abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33919888
Donderdag pas? Aaaargh ik word gek Ik ga al 's nachts een keertje extra mijn bed uit om te kijken en kan 's ochtends de slaap niet meer vatten, daar gaat mijn nachtrust!

Mijn eigen gok?

3 kleintjes, 2 dames en 1 beer. En ze worden ergens in de loop van morgenochtend geboren.

Hou er overigens rekening mee dat 11 tot 22 januari haar volledige uitgerekende periode is, maar aan jewels lichaam te merken gok ik dat t echt vroeg zal zijn...
I had a signature once. It was awful.
pi_33942874
Als je nou een jonkie hebt, die je zelf niet wilt houden. Biedt ik mij graag aan.
Vind het zulke schatten.
En heb momenteel 3 beesten, kan er best nog 1 bij. Of nog meer.
pi_33943062
Ik denk dat ze al gereserveerd zijn... ik wil een dame, de fokster een heer en een dame, nog een reservering voor een heer en dan heb ik nog twee mensen op de wachtlijst
pi_33943087
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 17:07 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik denk dat ze al gereserveerd zijn... ik wil een dame, de fokster een heer en een dame, nog een reservering voor een heer en dan heb ik nog twee mensen op de wachtlijst
Jammer. Het lijke me erg mooie beestjes die er uit gaan komen. Aan de foto's van mama te zien
pi_33943260
Haha, ja, mooi zullen ze zeker zijn... Ik wou dat ik het al wist, ik kan écht niet meer wachten, pffff....
pi_34019917
Nog steeds niets... zucht...
pi_34023310
Wat ongelooflijk spannend he!! gaat het nog wel zaz?
pi_34024524
maikuuul heeft ook een cavia, kijk in zn fotoboek
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_34024603
AAh plaats hier even een plaatje
pi_34025021
nee moet je naar maikuuuuls fotoboek gaan fotoboek.fok.nl/Maikuuul
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_34027684
Zo doen dan?

Wat een schatje
pi_34027774
Jaaaaa lief, zn nageltjes worden bijgehoude, je ziet alleen dat er niet zo heel veel megespeeld wordt, zn haren zien er niet zo netjes uit, onze cavia kijkt nu mee tv
pi_34040975
Nou mijn cavia's heb ik gisteravond opgehaald om 23.00 waren we thuis,maar ze hebben 2 uur in een niet al te grote kartonnen doos gezeten in de auto..
Misschien moet ik ze vandaag nog maar even met rust laten ? Ze zijn best wel bang en gestresst
pi_34041212
Inderdaad slim om ze de eerste dagen een beetje met rust te laten, wel een beetje tegen ze praten zodat ze gewend aan je stem raken. Na 1 dag rust kan je ze voorzichtig eens oppakken en tegen je aan houden. Op www.degrotecavia.nl staan ook allerlei tips over hoe je je cavia tam kunt maken!
pi_34041251
bedankt voor de link,ik ga meteen even kijken
pi_34041521
Geef ze maar een lekkere dot hooi en een stapelt andijvie, dan kunnen ze op hun gemakje lekker wennen aan hun omgeving. En inderdaad, rustig tegen ze praten en aan je laten wennen, komt helemaal goed!
pi_34041717
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 10:46 schreef zoeperzazke het volgende:
Geef ze maar een lekkere dot hooi en een stapelt andijvie, dan kunnen ze op hun gemakje lekker wennen aan hun omgeving. En inderdaad, rustig tegen ze praten en aan je laten wennen, komt helemaal goed!
jouw cavias zijn behoorlijk levendig!!
pi_34041958
als ze me zien doen ze alleen maar een heel hard prrrrrrrrrrrrrrr geluid

maar ik zal ze zo eens wat lekkers geven
pi_34041971
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 11:19 schreef -Guppie- het volgende:
als ze me zien doen ze alleen maar een heel hard prrrrrrrrrrrrrrr geluid

maar ik zal ze zo eens wat lekkers geven
dat is meestal positief
pi_34043276
Bij mij maken ze dat Prrrr geluid vaak als ze zich ergens aan irriteren heb ik juist het idee! Bijvoorbeeld aan een bepaald geluid. Of als ze indruk op elkaar maken
pi_34043369
ik vond dit net http://groups.msn.com/HuizeCaafs/caviageluiden1.msnw

het lijkt toch het meeste op angst hoe het klinkt bij hun

maar ja is ook wel te verwachten...hoop dat ze snel op hun gemak zijn
pi_34044454
Toen ik Obelix net had samen met zijn broertje ollie duurde het een dikke week voordat ze niet van elk geluidje meer de hele kooi door rende. Het heeft dus even ze tijd nodig! Obelix is nu echt nergens meer bang voor en kan ook door iedereen opgepakt worden Kleine idefix is ook nog vrij wild
pi_34045871
quote:
Je filmpje doet t niet bij mij, heb je ook nog een foto van idefix?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_34045899
Je hebt 3 soorten prrr's:

de hitsige prrrr: deze prrrrrr wordt vooral geproduceerd door beertjes als ze dus ergens zin in hebben, gaat gepaard met wiebelkonten. Een hele harde duidelijke prrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

De geïrriteerde prrr: een kort prrrrr'tje, vaak als ze een geluid horen wat niet fijn klinkt zoals een rammelende sleutelbos.

De genotsprrrr: hoor je maar zelden, ik ken hem alleen van Ibi, als ik haar wang kriebel komt er van heel diep van binnen een zacht prrrrr, die wel wat lijkt opd e geïrriteerde maar toch niet helemaal hetzelfde is.
pi_34045967
Flip ging altijd hitsig prrrrrr-en naar Marco, z'n broertje
Tap tap tap
pi_34046003
dit is een niet zo positieve prr
de kleinste kruipt steeds onder de grootste bij elke beweging
en toen ik ze groente wilde geven,kwamen ze het in ieder geval niet uit mijn hand eten (had ik ook niet echt verwacht) dus ik heb het maar neergelegd.Maar volgens mij hebben ze helemaal nog niet gegeten sinds gisteravond.
Maar ja zoals ik al zei,ze hebben 2 uur in een doos gezeten!
Bij de "caviastal" waar ze vandaan kwamen waren ze al mensen gewend,ik heb ze daar thuis ook al in mijn armen gehad en toen waren ze rustig,het komt dus echt door de reis en nieuwe omgeving denk ik,want aan een beetje tam waren ze al.

Vraagje; als jullie werken laten jullie dan de kachel aan voor ze,of hoeft dat niet ?
pi_34046939
Guppie is toch heel normaal hoor! Idefixje at de eerste dag ook niet veel toen ie er net was, maar vaak eten ze dan kleine beetjes als jij niet kijkt! Hebben ze ook lekker veel hooi? Daar gaan ze meestal als eerste wat aan knabbelen. Uit de hand eten dat duurt ook even, dat deed Obelix iig pas na een paar weken
pi_34046959
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Je filmpje doet t niet bij mij, heb je ook nog een foto van idefix?
Ik heb nog geen nieuwe foto's gemaakt!! Zal zo eens kijken
Ik durf idefix alleen nog niet zo los ergens te zetten voor een mooie foto
daar issie nog te snel voor
pi_34047360
Vers van de pers

zaterdag 14 januari 2006 @ 16:10:26 #231
138576 Amstaf
hij geeft mij vriendschap
pi_34050226

Mijn beste vrienden, mijn woefies
pi_34050264
Wat een mooie caafjes Vertel er eens wat meer over!
pi_34050295
aaaaaaaah liefff caafjes
pi_34050313
Bij mij maakt altijd dat prrrrr geluid als ik em aan het aaien ben. T lijkt wel een uil
pi_34051271

De nieuwste foto van Jewel, dik dikker dikst...

Ook heb ik nog een filmpje van Owen. In het begin hoor je een mopperende whiep, op 13 seconden hoor je heel duidelijk een 'genotsprrr', die je niet vaak hoort, en aan het einde zit een hitsige prrrt... (jaja, owen vindt mij een errug aantrekkkelijk zeugje )

www.zoeperzazke.nl/cavia/owengeluidjes.avi
  zaterdag 14 januari 2006 @ 17:34:41 #236
138576 Amstaf
pi_34052836
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 16:12 schreef inkie1010 het volgende:
Wat een mooie caafjes Vertel er eens wat meer over!
Het zijn roodbonte rex cavia's.
En superlief!!!
Ik heb zo nu en dan een nestje jongen, dus als je interesse hebt. . . . . . .
pi_34057307
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 14:32 schreef inkie1010 het volgende:
Vers van de pers

[afbeelding]
Een bonte borstel, wat lief !
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_34057770
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:34 schreef Amstaf het volgende:

[..]

Het zijn roodbonte rex cavia's.
En superlief!!!
Ik heb zo nu en dan een nestje jongen, dus als je interesse hebt. . . . . . .
Ik heb ook een roodbonte rex gehad hij heette Piet. Ik noem roodbonte rexjes dan ook altijd
Pietjes
pi_34063986
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 19:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Een bonte borstel, wat lief !
Ik denk dattie zwart- en rood of zalm-schimmel is Wat in dit geval trouwens een rasnaam is, geen ziekte
pi_34064087
Idd zijn rood-achtige kleur is niet echt rood eerder zalm ja!!
pi_34096129
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:03 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ik denk dattie zwart- en rood of zalm-schimmel is Wat in dit geval trouwens een rasnaam is, geen ziekte
Whehe, ik bedoelde eigenlijk wat een bonte kleuren, maar ik was vergeten dat bont ook een aftekening kan zijn
pi_34122277
Twee heel oude foto's (leven beide niet meer):

Kuifje...

..& Bobbie

En iets minder oud:

Baerke & Breurke

Helaas leeft alleen Baerke nog, die geniet nu van zijn welverdiende oude dag
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:54:57 #243
138576 Amstaf
pi_34160305
Ik kan je foto's niet zien.
Krijg kruisjes???
pi_34170568
hallo
ik heb de mijne nu sinds vrijdagavond,maar ze zijn nog steeds bang voor mij.
ik krijg ze haast niet te pakken en als ik ze eenmaal heb en met ze op schoot zit dan vluchten ze weg ,op zoek naar een donker holletje (bijvoobeeld onder het kussen enz)

ik hoop dat het nog goedkomt haha
pi_34174151
Tuurlijk komt dat goed. Je weet nooit precies hoe de diertjes eerst behandeld zijn, aangezien ze al wat ouder zijn. Als ze bij een fokker vandaan komen kun je ervan uit gaan dat de diertjes sowieso niet veel geknuffeld zijn, omdat de meeste fokkers daar gewoon geen tijd voor hebben. (Iedere dag 30 caafs een half uurtje knuffelen... hm...)
Een cavia vertrouwd laten raken aan jou en de omgeving kan tijd kosten. Soms heb je een lekkere sul die álles best vindt, maar ik heb ook eens twee caafjes opgevangen die zó bang waren, zó bang... ook als ik niet thuis was verroerden ze zich niet en dan vond ik als ik na een uur of 5 terug thuis kwam een rits keutels en een grote plas achter hun kontjes, geen milimeter verschoven...
Dat kost dus gewoon tijd.

Zorg dat je kooi niet op de grond staat en niet in de loop, dit laat de diertjes mees schrikken en is dus niet zo geschikt. En verder: iedere dag een keertje oppakken, kroelen, zachtejs toespreken, gewoon lekker tegen ze praten zodat ze aan je stem kunnen wennen... geef het tijd, van een paar weken tot een paar maanden, maar 9 van de 10 keer komt het helemaal goed
  dinsdag 17 januari 2006 @ 20:49:05 #246
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34174447
Heb jij je kleinkinderen nou al mogen aanschouwen ?

*wijst op de kalender, duurt lang Jewel, Duurt lang !*
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34175376
hou op... dag 70 en nog steeds niets (68 is normaal)... pffff.... het wordt denk ik toch een vierling, ze weegt nu 1420 gram, ze is al 460 gram aangekomen...
pi_34177039
Kan niemand ze zien dan? Hier doen ze het gewoon! Ik weet niet hoe ik het anders moet doen...!

xx
pi_34177138
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:08 schreef zoeperzazke het volgende:
hou op... dag 70 en nog steeds niets (68 is normaal)... pffff.... het wordt denk ik toch een vierling, ze weegt nu 1420 gram, ze is al 460 gram aangekomen...
Je cavia krijgt jongen? Wat ruig!

Spannend... je post toch wel meteen pics hè, als ze er zijn?
pi_34179950
Ja, ik zie de foto's wel en ze zijn heel erg lief... Heerlijk die grote tessels Wat wegen ze? Tessels zijn vaak flink van stuk!

En inderdaad, Jewel, mijn langhaardame, staat op het punt om te bevallen en natuurlijk krijgen jullie foto's als het eenmaal zo ver is... Maar het lijkt nog even te duren, terwijl ze wel uitgerekend is... Spanning hier in huize zoeperzazke!
pi_34189715
Kom ik vanochtend beneden... en jahoor, naast de twee grote ronde jewelogen staren me ook 4 kleine zwarte oogjes aan Oftewel, ze zijn er!

Jewel is bevallen van een hele mooie vierling, maar helaas zijn er twee dood. Waarom weet ik niet: ze zijn wel uit het vlies gehaald, zien er helemaal perfect uit, maar ze zijn niet schoongelikt en zijn ook al koud.

De twee overgebleven peruufjes zijn echt onwijze schatjes! Over de geslachten durf ik nog niet veel te zeggen, moeilijk hoor... Hier de eerste foto's!

(eentje bewoog er net zijn koppie)

woensdag 18 januari 2006 @ 08:51:46 #252
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34190467
wat een humpies jammer van de andere 2
Dikke kus voor Jewel.. goed gedaan meissie
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_34190580
Oh. Wat een schatje.

Gefeliciteert ermee
pi_34190765
Hier betere foto's van de schatjes:

Baby 1:

baby 2:

pi_34191486
pi_34191804
Wat Lyssa zegt!!!
pi_34192306
Wow, Nooit geweten dat cavia's er zo 'af' uitkwamen. Ik heb wel foto's van pasgeboren ratjes gezien, maar dat is net alsof ze nog bij mamma in de buidel moeten (kangeroes hebben ook van die haarloze roze wriemeltjes)

Ze zien er mooi en stoer uit

Ik zou bijna verliefd worden op cavia's ook
And the druids turn to stone...
pi_34193838
Gefeliciteerd,wat een schatjes he
01-08-2008
pi_34194195
Tap tap tap
  woensdag 18 januari 2006 @ 11:45:10 #260
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34194244
Welkom Beejbiez !

was nestje van 4 misschien te groot voor Jewel ?
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34194422

Awww gefeliciteerd met de ukkies! Wat lief!
  woensdag 18 januari 2006 @ 11:59:11 #262
138576 Amstaf
pi_34194743
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:43 schreef zoeperzazke het volgende:
Tuurlijk komt dat goed. Je weet nooit precies hoe de diertjes eerst behandeld zijn, aangezien ze al wat ouder zijn. Als ze bij een fokker vandaan komen kun je ervan uit gaan dat de diertjes sowieso niet veel geknuffeld zijn, omdat de meeste fokkers daar gewoon geen tijd voor hebben. (Iedere dag 30 caafs een half uurtje knuffelen... hm...)
Dat is dus onzin hè,
Mijn jonge cavia's zijn altijd heel erg tam, ik krijg altijd complimenten van mensen die bij mij jonge caafjes kopen dat ze al zo tam zijn en helemaal niet bang.
Ik weeg de kleintjes bijna iedere dag en onderzoek dan of ze geen schurft hebben of iets dergelijks.
Dus ze zijn wel degelijk veel in handen geweest voor ze verkocht worden.

Ook al mijn volwassen cavia's zijn tam. Ik hoef ze nooit achterna te jagen als ik ze wil pakken, ze tillen zelf hun buikje op als ik met mijn hand aankom.
Maar ik verschoon ze dan ook om de twee dagen, dus heb ze zowiezo veel in handen.
  woensdag 18 januari 2006 @ 12:28:39 #263
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34195772
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:59 schreef Amstaf het volgende:

[..]

Dat is dus onzin hè,
Mijn jonge cavia's zijn altijd heel erg tam, ik krijg altijd complimenten van mensen die bij mij jonge caafjes kopen dat ze al zo tam zijn en helemaal niet bang.
Ik weeg de kleintjes bijna iedere dag en onderzoek dan of ze geen schurft hebben of iets dergelijks.
Dus ze zijn wel degelijk veel in handen geweest voor ze verkocht worden.

Ook al mijn volwassen cavia's zijn tam. Ik hoef ze nooit achterna te jagen als ik ze wil pakken, ze tillen zelf hun buikje op als ik met mijn hand aankom.
Maar ik verschoon ze dan ook om de twee dagen, dus heb ze zowiezo veel in handen.
Zal ook heel erg verschillen per stal (weet niet of jij een stal hebt of voor de fun afentoe een nestje), ik heb mn cavia's ook allemaal van stallen, en waren in het begin ook goed op te tillen enzo (omdat ze buiten in de ren zitten pak ik ze toch niet elke dag op, soms alleen met kooi verschonen)
Ligt er denk ik maar net aan hoe druk je ermee bezig wilt zijn als 'fokker'
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34198258
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:59 schreef Amstaf het volgende:
Dat is dus onzin hè,
Het is heus wel zo dat caafje sbij stalletjes veel in handen worden genomen, natuurlijk.. Zeker als je showdieren hebt die schuw zijn moet je er veel tij din steken om ze rustig te krijgen.

Maar rustig en tam heeft nog niet te maken met wel of niet veel knuffelen, een cavia die knuffelen nooit gewend is zal dat in het begin erg onwennig vinden.
  woensdag 18 januari 2006 @ 13:50:07 #265
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34198671
Heb ik dat zo'n zeikerd meneertje is dol op paprika, maar dan wel de rode variant
Straal vergeten, dus ging net voeren, groenten gesneden enz, gele paprika Dus ik geef um een stukje (dan kan ik ondertussen het voerbakje uit de ren vissen, en looptie niet in de weg ) hij kijkt er eens naar....kijkt Omaatje aan.... en er komt een verontwaardigde PIEP ! hij loopt weg en begint aan een stukje komkommer
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34198781
o zoeper wat een schatjes!!!!!!!!!!!
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:31:35 #267
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34205624
Goed kijken hoor Inkie, anders zie je um niet
Denk dattie een beetje camera schuw is ofzo, als ik niks in mn hand heb komtie gewoon naar voren aant gaas, heb ik de cam bij me, blijftie achter in het hok

;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 19 januari 2006 @ 00:14:19 #268
138576 Amstaf
pi_34225961
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:28 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Zal ook heel erg verschillen per stal (weet niet of jij een stal hebt of voor de fun afentoe een nestje), ik heb mn cavia's ook allemaal van stallen, en waren in het begin ook goed op te tillen enzo (omdat ze buiten in de ren zitten pak ik ze toch niet elke dag op, soms alleen met kooi verschonen)
Ligt er denk ik maar net aan hoe druk je ermee bezig wilt zijn als 'fokker'
Ja, ik heb een stalletje.
Ook een eigen website.
Ik ben echt verzot op al mijn caafjes en kroel regelmatig eventjes met ze.
Dan pak er zomaar eens één uit de kooi en hou die een tijdje gezellig op mijn arm.
Ook als er iemand komt kijken voor caafjes, sta ik soms een uur met één cavia op mijn arm heerlijk te knuffelen.
Ze blijven dan zo lekker hangen, alsof ze nooit iets anders doen.
Luie beesten zijn het!!!
pi_34251581
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:43 schreef zoeperzazke het volgende:
(Iedere dag 30 caafs een half uurtje knuffelen... hm...)
Ik zou het niet erg vinden om die taak op me te nemen
pi_34252531
Hahahaha Asterix waar ben je noouuu Maar wat ik zie is
  donderdag 19 januari 2006 @ 20:11:28 #271
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34252658
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 20:07 schreef inkie1010 het volgende:
Hahahaha Asterix waar ben je noouuu Maar wat ik zie is
Ja een raar jongetje is het, maar er is weer rode paprika, misschien valtie daarmee te lijmen
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34257954
En wat zit er samen met mij voor de PC met een blaadje andijvie ?

Fleur

En Fleur is een beetje uit haar hum.
Ze heeft last van traanvocht dat in haar oogjes opdroogt.
Dat halen we dan voorzichting weg met een vochtig watje.
Dat vind ze helemaal niet leuk en eet slecht.
Nu wordt ze dus voor de PC 'bij gevoert'
Natuurlijk is het ook niet prettig al dat geprigel aan haar ogen, maar het moet nu eenmaal even.
Dan gaat het vanzelf snel weer beter en krijgt nu ze gewoon af en toe een extra knuffel.
Burnt to the core but not broken
pi_34268202
Haal je het wel weg met gekookt afgekoeld water?

Slecht eten heeft trouwens vaak niet te maken met de oogjes, of er moet echt iets heel kwalijks aan de hand zijn waardoor haar eetlust belemmerd wordt. Ik raad je toch aan om daar even door de DA naar te laten kijken, het zouden best haar kiesjes kunnen zijn!
Bijvoeren kun je trouwens beter met Olvarit wortelhapje, Brinta met water of met Science Recovery (bij de DA verkrijgbaar) doen, in plaat svan met groenvoer. In groenvoer zit niet voldoende om helemaal op te kunnen teren. En zorg dat ze hooi blijft eten/

Verder is het een ontzettend mooid ametje zo te zien! Geef haar maar een dikke knuf!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 08:28:22 #274
35623 PPL
#control
pi_34268603
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 07:15 schreef zoeperzazke het volgende:
Haal je het wel weg met gekookt afgekoeld water?

Slecht eten heeft trouwens vaak niet te maken met de oogjes, of er moet echt iets heel kwalijks aan de hand zijn waardoor haar eetlust belemmerd wordt. Ik raad je toch aan om daar even door de DA naar te laten kijken, het zouden best haar kiesjes kunnen zijn!
Bijvoeren kun je trouwens beter met Olvarit wortelhapje, Brinta met water of met Science Recovery (bij de DA verkrijgbaar) doen, in plaat svan met groenvoer. In groenvoer zit niet voldoende om helemaal op te kunnen teren. En zorg dat ze hooi blijft eten/

Verder is het een ontzettend mooid ametje zo te zien! Geef haar maar een dikke knuf!
Dank je wel voor je tips.
Ik zal het zeker even meenemen.
Vooral je opmerkingen over het bijvoeren zijn nieuw voor me, doch zeer waardevol.
Ik zl vanmiddag na het werk even een potje Olvarit gaan halen.

Die knuf komt wel goed
pi_34269005
Ohja, ik heb nog een heel lief filmpje van de baby's die in de flat popcornen:

www.zoeperzazke.nl/cavia/babys/babylief.avi
pi_34270075
Aaaah wat een ontzettend leuk filmpje!!! Wat zijn ze al snel zeg!!!!!
pi_34270596
haha als die achterste probeerd om over die verhoging heen te komen wel erg schattig hoor!
pi_34271094
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 09:08 schreef zoeperzazke het volgende:

Wat superlief
Krijgen ze trouwens net zo'n lang kapsel als mama,of blijft het van dat borstelhaar? Ik weet nooit hoe je dat kan zien bij baby-caafjes wat voor kapsel ze krijgen.
01-08-2008
pi_34271850
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 09:08 schreef zoeperzazke het volgende:

Ik heb echt zo de neiging om vandaag nog cavia's te halen
Maar ik mag niet van mezelf
Tap tap tap
pi_34277528
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:53 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Wat superlief
Krijgen ze trouwens net zo'n lang kapsel als mama,of blijft het van dat borstelhaar? Ik weet nooit hoe je dat kan zien bij baby-caafjes wat voor kapsel ze krijgen.
Ze krijgen net zulk haar als mama Jewel
pi_34279979
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:03 schreef inkie1010 het volgende:

[..]

Ze krijgen net zulk haar als mama Jewel
Precies, maar op deze leeftijd kun je zoiets inderdaad nog niet zeggen. Nu kun je het wel vaak herleiden aan het model (twee grote kruinen op hun kont), maar het kan, als het een vuilnisbakkencaaf geweest zou zijn, evengoed kort blijven

Maar bij deze twee rascaafjes wordt het inderdaad een mooie volle haardos!
pi_34284337
Hier een kleine shoot, ik wilde graag een foto van mama en kinders voor aan de muur, nu ze nog klein zijn!

pi_34284441
ze zijn zo schattig dat ik er bijna misselijk van word
Tap tap tap
pi_34285849

Deze voorste wordt met alle waarschijnlijkheid het nieuwe vriendje van mijn Barbabob, zodra hij groot genoeg is.. Ik kan niet wachten! Zondag ga ik ze in het echie bekijken
pi_34288541
Wat een ontzettend lieve foto's
Wat een mennekes en wat een stoere mama!!!!
pi_34336609
Gefeliciteerd, Zoeperzazke!
Ze zien er super lief uit
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
  zondag 22 januari 2006 @ 10:26:48 #287
35623 PPL
#control
pi_34336615
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 08:28 schreef PPL het volgende:

[..]

Dank je wel voor je tips, zoeperzazke.
Ik zal het zeker even meenemen.
Vooral je opmerkingen over het bijvoeren zijn nieuw voor me, doch zeer waardevol.
Ik zl vanmiddag na het werk even een potje Olvarit gaan halen.

Die knuf komt wel goed
Vrijdag even contact gehad met de dierenzaak, en even overlegd.
(Tante van mijn vrouw heeft eigen dierenwinkel)
Zag er niet zo goed uit.
Cavia's zijn klein en complex, daar valt heel weing aan te onderzoeken en te doen.

De tip va het wortelhapje werd terzijde geschoven.
Blijkt ook vlees in te zitten en dat is niet optimaal.
Wel hebben we de tip gekreg om direct Nutrilon te gaan halen (soort babymelk) en dat met een pipetje te gaan voeren.

Gisteren dus de hele dag mee bezig geweest, maar het ging steeds slechter.
Vannacht nog even wezen kijken, toen lag ze nog rustig ademend op 'haar' plekje in 'haar' hoekje.
Vanochtend was er echter iets ander aan de hand.

De andere drie cavia's zaten om haar heen.
Met de neus in haar te porren, aan haar oren te likken.
Er was iets niet goed...
Nee, het was inderdaad niet goed.
Onze Fleur is heengegaan.

Vanmiddag ga ik een mooi plekje opzoeken langs de waterkant.
Mooi rustig met gras en wat natuur (voor zover je dat hebt in Amsterdam-Noord).
* snif *
pi_34337061
Sterkte met het verlies van fleur ':'(

Maar toch even dit:
Als je olvarit eerste hapje wortel haalt zit er ECHT geen vlees in hoor....
(die 4-maanden potjes).
  zondag 22 januari 2006 @ 11:04:29 #289
35623 PPL
#control
pi_34337117
Dank.

Ik zal overigens het verkeerde potje voor me gehad hebben.
Wellicht voor een volgende keer.
pi_34347006
Inderdaad, er is ook een Olvarit potje zonder vlees, met enkel wortel.

Waarschijnlijk zijn het toch haar tandjes geweest... Wat die mevrouw uit de dierenzaak zei klopt niet helemaal. Bij cavia's is onderzoek inderdaad moeilijker dan bij katten bv, maar zeker wel mogelijk. Ik heb bij Ibi zelfs een keer laten bloedprikken en de nierwaardes laten bepalen etc, en dat was echt niet extreem duur (15 euro ofzo). Volgende keer toch naar een DA die verstand heeft van cavia's (dat hebben ze helaas niet allemaal)..

Heel veel sterkte met het verlies van je mooie Fleur!
pi_34355412
Dieren lijken echt op hun baasje

West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
  maandag 23 januari 2006 @ 00:17:56 #292
138576 Amstaf
pi_34364838
Fijne foto zeg, geen hooi in het hok en het voerbakje is vies en leeg.
Dat arme dier heeft vast erge honger en vraagt zich af of er in dat biervat iets te eten zit verborgen.
pi_34369072
Exact mijn idee, ik vind het ook helemaal geen leuke foto... Hopelijk heeft hij als beloning minimaal een lekkere dot hooi gehad...
  maandag 23 januari 2006 @ 09:51:41 #294
35623 PPL
#control
pi_34369918
En zet hem eens wat verder bij het raam weg.
Ook Cavia's kunnen het koud hebben.

* brrr *
  maandag 23 januari 2006 @ 17:57:38 #295
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_34384833
hmmzz, zal ook een sfoto's zoeken van de cavia's van me vriendin...

(gf zit nu nog bij de dierenarts met 2 cavia's.... de een kerngezond, de ander een ontsteking aan de eierstokken en baarmoeder.....) Het mannetje (de derde cavia die ze heeft) die zit hier bij mij, en die heeft alleen een rare bult op zun rug, en ze weten niet of het een goed of kwaadaardige tumor is...)

Gaat lekker.....
pi_34385015
Hooi is volgens de dierenarts niet nodig, klein plukje kan natuurlijk af en toe. Daarnaast is ie net verschoond en moest ik z'n bakje nog vullen , en raam, welk raam?
pi_34385121
quote:
Op maandag 23 januari 2006 18:03 schreef MrDoegewoon het volgende:
Hooi is volgens de dierenarts niet nodig, klein plukje kan natuurlijk af en toe. Daarnaast is ie net verschoond en moest ik z'n bakje nog vullen , en raam, welk raam?
Dan wordt het tijd dat die dierenarts een ander beroep gaat uitoefenen.
Hooi moet altijd aanwezig zijn voor de cavia dat hebben ze nodig voor hun spijsvertering!!!

Enne verschoond?? die bak en voerbak zijn nog hartstikke smerig...
pi_34385156
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:57 schreef gateway het volgende:
hmmzz, zal ook een sfoto's zoeken van de cavia's van me vriendin...

(gf zit nu nog bij de dierenarts met 2 cavia's.... de een kerngezond, de ander een ontsteking aan de eierstokken en baarmoeder.....) Het mannetje (de derde cavia die ze heeft) die zit hier bij mij, en die heeft alleen een rare bult op zun rug, en ze weten niet of het een goed of kwaadaardige tumor is...)

Gaat lekker.....
Och jeetje.... sterkte met de caafjes
pi_34385171
quote:
Op maandag 23 januari 2006 18:07 schreef inkie1010 het volgende:

[..]

Dan wordt het tijd dat die dierenarts een ander beroep gaat uitoefenen.
Hooi moet altijd aanwezig zijn voor de cavia dat hebben ze nodig voor hun spijsvertering!!!
Zit bij mij in het voer

En ik vergis me trouwens, het was de verkoper van de dierenwinkel.. Ben toen gestopt met hooi
pi_34385210
quote:
Op maandag 23 januari 2006 18:08 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Zit bij mij in het voer

En ik vergis me trouwens, het was de verkoper van de dierenwinkel.. Ben toen gestopt met hooi
Daar moet je dus al helemaaaal niet naar luisteren.... want die weten er over het algemeen helemaal niets vanaf. En die paar plukjes hooi in het voer zijn echt niet genoeg........ Bovendien kan je je cavia ook wel verwennen met een beetje hooi om lekker in te liggen ofzo...

Maar je cavia heeft hooi gewoon nodig, evenals verse groente elke dag, krijgt ie dat wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')