Tuurlijk komt dat goed. Je weet nooit precies hoe de diertjes eerst behandeld zijn, aangezien ze al wat ouder zijn. Als ze bij een fokker vandaan komen kun je ervan uit gaan dat de diertjes sowieso niet veel geknuffeld zijn, omdat de meeste fokkers daar gewoon geen tijd voor hebben. (Iedere dag 30 caafs een half uurtje knuffelen... hm...)
Een cavia vertrouwd laten raken aan jou en de omgeving kan tijd kosten. Soms heb je een lekkere sul die álles best vindt, maar ik heb ook eens twee caafjes opgevangen die zó bang waren, zó bang... ook als ik niet thuis was verroerden ze zich niet en dan vond ik als ik na een uur of 5 terug thuis kwam een rits keutels en een grote plas achter hun kontjes, geen milimeter verschoven...
Dat kost dus gewoon tijd.
Zorg dat je kooi niet op de grond staat en niet in de loop, dit laat de diertjes mees schrikken en is dus niet zo geschikt. En verder: iedere dag een keertje oppakken, kroelen, zachtejs toespreken, gewoon lekker tegen ze praten zodat ze aan je stem kunnen wennen... geef het tijd, van een paar weken tot een paar maanden, maar 9 van de 10 keer komt het helemaal goed
I had a signature once. It was awful.