abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 december 2005 @ 11:13:08 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33067212
Deel 1: Naturalisatie Kalou....wat een onzin
Deel 2: Naturalisatie Kalou....#2 In hoger beroep!
Deel 3: Naturalisatie Kalou....#3 Rita Verdonk for president!
Deel 4: Naturalisatie Kalou....#4 Rita Verdonk for president!
Deel 5: Naturalisatie Kalou.#5: Kaloutje op Nederlandse les

Alweer het vijfde deel. De huidige stand van zaken:
quote:
Rechter steunt Kalou

ROTTERDAM - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) moet opnieuw bekijken of Feyenoorder Salomon Kalou in aanmerking komt voor een versnelde naturalisatieprocedure. Dat heeft de Rotterdamse rechter vrijdagochtend bepaald. De bewindsvrouw had eerder dit jaar dat verzoek van Kalou tot twee keer toe geweigerd.

Verdonk heeft zes weken de tijd om bij de Raad van State beroep aan te tekenen tegen de uitspraak. Zo niet dan moet ze in die gestelde periode beslissen of de 20-jarige Ivoriaanse aanvaller alsnog op korte termijn een Nederlands paspoort krijgt.

Tijdens de uitspraak, waarbij beide partijen ontbraken, maakte bestuursrechter A. van 't Laar duidelijk dat de minister van Vreemdelingenzaken en Integratie de zaak "onzorgvuldig voorbereid en deels niet goed gemotiveerd heeft.". Zo schoof de rechter het argument dat Kalou te kort in Nederland verbleef (2 jaar) van tafel, omdat er juist bij de topsportersregeling ruimte is om van één of meerdere voorwaarden af te wijken.

Ingeburgerd

Ook het verweer van Verdonk dat Kalou niet voldoende ingeburgerd is, werd door de bestuursrechter niet geaccepteerd. Van 't Laar wees op de positieve adviezen die de Rotterdamse burgemeester Opstelten en staatssecretaris Ross (Sport) gaven, het feit dat de voetballer voldoende Nederlands verstaat en praat, plus het gegeven dat hij Nederlandse les volgt. Teveel positieve aanknopingspunten waaraan de bewindsvrouw voorbij is gegaan.

"Er moet dan nader onderzoek worden gedaan of Kalou voldoende is ingeburgerd. Alleen zo'n toets is niet voldoende", sprak Van 't Laar, wijzende op het feit dat Kalou het certificaat Naturalisatietoets nog niet in zijn bezit heeft.

WK

Met deze uitspraak heeft de Afrikaan nog steeds de kans om voor komende zomer in het bezit te zijn van een Nederlands paspoort. In dat geval kan hij met Oranje deelnemen aan het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland, zo werd hem twee weken geleden - tijdens de zitting - beloofd door bondscoach Marco van Basten.

Loting

De bondscoach, in Leipzig voor de loting van het wereldkampioenschap, reageerde schriftelijk op de uitspraak. Hij was verheugd dat de kans nog steeds bestaat dat Kalou straks in Duitsland voor Nederland kan uitkomen. "Ik hoop dat ik hem begin maart, wanneer we de eerstvolgende oefeninterland spelen bij de groep kan hebben. Dan kan Salomon zich ook optimaal voorbereiden op het WK."

Kalou zelf wilde vrijdagochtend voor hij het traininsveld in Rotterdam opstapte niet reageren op de uitspraak. Op het ministerie van Verdonk wordt de uitspraak de komende dagen grondig bestudeerd. Pas later zal duidelijk worden welke stappen de minister onderneemt.
quote:
Nederland in poule met Argentinië

LEIPZIG/EINDHOVEN - Uiterlijk onbewogen reageerde bondscoach Marco van Basten vrijdagavond op de loting voor het WK in Duitsland. Het Nederlands elftal moet het in de eerste groepsronde tegen Argentinië, Ivoorkust en Servië en Montenegro opnemen. "Dat worden mooie wedstrijden."

In tegenstelling tot veel van zijn collega's relativeerde Van Basten de kracht van groep C op het WK. "Wat is nu een zware poule? Natuurlijk moeten we tegen goede ploegen voetballen, maar dat heb je vaak op een WK. Zwaar is niet het juiste woord. Ik spreek liever over een interessante loting."

Kalou

"Zo is het heel leuk dat we uitgerekend tegen Ivoorkust moeten spelen. Ik had Salomon Kalou voor de loting nog aan de lijn. We zaten een beetje te dollen. Hij was blij met de uitspraak van de rechter. Minister Verdonk moet opnieuw bekijken of Kalou toch niet eerder de Nederlandse nationaliteit kan krijgen. Dat besluit heeft door deze loting toch een aardig laagje gekregen."

"Argentinië is een ploeg met grote namen. Dat weet je. Maar het is ook heel leuk om tegen ze te spelen. Ook Servië en Montenegro is een ploeg met mooie voetballers. Ik denk dat het stuk voor stuk heel mooie wedstrijden worden", aldus de bondscoach.

Genieten

"We zullen vanaf de eerste minuut op het WK vol aan de bak moeten. Dat is alleen maar mooi. Ik kijk nu al uit naar de eerste wedstrijd. Volgens mij wordt het genieten."

Cocu

"Veel moeilijker konden we het geloof ik niet treffen", luidde vrijdag de eerste reactie van Phillip Cocu op de loting voor het WK voetbal komende zomer in Duitsland. "Argentinië is een grote favoriet voor de eindzege", stelde Cocu. "Ivoorkust is volgens mij het sterkste land van Afrika en van Servië en Montenegro heb je natuurlijk ook niet zomaar gewonnen."

"Misschien is het een voordeel dat we de laatste groepswedstrijd tegen Argentinië spelen. Maar dat moeten we ook nog maar afwachten. We hebben het niet getroffen. Deze loting had voor ons veel en veel beter uit kunnen vallen."

Van der Sar

Doelman Edwin van der Sar zag vrijdagavond thuis voor de televisie gespannen toe hoe het Nederlands elftal tijdens de loting voor het WK aan Argentinië, Ivoorkust en Servië en Montenegro werd gekoppeld.

"Argentinië is natuurlijk een topland",aldus de aanvoerder van het Nederlands elftal. "Dat wordt ook een wedstrijd op topniveau. Ik verwacht tijdens die wedstrijd prins Willem Alexander op de tribune."

Georganiseerd

"Ivoorkust heeft met Drogba, Kalou en Koné van PSV natuurlijk ook heel goede voetballers. Servië en Montenegro is in het kwalificatietoernooi zelfs nog boven Spanje geëindigd. Die ploeg speelt heel georganiseerd.

Dat is best uniek voor een land uit de Balkan. Gelukkig kan onze jonge ploeg de komende maanden in verschillende oefenwedstrijden nog veel ervaring opdoen. Ik heb er alle vertrouwen in dat we op 11 juni goed aan de start verschijnen."

Cruijff

Johan Cruijff hielp vrijdag in Leipzig mee aan de loting voor het wereldkampioenschap dat volgend jaar zomer in Duitsland wordt gehouden. "Oranje heeft zwaar maar goed geloot", aldus de Amsterdammer. "Als we ons kwalificeren voor de volgende ronde kunnen we ver komen. Dan stuiten we namelijk op Mexico of Duitsland."

Oefenduels

Het Nederlands elftal oefent in de aanloop naar het WK voetbal van 2006 in Duitsland tegen Kameroen, Mexico en Australië. De drie wedstrijden worden gespeeld in de laatste fase voor het eindtoernooi. Op 27 mei treft Oranje Kameroen, enkele dagen later op 1 juni Mexico en op 4 juni sluit Nederland de oefencampagne af tegen het Australië van bondscoach Guus Hiddink.

[ Bericht 1% gewijzigd door rubbereend op 15-12-2005 01:26:18 ]
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  woensdag 14 december 2005 @ 11:15:20 #2
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33067264
quote:
Open brief aan Rita Verdonk

Beste Rita,

Allereerst wil ik je complimenteren met de sms-actie, erg leuk bedacht om spelers van Ivoorkust onze Salomon Kalou alsnog over te halen voor zijn vaderland uit te komen. Maar ik denk niet dat het veel zin heeft, het gaat namelijk allang niet meer om de mening van Salomon Kalou zelf, het is een prestigekwestie geworden.

Toch vind ik dat je vol moet houden, je zal nogmaals moeten besluiten dat Kalou niet in aanmerking komt voor de versnelde procedure en daardoor pas een Nederlands paspoort kan krijgen in 2008. Tegen die tijd heeft deze grillige aanvaller zijn ware aard wel laten zien, in 2008 speelt hij bij een grote Europese topclub en heeft hij al enkele interlands voor Ivoorkust achter zijn naam. Als Kalou écht zo graag een Nederlands paspoort wilt hebben, moet hij er nog wel twee jaar wachten voor over hebben.

Beoordelen of een teamspeler de exceptionele kwaliteiten bezit om een heel collectief naar een hoger niveau te tillen is vrijwel onmogelijk, aangezien bij voetbal elf mensen zorgen voor het resultaat. Mensen zouden dan ook moeten stoppen Kalou te vergelijken met badmintonster Mia Audina en marathonloopster Lornah Kiplagat, aangezien bij hen kon worden verwacht dat zij individueel voor grote sportieve successen konden zorgen en dat ook deden.

Marco van Basten en Johan Cruijff, toch mensen met verstand van voetbal, verschillen hierbij dus van mening met mij. Zij denken dat Oranje mét Kalou aanmerkelijk meer kans maakt op een wereldtitel dan zónder, maar dit is slechts een aanneming. Diego Armando Maradona maakte zijn land in 1986 wereldkampioen, maar verder werd iedere wereldtitel behaald door een collectieve prestatie van een land. Van Basten en Cruijff weten toch ook dat Oranje op dit moment een hechte groep is, die ook zónder Kalou wereldkampioen kan worden?

Nog steeds ben ik van mening dat Kalou zijn Nederlands paspoort enkel ziet als verhoging van zijn marktwaarde, aangezien hij als EU-speler meer kans heeft op een transfer naar Chelsea of andere topclubs, het spelen voor Oranje zorgt daarbij nog voor extra kansen om te schitteren op hoog niveau. Kalou is echter alle binding met Nederland verloren, zodra hij wordt verkocht aan een buitenlandse club, want denken de mensen in Nederland nou echt dat Kalou weer in Nederland komt wonen nadat hij zijn voetballoopbaan heeft afgesloten?

Kalou is geboren en getogen in Ivoorkust, kwam naar Nederland als talentvolle voetballer, omdat zijn broer Bonaventure Kalou bij Feyenoord speelde. Wanneer deze destijds bij SK Beveren speelde, was Kalou nu Belgisch international. Zijn enige binding met Nederland is zijn werkgever, maar is niet aannemelijk om te veronderstellen dat Kalou hier nog langer dan twee jaar zal spelen, Kalou is net als iedereen een broodvoetballer en streeft het hoogste na, dat is dus niet bij Feyenoord in de bescheiden Nederlandse eredivisie.

Wijs daarom de aanvraag voor de versnelde procedure maar weer af! Kalou wil zich komend WK in de kijker spelen van de Europese topclubs, het liefst in Oranje, maar wanneer hij tot 2008 moet wachten op een Nederlands paspoort, zal hij ervoor kiezen om tóch met Ivoorkust naar Duitsland af te reizen. Oranje dient te bestaan uit Nederlandse spelers die voor hun vaderland willen voetballen, niet voor spelers die uitkomen voor Nederland zien als een nuttige move in hun voetballoopbaan. Met Ivoorkust mag hij volgend jaar zijn klasse tonen, tégen Nederland.

Zelf kijk ik niet naar eerdere vergelijkbare zaken of naar de regels op zich, ook Van Basten en Cruijff oordelen op gevoel. In Oranje wil ik Nederlanders, die zonder achterliggende gedachte in Oranje willen spelen en hun land wereldkampioen willen maken. Daarbij ben ik van mening dat we in de kwalificatiepoule hebben aangetoond dat we ook zónder Kalou kansrijk zijn, ik speel dan ook liever tegen de aanvaller uit Ivoorkust dan met!

Veel succes bij het nemen van deze zware beslissing!

Met vriendelijke groet,
Arjan van den IJssel

Bron: Voetbalzone.nl
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_33067511
WTF is Arjan van den IJssel met zijn domme gelul ? Toch niet die hoofdredacteur-mongool van Voetbalzone he ?

Steeds weer dezelfde domme praatjes lees ik. Nu lees ik weer dat het vestigen in NL een must is na zijn voetballoopbaan. Cruijff en Bergkamp (en al die tientallen anderen) zijn natuurlijk dan ook geen echte NL'ers, omdat beide aangegeven hebben dat ze niet meer in NL komen wonen.
quote:
Zij denken dat Oranje mét Kalou aanmerkelijk meer kans maakt op een wereldtitel dan zónder, maar dit is slechts een aanneming.
Het is aanname Arjan. Net zoals het een negatieve aanname is dat hij NL gebruikt om elders aan de bak te komen.
  woensdag 14 december 2005 @ 11:49:42 #4
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33068149
Allereerst wil ik benadrukken dat ook ik Salomon Kalou, ondanks dat het een speler van Feyenoord is, een geweldige speler vind. Wanneer ik een elftal zou moeten samenstellen met Nederlanders en in Nederland actieve voetballers, dan zou hij zeker weten geselecteerd worden.

Toch ben ik het wel eens met de Open brief aan Rita Verdonk. De hoofdreden waarom ik vind dat Salomon Kalou niet in aanmerking dient te komen voor versnelde naturalisatie, is de reden van zijn komst naar Nederland. Salomon Kalou kwam zijn broer achterna, die op dat moment bij Feyenoord speelde. Salomon werd door zijn grote broer bij Feyenoord geďntroduceerd, aangezien het een nog groter talent zou zijn dan zijn broer. Nu blijkt Salomon Kalou inderdaad een groter talent en San Marco vraagt hem uit te willen komen voor Oranje, de Feyenoord-aanvaller gaat akkoord en de hele versnelde naturalisatieprocedure wordt ingezet. Argumenten dat Salomon Kalou zelf niet wilt, slaan nergens op.

Johan Derksen meldde maandagavond dat Salomon Kalou niet eens meer veilig terug kan keren naar zijn vaderland, waar hij wordt neergezet als een landverrader. Dat is de versie van Bonaventure Kalou aan Johan Derksen, maar is dit wel de waarheid? Het is natuurlijk een schitterende troef, die zielige jongen kán niet eens terug naar zijn geboorteland. Het Algemeen Dagblad meldt maandag nog dat de spelers van Ivoorkust door middel van sms-jes Salomon Kalou proberen over te halen tóch uit te komen voor Ivoorkust. Overigens gaf dezelfde Salomon Kalou d.d. 08/11-2005 in een interview met de GPD-bladen aan dat Ivoorkust nog geen gesloten boek is. Het feit of Salomon Kalou gevraagd is door Marco van Basten of dat het een idee was van hemzelf of zijn zaakwaarnemer, maakt mij dus niet uit. Hij is er zelf bijgeweest en heeft de uiteindelijke beslissing zelf genomen, echt niet onder dwang.

Het criteria wat betreft selectie voor Oranje is in feite heel simpel: spelers die voldoende geďntegreerd zijn (o.a. dus de Nederlandse taal goed machtig zijn!), alvorens zij een groot voetbaltalent blijken, komen van mijn part in aanmerking voor een plaats in Oranje. Spelers zoals Salomon Kaou, die als voetballer naar Nederland gekomen is en net zo snel weer zal verdwijnen als dat hij gekomen is, niet. Andere voorbeelden zoals Khalid Boulahrouz, Giovanni Van Bronckhorst, Edgar Davids, Ismael Aisatti en George Boateng waren al woonachtig in Nederland, voordat zij doorbraken als voetballer. In feite waren het al Nederlanders, Salomon Kalou daarentegen absoluut niet.

Overigens vind ik het ook een slecht argument dat wij als Nederland van de situatie gebruik moeten maken, aangezien ook andere voetballanden dit doen. Uit principe wil ik hier niet in meegaan, Salomon Kalou is een voetballer uit Ivoorkust die net als zijn broer voor zijn geboortland hoort uit te komen. Alex, Maxwell en andere spelers die (nog) niet voor hun geboorteland zijn uitgekomen kunnen we dan ook wel een Nederlands paspoort aanbieden, aangezien zijn Oranje wellicht sterker zullen maken. Wat nu precies zijn reden is weten wij niet, is het zijn EU-status of is Salomon Kalou bang voor de bekende taferelen na een verloren wedstrijd? We weten het niet en misschien mag ik dit niet aannemen, maar ik weet wel zeker dat Salomon Kalou niet voor Oranje uit wil komen uit liefde voor Nederland.

Medio 2008 zal Salomon Kalou niet meer in Nederland voetballen, hij heeft geen familie om te bezoeken in Nederland en ook na zijn carričre zal hij zich niet vestigen in Nederland. Moeten we hem dan uit laten komen voor Oranje, terwijl hij verder geen enkele binding heeft met Nederland? Waarom dan? Omdat het zo'n goede voetballer is? Hebben wij die zelfs dan niet? Doet Oranje het niet al decennia goed zonder spelers te naturaliseren? En waarom moeten wij maar gebruik maken van een talentvolle speler, als wij hier de beschikking over kunnen krijgen? Moeten we Duitsland (Kuranyi, Bobic etc), België (Strupar, Oliveira etc), Italië (Camonaresi), Polen (Olisadebe) en Portugal (Deco) maar als voorbeeld nemen? Nederland heeft altijd goed gepresteerd, daar hebben we geen aanvaller uit Ivoorkust voor nodig.

Overigens is het een misvatting dat Salomon Kalou een rechtsbuiten is, vorig seizoen speelde hij in een twee spitsen-systeem centraal naast Dirk Kuijt en dit seizoen speelt hij in een drie spitsen-systeem vanaf links. Het is dus slechts een aanneming dat Salomon Kalou Oranje zal versterken als rechtsbuiten.

Ik meen echt serieus dat ik liever eervol wordt uitgeschakeld in de kwartfinale zónder Salomon Kalou dan dat ik de finale haal mét Salomon Kalou, maar dat is mijn mening.
pi_33068641
Het is een allrounder met zoveel specifieke kwaliteiten dat ie op elke positie voorin kan spelen, dus ook op de vleugel. Hij speelt vaak zat vanaf rechts. Het is gewoon heel simpel, hij kan een man passeren. Dat kan alleen Robben, en in mindere mate Castelen en van Persie. Kuyt, Nistelrooy,Vennegoor, VdV of Sneijder kunnen dat totaal niet. Dus voegt hij iets toe ja. Is dat zo moeilijk te begrijpen, kenners. Hij is geen klassieke rechtsbuiten nee, maar dat Ronaldhino ook niet op linksbuiten bij Barca. Net zoals Bergkamp geen vleugelspeler was, maar in zijn beginjaren suucesvol op rechtsbuiten werd gezet bij Ajax door Cruijff.

En als uiteindelijk blijkt dat ie geen enkele binding heeft met NL tegen de tijd dat ie in het buitenland bij een topclub speelt, dan zien we dat dan wel weer. Lekker belangrijk. Zo makkelijk als je hem erbij kan nemen, kan je hem ook laten vallen als hij zogenaamd niet gemotiveerd zal zijn. Wat gewoon gelul is trouwens. Allemaal van die vooroordelen, wordt je toch niet goed van hier in dit land.

En dat gezanik over allerlei andere spelers die dan ook in aanmerking komen voor naturaliseren : die hebben we niet nodig, verdedigers zat. Echt irritante discussie is dit, omdat allerlei redenen erbij gesleept worden die kennelijk niet voor anderen NL'ers gelden. Zoals het vestigen in NL wat ik al noemde uit dat stuk text, en het vermeende streven van Kalou om in het buitenland te willen spelen en NL ervoor te gebruiken. Alsof elke NL'se geborene topspeler niet in het buitenland wil spelen. Noem mij 1 NL'se topspeler die heeft gezegd : ik blijf altijd in NL.

Jullie moeten niet zo slap bekrompen lullen en moeilijk doen, gewoon praktisch bekijken en eenmalig deze speler naturaliseren, een enkele uitzondering moet je durven maken om wat extra procenten sterker te worden. En anders vertrek zelf maar het land uit tijdens het WK, en ga in een Lederhosen zitten juichen voor de buren ofzo.
pi_33068791
Tegen graag
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 14 december 2005 @ 12:24:27 #7
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33068907
Wat kan het ons ook schelen? Wat stelt onze vaderlandsliefde nog voor? Salomon Kalou, Jonathan de Guzman en wie is de volgende? Wat kan het schelen waar ze vandaan komen? Als ze maar goed zijn en Oranje sterker kunnen maken!

Interlandvoetbal is in mijn optiek een onderlinge strijd tussen landenteams, geen strijd tussen een verzameling spelers die voor een bepaald land uit willen komen. Dan kan je interlandvoetbal net zo goed afschaffen en het bij het clubvoetbal houden.
pi_33068997
We verworden zo net Belgie...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_33069319
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:24 schreef M0NTANA het volgende:
Wat kan het ons ook schelen? Wat stelt onze vaderlandsliefde nog voor? Salomon Kalou, Jonathan de Guzman en wie is de volgende? Wat kan het schelen waar ze vandaan komen? Als ze maar goed zijn en Oranje sterker kunnen maken!

Interlandvoetbal is in mijn optiek een onderlinge strijd tussen landenteams, geen strijd tussen een verzameling spelers die voor een bepaald land uit willen komen. Dan kan je interlandvoetbal net zo goed afschaffen en het bij het clubvoetbal houden.
Ah oke, dus jij denkt de spelers persoonlijk te kennen en hun "liefde" voor Oranje in te kunnen schatten als buitenstaander op basis van waar ze geboren zijn. Zonder dat je ze kent.

Ik ken zat NL'se spelers die met een klote motivatie, uitstraling en gebrek aan liefde in Oranje de zaak vernaggeld hebben de laatste 20 jaren. Wat dat aangaat liever een frisse snelle vrolijke Kalou op rechtsbuiten dan een luie ergelijke speler als v.d. Meyde met zijn maniertjes.

In het doorgaans saaie positie-schaakspel dat Oranje speelt, kom je na wat doorzichtige pasjes en combinatie's op de helft van de tegenstander altijd uit op de vleugels die dan iets moeten doen. Bij Kuyt en van Persie is het standaard een tikkie terug, omdat ze weten dat ze geen of niet genoeg kwaliteiten hebben om die actie aan te gaan vanuit stilstand (en de rugdekking te close staat). En dan schuift het spel weer naar de andere kant of zelfs terug naar de middenlijn om opnieuw op te bouwen. Zo voorspelbaar allemaal. Zo slaapverwekkend.

Zodra Robben er in staat, en op een begeven moment eindelijk dus zijn man voorbij komt op de vleugel, slaat de paniek toe bij de tegenstander en trek je automatisch mensen uit het centrum die het gat dicht moeten lopen. Op dat soort momenten heb je de vrije mensen voor het uitkiezen met de bal aan de voet, en dat levert dan ook standaard spectaculaire actie's op. Als je aan die andere kant nu ook nog Kalou hebt staan, dan zijn we eindelijk af van die saaie eeuwige breedteballetjes en tikkie's terug op rechts, zonder dat iemand creatief het intitiatief neemt. 2 gevaarlijke vleugels is cruciaal voor Oranje en zijn type voetbal.

De match tegen Macedonie zonder Robben (en doorgaans Ajax zonder vleugels) was een ultiem voorbeeld van hoe het eraan toegaat als je alleen risicoloze pasjes en je positiespel blijft spelen. Je komt er toch niet doorheen als ze zich terugtrekken, hoe hoog het baltempo ook is. Dat is al jaren zo, ondanks dat spelers altijd achteraf voor de microfoon lullen dat het baltempo niet hoog genoeg was. Dan moet je dus spelers hebben die de zaak uitelkaar trekken door een individuele actie. Die zijn zeldzaam, dus als je de kans hebt moet je ze pakken.
pi_33069466
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:28 schreef Da_Sandman het volgende:
We verworden zo net Belgie...
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueńo en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
  woensdag 14 december 2005 @ 12:57:39 #11
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33069619
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:43 schreef FrikandelSpecialist het volgende:

[..]

Ah oke, dus jij denkt de spelers persoonlijk te kennen en hun "liefde" voor Oranje in te kunnen schatten als buitenstaander op basis van waar ze geboren zijn. Zonder dat je ze kent.

Ik ken zat NL'se spelers die met een klote motivatie, uitstraling en gebrek aan liefde in Oranje de zaak vernaggeld hebben de laatste 20 jaren. Wat dat aangaat liever een frisse snelle vrolijke Kalou op rechtsbuiten dan een luie ergelijke speler als v.d. Meyde met zijn maniertjes.

In het doorgaans saaie positie-schaakspel dat Oranje speelt, kom je na wat doorzichtige pasjes en combinatie's op de helft van de tegenstander altijd uit op de vleugels die dan iets moeten doen. Bij Kuyt en van Persie is het standaard een tikkie terug, omdat ze weten dat ze geen of niet genoeg kwaliteiten hebben om die actie aan te gaan vanuit stilstand (en de rugdekking te close staat). En dan schuift het spel weer naar de andere kant of zelfs terug naar de middenlijn om opnieuw op te bouwen. Zo voorspelbaar allemaal. Zo slaapverwekkend.

Zodra Robben er in staat, en op een begeven moment eindelijk dus zijn man voorbij komt op de vleugel, slaat de paniek toe bij de tegenstander en trek je automatisch mensen uit het centrum die het gat dicht moeten lopen. Op dat soort momenten heb je de vrije mensen voor het uitkiezen met de bal aan de voet, en dat levert dan ook standaard spectaculaire actie's op. Als je aan die andere kant nu ook nog Kalou hebt staan, dan zijn we eindelijk af van die saaie eeuwige breedteballetjes en tikkie's terug op rechts, zonder dat iemand creatief het intitiatief neemt. 2 gevaarlijke vleugels is cruciaal voor Oranje en zijn type voetbal.

De match tegen Macedonie zonder Robben (en doorgaans Ajax zonder vleugels) was een ultiem voorbeeld van hoe het eraan toegaat als je alleen risicoloze pasjes en je positiespel blijft spelen. Je komt er toch niet doorheen als ze zich terugtrekken, hoe hoog het baltempo ook is. Dat is al jaren zo, ondanks dat spelers altijd achteraf voor de microfoon lullen dat het baltempo niet hoog genoeg was. Dan moet je dus spelers hebben die de zaak uitelkaar trekken door een individuele actie. Die zijn zeldzaam, dus als je de kans hebt moet je ze pakken.
Natuurlijk is Salomon Kalou een versterking voor Oranje, dat ben ik met je eens. Maar uit principe speel ik liever zonder een genaturaliseerde aanvaller uit Ivoorkust, laat ons maar roeien met de riemen die we hebben. Oranje dient uit spelers te bestaan die hun roots hebben in NL.
  woensdag 14 december 2005 @ 13:16:27 #12
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_33070093
Ik heb het idee dat Kalou net zo lief voor het duitserschap zou kiezen als dat hem werd aangeboden en dat zegt veel over zijn binding met Nederland.
Wat mij betreft mag hij best Nederlander worden als hij dat wil, maar via de versnelde procedure vind ik niet nodig.
Life is what you make it.
  Redactie Games woensdag 14 december 2005 @ 13:27:29 #13
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_33070378
Ik ben altijd tegen geweest maar op dit moment begin ik te twijfelen. Die gozer is helemaal gek gemaakt kan amper nog terug naar ze eigen land omdat hij daar als een halve nsber gezien word en hier snapt hij het ook neit meer.. Heb het wel met hem te doen.
LeChuck: I-- --am your brother!
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
pi_33070635
Ik word liever kampioen zonder Kalou dan met Kalou, maar ik word liever kampioen met Kalou dan geen kampioen zonder Kalou
  woensdag 14 december 2005 @ 13:43:38 #15
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33070772
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:27 schreef Fathom het volgende:
Ik ben altijd tegen geweest maar op dit moment begin ik te twijfelen. Die gozer is helemaal gek gemaakt kan amper nog terug naar ze eigen land omdat hij daar als een halve nsber gezien word en hier snapt hij het ook neit meer.. Heb het wel met hem te doen.
Dat is allemaal in scene gezet, we gaan er even een zielig verhaal van maken, kijken of dat lukt!

Het Algemeen Dagblad meldt maandag nog dat de spelers van Ivoorkust door middel van sms-jes Salomon Kalou proberen over te halen tóch uit te komen voor Ivoorkust. Overigens gaf dezelfde Salomon Kalou ruim een maand geleden (08/11-2005) in een interview met de GPD-bladen nog aan dat Ivoorkust geen gesloten boek is.
  woensdag 14 december 2005 @ 13:44:17 #16
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33070793
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:37 schreef Zjakkie het volgende:
Ik word liever kampioen zonder Kalou dan met Kalou, maar ik word liever kampioen met Kalou dan geen kampioen zonder Kalou
Zowel met als zonder Salomon Kalou zullen wij geen wereldkampioen worden, dus dan maar zonder.
pi_33070965
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:44 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Zowel met als zonder Salomon Kalou zullen wij geen wereldkampioen worden, dus dan maar zonder.
Ik blijf positief
pi_33070974
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:43 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dat is allemaal in scene gezet, we gaan er even een zielig verhaal van maken, kijken of dat lukt!

Het Algemeen Dagblad meldt maandag nog dat de spelers van Ivoorkust door middel van sms-jes Salomon Kalou proberen over te halen tóch uit te komen voor Ivoorkust. Overigens gaf dezelfde Salomon Kalou ruim een maand geleden (08/11-2005) in een interview met de GPD-bladen nog aan dat Ivoorkust geen gesloten boek is.
Knap dat jij precies alles weet, en dat het in scene gezet is.

Is het al bij je opgekomen dat het 'niet meer welkom zijn' natuurlijk niet bij de spelers van IvoorK leeft, maar meer in het algemeen in het land onder de bevolking en bij de supporters, en die sms'jes dus los staan van die berichten.
  woensdag 14 december 2005 @ 13:55:29 #19
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33071096
Natuurlijk is dat in mij opgekomen en zelfs al zou Salomon Kalou niet meer welkom zijn in Ivoorkust is dat géén reden hem dan toch maar de versnelde procedure te laten bewandelen, het is uiteindelijk zijn eigen keuze geweest. Het idee kwam van San Marco en de beslissing werd daarna toch echt door Salomon Kalou genomen, dus het blijft zijn eigen schuld.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 december 2005 @ 00:41:23 #20
862 Arcee
Look closer
pi_33090885
quote:
Inderdaad ja, alwéér het vijfde deel.

Naturalisatie Kalou.#5: Kaloutje op Nederlandse les

Dit deel is dus deel 6. Kan een modje dat ff aanpassen?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_33090917
Ook in deeltje 6 ben ik tegen de naturalisatie van Kalou
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 december 2005 @ 00:44:39 #22
862 Arcee
Look closer
pi_33090967
quote:
Op donderdag 15 december 2005 00:42 schreef dndiek het volgende:
Ook in deeltje 6 ben ik tegen de naturalisatie van Kalou
Ik ook, al komen er nog 600 deeltjes.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 december 2005 @ 00:46:58 #23
862 Arcee
Look closer
pi_33091024
't Lijkt me trouwens dat Van Basten haast wel verplicht is Kalou op te stellen als-ie versneld genaturaliseerd wordt.

Slechte zaak.
pi_33091118
Hij kan het inderdaad niet maken om Kalou niet mee te nemen naar Duitsland en dat is erg genoeg...
Als Nederland met Kalou op het WK speelt dan zal ik een ander land gaan supporteren
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 december 2005 @ 01:06:46 #25
862 Arcee
Look closer
pi_33091433
pi_33094906
Nog altijd niet voor.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_33095025
Ik ben wel voor, jongen speelt al geloof ik 6? jaar in Nederland.. Spreekt de taal en wil het graag zelfs!
Dus Rita: geef hem een paspoort !
En verder denk ik niet dat die ooit nog voor Ivoorkust gaat spelen, heb het verhaal gehoord over wat zijn broer schrijft.. Hij wordt daar met argusogen aangekeken en zal dan ook niet lekker in zijn vel zitten als die toch voor het land gaat voetballen!
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
  donderdag 15 december 2005 @ 10:47:04 #28
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_33096710
Ik ben voor. ons elftal bestaat ook uit surinamers, fransen (cocu), etc. over 3 generaties is de familie kalou gewoon een familie in nederland, niks ivoriaans aan. en aangezien kalou wel dégelijk erg goed is, is hij van mij van harte welkom!
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_33096840
ik hoop dat deze discussie snel dicht kan. Het is tijd voor een beslissing..

Wat mij betreft schept het een slecht precedent als Kalou voor het NL elftal mag uitkomen.. Dan wordt daarna namelijk iedere (jonge) buitenlandse speler aan zijn kop gezeurd dat hij voor NL uit moet komen. Als het waar is dat San Marco Kalou gepolst heeft, in feite dus dit opzetje voor Kalou bedacht heeft dan is dat echt een tragische fout. Vooral van iemand, die samen met Cruijff altijd pleit voor meer NL spelers in de competitie. ( ) Wat een idioten.
Kalou moet gewoon voor Ivoorkust spelen. (En de Guzman voor Canada)
pi_33097553
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:53 schreef JorgeCampos het volgende:
ik hoop dat deze discussie snel dicht kan. Het is tijd voor een beslissing..

Wat mij betreft schept het een slecht precedent als Kalou voor het NL elftal mag uitkomen.. Dan wordt daarna namelijk iedere (jonge) buitenlandse speler aan zijn kop gezeurd dat hij voor NL uit moet komen. Als het waar is dat San Marco Kalou gepolst heeft, in feite dus dit opzetje voor Kalou bedacht heeft dan is dat echt een tragische fout. Vooral van iemand, die samen met Cruijff altijd pleit voor meer NL spelers in de competitie. ( ) Wat een idioten.
Kalou moet gewoon voor Ivoorkust spelen. (En de Guzman voor Canada)
En Aisatti en Affelay voor Turkije cker?!
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_33097731
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:23 schreef Roycoooooo het volgende:

[..]

En Aisatti en Affelay voor Turkije cker?!
Uhm... Marokko. Maar dat zijn jongens die hier op gegroeid zijn. Klein verschil maar
pi_33097801
quote:
Op donderdag 15 december 2005 09:17 schreef Roycoooooo het volgende:
Ik ben wel voor, jongen speelt al geloof ik 6? jaar in Nederland.. Spreekt de taal en wil het graag zelfs!
Dus Rita: geef hem een paspoort !
En verder denk ik niet dat die ooit nog voor Ivoorkust gaat spelen, heb het verhaal gehoord over wat zijn broer schrijft.. Hij wordt daar met argusogen aangekeken en zal dan ook niet lekker in zijn vel zitten als die toch voor het land gaat voetballen!
Ja hallo. Daar heeft ie toch zelf voorgezorgd. Wat een ongelovelijke bullshit is dat. Als je zelf samen met je zaakwaarnemer ZELF het idee oppert om Nederlander te worden, hoe gepushed door wie dan ook, dan kan je er 100% op rekenen dat je dan niet meer welkom bent in je eigen land. Nogal logisch.

Maar omdat dan als reden op te geven om meneer Kalou dan maar snel even te naturaliseren op basis van humanitaire redenen, zoals Johan Derksen zegt, is echt pure bullshit. Het is godsamme een voetballer die ZELF een paspoort heeft aangevraagd en bij thuiskomst een beetje uitgejouwd wordt.. Geen asielzoeker die voor de oorlog is gevlucht en wanneer hij thuis komt een executie-peleton als welkomst commitee heeft staan.

Ik ben echt tegen en hoop van harte dat ie niet met ons meespeelt tegen Ivoorkust.
pi_33097868
quote:
Uhm... Marokko. Maar dat zijn jongens die hier op gegroeid zijn. Klein verschil maar ]
precies. Dat zijn Nederlanders. (Met Marrokaanse roots)
  donderdag 15 december 2005 @ 11:50:53 #34
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33098157
Rita Verdonk zal het verzoek opnieuw afwijzen, aangezien ze anders enorm gezichtsverlies lijdt. Alle andere politieke kwesties worden nl. niet door de gemiddelde voetbalsupporter gevolgd, waardoor er voor deze zaak meer aandacht is dan voor de andere zaken. Johan Derksen (VI) is daarom samen met broerlief Bonaventure Kalou alvast een andere richting opgegaan, Salomon Kalou is ineens een slachtoffer geworden en is heel zielig. Rot toch op! Het is uiteindelijk zijn eigen beslissing geweest om te gaan procederen, dan moet je vooraf weten dat je kunt winnen én verliezen. Face it!
pi_33098258
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:50 schreef M0NTANA het volgende:
Rita Verdonk zal het verzoek opnieuw afwijzen, aangezien ze anders enorm gezichtsverlies lijdt. Alle andere politieke kwesties worden nl. niet door de gemiddelde voetbalsupporter gevolgd, waardoor er voor deze zaak meer aandacht is dan voor de andere zaken. Johan Derksen (VI) is daarom samen met broerlief Bonaventure Kalou alvast een andere richting opgegaan, Salomon Kalou is ineens een slachtoffer geworden en is heel zielig. Rot toch op! Het is uiteindelijk zijn eigen beslissing geweest om te gaan procederen, dan moet je vooraf weten dat je kunt winnen én verliezen. Face it!
Inderdaad. Echt te triest.

Als je iemand op basis van sport-kwaliteiten voortrekt kan ik nog inkomen. Maar het is echt niet meer serieus te nemen wanneer Kalou op basis van humanitaire redenen een paspoort krijgt. Dan maak je jezelf zo verschrikkelijk belachelijk. Kan me niet voorstellen dat Verdonk daar aan mee gaat werken.
  donderdag 15 december 2005 @ 14:53:26 #36
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_33102538
Gewoon voet bij stuk houden Rita.
  donderdag 15 december 2005 @ 14:55:37 #37
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_33102583
Dat de discussie nog steeds gevoerd wordt...

Geen paspoort, punt. Hij gaat maar ballen voor de Ivoorkust op het WK.
A.M.A.B
pi_33102610
Zoals de rechter zei: gewoon volgens het wetboek handelen. En ik kan me niet voorstellen dat daar iets in staat als: Indien een buitenlander door zijn eigen schuld niet meer welkom/veilig is in zijn eigen land moet hem een paspoort worden verschaft. Hooguit om sportieve redenen zou hij een Nederlands paspoort moeten krijgen.
  donderdag 15 december 2005 @ 14:56:42 #39
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_33102613
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:55 schreef Cart_man het volgende:
Dat de discussie nog steeds gevoerd wordt...

Geen paspoort, punt. Hij gaat maar ballen voor de Ivoorkust op het WK.
Alsof die hem nu nog moeten daar.
pi_33102709
wat moeten wij in godsnaam met kalou, kbedoel hij kan goed voetballen maar cruiijff is het niet hoor. En tsja ik vind dat ook een beetje competitievervalsing worden, ik bedoel Giggs had toch ook engelsman kunnen worden of keane maar die blijven ook gewoon voor Wales en Ierland spelen.

Hou het bij spelers van je eigen land, vooral bij teamsporten vind ik dat belangrijk, individuele sporten boeien mij geen zak wat dat betreft
Even a broken clock is right twice a day.
  donderdag 15 december 2005 @ 15:02:19 #41
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_33102766
Je moet als speler zelf zo wijs zijn om voor je vaderland uit te komen. Kalou mag dan wel gevraagd zijn door San Marco, maar had moeten zeggen dat ie meer heeft met z'n eigen land. Lekker met je broer voetballen.
  donderdag 15 december 2005 @ 15:02:38 #42
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_33102774
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:56 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Alsof die hem nu nog moeten daar.
De bewoners zijn inderdaad niet echt blij met hem. Spelers van Ivoorkust blijken hem nog wel te willen...

Mij interesseert het vrij weinig eigenlijk. Zolang hij maar geen paspoort krijgt...
A.M.A.B
  donderdag 15 december 2005 @ 15:09:37 #43
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33102946
Wie had dat ooit gedacht? Cart_man en ik zijn het volledig eens met elkaar!

Kan iemand mij overigens vertellen of Salomon Kalou in 2008 nog in aanmerking komt voor een Nederlands paspoort wanneer hij dan niet meer in Nederland speelt en woonachtig is?
  donderdag 15 december 2005 @ 15:11:47 #44
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_33103010
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:02 schreef Cart_man het volgende:

[..]

De bewoners zijn inderdaad niet echt blij met hem. Spelers van Ivoorkust blijken hem nog wel te willen...

Mij interesseert het vrij weinig eigenlijk. Zolang hij maar geen paspoort krijgt...
Als ie een paspoort krijgt mag ie wmb (Sorry Salomon , niks persoonlijks) allebei z'n enkels breken )
  donderdag 15 december 2005 @ 15:17:05 #45
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_33103164
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:09 schreef M0NTANA het volgende:
Wie had dat ooit gedacht? Cart_man en ik zijn het volledig eens met elkaar!
quote:
Kan iemand mij overigens vertellen of Salomon Kalou in 2008 nog in aanmerking komt voor een Nederlands paspoort wanneer hij dan niet meer in Nederland speelt en woonachtig is?
Geloof het niet. Alleen wanneer hij 5 jaar onafgebroken in Nederland woonachtig is of gewerkt heeft.
A.M.A.B
  donderdag 15 december 2005 @ 15:17:46 #46
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_33103179
Dat laatste klopt C_m.
  donderdag 15 december 2005 @ 15:17:48 #47
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33103186
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:17 schreef Cart_man het volgende:

[..]

[..]

Geloof het niet. Alleen wanneer hij 5 jaar onafgebroken in Nederland woonachtig cq gewerkt heeft.
Denk je dat Salomon Kalou in 2008 nog voor Feyenoord voetbalt? Ik persoonlijk niet, dus dan zou het echt now or never betekenen wat betreft zijn Nederlandse paspoort.
  donderdag 15 december 2005 @ 15:19:09 #48
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_33103214
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:17 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Denk je dat Salomon Kalou in 2008 nog voor Feyenoord voetbalt? Ik persoonlijk niet, dus dan zou het echt now or never betekenen wat betreft zijn Nederlandse paspoort.
Nee, hij is weg na dit seizoen, met of zonder paspoort.
A.M.A.B
  donderdag 15 december 2005 @ 15:22:17 #49
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_33103321
Waar wil ie dan naartoe?

Engeland kan niet toch, Spanje ook niet geloof ik , Italie misschien?
  donderdag 15 december 2005 @ 15:23:11 #50
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33103340
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:19 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Nee, hij is weg na dit seizoen, met of zonder paspoort.
Mooizo. Dat betekent dus dat Rita Verdonk nog even haar poot stijf moet houden en Salomon Kalou speelt voortaan gewoon lekker met zijn broer voor Ivoorkust.
  donderdag 15 december 2005 @ 15:24:59 #51
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33103397
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:22 schreef DeTolk het volgende:
Waar wil ie dan naartoe?

Engeland zijn interlands voor nodig, dus lukt niet. Maar in Italië en Spanje geldt er alleen een maximum aantal spelers van buiten de EU, maar verder maakt het niet uit hoeveel interlands ze hebben gespeeld.
  donderdag 15 december 2005 @ 15:25:10 #52
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_33103406
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:22 schreef DeTolk het volgende:
Waar wil ie dan naartoe?

Weet ik veel waar hij heen wilt. Denk niet dat hij na dit seizoen nog bij Feijenoord speelt. Hij kan vast wel naar Frankrijk, gaat hij samen met zijn broer spelen bij PSG ofzo. Bonaventure achter de spitsen en Pauleta en Salomon als spitsen.
A.M.A.B
  donderdag 15 december 2005 @ 15:26:38 #53
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_33103445
Geen idee hoe die regelgeving is in Frankrijk omtrent niet EU-ers/
  donderdag 15 december 2005 @ 15:31:08 #54
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_33103578
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:26 schreef DeTolk het volgende:
Geen idee hoe die regelgeving is in Frankrijk omtrent niet EU-ers/
Niet geloof ik...
A.M.A.B
  Redactie Games donderdag 15 december 2005 @ 15:39:02 #55
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_33103824
Is er al bekend wanneer hier een oordeel over moet komen van mevrouw Verdonk?
  donderdag 15 december 2005 @ 15:42:10 #56
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_33103918
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:39 schreef Fathom het volgende:
Is er al bekend wanneer hier een oordeel over moet komen van mevrouw Verdonk?
Januari dacht ik.
  donderdag 15 december 2005 @ 15:57:38 #57
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_33104448
Ze kan ook nog hoger beroep aantekenen.
Al mag ze na deze uitspraak ook gewoon nog "nee" zeggen.
Poot stijf houden Rita, je hebt groot gelijk en terugkomen op je standpunten kun je nu helemaal niet meer gebruiken aangezien je dan niet meer vertrouwd overkomt.
wordt aan gewerkt....ben net terug
  vrijdag 16 december 2005 @ 09:41:42 #58
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33125793
quote:
Kijkers kiezen Verdonk tot politicus van het jaar 2005

De kijkers van TweeVandaag kiezen Rita Verdonk tot de beste politicus van 2005. Dit blijkt uit een representatieve enquęte onder ruim 21.000 leden van het TweeVandaag Opinie Panel.

Rita Verdonk krijgt bijna 20 procent van alle stemmen. 'Duidelijke taal' en 'betrouwbaarheid' zijn de belangrijkste redenen om op de minister van Integratie te stemmen. Op de tweede plaats in de lijst 'beste politicus van 2005' staat PvdA-leider Wouter Bos, gevolgd door SP-voorman Jan Marijnissen en André Rouvoet van de ChristenUnie.

Volledige uitslag

Premier Balkenende is gekozen tot de slechtste politicus van 2005. Hij krijgt ruim 18 procent van de stemmen. Op de tweede plaats eindigt de minister van Justitie, Donner, met ruim 11 procent. De leden van het TweeVandaag Opinie Panel noemen de beide CDA-bewindslieden 'onbetrouwbaar' en vinden dat ze 'niet goed luisteren naar de mensen in het land'. PvdA-leider Wouter Bos en minister Rita Verdonk nemen een gedeelde derde plaats in.

Uit de enquęte blijkt verder dat het vertrouwen in het kabinet voor het eerst sinds maanden weer toeneemt: 19 procent geeft aan vertrouwen te hebben, 4 procent méér dan uit de enquęte van september jl. naar voren kwam. Daarmee lijkt er een voorzichtige opwaartse trend zichtbaar. Ook het rapportcijfer voor het kabinet is heel licht gestegen: in september kreeg het kabinet nog een 4,3. Dat cijfer is iets opgelopen naar 4,6.

Op de vraag of Balkenende de echte leider is van dit kabinet, antwoordt driekwart van de ondervraagden met 'nee'. De echte leider van het kabinet vinden zij VVD-vice-premier Gerrit Zalm.

De Kamerleden zelf kozen Wouter Bos tot beste politicus van het jaar. De volledige uitslag van de enquete voor het TweeVandaag Opinie Panel vindt u hier.
  Redactie Games vrijdag 16 december 2005 @ 10:26:27 #59
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_33126653
Gister nog eens met me vader over gesproken en ebn toch weer terug op me oude standpunt dat Kalou maar lekker voor Ivoorkust uit moet komen. Ook vind ik dat de FIFA de regels scherper moet stellen. Je mag alleen voor het land uit komen waar je geboren & getogen bent.
  vrijdag 16 december 2005 @ 10:32:01 #60
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_33126811
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:26 schreef Fathom het volgende:
Gister nog eens met me vader over gesproken en ebn toch weer terug op me oude standpunt dat Kalou maar lekker voor Ivoorkust uit moet komen. Ook vind ik dat de FIFA de regels scherper moet stellen. Je mag alleen voor het land uit komen waar je geboren & getogen bent.
Mee eens.
pi_33126976
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:32 schreef DeTolk het volgende:

[..]
Mee eens.
Ik ook...
  vrijdag 16 december 2005 @ 10:40:26 #62
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_33127070
Kalou mag de grens over met z'n knapzak (zonder paspoort)
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:16:28 #63
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_33128078
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:26 schreef Fathom het volgende:
Dat is een goeie
Maar wat als een speler al vanaf z'n 5e of zo in een ander land woont??
Dat wwet hij eigenlijk niks van z'n geboorteland.
pi_33128100
En wat nou als je ergens geboren bent, maar ergens anders getogen?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_33128154
Het leukste aan dit vind ik nog, dat men beweert dan dit allemaal de 'schuld' is van Van Basten. Dat hij ermee begonnen is.

Wat een onzin zeg, Kalou had toch direct nee kunnen zeggen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_33131142
varierend op wat ik al ergens anders zei:
nieuwe regels zouden moeten zijn.
je mag uitkomen voor een land als je er:
*minimaal 5 jaar onder de 12 hebt gewoond.
*en/of er meer dan 10 jaar in totaal woont/hebt gewoond.
pi_33131226
En laat de richtlijnen dan meteen worden doorgetrokken in heel europa.

Als ik het goed begrijp kan je dan wel een nederlandse nationaliteit hebben, maar niet in het nat. team voetballen?
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
  Redactie Games vrijdag 16 december 2005 @ 13:25:28 #68
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_33132041
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:16 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Dat is een goeie
Maar wat als een speler al vanaf z'n 5e of zo in een ander land woont??
Dat wwet hij eigenlijk niks van z'n geboorteland.
Ja goed de marges kan mee gespeeld worden. Dat mogen de hoge heren doen
  Redactie Games vrijdag 16 december 2005 @ 13:26:34 #69
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_33132083
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:19 schreef zjroentje het volgende:
Het leukste aan dit vind ik nog, dat men beweert dan dit allemaal de 'schuld' is van Van Basten. Dat hij ermee begonnen is.

Wat een onzin zeg, Kalou had toch direct nee kunnen zeggen.
Enige wat ik v basten verwijt is dat hij vind spelers nodig te hebben die niet uti NL komen. Als hij dit soort akties wilt doen is prima maar dan meot je coach van een club worden.
pi_33316294
Verdonk gaat dus in hoger beroep bij de Raad van State, dus voorlopig is Kalou nog even in het ongewisse.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
  Trouwste user 2022 donderdag 22 december 2005 @ 19:02:55 #71
7889 tong80
Spleenheup
pi_33316819
The Bitch

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_33316918
Ik word hier een beetje moe van, geef hem z'n paspoort nou maar. Gezeik duurt al langer als een halfjaar...
  donderdag 22 december 2005 @ 19:24:55 #73
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_33317500
Niks d'r van. Hij wacht maar net zo lang als iedereen
  donderdag 22 december 2005 @ 19:25:29 #74
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_33317515
Goed zo Rita! Poot stijf houden! .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_33317565
quote:
Op donderdag 22 december 2005 19:24 schreef DeTolk het volgende:
Niet huilen hé, als ie straks Giovanni dolt en hij Oranje naar huis schiet!

donderdag 22 december 2005 @ 19:27:35 #76
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_33317583
quote:
Op donderdag 22 december 2005 19:26 schreef Radegast het volgende:

[..]

Niet huilen hé, als ie straks Giovanni dolt en hij Oranje naar huis schiet!

Net of ze em bij Ivoorkust nog moeten.
pi_33317590
quote:
Zoals zo vaak gezegt biedt de wet gewoon een mogelijkheid, andere topsporters konden ook binnen korte tijd een paspoort krijgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 22 december 2005 @ 19:29:54 #78
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33317652
Rita Verdonk
quote:
Verdonk in beroep in zaak-Kalou

Minister Verdonk legt zich niet neer bij de beslissing van de rechtbank in de zaak van Feyenoorder Salomon Kalou. De bewindsvrouw heeft bij de Raad van State beroep aangetekend.

Eerder deze maand bepaalde de rechter dat de minister van Vreemdelingenzaken en Integratie opnieuw moest bekijken of de voetballer in aanmerking komt voor een versnelde naturalisatieprocedure. Verdonk heeft een dergelijk verzoek tot twee keer toe afgewezen.

Volgens een woordvoerder van Verdonk is de gang naar de Raad van State de goede weg om in juridische zin duidelijkheid te krijgen. Justitie vraagt de raad om een spoedige behandeling.
Go Rita!
pi_33317657
quote:
Op donderdag 22 december 2005 19:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zoals zo vaak gezegt biedt de wet gewoon een mogelijkheid, andere topsporters konden ook binnen korte tijd een paspoort krijgen.
Ja, maar Kalou kan niet met z'n trainer trouwen. Die is al bezet. En hij speelt geen badminton, dat scheelt ook.
pi_33317673
Waarom zou ie niet met ze trainer kunnen trouwen
pi_33318906
Laat hem dan ook gelijk de achternaam van z'n trainer overnemen, lijkt het net een echte Hollander. Salomon Koeman Maar mij boeit het niet echt of Kalou mee gaat naar het WK of niet, kampioen worden we toch wel.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2005 @ 20:15:00 #82
862 Arcee
Look closer
pi_33319019
quote:
Op donderdag 22 december 2005 19:29 schreef M0NTANA het volgende:
Rita Verdonk
[..]

Go Rita!

Verdonk.
pi_33319067
quote:
Vind ik ook, ik zou het in dit geval een zwaktebod vinden om met zulke goede Nederlandse spelers een Kalou te naturaliseren. Anders was ik nog tegen.
That's all folks!
pi_33319071
quote:
Op donderdag 22 december 2005 19:06 schreef Radegast het volgende:
Ik word hier een beetje moe van, geef hem z'n paspoort nou maar. Gezeik duurt al langer als een halfjaar...
Briljante argumenten
pi_33319214
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:16 schreef dndiek het volgende:

[..]

Briljante argumenten
Ja, toch

Voor de olympische spelen worden allerlei sportmensen genaturaliseerd, maar als het om voetbal gaat dan gaan we opeens moeilijk doen?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2005 @ 20:24:13 #86
862 Arcee
Look closer
pi_33319334
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:20 schreef Radegast het volgende:
Voor de olympische spelen worden allerlei sportmensen genaturaliseerd
Versneld?
pi_33319344
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:16 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Vind ik ook, ik zou het in dit geval een zwaktebod vinden om met zulke goede Nederlandse spelers een Kalou te naturaliseren. Anders was ik nog tegen.
Ik ben zelf ook niet zo weg van Kalou, maar er zijn nu eenmaal regels die aangeven dat ie in aanmerking komt voor versnelde naturalisatie.
pi_33319368
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:20 schreef Radegast het volgende:

[..]

Ja, toch
Niet dus

Omdat jij er genoeg van hebt, moet Kalou maar een paspoort krijgen
pi_33319383
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:24 schreef Arcee het volgende:

[..]

Versneld?
Volgens mij wel, maar ik weet die exotische namen niet uit m'n hoofd. Die marathonloopster is er sowieso één, geloof ik.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2005 @ 20:32:12 #90
862 Arcee
Look closer
pi_33319643
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:25 schreef Radegast het volgende:
Volgens mij wel, maar ik weet die exotische namen niet uit m'n hoofd. Die marathonloopster is er sowieso één, geloof ik.
Overtuigend.
pi_33319685
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:32 schreef Arcee het volgende:

[..]

Overtuigend.
Die tafeltennisster iig.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_33319698
Lornah Kiplagat
pi_33319810
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:33 schreef raptorix het volgende:
Lornah Kiplagat
Getrouwd met haar trainer zeker? Lekker makkelijk.
pi_33319871
Nee hoor
pi_33319934
Annelize Naude
pi_33319971
Chinese tafeltennister Li Jiao
Zeiler Mitch Booth
bokser Dimitri Serdjoek
triathlete Tracy Lee Hargreaves
zwemster Mitja Zastrow
pi_33320098
Verdonk is écht geweldig
Laat Salomon maar lekker voor Ivoorkust gaan spelen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 22 december 2005 @ 20:46:45 #98
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_33320119
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:46 schreef Shreyas het volgende:
Verdonk is écht geweldig
Laat Salomon maar lekker voor Ivoorkust gaan spelen.
De eerste en meteen laatste keer dat ik het met je eens ben...
A.M.A.B
pi_33320196
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:40 schreef raptorix het volgende:

zwemster Mitja Zastrow
Hij heeft zich toch niet om laten bouwen?
That's all folks!
pi_33320237
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:48 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Hij heeft zich toch niet om laten bouwen?
Ze doen echt alles voor een Nederlands paspoort.

[ Bericht 2% gewijzigd door Radegast op 23-12-2005 00:14:51 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2005 @ 20:55:13 #101
862 Arcee
Look closer
pi_33320452
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:33 schreef zjroentje het volgende:
Die tafeltennisster iig.
Ja, vond ik ook niet nodig dat die voor Nederland uit mocht komen.
pi_33327153
Rita wat doe je gek !
  vrijdag 23 december 2005 @ 09:26:01 #103
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_33336706
Al die buitenlanders die "Nederlands" kampioen worden , of Wereldkampioen namens Nederland. Ik kan er niet om juichen.
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:17:09 #104
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_33340111
Hier maar even want ik heb geen zin om een nieuw topic te openen.
quote:
De Braziliaan Maxwell overweegt een Nederlands paspoort aan te vragen. De linksback van Ajax vergroot op die manier zijn kansen op een lucratieve transfer.

Dat Maxwell aan het eind van het seizoen Ajax gaat verlaten staat al een tijdje vast. Tot op heden heeft de Braziliaan nog geen nieuwe club gevonden.

Met een Nederlands paspoort worden de mogelijkheden voor Maxwell een stuk groter. Hij geldt dan niet langer als speler van buiten de EU wat hem interessanter maakt voor onder andere Italiaanse en Spaanse clubs. In de competitie van deze twee Zuid-Europese landen gelden beperkingen voor het aantal niet-EU spelers dat een club onder contract mag hebben.

Omdat Maxwell al 4,5 jaar in Nederland is, komt hij in aanmerking voor een versnelde naturalisatieprocedure. Als de linksback een Nederlands paspoort krijgt, kan hij overigens niet voor Oranje uitkomen. Maxwell speelde al interlands voor Brazilië.

Momenteel is Maxwell herstellende van een ernstige knieblessure. Als gevolg van die kwetsuur speelde hij dit seizoen nog geen minuut.
Nou alsjeblieft niet zeg. Even een Nederlands paspoort aanvragen en hem dan aftaaien naar Spanje of Italië. Hij wil dus puur een Nederlands paspoort omdat het lucratiever voor hem is, oprotten kerel.
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:18:37 #105
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33340141
Wat is je bron, Noca?
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:20:12 #106
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_33340177
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:18 schreef M0NTANA het volgende:
Wat is je bron, Noca?
Ow ja sorry.

vi.nl
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:21:52 #107
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_33340221
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:17 schreef Noca het volgende:
[..]

Nou alsjeblieft niet zeg. Even een Nederlands paspoort aanvragen en hem dan aftaaien naar Spanje of Italië. Hij wil dus puur een Nederlands paspoort omdat het lucratiever voor hem is, oprotten kerel.
Maxwell in Oranje
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:22:38 #108
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_33340242
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:21 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Maxwell in Oranje
Dat kan dus weer niet
Heeft al voor Brazil gespeeld.
pi_33340324
hehe jammer

Speel voor Ivoorkust Kalou!!!
pi_33340369
quote:
[..]

Inderdaad, heb je helemaal gelijk in!!
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_33340374
Weg met Kalou, hup Maxwell
pi_33341272
quote:
[..]

Hij is hier al bijna 5 jaar dus het is zijn goed recht. Niet zeuren.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  vrijdag 23 december 2005 @ 13:09:03 #113
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_33341312
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:07 schreef Jajong het volgende:

[..]

Om vervolgens naar een buitenlandse club te gaan en nooit weer terug te komen. Genoeg reden om te zeuren.
Hij doet het puur om lucatiever te zijn voor een buitenlandse club, vind ik niet kunnen. Anders had het van mij gemogen hoor
pi_33341412
ik vind het ook maar niks. Hij mag best een NL paspoort van mij. (net zoals al die Braziliaanse voetballers als Ronaldo en Roberto Carlos ook een Spaanse pas hebben) Maar dan mogen ze ook niet meer voor Brazilie spelen vind ik dan.
  vrijdag 23 december 2005 @ 13:16:22 #115
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33341479
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:07 schreef Jajong het volgende:

[..]

Dat paspoort is oké, net als bij Salomon Kalou (in 2008), maar niet in Oranje!

Laat de FIFA maar een regel maken, dat je alleen voor je geboorteland mag uitkomen!
  vrijdag 23 december 2005 @ 13:17:13 #116
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_33341497
Maxwell mag ook niet meer voor Oranje uitkomen
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:13 schreef JorgeCampos het volgende:
Hij mag best een NL paspoort van mij.
Van mij ook wel, ik vind de gedachtengang erachter alleen een beetje jammer.
  vrijdag 23 december 2005 @ 13:46:51 #117
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_33342325
Trieste huilerige manier van brengen van nieuws door NOS Sportjournaal. Eerst Maxwell (die dus al bijna vijf jaar in NL is, niks versnelde procedure om zo snel mogelijk interessant te zijn voor het buitenland), dan nieuws dat 100 sporters in de USA wel een paspoort krijgen vanwege hun talent. Met als afsluitende tekst "Zo kan het dus ook".

Wat ze daar doen moeten ze zelf weten, daar hebben wij niks mee te maken.
  vrijdag 23 december 2005 @ 13:51:45 #118
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_33342471
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:46 schreef twi het volgende:
die dus al bijna vijf jaar in NL is
Op grond daarvan mag hij ook gewoon.
quote:
niks versnelde procedure om zo snel mogelijk interessant te zijn voor het buitenland
Idd geen versnelde procedure, maar het gaat hem toch echt om het interessant zijn voor het buitenland. Hij wil hier sowieso weg. Dat staat mij wat tegen.
pi_33344894
Salomon kan altijd nog een blonde meid uit Crooswijk trouwen, die willen vast wel. Probleem opgelost.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 23 december 2005 @ 15:28:07 #120
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33345418
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:12 schreef methodmich het volgende:
Salomon kan altijd nog een blonde meid uit Crooswijk trouwen, die willen vast wel. Probleem opgelost.
Is al eens geprobeerd, maar lukte niet. Zie onderstaande contact-advertentie uit een Rotterdamse krant:

pi_33345507
Toen wilde hij zelf niet geloof ik.
www.thuisuiteten.nl
pi_33367779
De KNVB zou ook niet mee moeten werken aan dit soort onzin. Voetbal gewoon met elf Nederlanders en niet met Ivorianen. Het is geen Beveren.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33372507
Maxwell kan straks ook nog voor Oranje spelen.
www.thuisuiteten.nl
pi_33372521
Hij heeft toch al interlands gespeeld?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33372574
Volgens mij alleen nog maar bij de selectie gezeten. Net als Alex en Gomes. Dus als we snel zijn...

Ik zeg:

Gomes

André Bahia - Alberto - Alex - Maxwell

Edgar Marcelino - De Guzman - Sérgio - Tininho

Kalou - Samaras

Bank:

Pieckenhagen
Keller
Quansah
De Ceulaer
Cvetkov
www.thuisuiteten.nl
pi_33372682
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 16:08 schreef methodmich het volgende:
Volgens mij alleen nog maar bij de selectie gezeten. Net als Alex en Gomes. Dus als we snel zijn...
Heeft ie niet meer gespeeld voor een olympisch elftal zo rond z'n 21ste?

Volgens mij ben je dan met de nieuwe regels de lul.

Zou wel een oplossing zijn voor de linkerkant, hoe je niet meer rommelen met spelers als De Cler.
pi_33372714
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 16:13 schreef Radegast het volgende:

[..]

Heeft ie niet meer gespeeld voor een olympisch elftal zo rond z'n 21ste?

Volgens mij ben je dan met de nieuwe regels de lul.

Zou wel een oplossing zijn voor de linkerkant, hoe je niet meer rommelen met spelers als De Cler.
Alleen bindende duels voor een A-team toch?
www.thuisuiteten.nl
pi_33372761
Olympisch elftal heeft hij voor gespeeld, maar volgens mij telt dat niet echt mee. Ik meen dat hij 'n A-cap op zijn naam heeft staan, maar ik steek er m'n hand niet voor in het vuur.
pi_33372772
Ik dacht dat hij toen alleen op de bank had gezeten, begin 2005. Moet na te zoeken zijn.
www.thuisuiteten.nl
pi_33372797
Maxwell heeft geen A-interlands gespeeld, dat weet ik wel zeker.
pi_33372839
maxwell toffe gozer, kan goed voetballen. Zit al bijna 5 jaar in Nederland, maar alsjeblieft niet in het Nederlands elftal.
pi_33372875
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 16:16 schreef methodmich het volgende:
Ik dacht dat hij toen alleen op de bank had gezeten, begin 2005. Moet na te zoeken zijn.
Hij heeft bij de selectie gezet in duels tegen Venezuela en Bolivia, maar daar speelde hij niet. Voor de rest zou ik eerlijk gezegd niet weten wanneer hij dan heeft gespeeld...
pi_33396826
als ie zo'n pas heeft moet Marco 'm maar oproepen als statement. (Want dan zal Maxwell wel weigeren neem ik aan)
pi_33403404
http://www.ad.nl/sport/article90124.ece

Hulde Willem, eindelijk iemand die iets zegt van die politiek-correct kliek
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_33409038
In het BD stond ook al een goede column, waarin werd ingehaakt op de ware bedoelingen van Kalou. Tevens werd nog even melding gemaakt van het feit dat we Kalou nauwelijks horen, wat ook komt doordat hij nauwelijks Nederlands spreekt.
pi_33410785
"Iek spreek liever miet mai foete"
www.thuisuiteten.nl
  maandag 26 december 2005 @ 11:54:03 #137
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_33410846
quote:
Op maandag 26 december 2005 11:50 schreef methodmich het volgende:
"Iek spreek liever miet mai foete"
Zo is het net Joe Carioca.
  maandag 26 december 2005 @ 12:36:56 #138
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_33411633
quote:
Op maandag 26 december 2005 11:54 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Zo is het net Joe Carioca.

Ik vind Salomon een goede voetballer, maar ehct niet meer. Ik zou hem niet opstellen als het een nederlander was. En ook al was het wel de beste voetballer die er is, zou ik hem nog niet een versnelde naturalisatie geven om hem te kunnen opstellen. Puur uit vaderlands trots en het feit dat we wel meer leuke spitsen hebben. Dat Kalou vergeleken wordt met Arjen Robben vind ik nog ietwat voorbarig (ook al is Robben ook steeds vaker geblesseerd). Dat je je bij Feyenoord redelijk in de kijker speelt is nog niets vergeleken bij het feit dat je de sterren van de hemel speelt bij Chelsea. En nogmaals, ook al had hij dezelfde kwaliteiten, zou ik hem nog niet naturaliseren.
Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
Martin Drent: "Studeren ook!"
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:54:56 #139
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33438289
quote:
KALOU NIET NAAR PSV

Feyenoord zal Salomon Kalou niet verkopen aan PSV. De directie van Feyenoord heeft - naar aanleiding van de geruchten dat de Eindhovense club belangstelling heeft voor de Ivoriaan - laten weten geen enkel bod van PSV serieus te nemen. Salomon Kalou, die bij Feyenoord een contract heeft tot de zomer van 2007, zal zodoende zaterdag op de eerste training zijn.

‘Er is geen sprake van dat wij Kalou aan de concurrent verkopen’, aldus technisch directeur Mark Wotte. ‘Wat wij willen is juist het contract van Kalou openbreken en verlengen. Daarover zijn al een half jaar besprekingen gaande. Er ligt voor Kalou een geweldig nieuw contract klaar, waaruit blijkt hoe graag we hem willen behouden. Dat is de lijn. In die lijn doen we al een jaar meer dan ons best om hem aan de status van Nederlander te helpen. Alle partijen weten dat.’

Bron: Feyenoord.nl
Dit stond dus op 30/06-2005 op Feyenoord.nl en het ligt me niet bij dat Salomon Kalou na die tijd zijn contract heeft verlengd, weet iemand of er nog contractsbesprekingen zijn? Want als Salomon Kalou niet versneld zijn paspoort krijgt en in 2008 niet meer woonachtig en werkzaam is in Nederland, dan kan hij voorgoed fluiten naar dat Nederlandse paspoort.
pi_33438902
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 16:08 schreef methodmich het volgende:

Alex -

Als je gister zn grote broer hoorde, kan ie daar nog wat van leren que clubliefde.
  donderdag 12 januari 2006 @ 14:02:33 #141
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33972889
quote:
Het ongelijk van Rita Verdonk

Pieter Hanson | 11-01-2006 16:15:04

Als reactie op de column van Voetbalzone.nl-hoofdredacteur Arjan van den IJssel van enkele weken geleden, besloot redacteur Pieter Hanson een column te schrijven die positief is over een toekomst met Salomon Kalou in Oranje:

Hij was in de wolken met het telefoontje. Salomon Kalou was door de grote Marco van Basten gevraagd om voor Nederland te komen spelen. De roep uit het thuisland Ivoorkust was groot, maar Kalou besloot het erop te wagen. De eer dreef hem richting Oranje. Een WK-droom leek uit te komen. Een kleine hobbel op de weg naar Duitsland moest nog genomen worden. Een versnelde naturalisatieprocedure die Kalou het Nederlandse staatsburgerschap zou verschaffen. Aan alle voorwaarden die de naturalisatiewet schetst (zie Artikel 10 van de Rijkswet op het Nederlanderschap) werd voldaan: de positieve adviezen van de sportbond KNVB en het ministerie van VWS. Ook waren er de voordelige standpunten van de Immigratiedienst (IND) en voetbalcoryfeeën Johan Cruijff en Marco van Basten.

Kalou’s Oranje-droom spatte echter snel uiteen en transformeerde in een nachtmerrie. Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie weigerde tot tweemaal toe om hem een Nederlands paspoort te verstrekken. Kalou stapte naar de rechter en kreeg gelijk. Minister Verdonk bleef echter onwillig en ging in hoger beroep. Deze klucht moet snel afgelopen zijn. Het is tijd voor duidelijkheid. Naar mijn mening moet Kalou versneld genaturaliseerd worden. Hiervoor zijn diverse argumenten aan te voeren.

Ten eerste is de houding van minister Verdonk bijzonder schaamteloos. Ze pretendeert de wet na te streven en zich te conformeren aan het strikte asielbeleid van het kabinet. Daarom verwierp zij de aanvraag van Kalou met een lachwekkende motivatie. De Ivoriaan zou geen versterking zijn voor Oranje. Hoe kan een minister dit nou weten? Voetbal is haar vakgebied helemaal niet. Zij mag enkel oordelen over immigratieredenen en op dat vlak kan ze Kalou eigenlijk niet weigeren. Dit gaat helemaal niet meer over voetbal. Deze klucht gaat over een onwillige minister die probeert haar ego van ijzeren dame vast te houden tot aan de verkiezingstijd. Laat Verdonk deze quote van Johan Cruijff goed tot zich nemen: “Als je in staat bent om met je verstand de uitzondering te onderkennen, dan schep je nooit een precedent.”

Ten tweede maakt Kalou het Nederlands elftal veel sterker. Komende zomer doet Oranje op het WK in Duitsland een gooi naar de wereldtitel. Kalou kan de sleutel zijn naar succes. Van Basten hanteert een 4-3-3-systeem. Om dit goed uit te kunnen voeren, moeten de vleugelspelers een man kunnen passeren. Voor een vleugelspits is een goede individuele actie essentieel. Nederland heeft een chronisch tekort aan dergelijke spelers. Kalou bezit deze zeldzame kwaliteit wel. Met hem komt Oranje dus sterker aan de aftrap. De blessuregevoelige Arjen Robben speelt nooit een heel toernooi en achter hem volgt een leemte qua kwalitatieve vleugelspelers. De aanwezigheid van Kalou is broodnodig. Veel voetbalfans stellen dat Oranje zonder Kalou even sterk is. Bondscoach Marco van Basten en Johan Cruijff zien de Ivoriaan echter wel als een versterking en het lijkt mij beter om hun gerespecteerde mening te volgen. Bovendien spelen we in de groepsfase tegen Ivoorkust. Dat kan toch beter met dan zonder Kalou. Het volgende scenario zou rampzalig zijn: Nederland – Ivoorkust 0-3, drie keer Salomon Kalou, Nederland uitgeschakeld. Een ramp voor de economie. Alles moet gedaan worden om een dergelijk doemscenario te voorkomen. Wij moeten komende zomer die Wereld Cup winnen en met Kalou staan we sterker. Een versnelde naturalisatie is in ons eigen voordeel!

Ten derde zijn er humanitaire redenen om Kalou een Nederlands paspoort te geven. Door voor Nederland te kiezen, heeft de aanvaller alle schepen achter zich verbrand. De Ivoriaanse media is een ware klopjacht op hem begonnen. Kalou’s ouders en broer Bonaventure worden mede verantwoordelijk gehouden voor de houding van hun familielid en in de Ivoriaanse media wordt Kalou neergezet als een landverrader. Bovendien is het voor Ivoriaanse internationals vaak niet veilig in eigen land. Regelmatig worden de spelers van Ivoorkust na een nederlaag in een militair oefenkamp gegooid. Wij zijn het aan Kalou verplicht om hem dit te besparen. Hij heeft voor ons zijn nek uit gestoken, wij moeten nu iets terug doen.

Ten vierde is het zonde om sportief talent te verspillen. Eerder is dit gebeurd met Nando Rafael. Een vluchteling uit Angola die furore maakte in de jeugdopleiding van Ajax. Kenners voorspelden hem een grote toekomst. Ook Rafael werd het Nederlands paspoort geweigerd. Ajax moest het toptalent laten gaan en de aanvaller vertrok naar Duitsland, waar hij tegenwoordig uitblinkt in het Duitse beloftenelftal. Een jongen uit de eigen kweek in de rangen van de sportieve aartsrivaal. Eeuwig zonde! Met Kalou krijgt Nederland een herkansing. Laten we deze mogelijkheid nu wel grijpen. De laatste jaren zijn hardlopers, badmintonners en roeiers immers ook zonder slag of stoot genaturaliseerd.

Tegenstanders gebruiken voortdurend drie ongegronde argumenten om Kalou een versnelde naturalisatieprocedure te weigeren. Ten eerste zou voor hem geen precedent geschept mogen worden, ten tweede zou hij geen echte Nederlander zijn en bovendien zou hij het paspoort voor economisch gewin gebruiken. Dit is complete onzin. Als Kalou een Nederlands paspoort krijgt, wordt helemaal geen uitzondering gemaakt. Hij maakt namelijk gebruik van een legale procedure in de wet, speciaal in het leven geroepen voor topsporters. Hij gaat dus niet voor al die andere asielzoekers, want hij is geen asielzoeker. Dat is een compleet andere juridische status. In tegenstelling tot asielzoekers heeft Kalou allang een werk- en verblijfsvergunning. Daarnaast komt hij over 1,5 jaar sowieso in aanmerking voor een Nederlands paspoort.

Bovendien is het onjuist om te stellen dat Kalou het paspoort gebruikt om naar een Engelse club te kunnen. Dit is geen geldig juridisch argument, maar een speculatie. En wat dan nog als Kalou komende zomer naar Chelsea vertrekt? Dan heeft Nederland een international bij een Engelse topclub, waar hij alleen maar beter kan worden. Daar heeft ons nationale team profijt van. Ook wordt gesteld dan het Nederlands elftal enkel voor Nederlanders is. Wat een onzin! Oranje is al jaren een smeltkroes van nationaliteiten. Kijk alleen al naar de huidige selectie. George Boateng komt uit Ghana, Edgar Davids is van Surinaamse afkomst, Phillip Cocu heeft Franse wortels en de roots van Khalid Boulahrouz liggen in Marokko. Ook in andere landen is het naturaliseren van voetballers meer regel dan uitzondering. In Italië zijn in het verleden al 35! buitenlanders tot Italiaans international genaturaliseerd. (De Italianen hadden op het WK 1934 al genaturaliseerde spelers. Later volgde ook Omar Sivori).

Daarnaast wordt het spitsenkoppel van de Duitse nationale ploeg gevormd door Miroslav Klose/Lukas Podolski (beide van Poolse afkomst) en Kevin Kuranyi (een Braziliaan) en bovendien hebben de Duitsers Gerald Asamoah (Ghana) en Nando Rafael (Angola) en hadden zij in het verleden onder meer Fredi Bobic (Slovenië), Oliver Neuville (Zwitserland), Paulo Rink (Brazilië) en Sean Dundee (Zuid-Afrika). Ook Mexico, Polen (Emmanuel Olisadebe), Malta, België (Luis Oliveira en Branko Strupar), Spanje (Alfredo Di Stefano, Catanha en Ladislav Kubala), Zwitserland (Johann Vonlanthen, Guilherme Afonso en Blaise N’Kufo), Frankrijk, Ierland (Tony Cascarino), Wales, Trinidad & Tobago, Verenigde Staten (Freddy Adu), Tunesië, Portugal (Deco), Kroatië (Da Silva), Japan (Alex), Oostenrijk (Ivica Vastic), Rusland (Omari Tetradze), Noorwegen (John Carew, Azar Karadas), Zweden, Griekenland (Batista), Denemarken (Miklos Molnar), Cyprus (Sinisa Gogic), Chili, Canada, Bulgarije, Uruguay, Schotland en Argentinië hebben of hadden genaturaliseerde spelers in het nationale elftal. Ik noem bij de meeste landen maar 1 speler, maar vele landen hebben een veelvoud genaturaliseerd. De Mexicanen zijn momenteel bezig om twee Argentijnen te naturaliseren.

Aan de soap rond Kalou moet snel een einde komen. Hij heeft zijn nek uitgestoken voor Nederland en vervolgens laten wij hem keihard in de kou staan. Laten we de feiten niet verdraaien. Van Basten heeft Kalou gevraagd om voor Oranje te spelen, de speler stemt toe en wordt vervolgens neergezet als een derderangse asielzoeker die zich vooral geen illusies moet maken. Dat is de omgekeerde wereld. Kalou moet snel een Nederlands paspoort krijgen. De speler in kwestie blij, Feyenoord blij, Van Basten blij en een sterker Nederlands elftal op het WK. Minister Verdonk moet haar ego snel aan de kant schuiven en het individuele belang van Kalou laten prevaleren. Politici zijn er om het land te dienen. Laat Verdonk dit snel gaan doen!

Bron: Voetbalzone.nl
pi_33973062
Whahaha, ik heb nog nooit zoveel onzin in één column gelezen. Maar de auteur is dan ook een Voetbalzone "redacteur"
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_33973143
Column is echt triestheid ten top.

Je kan bijna alles zo weerleggen; Kalou eventueel met een Nederlands paspoort naar Engeland is speculatie en dat Kalou het Nederlands elftal hoe dan ook sterker maakt is natuurlijk al helemaal bewezen.

En dan die humanitaire redenen Je hebt het over een voetballer die miljoenen verdient en die zou dan op basis van humanitaire redenen een paspoort moeten krijgen. Hou op zeg.

En je roots hebben ergens in een ander land is heel wat anders dan je laten naturaliseren op je 20ste. En omdat andere landen het doen, moeten wij het ook maar doen? Kutargument.
  donderdag 12 januari 2006 @ 14:32:47 #144
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_33973779
quote:
Bovendien is het onjuist om te stellen dat Kalou het paspoort gebruikt om naar een Engelse club te kunnen. Dit is geen geldig juridisch argument, maar een speculatie.
quote:
Laten we de feiten niet verdraaien
Over feiten verdraaien en speculeren geproken:
de houding van minister Verdonk bijzonder schaamteloos. Ze pretendeert de wet ...
Nederland speelt beter met Kalou....
zijn er humanitaire redenen om Kalou een Nederlands paspoort te geven...

en dit blijft de mooiste: de wet, speciaal in het leven geroepen voor topsporters
talent ja, maar om nou te roepen dat het een topsporter is??? Daar is eigenlijk nog geen bewijs voor. Hij heeft nog niks nada noppes gewonnen.
  donderdag 12 januari 2006 @ 15:14:13 #145
128516 Fok_you
vage vogel :{
pi_33975357
of ik voor of tegen een versnelde naturalisatie en oranje in kalou moet zijn... tja het is een moeilijke zaak.... ik denk wel dat het voor zowel de speler, als feyenoord, als oranje goed zou zijn, maar of ik het wil..... ik weet het niet... maar de feiten zijn de feiten en dat is dat een topsporter volgens de wet voor versnelde naturalisatie in aanmerking komt. kalou is een topsporter en heeft er dus recht op...

die lijst... opzich natuurlijk best triest, duitsland met een pools/braziliaanse voorhoede etc.

maxwel kan van mij overigens sterven, die doet het dus echt alleen maar om zijn kansen op een grote transfer te vergroten..

en dan hebben we straks mogelijk nog de zaak de guzman. Hij woont hier vanaf zijn twaalfde dus kan zo een papiertje halen en meespelen, maar het moet natuurlijk geen gewoonte worden ook....
FIFA moet eens regels gaan stellen..
als je zonodig wil stofzuigen dan kan je dat stukje voor de TV ook wel even over slaan en terugkomen als ik bier aan het halen ben, stom gleufdier!
  donderdag 12 januari 2006 @ 15:16:34 #146
128516 Fok_you
vage vogel :{
pi_33975454
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 14:32 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

[..]

En dit blijft de mooiste: de wet, speciaal in het leven geroepen voor topsporters
talent ja, maar om nou te roepen dat het een topsporter is??? Daar is eigenlijk nog geen bewijs voor. Hij heeft nog niks nada noppes gewonnen.
rare stelling dat je als jonge jongen in een teamsport prijzen moet hebben gewonnen om voor de titel topsporter in aanmerking te komen
als je zonodig wil stofzuigen dan kan je dat stukje voor de TV ook wel even over slaan en terugkomen als ik bier aan het halen ben, stom gleufdier!
pi_33988257
TVP
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33993742
quote:
12-01-2006: Terpstra bedroefd om uitspraken Van den Herik
[Bron: Telegraaf.nl]

Voorzitter Erica Terpstra van NOC*NSF is diep bedroefd om de uitspraken van Jorien van den Herik. De voorzitter van voetbalclub Feyenoord betichtte de sportkoepel donderdag in zijn nieuwsjaarstoespraak van financieel wanbeleid, discriminatie van het profvoetbal in Nederland en een kwalijke rol bij de slepende naturalisatieprocedure rond Feyenoord-spits Kalou.

'Dit is volstrekt absurd, buiten elke proportie. Ik begrijp het ook niet. Ik ben niet boos, maar bedroefd', reageerde de oud-politica donderdagavond.

'Ik voel me in mijn integriteit aangetast. We hebben in de zaak-Kalou een officiële brief gestuurd aan minister Verdonk waarin we duidelijk maken achter de poging van Kalou te staan. Ik heb persoonlijk nog geďntervenieerd in de affaire bij Verdonk en staatssecretaris Ross. Als je afspreekt niet mee te doen aan de verruwing van de samenleving, moet je ook geen mensen vals gaan beschuldigen', kaatste Terpstra terug naar Van den Herik.

De voorzitter van NOC*NSF gaf nog even fijntjes aan dat Van den Herik het kennelijk zo druk met zijn eigen zaken heeft gehad, dat hij de ontwikkelingen rond de lotto- en totogelden niet heeft gevolgd. Volgens de preses van Feyenoord eigent de sportkoepel zich jaarlijks zo'n 6 miljoen euro toe die eigenlijk naar het betaald voetbal zou moeten gaan. 'Ik wil hem daar wel over bijpraten'.

Terpstra is niet van plan actie te ondernemen tegen de boude uitlatingen van Van den Herik. 'We hebben een uitstekende relatie met de KNVB. Het lijkt me niet nodig. Daarnaast heeft hij via een tussenpersoon beloofd donderdagavond nog contact met me op te nemen.'
Jorien heeft gewoon gelijk.
pi_33994527
Hoe zou Oranje Kalou staan ?
pi_33997838
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:47 schreef the_legend_killer het volgende:
Hoe zou Oranje Kalou staan ?
Het oranje van Ivoorkust zal Kalou prima staan
  vrijdag 13 januari 2006 @ 00:05:19 #151
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_33997981
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 00:02 schreef dndiek het volgende:

[..]

Het oranje van Ivoorkust zal Kalou prima staan
Heb altijd gedacht dat Ivoorkust lichtgroen droeg.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_33998020
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 00:05 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Heb altijd gedacht dat Ivoorkust lichtgroen droeg.
die hebben toch ook oranje shirts of een beetje oranje in het shirt
pi_34023145
Ja, ze hebben ook oranje shirts hoor. Ik dacht zelfs dat er een periode was dat dit de "thuisshirts" waren.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 20 januari 2006 @ 11:14:49 #154
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34271726
quote:
Ivoorkust heeft kleine Kalou niet nodig

CAIRO - Ontelbare keren is hij uitgenodigd en even zo vaak wimpelde hij de dringende invitatie af. Salomon Kalou wil schitteren in Oranje en niet in het shirt van zijn geboorteland Ivoorkust. Hoe zijn slepende naturalisatieprocedure ook uitpakt - de Raad van State buigt zich 26 januari over de geruchtmakende zaak - het Afrikaanse land kan het waarschijnlijk ook wel zonder de getalenteerde Feyenoorder af.

De voorhoede die Ivoorkust vanaf vrijdag bij de Afrika Cup in Egypte kan presenteren, mag er immers zijn: Drogba (Chelsea), Dindane (Racing Lens), Bonaventure Kalou (Paris St. Germain) en Koné (PSV) zijn gezamenlijk tot heel veel in staat.

Ivoorkust

Niet alleen door de prestigieuze aanvalslinie behoort Ivoorkust, op 16 juni in Stuttgart tegenstander van Nederland bij het WK in Duitsland, tot de grote favorieten voor de eindzege in Caďro. De gehele selectie van 23 man ziet er, zeker op papier, indrukwekkend uit.

Alle spelers staan in meer of mindere mate bij grote Europese clubs onder contract. Alleen doelman Tizie is nog in Afrika actief, bij Esperance in Tunesië. Liefst veertien internationals van Ivoorkust komen uit de Franse competitie. Ook de bondscoach komt uit Frankrijk, de 58-jarige Henri Michel die aan zijn derde Afrika Cup begint.

Drogba

Vooral van Drogba wordt in Ivoorkust, dat in 1992 het Afrikaans kampioenschap won, veel verwacht. De explosieve en fysiek sterke spits van Chelsea begint in Egypte aan zijn eerste Afrika Cup. De 27-jarige aanvalsleider is met Eto'o (Kameroen/Barcelona) en Martins (Nigeria/Inter) op voorhand één van de sterren van het toernooi. Het scoringsgemiddelde van Drogba (ex-Olympique Marseille) in de nationale ploeg is imponerend: 17 treffers in 22 interlands. Ivoorkust speelt in groep A tegen Marokko, Libië en Egypte.

De inbreng van spelers uit de Nederlandse competitie bij de Afrika Cup is relatief laag. Naast Koné zijn ook Kaita (Sparta/Nigeria), Boussaboun (Feyenoord/Marokko), Trabelsi (Ajax/Tunesië) en Yakubu (Vitesse/Ghana) actief in Egypte. Dat aantal steekt schril af bij het aantal spelers dat de Franse competitie afstaat: 66, afkomstig van 32 Franse profclubs.

Afrika Cup

Opvallend is ook het aantal voetballers bij de Afrika Cup dat in Zuid-Afrika speelt: 41. Dat land wordt door veel talentvolle profvoetballers als een mooi tussenstation gezien op weg naar een lucratieve toekomst in Europa. Clubs in Engeland staan 26 spelers af, van wie er vier bij Bolton Wanderers onder contract staan.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 11:56:09 #155
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_34273097
En wij hebben ook een voorhoede waar menigland van begint te kwijlen, maar wij hebben kleine kolou wel nodig??
pi_34303912
Voor de individuele actie. Daar hebben we er nog te weinig van.
www.thuisuiteten.nl
pi_34304481
wanneer valt er in godsnaam eens een beslissing in dezzzzzzzzzzzzzzze zaak.
  maandag 23 januari 2006 @ 21:49:48 #158
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34393809
Pierre van Hooijdonk naar Feyenoord, dus Salomon Kalou naar de bank?
pi_34397191
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 11:35 schreef JorgeCampos het volgende:
wanneer valt er in godsnaam eens een beslissing in dezzzzzzzzzzzzzzze zaak.
De beslissing is al lang gevallen, voor politici is gezichtsverlies erger dan een atoominslag, dus Kalou kan lekker op vakantie in Juni.
Bovendien steun ik Verdonk in de actie om Kalou NIET versneld te laten naturaliseren.
Yeah baby Yeah!
  maandag 23 januari 2006 @ 23:11:56 #160
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34397395
Ik, zoals bekend, ook niet. Qua regelgeving zit Rita Verdonk wellicht fout, maar puur op basis van mij eergevoel vind ik dit niet erg, Salomon Kalou hoort niet in Oranje.
  Redactie Games donderdag 26 januari 2006 @ 14:03:55 #161
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_34480148
De zaak is nu bezig toch?
pi_34480337
quote:
Vandaag behandelt de Raad van State de ‘zaak Kalou’. Drie leden van de Raad zullen de advocaten van beide partijen aanhoren en vervolgens binnen ongeveer zes weken met een uitspraak komen, die dan bindend is.
De zaak dient voor de Raad van State door het hoger beroep dat minister Verdonk aantekende tegen de uitspraak van bestuursrechter in Rotterdam, die vond dat de minister haar besluit Kalou niet versneld Nederlander te laten worden, niet voldoende had onderbouwd.

Mocht de Raad van State het met Verdonk eens zijn, dan moet Kalou tot 2007 wachten voordat hij de Nederlandse nationaliteit kan krijgen. Krijgt Kalou gelijk, dan moet Verdonk zich opnieuw over de zaak buigen. De kans bestaat dan dat zij de voetballer opnieuw afwijst, waarna Kalou opnieuw naar de rechter kan stappen. Dit proces zou dan echter te lang duren om nog voor het WK afgerond te zijn. In die zin is het dus zo dat elke tegenslag die Kalou nu nog krijgt, er vrijwel onherroepelijk toe leidt dat de Feyenoorder niet met het Nederlands elftal naar Duitsland kan.
bron: www.voetbalprimeur.nl
pi_34482204
Rita Verdonk
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 26 januari 2006 @ 15:18:37 #164
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_34482930
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 14:59 schreef venomsnake het volgende:
Rita Verdonk
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:07:43 #165
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_34510575
quote:
Amper nieuwe inzichten in zaak-Kalou

Uitgegeven: 26 januari 2006 16:52
DEN HAAG - De inhoudelijke behandeling van de zaak-Kalou bij de Raad van State heeft donderdag amper nieuwe feiten opgeleverd. Op verzoek van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) boog de Raad van State zich over de slepende naturalisatiezaak van de Afrikaanse spits. De meervoudige kamer van de Staatsraad doet "zo snel mogelijk", maar in elk geval binnen zes weken, uitspraak.

Dan wordt duidelijk of de Ivoriaanse voetballer van Feyenoord voor het wereldkampioenschap in juni over een Nederlands paspoort beschikt en dus inzetbaar is voor Oranje. De bestuursrechter in Rotterdam bepaalde in december dat Verdonk opnieuw moest bekijken of Kalou versneld voor een Nederlands paspoort in aanmerking komt. De minister stapte daarna naar de Raad van State.

Steun

De 20-jarige Kalou kon donderdagmiddag in Den Haag rekenen op de morele steun van een zware delegatie uit Zeist. De beleidsbepalers waren er bijna allemaal: bondscoach Marco van Basten, assistent John van 't Schip, directeur betaald voetbal Henk Kesler, teammanager Hans Jorritsma en perschef Kees Jansma. Allen luisterden in zaal 5 van het statige gebouw aandachtig naar de pleidooien van landsadvocaat mr. G. Hoogvliet en van mr. J. Kroes, de raadsman van Kalou.

Een woordvoerder van Feyenoord zei rekening te houden met een uitspraaktermijn van twee tot drie weken. "Je kunt aan alles merken dat deze zaak enige spoed heeft, ook bij de minister", stelde hij.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:18:21 #166
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_34510872
Laten ze maar rustig aan doen. Van mij hoeft het allemaal nit. waarom krijgt de zaak Kalou voorrang op andere zaken?? Is meneer zo belangrijk??
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:33:31 #167
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34511284
Salomon Kalou had zich nu nóg meer in de kijker kunnen spelen tijdens de Afrika Cup, daarnaast zou hij dit jaar zóveel interlands spelen (Afrika Cup én WK) dat een werkvergunning in Engeland er ook wel in zit en daar gaat het toch ook een beetje om? Bij Feyenoord kan Salomon Kalou het overigens nog zwaar krijgen, het bewezen topduo Dirk Kuyt-Pierre van Hooijdonk zou weleens de voorkeur kunnen krijgen in een 4-4-2 zonder echte vleugelspitsen.
pi_34532098
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:33 schreef M0NTANA het volgende:
Bij Feyenoord kan Salomon Kalou het overigens nog zwaar krijgen, het bewezen topduo Dirk Kuyt-Pierre van Hooijdonk zou weleens de voorkeur kunnen krijgen in een 4-4-2 zonder echte vleugelspitsen.
Dat denk ik niet he
pi_34543779
Denk ik ook niet, al is het maar omdat Pierre / Dirk me helemaal geen goede combinatie lijkt. Hebben trouwens ook nog nooit samen gevoetbald dacht ik.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 28 januari 2006 @ 11:32:36 #170
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34543868
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:28 schreef methodmich het volgende:
Denk ik ook niet, al is het maar omdat Pierre / Dirk me helemaal geen goede combinatie lijkt. Hebben trouwens ook nog nooit samen gevoetbald dacht ik.
Klopt, Dirk Kuyt volgde in de zomer van 2003 Pierre van Hooijdonk op, maar ik bedoelde met het bewezen topduo dat ze zich beide al lang en breed bewezen hebben bij Feyenoord.
pi_34544318
Salomon in feite ook wel toch?
www.thuisuiteten.nl
pi_34546104
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:33 schreef M0NTANA het volgende:
een 4-4-2 zonder echte vleugelspitsen.
Met Biseswar en Vincken die er aankomen en Castelen al in de basis verwacht ik niet dat Feyenoord 4-4-2 gaat spelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Showtime op 28-01-2006 13:06:02 ]
Viper 4 life
pi_34546150
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 13:00 schreef Showtime het volgende:

[..]

Met Biseswar en Vincken die er aankomen en Castelen al in de basis verwacht ik niet dat Feyenoord 4-2-2 gaat spelen.
Dat denk ik ook niet nee
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  zaterdag 28 januari 2006 @ 13:19:45 #174
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_34546742
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:18 schreef Lionheaad het volgende:
Laten ze maar rustig aan doen. Van mij hoeft het allemaal nit. waarom krijgt de zaak Kalou voorrang op andere zaken?? Is meneer zo belangrijk??
vind ik wel, je meot he tnu maar een beetje hebben van de beslissende acties van Robben hebben, Kalou heb sommige momenten in de wedstrijd dat ie zomarr van 2/3 man wegdraait, en al heb je nu RvN naast/voor je, dan kan hij heel bruikbaar zijn..
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 13:20:31 #175
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_34546767
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 13:00 schreef Showtime het volgende:

[..]

Met Biseswar en Vincken die er aankomen en Castelen al in de basis verwacht ik niet dat Feyenoord 4-4-2 gaat spelen.
4-4-2 is KUT
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  zondag 29 januari 2006 @ 14:00:15 #176
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_34578887
Wat is nu de uitspraak van Rita?
pi_34613913
quote:
Op zondag 29 januari 2006 14:00 schreef DeTolk het volgende:
Wat is nu de uitspraak van Rita?
Ik denk dat Rita har standpunt niet heeft gewijzigd de afgelopen tijd, ik zie er ook geen reden toe.
Yeah baby Yeah!
pi_35102517
tvp
quote:
ROTTERDAM, 15 februari 2006 09:30 - Vandaag doet de Raad van State uitspraak in het hoger beroep dat minister Rita Verdonk aanspande in de zaak Salomon Kalou. De Rotterdamse bestuursrechter had eerder geoordeeld dat Verdonk opnieuw moest bekijken of de Feyenoord-spits voor een versnelde naturalisatieprocedure in aanmerking komt. Tegen deze uitspraak ging de minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie in beroep bij de Raad van State.
Viper 4 life
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:01:09 #179
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35102753
Vandaag wordt besloten of Rita Verdonk de zaak opnieuw moet beoordelen, dus wanneer dat het geval is, betekent het niet meteen dat Salomon Kalou tijdens het WK actief is voor Oranje.
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:03:27 #180
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_35102803
Salomon gaat toch niet mee
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:22:58 #181
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_35103270
Die heks zal wel weer moeilijk lopen doen en het proberen te rekken.
Goed nieuws voor Kalou en Nederland in ieder geval...
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:24:01 #182
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_35103290
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:22 schreef Yi-Long het volgende:
Die heks zal wel weer moeilijk lopen doen en het proberen te rekken.
Goed nieuws voor Kalou en Nederland in ieder geval...
Nou geweldig...
A.M.A.B
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:32:28 #183
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_35103497
hoelaat is het
pi_35103547
Kalou mag naar het wk:
quote:

Kalou mag met Oranje naar het WK
15 februari 2006

Salomon Kalou kan komende zomer met het Nederlands elftal deelnemen aan het WK in Duitsland. De Raad van State oordeelde woensdag dat de voetballer toch in aanmerking komt voor een versnelde naturalisatie. Tegen de uitspraak is geen beroep mogelijk, waardoor er eindelijk een eind gekomen is aan de lange soap rond de aanvaller van Feyenoord. "Ik ben blij voor Salomon met deze uitspraak. Ik kijk er naar uit met hem te gaan werken", liet bondscoach Van Basten in een eerste reactie weten.
Bron is: fcupdate.
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:35:23 #185
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35103580
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:33 schreef Jasza het volgende:
Kalou mag naar het wk:
[..]

Bron is: fcupdate.
Sukkels, amateursite. Er is alleen maar besloten dat Rita Verdonk de zaak opnieuw moet beoordelen:
quote:
Verdonk moet zaak Kalou overdoen

Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft onvoldoende gemotiveerd waarom Salomon Kalou niet in aanmerking komt voor een versnelde naturalisatie. Dat is het oordeel van de Raad van State in de beroepszaak die de advocaat van Kalou tegen de afwijzing had aangespannen.

Feyenoord-speler Kalou wil via een versnelde procedure nog proberen voor Nederland naar het WK in Duitsland te gaan. Hij heeft daarbij de steun van onder anderen bondscoach Van Basten.

Verdonk vindt dat Kalou nog te kort in Nederland is, en onvoldoende ingeburgerd is om voor een versnelde naturalisatie in aanmerking te komen.
En gewoon weer afwijzen, Rita!
pi_35103632
wat een poepsite.
pi_35103658
Feyenoord.nl:
quote:
MINISTER VERDONK VERLIEST HOGER BEROEP TEGEN SALOMON KALOU
De Raad van State heeft vandaag het hoger beroep van Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken ongegrond verklaard. De Minister had hoger beroep ingesteld tegen de uitspraak van de rechtbank Rotterdam, waarbij Salomon Kalou in het gelijk werd gesteld in de kwestie rondom zijn versnelde naturalisatie.

De uitspraak van de rechtbank van 9 december vorig jaar, waarbij de eerdere beslissing van Verdonk van 29 september om de aanvraag voor versnelde naturalisatie van Kalou niet te honoreren werd vernietigd, is hiermee definitief geworden. De Minister moet nu nog wel een nieuwe beslissing nemen, maar nu zij voor de tweede maal door de rechter in het ongelijk is gesteld, wordt erop gerekend dat haar besluit ditmaal positief zal zijn. De uitspraak van de Raad van State is definitief, er is verder geen hoger beroep mogelijk.

Het "team Kalou" is niet verbaasd over de uitkomst. Na de uitspraak van de rechtbank van begin december vorig jaar zag men van de zijde van Kalou al geen steekhoudende argumenten voor de Minister om hoger beroep in te stellen. Ook gezien het verloop van de zitting bij de Raad van State op 26 januari jl. kon al enigszins worden gehoopt op een positieve uitspraak. Toch zijn Salomon Kalou, Feyenoord en de KNVB zeer opgelucht dat de zaak nu bijna achter de rug is.

Bondscoach Marco van Basten: “Ik ben blij voor Salomon met deze uitspraak. Ik kijk er naar uit met hem te gaan werken."

?
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:39:28 #188
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_35103695
KUT
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:40:18 #189
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_35103720
lol
pi_35103830
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:35 schreef M0NTANA het volgende:

En gewoon weer afwijzen, Rita!
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:44:34 #191
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_35103860
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:38 schreef Jasza het volgende:
Feyenoord.nl:
[..]

?
Wat begrijp je niet aan het bericht?
A.M.A.B
pi_35103906
Belachelijk.

Interlandvoetbal
pi_35103940
Dat Rita het nu wel gaat goedkeuren vind ik een slechte zaak, stomme Kalou moet geen landverraad plegen.
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:55:07 #194
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35104163
Rita Verdonk zal echt alles uit de kast halen om de versnelde procedure opnieuw af te wijzen, aangezien zij geen gezichtsverlies wilt lijden, Salomon Kalou speelt komende zomer echt niet op het WK voor Oranje!
pi_35104383
En als Verdonk 'gewoon' hard: Nee zegt zonder nieuwe argumenten op te noemen, dat mag toch zomaar?
  woensdag 15 februari 2006 @ 11:03:25 #196
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_35104394
en als haar nieuwe beslissing weer negatief is, wat dan? Kan het kamp Kalou dan weer naar de rechter stappen? Krijgen we dat gezeik opnieuw.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 15 februari 2006 @ 11:03:57 #197
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_35104411
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:55 schreef M0NTANA het volgende:
Rita Verdonk zal echt alles uit de kast halen om de versnelde procedure opnieuw af te wijzen, aangezien zij geen gezichtsverlies wilt lijden, Salomon Kalou speelt komende zomer echt niet op het WK voor Oranje!
Ik hoop het...
  woensdag 15 februari 2006 @ 11:04:04 #198
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_35104415
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 11:03 schreef Skwish het volgende:
En als Verdonk 'gewoon' hard: Nee zegt zonder nieuwe argumenten op te noemen, dat mag toch zomaar?
Dat is zo'n beetje haar beleid, dus dat kan kennelijk.....
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_35104539
Tja hij heeft er gewoon recht op. Als andere sporters het wel mogen krijgen dan moet Kalou ook een NL paspoort kunnen krijgen.
  woensdag 15 februari 2006 @ 11:08:47 #200
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_35104575
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 11:07 schreef Ludacriss het volgende:
Tja hij heeft er gewoon recht op. Als andere sporters het wel mogen krijgen dan moet Kalou ook een NL paspoort kunnen krijgen.
Dat kan altijd, maar dat wil niet zeggen dat hij automatisch recht heeft op een versnelde procedure
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')