vuur puur eigen veiligheid Nou Iran mag van mij honderden atoomwapens maken en ze te gebruiken tegen Israel als Israel Iran aanvaltquote:Op zondag 11 december 2005 17:28 schreef logisnack het volgende:
[..]
Als Israël het echt wilde was er geen omringend buurland meer over hoor.
Dat ze enkele gebieden (waar Israel zelfs misschien wel recht op heeft) bezetten doen ze puur voor eigen veiligheid.
Kijk trouwens eens voor de grap op boven geposte landkaartje.
Je hebt miljarden hectare vrije grond in het midden oosten.. en geen enkel arabisch land is bereid om ook maar een lapje grond aan de Palestijnen prijs te geven.
Israel, dat op zijn eigen historisch grondgebied woont, moet van de paar lapjes grond die ze hebben zo veel mogelijk aan de palestijnen prijs geven.
Misschien wil je dit allemaal niet accepteren Meki, maar feit is dat Israel een schaap is, omringt door tientallen hongerige wolven.
Meki.. stel je eens voor..quote:Op zondag 11 december 2005 17:29 schreef Frances het volgende:
[..]
Gelukkig zeg jij dit Meki en niet iemand met z,n volledige verstand.![]()
dan pak ik de jachtgeweer dan staan we quittequote:Op zondag 11 december 2005 17:34 schreef logisnack het volgende:
[..]
Meki.. stel je eens voor..
Ik kom jouw huis binnen lopen en heb een pistool in mijn handen.
Dat pistool begin ik langzaam te laden.
Ondertussen zeg ik dat ik Meki van de kaart ga vegen... dit zeg ik hardop.. ik bel zelfs de politie op.. ik laat het de hele wereld.. maar niemand doet er wat aan.
De politie belt mij alleen terug en zegt "foei.. dat mag je niet zeggen"
Maar... jij hebt een jachtgeweer onder je toonbank.
Wat doe je.. je wacht tot ik mijn pistool geladen heb en schiet? Of je pakt je jachtgeweer en maakt mij onschadelijk, voordat ik jou neer schiet.
(hopelijk ben je slim genoeg om de vergelijking te snappen)
Bedreigingen en het feit dat ze Israël van de kaart willen vegen icm. de ontwikkeling van kernwapens lijkt me voldoende om even preventief een aantal gebouwen uit te schakelen.quote:Op zondag 11 december 2005 17:26 schreef Meki het volgende:
Waarom wilt Israel Iran aanvallen?? . Wat heeft Iran gedaan tegen Israel .
Vertel dan eens Meki. Wat heeft Israel allemaal tegen Iran gezegd?quote:Op zondag 11 december 2005 17:39 schreef Meki het volgende:
Iran gaat dit niet zomaar zeggen. Weet je niet wat Israel tegen Iran allemaal hebt gezegd. Iran was slim om daar niet op te reageren maar soms houdt het op dan moet Iran iets zeggen
Wat heeft Israël dan voor bedreigingen geuit tegen Iran?quote:Op zondag 11 december 2005 17:39 schreef Meki het volgende:
maar land tegen land is anders . Iran gaat dit niet zomaar zeggen. Weet je niet wat Israel tegen Iran allemaal hebt gezegd. Iran was slim om daar niet op te reageren maar soms houdt het op dan moet Iran iets zeggen
Nee hij heeft gezegd dat Iran geen uranium mag verrijken en dat hij ze aan ze zal vallen als ze dat wel doen. Dat nota bene van het land dat zelf het verdrag schond door stiekem kernwapens te ontwikkelen.quote:Op zondag 11 december 2005 16:03 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Heeft Sharon gezegd dat Irak van de kaart moet worden geveegd en dat de oorlog in Irak niet heeft plaatsgevonden ofzo?
He Multatuli, niet in correct Nederlands en met ter zake doende argumenten de standpunten van Meki helpen te verdedigen. Dan is het geen lol meer..quote:Op zondag 11 december 2005 17:45 schreef multatuli het volgende:
[..]
Nee hij heeft gezegd dat Iran geen uranium mag verrijken en dat hij ze aan ze vallen als ze dat wel doen. Dat nota bene van het land dat zelf het verdrag schond door zelf kernwapens te ontwikkelen.
Ik vermoed dat een preventieve aanval in deze fase niet serieus is; de Veiligheidsraad kan niet anders dan ernstige sancties opleggen en zal dat in het huidige klimaat ook doen.
Israel driegt de kerncentrales in Iran te vernietigen.quote:Op zondag 11 december 2005 17:46 schreef Meki het volgende:
In een vraaggesprek met het dagblad Yedioth Ahronot zei de Israëlische minister
van Defensie Mofaz dat Israël Iran beschouwt als ,,de gevaarlijkste vijand''
Het Iraanse atoomprogramma vormt ook een bedreiging voor de vrede in het Midden-Oosten. Gisteren dreigde de Israëlische Defensieminister Shaul Mofaz er nog mee de Iraanse kerninstallaties te zullen vernietigen.
Belediging en Bedreiging
maakt niet uit bedreigen is bedreigenquote:Op zondag 11 december 2005 17:49 schreef Knarf het volgende:
[..]
Israel driegt de kerncentrales in Iran te vernietigen.
Iran dreigt Israel te vernietigen.
Zie je het verschil??
ik dacht dat israel dat verdrag nooit ondertekend had.quote:Op zondag 11 december 2005 17:45 schreef multatuli het volgende:
[..]
Nee hij heeft gezegd dat Iran geen uranium mag verrijken en dat hij ze aan ze zal vallen als ze dat wel doen. Dat nota bene van het land dat zelf het verdrag schond door stiekem kernwapens te ontwikkelen.
Ik vermoed dat een preventieve aanval in deze fase niet serieus is; de Veiligheidsraad kan niet anders dan ernstige sancties opleggen en zal dat in het huidige klimaat ook doen.
Gimmy a breakquote:Op zondag 11 december 2005 17:28 schreef logisnack het volgende:
Misschien wil je dit allemaal niet accepteren Meki, maar feit is dat Israel een schaap is, omringt door tientallen hongerige wolven.
dus als ik jou nu bedreig is dat hetzelfde als dat israel iran bedreigdquote:Op zondag 11 december 2005 17:50 schreef Meki het volgende:
[..]
maakt niet uit bedreigen is bedreigen
Meki tegen Knarf: Ik maak jou boom kapot in je tuin.quote:Op zondag 11 december 2005 17:50 schreef Meki het volgende:
[..]
maakt niet uit bedreigen is bedreigen
ik wist niet ze nucleaire onderzeeres hebben bij mijn weten hebben ze ongeveer de zelfde als degene die de NL marine heeft.quote:Op zondag 11 december 2005 17:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Gimmy a break
Dat schaapje van jouw is in bezit van nucleaire wapens, heeft zelfs de H-bom, heeft raketten om ze af te leveren, heeft nucleaire onderzeeers, etc. etc. Heeft het vierde leger ter wereld (mede mogelijk gemaakt door $$$ US taxdollars) en een van de modernste luchtmachten ter wereld (waar ze nu dagelijks de Palestijnen in de Gazasrook mee terroriseert) enzovoort.
Dat schaapje heeft er bovendien zo ongeveer een persoonlijke opdracht van gemaakt om elk mensenrecht te schenden wat er maar bestaat, speelt al 40 jaar bezettertje over een van de armste volken ter wereld en heeft meer VN resoluties aan de broek hangen dan welk ander land dan ook.
Israel mag hopen en bidden dat ze haar invloed op Washington nooit kwijtraakt..
En laten we eens zeggen dat Israel het erzelf naar gemaakt hebben om te bedreigd te worden door Iranquote:Op zondag 11 december 2005 17:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik wist niet ze nucleaire onderzeeres hebben bij mijn weten hebben ze ongeveer de zelfde als degene die de NL marine heeft.
en laten we ens zeggen dat de palastijnen het erzelf naar gemaakt hebben om gebruikt te worden door de buurlanden
Natuurlijk is Israël niet weerloos. Anders zou het allang vernietigd zijn.quote:Op zondag 11 december 2005 17:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Gimmy a break
Dat schaapje van jouw is in bezit van nucleaire wapens, heeft zelfs de H-bom, heeft raketten om ze af te leveren, heeft nucleaire onderzeeers, etc. etc. Heeft het vierde leger ter wereld (mede mogelijk gemaakt door $$$ US taxdollars) en een van de modernste luchtmachten ter wereld (waar ze nu dagelijks de Palestijnen in de Gazasrook mee terroriseert) enzovoort.
Dat schaapje heeft er bovendien zo ongeveer een persoonlijke opdracht van gemaakt om elk mensenrecht te schenden wat er maar bestaat, speelt al 40 jaar bezettertje over een van de armste volken ter wereld en heeft meer VN resoluties aan de broek hangen dan welk ander land dan ook.
Ja Israel wil dolgraag Iran aanvallen, dat wisten we al. Claimen dat Iran een kernwapen wil maken kan iedereen, het bewijzen is een tweede. Maar bewijs of waarheid en Israel gaan slecht samen, dat weten we nog van alle idiote claims over Irak. Oorloghitsers, niks meer en niks minder.
Tweehonderduizend Amerikaanse troepen in de hel van Irak (mede mogelijk gemaakt door Israel) zitten waar precies als Israel werkelijk aanvalt? Ach nee toch.. precies er tussen in.. Van je vrienden moet je het maar hebben, zeg maar.
Israel mag hopen en bidden dat ze haar invloed op Washington nooit kwijtraakt..
De gemiddelde palestijn in Israel heeft het ook beter in Israel dan in alle buurlanden er omheen.quote:Op zondag 11 december 2005 17:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik wist niet ze nucleaire onderzeeres hebben bij mijn weten hebben ze ongeveer de zelfde als degene die de NL marine heeft.
en laten we ens zeggen dat de palastijnen het erzelf naar gemaakt hebben om gebruikt te worden door de buurlanden
En laten we eens zeggen dat Iran het erzelf naar gemaakt heeft om plat gegooid te worden etc.....quote:Op zondag 11 december 2005 17:58 schreef Meki het volgende:
[..]
En laten we eens zeggen dat Israel het erzelf naar gemaakt hebben om te bedreigd te worden door Iran
door egypte en syrie dan zou ik het nog een beetje kunnen volgen maar wat heeft israel in godsnaam te maken met iran.quote:Op zondag 11 december 2005 17:58 schreef Meki het volgende:
[..]
En laten we eens zeggen dat Israel het erzelf naar gemaakt hebben om te bedreigd te worden door Iran
mwa de buurlanden hebben toch ook gezien dat ze op de diplomatieke manier meer bereikten dan met oorlogen waarom kan hamas dat niet inzien.quote:Op zondag 11 december 2005 18:01 schreef multatuli het volgende:
Ik gooi de handdoek maar weer in de ring. Geen enkel debat over een specifiek aspect van de Israelische politiek is voerbaar zonder een complete herhaling van alle debatten over het bestaansrecht, de 'wie is fouter dan wie' discussie over de omringende landen, het moralisme dat we 'een ereschuld hebben' en de vraag of het gerechtvaardigd is dat we onze ogen sluiten voor de misdaden die Israel aan de lopende band pleegt.
Met mijn allereerste opmerking over het 'spiegelen' probeerde ik het debat juist te openen, maar het is natuurlijk water naar de zee.
Op een voor Israel kwade dag is de VS zijn hegemonie kwijt en zal de wraak na decennia van onderdrukking van de Palestijnen en het landje pik bij de buren groot zijn. Israel ziet dat niet en blijft op de korte termijn denken omdat ze zich veilig voelen onder de machtige paraplu van de VS. Boontje zal om zijn loontje komen. De Israelische economie is fundamenteel te klein en te zwak om op eigen kracht zijn defensie te handhaven; ze zouden er verstandig aan doen om zich diplomatieker op te stellen en aan hun lange termijn toekomst te werken en te accepteren dat ze in de tussentijd zo nu en dan een paar burgers kwijtraken aan verdwaalde Hamas aanhangers.
Hoe is er bewezen dat Israël atoomwapens en atoomonderzeërs heeft ? Bewezen op een manier die beter is dan de bewijzen tegen Iran en Irak ?quote:Op zondag 11 december 2005 17:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Gimmy a break
Dat schaapje van jouw is in bezit van nucleaire wapens, heeft zelfs de H-bom, heeft raketten om ze af te leveren, heeft nucleaire onderzeeers, etc. etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |