abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32862378

Sony's Playstation®3
Zo'n twaalf jaar na de release van Sony's eerste console, de Playstation®, zal alweer de derde generatie zijn intrede doen. Voortbouwend op het gigantische succes van z'n twee voorgangers zal ook deze machine een grote rol gaan spelen in de gamesindustrie. Vanaf voorjaar 2006 moet 'ie verkrijgbaar zijn... althans in Japan.

Specs
Sony heeft met de hulp van onder andere IBM, Toshiba, Nvidia en Rambus het volgende in de PS3 weten te proppen!

  • CPU
    Cell Processor
    PowerPC-base Core @3.2GHz
    1 VMX vector unit per core
    512KB L2 cache
    7 x SPE @3.2GHz (1 of 8 SPEs reserved for redundancy)
    7 x 128b 128 SIMD GPRs
    7 x 256KB SRAM for SPE
    Total floating point performance: 218 GFLOPS
  • GPU
    RSX @550MHz
    1.8 TFLOPS floating point performance
    Full HD (up to 1080p) x 2 channels
    Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines
  • Sound
    Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-base processing)
  • Memory
    256MB XDR Main RAM @3.2GHz
    256MB GDDR3 VRAM @700MHz
  • System Bandwidth
    Main RAM 25.6GB/s
    VRAM 22.4GB/s
    RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
    SB 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)
  • System Floating Point Performance
    2 TFLOPS
  • Storage
    HDD Detachable 2.5" HDD slot x 1
  • I/O
    USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)
    Memory Stick standard/Duo, PRO x 1
    SD standard/mini x 1
    CompactFlash (Type I, II) x 1
  • Communication
    Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
    Wi-Fi IEEE 802.11 b/g
    Bluetooth Bluetooth 2.0 (EDR)
  • Controller
    Bluetooth (up to 7)
    USB2.0 (wired)
    Wi-Fi (PSP®)
    Network (over IP)
  • AV Output
    Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
    HDMI: HDMI OUT x 2
    Analog: AV MULTI OUT x 1
    Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1
  • Disc media
    PlayStation®: CD-ROM
    PlayStation®2: CD-ROM, DVD-ROM
    PLAYSTATION®3: DVD-ROM, BD-ROM
    CD-DA: CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW
    SACD: SACD Hybrid (CD layer), SACD HD
    DualDisc: DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)
    DVD-Video: DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
    BD-Video: BD-ROM, BD-R, BD-RE

    Features
  • Hij wordt backward compatible met PS1 en PS2 games. Dus bij de launch zijn er letterlijk duizenden titels die je al kunt spelen.
  • De PS3 gaat tot de resolutie van 1920x1080p, de PS3 ondersteunt zèlfs twee schermen met deze resolutie! Hier heb je echter wel een HDTV voor nodig (of twee), maar de PS3 heeft nog steeds de analoge uitgang die de PS1 en PS2 ook hadden, zodat je je huidige tv (èn scartkabel) nog gewoon kunt blijven gebruiken.
  • De controllers zijn draadloos en de PS3 kan er maximaal 7 aansturen.
  • Er worden meerdere opslagmedia ondersteund, zoals een harde schijf en drie grote flash memory standaards.
  • Naast een dvd-video speler, wordt het ook een Blu-Ray-video speler. Hiernaast krijgt 'ie nog vele andere multimedia toepassingen.
  • De PS3 ondersteunt WiFi, dus dat betekent draadloos internetten, maar ook draadloze communicatie met de PSP.

    Games
    Er zijn inmiddels al vele games in ontwikkeling en je kunt gerust verwachten dat alle grote franchises van de Playstation 1 en Playstation 2 zullen terugkeren naar de Playstation3! Devil May Cry 4, Gran Turismo 5, een nieuwe Killzone, Metal Gear Solid 4, een nieuwe Final Fantasy en Tekken 6 zijn al aangekondigd, om maar wat namen te noemen.

    Links
  • Sony Computer Entertainment Inc.
  • Officiëel persbericht over de PS3 van SCEI
  • Officiële plaatjes van de PS3
  • Fok!games
  • IGN
  • Gamespot
  • Eurogamer

    Voorgaande Topics
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11

    High Definition Console Gaming Topics
    01 | 02

    (OP)


    [ Bericht 35% gewijzigd door peristilius op 13-12-2005 00:05:11 ]
  • Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
      dinsdag 6 december 2005 @ 14:38:14 #2
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_32862608
    Sony mag, net als Nintendo, wel eens met wat meer info komen
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_32863271
    Sony en Nintendo zijn met smerige plannen bezig.

    Ik denk niet dat MS er goed vanaf komt.
    ...and you shall see.
    pi_32863336
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 11:55 schreef Retuobak het volgende:

    [..]

    Hoop doet leven zullen we maar zeggen
    Ik probeer toch over het algemeen realistischer te blijven
    Sorry hoor, maar alleen omdat MS de lat laag heeft gelegd voor next-gen, betekent het niet dat Sony en Nintendo dat ook zullen doen...
    ...and you shall see.
    pi_32863518
    Sony heeft 2x zoveel pure rekenkracht aan boord. Dat alleen al doet mij vermoeden dat MotorStorm zoals hierboven getond best wel eens mogelijk zou kunnen zijn, gelet op de grafische prestaties van GoW op de Xbox360.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_32864090
    zo! mooi gifje

    is dat een soort nieuwe smuggler's run?
    pi_32864627
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 15:35 schreef jimjim1983 het volgende:
    zo! mooi gifje

    is dat een soort nieuwe smuggler's run?
    Jos Verstappen's Race-Simulator
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_32865289
    Nog meer requests?
    pi_32865823


    Jammer dat er alleen een hd trailer van MGS voorhanden is
    pi_32865891


    hopelijk is dit niet representatief voor de framerate op de PS3
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_32866081
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 16:50 schreef SocialDisorder het volgende:


    hopelijk is dit niet representatief voor de framerate op de PS3
    Hehehe,

    Tja .gif zuigt

    Heb vandaag wat tijd over dus kzal eens aan de OP gaan werken
    pi_32867085
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 15:04 schreef PandorasBox het volgende:
    Sony en Nintendo zijn met smerige plannen bezig.

    Ik denk niet dat MS er goed vanaf komt.
    Bill Gates en J Allard gaan mee in de zak naar SpanjeJapan en krijgen daar slagen met de roeRevo controller van zwarte pietKen Kutaragi?

    En doe ook eens die F1 game, die leek me ook wel grappig vanuit de CGI trailer. Moet toch zeggen, als ik die filmpjes bekijk is er toch meer dat me interesseert dan 2 dingen . Toch wel een stuk of 5 titels, niet genoeg om de console bij launch te kopen, maar een goed begin.
    pi_32867364
    edit:
    Laat maar

    [ Bericht 43% gewijzigd door Even op 06-12-2005 17:53:55 ]
    ......Signature-loos......
      dinsdag 6 december 2005 @ 17:51:37 #16
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_32867589
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 14:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Sony mag, net als Nintendo, wel eens met wat meer info komen
    The line is a dot to you!
    pi_32868218
    Ik begin ook wel weer behoorlijk PS3-nieuwsgierig te raken. Maar het is inderdaar erg begrijpelijk dat Sony hier nog even mee wacht. De PS2 doet het nog verschrikkelijk goed en is nog altijd erg winstgevend voor Sony Computer Entertainment. Daar moeten ze van profiteren en dus richten ze daar alle aandacht nog op. PS3-nieuws komt vanzelf wel weer als de tijd rijp is!
    pi_32868258
    En nog 2.
    Waarom ondersteund dit baggerforum enkel .gif





    pi_32868293
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 18:19 schreef InsertCredit het volgende:
    Waarom ondersteund dit baggerforum enkel .gif
    Waarom wordt deze topic vervuild met die walgelijk grote .gif bestandjes?
    pi_32868359
    En een avatar voor Even:



    knothnx.
    pi_32868378
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 18:20 schreef P-Style het volgende:

    [..]

    Waarom wordt deze topic vervuild met die walgelijk grote .gif bestandjes?
    Ps3 he. enkel voor de grote jongens.

    pi_32868388
    Het is niet erg modem vriendelijk.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    pi_32868397
    als die spellen er echt zo uit komen te zien dan haal ik er meteen een
    pi_32868428
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 18:24 schreef peristilius het volgende:
    Het is niet erg modem vriendelijk.
    Doe er wat aan!
    pi_32868454
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 18:25 schreef P-Style het volgende:

    [..]

    Doe er wat aan!


    Beetje m'n werk verkloten he
    pi_32868534
    Ik laat deze wel staan, maar graag niet meer neerzetten.
    En niet te veel in de OP zetten.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    pi_32868548
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 18:26 schreef InsertCredit het volgende:


    Beetje m'n werk verkloten he
    Ach... zijn wel leuke plaatjes hoor en opzich is m'n verbinding ook wel snel genoeg, maar ik vind het niet echt normaal dat er bij het bekijken van deze topic ruim 10MB aan plaatjes wordt geladen.
    pi_32868600
    keke,

    Ik fix wel een OP, waarin naar een grote trailer gelinkt wordt.

    Dan knal ik deze pleurisgifjes er uit.

    Geef me effe een paar uur, komt goed.
    pi_32869701
    EDIT:

    Dit kan wel in het SC-topic

    [ Bericht 49% gewijzigd door InsertCredit op 06-12-2005 19:29:04 ]
    pi_32871152
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 18:23 schreef InsertCredit het volgende:
    En een avatar voor Even:

    [afbeelding]

    knothnx.
    Thnx

    Mag ik em van jou site gebruiken als icon?
    ......Signature-loos......
    pi_32871278
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 20:08 schreef Even het volgende:

    [..]

    Thnx

    Mag ik em van jou site gebruiken als icon?
    Sure, kan alleen niet garanderen dat ie tot het einden der tijden erop staat.
    Bavkup em dus maar vast
    pi_32871665
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 20:12 schreef InsertCredit het volgende:

    [..]

    Sure, kan alleen niet garanderen dat ie tot het einden der tijden erop staat.
    Bavkup em dus maar vast
    Thnx

    OT: Wat is/zijn de game(s) die nu al op je verlanglijstje staan?

    Bij mij:
    MGS4
    Resident Evil 5
    Devil May Cry 4
    Splinter Cell 4

    Tot nu toe...
    Vrij mainstream
    ......Signature-loos......
    pi_32872085
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 18:24 schreef peristilius het volgende:
    Het is niet erg modem vriendelijk.
    We houden toch ook geen rekening meer met mensen die Windows 3.1 draaien?
    pi_32872399
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 20:42 schreef H.Flick het volgende:

    [..]

    We houden toch ook geen rekening meer met mensen die Windows 3.1 draaien?
    Mja, een beetje gelijk hadden ze wel; 't wa meer dan 10mb.

    Heb ze er maar afgepleurd.
    pi_32881012
    Hebben jullie de ps3 techdemo al gezien.
    :shock:

    http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3140617

    heb het idee dat die cell cpu's wel tot iets bijzonders in staat zijn
    pi_32881160
    Wat is daar shock aan? Dat is prima mogelijk met current-gen hardware hoor .
    pi_32881212
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 01:46 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
    Hebben jullie de ps3 techdemo al gezien.
    Ja, 7 maanden geleden al...
    pi_32881227
    nee echt niet.. volgens mij besef je niet wet er gebeurt op die videos

    vooral op die ene waar je ziet dat hij die bekers in het water doet en het water er instroom en er weer uit stroomt.. realtime...

    realtime collision en alles wat er bij hoort... nee hoor dat trekt geen enkele andere cpu /gpu op dit moment...

    als jij denkt van wel.. bewijs het maar zou ik zegge
    pi_32881421
    Tja, kijk de PS2 demo's maar eens terug, of de N64 demo's en zeg me dan of je dat ooit teruggezien hebt in een game . Nee hoor, dit wil prima met huidige technologie. En al helemaal met gemak met een PPU (wat ik zie als huidige technologie omdat de enige reden dat ze nog niet te koop zijn een gebrek aan ondersteunende games is)

    En hoe zou ik het moeten bewijzen? Moet ik zelf een dergelijke demo ff bakken voor m'n PC?
    pi_32881575
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 02:08 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
    nee echt niet.. volgens mij besef je niet wet er gebeurt op die videos

    vooral op die ene waar je ziet dat hij die bekers in het water doet en het water er instroom en er weer uit stroomt.. realtime...

    realtime collision en alles wat er bij hoort... nee hoor dat trekt geen enkele andere cpu /gpu op dit moment...

    als jij denkt van wel.. bewijs het maar zou ik zegge
    Ik hoop voor je dat je een dikke bak hebt staan;
    rechts-klikken-save-target-as

    Niet zo snel oordelen over wat er al niet kan tegenwoordig

    EDIT: ow wacht, je hebt een mac
    pi_32881800
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 02:54 schreef InsertCredit het volgende:

    [..]

    Ik hoop voor je dat je een dikke bak hebt staan;
    rechts-klikken-save-target-as

    Niet zo snel oordelen over wat er al niet kan tegenwoordig

    EDIT: ow wacht, je hebt een mac
    hele mooie demo thx

    hij draait redelijk om mijn 7800 gt

    maar hoe indrukwekkend zo'n hdr demo ook mag zijn

    qua complexiteit haalt hij het niet bij de ps3 demo

    om water realtime te renderen ( en dan bedoel ik echt renderen en niet van de shader effecten)

    heb je heel wat meer power nodig

    ik heb zelf een top systeem en die demo van jou (die qua complexiteit minder is dan die ps3 demo) draait matig soepel

    kun je nagaan als je een vergelijkebare ps3 demo op een pc zou willen draaien
    pi_32881974
    Sony
      woensdag 7 december 2005 @ 03:55:12 #43
    65837 cerror
    ik kom af en toe
    pi_32881986
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 02:54 schreef InsertCredit het volgende:

    [..]

    Ik hoop voor je dat je een dikke bak hebt staan;
    rechts-klikken-save-target-as

    Niet zo snel oordelen over wat er al niet kan tegenwoordig

    EDIT: ow wacht, je hebt een mac
    Ah, een demo uit de demoscene die geen fuck met de ps3 te maken heeft.
    Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
    Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
    pi_32882983
    De PS3 demo is gemaakt om te draaien op 1 exact systeem en dus ook geoptimaliseerd als zodanig, en de demo die gelinkt wordt zal ook niet multi-threaded zijn.
      woensdag 7 december 2005 @ 10:17:12 #45
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_32884654
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 03:24 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

    [..]

    hele mooie demo thx

    hij draait redelijk om mijn 7800 gt

    maar hoe indrukwekkend zo'n hdr demo ook mag zijn

    qua complexiteit haalt hij het niet bij de ps3 demo

    om water realtime te renderen ( en dan bedoel ik echt renderen en niet van de shader effecten)

    heb je heel wat meer power nodig

    ik heb zelf een top systeem en die demo van jou (die qua complexiteit minder is dan die ps3 demo) draait matig soepel

    kun je nagaan als je een vergelijkebare ps3 demo op een pc zou willen draaien
    dit water met die eendjes wordt niet realtime gerenderd als echt water zo te zien. Je ziet namelijk nergens het water echt opspatten, ook niet als die boten/eendjes erin vallen. Begrijp me niet verkeerd, de PS3 zal een hele mooie machine worden. Maar deze demo stelt niet heel erg veel voor, het zijn gewoon de golven op het water die gerenderd worden. (wel een coole demo )

    Welke demo met die bekers bedoel je dan? Die heb ik nog niet gezien, misschien dat dat er wel beter uitziet
    The line is a dot to you!
    pi_32885162
    de beker-demo kwam direct na de eendjes. Hierbij hield iemand twee bekers omhoog voor een Eye-Toy 2, en schiep water uit het virtuele bad, met de bekers die hij in z'n handen vast hield. Ook liet hij water uit de ene in de andere beker lopen.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_32885937
    Hebben jullie die demo al gechecked van Kill Zone 2 op de PS3? dat ziet er wel dope uit! wie van jullie is overigens van plan om een PS3 te kopen?
    pi_32886329
    Dat van Killzone was net zo echt als de CoD2 reclame die nu altijd op TV is
    pi_32886420
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 11:30 schreef Retuobak het volgende:
    Dat van Killzone was net zo echt als de CoD2 reclame die nu altijd op TV is
    ach toe, laat hem nog even in de waan
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_32886500
    Dus je wilt beweren dat die demo compleet fake is?
      woensdag 7 december 2005 @ 11:40:06 #51
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_32886561
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 10:41 schreef SocialDisorder het volgende:
    de beker-demo kwam direct na de eendjes. Hierbij hield iemand twee bekers omhoog voor een Eye-Toy 2, en schiep water uit het virtuele bad, met de bekers die hij in z'n handen vast hield. Ook liet hij water uit de ene in de andere beker lopen.
    heb je een linkje naar dat filmpje?
    The line is a dot to you!
    pi_32886587
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 11:37 schreef Phunikz het volgende:
    Dus je wilt beweren dat die demo compleet fake is?
    niet compleet, het is wel de game-engine zoals die op dit moment ervoor ligt. Of de PS3 het gaat trekken is nog maar de vraag. Guerilla heeft toegegeven dat ze frames achter elkaar geplakt hebben en er zelf een filmpje van hebben gemaakt.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_32886644
    [quote]Op woensdag 7 december 2005 11:41 schreef SocialDisorder het volgende:

    [..]

    niet compleet, het is wel de game-engine zoals die op dit moment ervoor ligt. Of de PS3 het gaat trekken is nog maar de vraag. Guerilla heeft toegegeven dat ze frames achter elkaar geplakt hebben en er zelf een filmpje van hebben gemaakt.
    [/quote

    Hmm oke... ben beniewd dan hoe ie er in de gameplay er uit komt te zien.]
    pi_32886782
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 11:40 schreef kepler het volgende:

    [..]

    heb je een linkje naar dat filmpje?
    hier zou hij in moeten zitten:
    http://media.ps3.ign.com/articles/615/615091/vids_1.html
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_32889305
    Lees net een interview met Hideo Kojima in de Edge;
    Zoals verwacht gebruiken ze met mgs4 nog niet het volledige potentieel van de ps3.

    Maar alle beelden zijn daadwerkelijk ingame en realtime.
    pi_32889350
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 13:29 schreef InsertCredit het volgende:
    Zoals verwacht gebruiken ze met mgs4 nog niet het volledige potentieel van de ps3.
    Dat had ik je ook wel kunnen vertellen, tis nogal behoorlijk moeilijk om het volledige potentieel te gebruiken van een console
    pi_32889710
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 13:30 schreef Retuobak het volgende:

    [..]

    Dat had ik je ook wel kunnen vertellen, tis nogal behoorlijk moeilijk om het volledige potentieel te gebruiken van een console
    Idd. Maar blijft lekker om te horen dat het allemaal nog beter wordt .

    Als de stap grafisch net zo wordt ala FF-X -> God of War.
    pi_32889877
    Tussen FFX en GoW zit toch niet zoveel verschil? Ik vond FFX er ook prachtig uit zien.
    pi_32890227
    GoW had meer ronde oppervlakken, althans dat leek zo. FFX was prachtig, maar je ziet dat hij gedateerd is.
    Vergelijk Tekken Tag maar eens met Tekken 5.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_32891891
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 13:29 schreef InsertCredit het volgende:
    Lees net een interview met Hideo Kojima in de Edge;
    Zoals verwacht gebruiken ze met mgs4 nog niet het volledige potentieel van de ps3.

    Maar alle beelden zijn daadwerkelijk ingame en realtime.
    Kojima kennende zal het uiteindelijke spel er nog een stuk béter uitzien dan de vroege trailers.
    pi_32894150
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 11:40 schreef kepler het volgende:

    [..]

    heb je een linkje naar dat filmpje?
    nog een betere link

    mms://zdmedia.wmod.llnwd.net/a111/o1/1UP/eyetoyduckdemo_112k.wmv
      donderdag 8 december 2005 @ 12:13:57 #62
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_32915034
    nu gaan jullie helemaal gillen

    http://games.fok.nl/news.php?newsid=8067
    The line is a dot to you!
    pi_32915103
    quote:
    Op donderdag 8 december 2005 12:13 schreef kepler het volgende:
    nu gaan jullie helemaal gillen

    http://games.fok.nl/news.php?newsid=8067
    Leuk dat er nu een filmpje van is... maar dit nieuws is al net zo oud als die trailer zelf.
    pi_32915224
    vind het ook niet zo'n heel schokkend filmpje eigenlijk.
    pi_32915336
    Best een leuk filmpje trouwens...
    quote:
    "The polygon amount for Snake's mustache is same as one enemy soldier in MGS3.... only the mustache!"
    pi_32918599
    quote:
    Op donderdag 8 december 2005 12:13 schreef kepler het volgende:
    nu gaan jullie helemaal gillen

    http://games.fok.nl/news.php?newsid=8067
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA




    Ik kende hem nog niet, maar wel vet om te zien hoeveel details dat devkitje weer kan geven.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_32919815
    Ik heb het filmpje en de trailer van MGS4 net op m'n TV gekeken (via mijn Xbox360 als Media Center Extender ) en op m'n 'normale' TV ziet het er al zo prachtig uit! Niet normaal gewoon .
    pi_32920221
    -edit- dubbel
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_32920227
    en? Je Xbox nu jaloers dat hij nooit Snake in realtime mag renderen?
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_32920282
    Snak?
    pi_32920283
    quote:
    Op donderdag 8 december 2005 15:48 schreef SocialDisorder het volgende:
    en? Je Xbox nu jaloers dat hij nooit Snake in realtime mag renderen?
    Ik denk het. Maar het liet me wel zien hoe het er op mijn TV uit gaat zien.
      donderdag 8 december 2005 @ 15:59:39 #72
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_32920495
    jammer dat ik de MGS reeks nooit leuk heb gevonden, dit ziet er namelijk wel mooi uit
    The line is a dot to you!
    pi_32920576
    quote:
    Op donderdag 8 december 2005 15:50 schreef Retuobak het volgende:
    Snak?
    Jeuzus, je F5 uitgesleten?
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_32920613
    quote:
    Op donderdag 8 december 2005 15:59 schreef kepler het volgende:


    jammer dat ik de MGS reeks nooit leuk heb gevonden, dit ziet er namelijk wel mooi uit
    Zoek maar een spel uit, bedenk hoe mooi het eruit zal zien aan de hand van de MGS4 beelden, en zorg voor voldoende tissues om het kwijl op te ruimen
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
      donderdag 8 december 2005 @ 16:10:46 #75
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_32920797
    quote:
    Op donderdag 8 december 2005 16:03 schreef SocialDisorder het volgende:

    [..]

    Zoek maar een spel uit, bedenk hoe mooi het eruit zal zien aan de hand van de MGS4 beelden, en zorg voor voldoende tissues om het kwijl op te ruimen
    voorlopig duurt het nog een jaar
    The line is a dot to you!
    pi_32921268
    quote:
    Op donderdag 8 december 2005 16:10 schreef kepler het volgende:

    [..]

    voorlopig duurt het nog een jaar
    het kwijlen? Krijg je dan geen droge bek?
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
      donderdag 8 december 2005 @ 16:48:16 #77
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_32921689
    quote:
    Op donderdag 8 december 2005 16:29 schreef SocialDisorder het volgende:

    [..]

    het kwijlen? Krijg je dan geen droge bek?
    veel bier drinken
    The line is a dot to you!
    pi_32921799
    quote:
    Op donderdag 8 december 2005 16:48 schreef kepler het volgende:

    [..]

    veel bier drinken
    Check! Stond sowieso in m'n home-entertainment centre opgenomen;
    -1080p plasma
    -7.1 surround sound
    -PS3
    -recliner seats
    -coolbox

    probleem is alleen bier van coolbox naar mond brengen, en de coolbox aanvullen. Daar zou een vriendin best uitkomst kunnen bieden
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
      donderdag 8 december 2005 @ 16:54:33 #79
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_32921838
    quote:
    Op donderdag 8 december 2005 16:52 schreef SocialDisorder het volgende:

    [..]

    Check! Stond sowieso in m'n home-entertainment centre opgenomen;
    -1080p plasma
    -7.1 surround sound
    -PS3
    -recliner seats
    -coolbox

    probleem is alleen bier van coolbox naar mond brengen, en de coolbox aanvullen. Daar zou een vriendin best uitkomst kunnen bieden


    serieus, als ik dat moet kopen kan ik de rest van mijn studententijd geen bier meer drinken (of zelfs maar eten)
    The line is a dot to you!
    pi_32921983
    hehe, gelukkig ligt die tijd achter me (hoewel ik soms weemoedig terug denk aan het "om 13.00 uur college, om 13.45 vrij, om 14.00 in de kroeg"-ritme).
    Ach, en eten wordt zwaar overschat hoor. Als je lang genoeg niet eet, kan je een koppie soep bij het leger des heils krijgen
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_32922204
    Ja, leuke trailer dus.

    verkapte on-topic post
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    pi_32945329
    ben nu wel benieuwd naar Final Fantasy op de PS3 eigenlijk. ALs ze die net zo mooi krijgen als MGS4, wordt het een grafisch feest.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_32945480
    Ja, dan krijgen een hoop FF fans ineens een hele droge mond van al het kwijlen .
    pi_32945850
    quote:
    Op vrijdag 9 december 2005 14:55 schreef Retuobak het volgende:
    Ja, dan krijgen een hoop FF fans ineens een hele droge mond van al het kwijlen .
    Ik weet nog dat ik bij een vriend van me thuiskwam, en hij liet me Knights of The Round zien. Dat was gewoon spektakel. Als ze zoiets weer erin kunnen bouwen, zou ik die bak alleen al om FF kopen.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_32946031
    Ik hoop gewoon op een vette Gundam game met aparte controller . Zo'n eentje als bij die ene Xbox game. Met pedalen voor de jetpack en 2 knuppels voor de armen enzo
    pi_32946123
    Capcom heeft van dat spel Steel Batallion bijna niets verkocht. Dus ik zou er niet té hard op hopen
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_32946273
    Dude, het is Gundam, dat is sowieso een half miljoen sales gegarandeerd in Japan .
    pi_32946580
    Dude, het is Japan, de meeste huiskamers zijn amper 1,5 bij 4 meter.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_32946604
    Das ook weer waar
    En toch wil ik het
    pi_32960283
    quote:
    Op vrijdag 9 december 2005 14:51 schreef SocialDisorder het volgende:
    ben nu wel benieuwd naar Final Fantasy op de PS3 eigenlijk. ALs ze die net zo mooi krijgen als MGS4, wordt het een grafisch feest.
    Daar twijfel ik niet aan! Ik heb het volste vertrouwen in Square Enix! Ik vrees alleen voor een extreem late launchdate!
    pi_32961280
    quote:
    Sony still primed for Spring 2006 PS3 debut
    Launch to co-incide with Blu-ray roll-out?

    Sony has re-iterated its plan to ship the PlayStation 3 by Spring 2006. The announcement follows Electronic Arts CEO Larry Probst's prediction that the console won't debut until next Autumn.

    Sony yesterday told the Reuters news agency that the company is gearing up for a Spring launch, but that doesn't necessarily refute Probst's belief. All previous PlayStation launches have kicked off in Japan, with US and European roll-outs not taking place until many months later.
    Click Here

    Sony may well be planning to offer PS3 in Japan in Q1/Q2 2006, with the US roll-out - which is what Probst may have in mind - not taking place until Q3 2006, just ahead of the Holiday spending spree.

    The Sony-backed Blu-ray Disc next-generation optical format is also due to be formally launched next Spring, and the PS3 is widely seen as the system that will drive the adoption of Blu-ray. With so much riding on Blu-ray's success - all the supporting companies' reputations, not the least of it - the format's backers will be urging Sony to get PS3 into consumers' hands as quickly as possible.

    Equally, an Autumn 2006 launch will leave the PS3 an entire year behind Microsoft's Xbox 360, a situation Sony's Computer Entertainment division may not be keen on either.
    Dit zal ongetwijfeld enkel voor de Japanse launch gelden en nu loopt de lente technisch gesproken tot 21 juni, maar toch mooi dat ze nog op schema zitten! Ben alleen erg benieuwd hoe het zit met de launchgames...
      zaterdag 10 december 2005 @ 18:21:04 #92
    12888 Skull-splitter
    your selection of the finest
    pi_32974699
    Ik ben dus de enige die zo'n beetje NIET onder de indruk is van de rendering van het water (maar daarentegen WEL onder de indruk van de eyetoy)?

    Tuurlijk, geen shaders, maar een voorloper hiervan zat al in 1999 in Aliens Versus Predator op de PC: real time water-effecten door deformation. Tegenwoordig oogt het alleen een stuk beter, en opspattend water zijn gewoon geanimeerde textures zo te zien...
    I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
    Steam: Skullsplitter
    Origin-naam:013skullsplitter
    pi_32974996
    zolang het er goed uitziet maakt het mij geen zak uit of het realtime is of wat dan ook.
    pi_32975055
    quote:
    Op zaterdag 10 december 2005 18:36 schreef jimjim1983 het volgende:
    zolang het er goed uitziet maakt het mij geen zak uit of het realtime is of wat dan ook.
    Inderdaad! Je hebt ook altijd van die mensen die gaan zeuren omdat iets scripted is... als het mooi is is het voor mij goed.
      zaterdag 10 december 2005 @ 18:45:17 #95
    117989 Der_Butler
    Hoera! Een slaaf!
    pi_32975193
    Ik heb echt zin in de PS3!

    SONY
    De bulter is een noodzakelijk luxe, wat het leven aangenamer maakt. En dan nog wat: Je IP-adres is bekend. In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
      zaterdag 10 december 2005 @ 19:03:58 #96
    12888 Skull-splitter
    your selection of the finest
    pi_32975571
    quote:
    Op zaterdag 10 december 2005 18:38 schreef H.Flick het volgende:

    [..]

    Inderdaad! Je hebt ook altijd van die mensen die gaan zeuren omdat iets scripted is... als het mooi is is het voor mij goed.
    Veel plezier met je non-real time spel... (Even voor de goede orde: scripted is iets anders dan real-time...) en dus prerendered achtergronden en real time characters: veel plezier met je adventure. Ook niet mis, maar er zijn gewoon grenzen aan techniek.
    I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
    Steam: Skullsplitter
    Origin-naam:013skullsplitter
    pi_32975637
    quote:
    Op zaterdag 10 december 2005 19:03 schreef Skull-splitter het volgende:

    [..]

    Veel plezier met je non-real time spel... (Even voor de goede orde: scripted is iets anders dan real-time...) en dus prerendered achtergronden en real time characters: veel plezier met je adventure. Ook niet mis, maar er zijn gewoon grenzen aan techniek.
    wat maakt het uit of het water wel bij iedereen anders op spat als je met 10 man door een de zee rent? daar ga ikzelf het in ieder geval niet leuker van vinden.
    pi_32975824
    quote:
    Op zaterdag 10 december 2005 19:07 schreef jimjim1983 het volgende:

    [..]

    wat maakt het uit of het water wel bij iedereen anders op spat als je met 10 man door een de zee rent? daar ga ikzelf het in ieder geval niet leuker van vinden.
    Daar ben ik het niet mee eens.. hoe realistischer een spel is.. hoe meer je er door bewogen wordt

    Anders zouden we nog allemaal 8 bit spelletjes spelen zoals pac man

    De cellprocessor maakt hele realistische effecten mogelijk, collision enz berekeningen die het mogelijk moet maken bijna filmrealistisch realitime te renderen

      zaterdag 10 december 2005 @ 19:20:04 #99
    12888 Skull-splitter
    your selection of the finest
    pi_32975933
    Dat zeg ik: het is een techdemo, oogt aardig, maar heeft geen FUCK met processing power te maken heeft mbt graphics. Physics zijn ook redelijk standaard, zou je ook in HL2 voor elkaar kunnen krijgen...
    I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
    Steam: Skullsplitter
    Origin-naam:013skullsplitter
    pi_32975983
    quote:
    Op zaterdag 10 december 2005 19:15 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

    [..]

    Daar ben ik het niet mee eens.. hoe realistischer een spel is.. hoe meer je er door bewogen wordt

    Anders zouden we nog allemaal 8 bit spelletjes spelen zoals pac man

    De cellprocessor maakt hele realistische effecten mogelijk, collision enz berekeningen die het mogelijk moet maken bijna filmrealistisch realitime te renderen

    ben ik met je eens maar er is een verschil tussen iemand 100 verschillende haren te geven en iemand 10.000 verschillende haren te geven. tegenwoordig lijkt het er alleen maar om te gaan wie het meest haar op iemands hoofd kan toveren
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')