abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 december 2005 @ 20:34:53 #101
135637 JeffLebowski
The Dude is not in
pi_33170329
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 15:35 schreef HenriOsewoudt het volgende:
India, Roemenie en Bulgarije zijn pas sinds begin jaren negentig enigszins kapitalistisch te noemen. Als je decennialang je land hebt lopen te vervuilen is het niet binnen een jaartje weer schoon nee.
In het Ruhrgebied ruikt het misschien niet altijd even fris maar je kunt Duitsland als geheel niet een zwaar vervuild land noemen.
[..]

Ik noem enkele landen, het overgrote deel van de landen is al veel langer kapitalistisch. Joh, het valt wel mee behalve dan dat wij zelf harstikke kapitalistisch zijn en nergens ter wereld zit de lucht zo vol stikstofdioxide als in Nederland.
quote:
Het gat op zich is wel bewezen maar niet dat wij mensen dat veroorzaakt hebben, en al helemaal niet dat we het ook wel weer ff kunnen dichten als we maar genoeg geld overmaken (Beurzen open, ozongaten dicht ?) Over het nieuws omroepen wanneer je beter uit de zon kunt blijven is dan een betere en goedkopere oplossing. Ik snap niet wat je daar zo vreselijk aan vindt.
Er is geen internationaal akkoord gesloten om geen chloorfluorkoolwaterstoffen, CFK's, meer te gebruiken, dat zijn de stoffen die de mensheid produceert en de ozonlaag aantasten. Volgens jou theorie is het dus een onzinnig akkoord geweest. Ik zie graag een onderbouwing van jou kant wat er mis is met mijn ozonverhaal.
Wat er vreselijk is aan een waarschuwing voor de uv-stralen? Met die waarschuwing is niks mis mee, maar het feit dat er een dergelijke waarschuwing de wereld in moet lijkt me triest. Er is niks ook mis met een smogalarm, maar wel met smog.
quote:
In zekere zin wel ja. De hygiene is de vorige eeuw spectaculair verbeterd, en andere dodelijke ziektes zijn zeer succesvol bestreden. Je gaat echter nog steeds wel ergens aan dood.
Lekkere onderbouwing. Welk nut heeft de ontwikkeling van de medische wetenschap dan gehad, om de ene ziekte op te lossen en vervolgens aan de andere dood te gaan?
quote:
Het kappen van regenwouden heeft plaatselijk natuurlijk slechte gevolgen, het wordt echter regelmatig voorgesteld alsof we de 'longen van de planeet' daarmee vernietigen. Dat is gewoon niet waar. Overigens komt er wereldwijd gezien momenteel meer bos bij dan er gekapt wordt.
Hoe kom je er bij dat er op dit moment dat het niet waar is dat onze longe van de planeet niet vernietigd worden. Wederom: ik zie daarvan graag een onderbouwing. Op dit ogenblik worden er per minuut ongeveer 15 hectaren tropisch regenwoud vernietigd! Met de huidige kapsnelheid is de rest van de regenwouden mogelijk halverwege de 21e eeuw verdwenen. Er is inderdaad een flink aantal wetenschappers die de snelheid waarmee dat gaat bestrijdt omdat de groei van nieuwe tropisch regenwoud in gekapte gebieden sneller gaat dan gedacht. Maar de biologische waarde van dit secundair bos veel lager dan van primair bos. Hoe dank ook, stel het duurt 50 jaar langer, het blijft slecht nieuws.
quote:
Omdat links de problemen stelselmatig veel erger voorstelt dan ze zijn en daar als oplossing altijd voor verzint dat we de economie strak moeten beteugelen en veel geld moeten overmaken (hoge belastingen dus) Je zou bijna gaan denken dat ze het erom doen. Wie speelt hier nou in op angstgevoelens?
Het valt dus allemaal wel mee begrijp ik uit jou woorden. Jou opsomming is het stelselmatig baggateliseren en wegwuiven van de gigantische problemen waar deze planeet voor staat. Laat ik het maar een rechtse reflex noemen.
Als ik dan moet kiezen tussen iemand die de vinger op de zere plek legt en waarschuwt, of iemand die zegt 'gaat u maar lekker slapen, er is niks aan de hand', dan is mijn keuze niet moeilijk. Al zijn er genoeg mensen die graag meegaan in jou goednieuwsshow.
"This act will not stand... man!"
pi_33180353
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:34 schreef JeffLebowski het volgende:
Er is geen internationaal akkoord gesloten om geen chloorfluorkoolwaterstoffen, CFK's, meer te gebruiken, dat zijn de stoffen die de mensheid produceert en de ozonlaag aantasten. Volgens jou theorie is het dus een onzinnig akkoord geweest. Ik zie graag een onderbouwing van jou kant wat er mis is met mijn ozonverhaal.
In 1988 werd er al gezegd dat, zelfs als we onmiddellijk zouden stoppen met het produceren van CFK's, de ozonlaag rond de eeuwwisseling met 20% zou zijn verminderd. Zouden we het gebruik van CFK's geleidelijk afbouwen, zoals we gedaan hebben, dan zou die afname zelfs 60% zijn. In werkelijkheid is er nog steeds alleen dat jaarlijkse 'gat' bij de zuidpool dat iedere keer ook weer keurig dichtgaat. Het is veel aannemelijker dat dat gat door meteorologische omstandigheden of bijvoorbeeld vulkaanuitbarstingen wordt veroorzaakt.
quote:
Lekkere onderbouwing. Welk nut heeft de ontwikkeling van de medische wetenschap dan gehad, om de ene ziekte op te lossen en vervolgens aan de andere dood te gaan?
Is dit een serieuze vraag?!?! Wat dacht je van een verdubbeling van de gemiddelde levensverwachting?!?
quote:
Hoe kom je er bij dat er op dit moment dat het niet waar is dat onze longe van de planeet niet vernietigd worden. Wederom: ik zie daarvan graag een onderbouwing.
De tropische regenwouden produceren slechts een paar procent van de hoeveelheid zuurstof. Verreweg het meeste zuurstof wordt aangemaakt door het plankton in de oceanen. Overigens is de term 'longen' sowieso onhandig gekozen. Longen nemen zuurstof op en stoten co2 uit.
quote:
Op dit ogenblik worden er per minuut ongeveer 15 hectaren tropisch regenwoud vernietigd! Met de huidige kapsnelheid is de rest van de regenwouden mogelijk halverwege de 21e eeuw verdwenen. Er is inderdaad een flink aantal wetenschappers die de snelheid waarmee dat gaat bestrijdt omdat de groei van nieuwe tropisch regenwoud in gekapte gebieden sneller gaat dan gedacht. Maar de biologische waarde van dit secundair bos veel lager dan van primair bos. Hoe dank ook, stel het duurt 50 jaar langer, het blijft slecht nieuws.
Nogmaals het op grote schaal kappen van regenwouden ben ik ook geen liefhebber van. Maar het is niet waar dat dit desastreuze gevolgen heeft voor het milieu als zodanig. Europa was ook ooit volledig bedekt met bos. Daar is op een klein stukje in Polen na niets meer van over, allemaal gekapt. In onze eigen contreien was zelfs zoveel bos dat we het land ernaar vernoemd hebben, Holt-land (holt=hout). Zuid-Amerika verwijt ons terecht dat wij hen willen verbieden wat we eerst zelf ook gedaan hebben. Geld verdienen met hout.
quote:
Het valt dus allemaal wel mee begrijp ik uit jou woorden. Jou opsomming is het stelselmatig baggateliseren en wegwuiven van de gigantische problemen waar deze planeet voor staat. Laat ik het maar een rechtse reflex noemen.
Als ik dan moet kiezen tussen iemand die de vinger op de zere plek legt en waarschuwt, of iemand die zegt 'gaat u maar lekker slapen, er is niks aan de hand', dan is mijn keuze niet moeilijk.
Dat is altijd het gevaar inderdaad, dat je problemen teveel gaat bagatelliseren. Maar dat gevaar wordt juist gevoed door het stelselmatig overdrijven van bepaalde problemen. Keer op keer worden bij de doemscenario's alle registers opengetrokken en keer op keer komt er niets van deze onheilsvoorspellingen uit. Zo zal het publiek het vertrouwen in de milieubeweging verliezen en niet meer luisteren als ze 'ns wél met iets zinnigs komen. Klassiek 'Cry Wolf' verhaal.
quote:
Al zijn er genoeg mensen die graag meegaan in jou goednieuwsshow.
Was het maar waar, er zijn juist veel meer mensen die hartstochtelijk meegaan in de slechtnieuwsshow. Het is bijna uit een soort religieus 'zondenbesef' lijkt het wel. Alles gaat naar de verdoemenis, en dat is onze eigen schuld, TENZIJ we ons bekeren en grote offers brengen.

Feitje: Sinds 16 februari 2005 kostte het Kyoto-protocol de wereld 96 milJARD euro. Daarmee werd een opwarming voorkomen van 0,0013 graden Celcius. Dit getal is niet omstreden, het wordt aanvaard door zowel sceptici als gelovigen van het broeikaseffect. Die laatsten hoor je er alleen nooit over.

[ Bericht 0% gewijzigd door HenriOsewoudt op 18-12-2005 01:26:47 ]
  woensdag 21 december 2005 @ 23:48:17 #104
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_33294145
Straks weer op tv, 00:20 uur, nl 3

Reportage die een beeld tracht te geven van de ontwikkelingen van grote corporaties door de jaren heen. Aan bod komen onder andere de corporatie als acterend systeem, als institutioneel kapitalisme en het femomeen van winst boven persoon.

In deze aflevering blijkt dat een corporatie niets 'begrijpt' van de waarde van de democratie. Corporaties hebben vaak geprobeerd zich van een democratie te ontdoen, wanneer het de winst in de weg stond. In 1934 is er met steun van het zakenleven een poging gedaan een militaire dictatuur in het Witte Huis te installeren. Het plan mislukte dankzij één eerlijke man.

[ Bericht 0% gewijzigd door fokthesystem op 21-12-2005 23:58:32 ]
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 22 december 2005 @ 00:08:53 #105
135637 JeffLebowski
The Dude is not in
pi_33294726
Bijna vergeten, dus bedankt voor de waarschuwing!
pi_33299155
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:48 schreef fokthesystem het volgende:

In deze aflevering blijkt dat een corporatie niets 'begrijpt' van de waarde van de democratie. Corporaties hebben vaak geprobeerd zich van een democratie te ontdoen, wanneer het de winst in de weg stond. In 1934 is er met steun van het zakenleven een poging gedaan een militaire dictatuur in het Witte Huis te installeren. Het plan mislukte dankzij één eerlijke man.
Mischien dat dit voor de jaren 30 nog goldt mede dankzij de crisis in die tijd, ook zeer kort door de bocht om alleen corporaties te beschuldigen niets te begrijpen van de waarde van democratie.

Corporaties weten tegenwoordig donders goed dat kapitalisme i.c.m. democratie over het algemeen tot een veel hogere welvaart leidt dan andere systemen en dat democratie dus goed is voor de winst.
pi_33299353
Chewie, dan vind ik het wel vreemd dat een IBM als meewerkend bedrijf toch maar blijven ontkennen ooit iets te maken gehad te hebben, en dat het de europesche dochters waren die de machines verkochten. Dit terwijl die onderzoeker gewoon papier uit 43 kon tonen welke getekend waren door IBM new york.

Corporaties weten tegenwoordig vooral in het kapitalistische land ter wereld dat je politici moet paaijen om je orders te krijgen. Een mooi voorbeeld van heden ten dage is natuurlijk halliburton als investerings maatschapppij, welke geld verdonkermaand en een kleine boete krijgt van de de amerikaanse overheid, maar wel gewoon mee mag blijven doen met de volgende bestedingsronde, en weer een stapel contracten in de wacht sleept.
pi_33300205
quote:
Op donderdag 22 december 2005 08:31 schreef Basp1 het volgende:
Chewie, dan vind ik het wel vreemd dat een IBM als meewerkend bedrijf toch maar blijven ontkennen ooit iets te maken gehad te hebben, en dat het de europesche dochters waren die de machines verkochten. Dit terwijl die onderzoeker gewoon papier uit 43 kon tonen welke getekend waren door IBM new york.
Volgens mij heb jij niet helemaal begrepen wat ik zei?
quote:
Corporaties weten tegenwoordig vooral in het kapitalistische land ter wereld dat je politici moet paaijen om je orders te krijgen. Een mooi voorbeeld van heden ten dage is natuurlijk halliburton als investerings maatschapppij, welke geld verdonkermaand en een kleine boete krijgt van de de amerikaanse overheid, maar wel gewoon mee mag blijven doen met de volgende bestedingsronde, en weer een stapel contracten in de wacht sleept.
Dat bedrijven misbruik proberen te maken van de overheid is natuurlijk niks nieuws, hier in Nederland hebben we recent nog de bouwfraude gehad. Maar bedrijven weten tegenwoordig wel dat een welvarende bevolking voor hun winst alleen maar beter is. Overheden werken trouwens hetzelfde als gewone mensen beiden moet je als bedrijf paaien om ze als klant te krijgen of te houden.

In de jaren 30 was democratie ook bij de burger lang niet zo populair als nu en dat werkt dan natuurlijk ook door in het bedrijfsleven.
pi_33301058
quote:
Op donderdag 22 december 2005 09:32 schreef Chewie het volgende:
Volgens mij heb jij niet helemaal begrepen wat ik zei?
In mijn opinie hoort bij een democratie ook eerlijkheid, en geen leugens voor eigen gewin.

Mooi voorbeeld vond ik ook dat die IBM man zei dat ze alleen de apparaten geleverd hebben en niet wisten wat de nazi's ermee deden. Hier in nederland loopt een rechtzaak tegen een handelaar in chemische dingen omdat saddam daar chemische wapens van zou kunnen maken.
quote:
Dat bedrijven misbruik proberen te maken van de overheid is natuurlijk niks nieuws, hier in Nederland hebben we recent nog de bouwfraude gehad. Maar bedrijven weten tegenwoordig wel dat een welvarende bevolking voor hun winst alleen maar beter is. Overheden werken trouwens hetzelfde als gewone mensen beiden moet je als bedrijf paaien om ze als klant te krijgen of te houden.

In de jaren 30 was democratie ook bij de burger lang niet zo populair als nu en dat werkt dan natuurlijk ook door in het bedrijfsleven.
Wanneer bedrijven echt het moraal besef zouden hebben dan zouden zulken uitwasssen als bouwfraude, halliburton enz niet meer voorkomen. Ik vraag me oprecht af of bedrijven echt wel enig moraal besef hebben. Zeker omdat we dus nu al 80 jaar verder zijn en nog steeds bedrijven blijven doorgaan met frauderen wat dus absoluut niet bijdraagt aan de welvaart van de bevolking.
pi_33301386
quote:
Op donderdag 22 december 2005 10:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In mijn opinie hoort bij een democratie ook eerlijkheid, en geen leugens voor eigen gewin.
Nogal naief niet?
quote:
Mooi voorbeeld vond ik ook dat die IBM man zei dat ze alleen de apparaten geleverd hebben en niet wisten wat de nazi's ermee deden. Hier in nederland loopt een rechtzaak tegen een handelaar in chemische dingen omdat saddam daar chemische wapens van zou kunnen maken.
In de tijd dat IBM die apparaten verkocht was er wereldwijd bijhoorlijk veel lof voor de Nazi's en hoe Duitsland weer opgebouwd werd.
[..]
quote:
Wanneer bedrijven echt het moraal besef zouden hebben dan zouden zulken uitwasssen als bouwfraude, halliburton enz niet meer voorkomen. Ik vraag me oprecht af of bedrijven echt wel enig moraal besef hebben. Zeker omdat we dus nu al 80 jaar verder zijn en nog steeds bedrijven blijven doorgaan met frauderen wat dus absoluut niet bijdraagt aan de welvaart van de bevolking.
Je vergeet dat frauderen niet iets typisch is voor het bedrijfsleven, mensen doen hier net zo hard aan mee alleen bij bedrijven valt het vanwege de omvang sneller op.
pi_33301947
quote:
Op donderdag 22 december 2005 10:27 schreef Chewie het volgende:

Nogal naief niet?
Ach je moet toch wat idealen hebben, dat kan dan mischien wel naief zijn, maar wel tenminste een eerlijk ideaal
quote:
In de tijd dat IBM die apparaten verkocht was er wereldwijd bijhoorlijk veel lof voor de Nazi's en hoe Duitsland weer opgebouwd werd.
Bizar he dat er in die tijd veel lof was over een totalitair regime. Verder wist men in 43 echt werl wat er gebeurde in de kampen. Nu hebben we veel lof over de economische groei van china, daar zit ook een fijn bewind.
quote:
Je vergeet dat frauderen niet iets typisch is voor het bedrijfsleven, mensen doen hier net zo hard aan mee alleen bij bedrijven valt het vanwege de omvang sneller op.
Ho maar net beweerde je nog dat bedrijven wel inzien dat een democratie en bedrijfsvoering een verhoogde welvaart voortbrengen. Wanneer een bedrijf dan zich niet aan morele regels houden dan blijf ik me toch echt afvragen of bedrijven echt wel inzien dat ze een groot gedeelte van hun omzetten te danken hebben aan de democratisch geregelde samenleving.
pi_33302090
quote:
Op donderdag 22 december 2005 10:49 schreef Basp1 het volgende:

Bizar he dat er in die tijd veel lof was over een totalitair regime. Verder wist men in 43 echt werl wat er gebeurde in de kampen. Nu hebben we veel lof over de economische groei van china, daar zit ook een fijn bewind.
Lof over de economische groei is er wel niet echt over de rest van het systeem.
[..]
quote:
Ho maar net beweerde je nog dat bedrijven wel inzien dat een democratie en bedrijfsvoering een verhoogde welvaart voortbrengen. Wanneer een bedrijf dan zich niet aan morele regels houden dan blijf ik me toch echt afvragen of bedrijven echt wel inzien dat ze een groot gedeelte van hun omzetten te danken hebben aan de democratisch geregelde samenleving.
Verhoogde welvaart en frauderen staan elkaar ook niet per definitie in de weg. Maar je hebt het nog steeds alleen over bedrijven terwijl die toch haast net mensen zijn, net zoals dat niet alle mensen frauderen doen ook niet alle bedrijven dit. Ook zie je vaak dat gebruik maken van de mazen in de wet als frauderen wordt gezien terwijl dit toch echt niet zo is.

Verder ben ik van mening dat een te overheersende overheid (zoals de onze) er gewoon om vraagt om verneukt te worden of dit nu door de burgers of het bedrijfsleven gebeurd is me om het even.
  donderdag 22 december 2005 @ 11:07:02 #113
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33302366
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:48 schreef fokthesystem het volgende:
Straks weer op tv, 00:20 uur, nl 3

Reportage die een beeld tracht te geven van de ontwikkelingen van grote corporaties door de jaren heen. Aan bod komen onder andere de corporatie als acterend systeem, als institutioneel kapitalisme en het femomeen van winst boven persoon.

lekker op tijd gewaarschuwd
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_33303274
quote:
Op donderdag 22 december 2005 10:55 schreef Chewie het volgende:

[..]

Lof over de economische groei is er wel niet echt over de rest van het systeem.
Was dat ook niet het geval de het opkomende naziregime?

De volgende vraag die ik dan heb is in hoeverre is het moreel verantwoord om met landen die vreemde gedachtengangen omtrent mensenrechten erop na houden toch zaken te doen. Er dochter bedrijven op te starten omdat de werknemers er zo makkelijk te manipuleren/ ronselen/ geen arbo/ geen vakbonden, enz... zijn.
quote:
Verhoogde welvaart en frauderen staan elkaar ook niet per definitie in de weg. Maar je hebt het nog steeds alleen over bedrijven terwijl die toch haast net mensen zijn, net zoals dat niet alle mensen frauderen doen ook niet alle bedrijven dit. Ook zie je vaak dat gebruik maken van de mazen in de wet als frauderen wordt gezien terwijl dit toch echt niet zo is.

Verder ben ik van mening dat een te overheersende overheid (zoals de onze) er gewoon om vraagt om verneukt te worden of dit nu door de burgers of het bedrijfsleven gebeurd is me om het even.
Gebruik maken van de mazen in de wet kun je geen vorm van frauderen vinden. Ik vind het van wel, want die wetten zijn opgesteld om bedrijven zich aan enkele regels te laten houden. Dat bedrijven naar de mazen in de wet zoeken geeft nog meer aan dat regels noodzakelijk zijn omdat deze bedrijven anders helemaal er een puinhoop van maken. Het zou pas lovenswaardig zijn als een bedrijf die weer een maas heeft gevonden dit meteen meld aan onze wetgever en dan zelfs daarvoor beloont word.

Wanneer onze overheid minder overheersend zou zijn dan zouden bedrijven nog meer de beol bedonderen en verneuken, bedrijven tonen door hun a-morele gedrag nu al aan dat men geen norm besef heeft, met minder regels wordt het alleen maar erger.
  donderdag 22 december 2005 @ 12:01:21 #115
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_33303802
Dit is voer voor de milieuactivist.
  donderdag 22 december 2005 @ 19:52:28 #116
135637 JeffLebowski
The Dude is not in
pi_33318397
Weinig nieuws gehoord, behalve van die mogelijke staatsgreep in de VS.
Dat Fanta-verhaal zou redelijk bekend moeten zijn en dat IBM-verhaal, daar is een heel dik boek over geschreven. Een beetje triest om dit nu nog te ontkennen.

Allemaal oud nieuws eigenlijk. In de tijd van Napoleon leende de Bank of England geld aan Engeland, maar ook aan de Fransen, interesseerde ze niks, als er maar geleend werd.

Jammer dat wat Basp1 zegt "bij een democratie hoort eerlijkheid, en geen leugens voor eigen gewin" als naïef wordt beschouwd. Iemand die de boel bedriegt snapt de wereld, en iemand die voor rechtvaardigheid en eerlijkheid gaat is naïef. Maar ook dat is eigenlijk geen nieuws.
pi_33324966
Mensen stoppen vaak met denken bij de reden waarom dat door hen tot nr.1 gepromoveerde geld zo gewild en 'nodig' is.
Iemand naief noemen ivm eerlijkheid, ach dat zeggen voornamelijk de geldhaaitjes die hun zijn af laten hangen aan wat ze per uur niks tot weinig doen 'verdienen'
Het zijn die soort mensen, en ook de eerlijke stemmers, die de corporaties as is hun (r)evolutie schonken, de levensvatbaarheid, hun zijn, de 'politieke overnames' en dus de politiek anno nu.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  zaterdag 24 december 2005 @ 18:09:43 #119
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33375818
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:33 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Het bedrijfsleven vervuilt ons milieu met toestemming van de overheid.

Overigens is het milieu in kapitalistische landen vaak opvallend schoon. Zo schoon zelfs dat eerdere verzinseltjes als zure regen en het gat in de ozonlaag
Huh? Waren die verrote beelden en mensen met veelal rood-verbrandde huiden in Nieuw Zeeland verzinseltjes van de anti-globalisten?
quote:
niet meer aanslaan en ons dit keer moet worden wijsgemaakt dat er een enorme ramp staat te gebeuren als gevolg van een door onszelf veroorzaakte klimaatsverandering. Gelukkig hebben de socialisten ook een oplossing: de ramp kan alleen worden voorkomen door onze economie met strakke hand door de staat te laten geleiden. Die oplossing hebben ze trouwens voor min of meer ieder probleem, bestaand of niet-bestaand.
quote:
Uitzending gemist?
LLiNK heeft - afgezien van de uitzending op televisie - geen rechten op de verdere verspreiding van de documentaire. Nabestellen of online bekijken is dus helaas niet mogelijk. Hiervoor kunt u terecht bij de distibiteur RDF.
Ja, verdulle!

[ Bericht 4% gewijzigd door Yildiz op 24-12-2005 18:38:34 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 24 december 2005 @ 18:31:32 #120
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33376445
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:47 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Of je het er nu wel of niet mee eens bent, je wilt toch niet ontkennen dat het linkse propaganda is? De omroep zegt nota bene zelf:
[..]

Oftewel, bomenknuffelaars, kuthippies, naïeve wereldverbeteraars en idealistische, passief-negatieve kutkrakers.
Voor de pluriformiteit heel belangrijk.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')