Misschien dat onze minster nu eindelijk tot inkeer komt en Kalou een versnelde naturalisatie toezegt. Het is immers de wet die voorschrijft dat "een bijzonder geval zich kan voordoen als blijkt dat de verlening van het Nederlanderschap in zodanige mate een Nederlands cultureel belang dient (...) daaronder wordt tevens verstaan een Nederlands belang op sportief gebied".quote:Verdonk moet zaak Kalou opnieuw bekijken
9/12/2005 10:20
Salomon Kalou mag hoop houden op deelname aan het WK 2006 namens Nederland. De rechter heeft bepaald dat minister Rita Verdonk de zaak nogmaals moet bekijken.
Verdonk wees een verzoek tot versnelde naturalisatie van Kalou al twee maal van de hand. De twintigjarige Ivoriaan spande vervolgens een rechtszaak aan. De minister moet binnen twee weken in beroep gaan tegen de uitspraak of binnen die termijn het verzoek van Kalou nogmaals tegen het licht houden.
Mocht Kalou zijn felbegeerde paspoort alsnog krijgen, dan staat niets een optreden van de Feyenoorder op het WK van komend zomer in de weg. Bondscoach Marco van Basten heeft al laten weten dat hij Kalou opneemt in zijn WK-selectie.
Bron: www.vi.nl
Daarom moet Kalou ook eerst genaturaliseerd worden; zodat ook hij een Nederlander is.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:44 schreef Logitik het volgende:
Ik wil graag wereldkampioen worden met uitsluitend Nederlanders, en niet met 1 of andere buitenlander erbij!!!![]()
Dat risico houd je bij elke sport(st)er die je naturaliseert. Als hij/zij de dag na zijn/haar naturalisatie zijn/haar nek breekt, en verlamd raakt, houdt het inderdaad op. Dat is in het verleden geen reden geweest om iemand (versnelde) naturalisatie te ontzeggen, en hoeft dus nu en in de toekomst ook geen reden te zijn.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:47 schreef sp3c het volgende:
probleem is dat deelname aan het WK voor Nederland bepaald geen garantie is als hij versneld genaturaliseerd wordt.
als hij de dag daarna een been breekt zal hij nog weinig Nederlandse culturele belangen gaan dienen
Yeah Right.. die vent spreekt niet eens Nederlands!quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:47 schreef knowall het volgende:
[..]
Daarom moet Kalou ook eerst genaturaliseerd worden; zodat ook hij een Nederlander is.![]()
zou het wel moeten zijn imo, maar als het in het verleden wel is gebeurt dan vind ik idd dat dat nu ook moet gebeuren maar echt veel verstand heb ik er niet van.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:50 schreef knowall het volgende:
[..]
Dat risico houd je bij elke sport(st)er die je naturaliseert. Als hij/zij de dag na zijn/haar naturalisatie zijn/haar nek breekt, en verlamd raakt, houdt het inderdaad op. Dat is in het verleden geen reden geweest om iemand (versnelde) naturalisatie te ontzeggen, en hoeft dus nu en in de toekomst ook geen reden te zijn.
Gelukkig kennen we ook in de wet uitzonderingen. Mensen met uitzonderlijk talenten die het Nederlands belang kunnen dienen komen in aanmerking voor een versnelde naturalisatie. Dat is maar goed ook.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:56 schreef Captain_Chaos het volgende:
Verwerpeijlk.
Als je geen 'importwaarde' hebt kan je dus wachten.
Het staat wat mij betreft haaks op de naar een ieder te hanteren gelijkheid die in artikel één van de Grondwet staat. Ik ben me bewust van het feit dat in dat artikel de term 'gelijke gevallen' wordt gebezigd. Ik maak geen onderscheid tussen mensen die een aardig balletje kunnen trappen en mensen die maar één been hebben. Het feit dat Kalou lekker kan ballen maakt hem wat mij betreft niet bijzonder. Voor de wetgever zou dat ook zo moeten zijn.
Hij spreekt redelijk Nederlands, zo blijkt uit een verslag van de IND.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:55 schreef Logitik het volgende:
[..]
Yeah Right.. die vent spreekt niet eens Nederlands!
zo goed dat oranje straks op het veld Engels moet spreken willen ze elkaar begrijpen!quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:01 schreef knowall het volgende:
[..]
Hij spreekt redelijk Nederlands, zo blijkt uit een verslag van de IND.
Dus wat jou betreft moeten we helemaal stoppen met het versneld naturaliseren van sporters of andere mensen die door hun speciale talenten iets kunnen bijdragen aan de Nederlandse cultuur? Het risico op een (ernstige) blessure houd je immers altijd.quote:
Je leest 't verkeerd.quote:maar als het in het verleden wel is gebeurt dan vind ik idd dat dat nu ook moet gebeuren maar echt veel verstand heb ik er niet van.
De voetbalterminologie heeft Kalou na zijn vele jaren bij Nederlandse clubs wel onder de knie, hoor.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:03 schreef DerBolle het volgende:
[..]
zo goed dat oranje straks op het veld Engels moet spreken willen ze elkaar begrijpen!
Waarschijnlijker is dat ze he-le-maal niet vindt dat ze af moet treden.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:59 schreef Frutsel het volgende:
denk dat Verdonk nergens naar kijkt als ze vanmiddag (helaas) aftreedt
Dat ben ik ook helemaal met je eens hoor. Het is duidelijk dat minister Verdonk niet vanuit het landsbelang denkt, maar vanuit haar eigen belang. Vandaar dat de kans dat ze openlijk van gedachten verandert inderdaad miniem is, echter, als er voldoende maatschappelijke druk op haar gezet wordt, is er veel mogelijk.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:09 schreef mgerben het volgende:
Ik weet niet wat voor TV en kranten jullie hebben, maar hebben we het over dezelfde Rita Verdonk?
Ziet iemand haar ineens 'tot inkeer komen' ?
Net zoals ik mijn bedenkingen heb bij cultuur- en/of voetbalwaanzin.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:59 schreef nikk het volgende:
[..]
Gelukkig kennen we ook in de wet uitzonderingen. Mensen met uitzonderlijk talenten die het Nederlands belang kunnen dienen komen in aanmerking voor een versnelde naturalisatie. Dat is maar goed ook.
We moeten niet te ver doorschieten in een bepaalde gelijkheidswaanzin.
Dat is inderdaad discutabel. Echter, zolang die wet bestaat, moet er ook naar die wet geleefd worden.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:14 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Net zoals ik mijn bedenkingen heb bij cultuur- en/of voetbalwaanzin.
Wat mij betreft mogen dit soort zaken geschrapt worden als criterium.
ik hoop het!quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:10 schreef LuNaTiC het volgende:
Dit helpt geen fuck. Verdonk zegt gewoon weer net zo hard nee.
Ik denk juist het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:13 schreef knowall het volgende:
[...]
echter, als er voldoende maatschappelijke druk op haar gezet wordt, is er veel mogelijk.
quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:01 schreef DerBolle het volgende:
achterlijk dit, die Kalou heeft geen eens een inburgeringscursus gedaan, en nu zegt Marco ook nog dat hij (als hij NL word) basisplaats heeft....
Goeiedag zeg! Ga nou niet wijzen op een ander dat ie geen cursusje heeft gedaan terwijl je zelf zo beroerd typt.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:18 schreef DerBolle het volgende:
tja die kalou heeft al egzegd als hij geen medelander word hij voor Ivoorkust uitkomt op WK... hij wil dara dus gewoon spelen en met NL speelt hij zich meer in de kijker bij grote clubs.... dus kalou rot op!
Och, om uiteindelijk rechtvaardigheid te bereiken hoeft Verdonk niet persé van gedachten te veranderen natuurlijk. Het volk kan ook van gedachten veranderen wat betreft de capaciteiten van Verdonk om minister te blijven...quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:38 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ik denk juist het tegenovergestelde.
Verdonk is geen dijk die bij voldoende druk bezwijkt maar een mens; en een mens heeft de neiging zich te bewijzen.
Hoe meer druk, hoe onverzettelijker ze zich zal opstellen.
Niemand wil te boek staan als een minister die zwicht voor een beetje druk.
Welke wet schrijft voor dat er geen vesnelde naturalisatie voor Kalou mogelijk is?quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:45 schreef lionsguy18 het volgende:
Verdonk moet gewoon de wet toepassen dus niks geen versnelde procedure.
Spreek eens voor jezelf. Ik vind voetbal ook interessanter dan badminton, maar ik heb meer respect voor de sportieve prestaties van een Mia Audina dan van zo'n omhooggevallen overbetaalde klootzak in Armani-pak.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:32 schreef knowall het volgende:
[..]
En dat Kalou bij zou kunnen dragen aan het Nederlands belang tijdens het WK hebben kenners als Cruijff en de bondscoach al duidelijk aangegeven. En een succesvol WK voetbal telt weer zwaar voor ons, de Nederlandse bevolking. Dit in tegenstelling tot de verrichtingen van een badmintonster of een loopster, waar werkelijk (haast) niemand ook maar een beetje om geeft.
De geloofwaardigheid van een minister is in het belang van het hele land, op dit moment is Verdonk een van de weinige ministers die nog wel een klein beetje geloofwaardigheid over heeft.quote:Echter, het ware motief van Verdonk om Kalou een versnelde naturalisatie te ontzeggen is natuurlijk al langer duidelijk. Immers, bij haar optreden bij Barend&van Dorp (van alweer een tijdje terug) eindigde ze de discussie over Kalou met de woorden "het is wel duidelijk dat er met minister Verdonk niet valt te sollen" (althans iets in die richting). Waarmee ze al duidelijk aangaf dat het haar niet gaat om het persoonlijke geluk van Kalou, niet om het landsbelang, maar puur om haar eigen hachje. En dat lijkt me alles behalve minister-waardig.
Nee, want die andere wachtenden hebben geen uitzonderlijke talenten. Ik vind het meer dan terecht dat wetenschappers, topsporters en andere mensen die een grote toegevoegde waarde hebben eerder een naturalisatie krijgen dan iemand met een mbo opleiding of nog minder. Niks iedereen is gelijk, dat is zulke politiek correcte bullshit. Natuurlijk is een Ph.D. niet gelijk aan een schoonmaker, dat zou totaal nergens op slaan.quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:45 schreef mikerw het volgende:
als kalou naturaliseert met voorrang...dan alle andere wachtenden ook met voorrang!!!
In dit geval heeft Verdonk zich gewoon te houden aan de uitspraak van de rechtbank. Als je de uitspraak leest, dan zie je dat de rechtbank in feite stelt dat Verdonk haar werk niet goed heeft gedaan. Dat is ook wat deze zaak interessant maakt; niet de eventuele bijdrage van Kalou aan het Nederlands elftal, maar het voor de zoveelste maal falen van de minister voor vreemdelingenzaken en integratie.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:38 schreef mgerben het volgende:
Ik denk juist het tegenovergestelde.
Verdonk is geen dijk die bij voldoende druk bezwijkt maar een mens; en een mens heeft de neiging zich te bewijzen.
Hoe meer druk, hoe onverzettelijker ze zich zal opstellen.
Niemand wil te boek staan als een minister die zwicht voor een beetje druk.
Kalou,![]()
Exact.quote:Op zaterdag 10 december 2005 10:26 schreef NewOrder het volgende:
[..]
In dit geval heeft Verdonk zich gewoon te houden aan de uitspraak van de rechtbank. Als je de uitspraak leest, dan zie je dat de rechtbank in feite stelt dat Verdonk haar werk niet goed heeft gedaan. Dat is ook wat deze zaak interessant maakt; niet de eventuele bijdrage van Kalou aan het Nederlands elftal, maar het voor de zoveelste maal falen van de minister voor vreemdelingenzaken en integratie.
wat een onzinnige standaarduitspraak. Dat er nog mensen zijn die daar in geloven.quote:Op zaterdag 10 december 2005 14:03 schreef JohnDope het volgende:
Ieder mens is gelijk.
Maar is het niet zo dat dr vorige betoog nu ongegrond verklaart is door die rechter...? Dus maw dan kan ze niet met dezelfde argumenten aan komen zetten, namelijk dat Kalou nog niet lang genoeg in Nederland zou wonen en nog niet voldoende geintegreerd zou zijn.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:10 schreef LuNaTiC het volgende:
Dit helpt geen fuck. Verdonk zegt gewoon weer net zo hard nee. Ze is te koppig en hecht teveel waarde aan haar 'iron lady' voorkomen.
Je hebt gelijk. De uitspraak is feitelijk een berisping. De rechter zegt: Mevrouw Verdonk u hebt uw besluit niet goed onderbouwd en bovendien is het besluit niet te rijmen met andere besluiten die eerder zijn genomen. Dus bekijkt u het nog eens en komt u terug met 1. een betere argumentatie of 2. een ander besluit.quote:Op zaterdag 10 december 2005 16:36 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Maar is het niet zo dat dr vorige betoog nu ongegrond verklaart is door die rechter...? Dus maw dan kan ze niet met dezelfde argumenten aan komen zetten, namelijk dat Kalou nog niet lang genoeg in Nederland zou wonen en nog niet voldoende geintegreerd zou zijn.
Gewoon en even zijn wat minder vanzelfsprekend dan je doet voorkomen. De rechter legde veel nadruk op de eerdere gevallen van snellere naturalisatie zoals bij Kiplagat en Audina.quote:Op zaterdag 10 december 2005 17:56 schreef marcb1974 het volgende:
Nu moet ze dus gewoon de argumenten even wat beter motiveren en ze is klaar. Geen versnelde naturalisatie voor Kalou.
Volgens mij waren er in totaal 8 gevallen waarvan alleen het verzoek van Kalou niet gehonoreerd werdquote:Op zaterdag 10 december 2005 18:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Gewoon en even zijn wat minder vanzelfsprekend dan je doet voorkomen. De rechter legde veel nadruk op de eerdere gevallen van snellere naturalisatie zoals bij Kiplagat en Audina.
Dat die dan even met terugwerkende kracht teruggedraaid worden.quote:Op zaterdag 10 december 2005 18:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Gewoon en even zijn wat minder vanzelfsprekend dan je doet voorkomen. De rechter legde veel nadruk op de eerdere gevallen van snellere naturalisatie zoals bij Kiplagat en Audina.
quote:Op zaterdag 10 december 2005 18:54 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Dat die dan even met terugwerkende kracht teruggedraaid worden.
Tis toch zo. Waarom zou hij versneld genaturaliseerd moeten worden en een dokter of student niet? Zonder versnelde naturalisatie kunnen ze ook mensen genezen of studeren en kan kalou ook tegen een balletje aan trappen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 16:32 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
wat een onzinnige standaarduitspraak. Dat er nog mensen zijn die daar in geloven.![]()
Al vraag ik me af of je een naturalisatie moet versnellen vanwege argumenten als: maar zij mochten het ook...quote:Op zaterdag 10 december 2005 18:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind dat op zich ook niet een heel sterk argument maar het gaat om een uitzonderingsregel die ligt vastgelegd in de wet en Verdonk moet dan kunnen aantonen waarom het voor de 1 geldt en voor de ander niet, anders slaat die regel nergens op.quote:Op zondag 11 december 2005 15:00 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Al vraag ik me af of je een naturalisatie moet versnellen vanwege argumenten als: maar zij mochten het ook...
Dat is natuurlijk de vraag maar punt is dat Verdonk dat niet als argument heeft gebruikt. Bovendien zijn er nogal wat deskundigen die als getuige het tegenovergestelde hebben beweerd voor de rechtbank.quote:Nederland kent wereldtoppers in het voetbal, ook zonder Kalou, wat dat betreft zijn Audina en Kiplagat wél uitzonderingen.
Ik denk dat iedere uitspraak van Verdonk teveel tegenstanders gaat krijgen, dus dit wordt héél erg lastig.quote:Op zondag 11 december 2005 15:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind dat op zich ook niet een heel sterk argument maar het gaat om een uitzonderingsregel die ligt vastgelegd in de wet en Verdonk moet dan kunnen aantonen waarom het voor de 1 geldt en voor de ander niet, anders slaat die regel nergens op.
[..]
Dat is natuurlijk de vraag maar punt is dat Verdonk dat niet als argument heeft gebruikt. Bovendien zijn er nogal wat deskundigen die als getuige het tegenovergestelde hebben beweerd voor de rechtbank.
Het gaat niet om het aantal tegenstanders, het gaat om wat de rechter ervan vindt. En de rechter zegt: Mevrouw Verdonk, uw argumentatie is zeer zwak.quote:Op zondag 11 december 2005 15:12 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik denk dat iedere uitspraak van Verdonk teveel tegenstanders gaat krijgen, dus dit wordt héél erg lastig.
De beargumentatie van van Basten is natuurlijk oliedom, maar helaas hebben voetballers, danwel coaches nooit échte tegenspraak.
zoals je ongetwijfeld zult weten is de nasleep van de kwestie, of beter gezegd: hoe het besluit bij de gemiddelde nederlander valt (dat is vrij belangrijk in een voetbalgek landje, dat aan de vooravond van een WK staat waar veel van verwacht wordt), zeer belangrijk.quote:Op zondag 11 december 2005 15:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat niet om het aantal tegenstanders, het gaat om wat de rechter ervan vindt. En de rechter zegt: Mevrouw Verdonk, uw argumentatie is zeer zwak.
Iemand die al 2 jaar in NL woont, zeeën van vrije tijd heeft als profvoetballer, moet zich op zijn minst voor de rechtbank in het Nederlands verstaanbaar kunnen maken, hij heeft centen zat om afgelopen zomer in Vught het klooster in te gaan.quote:Op zondag 11 december 2005 15:26 schreef MaceNL het volgende:
alleen maar omdat die vent kan voetballen? ahh flikker toch op. Die vent moet gewoon een kaartje trekken en op zijn beurt wachten.
GO Verdonk GO!!!!!!
dat ze maar eens een keer echte nederlanders in het "nederlands" voetbal zetten en niet mensen die gebrekkig nederlands praten en paspoort hebben die net van de pers af komt.
Dát is de kern van dit probleem. Sport is van groot belang voor samenlevingen (brood en spelen), de spelregels voor evenementen die zich bemoeien met de nationaliteit van de deelnemers kunnen door spelregels de wetten in landen beïnvloeden.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:32 schreef dVTB het volgende:
Ik heb het tot dusver altijd verafschuwd dat landenteams zich versterkten met buitenlandse spelers die een paspoort van het betreffende land kregen. Dat helpt namelijk het principe van landenvoetbal om zeep.
Het gaat dan ook helemaal niet over het plezieren van Kalou, het gaat over het steunen van de nationale ploeg. Dat de meeste mensen dit uitleggen als het plezieren van Kalou doet er niks aan af dat de regeling waarop hij aanspraak maakt bedoeld is voor het eigenbelang van Nederland.quote:Kalou heeft geen enkele band met Nederland, behalve dat hij momenteel (hoe lang nog?) toevallig bij Feyenoord voetbalt. Ik blijf van mening dat dat geen enkele reden is om hem te naturaliseren, zeker niet als we vluchtelingen met kinderen die in Nederland zijn geboren en alleen Nederlands spreken, dit land juist uitzetten. Bespottelijk dat Kalou dan wél zou mogen blijven; iets wat overigens tweederde van de Nederlanders niet ondersteunt.
Maar daar gaat het dus niet om. Het gaat niet om het belang van Kalou, het gaat om het belang van de Nederlandse nationale ploeg.quote:Ik hoop dan ook dat Verdonk gewoon haar poot stijf houdt en geen versnelde naturalisatie in gang zet. Zulen we eens wedden dat Kalou dan in juni naar het buitenland vertrekt en dat we nooit meer iets van hem horen?
Waarom nou?quote:Op zondag 11 december 2005 15:29 schreef Elgigante het volgende:
Als Verdonk zijnde zou ik mijn poott stijf houden.
Dat ligt toch in zoverre anders omdat die getrouwd zijn met Nederlanders? Of maakt dat niet uit?quote:Op zaterdag 10 december 2005 18:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Anders gaat de overheid even een designerdoping uitvinden het gaat tenslotte om het belang van de Nederlandse ploeg.quote:Op zondag 11 december 2005 17:03 schreef sigme het volgende:
Maar daar gaat het dus niet om. Het gaat niet om het belang van Kalou, het gaat om het belang van de Nederlandse nationale ploeg.
De rechter heeft zich niet uitgesproken over de zaak. Hij stelt alleen dat Verdonks motivatie niet aan de gestelde eisen voor zo'n verzoek voldoet. Hij laat dus geheel in het midden of de argumentatie zwak is of niet; het gaat puur om de vorm.quote:Op zondag 11 december 2005 15:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat niet om het aantal tegenstanders, het gaat om wat de rechter ervan vindt. En de rechter zegt: Mevrouw Verdonk, uw argumentatie is zeer zwak.
Dat zeg ik toch.quote:Op zondag 11 december 2005 17:16 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
De rechter heeft zich niet uitgesproken over de zaak. Hij stelt alleen dat Verdonks motivatie niet aan de gestelde eisen voor zo'n verzoek voldoet. Hij laat dus geheel in het midden of de argumentatie zwak is of niet; het gaat puur om de vorm.
Je begrijpt iets niet. Het gaat -in dit geval- om het belang van een sporter, die Nederlands belang kan verdedigen, als hij een Nederlandse nationaliteit kan overleggen. Omdat de overheid gaat over de naturalisatie heeft de overheid met de sport te maken. De overheid heeft een speciale regeling, in het belang van Neerlands' sport: het naturaliseren van buitenlanders opdat deze voor Nederland kunnen uitkomen.quote:Op zondag 11 december 2005 17:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Anders gaat de overheid even een designerdoping uitvinden het gaat tenslotte om het belang van de Nederlandse ploeg.
Onze gewaardeerde werknemer is op uitnodiging van zijn werkgever in dit land, uiteraard met de benodigde werkvergunning. Mensen die jaren in ons land wonen en hun eigen geld verdienen kunnen na verloop van tijd vragen om helemaal deel uit te mogen maken van het land waarin ze wonen, werken, leven. Dat hoeft niet, natuurlijk. Iemand met internationale perspectieven heeft er misschien geen belang bij. Sommigen willen liever hun geboortenationaliteit houden.quote:Onze gelukszoeker mag blij zijn dat hij uberhaupt genaturaliseerd wordt.
Nee jij zegt dat de argumentatie zwak is; indicatie voor het gelijk van Kalou.quote:
Als ze nu van mening verandert, krijgt ze het verwijt dat ze op een goedkope manier wil scoren. Voor sommige mensen is het toch nooit goed.quote:Op zondag 11 december 2005 15:29 schreef Elgigante het volgende:
Als Verdonk zijnde zou ik mijn poott stijf houden.
Ze is inderdaad eigenlijk heel erg zielig.quote:Op zondag 11 december 2005 19:08 schreef dwerg het volgende:
[..]
Als ze nu van mening verandert, krijgt ze het verwijt dat ze op een goedkope manier wil scoren. Voor sommige mensen is het toch nooit goed.
Te zwak dus!quote:Op zondag 11 december 2005 18:38 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Nee jij zegt dat de argumentatie zwak is; indicatie voor het gelijk van Kalou.
De rechter zegt dat de argumentatie niet aan de vorm voldoet.
Dit is de normale procedure voor topsporters. Het is gewoon een regeling die is vastgelegd. Daar kun je het wel of niet mee eens zijn maar deze regeling bestaat en werd altijd gehanteerd. Verdonk wijkt daar ineens af.quote:Op zondag 11 december 2005 20:59 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind deelname aan een spelletje zeer zwak voor een versneld naturalisatieproces en hoop dan ook dat de normale procedure wordt gevolgd.
En waar leg jij de grens bij getogen? Vanaf het tweede levensjaar? Het vijfde? tiende? vijftiende? twintigste?quote:Op maandag 12 december 2005 10:24 schreef pberends het volgende:
Ze zouden is een regel moeten instellen dat alleen mensen die hier geboren of getogen zijn mogen voetballen voor een nationaal elftal. Het zijn landenteams geen clubs, anders kunnen we wel VN team 1 t/m 32 laten spelen zoals ik al eerder zei. Helemaal nu Ivoorkust in de poule zit en de broer van Salomon Kalou daarin zit wordt het ongeloofwaardig.
Er is nu eenmaal een speciale regeling voor topsporters. Zo wordt men nu eenmaal snel toegelaten als men een beetje kan badmintonnen of tafeltennissen. Waarom zou dat bij voetbal plotseling anders moeten zijn?quote:Op zondag 11 december 2005 20:59 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind deelname aan een spelletje zeer zwak voor een versneld naturalisatieproces en hoop dan ook dat de normale procedure wordt gevolgd.
Daadkrachtig?!quote:Nu Verdonk weer daadkrachtig aan het proberen is om het versnelde proces te stoppen, vrees ik trouwens het ergste.
Ik vind het gewoon allemaal hypocriete onzin, globaal gezien willen we allemaal zo min mogelijk buitelanderts hier...... Maar als ze kunnen voetballen dan moeten ze hier komen.quote:Op zondag 11 december 2005 18:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Je begrijpt iets niet. Het gaat -in dit geval- om het belang van een sporter, die Nederlands belang kan verdedigen, als hij een Nederlandse nationaliteit kan overleggen. Omdat de overheid gaat over de naturalisatie heeft de overheid met de sport te maken. De overheid heeft een speciale regeling, in het belang van Neerlands' sport: het naturaliseren van buitenlanders opdat deze voor Nederland kunnen uitkomen.
Alle overige dingen die de overheid ook wel kan doen in het belang van Nederlandse sport heeft er niet veel mee te maken, het gaat hier om de specifieke regeling op Nederlanderschap vanwege sportief belang waarvoor het Nederlanderschap vereist is.
[..]
Onze gewaardeerde werknemer is op uitnodiging van zijn werkgever in dit land, uiteraard met de benodigde werkvergunning. Mensen die jaren in ons land wonen en hun eigen geld verdienen kunnen na verloop van tijd vragen om helemaal deel uit te mogen maken van het land waarin ze wonen, werken, leven. Dat hoeft niet, natuurlijk. Iemand met internationale perspectieven heeft er misschien geen belang bij. Sommigen willen liever hun geboortenationaliteit houden.
Maar voor de Nederlandse samenleving is het natuurlijk een goed iets, wanneer buitenlanders die we hier graag willen, hier kunnen werken, integreren en misschien wel blijvend hun talenten in Nederland willen benutten.
Hij wil bij Oranje, maar zijn beweegredenen zijn uiterst dubieus. Wil hij bij Oranje voor z'n eigen carriere en omdat hij kan wereldkampioen kan worden met hem als grote spits, of wil hij bij Oranje omdat hij Nederland zo'n fantastisch land vindt?quote:Op maandag 12 december 2005 12:25 schreef Vhiper het volgende:
[..]
En waar leg jij de grens bij getogen? Vanaf het tweede levensjaar? Het vijfde? tiende? vijftiende? twintigste?
Verder noem jij het een argument dat ie toevallig een broer heeft die ook goed kan voetballen?![]()
Salomon wil gewoon Nederlander worden en zolang hij niet voor een ander vertegenwoordigend elftal heeft gespeeld, mag hij, netjes volgens de regels dus ook voor Nederland uit komen.
Jouw VN team gaat niet op, tenzij jij nog 10 talenten a la Kalou kent die nog nooit voor een vertegenwoordigend elftal hebben gespeeld?
Ze probeert het he. En telkens wanneer Verdonk daadkrachtig probeert te zijn dan mislukt het.quote:Op maandag 12 december 2005 12:28 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Daadkrachtig?!![]()
Ze is net teruggefloten om het feit dat ze haar huiswerk tot twee maal toe onzorgvuldig heeft gedaan en jij durft het woord daadkrachtig in de mond te nemen??![]()
Gewoon weer een linkse minister de volgende keer. Want die kunnen geen fouten maken, want die laten alles door. Iedereen tevreden behalve de 16 miljoen Nederlanders. Goede oplossing inderdaad.quote:Op maandag 12 december 2005 16:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ze probeert het he. En telkens wanneer Verdonk daadkrachtig probeert te zijn dan mislukt het.
Doet dat ertoe? Wil je mensen wettelijk gaan beoordelen op basis van hun gedachten? Kan leuk worden dan.quote:Op maandag 12 december 2005 15:55 schreef pberends het volgende:
Hij wil bij Oranje, maar zijn beweegredenen zijn uiterst dubieus. Wil hij bij Oranje voor z'n eigen carriere en omdat hij kan wereldkampioen kan worden met hem als grote spits, of wil hij bij Oranje omdat hij Nederland zo'n fantastisch land vindt?
En dat is de schuld van anderen, i.p.v. Verdonk, die gewoon aantoonbaar blunder op blunder stapelt?quote:Op maandag 12 december 2005 16:09 schreef Sidekick het volgende:
Ze probeert het he. En telkens wanneer Verdonk daadkrachtig probeert te zijn dan mislukt het.
Voor een club zou er wat mij betreft geen reden voor gelden. Voor een landenteam wel.quote:Op maandag 12 december 2005 16:19 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Doet dat ertoe? Wil je mensen wettelijk gaan beoordelen op basis van hun gedachten? Kan leuk worden dan.
Kalou wil naturaliseren, de reden doet er niet toe. Hij is een topsporter, daar is een aparte procedure voor, waarvoor hij aan alle voorwaarden voldoet.
Het gebeurt niet vaak, maar ik ben het deze keer volledig met je eens. Ik zie geen enkele reden om een versnelde naturalisatieprocedure toe te kennen voor iemand met het beroep profvoetballer, die toevallig zijn beroep voor enkele jaren in Nederland uitoefent en verder totaal geen banden met dit land heeft.quote:Op maandag 12 december 2005 15:52 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het gewoon allemaal hypocriete onzin, globaal gezien willen we allemaal zo min mogelijk buitelanderts hier...... Maar als ze kunnen voetballen dan moeten ze hier komen. We kunnen overal ter wereld wel spelers vandaan plukken en die in het nederlands team stoppen. Maar 'echt' winnen is dat natuurlijk niet. Wat is er met onze mentaliteit gebeurd??? We moeten weer ouderwets geloven in ons zelf.
Waarom reageer je nu op mij?quote:Op maandag 12 december 2005 16:22 schreef Vhiper het volgende:
[..]
En dat is de schuld van anderen, i.p.v. Verdonk, die gewoon aantoonbaar blunder op blunder stapelt?
Ik vind het werkelijk verbazingwekkend dat men Verdonk blunder na blunder vergeeft, alleen maar omdat haar voorgangers er zogenaamd niets aan hebben gedaan. (Mag ik je er aan herinneren dat het huidige vreemdelingenbeleid door Cohen en niet door Verdonk is bedacht en ingevoerd?)
Men heeft blijkbaar liever een blunderende minister dan een minister die zogenaamd niets doet...![]()
Het is wettelijk zo bepaald, en of je het er nu wel of niet mee eens bent, zolang het zo is heeft Kalou er recht op.quote:Op maandag 12 december 2005 16:37 schreef dVTB het volgende:
[..]
Het gebeurt niet vaak, maar ik ben het deze keer volledig met je eens. Ik zie geen enkele reden om een versnelde naturalisatieprocedure toe te kennen voor iemand met het beroep profvoetballer, die toevallig zijn beroep voor enkele jaren in Nederland uitoefent en verder totaal geen banden met dit land heeft.
Vanuit het oogpunt van Verdonk vind ik het overigens ook begrijpelijk dat ze de versnelde naturalisatie van Kalou dwarsboomt. Hoe wil je anders uitleggen dat je 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers terugstuurt terwijl ze hier al 10 jaar rondkuieren en Nederlands sprekende kinderen hebben? Valt niet te verkopen.
Ja en daarbij "vergeet" hij voor het gemak dat hij bondscoach is van het Nederlands elftal en dus op zoek moet gaan naar de beste Nederlandse voetballers, zo moeilijk is dat toch niet?quote:Van Basten is *niet* neutraal. Van Basten probeert op iedere mogelijke (reglementair toegestane) wijze het Nederlands voetbalteam zo sterk mogelijk te maken. Daarvoor claimt hij speler bij grote clubs (die ook liever hun beste spelers zelf houden) en probeert hij desnoods geschikte buitenlanders voor zijn team te verwerven.
Wat een onzin, Marco van Basten als eindverantwoordelijke voor naturalisaties?quote:Het gaat hier om naturalisatie vanwege landsbelang, degene die bepaalt of een sporter ook het landbelang mag dienen is niet een minister, maar is degene die de nationale ploeg samenstelt. Bondscoaches dus.
Je zegt het zelf al, te rade gaan. Maar zelfs sportdeskundigen kunnen niet hard maken dat iemand onmisbaar is of dat Nederland slechtere kansen op het WK zou hebben zonder Kalou.quote:Als je de samenstelling van nationale ploegen bij de politiek zou willen leggen dan zou je de bevoegdheid niet aan de minister van vreemdelingenzaken geven (die en diens ambtenaren weten niets van sport), maar aan de minster van sport. Mag jij raden bij welke deskundigen die te rade zal gaan... natúúrlijk bij de gezaghebbers in de betreffende sport. En ja, dat is altijd subjectief.
Ja hoor de toekomst van Nederland is afhankelijk van een Afrikaanse voetballerquote:Het gaat hier overigens *niet* om de sportieve waarde van ene Kalou in de Nederlandse competitie. Om mee te doen in de Nederlandse competie is het namelijk geen eis dat je ook een Nederlands paspoort hebt. Het gaat alléén om de situatie dat een Nederlands paspoort een vereiste is voor het vervullen van het Nederland belang. Als de Fifa zou voorschrijven dat buitenlanders in bezit van voorlopige verblijfsvergunning of werkvergunning mogen uitkomen voor het 'nieuwe' land dan zou de regeling tot naturalisatie niet van toepassing zijn op Kalou.
Waarom? In ons land en nationaal elftal lopen toch ook lui van Surinaamse afkomst, Marokkaanse afkomst, Turkse afkomst, etc rond? Waarom dan niet eentje met een afkomst uit Ivoorkust?quote:Op maandag 12 december 2005 16:30 schreef pberends het volgende:
Voor een club zou er wat mij betreft geen reden voor gelden. Voor een landenteam wel.
Als getuige is hem gevraagd of ie Kalou, als ie Nederlander zou zijn, zou selecteren, daar heeft ie naar waarheid op geantwoord. Wat wil je nou? Dat Van Basten voor de rechter gaat lopen liegen??quote:Op maandag 12 december 2005 18:58 schreef DaveM het volgende:
uit het vorige topic:
sigme schreef:
[..]
Ja en daarbij "vergeet" hij voor het gemak dat hij bondscoach is van het Nederlands elftal en dus op zoek moet gaan naar de beste Nederlandse voetballers, zo moeilijk is dat toch niet?
Van Basten creert dus zelf het probleem en Minister Verdonk krijgt de schuld.
Nope, dat is de minister, die echter wel haar eigen regels netjes op iedereen die er voor in aanmerking komt, dient toe te passen.quote:Wat een onzin, Marco van Basten als eindverantwoordelijke voor naturalisaties?
Onmisbaar niet, slechtere kansen wel degelijk. Nederland is met Kalou sterker dan zonder hem en dus zijn de kansen beter. Daar is elke voetbalexpert het over eens.quote:Je zegt het zelf al, te rade gaan. Maar zelfs sportdeskundigen kunnen niet hard maken dat iemand onmisbaar is of dat Nederland slechtere kansen op het WK zou hebben zonder Kalou.
Kalou mag hier van Verdonk anders gewoon voetballen hoor, daarmee draagt ie ook nog flink bij aan de Nederlandse schatkist. Als alle allochtonen eens zouden zijn als Kalou, stond dit land er veel beter voor....Maar nee, aanpakken die jongen, die hier z'n best doet om de taal te leren, hier netjes z'n geld (en veel ook) verdient, bahquote:Ze geloven in Kalou, zo zijn er ook een hoop mensen die geloven dat Nederland geen hotel is voor voetballende Afrikanen. En de Minister is ervoor om die belangen tegen elkaar af te wegen. Gelukkig doet mevrouw Verdonk uitstekend haar best.
Je kan het lekker overdrijven, maar als Kalou zich blijft ontwikkelen zoals ie nu doet, dan kan dat nog leuk worden in een oranje shirt. Maar goed, mochten lui zoals jij je zin krijgen, gaat deze autochtoon op het komende jaar hard juichen voor Ivoorkust. Moge Kalou Nederland dan helemaal afdrogen.quote:Ja hoor de toekomst van Nederland is afhankelijk van een Afrikaanse voetballer![]()
Jouw landseer is schattig, maar van Bastens opdracht is gewoon winnen volgens de spelregels. Als de spelregels bepalen dat je buitenlanders, mits genaturaliseerd, mag opstellen, dan maakt van Basten daarvan gebruik als hem dat uitkomt. Zoals de voetbalclub uit de Amsterdam ook Groningers aanneemt, en Kaapverdianen, als dat helpt bij het veroveren van de landstitel uitgeloofd door de Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond.quote:Op maandag 12 december 2005 18:58 schreef DaveM het volgende:
uit het vorige topic:
sigme schreef:
[..]
Ja en daarbij "vergeet" hij voor het gemak dat hij bondscoach is van het Nederlands elftal en dus op zoek moet gaan naar de beste Nederlandse voetballers, zo moeilijk is dat toch niet?
Van Basten houdt zich aan de spelregels van de Fifa, daardoor ontstaat een situatie die vastgelegd is in regeling voor vreemdelingen: naturalisatie vanwege nationaal belang.quote:Van Basten creert dus zelf het probleem en Minister Verdonk krijgt de schuld.
Dat zei ik niet. Van Baster bepaalt wie in het nationale team komen. Hij bepaalt dus mogelijk nationaal belang van Nederland bij een voetballer. De regel stelt dat bij nationaal belang een naturalisatie versneld kan worden uitgevoerd. Verdonk is eindverantwoordelijke voor het uitvoeren van de regels.quote:[..]
Wat een onzin, Marco van Basten als eindverantwoordelijke voor naturalisaties?
De regel stelt dat er een nationaal belang moet zijn om iemand versneld te naturaliseren. Bij sportief belang bestaat er niet zoiets als "hard maken". De regeling is dan ook niet bedoeld voor "hard maken", maar voor uitzonderingen, waarbij een Nederlands sportief belang gediend is bij naturalisatie.quote:[..]
Je zegt het zelf al, te rade gaan. Maar zelfs sportdeskundigen kunnen niet hard maken dat iemand onmisbaar is of dat Nederland slechtere kansen op het WK zou hebben zonder Kalou.
Nee, Verdonks rol is niet het afwegen van het belang van een voetbalploeg tegen gelovigen. Ze moet beleid uitvoeren en beleid maken. Voetballende Afrikanen die een Nederlandse voetbalclub graag in dienst neemt zijn van harte welkom hun gage uit te geven in een Nederlands hotel.quote:Ze geloven in Kalou, zo zijn er ook een hoop mensen die geloven dat Nederland geen hotel is voor voetballende Afrikanen. En de Minister is ervoor om die belangen tegen elkaar af te wegen. Gelukkig doet mevrouw Verdonk uitstekend haar best.
Nee, er is een Nederlands belang, dat is niet hetzelfde als ervan afhankelijk zijn. In de verste verte niet, sterker nog, het heeft er niets mee te maken.quote:[..]
Ja hoor de toekomst van Nederland is afhankelijk van een Afrikaanse voetballer![]()
Nee natuurlijk moet hij de waarheid spreken voor de rechter, maar doe nu niet alsof zijn voorkeur nog niet bekend was. Hij weet heel goed dat hij daarmee de politiek onder druk zet om Kalou versneld een NL paspoort te geven.quote:Op maandag 12 december 2005 19:22 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als getuige is hem gevraagd of ie Kalou, als ie Nederlander zou zijn, zou selecteren, daar heeft ie naar waarheid op geantwoord. Wat wil je nou? Dat Van Basten voor de rechter gaat lopen liegen??
Minister Verdonk maakt inderdaad gebruik van haar vrijheden om maatwerk te leveren.quote:Nope, dat is de minister, die echter wel haar eigen regels netjes op iedereen die er voor in aanmerking komt, dient toe te passen.
Met Ronaldinho staan we nog sterker, ook maar een Nederlands paspoort geven?quote:Onmisbaar niet, slechtere kansen wel degelijk. Nederland is met Kalou sterker dan zonder hem en dus zijn de kansen beter. Daar is elke voetbalexpert het over eens.
Nederlandse spelers dragen even flink bij aan de Nederlande schatkist, met paspoorten strooien is dus niet nodig.quote:Kalou mag hier van Verdonk anders gewoon voetballen hoor, daarmee draagt ie ook nog flink bij aan de Nederlandse schatkist. Als alle allochtonen eens zouden zijn als Kalou, stond dit land er veel beter voor....Maar nee, aanpakken die jongen, die hier z'n best doet om de taal te leren, hier netjes z'n geld (en veel ook) verdient, bah![]()
Ik wens hem nog een glansrijke carriere voor het Ivoriaanse team toe.quote:Je kan het lekker overdrijven, maar als Kalou zich blijft ontwikkelen zoals ie nu doet, dan kan dat nog leuk worden in een oranje shirt. Maar goed, mochten lui zoals jij je zin krijgen, gaat deze autochtoon op het komende jaar hard juichen voor Ivoorkust. Moge Kalou Nederland dan helemaal afdrogen.![]()
Je houdt je ook aan de spelregels wanneer je een designerdoping ontwikkelt voor de pro-footballers.quote:Op maandag 12 december 2005 19:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Jouw landseer is schattig, maar van Bastens opdracht is gewoon winnen volgens de spelregels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |