveer met mosterd, mayo en curry. Goede vervanger van bitterballen, vrijwel iedereen lust het en snel en makkelijk te maken.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_28022099
Dank jullie. Ik zie inderdaad al een heleboel lekkere dingen. Van Beckers heb je kleine frikandelletjes, die zijn lekker. En stokbrood met kruidenboter en kruidenkaas ofzo. Rauwkost met dip, worst etc.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 18:55:01 #8
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28025541
Misschien iets van tapas?
Tapas!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_28025585
Friteuse
  vrijdag 17 juni 2005 @ 18:59:36 #10
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_28025671
Bier. Veel bier.
En niks geen 'zoete witte wijn met ijs voor de vrouwtjes '. Als ze daar over gaan janken moeten ze maar niet komen.

[ Bericht 5% gewijzigd door TrenTs op 17-06-2005 19:13:14 ]
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  vrijdag 17 juni 2005 @ 19:01:58 #11
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_28025743
Veel bier en een fikse berg partysnacks; opgelost, slotje
Met dubbel s; aldus
  zaterdag 18 juni 2005 @ 10:39:17 #12
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_28039300
Is helemaal niet zo moeilijk om een paar leuke hapjes te maken, je kan het ook een dag van te voren doen!

- Smeer roomkaas uit over een warp, fijngesneden (of gewoon knippen!) biesklook er over, gerookte zalm er over, oprollen en in rolletjes snijden.

- Ontdooi een paar plakjes bladerdeeg, stooi er kaas, boursin (eventueel met kruiden) overheen, in reepjes snijden en even in de oven tot het bladerdeeg een beetje bruin is.

- In een ovenvaste schaal wat nacho's schikken, tomaat klein snijden en er bovenop gooien, kaas raspen, bieslook en in de oven tot kaas gesmolten is. Kan eventueel ook met gekruid gehakt en alles wat je verder lekker vind.

Veel plezier!
  zaterdag 18 juni 2005 @ 10:42:32 #13
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_28039358
Bij mij worden het morgen Mojito's om te drinken. Sinds mijn vakantie in Cuba ben ik daar aan verslaafd: suiker, citroensap, ijsblokjes, takje munt, rum en sodawater
Heerlijk frisse cocktail op warme dagen!
pi_28039360
Ik heb laatst een kroepoek met satésaus geserveerd. Maar het was volgens mij niet zo'n hit als ik gehoopt had

Ik was die chips, borrelnoten en bitterballen nl ook beu, maar raad eens waar iedereen op af vloog? Juist
  zaterdag 18 juni 2005 @ 10:43:57 #15
64781 bonke
pipo koeie
pi_28039382
bbq aan ( als je in de tuin gaat zitte ) en een zooi kippeveleugeltjes derop gooie
doen het altijd goed op verjaardagen
pies on joe toe
pi_28049748
Bitterballen, mini-kaassoufles, kipnuggets, mini sate'tjes (magnetron), stukje kaas/brie, leverworst en natuurlijk assortie chips en nootjes.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  maandag 20 juni 2005 @ 00:58:50 #17
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28078841
Ik merk juist in mijn vriendenkring de laatste tijd dat iedereen de "interessante" hapjes een beetje zat begint te raken. Tapas, Turkse hapjes en andere "exotische" hapjes is een beetje uit.
Wat laatst bij bij enorm aansloeg waren de "Hollandse tapas", lekkere Nederlandse hapjes waar zorg aan besteed is (en dan bedoel ik niet de frituurpan aan slingeren...).
Droge worst, mooie oude kaas etc. en iedereen was blij
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_28079342
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 18:59 schreef TrenTs het volgende:
Bier. Veel bier.
En niks geen 'zoete witte wijn met ijs voor de vrouwtjes '. Als ze daar over gaan janken moeten ze maar niet komen.
Nou ja zeg... Mooi wel hoor. Waarom niet rekening houden met vrouwen?
  maandag 20 juni 2005 @ 04:46:52 #19
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_28079701
worst en kaas is wel lekker.. Boterhamworst met augurk is ook een goede.. Monchou met dadels is ook fijn.. hollandse nieuwe op roggebrood.. Asperge in ham.. Dreuge worst woar'j iemand met dood kunn houwen..

beetje spieken op andere feestjes is ook een leuke
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_28082133
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 12:30 schreef BobRooney het volgende:
Dadels kopen...bij de AH heb je ze zonder pit...en monchou kaas kopen(schrijf ik het goed zo?) . Snij de dadel open, beetje monchou kaas ertussen, en smullen maar..
die tip wilde ik ook geven. al jaren favoriet bij verjaardagen bij ons thuis
om het afmaken kan je ook een nootje boven op leggen of ingelegde zoete gember

je kan ook sushi maken met gerookte zalm of komkommer. kan je al dagen vantevoren klaar maken en in je koelkast neerzetten. en serveren met een beetje sojasaus

chocolade noten doen het ook altijd goed.

stukjes meloen met ham op een stokje/fruitspiesjes
knapperige rauwe ham met avocado dip (de ham even in een koekenpan bakken tot het knapperig is)
stokbrood/toastjes met lekkere kaasjes en salade
mini sandwiches

lees idd het topic over tapas nog eens door. alles kan je als hapje gebruiken. maar laat aub de blokjes kaas en de plakjes worst achterwege. die worden klef en vies
  maandag 20 juni 2005 @ 11:12:51 #21
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_28083343
Monchou met Bügelchips erg lekker

Of bak een flinke lading zelfgedraaide gehaktballetjes. Lekker kruiden en wat chilisaus als dip ernaast.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  maandag 20 juni 2005 @ 11:14:28 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_28083377
Doppinda's!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 juni 2005 @ 14:44:10 #23
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28089730
crackers en een selectie kazen, stukken komkommer, dipsausjes
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 20 juni 2005 @ 16:03:19 #24
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28092249
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:03 schreef SadKingBilly het volgende:
Bak frikandellen en snij die in stukjes van ongeveer 3 cm. Serveer met mosterd, mayo en curry. Goede vervanger van bitterballen, vrijwel iedereen lust het en snel en makkelijk te maken.
En waarom zou je bitterballen willen vervangen? Die lust ook bijna iedereen

Haal gewoon een paar dozen partysnacks (dus zo'n mix met bitterballen, frikadellen, bamischijfjes , sateballen etc etc), wat kaas, worst en augurk en je zit gebakken. Dat vindt iedereen lekker.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_28136118
Wat wij thuis op verjaardagen regelmatig doen is lekkere verse (niet uit blik!) stukjes ananas
Het is lekker fris en een leuke en gezonde aanvulling op al die warme frituurhapjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')