dan kun je natuurlijk ook niet verwachten dat een nerd je gaat feliciteren....quote:Op donderdag 8 december 2005 18:52 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
O dat, alsof je nerds je gegevens gaat geven die er wel toe doen![]()
Klapveequote:Op donderdag 8 december 2005 16:24 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Jack Spijkerman vraagt sinds ie bij Talpa zit geld aan zijn klapvee.
Ik heb me aangesloten in RQ's topicquote:Op donderdag 8 december 2005 18:55 schreef Tafkahs het volgende:
volgens mij is G-B weer de enige op wie ik kan rekenen
quote:In de Britse kranten krijgt Manchester United vanmorgen de volle laag. 'Deerniswekkend United uit Europa gegooid', kopt The Guardian. 'Out of Europe, Out of money', meldt het boulevardblad The Sun, en het voegt er aan toe: 'Out of a Job?', een zinspeling op een mogelijk ontslag van manager Ferguson. 'Ferguson betreedt schemergebied', bericht ook de Daily Telegraph, die nog een andere kop heeft over de grote financiële tegenvaller voor de club: 'United incasseert stoot van 15 miljoen pond'. De Daily Mail spreekt vanochtend over het team uit Manchester als 'De lammeren van Lissabon'.
quote:Vandalen vergiftigen encyclopedie Wikipedia
SAN FRANCISCO - Internet als vrijplaats voor lastercampagnes blijkt ook steeds meer te gelden voor Wikipedia . De populaire internetencyclopedie ligt onder vuur, omdat de verstrekte informatie vaak niet klopt en personen schaadt.
De 78-jarige Amerikaan John Seigenthaler haalde vorige week uitgebreid de kranten in de Verenigde Staten met zijn gevecht tegen onjuiste informatie op de Wikipedia-site. In zijn 'biografie' stond dat hij mogelijk betrokken was bij de moorden op John F. Kennedy en Robert Kennedy en dat hij dertien jaar in de Sovjet-Unie zou hebben gewoond.
Toen Seigenthaler bij Wikipedia aankaartte dat de verspreide informatie over hem pure laster was, reageerde de organisatie niet echt behulpzaam. De gewraakte informatie verdween pas na vier maanden, onder druk van de publicatie van een opiniestuk in de krant USA Today .
Darth Vader
Eerder dit jaar bleek al dat Wikipedia in toenemende mate werd gebruikt door internetgebruikers die personen in diskrediet wilden brengen. Soms gebeurde dat subtiel, maar vaker op grove wijze. Zo werd bij een beschrijving van de nieuwe paus Benedictus XVI een foto geplaatst van Darth Vader, het duivelse personage uit de Star Wars-films.
Wikipedia lijkt het slachtoffer te zijn geworden van zijn eigen succes. Sinds de oprichting van de website in 2001 is het gebruik sterk toegenomen. Wie nu zoekt via Google, krijgt steevast resultaten van Wikipedia-artikelen te zien. Ook het aantal toegevoegde artikelen groeit hard. Alleen al de Nederlandse versie bevat meer dan 109.000 artikelen. Iedereen die dat maar wil, kan er een toevoegen. Dat blijkt nu een groot manco van de onderneming zonder winstoogmerk.
Oprichter Jimmy Wales vertrouwde tot dusver op de goede bedoelingen van 'zijn' schrijvers. Maar maandag kondigde hij dan toch aan dat anonieme toevoegingen van artikelen voortaan niet meer worden toegestaan. Schrijvers moeten zich nu registreren.
Of dit veel zal helpen, is volgens critici nog maar de vraag. Door simpelweg een valse identiteit te gebruiken, kan de maatregel volgens hen worden omzeild. Bovendien kan iedereen de al beschikbare artikelen nog steeds naar believen wijzigen, iets wat zelfs dj Adam Curry niet kon nalaten. Curry paste een artikel over podcasting anoniem aan om zijn eigen rol over dit nieuwe fenomeen in een gunstiger daglicht te plaatsen. Toen hij daarop werd aangesproken door diverse weblogs, bood hij wel meteen zijn excuses aan.
De belasterde Seigenthaler, die overigens assistent is geweest van Robert Kennedy, kreeg in eerste instantie van Wikipedia ook te horen dat hij zijn profiel zelf kon aanpassen. Daar nam hij geen genoegen mee en hij stapte naar de gedrukte media. "Wij leven nu in een wereld met nieuwe media met fenomenale mogelijkheden voor onderzoek en communicatie, maar die is bevolkt door vandalen die een giftige pen hanteren", tekende The New York Times uit zijn mond op.
911 Fahrenheit bullshitting in het kwadraat, ik neem het met n emmer zoutquote:Op donderdag 8 december 2005 19:53 schreef George-Butters het volgende:
is er nog iets op tv vanavond?
Trustequote:Op donderdag 8 december 2005 19:58 schreef sigme het volgende:
Zo, scooter total loss geloof ik, ik ben nog heel, de fietser ook.
Welterusten
Morgen 3uur op![]()
Wat is er gebeurd poppie?quote:Op donderdag 8 december 2005 19:58 schreef sigme het volgende:
Welterusten
Morgen 3uur op![]()
The Weather Underground is wel een aardige docu over een stel links-extremisten die aanslagen pleegden in de VS.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
911 Fahrenheit bullshitting in het kwadraat, ik neem het met n emmer zout
Volgens mij heb ik het verkeerde voorbeeld gegeven.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:58 schreef sigme het volgende:
Welterusten
Morgen 3uur op![]()
I do not care. Ik kan niet beter en niemand is van plan me van een beter plaatje te voorzien.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:26 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat een ontzettend lelijk plaatje, Bas.
Moeten er ook een nieuwe monitor, toetsenbord en muis bij?quote:Op donderdag 8 december 2005 21:48 schreef du_ke het volgende:
Heren met verstand van computers wat zouden jullie me voor (nieuwe) PC aanbevelen? Budget is niet meer dan 500 euro (het liefst een stuk minder) En als het even mogelijk is zou CIV4 er op moeten kunnen draaien. Heb er zelf namelijk echt de ballen verstand van
.
ff denken. (tweakers)quote:Op donderdag 8 december 2005 21:57 schreef du_ke het volgende:
Neuh die heb ik nog (en hoop dat ze het nog fatsoenlijk doen maar dat moet lukken. Een cd writer en een dvd speler zitten er ook al wel bij. Maar ik moet zeggen dat ik neit veel zin heb om zelf wat in elkaar te gaan sleutelen ik sloop die zooi toch maar.
Maar ik ga weer. De UB staat op sluiten.
http://www.cedarcomm.com/~stevelm1/usdebt.htmquote:Since 1938 the Democrats have held the White house for 35 years, the Republicans for 33. Over that time the national debt has increased at an average annual rate of 8.7%. The Democratic yearly average (that is the years Democrats were in the White House) was an increase of 8.3%. The years while the Republicans ran the White House, during this same period; the debt increased an average 9.3% per year.
Dat is toch wel raar he. Ik bedoel, dit gaat nu om absolute getallen, maar kennelijk zijn conservatieven niet zo conservatief als het op het verschil tussen uitgaven en inkomsten neerkomt. Misschien is het labeltje verkeerd geplakt?quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:01 schreef DionysuZ het volgende:
Nou hij is een echte conservatieve republikein dus![]()
[..]
http://www.cedarcomm.com/~stevelm1/usdebt.htm
Ik ga nu mijn euro's verplaatsenquote:Op vrijdag 9 december 2005 00:06 schreef sizzler het volgende:
Steun voor Peter R. de Vries gestegen
Dat zal wel doorwerken in het aandelen-topic.
Jij weet ook wel dat "conservatief" ergens anders op slaat. De specificatie van de uitgaven en een bepaalde moraal zijn belangrijk.quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat is toch wel raar he. Ik bedoel, dit gaat nu om absolute getallen, maar kennelijk zijn conservatieven niet zo conservatief als het op het verschil tussen uitgaven en inkomsten neerkomt. Misschien is het labeltje verkeerd geplakt?
Wat ook wel van belang is, is de inflatie. Ik vraag me af in hoeverre dat verwerkt is in mijn grafiek.quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:18 schreef Pracissor het volgende:
Toch blijft de staatsschuld in verhouding met staten in Europa betrekkelijk laag, mensen verliezen dit vaak uit het oog.
Heb je hier info over? De groei van de schuld per inwoner dus.quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:18 schreef Pracissor het volgende:
Toch blijft de staatsschuld in verhouding met staten in Europa betrekkelijk laag, mensen verliezen dit vaak uit het oog.
daarom zeg ik dat hij een conservatief republikein isquote:Op vrijdag 9 december 2005 00:19 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Jij weet ook wel dat "conservatief" ergens anders op slaat. De specificatie van de uitgaven en een bepaalde moraal zijn belangrijk.
Ook voor de werkmoraal is het belangrijk. Maar je zou, althans, ik zou, conservatief in combinatie zien met zowel lagere belasting als lagere overheidsuitgaven en een aflossing van de staatsschuld naast allerhande waarden en normen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:19 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Jij weet ook wel dat "conservatief" ergens anders op slaat. De specificatie van de uitgaven en een bepaalde moraal zijn belangrijk.
Nee maar werd laatst wel hier op Fok gepost, google ff naar vergelijkende cijfers van de staatsschulden in verhouding tot het BNP. De VS had maar iets van 55% Nederland zat er zelfs nog boven en een land als Japan had 200%.quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:21 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Heb je hier info over? De groei van de schuld per inwoner dus.
Hehe, jij gebruikt drank ook al als opstapje naar je bed... ik nu ookquote:Op vrijdag 9 december 2005 00:31 schreef RichardQuest het volgende:
Ja ik ga geen debt (grow) per capita opzoeken als ik dronken ben!
![]()
Wat nou kleine hartafwijking ?!.... dat is gewoon een ernstig ziek kind wat ze hebben geadopteerd.quote:Tetralogie van Fallot. Dwz simpel gezegd 4 afwijkingen aan hart en bloedvaten. Dit betekent dat ze op korte termijn (1 a 2 maanden) geopereerd gaat worden in het kinderziekenhuis in rotterdam.
Les 1 in het verkeer, bij twijfel gasgeven.quote:Op vrijdag 9 december 2005 04:14 schreef sigme het volgende:
Nou, ik wou gister graag snel naar huis, en mijn huis is even een weekje ergens op het platteland, alwaar ik een scooter heb voor het woon-werk verkeer. Dus rij ik op mijn scootertje om 5 uur, donker, nat, in dit geval een eindje over een fietspad (waar geen weg naast is, dus dan mag ik met brommer op fietspad). Daar voegt zich een weg naast, dus dan moet ik daarop, op een plaats waar er geen berm tussenzit.
Ter plaatse wijk ik iets naar links; om mijn weg te vervolgen op de weg ipv het fietspad. Helaas ziet een tegemoetkomende fietser mijn manoevre aan voor een inhaalpoging en denkt hij mij te moeten ontwijken. Dus hij wijkt óók de weg op. Ja, dan rij je dus opeens recht op elkaar af.
Ik ging tamelijk vol op de rem, maar een scooter met van die kleine bandjes, láág zwaartepunt, nat asfalt, die schuift zo onder je vandaan. Nou, dat was het wel eigenlijk. Ik viel, de fietser reed daar nog wat tegenaan maar is geloof ik niet eens gevallen.
Ik heb me maar door m'n moeder met bestelwagen laten afvoeren. Al met al was ik pas na zevenen thuis (met chinees, dat wel), terwijl ik om 8 uur naar bed moest.
Nog maar een toepasselijk Kwak-je erop gedronken.
Een goedemorgen allemaal![]()
![]()
Doe voorzichtig!
enquote:NAVO over marteling / Ministers tevreden met uitleg Rice
Door een onzer redacteuren
BRUSSEL, 8 DEC. De Europese NAVO-bondgenoten hebben zich vandaag tevreden getoond met de uitleg van de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Rice over de behandeling van gevangen terreurverdachten.
Dat bleek vandaag in de marge van een top van de NAVO in Brussel. De Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Bot (CDA) verklaarde bij de aanvang van de top ,,zeer tevreden'' te zijn over de uitleg die Rice gisteravond, tijdens een besloten diner van de ministers van Buitenlandse Zaken van de landen van de Europese Unie en de NAVO, had gegeven. Zijn Duitse collega Steinmeier maakte een soortgelijke opmerking. ,,Rice heeft de lucht geklaard'', aldus NAVO-chef Jaap de Hoop Scheffer. Hij sprak van een ,,sterk optreden'' van Rice.
De tevredenheid behelst, naar verluidt, vooral de toezegging dat Amerikaanse functionarissen bij het verhoor van Al-Qaeda-verdachten of andere gevangenen niet meer hun toevlucht zullen nemen tot marteling - ook niet wanneer de verhoren in derde landen plaatsvinden.
Rice heeft er tijdens het diner in Brussel gisteren de nadruk op gelegd dat de Verenigde Staten geen andere uitleg geven aan het internationale oorlogsrecht, zoals onder andere vastgelegd in de Geneefse Conventies en het VN-verdrag tegen marteling, dan andere landen. Het betreft hier, volgens bronnen bij de NAVO, een genuanceerde verschuiving in het Amerikaanse beleid ter zake, die gisteren voor het eerst aan het licht trad tijdens een speech van Rice in de Oekraïense hoofdstad Kiev.
Naar verluidt heeft het diner in Brussel geen nieuw licht geworpen op de zaak van eventuele geheime CIA-gevangenissen en transporten. Enige weken geleden berichtte The Washington Post voor het eerst over illegale CIA-gevangenissen in Oost-Europa. Volgens mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch zou het waarschijnlijk gaan om Roemenië en Polen.
De Nederlandse regering had eerder aangekondigd dat de Amerikaanse houding inzake behandeling van gevangenen mede van invloed zou zijn op de beslissing over deelname aan nieuwe NAVO-missies in Afghanistan. Vanochtend kwam op de NAVO-top een ander Nederlands verlangen, verhoogde veiligheidsgaranties, aan de orde. Naar verluidt zullen de zogeheten rules of engagement, de geweldsinstructies voor de NAVO-troepen die onder andere in de Afghaanse provincie Uruzgan gestationeerd worden, aanzienlijk meer mogelijkheden tot zelfverdediging bieden dan bij de ISAF-operatie van de NAVO in het noorden van het land. Volgens uitgelekte informatie van de Militaire Inlichtingendienst is Uruzgan gevaarlijk. De provincie ligt in een gebied waar het geweld de laatste maanden sterk is toegenomen.
Bovendien zullen Amerikaanse troepen die elders in Afghanistan betrokken zijn bij operatie Enduring Freedom de NAVO-troepen in geval van nood bijstaan. Gedetailleerde afspraken zijn gemaakt over de omgang met gevangenen: ISAF-militairen mogen gevangenen maximaal 96 uur vasthouden, daarna worden deze overgedragen aan de Afghaanse regering, die belooft ze niet te zullen martelen.
bron: http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1134021744540.html
Ik kan het bijna niet geloven.quote:Washington vraagt zich af wat Rice bedoelde
De Verenigde Staten zullen terreurverdachten niet 'wreed' behandelen. Nieuw beleid of niet?
Door onze correspondent Tom-Jan Meeus
WASHINGTON, 8 DEC. Het heeft alles van een ommezwaai. Maar staat het vast? Scepsis overheerste in Washington, na de uitspraken van minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice tijdens haar bezoek aan Europa over een verandering van de behandeling van terreurverdachten.
De minister hield haar gehoor in de Oekraïense hoofdstad Kiev gisteren voor, dat de Amerikanen zich houden aan een VN-verdrag uit 1984. Dat verdrag verbiedt verhoormethoden die het Witte Huis tot nu toe wel toestond. Letterlijk zei Rice: ,,De Verenigde Staten hebben verplichtingen aan het VN-verdrag tegen martelen, dat, uiteraard, een wrede, onmenselijke en vernederende behandeling verbiedt - en die verplichtingen strekken zich uit tot Amerikaans personeel, waar ze ook zijn, of ze nu binnen of buiten de VS zijn.''
Daarmee gaf Rice, op reis door Europa, de Oekraïeners een primeur die tot ver buiten de grenzen werd geregistreerd. Haar woorden betekenen immers dat Amerika zich, na jaren van verzet, niet langer het recht voorbehoudt terreurverdachten buiten het eigen land - bijvoorbeeld in CIA-gevangenissen in Oost-Europa die volgens mediaberichten zouden bestaan - op te sluiten en wreed en inhumaan te behandelen.
Het zou ook inhouden dat het stelsel van informele arrestaties en uitleveringen ('rendition'), waarbij terreurverdachten door de inlichtingendienst CIA in landen buiten de VS van de straat worden geplukt en voor verhoor overgebracht naar landen die het met de mensenrechten niet zo nauw nemen, zijn langste tijd heeft gehad.
Onmiddellijk na Rice' opmerkingen ontstond in Washington verwarring, die de hele dag aanhield. Zo zei Witte-Huiswoordvoerder Scott McClellan dat Rice alleen maar het beleid van de regering nog eens had bevestigd. Maar de Democratische senator Carl Levin, lid van de Defensiecommissie van de Senaat, sprak van een ,,zeer welkome verandering van de eerdere positie [van de regering], die ons, naar ik geloof, zeer veel goodwill in de wereld heeft gekost''.
Een beleidswijziging zou alleszins logisch zijn. Eerder deze week kon Rice in Berlijn ervaren hoe omstreden de CIA-oorlog tegen terreur op het continent is. Bovendien is het gevaar dat de VS momenteel terrorisme eerder creëren dan aanpakken, ook in eigen land gesignaleerd.
Ook zijn er steeds meer tekenen dat de VS hun antiterreuraanpak moreel en logistiek niet langer kunnen behappen. The Washington Post, die vorige maand de Oost-Europese CIA-cellen onthulde, meldde afgelopen weekeinde dat na '11 september' zo'n 3.000 terreurverdachten her en der in de wereld zijn opgepakt. Hierbij werd het 'Hollywood-model' toegepast: van top tot teen in het zwart gestoken geheim agenten gingen de wereld over om buiten het Amerikaanse grensgebied arrestaties te verrichten. Terreurverdachten werden verdoofd, kregen een luier om, werden op het vliegtuig gezet, en ondervraagd in kampen in landen als Egypte, Jordanië en in Oost-Europa.
De CIA-operaties hadden plaats onder verantwoordelijkheid van J. Gofer Black, hoofd van de contraspionagedienst. Na 11 september had Black toegang tot het Witte Huis omdat hij in het verleden jacht maakte op Osama Bin Laden, en hij een plan had om de CIA in te zetten in Afghanistan.
Black was niet het type van de zachtzinnige aanpak. ,,We gaan ze over de kling jagen [..]. We gaan hun koppen op palen prikken'', zei Black over de Talibaan en Al-Qaeda, aldus Bob Woodward in Bush at War, een boek over de oorlog in Afghanistan. De acties van Black konden lange tijd op de belangstelling van president George W. Bush rekenen: Bush hield na 11 september een scorelijst bij van terroristen die waren aangehouden of vermoord.
Gaandeweg werden in Blacks operaties steeds meer onschuldige slachtoffers gemaakt - Black heeft de CIA inmiddels verlaten. Een voorbeeld is de Duitser Al-Masri, die in Skopje werd gearresteerd en maanden in Afghanistan vastzat maar slachtoffer van persoonsverwisseling bleek. Volgens The Washington Post heeft de inspecteur-generaal van de CIA inmiddels belangstelling voor een ,,groeiend aantal'' onjuiste arrestaties door de CIA. De oorlog tegen terreur is steeds moeilijker te beheersen.
Dat Rice die opvatting ook heeft kon al worden gelezen in vorige maand uitgelekte berichten. Daarin werd ze ingedeeld in het anti-Cheney kamp. De vice-president is de belangrijkste tegenspeler van de Republikeinse senator McCain in diens verzet tegen 'wrede en onmenselijke' behandeling van terreurverdachten. McCain heeft een overgrote meerderheid van het Congres aan zijn zijde. Cheney vindt dat bij een acute terreurdreiging geen middel onbenut mag blijven. Tekenend voor de verhoudingen was dat Rice vorige maand een reis in Canada onderbrak om in een videoconferentie deel te nemen aan een vergadering over het onderwerp. Ze was bang dat de zaak achter haar rug om werd geregeld, vertelden anonieme medewerkers aan Amerikaanse media.
bron: http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1134021744500.html
Dat laatste valt wel mee, hem ken ik al meer dan 15 jr en we nemen nooit geen blad voor onze mond. Haar ken ik net een jaartje of 4 (leuke meid overigens).quote:Op vrijdag 9 december 2005 07:23 schreef sigme het volgende:
Goeiemorgen Drugshond
Neem een koffie![]()
En geniet van andermans geluk.
Het is mooi als mensen gelukkig zijn, het is mooi als mensen gelukkig zijn met een kind, het is nog mooier dat ze dat zijn ook al mankeert het kind wat en lopen ze het risico ernstig gekwetst te worden.
In Hitchhiker's guide to the galaxy gaan ze ook zuipen, net even voordat ze door een brute hyperspace ding heengaan. Muscle-relaxationquote:Op vrijdag 9 december 2005 07:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Les 1 in het verkeer, bij twijfel gasgeven.![]()
Schade aan de scooter ?!
Ik heb ooit eens frontaal (op een fietspad) een puch brommer aangereden met mijn zatte kop. En ik weet uit ervaring dat die dingen niet meegeven. Ofschoon ik op het moment van ongeluk niet zo veel voelde. Had ik de dag erop overal spierpijn en stond onder de blauwe plekken.
Waarom lijkt het wel alsof je van rubber bent als je in dronken toestand ongelukjes gaat maken.
Ik breek namelijk nooit wat.
- Ik bendt net wakker!quote:Op vrijdag 9 december 2005 07:30 schreef sigme het volgende:
Yildiz, ik heb nog een vraag aan je openstaan!
De vraag was: mag ik je een taalkundige uitbrander geven?
Zo bedoelde ik het niet, ik bedoelde dat het mooi is dat mensen blij zijn met een kind al lopen ze het risico het pijnlijkste ter wereld mee te maken: het sterven van een kind. En dan nemen dezen nog een groter risico dan gewoonlijk, bewust, en dan pakt het risico nog eens extra groot uit ook. En tóch zijn ze gelukkig. Is het niet prachtig?quote:Op vrijdag 9 december 2005 07:32 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat laatste valt wel mee, hem ken ik al meer dan 15 jr en we nemen nooit geen blad voor onze mond. Haar ken ik net een jaartje of 4 (leuke meid overigens).
Ach ik heb gewoon gezegd, dat ze een heel nobel streven naleven. Hoe zou je er anders tegenaan kijken als je weet dat er een weesje is China zit met een ernstige hartafwijking wat geen ouders meer heeft (=afgestaan) maar een schat van een meid is. En juist op dit moment alle liefde nodig heeft omdat ze het anders niet gaat redden.
Tja, daarmee is opeens de pijnlijke hele discussie opeens voorbij. En weet je waar je staat.
quote:Op vrijdag 9 december 2005 07:34 schreef Yildiz het volgende:
[..]
- Ik bendt net wakker!
- goedemorgen![]()
- en, ja
"Mits" betekent: "tenminste als"quote:Zo kan men bijvoorbeeld ook geen vlees exporteren vanuit Californie, mits bevroren.
quote:
Ik heb niks met kinderen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 07:38 schreef sigme het volgende:
Je kan ook zeggen: wat zijn mensen toch sullig als er babietjes in het spel zijn maar dat is de negatieve benadering. Persoonlijk héb ik het niet zo op babies dus dan ben ik maar blij voor de volwassen die blij zijn. Zij liever dan ik
![]()
Wel of niet nemen (krijgen) van kinderen en "egoïsme" is zo lastig. De overtuigde kinderkrijgers vinden de kinderontwijkers egoïsten, de bewust kinderlozen vinden de kinderfokkers egoïsten. Blijkbaar hangt het maar net van je standpunt af wat je egoïstisch vindt.quote:Op vrijdag 9 december 2005 07:54 schreef Drugshond het volgende:
Het krijgen van kinderen is feitelijk de grootste egoistische daad die je kunt bedenken.
Zijn +6,3 miljard apen niet voldoende op deze aardkloot.
Valt zo te horen nog enigszins mee gelukkig.quote:Op vrijdag 9 december 2005 04:14 schreef sigme het volgende:
Nou, ik wou gister graag snel naar huis, en mijn huis is even een weekje ergens op het platteland, alwaar ik een scooter heb voor het woon-werk verkeer. Dus rij ik op mijn scootertje om 5 uur, donker, nat, in dit geval een eindje over een fietspad (waar geen weg naast is, dus dan mag ik met brommer op fietspad). Daar voegt zich een weg naast, dus dan moet ik daarop, op een plaats waar er geen berm tussenzit.
Ter plaatse wijk ik iets naar links; om mijn weg te vervolgen op de weg ipv het fietspad. Helaas ziet een tegemoetkomende fietser mijn manoevre aan voor een inhaalpoging en denkt hij mij te moeten ontwijken. Dus hij wijkt óók de weg op. Ja, dan rij je dus opeens recht op elkaar af.
Ik ging tamelijk vol op de rem, maar een scooter met van die kleine bandjes, láág zwaartepunt, nat asfalt, die schuift zo onder je vandaan. Nou, dat was het wel eigenlijk. Ik viel, de fietser reed daar nog wat tegenaan maar is geloof ik niet eens gevallen.
Ik heb me maar door m'n moeder met bestelwagen laten afvoeren. Al met al was ik pas na zevenen thuis (met chinees, dat wel), terwijl ik om 8 uur naar bed moest.
Nog maar een toepasselijk Kwak-je erop gedronken.
Een goedemorgen allemaal![]()
![]()
Doe voorzichtig!
Ja hoor, viel reuze mee. Toch nog een blauwe plek, da's alles. Ik was niet erg geschrokken dus ik heb ook geen zere zure spieren en ik heb prima geslapen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:33 schreef Sickie het volgende:
[..]
Valt zo te horen nog enigszins mee gelukkig.Nog wel kunnen slapen?
Mooizoquote:Op vrijdag 9 december 2005 09:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja hoor, viel reuze mee. Toch nog een blauwe plek, da's alles. Ik was niet erg geschrokken dus ik heb ook geen zere zure spieren en ik heb prima geslapen.
Ik ben óf te dom óf te gerust van geweten om hier heel erg van te schrikken denk ik
Ook goeiemorgen![]()
Ik helemaal niet, de laatste keer dat ik me kan heugen is zo'n 7 jaar geleden. Ik heb er een kleine blackout aan overgehouden, wat er precies misging weet ik niet, maar ik ben keihard op de fietsstang geklapt. Met, je verzint het niet: aan de bovenzijde van de stang een soort beugeltjes die kabeltjes op de plek hielden. En daar dus bovenopquote:Op vrijdag 9 december 2005 09:50 schreef Sickie het volgende:
Ik heb trouwens in een grijs verleden al eens in een plantenbak gelegen toen ik met een brommertje in het stikkedonker rondreed. Zit doorgaands weinig licht op zo'n ding en ik zag pas te laat dat ze die dingen hadden geinstalleerd waardoor de weg smaller was geworden. Daar lig je dan tussen de Begonia's.Nu ik er zo over nadenk heb ik wel een heel uitgebreid track-record als het gaat om verkeersongevalletjes.
![]()
7 jaar...... Dat lijkt mij ook wel wat, zo'n interval.quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik helemaal niet, de laatste keer dat ik me kan heugen is zo'n 7 jaar geleden. Ik heb er een kleine blackout aan overgehouden, wat er precies misging weet ik niet, maar ik ben keihard op de fietsstang geklapt. Met, je verzint het niet: aan de bovenzijde van de stang een soort beugeltjes die kabeltjes op de plek hielden. En daar dus bovenopDat deed méér dan zeer, ik was er kapot van.
Een heer op die herenfiets was er een castraat van geworden.
Goedemorgen kruisvaarderquote:Op vrijdag 9 december 2005 10:01 schreef Pracissor het volgende:
Morgen al![]()
Gelukkig mankeer je niet veel, sigme!
Misschien toch maar eens een geleidehond of lief vriendinnetje aanschaffen om je te vergezellen op je wegen?quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:03 schreef Sickie het volgende:
[..]
7 jaar...... Dat lijkt mij ook wel wat, zo'n interval.Tussen de laatste 2 ongelukken zat bij mij iets van 8 maanden. Beide niet mijn schuld, maar daar kijken ze op de eerste hulp niet echt anders van. Mijn mannelijkheid is trouwens al die keren ongeschonden gebleven.
![]()
Achterop de puch!quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Misschien toch maar eens een geleidehond of lief vriendinnetje aanschaffen om je te vergezellen op je wegen?
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/international/#4678805quote:Indonesische moslims bewaken kerken
Indonesische moslims gaan uit vrees voor aanslagen tijdens de kerst christelijke kerken bewaken. De jeugdtak van de veertig miljoen leden tellende moslimorganisatie Nahdlatul Ulama heeft ook hindoes en boeddhisten opgeroepen mee te helpen.
De politie zal ook de bewaking van de kerken opvoeren. Ze wil daarmee aanslagen als met kerst 2000 voorkomen. Toen gingen bij tal van kerken bommen af; negentien mensen kwamen om.
Godslasteraar:quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:26 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/international/#4678805
quote:Gematigde moslims bestaan niet
Zolang je het maar vaak genoeg zegt, ga je er nog in geloven ookquote:Gematigde moslims bestaan niet
http://www.nrc.nl/kunst/artikel/1134021744003.htmlquote:In toespraak Nobelprijs
Harold Pinter haalt uit naar 'wandaden' VS
Door onze kunstredactie
AMSTERDAM, 8 DEC. De schrijver Harold Pinter heeft in zijn Nobellezing, die gisteren op video aan de Zweedse Academie in Stockholm werd getoond, opnieuw een felle aanval gedaan op de 'misdadige' Verenigde Staten.
De Britse toneelschrijver, bekroond met de Nobelprijs voor de literatuur, noemt in zijn aanvaardingstoespraak Kunst, waarheid en politiek de Amerikaanse president Bush en de Britse premier Blair oorlogsmisdadigers die voor het Internationale Strafhof gedaagd moeten worden. Pinter valt niet alleen de Amerikaanse invasie in Irak aan, maar de gehele buitenlandse politiek van de VS, die volgens hem alle naoorlogse militaire dictaturen hebben gesteund of in het zadel hebben geholpen.
Pinters toespraak werd gisteren op een videoscherm in de Zweedse Academie vertoond omdat de schrijver te ziek was om zelf te komen. Pinter ligt in het ziekenhuis met kanker. Bij het diner waarbij de prijs zaterdagmiddag wordt uitgereikt zal hij vertegenwoordigd worden door zijn uitgever.
Op de video, zondag in Londen opgenomen, zit hij in een rolstoel met een roodgeblokte deken over zijn benen. Hij draagt een zwart pak, op de achtergrond hangt een foto van hem in betere tijden. Zijn stem klinkt gruizig, maar wint kracht naarmate zijn onderdrukte agitatie toeneemt. Omdat Pinter al vaker de VS hekelde, kwam zijn toespraak niet als een verrassing.
Volgens Pinter is de macht van Amerika zo groot dat de vele misdaden van het land nauwelijks bekend zijn: ,,De misdaden van de VS zijn systematisch, constant, kwaadaardig, medogenloos, maar slechts weinigen praten erover. Dat moet je Amerika nageven: het land hanteert een wereldwijde, tamelijk klinische machtsmanipulatie, vermomd als een kracht voor het universele goede.'' Sinds Irak streeft het land volgens Pinter openlijk naar wereldominantie.
Pinter gebruikt 36 van zijn 46 minuten durende toespraak voor de aanval op Amerika. De eerste tien minuten gaan over zijn werk, en over zijn positie als schrijver. Volgens hem moet een schrijver altijd op zoek zijn naar de waarheid, maar in zijn werk altijd meerdere waarheden laten horen, en zelfs waarheden die tegelijkertijd onwaarheden kunnen zijn. Volgens hem zijn personages zeer moeilijk te manipuleren door de schrijver; ze gaan hun eigen gang. ,,Taal in de kunst blijft een zeer dubbelzinnige zaak, drijfzand, een trampoline, een dichtgevroren vijver die het ieder moment onder jou, de schrijver, kan begeven.''
8 december 2005
Ik zou het iets anders doen. Meneer woont in Groningen, Norrod is dan een goede keuze.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:46 schreef Drugshond het volgende:
[..]
ff denken. (tweakers)
Asus A8V Deluxe, K8T800Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) ¤ 70,-
AMD Athlon 64 3200+ (S939, 2,0GHz, 512KB) ¤ 152,-
Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), CGN-G668TVD ¤ 147,75
Zalman CNPS7000B-Cu (Socket A478/754/939/940) ¤ 29,-
NEC ND-3520 16x (Dual-layer, Zwart) ¤ 39,-
512MB PC3200 DDR (Kingston) *2 ( ¤ 41,15 ) ¤ 83
Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) ¤ 106,75
Monitor, Keyboard, floppydrive, muis, geluidkaart en geluidskaart moet je overnemen van je oude systeem.
Totaal 628 euro (zelfbouw).
En veel ruimte om te bezuinigen zie ik niet (en het is allemaal degelijk merk spul).
Wellicht een boxed cooler :
AMD Athlon 64 3200+ (S939, 2,0GHz, 512KB, Boxed) ¤ 161,90
Dan mag je de Zalman cooler weglaten.
Totaal = 608 euro
Ik zat te denken aan een hockeypak, maar dat is ook een optie.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Misschien toch maar eens een geleidehond of lief vriendinnetje aanschaffen om je te vergezellen op je wegen?
Ik ken moslims die gematigd roken dus ze bestaan wel degelijk.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Godslasteraar:
[..]
[..]
[..]
[..]
Zolang je het maar vaak genoeg zegt, ga je er nog in geloven ook
Jullie? Ik ben één en ondeelbaar, ik ben geen vrouwen. Dus ik zou het je niet kunnen vertellen. Maar mogelijk ben je een Bitch-Magnet?quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:40 schreef Sickie het volgende:
Wat wel opmerkelijk is, is dat het altijd vrouwen zijn die me van de sokken rijden. Wat is dat toch met jullie en deelnemen aan het verkeer.![]()
Welneequote:Is dat trouwens niet illegaal, een vriendinnetje aanschaffen?![]()
Dure winkel, zelfs mijn broers PC-zaak gaat er makkelijk onderquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:36 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik zou het iets anders doen. Meneer woont in Groningen, Norrod is dan een goede keuze.
(www.norrod.nl)
AMD Athlon 64 3000+ (S939, 2,0GHz, 512KB, Boxed) ¤165,00
Asus MB A8N-E AMD Athlon64 (socket 939) ¤ 107,50
VGA Nvidia GeForce 6600 512Mb (PCI-Express) ¤ 129,50
(VGA Nvidia GeForce 6600V 256Mb (PCI-Express) ¤ 115,00)
Crucial 512MB DDR PC3200 400Mhz (CT6464Z40B) ¤ 49,00 2 maal
Behuizing NoRRoD Midi ATX (zwart) ¤ 35,00
Voeding 350 Watt ATX ¤ 19,50
HDD 80Gb 7200rpm 8Mb cache ¤ 62,00
(volgens mij was je de hd vergeten meneer drugshond)
is samen 616,50 euro
Je kan wel goedkoper, maar 939 platform blijft nog een tijd en hiermee kan je een tijd vooruit.
Draai het hier ook ongeveer en ik ben er zeer tevreden over.
Besnuffelde je zequote:
Plus het feit dat de drivers over het algemeen geoptimaliseerd zijn voor 256 mb kaarten daar die het meest verkocht worden. 512 mb kaarten hebben vrijwel geen meerwaarde. Pure marketing.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:48 schreef zakjapannertje het volgende:
ik zou de videokaart de 256 mb versie nemen, doorgaans zijn 512 mb versies van minder snelle videokaarten minder hoog geklokt dan de 256 mb-versie, zijn dus minder snel dan een versie met minder mb, 512 moet je alleen nemen als je een 7800 ofzo neemt, dat is echt een kaart voor de toekomstige games, of als je altijd op de hoogste resoluties werkt
Rondom het geval El-Masri ...quote:Op vrijdag 9 december 2005 07:26 schreef Yildiz het volgende:
bij dit artikel
[..]
Ik kan het bijna niet geloven.![]()
Als het op verkeersdeelname aankomt vind ik het toelaatbaar om de gehele vrouwelijke populatie in 1 hokje te plaatsen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Jullie? Ik ben één en ondeelbaar, ik ben geen vrouwen. Dus ik zou het je niet kunnen vertellen. Maar mogelijk ben je een Bitch-Magnet?
[..]
Uh-huh, tot je 's nachts van je bed gelicht wordt.quote:WelneeHet is alleen ongebruikelijk om het zo te *noemen*
Ik gok van nietquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:56 schreef Sickie het volgende:
[..]
[afbeelding]
![]()
Had ik vandaag al een opmerking gemaakt over die wijze neus van je?![]()
Ik ben ook al een poos gelee gestopt met tellen. Was geen beginnen aan.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik gok van niet![]()
Maar je bent een dankbaar slachtoffer van mijn wijsneuzerij![]()
Zou ik ook kiezen hoor, maar dit is ff van 1 site geplukt.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:48 schreef zakjapannertje het volgende:
ik zou de videokaart de 256 mb versie nemen, doorgaans zijn 512 mb versies van minder snelle videokaarten minder hoog geklokt dan de 256 mb-versie, zijn dus minder snel dan een versie met minder mb, 512 moet je alleen nemen als je een 7800 ofzo neemt, dat is echt een kaart voor de toekomstige games, of als je altijd op de hoogste resoluties werkt
Ben benieuwd. Link?quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dure winkel, zelfs mijn broers PC-zaak gaat er makkelijk onder
Ik zit toch echt in m'n uppie achter het stuur, maar ik zal proberen je te raken als ik in je buurt mocht komen, OK?quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:01 schreef Sickie het volgende:
[..]
Als het op verkeersdeelname aankomt vind ik het toelaatbaar om de gehele vrouwelijke populatie in 1 hokje te plaatsen.![]()
Jij traint me volgens mij *iets* te veel in een relevante "sport" om mezelf als oefenmateriaal aan te biedenquote:Als dat tweede waar is moet ik maar eens een cursusje bitchslappen gaan volgen.![]()
Duh, je moet het ook niet in één transactie afrekenen, gewoon elke week aflossen, in natura: kadootjes, zakgeld etc, je neemt het meiske toch ook in natura en niet in de boekhouding?quote:[..]
Uh-huh, tot je 's nachts van je bed gelicht wordt.![]()
Als een vrouw iemand probeert te raken lukt het toch niet. Ik denk dat je meer succes boekt als je me probeert te ontwijken.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zit toch echt in m'n uppie achter het stuur, maar ik zal proberen je te raken als ik in je buurt mocht komen, OK?
* altijd bereid iemand een plezier te doen
[..]
Eigenlijk zijn het er een stuk of 4 als je alle stijlen afzonderlijk bekijkt.quote:Jij traint me volgens mij *iets* te veel in een relevante "sport" om mezelf als oefenmateriaal aan te bieden![]()
[..]
En of ze wordt genomen. Vanuit elke hoek! Kom maar controleren met je geo-driehoek.quote:Duh, je moet het ook niet in één transactie afrekenen, gewoon elke week aflossen, in natura: kadootjes, zakgeld etc, je neemt het meiske toch ook in natura en niet in de boekhouding?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |