abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33148659
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:12 schreef pberends het volgende:

[..]

Overzichtje:

http://www.politiekebarometer.nl/
Ik weet het. Maar de meeste zullen naar Nova kijken. Dat ze dan niet de vergelijking met de week ervoor trekken.

topicje:
http://forum.fok.nl/topic/773940
  vrijdag 16 december 2005 @ 23:16:17 #152
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33148674
Een samenvatting: Bos - Hoogervorst: 0 - 4, ja, het was inderdaad weer een heerlijk nova-avondje.
pi_33148684
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:06 schreef IntroV het volgende:
Raar dat Wouter Bos niet werd afgerekend op zijn totale foute voorstelling van zaken.

Regelmatig geeft hij aan dat het kabinet zaken op een bepaalde manier doet, terwijl dit in werkelijkheid helemaal niet zo is.

En helemaal opmerkelijk is dat hij zeker wel een aantal goede ideeën heeft, zoals het minder makkelijk uitdelen van bijstand, maar tegelijkertijd fel ertegen is als het kabinet dit beleid daadwerkelijk uitvoert. Opnieuw werd duidelijk dat Bos alles zegt zolang het in zijn voordeel is.
Hij noemt het verschil tussen streng en eerlijk streng.
pi_33148701
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Een samenvatting: Bos - Hoogervorst: 0 - 4, ja, het was inderdaad weer een heerlijk nova-avondje.

Dat zien alleen rechtse nerdjes die zich aftrekken op het begrip marktwerking zo en gelukkig wordt die groep met de dag kleiner.
  vrijdag 16 december 2005 @ 23:17:52 #155
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33148729
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zien alleen rechtse nerdjes die zich aftrekken op het begrip marktwerking zo en gelukkig wordt die groep met de dag kleiner.
Een dag geleden was je nog fan van me.
pi_33148744
quote:

[..]

Ja tuurlijk is de overheid oppermachtig! De samenleving kan inderdaad niks goed...
pi_33148749
quote:

[..]

ik kan me niet aftrekken
  vrijdag 16 december 2005 @ 23:20:55 #158
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33148828
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:15 schreef thettes het volgende:

Bos noemt het streng, maar als puntje bij paaltje komt doet 'ie eigenlijk niks.
pi_33148874
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Een dag geleden was je nog fan van me.
Ben ik nog steeds hoor, rechts rukkertje van me
pi_33148889
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:17 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ja tuurlijk is de overheid oppermachtig! De samenleving kan inderdaad niks goed...
Vind je???
pi_33149266
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Vind je???
Jij niet
pi_33149315
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:34 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Jij niet
Ik vind de overheid niet oppermachtig nee
pi_33149376
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik dacht zo te lezen dat je tegen marktwerking bent. Maar gelukkig vergis ik me blijkbaar?
  vrijdag 16 december 2005 @ 23:38:39 #164
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33149382
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:36 schreef SCH het volgende:

Hoezo niet?!

De overheid kan bijvoorbeeld toch veel beter de zorgverzekeringen regelen dan de verzekeraars?

En de overheid kan toch veel beter de energie verdelen dan de energiebedrijven zelf?

En de overheid kan toch veel beter zorgen dat het telefoonverkeer gewaarborgd blijft dan commerciële bedrijven?
pi_33149428
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:38 schreef IntroV het volgende:

[..]
En de overheid kan toch veel beter zorgen dat het telefoonverkeer gewaarborgd blijft dan commerciële bedrijven?
Ja, inderdaad. Het mobiele netwerk ik een ramp...
pi_33149436
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:38 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ik dacht zo te lezen dat je tegen marktwerking bent. Maar gelukkig vergis ik me blijkbaar?
Tegen de heiligverklaring van de marktwerking. Tegen de gedachte dat alles via het marktmechanisme zou moeten. Daartegen.
pi_33149452
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:38 schreef IntroV het volgende:

[..]

Hoezo niet?!

De overheid kan bijvoorbeeld toch veel beter de zorgverzekeringen regelen dan de verzekeraars?

En de overheid kan toch veel beter de energie verdelen dan de energiebedrijven zelf?

In de meeste van deze gevallen blijkt inderdaad dat het marktprincipe grote lacunes kent.
pi_33149507
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:41 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Het mobiele netwerk ik een ramp...
Maar dat is dan natuurlijk ook wel het enige echt geslaagde privatisatieproject. En mobiel bellen is wezenlijk anders dan je gezondheid of je stroomvoorziening.

De NS investeerde na privatiseren vooral in vastgoed/stations. Daar was het geld, maar de treinstellen werden slecht onderhouden. Pas toen de overheid ingreep werd in treinstellen geinvesteerd. Maar wat is privatiseren als je je handen er als overheid niet vanaf kan houden?
  vrijdag 16 december 2005 @ 23:46:17 #169
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33149550
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:42 schreef SCH het volgende:
In de meeste van deze gevallen blijkt inderdaad dat het marktprincipe grote lacunes kent.
Ik denk dat er nog geen goed oordeel mogelijk is over marktwerking in de zorg. Sterker nog, er is nog amper sprake van marktwerking in de zorg omdat de markt pas open is sinds een paar weken (eigenlijk pas vanaf 1 januari).

De energiesector is al iets langer vrij, maar nog niet lang genoeg om te kunnen bepalen of, nadat alle kinderziektes eruit zijn, het een succes is.

Ik verwacht overigens wel dat ook in de energiesector de marktwerking een succes zal worden, zeker als we zien hoe het is verlopen bij de liberalisering van de mobiele telefoonmarkt. Het aanbod is nog nooit zo groot geweest en de kwaliteit nog nooit zo hoog terwijl tegelijkertijd de prijzen al jarenlang erg laag zijn. Sterker nog, door de concurrentie dalen de prijzen zelfs als we een periode van de laatste vijf jaar bekijken.
pi_33149583
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:44 schreef thettes het volgende:

[..]

Maar dat is dan natuurlijk ook wel het enige echt geslaagde privatisatieproject. En mobiel bellen is wezenlijk anders dan je gezondheid of je stroomvoorziening.

De NS investeerde na privatiseren vooral in vastgoed/stations. Daar was het geld, maar de treinstellen werden slecht onderhouden. Pas toen de overheid ingreep werd in treinstellen geinvesteerd. Maar wat is privatiseren als je je handen er als overheid niet vanaf kan houden?
NS heeft helemaal niets met de stations te maken.

Probleem was niet de privatisering van de NOS, maar de verhouding tussen de private NS en het infrastructuur wat nog in overheidshanden is (via Prorail).
  vrijdag 16 december 2005 @ 23:47:02 #171
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33149585
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:44 schreef thettes het volgende:

De markt vrijgeven terwijl er geen sprake kan zijn van meerdere aanbieders is totale onzin. Daarom kan liberalisering van het spoor niet werken.

Gelukkig is dat wel anders in de zorg, de energie en de telefonie etc.
pi_33149654
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:47 schreef IntroV het volgende:

[..]

De markt vrijgeven terwijl er geen sprake kan zijn van meerdere aanbieders is totale onzin. Daarom kan liberalisering van het spoor niet werken.

Gelukkig is dat wel anders in de zorg, de energie en de telefonie etc.
Het kan wel helpen. Een privaat bedrijf kan efficienter werken dan de overheid. Dat is ook geheel niet het probleem, NS is goed bezig.

Alleen de verhouding tussen NS en de overheid is een probleem...
pi_33149704
Die zorgverzekeraars zijn allang privaat, daar zit het hem niet in. Het zit hem in die zogenaamde gedachte dat alles aan keuzevrijheid gekoppeld moet zijn en aan concurrentie en lagere prijzen.
  vrijdag 16 december 2005 @ 23:52:23 #174
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33149708
Sorry, ik heb 't over concurrentie op het spoor, dat gaat niet werken volgens mij.

Het liberaliseren van de NS is een prima beslissing geweest. De busmaatschappijen zijn toch ook zelfstandige bedrijven?
  vrijdag 16 december 2005 @ 23:56:07 #175
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33149803
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:51 schreef SCH het volgende:
lagere prijzen
Liefst wel, en dan natuurlijk wel voor de gewenste kwaliteit. Maar als je wil mag je wat mij betreft zelfs E10.000 per jaar aan je zorgverzekering betalen, maakt 't weer wat goedkoper voor anderen.
pi_33150976
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dit soort peilingen zijn helemaal niet interessant, omdat we net uit een recessie komen. Als het straks wat aantrekt en het met ons allemaal beter gaat en uitpakt , zal het me niets verbazen als dit kabinet gewoon wordt herkozen. Dit kabinet heeft ons vaardig door moeilijke tijden heengeloodst, de geschiedenis zal ons leren dat juist dit kabinet ons land een stevige basis voor de toekomst heeft gegeven,.

We hebben een kabinet dat knopen durft door te hakken, taboes bespreekbaar maakt, moeilijke maatregelen durft te nemen en grote hervormingen doorvoert. We hebben veruit het meest daadkrachtige kabinet sinds de 2e wereldoorlog.
Ze hebben (veel) taboes aangepakt die geen taboes waren voor de regeringspartijen. Taboes van de regeringspartijen zelf niet hoor. Hypotheekrente aftrek, door de PvdA aangekaart en kabinet snel weer weggestopt. Bijzonder onderwijs met het CDA. Schap je het artikel dan stapt CDA op. Als e dit soort taboes hadden aangepakt heb je lef. Nu pak je die van andere aan..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33151427
Was het wat? Want dan blijf ik nog even op .
pi_33151697
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 01:01 schreef Airelle het volgende:
Zeker, goed debat tussen Bos en Hoogervorst.
pi_33151704
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 01:01 schreef Airelle het volgende:
stream is al online te kijken. www.novatv.nl

edit: de link staat er wel, maar hij speelt hem niet af
ow, over 5 minuten is de herhaling al op ned 3
pi_33155731
Ik vond Hoogervorst nog verrassend goed uit de hoek komen.
pi_33155821
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 01:15 schreef pberends het volgende:

[..]

Zeker, goed debat tussen Bos en Hoogervorst.
Inderdaad, ze hebben allebei nog een zeker respect voor elkaar (ondanks de vrij grote meningsverschillen tussen elkaar), en allebei een zeker gevoel voor humor.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 17 december 2005 @ 10:28:42 #182
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33155848
Dit kabinet is een zegen voor het land, wie dat niet ziet is of kortzichtig, of heeft een bord voor de kop. Dit tweegesprek bewijst het eens te meer, Bos had geen enkel argument in te brengen tegen het pleidooi van Hoogervorst. Hij kon alleen maar zeggen dat het niet goed was, wat er nou niet goed was wist hij het niet en eigenljk was hij het met best veel dingen eens hoorde je hem tussen neus en lippen zeggen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33156355
Bos en Hoogervorst zitten veel dichter bij elkaar dan je van het debat zou verwachten. Bos is alleen tegen de voorstellen van Hoogervorst omdat 10% van de wet hem niet aanstaat en daarom tegen is. Maar hij wil die andere 90% wel invoeren. Beetje hypocriet.

En beiden willen het liefst een 2 partijenstelsel .
  zaterdag 17 december 2005 @ 11:16:22 #184
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33156471
Ja, Bos viel met name door de mand omdat hij eigenlijk het met Hoogervorst eens was ,maar voor de vorm een tegenstelling moest creëeren. Hoogervorst wees daar nadrukkelijk op. Bos gaf het eigenlijk impliciet ook toe dat hij niet tegen de goede dingen van het nieuwe zorgstelsel was (we willen nooit meer terug naar de scheiding tussen ziekenfonds en particulier zei Bos zelfs....terwijl juist deze hervorming met de PvdA nooi mogelijk was)

envervolgens wist hij ook nog eens geen enkel negatief punt uit te lichten toen daar om gevraagd werd. Behalve wat onduidelijke verhalen "mag ik eens 1 voorbeeld geven..." en de veronderstelling dat de premies na een paar jaar wel eens weer omhoog zouden kunnen gaan kwam hij niet.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 17 december 2005 @ 11:21:41 #185
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33156554
iedereen zal moeten toegeven dat Hoogervorst zijn nieuwe zorgwet op uiterst vakkundige wijze door eerste en tweede kamer heeft geloodst. Daarbij nog alle weerstand en kritiek uit de zorgsector zelf overwinnend. Alle voorgaande pogingen strandden altijd in goede bedoelingen, deze minister is voor mij een typisch voorbeeld van iemand met daadkracht en overtuiging.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33157485
ik vond Bos wel okay gister. Het enige waar hij en Hi-ha Honde... vorst het over eens waren, is dat de scheiding tussen particulier en ziekenfondsverzekering zou verdwijnen, da's plausibel. Hoogervorst wil alleen daarmee de premie hoger maken, terwijl Bos meer wil nivelleren.

Overigens is het beschamend dat Hoogervorst suggereert dit stelsel voor die 5 ~ 10% clienten doet die zeggen te willen veranderen van zorgverzekeraar. Daar is dat hele circus volgens mij dan helemaal niet voor nodig, toch?

Wat wel best fijn om te weten is, is dat Hoogervorst het beleid van van Aartsen alvast volgt door te zeggen dat de VVD zo graag met het CDA verder zou willen. Dat gaat nog grappig worden als D66 straks gepasseerd wordt bij de naderende kamervragen over de missie in Afghanistan.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_33158427
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 11:09 schreef pberends het volgende:
Bos en Hoogervorst zitten veel dichter bij elkaar dan je van het debat zou verwachten. Bos is alleen tegen de voorstellen van Hoogervorst omdat 10% van de wet hem niet aanstaat en daarom tegen is. Maar hij wil die andere 90% wel invoeren. Beetje hypocriet.
Kijk, het voorstel om het systeem ziekenfonds/particulier op te heffen loopt echt al jaren. Daar is links en rechts het wel over eens. De vraag is alleen of het huidige gekozen systeem nou wel het beste is.
  zaterdag 17 december 2005 @ 12:54:09 #188
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33158472
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 12:02 schreef Tafkahs het volgende:
ik vond Bos wel okay gister. Het enige waar hij en Hi-ha Honde... vorst het over eens waren, is dat de scheiding tussen particulier en ziekenfondsverzekering zou verdwijnen, da's plausibel. Hoogervorst wil alleen daarmee de premie hoger maken, terwijl Bos meer wil nivelleren.

Overigens is het beschamend dat Hoogervorst suggereert dit stelsel voor die 5 ~ 10% clienten doet die zeggen te willen veranderen van zorgverzekeraar. Daar is dat hele circus volgens mij dan helemaal niet voor nodig, toch?

Wat wel best fijn om te weten is, is dat Hoogervorst het beleid van van Aartsen alvast volgt door te zeggen dat de VVD zo graag met het CDA verder zou willen. Dat gaat nog grappig worden als D66 straks gepasseerd wordt bij de naderende kamervragen over de missie in Afghanistan.
D66 is alleen zetelvulling in het huidige kabinet, dus met de mening van die partij hoeft in principe geen rekening gehouden te worden. Alleen op cruciale punten zoals deze is het waarschijnlijk lastig ze te negeren, omdat ze wel een crisis kunnen veroorzaken.

Verder gaat het er niet om dat er maar een klein gedeelte overstapt of niet, het gaat erom dat het kan. Dit moet je zien over de langere termijn. Niemand vind het gek dat je een andere autoverzekering kan nemen als je dat wilt, ik vind het volkomen logisch dat dit ook kan met de zorgverzekering en ook dat de basisverzekering voor iedereen gelijk is.

Het nieuwe systeem zou ook links juist toe moeten juichen, omdat het veel eerlijker is.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 17 december 2005 @ 12:58:46 #189
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33158560
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 12:51 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Kijk, het voorstel om het systeem ziekenfonds/particulier op te heffen loopt echt al jaren. Daar is links en rechts het wel over eens. De vraag is alleen of het huidige gekozen systeem nou wel het beste is.
het loopt al jaren, maar eindelijk wordt er eens daadkracht getoond. Je kan nog wel 100 jaar dicussieren wat wel of niet het beste is, maar dan verandert er nooit wat. één ding is zeker, het oude systeem deugde zowiezo niet en het is goed dat er een nieuw systeem is. Kinderziektes zullen er bij elke verandering zijn, maar dat kun je altijd nog wel bijschaven.

Een chaos wordt het zeker niet, alle berekeningen tonen dat het in de basis een goed doordacht plan is.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33158571
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 12:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Verder gaat het er niet om dat er maar een klein gedeelte overstapt of niet, het gaat erom dat het kan. Dit moet je zien over de langere termijn. Niemand vind het gek dat je een andere autoverzekering kan nemen als je dat wilt, ik vind het volkomen logisch dat dit ook kan met de zorgverzekering en ook dat de basisverzekering voor iedereen gelijk is.
Nu kan je ook al ieder jaar overstappen van ziekenfonds of als je particulier verzekerd was, van particuliere verzekeraar.
  zaterdag 17 december 2005 @ 13:05:41 #191
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33158707
Er is geen tweespalt meer in de samenleving en een acceptatieplicht. (dus het is niet meer zo dat als je 5 euro meer gaat verdienen ineens 500 euro meer moet betalen aan je ziektekosten omdat je net boven de ziekenfonds grens valt) Bovendien kan je zelf je pakket samenstellen en krijgen de mensen met een wat minder hoog loon via de aangewezen instantie een zorgtoeslag.

Groot voordeel ook in de bureaucratische rompslomp. Al dit soort toeslagen gaan nu via 1 instantie die alle dossiers nu ook naast elkaar kan leggen, wat ook de kans op fraude weer veel minder groot maakt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33159148
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 13:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Bovendien kan je zelf je pakket samenstellen
met een basispakket waarvoor je je wettelijk verplicht bent te verzekeren ?
pi_33161923
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 13:23 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

met een basispakket waarvoor je je wettelijk verplicht bent te verzekeren ?
Nee, met de aanvullende verzekering waarvoor je je kunt verzekeren. Niets moet alles mag.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_33162119
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:15 schreef thettes het volgende:

[..]

Maar wanneer Bos het in zijn ogen ideale Scandinavische model aanhaalt is het zondermeer streng. Gaan de belastingen eerlijk streng omhoog.

Eerlijk streng is nauwelijks een nuance te noemen...
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_33162168
quote:
Vanavond in NOVA/Den Haag Vandaag (22.10 - 22.40)

Zit Lucia de B. onschuldig vast?
De verpleegster Lucia de B. is in hoger beroep veroordeeld tot levenslang met TBS. In verschillende Haagse ziekenhuizen zou zij zeven moorden hebben gepleegd en drie pogingen daartoe hebben gedaan. Zieke mensen "hielp" zij door ze een spuitje met dodelijke medicijnen te geven. Handelend uit een ziekelijke compulsie.

Eén probleem: al waren de rechters er volkomen van overtuigd dat Lucia schuldig was, er was geen enkel echt hard bewijs. En Lucia zelf heeft alles altijd categorisch ontkend. En nu, vlak voordat de Hoge Raad het finale oordeel in haar zaak gaat geven, krijgt Lucia steun uit totaal onverwachte hoek.

Zit er een onschuldige achter de tralies? En is er eigenlijk wel een misdaad gepleegd?

Presentatie: Clairy Polak
pi_33169125
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 11:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
iedereen zal moeten toegeven dat Hoogervorst zijn nieuwe zorgwet op uiterst vakkundige wijze door eerste en tweede kamer heeft geloodst. Daarbij nog alle weerstand en kritiek uit de zorgsector zelf overwinnend. Alle voorgaande pogingen strandden altijd in goede bedoelingen, deze minister is voor mij een typisch voorbeeld van iemand met daadkracht en overtuiging.
Wat koop je daarvoor als het een straks een enorme puinhoop wordt?
  zondag 18 december 2005 @ 02:13:32 #199
6500 X-Fire
real men go sideways!
pi_33181601
Ik ben toch wel erg verbaast dat Bos het idee heeft om het Scandinavische model te gaan hanteren. Ik ken het Scandinavische model inmiddels best aardig aangezien mijn familie in denemarken woont. Maar daar is het ook niet best gesteld hoor!. De gezondheidszorg is gratis en wordt betaald uit de auto belasting (ja een auto kost daardoor 3 tot 4 keer meer als hier) maar er is gratis zorg voor iedereen zonder verzekering. Klinkt niet gek maar je wilt niet weten hoe moeilijk het is om via je huisarts een doorverwijzing te krijgen naar een specialist in een ziekenhuis, simpelweg omdat dit duur is voor de overheid en de huisartsen gecontrolleerd worden! Ik vindt dat dus helemaal niet zo goed!!! Een ander probleem met het Scandinavische systeem is dat de belastingen veel hoger zijn (en daardoor indirect ook de salarisen) Nu lijkt dat niet erg maar dat is het wel want daardoor zijn producten heel vaak erg duur in vergelijking met andere europese landen en is metname export heel laag. Kijk maar naar de cijfers! Scandinavische landen hebben relatief weinig import / export iets wat volgens mij komt door hoge belasting en hoge lonen (zo'n 3x zo hoog als hier). Nederland is nu juist een land met relatief veel import / export! Verder is de collectieve sector in scandinavische landen helemaal niet zo groot als Bos denkt dat het is. Net als hier is de collectieve sector in de afgelopen jaren veel geslonken.
Wat overigens wel weer een goed systeem is in Scandinavie is het uitkering systeem! De gemeente (commune) geeft alleen uitkering als je werk doet voor de commune zoals straat schoonhouden, in de gemeente bib. werken / vrijwilligers werk op scholen, verplichte trainingen volgen etc etc. En geloof me hier zijn ze heel streng in soms is er niets te doen maar je moet je gewoon 's ochtents vroeg komen melden.

Iets anders wat ik absoluut niet begrijp dan de PvdA en alle andere socialistische partijen is die hypotheek rente aftrek. Hoe kunnen ze het in hun hoofd halen dit af te schaffen (bijna de helft van de huizen in dit land is een eigenhuis en het grote deel daarvan verdient gewoon rond modaal en moet dus net als huurders zien rond te komen elke maand). Ik zelf heb een eigen appartementje wat ik helaas niet kan huren omdat er geen huur beschikbaar is in de randstad (dus gekocht) en dankzij de hypotheek rente aftrek is dat nog enigsinds te doen.

Ik vindt overigens die nieuwe zorgwet helemaal niet zo slecht! Die puinhoop valt denk ik wel mee!! het is juist een stuk makkelijker geworden en die prijzen voor het standaard pakket vindt ik erg meevallen.
pi_33221621
quote:
Vanavond in NOVA/Den Haag Vandaag

Omstreden stamceloperatie in Turkije

Dirk Dekker is na een herseninfarct gedeeltelijk verlamd. De firma Cells 4 health biedt een operatie aan waarbij hij met zijn eigen stamcellen zal worden ingespoten. Dat zou kunnen leiden tot herstel. In Nederland zijn dergelijke operaties nog niet mogelijk. Daarom is Cells 4 health uitgeweken naar Turkije. Maar Nederlandse neurologen vinden die handelwijze immoreel en hebben de Inspectie voor de Gezondheidszorg gewaarschuwd.

Weer een nieuwe spelling
Augustus volgend jaar gaat er een nieuwe spelling gelden. De tussen-n, die bij de vorige hervorming in 1995 bij tal van woorden verplicht werd, rukt nu verder op. Dronkelap wordt dronkenlap, paardebloem wordt paardenbloem. Volgens de opsteller van de regels, de Taalunie, is de spelling nu logischer en zijn allerlei uitzonderingen verdwenen. Maar het Journaal, de Volkskrant, het NRC en tal van andere media zijn het er niet mee eens en boycotten de nieuwe spelling.

Den Haag Vandaag: Afghanistan
De kans dat het kabinet komende donderdag alsnog besluit 1100 militairen te sturen naar Afghanistan, is vandaag tijdens een ingelaste ministerraad toegenomen. Na afloop daarvan zei minister Bot (Buitenlandse Zaken) dat hij en minister Kamp (Defensie) hun voorstel gaan aanpassen en dat het daarna naar de Tweede Kamer wordt gestuurd. Een verslag.

Presentatie: Jeroen Pauw en Ferry Mingelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')