quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:24 schreef Sickie het volgende:
[..]
Als een vrouw iemand probeert te raken lukt het toch niet. Ik denk dat je meer succes boekt als je me probeert te ontwijken.![]()
Ja ja. Mannen zijn niet te vertrouwen, zoveel weet ik er wel van. Zéker niet als ze zich voordoen als Koetsjieknuffelkoe-konijntjesquote:[..]
Eigenlijk zijn het er een stuk of 4 als je alle stijlen afzonderlijk bekijkt.En eigenlijk zijn het geen "sporten", maar krijgs- en vechtskunsten, al zal ik dat niet tegen je gebruiken.
En eigenlijk ben ik veel te easy going en soft om ook maar iemand irl te slappen, laat staan een vrouw. Ik bedoel, kijk nou alleen eens naar mijn avatar! Koetsjieknuffelkoe-nijntje!
![]()
Op rekening van de zaak?quote:[..]
En of ze wordt genomen. Vanuit elke hoek! Kom maar controleren met je geo-driehoek.Ik schrijf ze trouwens wel af op de balans. Dus in feite doe ik beide.
![]()
En dan de uitspraak in de zaak Kalou er ook nog bij, Verdonk heeft een slechte dag vandaag.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:24 schreef RichardQuest het volgende:
GL en SP: Verdonk moet weg om 'Congo'
Yep, leugenaars uit de politiek bitte. Ze vindt eigenwijsheid ("daadkracht") belangrijker dan haar beleid, weg ermee.
quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Gezien mijn recente aanvaring zal ik dat maar niet te hard ontkennen. Ik heb ook geen ervaring met pogingen iemand te raken, dus daar kan ik me ook al niet op laten voorstaan. Ik zwijg deemoedig, mij is mijn plaats gewezen
![]()
[..]
Maar die lange oren..... die lodderoogjes....... dat mutsje... ik........quote:Ja ja. Mannen zijn niet te vertrouwen, zoveel weet ik er wel van. Zéker niet als ze zich voordoen als Koetsjieknuffelkoe-konijntjes [afbeelding]
[..]
Nee, wel op het bureau van de zaak.quote:Op rekening van de zaak?
Ja baasquote:
Ik heb een hele flexibele moeder, die vandaag dus gebonden aan huis blijkt.quote:Hoe ben je trouwens op je werk gekomen nu je scooter kassie wijlen is?
Hmmm.. ik val op etterbakjes, niet op konijneoren, lodderogen en andere fluffieheden.quote:[..]
Maar die lange oren..... die lodderoogjes....... dat mutsje... ik........Slechte ervaringen met andere mannen projecteren op onschuldige konijnen is echt not done anno 2005!
![]()
Alles is grappig, Sickie, als je er de humor van wil inzien. Wel slechte ervaringen met mannen, welke meisje niet op mijn leeftijd? Maar geen losse handjes nee.quote:Irl slechte ervaringen gehad met losse-handjes-types? Want dat is niet grappig zegmaar.![]()
Ah, een kantoorpikkiequote:[..]
Nee, wel op het bureau van de zaak.![]()
Yep, Verdonk: Molenaarquote:Op vrijdag 9 december 2005 12:24 schreef RichardQuest het volgende:
GL en SP: Verdonk moet weg om 'Congo'
Yep, leugenaars uit de politiek bitte. Ze vindt eigenwijsheid ("daadkracht") belangrijker dan haar beleid, weg ermee.
quote:
quote:
Je bent nu dus gewapend met een auto?quote:Ik heb een hele flexibele moeder, die vandaag dus gebonden aan huis blijkt.
[..]
Moet het een etterbakje zijn of is een etterbak ook goed?quote:Hmmm.. ik val op etterbakjes, niet op konijneoren, lodderogen en andere fluffieheden.
[..]
Nou ja, slechte ervaringen zijn 1 ding, maar losse handjes zijn nooit grappig imo.quote:Alles is grappig, Sickie, als je er de humor van wil inzien. Wel slechte ervaringen met mannen, welke meisje niet op mijn leeftijd? Maar geen losse handjes nee.
[..]
Je bedoelt kantoorpenis mag ik aannemen?quote:Ah, een kantoorpikkie![]()
IRL is mijn naam niet ongebruikelijk voor honden. Ik ben nogal eens opgesprongen omdat mijn naam keihard boos en corrigerend over straat vloog.quote:
Met een bestelwagen ! (Mijn eigen bestelwagen is zwaarder trouwens)quote:Je bent nu dus gewapend met een auto?![]()
Die uitspraak dat grootte er niet toe doet is een leugentje hoor..quote:Moet het een etterbakje zijn of is een etterbak ook goed?![]()
Mwah. Sommige slechte ervaring doen niet onder voor losse handjes imo. En alles *kan* grappig zijn, alhoewel niet iedereen daaraan toekomt.quote:Nou ja, slechte ervaringen zijn 1 ding, maar losse handjes zijn nooit grappig imo.
Jij zegt het..quote:Je bedoelt kantoorpenis mag ik aannemen?![]()
De Turkse versie van Boer zoekt Vrouw.quote:Turk wil vrouw ruilen met beste vriend
Als je er vandoor gaat met de vrouw van je beste vriend, dan is het minste wat je kan doen je eigen vrouw aanbieden. Dat dacht de Turkse Mehmet Yaksi althans.
Een maand geleden is de 18-jarige vrouw van boer Cengiz Esme naar de stad vertrokken om te gaan winkelen. Volgens de 36-jarige boer werd hij een dag later gebeld door zijn vriend, Yaksi, die in de stad woont. Hij zei dat hij er vandoor was gegaan met Esme's vrouw, maar in ruil daarvoor mocht de boer zijn vrouw wel hebben.
De vrouw van de Yaksi, tevens moeder van drie kinderen, weigerde een reactie op de situatie tegeven.
\quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:05 schreef RichardQuest het volgende:
Iraanse premier: Joodse staat naar Europa
De Joden naar Europa of een enclave in Amerika, en de palestijnse arabieren naar Iran en een mooi natuurreservaat van het palestijnse gebied maken.
Maar ja, God hè....
Als de docu Sexslaves nog eens komt, dan is dat wel de moeite waard om te bekijken. Dat is een soortgelijk verhaal van een Russische vent wiens vrouw door z'n beste vriend aan een pooier in Turkije wordt verkocht. Dat schijnt daar schering en inslag te zijn.. vrouwenhandel. En het komt allemaal hier naartoe via doorgeefhandel.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:23 schreef sizzler het volgende:
[..]
De Turkse versie van Boer zoekt Vrouw.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
quote:Gif
Paniek in huize Abrahams, afgelopen zaterdag, kort nadat de Volkskrant op de deurmat was gevallen. Er zat een in plastic (!) verpakt boekje bij, Mooi geheten, dat afkomstig bleek van Greenpeace. Ondertitel: 'Gids voor schoonheid zonder gif'.
Ik bladerde er aanvankelijk nogal onverschillig door, in het besef dat ook bij Greenpeace de schoorsteen moet roken, hopelijk met zo schoon mogelijke brandstoffen. Maar toen ik wat aandachtiger begon te lezen, was de eerste alarmfase snel aangebroken. Onder het spottende kopje 'Forever Young' las ik: ,,Maar één ding vertellen de leveranciers van schoonheid er niet bij: dat de crème zo fijn smeert en het parfum zo lekker ruikt is mede te danken aan giftige stoffen. Chemische stoffen die schadelijk kunnen zijn voor het milieu en voor je gezondheid.''
In allerlei dagelijks gebruikte producten zitten schadelijke stoffen, volgens Greenpeace. Cosmeticaproducenten gebruiken vooral veel 'ftalaten' en 'synthetische muskverbindingen'. Van ftalaten had ik nooit gehoord, en van syn-thetische muskverbindingen eerlijk gezegd ook niet, maar ik ben blij dat daarin nu verandering is gekomen, want het blijkt kankerverwekkende rotzooi te zijn.
Ze verstoren je hormoonhuishouding en beïnvloeden je voortplanting. Dat ik toch nog twee kinderen op de wereld heb gezet, mag achteraf een godswonder heten, of er is iets anders aan de hand - iets waarover ik op deze plek verder liever niet wil speculeren.
Verderop bevatte het boekje lange lijsten van producten met bekende merknamen, voorafgegaan van een groen, oranje of rood tekentje. Groen betekende: de giftige stoffen zitten volgens het bedrijf niet in zijn product. Oranje: het bedrijf erkent dat ze erin zitten, maar zal ze er uithalen. Rood: ze zitten er volgens het bedrijf in, maar men zal ze niet verwijderen. Ook bedrijven die geen antwoord wilden geven aan Greenpeace kregen een rood tekentje.
Ik zocht meteen naar mijn scheerschuim (Nivea), shampoo (Head en Shoulders) en tandpasta (het door menig tandarts aanbevolen Prodent).
De uitkomsten waren desastreus: oranje voor Nivea en smerig rood voor Head en Shoulders en Prodent.
Het duurde even voordat deze verpletterende werkelijkheid tot me was doorgedrongen. Mijn halve volwassen leven had ik die producten gebruikt, wat betekende dat mijn lichaam inmiddels één grote, walmende gifbelt moest zijn, een door ftalaten en synthetische muskverbindingen aangevreten vuilstortplaats waar het begrip 'menselijk leven' een contradictio in terminis was.
Hoe had ik nog zó oud kunnen worden?
Ik begreep terstond wat me te doen stond. Als ík verloren was, kon ik me vanaf nu op z'n minst bekommeren om de (mijn) medemens.
,,Welke deodorant gebruik je?'' riep ik naar mijn vrouw in de badkamer.
,,Sanex!'' riep ze, blij als altijd.
Ik keek op de lijst van Greenpeace. Natuurlijk: rood als de hel.
Misschien zal Greenpeace overleven, maar wij in ieder geval niet.
[ bron ]quote:The US has admitted for the first time that it has not given the Red Cross access to all detainees in its custody.
The state department's top legal adviser, John Bellinger, made the admission but gave no details about where such prisoners were held.
Correspondents say the revelation is likely to increase suspicion that the CIA has been operating secret prisons outside international oversight.
[ bron ]quote:At least one passenger aboard American Airlines Flight 924 maintains the federal air marshals were a little too quick on the draw when they shot and killed Rigoberto Alpizar as he frantically attempted to run off the airplane shortly before take-off.
"I don't think they needed to use deadly force with the guy," says John McAlhany, a 44-year-old construction worker from Sebastian, Fla. "He was getting off the plane." McAlhany also maintains that Alpizar never mentioned having a bomb.
"I never heard the word 'bomb' on the plane," McAlhany told TIME in a telephone interview. "I never heard the word bomb until the FBI asked me did you hear the word bomb. That is ridiculous." Even the authorities didn't come out and say bomb, McAlhany says. "They asked, 'Did you hear anything about the b-word?'" he says. "That's what they called it."
het geld stroomt waar het bloed niet gaan kan..quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:42 schreef George-Butters het volgende:
slavernij komt tegenwoordig uit het oosten. Ik zeg het je; achterlijke cultuur!
Middagquote:Op vrijdag 9 december 2005 13:50 schreef Yildiz het volgende:
'middag
dus híer zitten al die mensen met mentaal verzuim de hele dag door te FOK!ken
moet je daarbij ook je hersenen gebruiken of is het alleen fysieke arbeid?quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:56 schreef Monidique het volgende:
Ik ga zo weer werken.
af en toe Beatless / John Lennon idolaters afzeiken helptquote:Op vrijdag 9 december 2005 14:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Middag
Ik doe zeer inspannend werk waarbij het belangrijk is met regelmaat de geest even te ontspannen, even over iets anders na te denken. Fok!ken draagt alleen maar bij aan mijn Zeer Goede werk.
Onthoud: zonder de Beatles popmuziek.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:07 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
af en toe Beatless / John Lennon idolaters afzeiken helpt
Weinig hersens.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:06 schreef George-Butters het volgende:
[..]
moet je daarbij ook je hersenen gebruiken of is het alleen fysieke arbeid?
Stel je toch eens voor dat we dan geen Bros, Dolly Dots, New Kids on the Block, en al die andere bagger zouden hebben gehad. We zouden nu misschien wel innovatieve muziek hebben gehad en een positiever beeld van de hippiegeneratie. Aan de andere kant, de Rolling Stones zouden dan allang het bijltje er bij hebben neergegooid he?quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:09 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Onthoud: zonder de Beatles popmuziek.
Beatlessquote:Op vrijdag 9 december 2005 14:07 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
af en toe Beatless / John Lennon idolaters afzeiken helpt
heb je al 500MB aan serverruimte gehuurd?quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:11 schreef Monidique het volgende:
Ik weet dat het nogal irritant aan het worden is dat ik mijn anti-amerikaanse propaganda hier telkens spui. De slowchat is natuurlijk niet bedoeld voor mijn zure berichtjes en daarom heb ik besloten deze berichten gewoon op mijn nieuwe weblog te zetten.
Nee hoor, het was een soort lustrumquote:Op vrijdag 9 december 2005 14:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Beatless![]()
Jij was 5 he? Trauma overgehouden aan het verpesten van je verjaardag?
Ik vind Lennon's muziek wel aardig, eigenlijk. Maar ja, ik ben dan ook écht oud![]()
33 is niet echt oud.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Beatless![]()
Ik vind Lennon's muziek wel aardig, eigenlijk. Maar ja, ik ben dan ook écht oud![]()
Zet m ff in je onderschrift. Dan vergeten we tenminste niet om regelmatig te kijken.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:11 schreef Monidique het volgende:
Ik weet dat het nogal irritant aan het worden is dat ik mijn anti-amerikaanse propaganda hier telkens spui. De slowchat is natuurlijk niet bedoeld voor mijn zure berichtjes en daarom heb ik besloten deze berichten gewoon op mijn nieuwe weblog te zetten.
In Jezusjaren is dat wel oud hoor.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:16 schreef George-Butters het volgende:
[..]
33 is niet echt oud.
90+ dat is echt oud.
Dat was die make love not war - generatie toch?quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Beatless![]()
Jawel, meerdere.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:17 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
In Jezusjaren is dat wel oud hoor.
Is er iemand trouwens wel eens bij een kerstmis geweest en hoe was dat?
Bedankt voor de info, zal er aan denken maar dit is toch iets boven mijn studentenbudgetquote:Op donderdag 8 december 2005 22:46 schreef Drugshond het volgende:
[..]
ff denken. (tweakers)
Asus A8V Deluxe, K8T800Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) ¤ 70,-
AMD Athlon 64 3200+ (S939, 2,0GHz, 512KB) ¤ 152,-
Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), CGN-G668TVD ¤ 147,75
Zalman CNPS7000B-Cu (Socket A478/754/939/940) ¤ 29,-
NEC ND-3520 16x (Dual-layer, Zwart) ¤ 39,-
512MB PC3200 DDR (Kingston) *2 ( ¤ 41,15 ) ¤ 83
Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) ¤ 106,75
Monitor, Keyboard, floppydrive, muis, geluidkaart en geluidskaart moet je overnemen van je oude systeem.
Totaal 628 euro (zelfbouw).
En veel ruimte om te bezuinigen zie ik niet (en het is allemaal degelijk merk spul).
Wellicht een boxed cooler :
AMD Athlon 64 3200+ (S939, 2,0GHz, 512KB, Boxed) ¤ 161,90
Dan mag je de Zalman cooler weglaten.
Totaal = 608 euro
En CIV4, zal draaien. Dat garandeer ik.
Wellicht is je oude kast herbruikbaar, en kun je volstaan met een nieuwe voeding.
Zalman 400W ZM400B-APS voeding = 80 euro.
Maar dat moet je heel goed uitzoeken, of dit mogelijk is. Eventueel een [DIG] vraagje.
Totaal 580 euro.
En zonder DVD writer kom je dus uit op 540 euro. Maar dit is echt de (absolute) ondergrens. Maar dan moet je wel zelf sleutelen.
Een 775 chipset zou ik niet meer kopen (over een jaar is daar niets meer van te koop), en voor een 939 zijn nog volop upgrades
verkrijgbaar. Die doorontwikkeling daarvan loopt pas volgend jaar op zijn einde (en het support loopt zeker nog 2 jaar verder)
Maar je hebt wel een systeem te pakken die alle games zal kunnen draaien voor de komende 3 jr (and beyond).
Pro'sDegelijke componenten, en goed uitgeschaald naar hun mogelijkheden (en eventueel overclockbaarheid in de toekomst). Dat gaat wel ten koste van de boxed cooler. Zeer degelijke voeding, wat tegenwoordig een absolute must is. Redelijk state-of-art zeker voor het beperkte budget 939 - chipset NVidea v6.6 technology .
Con'sGeen SLI mogelijk. Geen PCI-X mogelijk (vanwege de AGP oplossing). Boxed CPU cooler (= meer lawaai). Afhankelijk van je oude kast.
De avondmis bedoel ik. Hoe was dat en wat gebeurde er allemaal?quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:22 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Jawel, meerdere.
'Yildiz??!'
Jazeker, vroegâh.
Je hebt er verschillende, de nachtmis, de 'jeugdmis', de avondmis, etc.
De avondmis lijkt me het beste, de nachtmis is volgens mij een stuk langer.
quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bedankt voor de info, zal er aan denken maar dit is toch iets boven mijn studentenbudget![]()
. Dat geef ik liever uit aan drank
.
Bros! Gewéldig!quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:13 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Stel je toch eens voor dat we dan geen Bros
Ook bedanktquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:36 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik zou het iets anders doen. Meneer woont in Groningen, Norrod is dan een goede keuze.
(www.norrod.nl)
AMD Athlon 64 3000+ (S939, 2,0GHz, 512KB, Boxed) ¤165,00
Asus MB A8N-E AMD Athlon64 (socket 939) ¤ 107,50
VGA Nvidia GeForce 6600 512Mb (PCI-Express) ¤ 129,50
(VGA Nvidia GeForce 6600V 256Mb (PCI-Express) ¤ 115,00)
Crucial 512MB DDR PC3200 400Mhz (CT6464Z40B) ¤ 49,00 2 maal
Behuizing NoRRoD Midi ATX (zwart) ¤ 35,00
Voeding 350 Watt ATX ¤ 19,50
HDD 80Gb 7200rpm 8Mb cache ¤ 62,00
(volgens mij was je de hd vergeten meneer drugshond)
is samen 616,50 euro
Je kan wel goedkoper, maar 939 platform blijft nog een tijd en hiermee kan je een tijd vooruit.
Draai het hier ook ongeveer en ik ben er zeer tevreden over.
Het kan wel goedkoper, maar dan kan je r vervolgens in de toekomst weinig aan upgraden.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook bedankt. Voordeel van Norrod (of funprice) is inderdaad dat het op loopafstand is.
Hehe. Leuke naam voor een weblog. Die achtergrond maakt hem alleen wel heel erg druk. Ik denk dat de teksten links meer tot lezen uitnodigen als je hem wat minder druk maakt, en misschien wat meer kleuren gebruikt.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:11 schreef Monidique het volgende:
Zo ver zo goedquote:Op vrijdag 9 december 2005 14:18 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat was die make love not war - generatie toch?
Naja, dat waren toch maar 'girly-pants'. Echte mannen kunnen niet praten, die schieten!
Weeeee gon' get im!
Heerlijk die testosteron! dat vinden vrouwen geil!
En als ze dan voor je gevallen zijn kun je ze aan hun haren je grot intrekken!
Maar dit heet dan doorschietenquote:Als je een wapen durft leeg te schieten op een mens toont dat tenminste aan dat je een echte man bent.
quote:Wheheheheh![]()
----
Tot zover mijn eerste -ietwat knullige, en deels ontspoorde, waarvoor excuses- poëtische bijdrage aan dit topic.
Nouja, het is geen nationale TV-show die overal even lang duurt, met dezelfde inhoud.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:25 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
De avondmis bedoel ik. Hoe was dat en wat gebeurde er allemaal?
Ik wist hetquote:Op vrijdag 9 december 2005 14:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Zo ver zo goed![]()
![]()
[..]
Maar dit heet dan doorschieten![]()
[..]
quote:![]()
ongeveer:quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:30 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Het kan wel goedkoper, maar dan kan je r vervolgens in de toekomst weinig aan upgraden.
Ik twijfel er een beetje over of ik daar veel behoefte aan ga hebbenquote:Op vrijdag 9 december 2005 14:30 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Het kan wel goedkoper, maar dan kan je r vervolgens in de toekomst weinig aan upgraden.
ongeveer:quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik twijfel er een beetje over of ik daar veel behoefte aan ga hebben. Als het goed is gaat zo'n bak een paar jaar mee en daarna heb ik een echte baan en koop ik wel een nieuwe
.
En dat zelf in elkaar zettendaar ga ik dan maar m'n broer of huisgenoot voor charteren maar dat trekt me ook niet echt als ik eerlijk ben
.
Dat klinkt wel boeiendquote:Op vrijdag 9 december 2005 14:37 schreef George-Butters het volgende:
[..]
ongeveer:
AMD Sempron 3000+ 64bits 128Kb (socket 754) ¤ 99,00
Asus MB K8V-X SE AMD ATX (socket 754) ¤ 62,50
HDD 80Gb 7200rpm 8Mb cache ¤ 62,00
VGA Nvidia GeForce 6200 (NV44A) 128Mb (AGP) ¤ 65,00
Behuizing Standaard Midi ATX 300W ¤ 32,50
DDRAM 1Gb PC3200 400MHz ¤ 99,50
samen ¤420,50
Volgens mij wel. Eisen Civ IV zijn niet zo hoog.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat klinkt wel boeiend. Zou civ4 er lekker op draaien?
Op mijn laptop, met 512 Mb shared RAM en 128 Mb ATI Radeon 200-M, draait Civ4 wel goed.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat klinkt wel boeiend. Zou civ4 er lekker op draaien?
Ach dat zien we tegen die tijd welquote:Op vrijdag 9 december 2005 14:44 schreef Yildiz het volgende:
Ja, maar je wilt ook dat Civ 5 er ook nog op gaat draaien, niet?
http://www.trouw.nl/dever(...)teit+worden+gevraagdquote:Van koopkrachtige gepensioneerden mag solidariteit worden gevraagd
Een uit alle fracties in de Kamer bestaande commissie van parlementariërs bepleitte deze week de vergrijzing en de daarmee verband houdende kosten voor de samenleving deels te verhalen op die ouderen zelf. Ouderen met een aanvullend pensioen van een bepaalde hoogte zouden mee moeten gaan betalen aan de AOW en de pensioengerechtigde leeftijd dient te worden verhoogd naar 67 jaar.
We zouden bijna kunnen zeggen: eindelijk, het licht begint nu ook kamerbreed door te breken. De vergrijzing en de gevolgen voor de betaalbaarheid van de AOW is immers geen nieuw probleem. De kosten konden al jaren geleden met een grote mate van exactheid berekend worden. Bovendien is het aantal personen en organisaties niet te tellen dat de nu door de kamercommissie bepleite maatregelen al veel eerder opperde. Zo bezien is het zonde dat de politiek niet al aan het begin van de jaren negentig van de vorige eeuw de toenmalige staatssecretaris van sociale zaken Elske ter Veld volgde. Ter Veld werd toen weggehoond, terwijl invoering in die tijd meer ruimte had gegeven en dus tot minder pijnlijke gevolgen had kunnen leiden.
Overigens valt er op de eventuele financiële noodzaak van een hogere AOW-leeftijd en het meebetalen aan de AOW-premie van de hogere inkomens onder gepensioneerden wel wat af te dingen. Nederland staat er wat betreft voorbereiding op de vergrijzingsgolf helemaal niet zo slecht voor. Maar dat laat onverlet dat een hogere pensioenleeftijd en meebetalen aan de AOW hun rechtvaardigheid vinden in de maatregelen zelf. De leeftijd kan omhoog, omdat de grens van 65 jaar niet meer logisch is. Die werd ooit vastgesteld toen de gemiddelde levensverwachting jaren korter was dan nu. Twintig jaar of meer pensioen genieten is uiteraard een mooi goed, maar niet tegen elke prijs.
Voor ouderen met een goed aanvullend pensioen geldt dat zij vaak meer koopkracht hebben dan ze ooit als werkenden hadden. Ze betalen nergens meer premie voor, behalve ziektekosten. Ze hebben meestal geen kinderen meer tot hun financiële last, ze hebben een milder belastingtarief. Ze hebben kortom dermate veel te besteden, dat een beroep op hun solidariteit niet alleen rechtvaardig is, maar eigenlijk niet meer dan voor de hand liggend.
Ook zonder vergrijzing had dit met andere woorden al lang het beleid dienen te zijn.
http://spitsnet.nl/nieuws.php/6/386551/anpquote:Pieter Kuijpers verfilmt Hasse Simonsdochter
AMSTERDAM (ANP) - Regisseur Pieter Kuijpers gaat het boek Hasse Simonsdochter van schrijfster Thea Beckman verfilmen. Dat heeft hij vrijdag gemeld. Producent Kasander Film heeft de rechten van het boek verworven.
Het is na Kruistocht in Spijkerbroek het tweede boek van Beckman dat de productiemaatschappij verfilmt. Hasse Simonsdochter vertelt het op ware feiten gebaseerde verhaal van een meisje dat er aan het eind van de vijftiende eeuw op uit trekt met een troep huurlingen in dienst van de bisschop van Utrecht.
In 1482 wordt het vendel door Hoekse vijanden in de kerk van Barneveld in het nauw gedreven. De leider van de troep, Jan van Schaffelaer, springt van de toren op voorwaarde dat zijn mannen een vrije aftocht krijgen.
Het wordt het zesde filmproject van Kuijpers dat op waarheid is gebaseerd. Eerder maakte hij onder meer Van God los (over de bende van Venlo), De ordening (geïnspireerd op de weduwe Rost van Tonningen) en Off screen (over de gijzeling van de Rembrandttoren in 2002). ,,Ik heb altijd al een ridderverhaal willen verfilmen'', vertelt hij enthousiast. ,,Het is een prachtig, tragisch verhaal waarin veel parallellen met onze tijd kunnen worden getrokken. Hasse probeert uithuwelijking door haar ouders te voorkomen, maar eindigt uiteindelijk anoniem en gesluierd in Kampen.''
Grappig. Ik herinner me dat je me dit idee al eens voorlegde iets van een jaar of misschien zelfs twee geleden in een discussie over de vergrijzing.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:21 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/dever(...)teit+worden+gevraagd
ik kan het me niet (meer) voor de geest halen, jammer genoeg, wat ik me wel kan herinneren is een discussie hierover met ik dacht Underworld_ (Danny hebbe zijn ziel) in de SC, waar we over de werkelijke pensioenleeftijd discussieerdenquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Grappig. Ik herinner me dat je me dit idee al eens voorlegde iets van een jaar of misschien zelfs twee geleden in een discussie over de vergrijzing.
Ik weet het niet, maar het mag niet.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:38 schreef Monidique het volgende:
Waarom niet, Johan?
http://www.nos.nl/nieuws/(...)itzichtenaowers.htmlquote:Rooskleurige vooruitzichten AOW'ers 12-02-'05
Oudere met rollator
Het inkomen van AOW'ers zal de komende 15 jaar stijgen met meer dan 20 procent. Zelfs als ze gaan meebetalen aan de AOW, zal hun inkomen stijgen met gemiddeld 15 procent. Dat schrijft de Volkskrant.
In het rapport 'De inkomenspositie van ouderen' van het ministerie van Sociale Zaken staat dat ruim 90 procent van de aanstaande gepensioneerden een aanvullend pensioen heeft. Bovendien vallen veel lijfrentepolissen vrij.
Verder bouwen steeds meer vrouwen extra pensioen op. Daarom hoeven tweeverdieners zich al helemaal geen zorgen te maken over hun koopkracht.
Voordeel
In 2020 zal de gemiddelde AOW'er 2,3 maal meer te besteden hebben dan iemand met een bijstandsuitkering, zo berekende de ambtenaar die het rapport schreef. Dat voordeel stijgt nog omdat de kosten voor kinderen en huisvesting minder zullen zijn.
Ook als gepensioneerden meebetalen aan de AOW, iets dat nu niet het geval is, stijgt het inkomen van de oudere nog, zo berekende het ministerie.
Volgens de Volkskrant is het rapport drie jaar geleden geschreven, maar nooit openbaar gemaakt. De betrokken ambtenaar zegt dat dat gebeurde onder druk van toenmalig staatssecretaris van Financiën Wouter Bos. Die wilde vlak voor de verkiezingen geen discussie over de AOW. Hij kreeg bijval van PvdA-minster van Sociale Zaken Vermeend.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=G35LC87Aquote:Bono redt de wereld maar betaalt geen belastingen
Hij mag dan wel al jaren de armoede in Afrika bestrijden, Bono betaalt zelf geen cent belastingen in Ierland. De frontman van U2 speelde handig in op een aantal bijzondere maatregelen voor rijkaards.
Midden jaren '90 werd in Ierland een aantal tax shelters goedgekeurd om de ontwikkeling van achtergestelde wijken in de steden te versnellen. Zo moeten burgers die meer dan 250.000 euro per jaar verdienen minder belastingen betalen als ze investeren in hotels en opbrengsteigendommen. Daar hebben verschillende goedbetaalde artiesten deftig gebruik van gemaakt. In 2001 moesten elf Ieren die meer dan één miljoen euro verdienden geen cent belastingen betalen. Daaronder Bono en een paar andere leden van U2, net als verschillende schrijvers die ooit de gerenommeerde Booker Prize binnen haalden. Ook paardenkwekers moeten in Ierland geen belastingen betalen op de winsten van hun hengsten, tot grote ergernis van de Franse en Engelse kwekers. Het baasje van hengst Sadler's Wells bijvoorbeeld, krijgt 250.000 euro belastingvermindering voor elke merrie die zwanger raakt.
Minister van Financiën Brian Cowen wil al die maatregelen nu afschaffen. Vanaf 1 januari 2007 zal het mooie belastingliedje van Bono dus uitgezongen zijn. Voortaan moet hij opnieuw geld in eigen land pompen, voor hij de armoede uit de wereld kan helpen.
quote:'Amerikaanse terreurlijst bevat 80.000 namen'
STOCKHOLM - Een Amerikaanse lijst van mogelijke terreurverdachten bestemd voor luchtvaartmaatschappijen om passagierslijsten mee te controleren, bevat 80.000 namen. Dat berichtte het Zweedse dagblad Svenska Dagbladet donderdag op gezag van bronnen binnen de Europese luchtvaartindustrie. De geheime lijst waarop slechts zestien namen stonden voor de aanslagen van 11 september 2001 op New York en Washington, groeide tot duizend namen aan het eind van dat jaar. Een jaar later bevatte de lijst al 40.000 namen en aan het eind van dit jaar is het aantal namen alweer verdubbeld. Luchtvaartmaatschappijen moeten elke passagier die naar de Verenigde Staten vliegt, controleren op de lijst van terreurverdachten. Als een naam op beide lijsten voorkomt, dient contact te worden opgenomen met het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Veiligheid voor nader onderzoek.
Nah, een vent die 5 meter heen en 5 meter terug een pont laat varen en die dan uitleg geeft over tandratjes, dat is pas lipverbijtendquote:Op vrijdag 9 december 2005 16:11 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik denk dat ''ruggegraad'' de domste taalfout is die ik dit jaar heb mogen aanschouwen.
Waar kan ik dit fenomeen ervaren?quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:21 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Nah, een vent die 5 meter heen en 5 meter terug een pont laat varen en die dan uitleg geeft over tandratjes, dat is pas lipverbijtend
Akersloot, bij M in de buurt, denk ikquote:Op vrijdag 9 december 2005 16:23 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Waar kan ik dit fenomeen ervaren?
Akkersloot woont bij M. in de buurt? Dat verklaart een hoop...quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:23 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Akersloot, bij M in de buurt, denk ik
Een dorpje dat tussen Castricum en Alkmaar in ligt. Dat is de echte polder.quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:26 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Akkersloot woont bij M. in de buurt? Dat verklaart een hoop...
Doe je dit nu met opzet?quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:27 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Een dorpje dat tussen Castricum en Alkmaar in ligt. Dat is de echte polder.![]()
quote:Inkomen van AOW'er zal komende jaren 20% stijgen
AMSTERDAM - Het inkomen van AOW'ers zal de komende vijftien jaar met meer dan 20 procent stijgen. Deze inkomensgroei is groter dan die van de werkende bevolking. Dit blijkt uit een rapport van het ministerie van Sociale Zaken. Zelfs als gepensioneerden voortaan volledig aan de AOW meebetalen, zal hun inkomen nog met gemiddeld 15 procent stijgen.
De generatie werknemers die de komende vijftien jaar met pensioen gaat, lijkt zich financieel geen grote zorgen te hoeven maken. Meer dan 90 procent van hen heeft een aanvullend pensioen. Veel belastingvriendelijk opgebouwde lijfrentepolissen vallen vrij. Ook hebben veel meer vrouwen dan voorheen een aanvullend pensioen, waardoor gepensioneerde tweeverdieners al helemaal geen koopkrachtprobleem hebben, blijkt uit het rapport De Inkomenspositie van Ouderen.
De gemiddelde AOW'er zal in 2020 2,3 keer meer te besteden hebben dan iemand met een bijstandsuitkering. Daarbij komt dat gepensioneerden veelal minder uitgaven hebben aan kinderen en huisvesting.
Gepensioneerden betalen in de huidige situatie niet mee aan de AOW. Deze regeling wordt geheel opgebracht door de werkenden, die hiervoor bijna 18 procent van hun inkomen afstaan. De ambtenaar van Sociale Zaken die het rapport opstelde, berekende dat zelfs als gepensioneerden voortaan volledig aan de AOW meebetalen, hun inkomen de komende vijftien jaar nog altijd met gemiddeld 15 procent zal stijgen. Gepensioneerden met alleen AOW gaan er in deze periode overigens niet op achteruit, omdat hun netto uitkering waardevast is.
Het rapport over de inkomenspositie van ouderen is van januari 2002 en is niet openbaargemaakt, omdat het 'op het verkeerde moment' klaar was. De auteur stelt dat de huidige PvdA-leider Wouter Bos (destijds staatssecretaris van Financiën) niet wilde dat het rapport naar de Tweede Kamer werd gestuurd. 'Bos wilde geen AOW-discussie vlak voor de verkiezingen.' Zijn PvdA-collega Willem Vermeend, destijds minister van Sociale Zaken, sloot zich bij dit standpunt aan.
Wouter Bos kan zich nu niets van het rapport herinneren, zegt een PvdA-woordvoerder. Het ministerie van Financiën verwijst voor een reactie naar Sociale Zaken. Dat ministerie meldt dat het niet abnormaal is dat een rapport niet naar de Tweede Kamer wordt gestuurd. 'Dat gebeurt wel vaker', aldus een woordvoerder.
De Sociaal Economische Raad (SER) pleit voor het laten meebetalen van gepensioneerden aan de AOW. De hoogleraar Goudswaard, als SER-kroonlid verantwoordelijk voor dit recente advies, zegt het rapport van Sociale Zaken uit 2002 te kennen. Hij werd erover getipt door de auteur en bevestigt dat de berekeningen kloppen
Bron: Volkskrant (Ferry Haan)
wat?quote:
Sorry, ik ben van een andere generatie.. Wat?quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:29 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Een (matige) grap verpesten.
meer: http://www.vgeo.nl/info/kkpensioen05-02-23.htm#16quote:Opinies uit de media
TOEN PAARS PROBLEMEN KREEG, WERD HERVORMING AOW TABOE
Toen het Paars nog voor de wind ging, werden plannen gesmeed om 65-plussers te laten meebetalen aan hun AOW. De opkomst van Fortuyn smoorde de discussie
Keihard werkte ambtenaar Vincent Thio aan zijn rapport over de AOW. Zijn onderzoek was immers beloofd aan de Tweede Kamer. Toen het moment daar was werd het rapport, waarin wordt gepleit ouderen voortaan mee te laten betalen aan de AOW, stil gehouden.
In augustus 2001 publiceert het Paarse kabinet De Verkenningen, een agenda voor de toekomst. Bos was als staatssecretaris van Financiën verantwoordelijk voor het fiscale deel. Bos bedacht acht scenario’s waarbij de hypotheekrenteaftrek wordt afgeschaft. Daarbij zou onder meer de vlaktax worden ingevoerd, één belastingtarief zonder aftrekposten. Ook de AOW zou gefiscaliseerd worden, wat betekent dat 65-plussers moeten meebetalen aan hun AOW.
De politieke situatie veranderde echter snel. Het Paarse kabinet stond onder druk, Pim Fortuyn roerde zich. Een discussie over de AOW bleek plotseling een groot probleem. Dus kreeg ambtenaar Thio te horen dat zijn rapport niet naar de Tweede Kamer ging. Ook mocht hij geen artikel schrijven over zijn onderzoek in het economenblad ESB. Het rapport moest worden stilgehouden.
Binnen het ministerie van Sociale Zaken werd nog even gesteggeld over de belofte aan de Tweede Kamer. Het rapport moest volgens die belofte gepubliceerd worden en Vermeend voldeed daar aan door één exemplaar te plaatsen in de bibliotheek onder het ministerie van Sociale Zaken. Het is een openbaar toegankelijke instelling, maar ‘publicatie’ op deze wijze gaf de zekerheid dat het rapport geen aandacht zou krijgen.
Het rapport bleef echter niet onopgemerkt. De Leidse economen Goudswaard en Caminada wisten via Thio een exemplaar te bemachtigen. Ze putten eruit in hun boek Verdeelde Zekerheid. Ook zij pleitten ervoor dat ouderen voortaan meebetalen aan de AOW.
Invloedrijk werd de studie pas toen Goudswaard voorzitter werd van een commissie van de Sociaal-Economische Raad (SER). Tot ieders verbazing adviseerde de raad ouderen voortaan te laten meebetalen aan de AOW. Werkgevers en werknemers verzetten zich niet langer.
Opvallend is dat Wouter Bos nu geen enkel probleem heeft met de conclusies van Thio. De PvdA wil de AOW ook fiscaliseren, zij het in een rustig tempo, zodat iedereen zich op de nieuwe situatie kan instellen. Volgens opiniepeilingen wordt Bos daar niet voor afgestraft.
De Tweede Kamer zal binnenkort over het SER-advies debatteren. Wellicht is het Kamerdebat zu nog ver genoeg verwijderd van de verkiezingen in 2007, wat een open discussie mogelijk maakt.
Dat was al openbaar.quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:30 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Sorry, ik ben van een andere generatie..
Laat maar, slechte grappen leg ik al helemaal niet uit. Vraag maar aan M., als die hier weer eens rondspookt.quote:Wat?
*plop, zo, ik ben thûs.quote:
Ik word daar bedreigd, maar we moeten natuurlijk beide oppassen met onze ' verwerpelijke' denkbeelden...quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:40 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar het mag niet.
Iran: Joden moeten maar Duits gebied krijgen
Misschien komt er dan een knokploeg SAgeneesjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |