Voor welke partij en in welke gemeente doe je mee?quote:
D66 groningen. Maar sta wel ergens onderin. Ik zal de VP's ook ff gaan lezen van de overige partijen. Al is het om anderen op aan te vallenquote:Op vrijdag 16 december 2005 21:39 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Voor welke partij en in welke gemeente doe je mee?
Ik ga zelf denk ik VVD stemmen, daar ben ik het in hoofdlijnen het meeste mee eens (economisch en maatschappelijk liberaal). Maar voor ik ga stemmen zal ik me eerst even verdiepen in de lokale partijen hier, hun standpunten en wat ze de vorige vier jaar hebben uitgespookt![]()
Omdat je moeilijk milieu kunt privatiseren?quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:21 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik vind de regionale verkiezing minder interressant dan de landelijke. Maar ik ga zeker stemmen. Moet nog wel even kijken.
hoofdlijnen van VVD kan ik em nog in vinden, de uitvoering verre van. Ik vind de landelijke VVD weinig liberaal meer. Waarom is milieu eigenlijkniet liberaal? Overigens vind ik de wiegel manier van liberal ook niks. Het wordt een linksere partij denk ik. Alleen die maken zo vaak van een mug een olifant. Maar wordt wat aan de linkse kant.
Het mmoiste voorbeeld van een niet liberaal standpunt van de VVd is die op het punt van kernenergie.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:33 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Omdat je moeilijk milieu kunt privatiseren?VVD is niet erg voor milieu, maar naar mijn mening (tenminste, als je bij de jusite VVD komt, de Krom bv) is VVD beter voor het milieu dan PvdA of SP. De VVD doet teminste nog wat. Maar sowieso is D66 of GL beter.
Met fatsoenlijke veiligheidsregels maar zonder bureaucratische muren zou er geen staatssteun nodig zijn. Kernenergie is goedkoop.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:55 schreef One_of_the_few het volgende:Het mooiste voorbeeld van een niet liberaal standpunt van de VVD is die op het punt van kernenergie.
Ze zijn voor Borsele en kernenergie. Die hebben miljoenen aan staatsteun nodig om te kunnen draaien.
Dat heb ik ook altijd gevonden. Tot ik zag wat er in Rotterdam op dit moment gebeurt.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:21 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik vind de regionale verkiezing minder interressant dan de landelijke.
Jep right.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:55 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het mmoiste voorbeeld van een niet liberaal standpunt van de VVd is die op het punt van kernenergie.
Ze zijn voor Borselle en kernenergie. Die hebben miljoenen aan staatsteun nodig om te kunnen draaien.
GL is idd vrij goed voor milieu. Vind wel jammer dat er niet echt een energie beleid is maar dat heeft geen 1 partij.
Ik denk over GL, maar wil wel weten wat ze regionaal doen.
Volgens mij mogen nederlanders die in het buitenland wonen alleen voor 2de kamer stemmen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:39 schreef Lyrebird het volgende:
Ik sta als buitenlander bij de gemeente Den Haag ingeschreven, maar ik woon er niet. Ik vraag me af of ik zelfs kan stemmen voor de gemeenteraad. Waarschijnlijk niet.
En het Europees Parlement (tenzij je in een EU-land woont en daar wilt stemmen).quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:28 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Volgens mij mogen nederlanders die in het buitenland wonen alleen voor 2de kamer stemmen.
Was dat niet anders, dat je wel voor gemeenteraad mag stemmen en pas na 5 jaar op 2de kamer?quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:12 schreef freako het volgende:
[..]
En het Europees Parlement (tenzij je in een EU-land woont en daar wilt stemmen).
Niet-Nederlanders mogen overigens wel in de gemeente waar ze wonen stemmen, als ze maar 5 jaar legaal in Nederland wonen.
Het enige vereiste voor actief kiesrecht voor de Tweede Kamer is dat je een Nederlands paspoort hebt, en boven de 18 bent. Bovendien mag je niet op de Antillen wonen, maar daar zijn ook weer wat uitzonderingen op.quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:19 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Was dat niet anders, dat je wel voor gemeenteraad mag stemmen en pas na 5 jaar op 2de kamer?
ff zoeken![]()
En Lyrebird valt waarschijnlijk onder artikel D3a:quote:Artikel B 3
1. De leden van de gemeenteraden worden gekozen door degenen die op de dag van de
kandidaatstelling ingezetenen zijn van de gemeente en op de dag van de stemming de leeftijd van
achttien jaar hebben bereikt.
2. Zij die geen onderdaan van een lidstaat van de Europese Unie zijn, dienen om kiesgerechtigd te zijn
op de dag van de kandidaatstelling tevens te voldoen aan de vereisten dat:
a. zij rechtmatig in Nederland verblijven op grond van artikel 8, onder a, b, d, e of l, van de
Vreemdelingenwet 2000 of op grond van een overeenkomst tussen een internationale organisatie
en de Staat der Nederlanden inzake de zetel van deze organisatie in Nederland, en
b. zij onmiddellijk voorafgaand aan de dag van de kandidaatstelling gedurende een onafgebroken
periode van ten minste vijf jaren ingezetene van Nederland waren en beschikten over een
verblijfsrecht als bedoeld onder a, dan wel rechtmatig in Nederland verbleven op grond van artikel
8, onder c, van de Vreemdelingenwet 2000.
3. Niet kiesgerechtigd zijn zij die geen Nederlander zijn en, als door andere staten uitgezonden leden
van diplomatieke of consulaire vertegenwoordigingen, in Nederland werkzaam zijn, alsmede hun
niet-Nederlandse echtgenoten, geregistreerde partners of levensgezellen en kinderen, voor zover
dezen met hen een gemeenschappelijke huishouding voeren.
Artikel B 4
1. Onder ingezetenen van Nederland, van de provincie en van de gemeente verstaat deze wet hen die
onderscheidenlijk in Nederland, in de provincie en in de gemeente werkelijke woonplaats hebben.
2. Zij die als ingezetene met een adres zijn ingeschreven in de basisadministratie persoonsgegevens
van een gemeente, worden voor de toepassing van deze wet, behoudens bewijs van het tegendeel,
geacht werkelijke woonplaats te hebben in die gemeente.
quote:Artikel D 3a
1. Burgemeester en wethouders van 's-Gravenhage houden een bestand bij van personen aan wie voor
elke verkiezing van de leden van de Tweede Kamer zonder een afzonderlijk daartoe strekkend
verzoek een formulier tot registratie van de kiesgerechtigdheid wordt toegezonden.
In de jaren 60 en 70 werden centrales gebouwd met behulp van staatsteun. Onderzoek naar kernenergie wordt nog steeds betaalt door de staat. Borsele zelf idd niet meer. In het plan van Borsele en daar waar de VVD het mee eens is worden er nieuwe centrales gebouwd. Dit is gebeurd met staatsteun, zonder dat hadden we geen kerncentrale staan in Nederland. Dat is voor borsele gewoon niet op te brengen of welk andere kerncentrale dan ook. Daarom worden kerncentrale 's altijd gebouw in landen waar staatsteun wordt gegeven. Komen de kosten van bewaking, afval opslag en dergelijke bij. Die worden door de overheid betaalt. Nu maakt borsele winst, maar dat is pas gerekend vanaf dat het al volledig draait, dus zonder opstartkosten en dergelijke, en bewaking en opslag en dergelijke worden nog steeds door de overheid betaalt.quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:26 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Jep right.
Borselle maakt miljoenen winst. Als je ze in 2013 sluit gooi je 2 miljard weg aangezien borselle makkelijk tot 2023 open kan blijven. En wat is het voordeel van borssele sluiten? Helemaal niets. Het is een buitengewoon rendabele centrale welke zorgt dat er tenminste nog wat innovatie in kernenergie in Nederland is, wat niet schadelijk is voor het klimaat.
Feit is dat kernenergie goekoper is dan gas of kolen, en ook nog beter voor het milieu. Je kunt wel doorgaan met dat ze staatsteun nodig moeten hebben, maar heb je er ook een bron van?
Ah, ik ben niet de enigequote:Op zaterdag 17 december 2005 08:45 schreef Randa_v het volgende:
Ik ga op mezelf stemmen.Dat betekent dus PvdA plaats nummer 9.
Moet wel zeggen dat de PvdA de enige linkse partij binnen onze gemeente is.
Het verschilt per gemeente, maar zeker in kleinere gemeentes zitten er soms van die "geslaagde ondernemers" in de gemeenteraad, die daar alleen maar zitten om de belangen van hun eigen bedrijf te waarborgen en te achterlijk zijn om een visie te hebben.quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:07 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat ik lokaal gewoon op de VVD stem.
Waarom? Omdat die partij het beste bij me past hoewel ik lokaal niet heel interessant vind en de verschillen onderling niet zo groot zijn.
Ik woon in een kleine gemeente en zoals het nu gaat ben ik redelijk tevreden. Landelijk is dat een ander verhaal maar dat is iets voor een andere thread en duurt nog wel even.
quote:Op zaterdag 17 december 2005 13:34 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ah, ik ben niet de enige
Waar ligt CRANENDONCK?
We zouden ongeveer 25 keer zoveel stemmen moeten krijgen voor ik kans maak om er in te komen...Ben dan enkel lijstduwer, meer ook niet.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:25 schreef Randa_v het volgende:
[..]Zuid-Oostbrabant, de samenvoeging van de gemeentes Budel-Maarheeze. Ik sta ook absoluut (nog) niet op een verkiesbare plaats, maar hoop dat over 4 jaar wel te kunnen.
Tsja... dan heb je ook weinig hoop... Welke gemeente als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:43 schreef Elgigante het volgende:
Ik stem niks, onze gemeente is een puinhoop, vrijwel bankroet ondanks haar welgestelde inwoners, geen mens die daar iets goeds van kan maken.
MAAR 6? Bij m'n ouders (gemeente Tubbergen) moeten ze het doen met 3. CDA, VVD/Gemeentebelangen en PvdA. Waarbij het CDA 14 van de 19 zetels heeft, en een coalitie vormt met VVD/GB (4 zetels). Oftewel de oppositie bestaat uit 1 PvdA-man. Die overigens meestal vrolijk met de andere partijen meestemt (als er al gestemd wordt), want ze houden niet zo van polarisatie. Er zijn geen grote affaires geweest de afgelopen jaren, dus het zal wel zo blijven. Want zo zijn de verhouding al jaren. Alleen begin jaren '70 wist Gemeentebelangen de meerderheid te krijgen, maar die waren ze na 4 jaar ook weer kwijt.quote:Op zondag 18 december 2005 00:36 schreef Randa_v het volgende:
In onze gemeete doen maar 6 partijtjes mee, waarvan 3 plaatselijke en dan CDA, VVD en PvdA,
Nee. Als Nederlander in het buitenland kun je alleen stemmen op de Tweede Kamer, het Europees Parlement, en eventueel nationale referenda zoals de Europese Grondwet.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:39 schreef Lyrebird het volgende:
Ik sta als buitenlander bij de gemeente Den Haag ingeschreven, maar ik woon er niet. Ik vraag me af of ik zelfs kan stemmen voor de gemeenteraad. Waarschijnlijk niet.
quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:58 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik denk op de ChristenUnie.
Juist dan zou je moeten stemmen. De lokale overheid kan meer voor jou verknallen namelijk dan de centrale overheid. Niet lokaal stemmen is hetzelfde als "het intresseerd me geen bal wat ze in mijn woonplaats allemaal uitvoeren, ik vindt het wel best zo."quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:22 schreef Speth het volgende:
Ik stem liever niet regionaal, aangezien ik tegen regionale overheden ben.
Klopt, dat eerste realiseer ik me, daarom ben ik er juist tegen... Probeer maar eens als atheistisch-katholiek gezin een huis te bouwen in een grotendeels nederlands hervormde plattelandsgemeente, en je merkt hoe corrupt en willekeurig lokale overheden in Nederland nog steeds zijn. Ik wil dus vooral graag een relatief neutrale gemeenteraad die zichzelf niet als zo heel belangrijk ziet, en dan denk ik toch vooral aan D66. VVD is op gemeentelijk niveau vooral een boerenpartij, dus daar ga ik niet op stemmen. Ondertussen maar hopen dat ze gemeentes zo snel mogelijk afschaffen.quote:Op donderdag 22 december 2005 00:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Juist dan zou je moeten stemmen. De lokale overheid kan meer voor jou verknallen namelijk dan de centrale overheid. Niet lokaal stemmen is hetzelfde als "het intresseerd me geen bal wat ze in mijn woonplaats allemaal uitvoeren, ik vindt het wel best zo."
Hoi partijgenootquote:Op dinsdag 20 december 2005 22:12 schreef Randa_v het volgende:
Onze verkiezingscampaggne begint eigenlijk pas laat. 27 januari gaan we officieel van start. Nu zijn in principe alleen onze hoofdpunten en de eerste 10 plaatsen van de lijst bekent.Van de meeste partijen hier is dan ook nog niet echt veel bekent.
Nou nee.quote:Op donderdag 22 december 2005 01:01 schreef Speth het volgende:
[..]
Klopt, dat eerste realiseer ik me, daarom ben ik er juist tegen... Probeer maar eens als atheistisch-katholiek gezin een huis te bouwen in een grotendeels nederlands hervormde plattelandsgemeente, en je merkt hoe corrupt en willekeurig lokale overheden in Nederland nog steeds zijn. Ik wil dus vooral graag een relatief neutrale gemeenteraad die zichzelf niet als zo heel belangrijk ziet, en dan denk ik toch vooral aan D66. VVD is op gemeentelijk niveau vooral een boerenpartij, dus daar ga ik niet op stemmen. Ondertussen maar hopen dat ze gemeentes zo snel mogelijk afschaffen.
Raar? nee. Tenminste, als die lijst en programma niet voor de gemeente zou zijn (al kan ik mij dat niet voorstellen...). Maar actief lid zijn voor een landelijke partij hoeft dus niet vooral voor de gemeentelijke verkiezing niet te betekenen dat je ook op dezelfde partij gaat stemmen. Het kan in een gemeente slecht gaan bij bepaalde onderwerpen en als bepaalde partijen daar meer en betere aandacht voor geven, waarom niet?quote:Op donderdag 22 december 2005 01:07 schreef Toad het volgende:
[..]
Hoi partijgenoot
Ik stem dus ook PvdA, zal een beetje raar zijn om iets anders te gaan stemmen als je meegewerkt hebt aan de tot stand koming van het verkiezingsprogramma en de lijst.Het is overigens de eerste keer dat ik mag stemmen!
Spannend...
Ik kan wel iets begrijpen van de argumenten van Speth, maar er zijn toch tal van zaken die beter regionaal kunnen worden beslist?
Dat doe ik ook wel, zoals ik al zei, maar met tegenzin.quote:Op donderdag 22 december 2005 02:14 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nou nee.
Ten eerste: als je tegen de gemeente bent, over beter gezegd (want ergens tegen zijn is aliijd makkelijk, maar je komt er nergens mee): voor een efficientere en eerlijke overheid dan zul je juist wel moeten stemmen.
Er is niets moeilijks aan een huis bouwen als je niet gehinderd wordt door bouwambtenaren die je ontwerp afwijzen op basis van regels als "de dakkapel dient 10cm onder de nok te beginnen anders past het niet in het landschap", "De wand van de slaapkamer dient voor x% uit glas te bestaan anders krijgt de burger te weinig licht", "de ruimte waarin de verwarmingsketel staat moet minimaal zo en zo groot zijn" en meer van dat soort regels, niet alleen voor de buitenkant van het huis, maar ook voor de binnenkant, en de regels hebben vrijwel allemaal geen duidelijke betrekking op veiligheid. Niets hiervan overdrijf of verzin ik; dit zijn regels waar ze m'n ouders (waar ik het over heb) mee probeerden om de oren te slaan, terwijl kennissen in dezelfde gemeente er opvallend weinig hinder van ondervinden. Ook vond men het op een gegeven moment nodig om onze twee adressen (het zijn twee huizen naast elkaar) zonder ons te informeren te fuseren tot 1 adres, wat fiscaal duurder is. Mijn ouders hebben hierover en over andere zaken meerdere malen rechtszaken gevoerd met de gemeente, de fusie van adressen bleek geen enkele wettelijke grond te hebben en was volslagen willekeurig. Sterker nog, enkele ons beter gezinde ambtenaren hebben bevestigd dat de gemeente geregeerd wordt door een nederlands hervormde-gereformeerde kliek, en dat inderdaad opvallend veel mensen die daar niet bijhoren uitgezonderd worden. Een VVD ambtenaar noemde het "ze hebben jullie weer zo'n gereformeerde rotstreek geleverd". Overigens is de gereformeerde huisarts van het dichtstbijzijnde gat zonder tegenwerpingen van de schoonheidscommissie erin geslaagd om een gedrocht van witte bakstenen en aluminiumplaten midden in een weiland te zetten. Vreemd nietwaar?quote:Een corrupte gemeente is natuurlijk volledig verkeerd. Maar een gemeente is naar mijn mening toch onmisbaar.De regels moeten van het rijk, of nog beter vanuit de EU komen. Maar voor het uitvoeren van die regels is de provincie (erg globaal, er mogen dus best minder provincies komen) en gemeente nodig. En dan denk ik eigenlijk vooral aan ruimtelijke ordening. Huizen bouwen is soweiso moeilijk, ongeacht je geloof.
Je bent helemaal de enige nietquote:Op zaterdag 17 december 2005 13:34 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ah, ik ben niet de enige
Waar ligt CRANENDONCK?
Hehe, het is idd. voor de GR2006.quote:Op donderdag 22 december 2005 02:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Raar? nee. Tenminste, als die lijst en programma niet voor de gemeente zou zijn (al kan ik mij dat niet voorstellen...).
De lokale partijtjes hebben hier de macht in handen in de GR. Zij hebben 11 van de 19 zetels. Landelijk wordt hier vooral CDA en PvdA gestemd, maar dat zijn niet de grootste partijen in de raad op het moment.quote:Op donderdag 22 december 2005 10:41 schreef Toad het volgende:
[..]
Hehe, het is idd. voor de GR2006.
Volgens mij stemt toch de meerderheid op een partij waar zij landelijk ook op stemmen.
Hm... uitzondering op de regel.quote:Op donderdag 22 december 2005 10:58 schreef Randa_v het volgende:
[..]
De lokale partijtjes hebben hier de macht in handen in de GR. Zij hebben 11 van de 19 zetels. Landelijk wordt hier vooral CDA en PvdA gestemd, maar dat zijn niet de grootste partijen in de raad op het moment.
quote:Op donderdag 22 december 2005 11:01 schreef Toad het volgende:
Wellicht hebben zij een grote achterban? Wanneer je naar (middel)grote steden kijkt is er meestal een coalitie van CDA en PvdA.
Onze gemeente is een gemeente bestaande uit 6 dorpen, met in totaal een inwonersaantal van ongeveer 20.000 mensen. Het probleem wat we als PvdA hebben is dat de leden die op de kandidatenlijst staan vooral uit de twee grote dorpen komen. Die dorpen voeren onder elkaar ook nog eens een behoorlijk strijdquote:Op donderdag 22 december 2005 06:57 schreef Randa_v het volgende:
Verder is het nog steeds zo in de kleinere gemeenten dat men toch op een kop stemt en niet persé op een goede partij.
Dat ze maar snel de laan uitgestuurd mogen worden.quote:Op donderdag 22 december 2005 11:06 schreef Randa_v het volgende:
[..]
[..]
Onze gemeente is een gemeente bestaande uit 6 dorpen, met in totaal een inwonersaantal van ongeveer 20.000 mensen. Het probleem wat we als PvdA hebben is dat de leden die op de kandidatenlijst staan vooral uit de twee grote dorpen komen. Die dorpen voeren onder elkaar ook nog eens een behoorlijk strijd.
De lokale partijtjes kunnen gemakkelijker aan leden uit ook de kleinere dorpen komen omdat deze iedereen kunnen vragen om lid te worden. Men vraagt dus vaak mensen uit de bekendere families die naam hebben en op die manier dus de stemmen trekken.Boeregat he.
quote:Op donderdag 22 december 2005 11:14 schreef Speth het volgende:
[..]
Dat ze maar snel de laan uitgestuurd mogen worden.
Ligt aan de gemeente waarin je woont. De stemwijzer is pas later online.quote:Op donderdag 22 december 2005 14:25 schreef thabit het volgende:
Is er een stemwijzer?
Je kunt stemmen als je vijf jaar in Nederland hebt verbleven.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:39 schreef Lyrebird het volgende:
* Pietverdriet pakt Thabit aan zijn arm, sleurt hem een stemhokje in en wijst hem wat ie moet stemmen, hij trekt hem dicht aan zich en terwijl Thabit rillt van genot gromt hij Thabit in zijn oor, jij wilt het toch ook...quote:Op donderdag 22 december 2005 14:25 schreef thabit het volgende:
Is er een stemwijzer?
quote:Op zaterdag 24 december 2005 19:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
* Pietverdriet pakt Thabit aan zijn arm, sleurt hem een stemhokje in en wijst hem wat ie moet stemmen, hij trekt hem dicht aan zich en terwijl Thabit rillt van genot gromt hij Thabit in zijn oor, jij wilt het toch ook...
![]()
En wat doe je precies dan? Posters plakken, flyeren en dat soort dingen?quote:Op zondag 25 december 2005 12:37 schreef Xtreem het volgende:
VVD
Zit in het campagneteam in Tilburg, dus de vraag is meer op welke persoon
Nee, (nou ja, vanaf februari ookquote:Op zondag 25 december 2005 13:05 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En wat doe je precies dan? Posters plakken, flyeren en dat soort dingen?
De VVD Tilburg is flut, maar dát klinkt wel goed.quote:Op zondag 25 december 2005 13:10 schreef Xtreem het volgende:
met als hoogtepunt vrijdag 3 maart een kroegentocht met Mark Rutte
Als ik zo nieuwsgierig mag zijn: welk oud-Kamerlid was dit?quote:Op zondag 25 december 2005 14:21 schreef Whimpey het volgende:
Dit heeft in het recente verleden dan ook geleid tot de installatie van een gefrustreerd ex-kamerlid (landelijk kreeg hij namelijk geen poot meer aan de grond) die zonder blikken of blozen een hoop geld over de balk heeft gegooid, zonder rekening te houden met de bewoners, winkeliers en het belang van de stad,
En dat is op een dinsdag omdat het woensdag de 8e biddag voor het gewas is.quote:Op maandag 26 december 2005 13:29 schreef the_disheaver het volgende:
7 maart 2006
Ik weet dat er iets christelijk was op de woensdag, maar niet wat. Dat dusquote:Op maandag 26 december 2005 13:43 schreef freako het volgende:
[..]
En dat is op een dinsdag omdat het woensdag de 8e biddag voor het gewas is.
Niedererquote:Op maandag 26 december 2005 01:31 schreef freako het volgende:
[..]
Als ik zo nieuwsgierig mag zijn: welk oud-Kamerlid was dit?.
Als je maar op 7 maart wel in nederland bent kan het zekerquote:Op dinsdag 27 december 2005 01:18 schreef fernando_redondo het volgende:
Stel dat je op 8 maart in het buitenland bent kan je dan iemand anders laten stemmen ook als je voor langere tijd in het buitenland bent?
Per post het stembriefje verzenden?quote:Op dinsdag 27 december 2005 01:36 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee, ben langer dan een maand vantevoren weg
Als je er werkelijk belang in stelt dat jouw stem niet verloren gaat.....geen probleem. Even naar burgerzaken en het wordt in no time geregeld dat er iemand anders gemachtigd wordt in jouw plaats te stemmen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 02:19 schreef fernando_redondo het volgende:
Dat kost te veel moeite. Ik wil best tekenen voor iemand maar dan moet het oproepbiljet er wel zijn
Dat eerste kan wel, al denk ik niet dat het mogelijk isquote:Op dinsdag 27 december 2005 02:39 schreef Whimpey het volgende:
[..]
Als je er werkelijk belang in stelt dat jouw stem niet verloren gaat.....geen probleem. Even naar burgerzaken en het wordt in no time geregeld dat er iemand anders gemachtigd wordt in jouw plaats te stemmen.
Wellicht is het zelfs nog mogelijk om ter plaatse te stemmen, al weet ik niet echt of dit ook opgaat met verkiezingen voor de lagere polititek.
quote:Op dinsdag 27 december 2005 02:58 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Dat eerste kan wel, al denk ik niet dat het mogelijk is
je kan volgens mij zelfs op je eigen oproepkaart invullen dat je iemand machtigt. Diegene kan dan met jouw oproepkaart en zijn of haar id papieren een stem in jouw naam uitbrengen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 02:39 schreef Whimpey het volgende:
[..]
Als je er werkelijk belang in stelt dat jouw stem niet verloren gaat.....geen probleem. Even naar burgerzaken en het wordt in no time geregeld dat er iemand anders gemachtigd wordt in jouw plaats te stemmen.
Wellicht is het zelfs nog mogelijk om ter plaatse te stemmen, al weet ik niet echt of dit ook opgaat met verkiezingen voor de lagere polititek.
Tsja, je wilt je stem uitbrengne of niet... De mogelijkheden zijn er, als jij er te lui voor bent dan is het jou probleem.quote:Op dinsdag 27 december 2005 02:19 schreef fernando_redondo het volgende:
Dat kost te veel moeite. Ik wil best tekenen voor iemand maar dan moet het oproepbiljet er wel zijn
Dat zou wel veel makelijker zijnquote:Op dinsdag 27 december 2005 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap niet dat stemmen per brief in NL niet kan, in veel landen is dat doodnormaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |