Nee, dat plak ik er iedere ochtend op en 's avonds voor het slapen gaan haal ik het er weer af.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:37 schreef DjDev het volgende:
OMFG
Dat is toch niet hun echt haar he?
Dan denk ik inderdaad ook tussen de 4 en de 5 maanden in. Inderdaad een lekker gewicht! Daar is niks mis mee, maar hij ziet er ook wel heel lekker uitquote:Op zaterdag 17 december 2005 12:13 schreef Lyssa het volgende:
we hebben Barbabob gewogen, en het is toch echt een flinke knaaphij woog ong. 1100 gram!! volgens een tabel op internet is hij dan 4 tot 5 maanden.
voorlopig hebben we geen ruimte voor een groter hok, en dus geen ruimte om een vriendje erbij te doen, als we een groter hok kwijt kunnen dan komt er alsnog heel snel een vriendje bijquote:Op zondag 18 december 2005 17:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Heeft of krijgt hij nog een vriend(innet)je?
Voor een cavia, moet je dan z'n kooi nemen waarin in de winkel "voor de cavia" opstaat, of is z'n grote konijnenkooi met tralies beter. Deze zijn groter en hoger.. Daar kun je dan nog z'n leuk cavia huisje ofzo inzetten lijkt mij.quote:Op maandag 19 december 2005 10:19 schreef _evenstar_ het volgende:
Als je er een neemt:
grote kooi ( pet's place ben je 30 euro kwijt maar heb je een goede grote kooi)
Ik geef de beestjes een keer perdag cavia brokjesdingetjes met vit c plus drupjes cavi vit
en elke dag krijgen ze een appeltje of een wortek of een strinkje witlof of sperziebonen of bloemkool net wat de post hier schaft en of wat in huis is.
Als bodembedekking gebruik ik zaagsel en verschoon 2 maal de week de kooi.
drinken doen de mijne bij voorkeur uit zo;n drinktuit ipv glazenbakjes.
Daar maken ze alleen een troep van waardoor de boel enorm gaat stinken.
eerst legde ik er erhooi bij maar daarvan ging ze heel veel mwindjes laten en door proberen wanneer ze het kregen en het dus daardoor kwma besloten dit weg te houden.. maar dat verschilt denk ik per caaf want me mams der caaf heeft er geen last van.
Daar had ik inderdaad al gekeken. Is er hierbij de mogelijkheid dat je de kooi en dergelijke er ook bijkrijgt?quote:Op maandag 19 december 2005 10:55 schreef inkie1010 het volgende:
Ymme misschien kan je ook eens kijken bij Stichting Cavia afdeling gelderland. Daar zitten veel caafjes (ook koppeltjes) die een baasje zoeken!
Ik ga morgen even bellen met Tolkamer, dit is nog in de buurd ook van mij.quote:Op maandag 19 december 2005 10:59 schreef inkie1010 het volgende:
Soms hebben ze ook jonkies in de opvang, dus je zou ze natuurlijk kunnen bellen! Of ze kooien erbij doen kan je dan meteen even vragen!
Yup, klopt. Waarschijnlijk ook 1 van de weinige hier die dat overleeft .quote:Op zaterdag 17 december 2005 01:53 schreef Nenootje het volgende:
ParanoidEv is een GuineaLynx forumlid?![]()
Ik heb zelf ook vier van die monsters zitten hier. (Cavia's, geen ParanoidEv's.) Best wel lief, al hou ik ze niet echt als knuffeldier, eerder om ze gewoon leuk te observerenIk post morgen wel eens foto's. (Al zullen sommigen ze wel kennen, van het Grote Cavia Forum e.d.)
Ja, die heb ik, gemengd met beukensnippers. I-de-aal, absorbeert hartstikke goed, geen luchtjes, en minder dan eens in de week verschonen! (Behalve bij stinkerd Benquote:Op maandag 19 december 2005 13:16 schreef Oxymoron het volgende:
Hebben jullie ook kattenkorrels van hout in het hok op de bodem?Ik zag het in het vorige topic op foto's.
Yep, zit daar ook al een aantal jaren (onder de naam PinkBoi). Ik ben alleen niet zo spraakzaam, lees af en toe mee.quote:Op maandag 19 december 2005 11:19 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Yup, klopt. Waarschijnlijk ook 1 van de weinige hier die dat overleeft .Hoezo, jij dan ook? Mooi!
Heb je ook een C&C kooi?
Is ze niet hoor. Ze is best een bitchquote:Op maandag 19 december 2005 09:17 schreef inkie1010 het volgende:
En de 4 caafjes van NenootjeIk vind vooral Tulpje erg lief eruit zien
Die naam ken ik welquote:Op maandag 19 december 2005 16:47 schreef Nenootje het volgende:
[..]
Yep, zit daar ook al een aantal jaren (onder de naam PinkBoi). Ik ben alleen niet zo spraakzaam, lees af en toe mee.
Ik heb een C&C-kooi, maar die is veel te klein naar m'n zinIk ben in een verhuizing een heleboel draadkubussen kwijtgeraakt... Dus nu zitten ze met z'n vieren in een kooi van 3 x 3 die in twee gedeeld is. (Dus 1,5 x 3.) Niet zo groot als ik zou willen (had ooit twee beertjes in een kooi van 5 x 5
), maar nog steeds groter dan een DW-kooi.
Alles op bij de Xenos?quote:Op maandag 19 december 2005 17:04 schreef inkie1010 het volgende:
Ik wou dat ik ergens van die draadkubbussen kon vinden zeg! wat een coole kooi!
Dank je ga gelijk kijken!quote:Op dinsdag 20 december 2005 21:33 schreef inkie1010 het volgende:
http://www.caviastalmuffin.nl zit in Breda
http://www.europeancavieclub.com/index.htm en dan fokkers, krijg je een overzicht!
Hey onze vorige cavia heette Asterixquote:Op woensdag 28 december 2005 19:39 schreef inkie1010 het volgende:
Obelix weegt sinds gisteren voor het eerst meer dan een kilo! 1016 gram
Ben echt trots op hem!!
Pure-Poison wat een lieve caafjes zeg!!
Verder nog even dit: heeft iedereen al gestemd? Tot morgen kan het nog, dus het zou leuk zijn als er nog wat meer stemmen komen: F&F Huisdier van het jaar stemtopic
Ik ben er zelf niet bij.quote:Op donderdag 29 december 2005 17:13 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik zou niet zomaar medicijnen gaan geven als je er zelf bij bent en ze uit zichzelf tam zijn...
ik weet dat ze in goede handen zijn en ze doen het daar erg goedquote:Op donderdag 29 december 2005 21:38 schreef Troeta het volgende:
jeetje evenstar, ik snap niet dat je ze weg kan doen, maar ik wens je wel succes met de bevalling en een fijne kraamtijd.
koekoek
[afbeelding]
Dit is geen hamstertopic, als je op zoeken klikt kom je hier op Centraal: hamsters uit. Overigens heb je een melige sigquote:Op woensdag 4 januari 2006 00:59 schreef DooZjUh het volgende:
Mag mijn hamster hier ookOf is er een speciaal topic voor hamsters
Allereerst respecteer ik je beslissing: het is nooit goed om dieren te houden waar je eigenlijk geen tijd voor hebt met het risico dat je ze ongewild verwaarloosd.quote:Op woensdag 4 januari 2006 00:58 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ik weet dat ze in goede handen zijn en ze doen het daar erg goed.. mijn gezin gaat me voor :y maar dat merk je misschien vanzelf wel ooit
![]()
ik woon in rotterdam en ik weet dat er in ieder geval twee in rotterdam moeten zijn. enkel in winkelcentrum alexandrium heb ik ze nog nooit gezien... ik gaat die in de stad wel eens een bezoekje geven als ik ook in de stad ben een keer...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 21:51 schreef zoeperzazke het volgende:
Ze zijn bij de Xenos te koop onder de noemer opbergrek. Ze hebben ze echter niet in ieder filiaal, dus eerst een belletje plegen voor je ervoor langsgaat is wel de moeite waard (zeker als je niet in de buurt woont). Xenossen kunnen ook van winkel naar een andere winkel versturen, je hoeft er misschien niet al te ver voor te gaan.
Het is ook hier bedoelt voor een grote binnenren. Caaf zit nu elke dag in mijn bed te rennen maar ik wil dat ze ook gewoon op de grond kan rennen met meer ruimte en wat speeltjes enzoquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:32 schreef zoeperzazke het volgende:
In dat geval zijn ook de bekende binnenrennetjes geschikt. Die kun je bij veel DW's kopen of bestellen, ook zie ik ze vaak bij de Welkoop/Boerenbont liggen. Ik heb hier een wat oudere foto voor je:
[afbeelding]
De rekjes bestaan uit 8 delen. Bij mij (ik ben niet zo heel secuur) gaan ze snel los, maar een tieripje (tie wrap... weet ik veel hoe je t schrijft) doet wonderen. Jammer wel is de prijs, ze kosten 15 euro per setje ongeveer, maargoed, je haalt het er wel uit want je hebt er lang plezier van.
Sommige cavia's kunnen er wel overheen springen, maar als ze daar geen reden toe hebben zullen ze het niet zo snel doen en als ze bijna tegen een muur aanstaan zullen ze er sowieso niet toe geneigd zijn. Ik heb het iig nog nooit meegemaakt.
net zo snel als andere dierenquote:Op woensdag 4 januari 2006 22:22 schreef -Guppie- het volgende:
bijten cavia's snel trouwens??
Wel minder, cavia's bijten niet zo snel, maar zorg dat je handen niet naar eten (groenvoer etc.) ruiken, anders kan er verwarring ontstaan.quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:22 schreef -Guppie- het volgende:
bijten cavia's snel trouwens??
Leest u eerst even in... http://www.guinealynx.info/quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:21 schreef -Guppie- het volgende:
Ik ga vrijdag mijn cavia's kopen...
heb nog nooit cavia's gehad..
http://members.lycos.nl/caviastalhummeltje/hpbimg/Diego.JPG
http://members.lycos.nl/caviastalhummeltje/hpbimg/indianhe.bmp
dit zijn ze...wel leuk he !!
Hmmm, dan durf ik dat toch niet aan, want die van mij eten ook van het vloerkleed alsof het gras is.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:47 schreef zoeperzazke het volgende:
Hm, de plaids zijn niet van echt fleece schiet me ineens te binnen. Aan echt fleece wordt inderdaad best veel geknabbeld, maar het wordt zelden opgegeten. Toch zou ik zelf, zeker als je je caafs onbeheerd achter wilt laten, kiezen voor een gladdere ondergrond. Uit de plaids van de Xenos die ik noemde willen ze wel een draden trekken, maar dat kun je met veel goede wil wel afleren (iedere keer een hard geluid maken als een caaf het doet).
Mijn Kookai bijt als een debiel in haar eigen pootje als ik haar nageltjes knip (stress?) en soms bijt ze zachtjes in je vinger om die te onderzoeken op eetbaarheid.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:20 schreef Troeta het volgende:
Shaggy van mij bijt trouwens wel, bij het nageltjes knippen, of als die aan m'n hand ruikt, of als ik hem oppak wanneer hij geen zin heeft.
Of soms is die gewoon sjaggerijnig
Maar verder is het een schat hoor, hij kan uren bij me liggen slapen of hij rent naar me toe op de grond.![]()
Guppie, ze zijn hartstikkelief, maar ik moet je wel iets vertellen over... Indianhe? De laatste in ieder geval.quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:21 schreef -Guppie- het volgende:
Ik ga vrijdag mijn cavia's kopen...
heb nog nooit cavia's gehad..
http://members.lycos.nl/caviastalhummeltje/hpbimg/Diego.JPG
http://members.lycos.nl/caviastalhummeltje/hpbimg/indianhe.bmp
dit zijn ze...wel leuk he !!
Hm, dat vind ik wel meevallen, maar het verschilt ook per cavia. Maar ratten bungelen voor j e het weer aan je vinger (liefst rondom je ring geklemd), cavia's zullen, zolang ze daar geen reden toe hebben, niet snel bijten. Wel kun je soms hun tandjes voelen, waarmee ze over je vingers schrapen (dus niet doorbijten). Dit is heel lief bedoeld, caafs doen dit namelijk ook bij elkaar als soort 'vachtverzorging', en ze denken dat dat bij ons ook zo werkt. Ze weten niet dat wij geen laagje haar hebben en het voor ons iets pijnlijker aan kan voelen, maar ze bedoelen het niet kwaad.quote:
Waarom daar? Zo support je een fokker die moedwillig zieke cavia's op de wereld zet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:14 schreef -Guppie- het volgende:
Ik zal ze evengoed wel kopen,maar het is niet zo'n leuk vooruitzicht
Jawel, je stond toch op het punt ze te kopen of ben ik nou mis?quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:02 schreef -Guppie- het volgende:
maar het is toch niet zeker dat deze dat ook hebben of krijgen ?
Dierenwinkel-ratten misschien ja... Maar ratten die bij een rattery vandaan komen en vanaf dag 1 opgepakt zijn bijten vrijwel nooit (per ongeluk ja, of als er wat mis is in hun hoofd). Koop je ratten dus bij een goede rattery of opvangquote:Op donderdag 5 januari 2006 07:54 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Hm, dat vind ik wel meevallen, maar het verschilt ook per cavia. Maar ratten bungelen voor j e het weer aan je vinger (liefst rondom je ring geklemd), cavia's zullen, zolang ze daar geen reden toe hebben, niet snel bijten.
Ja tuurlijk valt het wel mee, maar ze zullen je net zosnel bijten als een ander dier, het zal vooral aan zijn/haar karakter liggen, en wat je met je cavia uitspookt, als je te weinig aandacht geeft, zullen ze sneller bijten dan anders bv, of raar druk doet. En 'vergissen' valt natuurlijk niet onder bijtenquote:Op donderdag 5 januari 2006 07:54 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Hm, dat vind ik wel meevallen, maar het verschilt ook per cavia. Maar ratten bungelen voor j e het weer aan je vinger (liefst rondom je ring geklemd), cavia's zullen, zolang ze daar geen reden toe hebben, niet snel bijten. Wel kun je soms hun tandjes voelen, waarmee ze over je vingers schrapen (dus niet doorbijten). Dit is heel lief bedoeld, caafs doen dit namelijk ook bij elkaar als soort 'vachtverzorging', en ze denken dat dat bij ons ook zo werkt. Ze weten niet dat wij geen laagje haar hebben en het voor ons iets pijnlijker aan kan voelen, maar ze bedoelen het niet kwaad.
Pas als je ze flink irriteert of een klein stukje wortel in je hand houdt en ze vergissen zichzullen ze gaan bijten.
Excusesquote:Op donderdag 5 januari 2006 18:02 schreef Nenootje het volgende:
[..]
Dierenwinkel-ratten misschien ja... Maar ratten die bij een rattery vandaan komen en vanaf dag 1 opgepakt zijn bijten vrijwel nooit (per ongeluk ja, of als er wat mis is in hun hoofd). Koop je ratten dus bij een goede rattery of opvang(Subtiel even tussendoor.)
Ik heb een city caddy gekocht bij de DW, wel ietwat prijzig maar erg handig omdat ie van bovenaf open kan. Het is eigenlijk voor katten, maar prima voor 2 (grotere) caafs. Toen de caafjes nog klein waren had ik een kleiner reisbakje van Ferplast.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:53 schreef -Guppie- het volgende:
Nee heb nog geen foto's.... 13-1 ga ik ze ophalen..dus volgend weekend heb ik foto's van mijn nieuwe cavia's.
Het zijn 2 Shelty beertjes.
Hoe kan ik ze het best vervoeren ??
Die mensen wonen niet echt om de hoek waar ik ze ga kopen
Ik vraag me nogsteeds af of je behalve het ras ook de nuttige informatie over cavia's gelezen hebt. Voer, de grootte van de kooi, wat ze wel en niet mogen..?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:53 schreef -Guppie- het volgende:
Nee heb nog geen foto's.... 13-1 ga ik ze ophalen..dus volgend weekend heb ik foto's van mijn nieuwe cavia's.
Het zijn 2 Shelty beertjes.
Hoe kan ik ze het best vervoeren ??
Die mensen wonen niet echt om de hoek waar ik ze ga kopen
Geen idee, ik ken je persoonlijk niet.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:24 schreef -Guppie- het volgende:
denk je dat ik achterlijk ben ofzo
Gelukkig, er worden namelijk heel veel kooien als 'caviakooi' bestempeld terwijl ze 50x35 zijn ofzo.. 100x50 is echt de minimale maat.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:22 schreef -Guppie- het volgende:
nee ga geen ruzie maken in een caviatopiczal wel heel triest zijn haha
en ik heb een hele grote kooi met alles er op en er aan op het oog,dus komt goed!
Spannend, ik ben heeeel erg benieuwd naar ze! Heb je al namen?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:33 schreef -Guppie- het volgende:
ik kijk wel even of ik zoiets kan lenen van iemand bedankt voor de tips
nee het zijn 2 jonge beertjes..
Wat een schatje,zo'n wit bolletje.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:30 schreef -Guppie- het volgende:
die is ook wit,maar heeft lichtbruine vlekken en iets korter haar als die andere.
laten jullie je cavia's gewoon rondlopen in de woon/slaapkamer ?
Of knagen ze aan alle snoeren enzo
?
Ik zelf heb 2 kanten van de city caddy afgeplakt met theedoekstof (gewoon kapotgeknipt!) zodat het niet tochtquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:31 schreef Troeta het volgende:
Inderdaad het reisboxje beschermen met een handdoek of een jas.
Het is nu erg koud en van de tocht worden ze zo snel ziek.
Veel plezier met je caafjes, ben benieuwd naar de foto's.
Zijn het 2 vrouwtjes?
Ik laat ze niet echt helemaal loslopen. Ik gebruik zo'n hekjes-rennetje zoals zoeperzazke die al liet zien, en dan 2 setjes aan elkaar! Lekker groot!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:30 schreef -Guppie- het volgende:
die is ook wit,maar heeft lichtbruine vlekken en iets korter haar als die andere.
laten jullie je cavia's gewoon rondlopen in de woon/slaapkamer ?
Of knagen ze aan alle snoeren enzo
De linkse?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:37 schreef Beaudien het volgende:
Zoeper, Zoeper, wat heb je weer het hoogste woord!!![]()
![]()
Ik plaats een foto en jij raadt wie ik ben, goed????
[afbeelding]
Ehm, Lotje? Aan je nickname te zien?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:37 schreef Beaudien het volgende:
Ik plaats een foto en jij raadt wie ik ben, goed????
Voor hoeveel caafs? Officieel mogen er hier 4 a 5 inquote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:51 schreef Oxymoron het volgende:
Ik wil een nieuw hok kopen: 140 x 71,5 x 48 cm is dat goed?
Voor 2.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:26 schreef zoeperzazke het volgende:
Voor hoeveel caafs? Officieel mogen er hier 4 a 5 in
ikheb hiervoor wel twee beertjes vanaf jongs af aan bij elkaar gehad maar die zijn na een jaar ongeveer in twee verschillende hokken gegaan omdat de ene de ander zat te treiteren en echt alleen maar zat aan te vallen en te bijten. De ander was juist helemaal geen vechtbeestje dus die beet ook niet terug en de eerste de beste keerdat ze echt gevecht hadden kwam ik thuis van school en was het oortje er half af gebeten...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:14 schreef zoeperzazke het volgende:
Twee jonge beertjes:
Gaat vaak in het begin goed: kan op latere leeftijd nog wel gaan vechten om de rangorde te bepalen.
Een oud en een jong zeugje
Er wordt gezegd dat het vaak goed gaat maar mijn eigen ervaring is dat de jongere caaf erg afgesnauwd wordt. Er is echter geen vechten bij gekomen, het is gewoon de rangorde. Zolang er geen bloed vloeit gaat kun je ze prima samen laten zitten. Soms kan de oudere caaf zich ook ontpoppen als een echte mama voor het kleintje.
Dit zijn ongeveer de standaard richtlijnen, maar uitzonderingen vind je overal. Over het algemeen geldt dus gewoon: lekker samenzetten, zolang er geen gewonden vallen zo houden. Dreigen, sproeien, klappertanden en elkaar berijden moet je gewoon laten gebeuren, dat heeft allemaal met de rangorde te maken. is die eenmaal bepaald, gaat het er rustiger aan toe, totdat een 'lagere' caaf hogerop wil komen omdat hij/zij bv ouder is geworden.
Aan het verhaal over wat de castratie met ene beer doet, niets aan toe te voegen, klopt helemaalquote:Op zondag 8 januari 2006 03:50 schreef Nenootje het volgende:
De kosten van een castratie verschillen van dierenarts tot dierenarts, maar over het algemeen is het tussen de ¤30 en ¤50. Ik weet niet precies wat de eisen zijn, ik geloof 6 maanden oud en 800 gram?? Na de castratie zijn ze nog een aantal weken vruchtbaar, dus je kan niet meteen de zeugjes er bij zetten.
wat is dat?quote:Op zondag 8 januari 2006 11:48 schreef Oxymoron het volgende:
Mogen cavia's rucola?
Heeeeee, goed geraden!! Maar die zak over jouw hoofd herken ik ook, hoor!!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:14 schreef Uiruru het volgende:
Duidelijk Lotje. Die amerikaans gekruinde dikke dame herken ik uiteraard want dat is een prachtcavia in mijn ogen.
quote:Op zondag 8 januari 2006 21:48 schreef Beaudien het volgende:
[..]
Heeeeee, goed geraden!! Maar die zak over jouw hoofd herken ik ook, hoor!!![]()
Ow wat heerlijk...en dat smoeltje van Owen,om op te vretenquote:Op zondag 8 januari 2006 14:47 schreef zoeperzazke het volgende:
Laat ik jullie eens verwennen met een nieuwe blingbling shoot (had een nieuw stofje gekocht)
Allereerst: Qwerty!
[afbeelding]
[afbeelding]
Zwangere dame Jewel:
[afbeelding]
[afbeelding]
En haar papa Owen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Iwietje:
[afbeelding]
[afbeelding]
En lieverd ibi:
[afbeelding]
[afbeelding]
en kunnen we je feliciteren ?quote:Op maandag 9 januari 2006 09:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Jewel loopt met volledige ontsluiting rond... Sinds gisteravond... Ze snapt alleen zelf nog niet helemaal wat ze ermee aan moetMaargoed, het wordt nu dus wel heeeel spannend!
dat heeft Zoeper me laatst uitgelegd, het heeft iig niet met de geslachtsdelen te makenquote:Op maandag 9 januari 2006 14:45 schreef Nonneke het volgende:
hele stomme vraag misschien.....maar hoe zie je dat je cavia volledige ontsluiting heeft dan ?![]()
mjah ik kon me ook al niks voorstellen bij hoe je dat kon zien aan de geslachtsdelenquote:Op maandag 9 januari 2006 15:48 schreef Lyssa het volgende:
[..]
dat heeft Zoeper me laatst uitgelegd, het heeft iig niet met de geslachtsdelen te makenje gaat met je vinger over de ruggengraat en dan vlak boven t poepertje moet je voelen, bij een gewone cavia voel je daar maar 1 botje, bij een cavia met ontsluiting voel je er twee met een kleine ruimte er tussen en bij volledige ontsluiting is die ruimte ongeveer een vingertopje
![]()
Ah stom heb um net gevoerd enzoquote:Op maandag 9 januari 2006 17:24 schreef inkie1010 het volgende:
Heee Nonneke doe je weer een keer een Asterixje
Asterixjequote:Op maandag 9 januari 2006 17:33 schreef Nonneke het volgende:
Tot die tijd nog even een oude
[afbeelding]
Ja gaat lekker met um, hij is lekker baldadig, uitdagen enzo, Oma beetje pesten, hij heeft ook helemaal geen last gehad met oud en nieuw, niet gestressed eruit gekomen ofzo, gewoon lekker zichzelf lekker druk en enthousiast en lekker je hok slopen want das vet cool !!quote:Op maandag 9 januari 2006 17:54 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Asterixje![]()
hij doet het echt goed he!!
Op de markt hier heb je 2 kilo voor een euroquote:Op maandag 9 januari 2006 17:53 schreef Nonneke het volgende:
![]()
![]()
Ohw ik zag trouwens dat bij de AH in de Hamsterûûûûûh de paprika's in de aanbieding waren, van die 3 in een zakje, voor 1 euro![]()
stuur die beste man eens hier heen dan !quote:Op maandag 9 januari 2006 18:27 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Op de markt hier heb je 2 kilo voor een euro![]()
De eerste paar keer dat ik ze een aardbei gaf was hetquote:Op maandag 9 januari 2006 18:40 schreef inkie1010 het volgende:
Hehehe Obelix en Idefix hebben net wat banaan gekregen, Obelix is er helemaal gek op maar Idefix snapte er helemaaaaal niks van!!
Jammer. Het lijke me erg mooie beestjes die er uit gaan komen. Aan de foto's van mama te zienquote:Op woensdag 11 januari 2006 17:07 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik denk dat ze al gereserveerd zijn... ik wil een dame, de fokster een heer en een dame, nog een reservering voor een heer en dan heb ik nog twee mensen op de wachtlijst
jouw cavias zijn behoorlijk levendig!!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 10:46 schreef zoeperzazke het volgende:
Geef ze maar een lekkere dot hooi en een stapelt andijvie, dan kunnen ze op hun gemakje lekker wennen aan hun omgeving. En inderdaad, rustig tegen ze praten en aan je laten wennen, komt helemaal goed!
dat is meestal positiefquote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:19 schreef -Guppie- het volgende:
als ze me zien doen ze alleen maar een heel hard prrrrrrrrrrrrrrr geluid
maar ik zal ze zo eens wat lekkers geven
Je filmpje doet t niet bij mij, heb je ook nog een foto van idefix?quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:57 schreef inkie1010 het volgende:
Obelix en Idefix Prrtukje Woekiewoekie eten andijvie FILMPJE!
Ik heb nog geen nieuwe foto's gemaakt!! Zal zo eens kijkenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Je filmpje doet t niet bij mij, heb je ook nog een foto van idefix?
Het zijn roodbonte rex cavia's.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 16:12 schreef inkie1010 het volgende:
Wat een mooie caafjesVertel er eens wat meer over!
Een bonte borstel, wat lief !quote:
Ik heb ook een roodbonte rex gehadquote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:34 schreef Amstaf het volgende:
[..]
Het zijn roodbonte rex cavia's.
En superlief!!!
Ik heb zo nu en dan een nestje jongen, dus als je interesse hebt. . . . . . .
Ik denk dattie zwart- en rood of zalm-schimmel isquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Een bonte borstel, wat lief !
Whehe, ik bedoelde eigenlijk wat een bonte kleuren, maar ik was vergeten dat bont ook een aftekening kan zijnquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:03 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ik denk dattie zwart- en rood of zalm-schimmel isWat in dit geval trouwens een rasnaam is, geen ziekte
Je cavia krijgt jongen? Wat ruig!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:08 schreef zoeperzazke het volgende:
hou op... dag 70 en nog steeds niets (68 is normaal)... pffff.... het wordt denk ik toch een vierling, ze weegt nu 1420 gram, ze is al 460 gram aangekomen...
Dat is dus onzin hè,quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:43 schreef zoeperzazke het volgende:
Tuurlijk komt dat goed. Je weet nooit precies hoe de diertjes eerst behandeld zijn, aangezien ze al wat ouder zijn. Als ze bij een fokker vandaan komen kun je ervan uit gaan dat de diertjes sowieso niet veel geknuffeld zijn, omdat de meeste fokkers daar gewoon geen tijd voor hebben. (Iedere dag 30 caafs een half uurtje knuffelen... hm...)
Zal ook heel erg verschillen per stal (weet niet of jij een stal hebt of voor de fun afentoe een nestje), ik heb mn cavia's ook allemaal van stallen, en waren in het begin ook goed op te tillen enzo (omdat ze buiten in de ren zitten pak ik ze toch niet elke dag op, soms alleen met kooi verschonen)quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:59 schreef Amstaf het volgende:
[..]
Dat is dus onzin hè,
Mijn jonge cavia's zijn altijd heel erg tam, ik krijg altijd complimenten van mensen die bij mij jonge caafjes kopen dat ze al zo tam zijn en helemaal niet bang.
Ik weeg de kleintjes bijna iedere dag en onderzoek dan of ze geen schurft hebben of iets dergelijks.
Dus ze zijn wel degelijk veel in handen geweest voor ze verkocht worden.
Ook al mijn volwassen cavia's zijn tam. Ik hoef ze nooit achterna te jagen als ik ze wil pakken, ze tillen zelf hun buikje op als ik met mijn hand aankom.
Maar ik verschoon ze dan ook om de twee dagen, dus heb ze zowiezo veel in handen.
Het is heus wel zo dat caafje sbij stalletjes veel in handen worden genomen, natuurlijk.. Zeker als je showdieren hebt die schuw zijn moet je er veel tij din steken om ze rustig te krijgen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:59 schreef Amstaf het volgende:
Dat is dus onzin hè,
Ja, ik heb een stalletje.quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:28 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Zal ook heel erg verschillen per stal (weet niet of jij een stal hebt of voor de fun afentoe een nestje), ik heb mn cavia's ook allemaal van stallen, en waren in het begin ook goed op te tillen enzo (omdat ze buiten in de ren zitten pak ik ze toch niet elke dag op, soms alleen met kooi verschonen)
Ligt er denk ik maar net aan hoe druk je ermee bezig wilt zijn als 'fokker'
Ik zou het niet erg vinden om die taak op me te nemenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:43 schreef zoeperzazke het volgende:
(Iedere dag 30 caafs een half uurtje knuffelen... hm...)
Ja een raar jongetje is het, maar er is weer rode paprika, misschien valtie daarmee te lijmenquote:Op donderdag 19 januari 2006 20:07 schreef inkie1010 het volgende:
Hahahaha Asterix waar ben je noouuu![]()
Maar wat ik zie is
Dank je wel voor je tips.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 07:15 schreef zoeperzazke het volgende:
Haal je het wel weg met gekookt afgekoeld water?
Slecht eten heeft trouwens vaak niet te maken met de oogjes, of er moet echt iets heel kwalijks aan de hand zijn waardoor haar eetlust belemmerd wordt. Ik raad je toch aan om daar even door de DA naar te laten kijken, het zouden best haar kiesjes kunnen zijn!
Bijvoeren kun je trouwens beter met Olvarit wortelhapje, Brinta met water of met Science Recovery (bij de DA verkrijgbaar) doen, in plaat svan met groenvoer. In groenvoer zit niet voldoende om helemaal op te kunnen teren. En zorg dat ze hooi blijft eten/
Verder is het een ontzettend mooid ametje zo te zien! Geef haar maar een dikke knuf!
Wat superliefquote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:08 schreef zoeperzazke het volgende:
Ohja, ik heb nog een heel lief filmpje van de baby's die in de flat popcornen:
www.zoeperzazke.nl/cavia/babys/babylief.avi
Ik heb echt zo de neiging om vandaag nog cavia's te halenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:08 schreef zoeperzazke het volgende:
Ohja, ik heb nog een heel lief filmpje van de baby's die in de flat popcornen:
www.zoeperzazke.nl/cavia/babys/babylief.avi
Ze krijgen net zulk haar als mama Jewelquote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:53 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Wat superlief![]()
Krijgen ze trouwens net zo'n lang kapsel als mama,of blijft het van dat borstelhaar? Ik weet nooit hoe je dat kan zien bij baby-caafjes wat voor kapsel ze krijgen.
Precies, maar op deze leeftijd kun je zoiets inderdaad nog niet zeggen. Nu kun je het wel vaak herleiden aan het model (twee grote kruinen op hun kont), maar het kan, als het een vuilnisbakkencaaf geweest zou zijn, evengoed kort blijvenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:03 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Ze krijgen net zulk haar als mama Jewel![]()
Vrijdag even contact gehad met de dierenzaak, en even overlegd.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 08:28 schreef PPL het volgende:
[..]
Dank je wel voor je tips, zoeperzazke.
Ik zal het zeker even meenemen.
Vooral je opmerkingen over het bijvoeren zijn nieuw voor me, doch zeer waardevol.
Ik zl vanmiddag na het werk even een potje Olvarit gaan halen.
Die knuf komt wel goed
Dan wordt het tijd dat die dierenarts een ander beroep gaat uitoefenen.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:03 schreef MrDoegewoon het volgende:
Hooi is volgens de dierenarts niet nodig, klein plukje kan natuurlijk af en toe. Daarnaast is ie net verschoond en moest ik z'n bakje nog vullen, en raam, welk raam?
Och jeetje.... sterkte met de caafjesquote:Op maandag 23 januari 2006 17:57 schreef gateway het volgende:
hmmzz, zal ook een sfoto's zoeken van de cavia's van me vriendin...
(gf zit nu nog bij de dierenarts met 2 cavia's.... de een kerngezond, de ander een ontsteking aan de eierstokken en baarmoeder.....) Het mannetje (de derde cavia die ze heeft) die zit hier bij mij, en die heeft alleen een rare bult op zun rug, en ze weten niet of het een goed of kwaadaardige tumor is...)
Gaat lekker.....
Zit bij mij in het voerquote:Op maandag 23 januari 2006 18:07 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd dat die dierenarts een ander beroep gaat uitoefenen.
Hooi moet altijd aanwezig zijn voor de cavia dat hebben ze nodig voor hun spijsvertering!!!
Daar moet je dus al helemaaaal niet naar luisteren.... want die weten er over het algemeen helemaal niets vanaf. En die paar plukjes hooi in het voer zijn echt niet genoeg........ Bovendien kan je je cavia ook wel verwennen met een beetje hooi om lekker in te liggen ofzo...quote:Op maandag 23 januari 2006 18:08 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Zit bij mij in het voer
En ik vergis me trouwens, het was de verkoper van de dierenwinkel.. Ben toen gestopt met hooi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |