Waarom daar? Zo support je een fokker die moedwillig zieke cavia's op de wereld zet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:14 schreef -Guppie- het volgende:
Ik zal ze evengoed wel kopen,maar het is niet zo'n leuk vooruitzicht
Jawel, je stond toch op het punt ze te kopen of ben ik nou mis?quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:02 schreef -Guppie- het volgende:
maar het is toch niet zeker dat deze dat ook hebben of krijgen ?
Dierenwinkel-ratten misschien ja... Maar ratten die bij een rattery vandaan komen en vanaf dag 1 opgepakt zijn bijten vrijwel nooit (per ongeluk ja, of als er wat mis is in hun hoofd). Koop je ratten dus bij een goede rattery of opvangquote:Op donderdag 5 januari 2006 07:54 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Hm, dat vind ik wel meevallen, maar het verschilt ook per cavia. Maar ratten bungelen voor j e het weer aan je vinger (liefst rondom je ring geklemd), cavia's zullen, zolang ze daar geen reden toe hebben, niet snel bijten.
Ja tuurlijk valt het wel mee, maar ze zullen je net zosnel bijten als een ander dier, het zal vooral aan zijn/haar karakter liggen, en wat je met je cavia uitspookt, als je te weinig aandacht geeft, zullen ze sneller bijten dan anders bv, of raar druk doet. En 'vergissen' valt natuurlijk niet onder bijtenquote:Op donderdag 5 januari 2006 07:54 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Hm, dat vind ik wel meevallen, maar het verschilt ook per cavia. Maar ratten bungelen voor j e het weer aan je vinger (liefst rondom je ring geklemd), cavia's zullen, zolang ze daar geen reden toe hebben, niet snel bijten. Wel kun je soms hun tandjes voelen, waarmee ze over je vingers schrapen (dus niet doorbijten). Dit is heel lief bedoeld, caafs doen dit namelijk ook bij elkaar als soort 'vachtverzorging', en ze denken dat dat bij ons ook zo werkt. Ze weten niet dat wij geen laagje haar hebben en het voor ons iets pijnlijker aan kan voelen, maar ze bedoelen het niet kwaad.
Pas als je ze flink irriteert of een klein stukje wortel in je hand houdt en ze vergissen zichzullen ze gaan bijten.
Excusesquote:Op donderdag 5 januari 2006 18:02 schreef Nenootje het volgende:
[..]
Dierenwinkel-ratten misschien ja... Maar ratten die bij een rattery vandaan komen en vanaf dag 1 opgepakt zijn bijten vrijwel nooit (per ongeluk ja, of als er wat mis is in hun hoofd). Koop je ratten dus bij een goede rattery of opvang(Subtiel even tussendoor.)
Ik heb een city caddy gekocht bij de DW, wel ietwat prijzig maar erg handig omdat ie van bovenaf open kan. Het is eigenlijk voor katten, maar prima voor 2 (grotere) caafs. Toen de caafjes nog klein waren had ik een kleiner reisbakje van Ferplast.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:53 schreef -Guppie- het volgende:
Nee heb nog geen foto's.... 13-1 ga ik ze ophalen..dus volgend weekend heb ik foto's van mijn nieuwe cavia's.
Het zijn 2 Shelty beertjes.
Hoe kan ik ze het best vervoeren ??
Die mensen wonen niet echt om de hoek waar ik ze ga kopen
Ik vraag me nogsteeds af of je behalve het ras ook de nuttige informatie over cavia's gelezen hebt. Voer, de grootte van de kooi, wat ze wel en niet mogen..?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:53 schreef -Guppie- het volgende:
Nee heb nog geen foto's.... 13-1 ga ik ze ophalen..dus volgend weekend heb ik foto's van mijn nieuwe cavia's.
Het zijn 2 Shelty beertjes.
Hoe kan ik ze het best vervoeren ??
Die mensen wonen niet echt om de hoek waar ik ze ga kopen
Geen idee, ik ken je persoonlijk niet.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:24 schreef -Guppie- het volgende:
denk je dat ik achterlijk ben ofzo
Gelukkig, er worden namelijk heel veel kooien als 'caviakooi' bestempeld terwijl ze 50x35 zijn ofzo.. 100x50 is echt de minimale maat.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:22 schreef -Guppie- het volgende:
nee ga geen ruzie maken in een caviatopiczal wel heel triest zijn haha
en ik heb een hele grote kooi met alles er op en er aan op het oog,dus komt goed!
Spannend, ik ben heeeel erg benieuwd naar ze! Heb je al namen?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:33 schreef -Guppie- het volgende:
ik kijk wel even of ik zoiets kan lenen van iemand bedankt voor de tips
nee het zijn 2 jonge beertjes..
Wat een schatje,zo'n wit bolletje.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:30 schreef -Guppie- het volgende:
die is ook wit,maar heeft lichtbruine vlekken en iets korter haar als die andere.
laten jullie je cavia's gewoon rondlopen in de woon/slaapkamer ?
Of knagen ze aan alle snoeren enzo
?
Ik zelf heb 2 kanten van de city caddy afgeplakt met theedoekstof (gewoon kapotgeknipt!) zodat het niet tochtquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:31 schreef Troeta het volgende:
Inderdaad het reisboxje beschermen met een handdoek of een jas.
Het is nu erg koud en van de tocht worden ze zo snel ziek.
Veel plezier met je caafjes, ben benieuwd naar de foto's.
Zijn het 2 vrouwtjes?
Ik laat ze niet echt helemaal loslopen. Ik gebruik zo'n hekjes-rennetje zoals zoeperzazke die al liet zien, en dan 2 setjes aan elkaar! Lekker groot!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:30 schreef -Guppie- het volgende:
die is ook wit,maar heeft lichtbruine vlekken en iets korter haar als die andere.
laten jullie je cavia's gewoon rondlopen in de woon/slaapkamer ?
Of knagen ze aan alle snoeren enzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |