Ik weet het. Maar de meeste zullen naar Nova kijken. Dat ze dan niet de vergelijking met de week ervoor trekken.quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Overzichtje:
http://www.politiekebarometer.nl/
Hij noemt het verschil tussen streng en eerlijk streng.quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:06 schreef IntroV het volgende:
Raar dat Wouter Bos niet werd afgerekend op zijn totale foute voorstelling van zaken.
Regelmatig geeft hij aan dat het kabinet zaken op een bepaalde manier doet, terwijl dit in werkelijkheid helemaal niet zo is.
En helemaal opmerkelijk is dat hij zeker wel een aantal goede ideeën heeft, zoals het minder makkelijk uitdelen van bijstand, maar tegelijkertijd fel ertegen is als het kabinet dit beleid daadwerkelijk uitvoert. Opnieuw werd duidelijk dat Bos alles zegt zolang het in zijn voordeel is.
quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Een samenvatting: Bos - Hoogervorst: 0 - 4, ja, het was inderdaad weer een heerlijk nova-avondje.
Een dag geleden was je nog fan van me.quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:17 schreef SCH het volgende:
[..]
![]()
Dat zien alleen rechtse nerdjes die zich aftrekken op het begrip marktwerking zo en gelukkig wordt die groep met de dag kleiner.![]()
Ja tuurlijk is de overheid oppermachtig! De samenleving kan inderdaad niks goed...quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:17 schreef SCH het volgende:
[..]
![]()
Dat zien alleen rechtse nerdjes die zich aftrekken op het begrip marktwerking zo en gelukkig wordt die groep met de dag kleiner.![]()
ik kan me niet aftrekkenquote:Op vrijdag 16 december 2005 23:17 schreef SCH het volgende:
[..]
![]()
Bos noemt het streng, maar als puntje bij paaltje komt doet 'ie eigenlijk niks.quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:15 schreef thettes het volgende:
Hij noemt het verschil tussen streng en eerlijk streng.
Ben ik nog steeds hoor, rechts rukkertje van mequote:Op vrijdag 16 december 2005 23:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Een dag geleden was je nog fan van me.
Vind je???quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:17 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja tuurlijk is de overheid oppermachtig! De samenleving kan inderdaad niks goed...![]()
Ik dacht zo te lezen dat je tegen marktwerking bent. Maar gelukkig vergis ik me blijkbaar?quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind de overheid niet oppermachtig nee![]()
Hoezo niet?!quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:36 schreef SCH het volgende:
Ik vind de overheid niet oppermachtig nee![]()
Ja, inderdaad. Het mobiele netwerk ik een ramp...quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:38 schreef IntroV het volgende:
[..]
En de overheid kan toch veel beter zorgen dat het telefoonverkeer gewaarborgd blijft dan commerciële bedrijven?
Tegen de heiligverklaring van de marktwerking. Tegen de gedachte dat alles via het marktmechanisme zou moeten. Daartegen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:38 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik dacht zo te lezen dat je tegen marktwerking bent. Maar gelukkig vergis ik me blijkbaar?
In de meeste van deze gevallen blijkt inderdaad dat het marktprincipe grote lacunes kent.quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:38 schreef IntroV het volgende:
[..]
Hoezo niet?!
De overheid kan bijvoorbeeld toch veel beter de zorgverzekeringen regelen dan de verzekeraars?
En de overheid kan toch veel beter de energie verdelen dan de energiebedrijven zelf?
En de overheid kan toch veel beter zorgen dat het telefoonverkeer gewaarborgd blijft dan commerciële bedrijven?
Maar dat is dan natuurlijk ook wel het enige echt geslaagde privatisatieproject. En mobiel bellen is wezenlijk anders dan je gezondheid of je stroomvoorziening.quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:41 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Het mobiele netwerk ik een ramp...![]()
Ik denk dat er nog geen goed oordeel mogelijk is over marktwerking in de zorg. Sterker nog, er is nog amper sprake van marktwerking in de zorg omdat de markt pas open is sinds een paar weken (eigenlijk pas vanaf 1 januari).quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:42 schreef SCH het volgende:
In de meeste van deze gevallen blijkt inderdaad dat het marktprincipe grote lacunes kent.
NS heeft helemaal niets met de stations te maken.quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:44 schreef thettes het volgende:
[..]
Maar dat is dan natuurlijk ook wel het enige echt geslaagde privatisatieproject. En mobiel bellen is wezenlijk anders dan je gezondheid of je stroomvoorziening.
De NS investeerde na privatiseren vooral in vastgoed/stations. Daar was het geld, maar de treinstellen werden slecht onderhouden. Pas toen de overheid ingreep werd in treinstellen geinvesteerd. Maar wat is privatiseren als je je handen er als overheid niet vanaf kan houden?
De markt vrijgeven terwijl er geen sprake kan zijn van meerdere aanbieders is totale onzin. Daarom kan liberalisering van het spoor niet werken.quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:44 schreef thettes het volgende:
Maar dat is dan natuurlijk ook wel het enige echt geslaagde privatisatieproject. En mobiel bellen is wezenlijk anders dan je gezondheid of je stroomvoorziening.
De NS investeerde na privatiseren vooral in vastgoed/stations. Daar was het geld, maar de treinstellen werden slecht onderhouden. Pas toen de overheid ingreep werd in treinstellen geinvesteerd. Maar wat is privatiseren als je je handen er als overheid niet vanaf kan houden?
Het kan wel helpen. Een privaat bedrijf kan efficienter werken dan de overheid. Dat is ook geheel niet het probleem, NS is goed bezig.quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:47 schreef IntroV het volgende:
[..]
De markt vrijgeven terwijl er geen sprake kan zijn van meerdere aanbieders is totale onzin. Daarom kan liberalisering van het spoor niet werken.
Gelukkig is dat wel anders in de zorg, de energie en de telefonie etc.
Liefst wel, en dan natuurlijk wel voor de gewenste kwaliteit. Maar als je wil mag je wat mij betreft zelfs E10.000 per jaar aan je zorgverzekering betalen, maakt 't weer wat goedkoper voor anderen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:51 schreef SCH het volgende:
lagere prijzen
Ze hebben (veel) taboes aangepakt die geen taboes waren voor de regeringspartijen. Taboes van de regeringspartijen zelf niet hoor. Hypotheekrente aftrek, door de PvdA aangekaart en kabinet snel weer weggestopt. Bijzonder onderwijs met het CDA. Schap je het artikel dan stapt CDA op. Als e dit soort taboes hadden aangepakt heb je lef. Nu pak je die van andere aan..quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dit soort peilingen zijn helemaal niet interessant, omdat we net uit een recessie komen. Als het straks wat aantrekt en het met ons allemaal beter gaat en uitpakt , zal het me niets verbazen als dit kabinet gewoon wordt herkozen. Dit kabinet heeft ons vaardig door moeilijke tijden heengeloodst, de geschiedenis zal ons leren dat juist dit kabinet ons land een stevige basis voor de toekomst heeft gegeven,.
We hebben een kabinet dat knopen durft door te hakken, taboes bespreekbaar maakt, moeilijke maatregelen durft te nemen en grote hervormingen doorvoert. We hebben veruit het meest daadkrachtige kabinet sinds de 2e wereldoorlog.
Zeker, goed debat tussen Bos en Hoogervorst.quote:Op zaterdag 17 december 2005 01:01 schreef Airelle het volgende:
Was het wat? Want dan blijf ik nog even op.
stream is al online te kijken. www.novatv.nlquote:Op zaterdag 17 december 2005 01:01 schreef Airelle het volgende:
Was het wat? Want dan blijf ik nog even op.
Inderdaad, ze hebben allebei nog een zeker respect voor elkaar (ondanks de vrij grote meningsverschillen tussen elkaar), en allebei een zeker gevoel voor humor.quote:Op zaterdag 17 december 2005 01:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Zeker, goed debat tussen Bos en Hoogervorst.
Kijk, het voorstel om het systeem ziekenfonds/particulier op te heffen loopt echt al jaren. Daar is links en rechts het wel over eens. De vraag is alleen of het huidige gekozen systeem nou wel het beste is.quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:09 schreef pberends het volgende:
Bos en Hoogervorst zitten veel dichter bij elkaar dan je van het debat zou verwachten. Bos is alleen tegen de voorstellen van Hoogervorst omdat 10% van de wet hem niet aanstaat en daarom tegen is. Maar hij wil die andere 90% wel invoeren. Beetje hypocriet.
D66 is alleen zetelvulling in het huidige kabinet, dus met de mening van die partij hoeft in principe geen rekening gehouden te worden. Alleen op cruciale punten zoals deze is het waarschijnlijk lastig ze te negeren, omdat ze wel een crisis kunnen veroorzaken.quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:02 schreef Tafkahs het volgende:
ik vond Bos wel okay gister. Het enige waar hij en Hi-ha Honde... vorst het over eens waren, is dat de scheiding tussen particulier en ziekenfondsverzekering zou verdwijnen, da's plausibel. Hoogervorst wil alleen daarmee de premie hoger maken, terwijl Bos meer wil nivelleren.
Overigens is het beschamend dat Hoogervorst suggereert dit stelsel voor die 5 ~ 10% clienten doet die zeggen te willen veranderen van zorgverzekeraar. Daar is dat hele circus volgens mij dan helemaal niet voor nodig, toch?
Wat wel best fijn om te weten is, is dat Hoogervorst het beleid van van Aartsen alvast volgt door te zeggen dat de VVD zo graag met het CDA verder zou willen. Dat gaat nog grappig worden als D66 straks gepasseerd wordt bij de naderende kamervragen over de missie in Afghanistan.
het loopt al jaren, maar eindelijk wordt er eens daadkracht getoond. Je kan nog wel 100 jaar dicussieren wat wel of niet het beste is, maar dan verandert er nooit wat. één ding is zeker, het oude systeem deugde zowiezo niet en het is goed dat er een nieuw systeem is. Kinderziektes zullen er bij elke verandering zijn, maar dat kun je altijd nog wel bijschaven.quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Kijk, het voorstel om het systeem ziekenfonds/particulier op te heffen loopt echt al jaren. Daar is links en rechts het wel over eens. De vraag is alleen of het huidige gekozen systeem nou wel het beste is.
Nu kan je ook al ieder jaar overstappen van ziekenfonds of als je particulier verzekerd was, van particuliere verzekeraar.quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Verder gaat het er niet om dat er maar een klein gedeelte overstapt of niet, het gaat erom dat het kan. Dit moet je zien over de langere termijn. Niemand vind het gek dat je een andere autoverzekering kan nemen als je dat wilt, ik vind het volkomen logisch dat dit ook kan met de zorgverzekering en ook dat de basisverzekering voor iedereen gelijk is.
met een basispakket waarvoor je je wettelijk verplicht bent te verzekeren ?quote:Op zaterdag 17 december 2005 13:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Bovendien kan je zelf je pakket samenstellen
Nee, met de aanvullende verzekering waarvoor je je kunt verzekeren. Niets moet alles mag.quote:Op zaterdag 17 december 2005 13:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
met een basispakket waarvoor je je wettelijk verplicht bent te verzekeren ?
Maar wanneer Bos het in zijn ogen ideale Scandinavische model aanhaalt is het zondermeer streng. Gaan de belastingen eerlijk streng omhoog.quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:15 schreef thettes het volgende:
[..]
Hij noemt het verschil tussen streng en eerlijk streng.
quote:Vanavond in NOVA/Den Haag Vandaag (22.10 - 22.40)
Zit Lucia de B. onschuldig vast?
De verpleegster Lucia de B. is in hoger beroep veroordeeld tot levenslang met TBS. In verschillende Haagse ziekenhuizen zou zij zeven moorden hebben gepleegd en drie pogingen daartoe hebben gedaan. Zieke mensen "hielp" zij door ze een spuitje met dodelijke medicijnen te geven. Handelend uit een ziekelijke compulsie.
Eén probleem: al waren de rechters er volkomen van overtuigd dat Lucia schuldig was, er was geen enkel echt hard bewijs. En Lucia zelf heeft alles altijd categorisch ontkend. En nu, vlak voordat de Hoge Raad het finale oordeel in haar zaak gaat geven, krijgt Lucia steun uit totaal onverwachte hoek.
Zit er een onschuldige achter de tralies? En is er eigenlijk wel een misdaad gepleegd?
Presentatie: Clairy Polak
Die kop van haar op het eindquote:
Wat koop je daarvoor als het een straks een enorme puinhoop wordt?quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
iedereen zal moeten toegeven dat Hoogervorst zijn nieuwe zorgwet op uiterst vakkundige wijze door eerste en tweede kamer heeft geloodst. Daarbij nog alle weerstand en kritiek uit de zorgsector zelf overwinnend. Alle voorgaande pogingen strandden altijd in goede bedoelingen, deze minister is voor mij een typisch voorbeeld van iemand met daadkracht en overtuiging.
quote:Vanavond in NOVA/Den Haag Vandaag
Omstreden stamceloperatie in Turkije
Dirk Dekker is na een herseninfarct gedeeltelijk verlamd. De firma Cells 4 health biedt een operatie aan waarbij hij met zijn eigen stamcellen zal worden ingespoten. Dat zou kunnen leiden tot herstel. In Nederland zijn dergelijke operaties nog niet mogelijk. Daarom is Cells 4 health uitgeweken naar Turkije. Maar Nederlandse neurologen vinden die handelwijze immoreel en hebben de Inspectie voor de Gezondheidszorg gewaarschuwd.
Weer een nieuwe spelling
Augustus volgend jaar gaat er een nieuwe spelling gelden. De tussen-n, die bij de vorige hervorming in 1995 bij tal van woorden verplicht werd, rukt nu verder op. Dronkelap wordt dronkenlap, paardebloem wordt paardenbloem. Volgens de opsteller van de regels, de Taalunie, is de spelling nu logischer en zijn allerlei uitzonderingen verdwenen. Maar het Journaal, de Volkskrant, het NRC en tal van andere media zijn het er niet mee eens en boycotten de nieuwe spelling.
Den Haag Vandaag: Afghanistan
De kans dat het kabinet komende donderdag alsnog besluit 1100 militairen te sturen naar Afghanistan, is vandaag tijdens een ingelaste ministerraad toegenomen. Na afloop daarvan zei minister Bot (Buitenlandse Zaken) dat hij en minister Kamp (Defensie) hun voorstel gaan aanpassen en dat het daarna naar de Tweede Kamer wordt gestuurd. Een verslag.
Presentatie: Jeroen Pauw en Ferry Mingelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |