Ik geloof er niks van dat die voor 2010 uit is...quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:02 schreef DaisyDuke het volgende:
Wat worden voor jullie de platen van 2006? De nieuwe Belle and Sebastian of misschien toch het nieuwe album van The Shins? Ook Outkast komt weer met nieuwe materiaal, The Strokes zijn al uitgelekt en Tiga komt eindelijk met z'n debuut!
Of wordt het album van 2006 toch Chinese Democracy?![]()
Als die ook komt komende jaar wil ik die even aan mijn lijstje toevoegen bij dezequote:Op vrijdag 16 december 2005 19:14 schreef Z het volgende:
Ik ben benieuwd naar een eventuele nieuwe Arcade Fire.
Zou mooi zijn maar dat gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:06 schreef Sport_Life het volgende:
Hoop dat Nightwish weer met wat nieuws komt, misschien eind 2006.
Echt?!? Goeie zaak!!! Ik heb ze nu al 2x live gezien, ze zijn zoooo goed!quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:16 schreef wlsandman het volgende:
Audioslave duikt ook weer de studio's in. Dus daar kunnen we volgend jaar ook wel wat van verwachten![]()
Mja je weet niet hoe het gaat lopen met die nieuwe zangeres hequote:Op vrijdag 16 december 2005 21:16 schreef Djaser het volgende:
[..]
Zou mooi zijn maar dat gaat niet gebeuren.
Zie:quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:32 schreef Clashback het volgende:
[..]
Echt?!? Goeie zaak!!! Ik heb ze nu al 2x live gezien, ze zijn zoooo goed!![]()
quote:Audioslave zonder Rick Rubin aan de slag
Het volgende album van Audioslave zal niet onder de bezielende leiding van producer Rick Rubin worden opgenomen. Rubin was wel degene die bij de eerste 2 albums van de band de schuifjes bediende maar voor het derde album is de hulp ingeroepen van Brendan O'Brien die al een grote reeks aan rockartiesten van dienst is geweest zoals Soundgarden en Rage Against The Machine.
Volgens bassist Tim Commerford heeft de band al een twintigtal nummers op papier staan. In januari gaat de band in een studio aan de slag.
Ik hoop het met heel mijn hart, maar de kans is vrij groot dat zelfs Velvet Revolver's 2e album eerder uitkomtquote:Op vrijdag 16 december 2005 16:02 schreef DaisyDuke het volgende:
Mooiquote:Op vrijdag 16 december 2005 17:06 schreef peaceman het volgende:
An Pierle schijnt weer met een nieuwe plaat te komen.
Van R.E.M is komend jaar hooguit een live DVD te verwachten, cd zal nog even duren denk ik. Radiohead komt zeker en hopelijk met een tour!quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:32 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Mooi![]()
In dat geval kijk ik uit naar An Pierlé, Radiohead, The Shins en Damien Rice. Ik hoop ook op nieuw materiaal van R.E.M. en Antony & the Johnsons. En daarnaast hoop ik dat dEUS de smaak weer te pakken heeft en in 2006 wéér met een goed album komt (tijd voor een inhaalslag!).
Er is een kleine kans:quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Van R.E.M is komend jaar hooguit een live DVD te verwachten, cd zal nog even duren denk ik.
Bron: Wikipedia.org.quote:According to Stipe, the band expects to have around 25 songs to choose from for the next album, widely expected to be released sometime in late 2006 or early 2007, as the band is taking a year off following the Around The Sun World Tour.
Een tour zou ook leuk zijn, ja!quote:Radiohead komt zeker en hopelijk met een tour!
is de voorlopige tracklist en komt in April uitquote:1. Drive
2. Regenesis
3. Denying Gravity
4. Illumination
5. Stream of Consciousness
6. Upwards
7. Circular
8. Millstone
9. Touching the Absolute
10. Surreal State of Enlightenment
quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:11 schreef Grumpey het volgende:
Arctic Monkeys, The strokes (al heb ik die al wel gehoord ) en het nog niet genoemde Snowpatrol zijn de albums waar ik naar uitkijk...
Zeker om naar uit te kijken..quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:16 schreef wlsandman het volgende:
Audioslave duikt ook weer de studio's in. Dus daar kunnen we volgend jaar ook wel wat van verwachten![]()
Wooh Muse EN Placebo ^_^ hmm.. En natuurlijk radiohead..quote:Muse en Placebo komen in het voorjaar met nieuw werk, dat wordt ook smullen geblazen.
Hopelijk gaan the killers niet dezelfde kant op als the darknessquote:Op zaterdag 17 december 2005 19:25 schreef JeroenV het volgende:
Verder komen the Killers in het najaar met een album als het goed is.
En de nieuwe Bal-Sagoth die begin 2006 moet verschijnen en Meshuggah zou ook nog een plaat uitbrengen eind 2006/begin 2007.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:47 schreef Ronno het volgende:
Textures - Drawing Circles
Een nieuwe van Machine Head zou ook niet beroerd zijn. En dan mogen ze eind 2006 ook weer naar Nederland komen, dat is dan het vierde opeenvolgende jaar dat ik ze zie.quote:Op zondag 18 december 2005 03:05 schreef BitetheBullet het volgende:
Met een beetje geluk komt NiN nog met een nieuwe cd in 2006 en natuurlijk de nieuwe van monster magnet. Verder wacht ik op het debuut van Silent Civilian.
Nou ze wilden eerst een pauze van een jaar en ik denk niet dat ze dat nu opeens gaan veranderen. Het duurt inderdaad wel lang, maar het is niet anders.quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:43 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Mja je weet niet hoe het gaat lopen met die nieuwe zangeres he
ah bah, leeft die overrated band ook nog. Ik vond het wel prima zo zonder ze.quote:Op zondag 18 december 2005 17:58 schreef Roellio het volgende:
De beste band ter wereld brengt weer een nieuw album uit hè!
[afbeelding]
quote:Op woensdag 21 december 2005 17:01 schreef ranja het volgende:
Ik weet dat er in 2006 een nieuw 'normaal' Sonic youth album uitkomt,
Ik geloof het wel ja. Normaal dusquote:Op woensdag 21 december 2005 17:16 schreef Grobbel het volgende:
Zonder Jim O'Rourke dit keer, toch?
Yep, die is exit.quote:Op woensdag 21 december 2005 17:16 schreef Grobbel het volgende:
Zonder Jim O'Rourke dit keer, toch?
Oeh ja! Damien Rice en Anathema zouden wel erg fijn zijn. Verder voor mij nog:quote:Op woensdag 21 december 2005 19:44 schreef clumsy_clown het volgende:
David Gray, Damien Rice en ik hoop heel hard op Anathema, die zijn volgens mij in ieder geval wel bezig.
Aldus een (onvolledig) lijstje van Belgische releasedata (maar dat verschilt normaal niet zoveel met de Nederlandse).quote:DECEMBER 2005
02/12 EMINEM - Curtain Call
02/12 JA RULE - Exodus (Greatest Hits)
05/12 LEKI - Warrior Girl
05/12 KORN - See You On The Otherside
05/12 TORI AMOS - The Original Bootlegs (Box Set)
09/12 MARY J BLIGE - The Break Through
12/12 CYPRESS HILL - Greatest Hits
19/12 BECK - Guerolito (remixes)
19/12 RYAN ADAMS - 29
19/12 GUNS N' ROSES - Welcome To The Jungle
JANUARI 2006
02/01 THE STROKES - First Impressions of Earth
02/01 GORKI - Homo Erectus
09/01 MISS KITTIN - Live at Sonar
09/01 ARCHITECTURE IN HELSINKI - In Case We Die
23/01 RICHARD ASHCROFT - Keys To The World
23/01 CLAP YOUR HANDS SAY YEAH - Clap Your Hands Say Yeah
23/01 CAT POWER - The Greatest
23/01 JENNY LEWIS - Rabbit Fur Coat
24/01 YELLOWCARD - Lights and Sounds
24/01 P.O.D - Testify
30/01 COLDCUT - Sound Mirrors
30/01 INFADELS - We Are Not the Infadels
23/01 SEYMOUR BITS - The Booty Pop Phantom
30/01 ISOBEL CAMPBELL & MARK LANEGAN - Ballad Of Broken Seas
30/01 SEPULTURA - Dante XXI
30/01 CANDI STATON - His Hands
??/01 FUGEES - (nog geen titel)
FEBRUARI 2006
06/02 PHARRELL - In My Mind
06/02 ARCTIC MONKEYS - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
06/02 BELLE AND SEBASTIAN - The Life Pursuit
06/02 JANES ADDICTION - Up from the Catacombs
06/02 SPARKS - Hello Young Lovers
06/02 OUTKAST - Idlewild
06/02 TIGA - Sexor
06/02 MY CHEMICAL ROMANCE - Life On The Murder Scene
06/02 MOBY - Hotel Live
06/02 RAY DAVIES - Other People's Lives
06/02 MYSLOVITZ - (nog geen titel bekend)
13/02 ROOTS MANUVA - Alternately Deep
13/02 THE LAU - Tempo der Liefde
20/02 EELS - Eels With Strings Live At Town Hall
20/02 LIARS - Drums Not Dead
20/02 DILATED PEOPLE - 20/20
27/02 VAN MORRISON - Pay the Devil
27/02 WE ARE SCIENTISTS - With Love And Squalor
??/02 TELEX - (nog geen titel bekend)
??/02 PRIMAL SCREAM - (nog geen titel bekend)
??/02 SCISSOR SISTERS - (nog geen titel bekend)
MAART 2006
06/03 MOGWAI - Mr. Beast
06/03 THE DELAYS - You See Colours
06/03 THE CHARLATANS - Simpatico
06/03 NICK CAVE & WARREN ELLIS - The Proposition
06/03 BEACH BOYS - Pet Sounds 40th Anniversary
06/03 SKIN - Fake Chemical
06/03 MUDHONEY - Under a Billion Suns
06/03 DAVE MATTHEWS BAND - Stand Up
06/03 BUGZ IN THE ATTIC - (nog geen titel bekend)
06/03 THE BEES - (nog geen titel bekend)
06/03 THE VINES - (nog geen titel bekend)
13/03 PLACEBO - (nog geen titel bekend)
13/03 GRAHAM COXON - Love Travels At Illegal Speeds
13/03 EVANESCENCE - (nog geen titel bekend)
20/03 LIVE - Songs from Black Mountain
20/03 MORRISSEY - Ringleader Of The Tormentors
20/03 SWOLLEN MEMBERS - Black Magic
20/03 THE CONCTRETES - (nog geen titel bekend)
20/03 SHAPESHIFTERS - (nog geen titel bekend)
20/03 HUNDRED REASONS - (nog geen titel bekend)
27/03 THE KNIFE - Silent Shout
27/03 GARBAGE - Greatest Hits
27/03 MASSIVE ATTACK - Best Of
27/03 PET SHOP BOYS - (nog geen titel bekend)
??/03 SECRET MACHINES - Ten Silver Drops
??/03 YEAH YEAH YEAHS - (nog geen titel bekend)
??/03 SNOW PATROL - (nog geen titel bekend)
??/03 MERCURY REV - (nog geen titel bekend)
??/03 GRANDADDY - (nog geen titel bekend)
??/03 DOGS DIE IN HOT CARS - (nog geen titel bekend)
??/03 ETIENNE DE CRECY - (nog geen titel bekend)
APRIL 2006
03/05 FEEDER - Singles Compilation
03/05 ERASURE - Union Street
03/05 RED HOT CHILI PEPPERS - Stadium Arcadium
03/05 BRITISH SEA POWER - (nog geen titel)
10/05 PEARL JAM - (nog geen titel)
10/05 THE STREETS - (nog geen titel)
24/05 SCHNEIDER TM - (nog geen titel)
24/05 THE ZUTONS - (nog geen titel)
??/05 PET SHOP BOYS - (nog geen titel)
??/05 LOSTPROPHETS - (nog geen titel)
??/05 THE DATSUNS - (nog geen titel)
??/05 ESTELLE - (nog geen titel)
??/05 JET - (nog geen titel)
MEI 2006
01/05 THE FUTUREHEADS - (nog geen titel)
01/05 BASEMENT JAXX - (nog geen titel)
08/05 KEANE - (nog geen titel)
15/05 MUSE - (nog geen titel)
22/05 THE FLAMING LIPS - At War With the Mystics
OP KOMST - ERGENS IN 2006...
OL'DIRTY BASTARD - A Son Unique
Q-TIP - Live at the Renaissance
BUSTA RHYMES - The Big Bang
REDMAN - Red gone wild
DAS POP - Postcards From Fuckland
PRAGA KHAN - Punkified
DR. DRE - Detox
TOOL - Teleincision
BADLY DRAWN BOY - (nog geen titel)
FAULTLINE - (nog geen titel)
22-20'S - (nog geen titel)
THE KOOKS - (nog geen titel)
A PERFECT CIRCLE - (nog geen titel)
MARILYN MANSON - (nog geen titel)
HOOBASTANK - (nog geen titel)
PUDDLE OF MUD - (nog geen titel)
PRIMAL SCREAM - (nog geen titel)
COURTNEY LOVE - (nog geen titel)
BROKEN SOCIAL SCENE - (nog geen titel)
ASH - (nog geen titel)
OP KOMST - MAAR WANNEER?
GUNS N ROSES - Chinese Democracy
Texturesquote:Op vrijdag 16 december 2005 22:47 schreef Ronno het volgende:
Textures - Drawing Circles
nog nooit zo benieuwd geweest naar een cd als naar deze
[..]
is de voorlopige tracklist en komt in April uit
Ik zag Miss Kittin staan en begon al bijna te juichen, tis een live album.quote:Op donderdag 22 december 2005 01:22 schreef placebeau het volgende:
[..]
Aldus een (onvolledig) lijstje van Belgische releasedata (maar dat verschilt normaal niet zoveel met de Nederlandse).
Hahaha, wat een kut-kneus ben jij zeg. Ken je Axl persoonlijk ofzo? En Miss Kitten....je luistert naar van die vagina-electro-mietentroep en je gaat zeuren over Axl Rose?quote:Op donderdag 22 december 2005 07:54 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik zag Miss Kittin staan en begon al bijna te juichen, tis een live album.
Courtney Love.. die moet echt verboden worden om nog muziek te maken, om al helemaal over die arrogante kankeraap van een Axl Rose te beginnen, irritant kutventje met zn klote muziek.
Daar ben ik ook erg benieuwd naar.quote:Op vrijdag 23 december 2005 02:03 schreef turnpike het volgende:
Andre Manuel - Allene (medio januari), eerste plaat na het uiteenvallen van Krang. Ik vrees dat Manuel ons weer in het twents de wereld zal bezingen, maar de laatste 2 twentse Krang cd's hebben wel bewezen dat de teksten niets aan zegginskracht inboeten. Vooral met een tekstboekje erbij.
At least zorgt Kittin er niet voor dat haar publiek gaat rellen.. tot 2x toe, Kittin zit niet in een band waarvan ze denkt dat zij alleen de hele band is.quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:52 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Hahaha, wat een kut-kneus ben jij zeg. Ken je Axl persoonlijk ofzo? En Miss Kitten....je luistert naar van die vagina-electro-mietentroep en je gaat zeuren over Axl Rose?![]()
Oh, dat is logisch. Omdat het GNR publiek gaat rellen moet Axl wel een klootzak zijn.quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:29 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
At least zorgt Kittin er niet voor dat haar publiek gaat rellen.. tot 2x toe, Kittin zit niet in een band waarvan ze denkt dat zij alleen de hele band is.
Ja, ik luister alleen naar mietjes muziek, kijk maar naar mn last.fm account in mn sig.
Edit: watvoor niet gaye muziek luister jij dan eh?
En ik hoop dat het dan een volledig concert wordt zonder onderbrekeningenquote:Op vrijdag 23 december 2005 11:32 schreef webfreak het volgende:
Ik hoop iig dat er nieuwe DVD van Paul McCartney uitkomt.. Van z'n nieuwe tour uiteraard
Ja, ik wacht vooral op nieuw materiaal van A Girl Called Eddy! En de nieuwe plaat van The Veils. Ow, en Portishead natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:07 schreef Frollo het volgende:
Van mij mogen Antony & the Johnsons en A Girl Called Eddy wel met nieuw materiaal komen. Geen idee hoe gerechtvaardigd die hoop is, ik houd het niet zo bij eerlijk gezegd.
quote:Op zondag 18 december 2005 17:58 schreef Roellio het volgende:
De beste band ter wereld brengt weer een nieuw album uit hè!
[afbeelding]
Ja, maar laten we alsjeblieft realistisch blijven.quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:51 schreef methodmich het volgende:
[..]
Het is altijd leuk om te hopen.
Slipknotquote:Op dinsdag 27 december 2005 16:35 schreef Eveli het volgende:
Ik kijk erg uit naar nieuwe platen van:
Slipknot
Belphegor
Dimmu Borgir
The Berzerker
Niet zeker:
Cannibal Corpse (waarschijnlijk wel)
1349 (met een beetje mazzel, maar waarschijnlijk niet)
Within Temptation (waarschijnlijk wel)
Metallica?
Marduk?
Emperor (hopelijk)
Anorexia Nervosa?
Amon Amarth?
Yep, dat is wel de bedoeling. Maar er is nog weinig over te vinden. Ik hoop het wel want ik vond Van Lear Rose een geweldig album.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:33 schreef DaisyDuke het volgende:
Ah, een nieuwe Loretta Lynn. Weer onder de hoede van Jack White?
Ik had over wilco heen gelezen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:43 schreef DaisyDuke het volgende:
Ja, zowel Wilco als Pixies heb ik hier ook genoemd. Al kijk ik meer uit naar de eerste dan naar de tweede!
Volgens Slash bestaat er zelfs een kans dat ze vrijwel tegelijk uitkomenquote:Op vrijdag 16 december 2005 22:31 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Ik hoop het met heel mijn hart, maar de kans is vrij groot dat zelfs Velvet Revolver's 2e album eerder uitkomt![]()
Niet de slechtste bands om maar weer eens een understatement uit de kast te plukken.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:42 schreef placebeau het volgende:
Ook zou er zowel van pixies als Frank Black een nieuwe verschijnen.
en ik kijk ook uit naar die van the cure, Ash, badly drawn boy
Absoluutquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:56 schreef methodmich het volgende:
Kings als in Kings Of Convenience en An als in An Pierlé?
Owja zeker!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:58 schreef Tobbes het volgende:
Het album van Arctic Monkeys is zeer de moeite waard.
Die hoort meer thuis in het hype topic van 2006 hoorquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:58 schreef Tobbes het volgende:
Het album van Arctic Monkeys is zeer de moeite waard.
weet je zeker dat apc dit jaar een release heeft? aangezien het album van tool ook al voor dit jaar gepland staat.quote:muse, a perfect circle, moby, beck, primal scream, puddle of mud releasen ook dit jaar
jaah vond het ook al apart... maar tool is al een tijdje klaar met opnemen ze zijn aan het afmixen dus opzich zou het wel kunnen dat a perfect circle eind dit jaar released..quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:26 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
weet je zeker dat apc dit jaar een release heeft? aangezien het album van tool ook al voor dit jaar gepland staat.
zou wel erg tof zijn, als beide bands gaan releasen dit jaar!![]()
goed nieuwsquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:08 schreef IrfieJ het volgende:
bloc party zou leuk zijn want silent alarm roelt ook nog steeds... maar kleine kans..
denk dat dit een muziekaal goed jaar gaat worden
Verder wordt 2006 een heel goed jaar want de arctic monkeys zijn moeilijk te overtreffenquote:Bloc Party reveal new album plans
'Silent Alarm' follow up set to be 'more focused'
Bloc Party are set to return to the studio this month and begin working on the follow up to 'Silent Alarm'.
Kele Okereke told NME.COM that he is keen to get into the studio and start putting down the tracks for the follow-up to their debut.
He mentioned that the new album with be more considered than their debut.
He said: "With 'Silent Alarm' I wanted to talk about how it felt being a 20-year-old in the western world. I think a lot of kids, me especially, just kind of felt in their 20s that they had all this passion, and it was very hard to find a focus. And that's what I want 'Silent Alarm' to represent.
"I don't want things to be as brash as they were. Slightly more considered: that's where the next record's going. But that's not to say we're going to turn all MOR!"
He added: "There are some great songs on 'Silent Alarm' that I'm really proud of, and with the next record we're looking to explore those ideas more fully. I think 'Silent Alarm''s a great album but I know now from the things that we've seen and heard throughout this year that we have it in us to make better records."
Tracks likely to be included on the new album include 'Into The Blue', 'Kids' and 'The Present'.
Heb hem besteld, hoewel ie onluisterbaar lijkt.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:59 schreef hesselmid het volgende:
Het album van 2006 wordt natuurlijk de nieuwe van The Fiery Furnaces!
Ik neem aan dat je Rehearsing My Choir bedoeld? Die komt uit 2005, ik denk dat hij doelt op een eventueel nieuw album in 2006.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 18:51 schreef methodmich het volgende:
[..]
Heb hem besteld, hoewel ie onluisterbaar lijkt.
Daar kijk ik wel naar uit ja! Wellicht horen we nog wat terug van de jamsessies met Justin Timberlake!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:59 schreef methodmich het volgende:
Oh okee. Dan verwacht ik er nog niet snel één van ze.
Heb jij ook hoop op een mooie Lips, DD?
dat is idd zeker goed nieuwsquote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:41 schreef wlsandman het volgende:
[..]
goed nieuws![]()
[..]
Verder wordt 2006 een heel goed jaar want de arctic monkeys zijn moeilijk te overtreffen![]()
Een rete-hitgevoelige discostamperversie van She Don't Use Jelly.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:17 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Daar kijk ik wel naar uit ja! Wellicht horen we nog wat terug van de jamsessies met Justin Timberlake!
quote:Op zondag 8 januari 2006 15:17 schreef Asskicker14 het volgende:
Zanger Bob - Een jongen van de straat
[afbeelding]
Dit gaat hét helemaal worden.
Heb het niet gehoord, uitleg!quote:Op maandag 9 januari 2006 18:56 schreef methodmich het volgende:
Ja, maar wie gisteren Buzz luisterde, begreep dat die pas in de tweede helft van het jaar gaat vlammen.
Ik ben benieuwd.. het album is iigquote:Op maandag 9 januari 2006 18:59 schreef methodmich het volgende:
Ze waren in de studio. Een week eerder had de DJ aan een paragnost gevraagd of The Gasoline Brothers door gingen breken. Antwoord: tweede helft van het jaar.
Cher is geweldigquote:Op vrijdag 23 december 2005 15:26 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Oh, dat is logisch. Omdat het GNR publiek gaat rellen moet Axl wel een klootzak zijn.Hey, omdat je er (blijkbaar?) toch bij was toen GNR uit elkaar ging, hoe is het nou precies gegaan?
En ik luister helemaal geen gaye muziek. Alleen maar naar Cher, Madonna, Kylie, Liza Minelli, Barbra Streisand en Celine Dion.
Yeah! Kijk daar erg naar uitquote:Op woensdag 25 januari 2006 01:34 schreef Plastic_Power het volgende:
De nieuwe Drive-By Truckers komt in april!
Pitchfork is er sceptisch over:quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:02 schreef DaisyDuke het volgende:
quote:Axl Rose Speaks About Chinese Democracy
Jonah Flicker reports:
If you've been holding your breath for Chinese Democracy, the Guns N' Roses album that's purportedly been in the making for close to a decade, well...slowly start exhaling, but don't let that royal blue leave your cheeks just yet.
You see, Axl Rose was hanging out at a Korn tour-announcement party at the famous Hollywood Forever Cemetery last weekend, and in between chatting up nu-metal mooks he found some time to speak to a Rollingstone.com reporter about the record. The results, while not quite as revealing as we'd like them to be, do inspire some hope that the album might actually see the light of day by the year 2016.
Giving Jared Leto's character from Panic Room a run for his money in the "white guy with corn rows" department and rocking a goatee and Toronto Maple Leafs jersey, Rose rubbed elbows with celebrities like Jessica Alba, members of Papa Roach, Linkin Park, and "The O.C." cast (as well as the graves of Rudolph Valentino, Cecil B. DeMille, and Johnny and Dee Dee Ramone).
According to Rollingstone.com, Rose described Chinese Democracy as "a very complex record." "I'm trying to do something different. Some of the arrangements are kind of like Queen. Some people are going to say, 'It doesn't sound like Axl Rose, it doesn't sound like Guns n' Roses.'" Let's also hope it doesn't sound like "Oh My God", the G'N'R song that appeared in the Schwarzenegger movie End of Days.
"We're working on 32 songs, and 26 are nearly done," said Rose. He also dropped some to-the-point song titles that will supposedly make the final record, including "Better", "There Was a Time", and "The Blues". But don't expect any touring with the original line-up of the band, assuming of course that the album actually is released before Rose bloats and/or changes his sexy and youthful hairstyle, as he claims to not have spoken to Slash in a decade. But he did have this to say about Mr. Snakepit: "I love the guy, I always wanted everyone to know how great he was, but.... I was just talking to Izzy the other day though." Way to dodge the issue, dude.
Still, don't get your hopes up. As recent history has shown us, Rose has more of a knack for firing producers, not showing up at concerts that subsequently cause violent riots, milking millions from major labels to perfect his art, retooling the line-up of the new G'N'R, and canceling tours than he does for releasing Chinese Democracy.
Daarover verschillen de meningen. Misschien zou hij eens 1 goed album moeten maken, in plaats van 4/5 hoogstens middelmatige.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:03 schreef methodmich het volgende:
Dit jaar heeft ie geen ondermaats album gemaakt, dus dat zou voor het eerst zijn dan.
Gaat niet. Een nummer van 29 past ook gewoon niet zomaar op jacksonville city nights. Wat mm zegt, het zijn gewoon drie verschillende CD's.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:06 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Daarover verschillen de meningen. Misschien zou hij eens 1 goed album moeten maken, in plaats van 4/5 hoogstens middelmatige.![]()
Als ze ons dan nooit meer lastigvallen met hun muzak vind ik het helemaal goed.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:50 schreef Tobbes het volgende:
En ik doe bij deze de serieuze voorspelling dat Kane met zijn nieuwe album nog voor het einde van dit jaar in de UK een top 10 hit heeft.
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:58 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Als ze ons dan nooit meer lastigvallen met hun muzak vind ik het helemaal goed.
God, ik hoop het zo met je mee....quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:58 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Als ze ons dan nooit meer lastigvallen met hun muzak vind ik het helemaal goed.
Ik bekritiseer hem niet omdat hij 3 albums uitbrengt, ik zeg eerder dat hij iets langer een album zou moeten laten rijpen en dan met nog beter werk zou komen. Dat heet opbouwende kritiek.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:57 schreef placebeau het volgende:
[..]
Gaat niet. Een nummer van 29 past ook gewoon niet zomaar op jacksonville city nights. Wat mm zegt, het zijn gewoon drie verschillende CD's.
Het is ook belachelijk om een artiest te bekritiseren omdat hij drie albums uitbrengt. Was er alleen cold roses geweest had je waarschijnlijk nooit kritiek gegeven.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:21 schreef Z het volgende:
Ik heb weinig vertrouwen in de nieuwe van The Shins ...
Ik heb een nieuw nummer gehoord en dat klonk niet echt fantastisch en iedereen, incluis ik, heeft torenhoge verwachtingen en ik vraag mede daardoor er wat van weten te bakken ...quote:
Dus:quote:Silverchair have confirmed rumours that they are currently making music together in regional New South Wales. The band has also announced that they plan to record a new album and do at least a few gigs during 2006. Bron.
Nieuwe album van placebo is al uit, medsquote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:04 schreef Dwaashaas het volgende:
Radiohead, Placebo en Muse weten me eigenlijk al een tijdje niet meer zo te boeien, maar wie weet, brengen de nieuwe albums daar wel een verandering in.
Verder hoop ik nog veel nieuwe onbekende bands te horen die vernieuwend klinken en niet zoals vele andere bands op de sounds-like-Coldplay-tour gaan (no offence).
Zoals ik zei, ze weten me niet meer zo te boeienquote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:07 schreef wlsandman het volgende:
Nieuwe album van placebo is al uit, meds![]()
Is al uitgelekt.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:07 schreef wlsandman het volgende:
[..]
Nieuwe album van placebo is al uit, meds![]()
Mwah, het is een groeialbum hoop ik.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:12 schreef Z het volgende:
Is het ook leuk?
Inderdaad !quote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:18 schreef Pink_Floyd het volgende:
||-- Arctic monkeys is ontzettend lekker
Ik ben nog even onwetend als jij.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:12 schreef Z het volgende:
Is het ook leuk?
Ik vond dat nummer ( die live versie? ) best okay!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:15 schreef Z het volgende:
[..]
Ik heb een nieuw nummer gehoord en dat klonk niet echt fantastisch en iedereen, incluis ik, heeft torenhoge verwachtingen en ik vraag mede daardoor er wat van weten te bakken ...
Die maakt de verwachtingen al vast waar.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:57 schreef methodmich het volgende:
Ah, ik zag net op de site van Velvet dat er in januari al een nieuwe Dayna Kurtz is gepland. Schitterend.
.
Dat zal niet nu ze praktisch uit elkaar zijn...quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:06 schreef Sport_Life het volgende:
Hoop dat Nightwish weer met wat nieuws komt, misschien eind 2006.
Komt Green Day met een nieuwe dan?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:35 schreef cappp het volgende:
R.E.M. en Green Day. Alleen hoop ik dat Green Day geen tweede american idiot uitbrengt, maar zoiets als Nimrod![]()
Laten we hopen dat de zanger een nare ziekte krijgtquote:Op woensdag 1 februari 2006 01:11 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Komt Green Day met een nieuwe dan?
Dat hoeft nou ook weer niet hoor.quote:Op woensdag 1 februari 2006 01:27 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Laten we hopen dat de zanger een nare ziekte krijgt![]()
Niet echt bijzonder album.quote:Op woensdag 1 februari 2006 00:57 schreef Handschoen het volgende:
[..]
Dat zal niet nu ze praktisch uit elkaar zijn...
Verder: In Flames: Come Clarity zaterdag![]()
Kan me voorstellen dat je daar neurotisch van wordt inderdaad.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:23 schreef sound-storm het volgende:
ik wacht ongeduldig op het nieuwe album van Muse.....
quote:Derde Audioslave in juni
Ondanks dat er nog niet bevestigd is berichten diverse buitenlandse media dat Audioslave hun derde, nog titelloze album in juni gaan uitbrengen.
Dat is maar 13 maanden na de release van het tweede album 'Out Of Exile'.
Bron: www.oor.nlquote:De RED HOT CHILI PEPPERS hebben hun nieuwe cd zo goed als af. Het zal naar alle waarschijnlijkheid een dubbel-cd gaan worden, met 25 songs. De release zou in mei moeten gaan plaatsvinden.
De opnamen van de nieuwe cd begonnen al in de herst van 2003. Toen werden er 15 nieuwe nummers opgenomen, waarvan er twee (Save The Population en Fortune Faded) terecht kwamen op het Greatest Hits album, en twee andere (Bunker Hill en Eskimo) als extra tracks op de single Fortune Faded.
Volgens zanger Anthony Kiedis zal de nieuwe plaat een stuk harder en agressiever uitpakken dan de toegankelijk klinkende cd’s By The Way en Californication. De productie is in handen van Rick Rubin.
UPDATE:
De albumtitel en de releasedatum zijn inmiddels bekend gemaakt. De 25-tracks tellende dubbelaar gaat Stadium Arcadium heten en ligt vanaf 5 mei in de schappen van de platenboer. De eerste single heet Danni California en is vernoemd naar het personage dat al eerder voorbij kwam in hitsingles Californication en By The Way.
Waarom wachten bands toch altijd zo lang? Mixen die hap en half februari in de winkels, zeg ik! Maak het dan niet 5 maanden van tevoren bekend.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:21 schreef Dwaashaas het volgende:
Voor de fans van RHCP (Als deze niet al op de hoogte waren)
[..]
publiciteit 1: we zeggen dat het al af isquote:Op zondag 5 februari 2006 17:10 schreef Rasing het volgende:
Waarom wachten bands toch altijd zo lang? Mixen die hap en half februari in de winkels, zeg ik! Maak het dan niet 5 maanden van tevoren bekend.
Nou, dan hebben we hem over 3 maanden dus alquote:Op zondag 5 februari 2006 17:48 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
publiciteit 1: we zeggen dat het al af is
publiciteit 2: we melden dat er een brandbeveiliging op komt
publiciteit 3: beveiliging toch niet geslaagd, album staat 2 maanden van te voren al op internet
publiciteit 4: reclame maken voor onze cd die over een maand uit komt
publiciteit 5: de releas van ons album
En ervan uitgaande dat er 1 maand per stunt nodig is, dan snap ik het wel ja![]()
Uit elkaar? Hoe kom je daar nu weer bij?quote:Op woensdag 1 februari 2006 00:57 schreef Handschoen het volgende:
[..]
Dat zal niet nu ze praktisch uit elkaar zijn...
Vergeten dat ze Tarja en die andere gast eruit gekickt hebben? Volgend album zal nog wel even op zich laten wachten, als die nog komt dan...quote:Op zondag 5 februari 2006 18:25 schreef Djaser het volgende:
[..]
Uit elkaar? Hoe kom je daar nu weer bij?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |