quote:
quote:
Bush zegt ja tegen verbod op martelen
Van onze correspondent Jan Tromp
President Bush gaat akkoord met een wet die het martelen van politieke gevangenen nadrukkelijk verbiedt. Het wettelijke verbod is een grote overwinning voor de Amerikaanse Senaat....
http://www.nrc.nl/ANP/LAATSTE_NIEUWS/ANP-161205-013-anp.htmlquote:'Bush liet zonder toestemming telefoons aftappen'
NEW YORK (ANP) - Enkele maanden na de aanslagen van 11 september 2001 heeft de Amerikaanse president Bush in het geheim de National Security Agency (NSA) toestemming gegeven om mensen in de Verenigde Staten af te luisteren in de jacht op terroristen. Dat bericht The New York Times vrijdag.
Normaliter is er toestemming van een rechter nodig om Amerikanen af te luisteren. Volgens de krant heeft de inlichtingendienst de afgelopen drie jaar honderden en mogelijk duizenden internationale telefoongesprekken en e-mails van mensen in de VS onderschept. De NSA hoopte zo mensen te vinden die in contact stonden met Al Qaida, het netwerk achter de aanslagen.
De krant baseert zich op gesprekken met meer dan tien (voormalige) anonieme functionarissen die bezorgd zijn over de legitimiteit van de operatie.
McCain ja. Hij is zelf ook gemarteld in Vietnam.quote:Op vrijdag 16 december 2005 07:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je de krant al gezien?
[..]
![]()
De rest van het volkskrantartikel wil niet laden. Het voorstel van Cain (heet 'ie toch?) is aangenomen!
En het trieste is, is dat het me niet eens kan verbazen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 07:49 schreef sigme het volgende:
Awel, niet alles goed nieuws:
[..]
http://www.nrc.nl/ANP/LAATSTE_NIEUWS/ANP-161205-013-anp.html
http://www.volkskrant.nl/binnenland/1134712657078.htmlquote:Op 17 oktober werd de Libiër opgepakt. Volgens de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) was hij ongewenst. Hij zou zich niet hebben gehouden aan zijn vertrektermijn en had geen vaste verblijfplaats. Daarnaast had hij, aldus de IND, onvoldoende geld om in zijn bestaan te voorzien.
De rechtbank verwerpt al deze punten van de IND. De Libiër had een visum voor de Schengen-landen, dus ook voor Nederland. Bovendien had hij een retourticket voor Libië, dat geldig was tot 21 oktober. Drie dagen voor die datum werd hij aangehouden. Ook bezat de man aantoonbaar zeshonderd euro, waarmee hij kon rondkomen. Hij logeerde bij vrienden in België en was in Nederland om zijn dochtertje te bezoeken.
Na zijn arrestatie zat de Libiër drie dagen in een politiecel. Daarna werd hij overgebracht naar het uitzetcentrum van Schiphol-Oost. Hij werd niet op het vliegtuig gezet, ook al had hij een ticket naar Libië. Na elf dagen detentie kwam hij om in de vuurzee, in zijn cel op vleugel K van het complex.
quote:Op vrijdag 16 december 2005 09:08 schreef sigme het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/binnenland/1134712657078.html
Ik voel me wel een tikje vals vandaagquote:Op vrijdag 16 december 2005 10:29 schreef George-Butters het volgende:
Goede morgen loedersss!
quote:Excuses
Frits Abrahams
Excuses zijn zelden oprecht. Spijt is dat wel, spijt is iets dat je diep van binnen voelt, maar niet hoeft te tonen - het gaat niemand wat aan. Excuses zijn per definitie voor de openbaarheid bestemd, ze moeten de verongelijkte ander milder stemmen. Het aanbieden en aanvaarden van excuses is een spel, zeker in de politiek.
Gisteren duurde dat spel in de Tweede Kamer van kwart over drie in de middag tot half twaalf in de avond. De uitkomst stond al tevoren vast, iedere parlementaire journalist kon je die voorspellen. Minister Verdonk bood een onsje schuld aan, de Kamer deed alsof het een pond was - en iedereen kon tevreden gaan slapen. Van Aartsen en Hirsi Ali kwamen de minister uitbundig omhelzen, alsof ze de meest glorieuze overwinning uit haar politieke carrière had behaald.
Was dat erg? Ach, zo werkt het nu eenmaal in een parlementaire democratie.
Het is alleen zo zonde van al die verspilde energie van Kamerleden, stenografen, bodes, journalisten. Met mij hoeft niemand medelijden te hebben. Ik volgde het debat 's middags in de Kamer en, wat veel geriefelijker is, 's avonds thuis via internet. Met een biertje en een zoutje erbij smaken minister Verdonk en zelfs CDA'er Van Haersma Buma opeens een stuk beter.
In de kranten lees ik vanmorgen dat minister Verdonk 'een knieval' maakte en 'door het stof' moest. Er staat niet bij dat ze zich tijdens haar val alweer half oprichtte en, vrij vertaald, tegen de Kamer zei: ,,Jullie kunnen nu weer de pot op, stelletje luilebollen.''
Dat gebeurde toen enkele Kamerleden naar het gevoel van de minister wat al te veel zout in haar wonden begonnen te wrijven. Het gaat niet zomaar om 'administratieve slordigheden' van de IND, zei een Kamerlid, het zijn systeemfouten. Daarop volgde deze onvergetelijke uitleg van de minister: ,,Er zijn daar geen systemen. Er zijn systemen die los van elkaar draaien, maar op elkaar afgestemd moeten worden.'' Ze voegde er nog relativerender aan toe: ,,Het gaat om uitgeprocedeerde asielzoekers.'' En: ,,Je moet de dingen wel in proporties willen zien.''
,,Uw excuses smelten alweer weg als sneeuw voor de zon'', zei Marijke Vos van GroenLinks. Ze was vergeten dat dit juist hét kenmerk is van politieke excuses.
Voor mij was niet de minister de grote verliezer, maar waren dat de Kamerleden Arno Visser (VVD) en Ursie Lambrechts (D66). Visser had 's middags de blaren op zijn lippen gekletst om aan te tonen dat de ('zijn') minister geen enkele fout had gemaakt. Later kreeg hij van de minister zélf te horen dat zij de Kamer ,,onvolledig en feitelijk onjuist'' had geïnformeerd. Hoe leg je dat dan weer als Kamerlid uit? Hij deed er tien minuten over en niemand begreep er iets van.
En Ursie Lambrechts? Zij moest grote blijheid veinzen over de geveinsde excuses van de minister. Kamerlid, een ondankbaar vak.
Ruim 20.000 tv-kijkers hebben deze minister uitgeroepen tot de beste politicus van het jaar. Ik stop schielijk met dit stukje, voordat de lezers mij uitroepen tot beste parlementaire journalist. Als u het vandaag slecht vond: mijn excuses.
Ik ben ook niet te vertrouwen vandaagquote:Op vrijdag 16 december 2005 10:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik voel me wel een tikje vals vandaag![]()
-edit: goedemorgen
Hmm, ik merk uit de agrarische sector in Rheinland/Pfalz juist het tegenovergestelde effect ....quote:Op vrijdag 16 december 2005 00:40 schreef zakjapannertje het volgende:
volgend jaar misschien een stuk minder illegalen trouwens:
[..]
http://www.demorgen.be/telex/index.html?news=B290452
dit had Nederland ook zo geregeld dacht ik
lekkerrrrrrquote:Op vrijdag 16 december 2005 10:52 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik ben ook niet te vertrouwen vandaag![]()
![]()
Het zou een idee zijn om ze daar allemaal heen te dumpenquote:Op vrijdag 16 december 2005 00:21 schreef sizzler het volgende:
[..]
Jezus. Dat is een stad als Eindhoven! Moet je voorstellen: een complete stad VOL met alleen maar illegalen!
Nee chewie. Dat is heel erg *niet* zo. Het is erg zorgwekkend dat heel veel mensen denken dat dit wel zo is.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
Is een illegaal niet per definitie "crimineel"?
Moguhquote:Moguh
OOOeeeehhhhquote:Op vrijdag 16 december 2005 11:03 schreef sigme het volgende:
[..]
lekkerrrrrr
Moet ik afwijken van mijn fok!=POL adagium?
Ik begin vroegquote:Op vrijdag 16 december 2005 11:12 schreef George-Butters het volgende:
[..]
OOOeeeehhhh![]()
En dan is het nog niet eens vrijdagmiddag![]()
Dat is duidelijk: jouw plaatsquote:Op vrijdag 16 december 2005 11:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik begin vroeg![]()
Ik ben al bijna toe aan een biertje. Jouw plaats of de mijne?
Ik ken mijn plaatsquote:Op vrijdag 16 december 2005 11:29 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Dat is duidelijk: jouw plaats
Volgens de wet zijn ze dat natuurlijk wel, je bent crimineel bezig als je je niet aan de wet houdt en volgens de wet mag je je hier niet illegaal vestigen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee chewie. Dat is heel erg *niet* zo. Het is erg zorgwekkend dat heel veel mensen denken dat dit wel zo is.
Totzoquote:Op vrijdag 16 december 2005 11:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ken mijn plaats*proost*
-sterker nog: ik ga er nu even heen; hapje eten. Kan ik bovendien ongegeneerd fokken. Driekwartier.
Niet dat kantoor mij weerhoudt![]()
quote:
Nee, Chewie. Daarom heb je ook de aparte status 'criminele illegaal'. Op zichzelf is 'illegaal' zijn niet crimineel. Criminaliteit = overtreding strafrecht.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
Volgens de wet zijn ze dat natuurlijk wel, je bent crimineel bezig als je je niet aan de wet houdt en volgens de wet mag je je hier niet illegaal vestigen.
En je heldin Verdonk zorgt er voor dat dit aantal alleen maar stijgtquote:Op vrijdag 16 december 2005 00:21 schreef sizzler het volgende:
[..]
Jezus. Dat is een stad als Eindhoven! Moet je voorstellen: een complete stad VOL met alleen maar illegalen!
Je avatar heeft als je niet zo scherp kijkt wel wat weg van supermanquote:Op vrijdag 16 december 2005 10:52 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik ben ook niet te vertrouwen vandaag![]()
![]()
quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je avatar heeft als je niet zo scherp kijkt wel wat weg van superman.
Lekkerrrrrrrrquote:Op vrijdag 16 december 2005 12:39 schreef George-Butters het volgende:
[..]een te zwaar geschapen Superrrman.
Dat dan weer welquote:Op vrijdag 16 december 2005 12:39 schreef George-Butters het volgende:
[..]een te zwaar geschapen Superrrman.
quote:Peter R. de Vries op 36 procent
Uitgegeven: 16 december 2005 11:43
Laatst gewijzigd: 16 december 2005 11:49
DEN HAAG - Ongeveer 36 procent van de bevolking zou het op prijs stellen als misdaadverslaggever Peter R. de Vries met zijn Partij voor Rechtvaardigeheid Daadkracht en Voortuitgang (PRDV) zou deelnemen aan de Tweede Kamerverkiezingen in 2007. Dat blijkt uit een onderzoek deze week van Maurice de Hond.
De Vries legt de lat nog wat hoger. Hij zei pas aan de verkiezingen mee te zullen doen als 41 procent van de bevolking zijn partij als een aanwinst zou beschouwen. Vrijdagmiddag maakt de televisiepersoonlijkheid definitief bekend of hij meedoet aan de verkiezingen of niet.
Volgens De Hond werkt het woord 'aanwinst' niet mee aan het behalen van het percentage van 41. De ervaring leert dat met dat woord Peter R. de Vries enkele procenten lager scoort dan met de vraag of men wil dat hij meedoet, aldus de onderzoeker.
De Hond constateert overigens dat als de categorie 'weet niet' niet zou worden meegeteld in de resultaten, De Vries wel op 41 procent zou uitkomen (van mensen die willen dat hij meedoet).
Ongeveer 29 procent is van mening dat als de misdaadverslaggever het nu zou laten afweten, hij de mensen in de kou laat staan.
Heb je je laklaarzen al aan?quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:47 schreef sigme het volgende:
[..]![]()
Ik ben er hoor. Gimmie gimmie gimmie![]()
Ik weet het niet zeker. Gisteren las ik dat ze nu de ondervragingsmethoden in een ander handboek hebben geplaatst, of iets dergelijks, maar dat moet ik nog even nazoeken.quote:Op vrijdag 16 december 2005 07:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je de krant al gezien?
[..]
![]()
De rest van het volkskrantartikel wil niet laden. Het voorstel van Cain (heet 'ie toch?) is aangenomen!
Zeg, ik ben op kantoor hoor. Achter het raam, maar alles in het nette.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:44 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Heb je je laklaarzen al aan?![]()
Bush is ok.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:44 schreef George-Butters het volgende:
Je vraagt ook echt om afkeurende reacties
I likequote:Op vrijdag 16 december 2005 12:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Zeg, ik ben op kantoor hoor. Achter het raam, maar alles in het nette.
Wel zwarte laarsjes, dat wel![]()
Ik vermoed dat Peter R. NIPO opdracht heeft gegeven de "Weet niet" catogorie te schrappen en zo toch op 41% uitkomtquote:
De VS en Bush kunnen best goed doen. Alleen heeft Bush de afgelopen jaren niet veel bijster goeds laten zien.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Bush is ok.
In de ogen van sommige bekrompen mensen kan de VS en Bush in het bijzonder niets goed doen. Moet ik mee gaan met die figuren?
Ik ben benieuwd of PRDV de weet niet/geen mening wel of niet meetelt. Dat scheelt nogal in de deler.quote:
Dat is ook maar een subjectief oordeel.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:47 schreef George-Butters het volgende:
De VS en Bush kunnen best goed doen. Alleen heeft Bush de afgelopen jaren niet veel bijster goeds laten zien.
Hardroze panties, zwart rokje..quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:46 schreef George-Butters het volgende:
[..]
I like![]()
Netjes, maar toch sexie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |