Jammer. Het lijke me erg mooie beestjes die er uit gaan komen. Aan de foto's van mama te zienquote:Op woensdag 11 januari 2006 17:07 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik denk dat ze al gereserveerd zijn... ik wil een dame, de fokster een heer en een dame, nog een reservering voor een heer en dan heb ik nog twee mensen op de wachtlijst
jouw cavias zijn behoorlijk levendig!!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 10:46 schreef zoeperzazke het volgende:
Geef ze maar een lekkere dot hooi en een stapelt andijvie, dan kunnen ze op hun gemakje lekker wennen aan hun omgeving. En inderdaad, rustig tegen ze praten en aan je laten wennen, komt helemaal goed!
dat is meestal positiefquote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:19 schreef -Guppie- het volgende:
als ze me zien doen ze alleen maar een heel hard prrrrrrrrrrrrrrr geluid
maar ik zal ze zo eens wat lekkers geven
Je filmpje doet t niet bij mij, heb je ook nog een foto van idefix?quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:57 schreef inkie1010 het volgende:
Obelix en Idefix Prrtukje Woekiewoekie eten andijvie FILMPJE!
Ik heb nog geen nieuwe foto's gemaakt!! Zal zo eens kijkenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Je filmpje doet t niet bij mij, heb je ook nog een foto van idefix?
Het zijn roodbonte rex cavia's.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 16:12 schreef inkie1010 het volgende:
Wat een mooie caafjesVertel er eens wat meer over!
Een bonte borstel, wat lief !quote:
Ik heb ook een roodbonte rex gehadquote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:34 schreef Amstaf het volgende:
[..]
Het zijn roodbonte rex cavia's.
En superlief!!!
Ik heb zo nu en dan een nestje jongen, dus als je interesse hebt. . . . . . .
Ik denk dattie zwart- en rood of zalm-schimmel isquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Een bonte borstel, wat lief !
Whehe, ik bedoelde eigenlijk wat een bonte kleuren, maar ik was vergeten dat bont ook een aftekening kan zijnquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:03 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ik denk dattie zwart- en rood of zalm-schimmel isWat in dit geval trouwens een rasnaam is, geen ziekte
Je cavia krijgt jongen? Wat ruig!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:08 schreef zoeperzazke het volgende:
hou op... dag 70 en nog steeds niets (68 is normaal)... pffff.... het wordt denk ik toch een vierling, ze weegt nu 1420 gram, ze is al 460 gram aangekomen...
Dat is dus onzin hè,quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:43 schreef zoeperzazke het volgende:
Tuurlijk komt dat goed. Je weet nooit precies hoe de diertjes eerst behandeld zijn, aangezien ze al wat ouder zijn. Als ze bij een fokker vandaan komen kun je ervan uit gaan dat de diertjes sowieso niet veel geknuffeld zijn, omdat de meeste fokkers daar gewoon geen tijd voor hebben. (Iedere dag 30 caafs een half uurtje knuffelen... hm...)
Zal ook heel erg verschillen per stal (weet niet of jij een stal hebt of voor de fun afentoe een nestje), ik heb mn cavia's ook allemaal van stallen, en waren in het begin ook goed op te tillen enzo (omdat ze buiten in de ren zitten pak ik ze toch niet elke dag op, soms alleen met kooi verschonen)quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:59 schreef Amstaf het volgende:
[..]
Dat is dus onzin hè,
Mijn jonge cavia's zijn altijd heel erg tam, ik krijg altijd complimenten van mensen die bij mij jonge caafjes kopen dat ze al zo tam zijn en helemaal niet bang.
Ik weeg de kleintjes bijna iedere dag en onderzoek dan of ze geen schurft hebben of iets dergelijks.
Dus ze zijn wel degelijk veel in handen geweest voor ze verkocht worden.
Ook al mijn volwassen cavia's zijn tam. Ik hoef ze nooit achterna te jagen als ik ze wil pakken, ze tillen zelf hun buikje op als ik met mijn hand aankom.
Maar ik verschoon ze dan ook om de twee dagen, dus heb ze zowiezo veel in handen.
Het is heus wel zo dat caafje sbij stalletjes veel in handen worden genomen, natuurlijk.. Zeker als je showdieren hebt die schuw zijn moet je er veel tij din steken om ze rustig te krijgen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:59 schreef Amstaf het volgende:
Dat is dus onzin hè,
Ja, ik heb een stalletje.quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:28 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Zal ook heel erg verschillen per stal (weet niet of jij een stal hebt of voor de fun afentoe een nestje), ik heb mn cavia's ook allemaal van stallen, en waren in het begin ook goed op te tillen enzo (omdat ze buiten in de ren zitten pak ik ze toch niet elke dag op, soms alleen met kooi verschonen)
Ligt er denk ik maar net aan hoe druk je ermee bezig wilt zijn als 'fokker'
Ik zou het niet erg vinden om die taak op me te nemenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:43 schreef zoeperzazke het volgende:
(Iedere dag 30 caafs een half uurtje knuffelen... hm...)
Ja een raar jongetje is het, maar er is weer rode paprika, misschien valtie daarmee te lijmenquote:Op donderdag 19 januari 2006 20:07 schreef inkie1010 het volgende:
Hahahaha Asterix waar ben je noouuu![]()
Maar wat ik zie is
Dank je wel voor je tips.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 07:15 schreef zoeperzazke het volgende:
Haal je het wel weg met gekookt afgekoeld water?
Slecht eten heeft trouwens vaak niet te maken met de oogjes, of er moet echt iets heel kwalijks aan de hand zijn waardoor haar eetlust belemmerd wordt. Ik raad je toch aan om daar even door de DA naar te laten kijken, het zouden best haar kiesjes kunnen zijn!
Bijvoeren kun je trouwens beter met Olvarit wortelhapje, Brinta met water of met Science Recovery (bij de DA verkrijgbaar) doen, in plaat svan met groenvoer. In groenvoer zit niet voldoende om helemaal op te kunnen teren. En zorg dat ze hooi blijft eten/
Verder is het een ontzettend mooid ametje zo te zien! Geef haar maar een dikke knuf!
Wat superliefquote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:08 schreef zoeperzazke het volgende:
Ohja, ik heb nog een heel lief filmpje van de baby's die in de flat popcornen:
www.zoeperzazke.nl/cavia/babys/babylief.avi
Ik heb echt zo de neiging om vandaag nog cavia's te halenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:08 schreef zoeperzazke het volgende:
Ohja, ik heb nog een heel lief filmpje van de baby's die in de flat popcornen:
www.zoeperzazke.nl/cavia/babys/babylief.avi
Ze krijgen net zulk haar als mama Jewelquote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:53 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Wat superlief![]()
Krijgen ze trouwens net zo'n lang kapsel als mama,of blijft het van dat borstelhaar? Ik weet nooit hoe je dat kan zien bij baby-caafjes wat voor kapsel ze krijgen.
Precies, maar op deze leeftijd kun je zoiets inderdaad nog niet zeggen. Nu kun je het wel vaak herleiden aan het model (twee grote kruinen op hun kont), maar het kan, als het een vuilnisbakkencaaf geweest zou zijn, evengoed kort blijvenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:03 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Ze krijgen net zulk haar als mama Jewel![]()
Vrijdag even contact gehad met de dierenzaak, en even overlegd.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 08:28 schreef PPL het volgende:
[..]
Dank je wel voor je tips, zoeperzazke.
Ik zal het zeker even meenemen.
Vooral je opmerkingen over het bijvoeren zijn nieuw voor me, doch zeer waardevol.
Ik zl vanmiddag na het werk even een potje Olvarit gaan halen.
Die knuf komt wel goed
Dan wordt het tijd dat die dierenarts een ander beroep gaat uitoefenen.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:03 schreef MrDoegewoon het volgende:
Hooi is volgens de dierenarts niet nodig, klein plukje kan natuurlijk af en toe. Daarnaast is ie net verschoond en moest ik z'n bakje nog vullen, en raam, welk raam?
Och jeetje.... sterkte met de caafjesquote:Op maandag 23 januari 2006 17:57 schreef gateway het volgende:
hmmzz, zal ook een sfoto's zoeken van de cavia's van me vriendin...
(gf zit nu nog bij de dierenarts met 2 cavia's.... de een kerngezond, de ander een ontsteking aan de eierstokken en baarmoeder.....) Het mannetje (de derde cavia die ze heeft) die zit hier bij mij, en die heeft alleen een rare bult op zun rug, en ze weten niet of het een goed of kwaadaardige tumor is...)
Gaat lekker.....
Zit bij mij in het voerquote:Op maandag 23 januari 2006 18:07 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd dat die dierenarts een ander beroep gaat uitoefenen.
Hooi moet altijd aanwezig zijn voor de cavia dat hebben ze nodig voor hun spijsvertering!!!
Daar moet je dus al helemaaaal niet naar luisteren.... want die weten er over het algemeen helemaal niets vanaf. En die paar plukjes hooi in het voer zijn echt niet genoeg........ Bovendien kan je je cavia ook wel verwennen met een beetje hooi om lekker in te liggen ofzo...quote:Op maandag 23 januari 2006 18:08 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Zit bij mij in het voer
En ik vergis me trouwens, het was de verkoper van de dierenwinkel.. Ben toen gestopt met hooi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |