abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33221720
Oeh onderwerp twee en drie zijn interessant . Die spelling is in sommige opzichten echt raar trouwens. Neem nou bijvoorbeeld het woord 'ideeëloos'. .
  maandag 19 december 2005 @ 18:30:19 #202
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33221788
Die nieuwe spelling is waardeloos. Ik hoop dat men bij office de oude spelling zal blijven meeleveren, die nieuwe hoef ik niet ik vind het niet logisch, lelijk en doe er dus ook niet aan mee.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33222621
waarom presenteren eigenlijk vooral joodse mensen het programma nova? Ik zou wel eens een neger willen zien.
pi_33222774
quote:
Op maandag 19 december 2005 19:03 schreef WN het volgende:
waarom presenteren eigenlijk vooral joodse mensen het programma nova? Ik zou wel eens een neger willen zien.
Wie is er joods dan?

Gerri Eickhof lijkt me trouwens wel een goeie neger als presentator.
  maandag 19 december 2005 @ 20:22:05 #205
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33224481
Eddo Rosenthal? Ed van Thijn, Job Cohen, Jaques Wallage...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33230615
Wat een zuurpruim die gast van de Taalunie.
pi_33230921
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Eddo Rosenthal? Ed van Thijn, Job Cohen, Jaques Wallage...
Cohen Nova presenteren?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33232123
En die Bert Bakker was hilarisch in het ontwijken van antwoorden !
pi_33238194
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:28 schreef pberends het volgende:
En die Bert Bakker was hilarisch in het ontwijken van antwoorden !
Als die Ferry nu eens zou leren een nieuwe vraag te bedenken als hij niet direct het antwoord krijgt dat hij wilt ipv de vraag tien keer te herhalen zou dat al een stuk helpen.. wat een vervelend mannetje is dat ook.
pi_33247564
Wel aardig vanavond:
quote:
Vanavond in NOVA/Den Haag Vandaag

NOS versus Groenhuijsen

De liefde tussen Charles Groenhuijsen en het Journaal is uit. Wat rest is een juridisch gevecht over een afvloeiingsregeling. Waar ging het mis? Hoe kon hij van de gedoodverfde belangrijkste anchorman van het Journaal, in de ogen van de NOS-leiding veranderen in een ruziezoeker die het veld moest ruimen? In NOVA vanavond Charles Groenhuijsen zelf.

New Orleans nog steeds een slagveld
Over twee maanden is het Mardi Gras in New Orleans. Maar veel reden voor een feestelijk carnaval is er niet. 60 procent van de bevolking zit nog steeds zonder stroom, grote delen van de stad zien eruit als een oorlogsgebied en de meeste inwoners kunnen nooit meer terug naar hun huis. Meer dan 100 dagen na orkaan Katrina is New Orleans nog steeds een slagveld.

Den Haag Vandaag:
Verslag van de laatste Kamerdag van het jaar.

Presentatie: Clairy Polak en Ferry Mingelen
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:16:25 #211
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33259427
Groenhuysen roeleert en hij heeft helemaal gelijk. Belachelijk dat hij onslag krijgt voor een onschuldig grapje, ik weet zeker dat hij gelijk krijgt bij de rechter. Ik snap zowiezo niet wat men bezielt bij de NOS, want Charles is veruit het grootste talent wat ze in huis hebben.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33259626
Geen Charles zo te zien.

De DHV verslaggeefster Nynke de Zoeten werd zonet 2e in de NCRV Nationale Nieuwsquiz 2005. Diederik Samson werd 1e.
quote:
Charles is veruit het grootste talent wat ze in huis hebben.
Mwhoa. Hij is een fijne presentator, maar de journalistieke kwaliteiten kunnen we nauwelijks testen. Of werk je bij de NOS?
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:22:56 #213
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33259685
Staat gewoon in de krant hoor, dat die Charles ontslag neemt

Vandaar dat er geen Charles is.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_33259750
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:22 schreef Yildiz het volgende:
Staat gewoon in de krant hoor, dat die Charles ontslag neemt

Vandaar dat er geen Charles is.
Ja maar dat wist NOVA ook toen de nieuwsbrief werd verstuurd. Dus ik vermoed dat Charles toch er van af ziet (van een gesprek met Jeroen Pauw).
pi_33259944
Eigenlijk had ik wel weer zin in een zeik interview met Charles. Hij kan altijd zo lekker nors/geïrriteerd reageren. En dan roept 'ie dat het in de VS allemaal beter is.
pi_33260851
De reportage over de (proef)examens van de aspirant taxi chauffeurs en de discussie over het spoeddebat.
pi_33261760
Die spoeddebatjes . Gaat ook nergens over.
  dinsdag 20 december 2005 @ 23:24:02 #218
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33261895
hee grappig, Tjechisch Kerstfeest, een van de leukste idfa docu's
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_33265829
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:21 schreef Toad het volgende:
Geen Charles zo te zien.

Mwhoa. Hij is een fijne presentator, maar de journalistieke kwaliteiten kunnen we nauwelijks testen. Of werk je bij de NOS?
Hij heeft toch jaren als correspondent gewerkt in de USA ? Toen heeft hij toch wel zijn journalistieke kwaliteiten kunnen etaleren ? Volgens mij kan je het in die functie beter dan als nieuwslezer.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 21 december 2005 @ 07:49:31 #220
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33266073
binnenkort op rtl
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33269509
Jeroen Pauw had echt een geniale ingeving gister in het item over het burqaverbod.

Die ene Islamitisch vertegenwoordiger zo: "Ja, er lopen hier zo weinig vrouwen met een burqa rond, ik vind het verbod echt onzin"
Jeroen Pauw: "Het is toch ook niet zo dat als 3 mensen met een geweer rondlopen dat het wel mag, en bij 300 niet?"

NOVA-quote van het jaar .
pi_33277447
quote:
Op woensdag 21 december 2005 06:16 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hij heeft toch jaren als correspondent gewerkt in de USA ? Toen heeft hij toch wel zijn journalistieke kwaliteiten kunnen etaleren ? Volgens mij kan je het in die functie beter dan als nieuwslezer.
Dat klopt deels, maar als presentator van het nieuws zit je ook gewoon in de redactie.
pi_33277900
Ben nog steeds benieuwd waar dat item met Groenhuijsen is gebleven. Maar goed, vanavond ook wel interessant:
quote:
Vanavond in NOVA

Financiële tussenpersonen nemen het niet zo nauw

De Autoriteit Financiële Markten (AFM), de beurswaakhond, gaat het nu ook opnemen voor de gewone consument die zich benadeeld voelt door een financiële instelling. Het zijn vooral de tussenpersonen waar de consument mee te maken heeft. En die nemen het niet altijd zo nauw met de regels. Arthur Docters van Leeuwen, voorzitter van de AFM, reageert in de studio.

Wat ging er mis met de PRDV?
Vrijdag spatte de droom uit elkaar: niet geheel onverwacht haalde Peter R. de Vries niet de 41 procent steun die hij zichzelf had opgelegd. Waarom ging het mis en wanneer ging het mis? NOVA volgde de campagne van de Partij voor Rechtvaardigheid, Daadkracht en Vooruitgang van binnenuit.

Presentatie: Clairy Polak
pi_33278112
Ze hebben wel een zwak voor Peter R de Vries daar bij NOVA
pi_33278355
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:26 schreef ThomasBerge het volgende:
Ze hebben wel een zwak voor Peter R de Vries daar bij NOVA
Anders zou Peter R. de seksuele escapades van Clairy openbaar maken.
pi_33296312
Morgen Henk Kamp en de missie naar Afri... Afghanistan dus.

Er was niet veel spectaculairs vanavond.
pi_33300089
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:32 schreef pberends het volgende:

[..]

hihihihi

Ik vond het gisteren wel boeiend overigens. . Uiteindelijk gaat Afghanistan toch gewoon door...
pi_33301565
quote:
Op donderdag 22 december 2005 09:26 schreef Airelle het volgende:

[..]

hihihihi

Ik vond het gisteren wel boeiend overigens. . Uiteindelijk gaat Afghanistan toch gewoon door...
Dat denk ik niet. Wellicht dat het kabinet voor is. Maar ik denk dat de kamer tegen stemt.
pi_33301711
quote:
Op donderdag 22 december 2005 10:34 schreef Toad het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Wellicht dat het kabinet voor is. Maar ik denk dat de kamer tegen stemt.
We zullen zien .
pi_33302392
quote:

[..]

Clairy had het gisteren met Van Leeuwen ook wel naar haar zin. Ze kon zijn "grapjes" wel waarderen
pi_33305958
De associatie met Luther is niet helemaal geslaagd, 55 punten waar er 95 verwacht worden

Wat is dat voor een mislukt grapje van die suit bij het NIPO trouwens? 'Het is net zo spannend als m'n eerste pakje condooms open maken..' 't zal wel een goede adviseur zijn ofzo

Gelukkig dat Bram Peper precies weet waarom het fout is gegaan.. Dat doet ie altijd goed - achteraf.
pi_33307552
quote:

[..]

pi_33312941
quote:
Vanavond in NOVA

Politiek gegoochel om Afghanistan

Het kabinet heeft vandaag voorgenomen opnieuw militairen naar Zuid-Afghanistan uit te zenden, maar de Tweede Kamer moet uiteindelijk de knoop doorhakken. Daarmee staat het doorgaan van de missie behoorlijk op de tocht, want regeringspartij D66 is tegen en het CDA gaat alleen akkoord als tweederde van de Tweede Kamer de missie steunt.

Door geen besluit te nemen maar een voornemen voor te leggen aan de Kamer, heeft het kabinet volgens de PvdA "een totaal onvermogen om te regeren" laten zien.

In de studio reageert Henk kamp, minister van Defensie.

Hopelijk krijgen we dit gezeur niet bij NOVA Politiek, echt zo'n discussie die eigenlijk nergens over gaat.
pi_33312985
quote:
Op donderdag 22 december 2005 13:14 schreef Tafkahs het volgende:
De associatie met Luther is niet helemaal geslaagd, 55 punten waar er 95 verwacht worden

Wat is dat voor een mislukt grapje van die suit bij het NIPO trouwens? 'Het is net zo spannend als m'n eerste pakje condooms open maken..' 't zal wel een goede adviseur zijn ofzo

Gelukkig dat Bram Peper precies weet waarom het fout is gegaan.. Dat doet ie altijd goed - achteraf.
Die Schouten leek me nog een prima kerel, erg zielig van De Vries om 'm belachelijk te maken dat ie niet wist wat een Chipknip was, ja hallo, wie gebruikt die onzin?
Bram Peter is echt een regelrechte lul, maar om over die mastodont van een Jan Nagel nog maar te zwijgen.
pi_33313522
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:38 schreef pberends het volgende:

[..]

Die Schouten leek me nog een prima kerel, erg zielig van De Vries om 'm belachelijk te maken dat ie niet wist wat een Chipknip was, ja hallo, wie gebruikt die onzin?
Bram Peter is echt een regelrechte lul, maar om over die mastodont van een Jan Nagel nog maar te zwijgen.
Peter Schouten, adviseur en benieuwd naar de resultaten op het NIPO kantoor. Tevens de enige full-time medewerker en al een aantal jaar woonachtig in Maleisie, waar hij een mediabedrijfje had:

-wat een mooie ronde tafel...
-Ik ben niet zo zenuwachtig geweest sinds ik m'n eerste pakje condooms open heb gemaakt...

Gek he, hoe iemand in een relatief korte tijd eenzelfde imago als de zwarte dood met zich mee kan brengen, bij Leefbaar Nederland werd het een drama, nu volgt bij Peter R. de V hetzelfde scenario.
Jan Nagel zou er goed aan doen om zich eens wat bescheidener op te stellen

Om over Bram Peper nog maar te zwijgen... Wat weet die man zich toch elke keer in een beschouwende rol te wringen, terwijl hij zelf de boel altijd in de steek laat.. Met zoiemand zou je gewoon geen zaken moeten willen doen.
pi_33331408
Henk Kamp gaf Clairy topografie.
pi_33336433
Vanavond geen NOVA Politiek . Schandalig. Wel een of andere speciale uitzending.
pi_33336894
Zeker weer een terugblik op 2005? *zucht
  vrijdag 23 december 2005 @ 09:48:52 #239
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33337038
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:38 schreef Airelle het volgende:
Zeker weer een terugblik op 2005? *zucht
Nee, het gaat deze keer over armoede in Nederland.
pi_33338012
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nee, het gaat deze keer over armoede in Nederland.
Je hebt gelijk ook.
quote:
Vanavond in Nova 'Politiek':

Armoede in Nederland
Deze maand publiceerde het Sociaal Cultureel Planbureau een rapport over armoede in Nederland.Tien procent van de Nederlandse bevolking leeft volgens de laatste gegevens op of onder de armoedegrens.

In een reactie op deze gegevens herhaalde minister De Geus van Sociale Zaken nog maar eens het motto van dit kabinetsbeleid: Werk, werk en nog eens werk.

Maar er zijn ook mensen die wel werk hebben en toch in armoede leven. 'Working poor' worden ze in Amerika genoemd. In Nederland is het een nog niet ontdekte groep. In opdracht van De Volkskrant en NOVA onderzoekt de Universiteit van Amsterdam wie het zijn, die werkende armen. Ze hebben vaak net genoeg geld om eten en vaste lasten te betalen. Ze hebben geen geld voor bijvoorbeeld zwemles voor hun kinderen, steken zich vaak in de schulden, halen hun eten soms bij de voedselbank maar aan de buitenkant zien ze er uit als iedereen.

Nova interviewde een aantal leden van de onderzoeksgroep. Een moeder van twee kinderen zegt: "Ik had al acht jaar geen winterjas gekocht. Laatst kreeg ik 50 euro voor een jas. Nu heb ik het weer warm."

[ Bericht 2% gewijzigd door Airelle op 23-12-2005 19:01:12 ]
pi_33338306
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:47 schreef Airelle het volgende:

[..]

Je hebt gelijk ook.
[..]
Je vergeet iets: http://tinypic.com/im5qg1.gif
pi_33351183
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:02 schreef pberends het volgende:

[..]

Je vergeet iets: http://tinypic.com/im5qg1.gif
Nou vooruit, omdat je zo een toffe user bent .
pi_33351633
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:01 schreef Airelle het volgende:

[..]

Nou vooruit, omdat je zo een toffe user bent .
.
pi_33356702
Interessante uitzending, erg leuke vrouw die fotografe.
  vrijdag 23 december 2005 @ 22:52:57 #245
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33357027
Ik ben net te laat binnengevallen.

Wat zag ik:

1. Een dame die 18 uur per week werkt als fotografe
2. Een dame die zwaar in de schulden zaten. Nu worden de schulden gesaneerd. Ze geeft wel een paar tientjes per maand aan de kerk?!
3. Een man die per maand 400,- aan zijn kinderen en vrouw in turkije geeft
4. Een man en vrouw die amper konden rondkomen
5. Een kerel die bij een tennisvereniging werkt

En ik mis er nog een paar geloof ik.

Maar goed, als met al voor de meesten geen kansloze positie dus.

Wat ik miste in de reportage was de vraag hoe de mensen hun toekomst zien, hoe ze dachten uit deze benauwde situatie te komen. Zo kan bijvoorbeeld dame 1 best meer gaan werken dan 18 uur per week. Dame twee geeft veel geld (teveel geld gezien de situatie waarin ze zit) aan de kerk, schandalig van de kerk!
En voor de man met kinderen en vrouw in Turkije hoop ik echt dat ze daar in een grote stad (met dus uitzicht op een redelijke toekomst) zijn beland en niet weer terug in de armoe van het dorp waar ze ooit vandaan kwamen. Alhoewel ik het ergste vrees.

Goed, het was dus een nogal summiere reportage, maar de meeste situaties zagen er zeker niet kansloos uit.

Verder blijft 't een punt dat het makkelijker moet worden om hogerop te komen met scholing en moeten mensen ook eens leren om gewoon meer uren te gaan werken als dat nodig is. Het is me wat te makkelijk om te gaan liggen creperen terwijl je maar 40 uur per week werkt. Als je 48 uur per week wil werken, dan lukt dat volgens mij vast wel.
pi_33357066
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 22:41 schreef pberends het volgende:
Ben je flieft?

p.s. ik zag clairy gisteren in het echt, ze had een rood jasje aan
pi_33359918
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 22:41 schreef pberends het volgende:
Pics?

Was het echt interessant trouwens? Anders kijk ik nog ff terug...
pi_33361133
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 00:27 schreef Toad het volgende:

[..]

Pics?

Was het echt interessant trouwens? Anders kijk ik nog ff terug...
Meer dan gemiddeld interessant naar mijn mening, maar dat zegt niet zoveel. Uitzending duurde overigens niet zo lang, maar 20 tot 25 minuten.
pi_33362592
Ik heb net de reportage gezien, best heftig. Ik snap echt niet waarom sommige mensen die werken minder krijgen dan iemand met een uitkering. Dat moeten ze toch snel oplossen.
  zaterdag 24 december 2005 @ 03:04:59 #250
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33362950
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 02:42 schreef Toad het volgende:
Ik heb net de reportage gezien, best heftig. Ik snap echt niet waarom sommige mensen die werken minder krijgen dan iemand met een uitkering. Dat moeten ze toch snel oplossen.
Je zou denken dat het echt simpel is om armoedeval tegen te gaan he? Ik vind het wel erg moeilijk en onrechtvaardig.
  zaterdag 24 december 2005 @ 03:10:41 #251
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_33363023
Volgens mij is het helemaal niet zo moeilijk om de armoedeval te compenseren: belasting voor mensen met werk verlagen. Dat verdient zich wel weer terug doordat het dan meer loont voor mensen in de bijstand om te gaan werken. Want iemand met werk levert de staat meer op dan iemand die in de bijstand zit natuurlijk.
[b]@RemiLehmann[/b]
  zaterdag 24 december 2005 @ 03:20:03 #252
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33363159
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 03:10 schreef reem het volgende:
Volgens mij is het helemaal niet zo moeilijk om de armoedeval te compenseren: belasting voor mensen met werk verlagen. Dat verdient zich wel weer terug doordat het dan meer loont voor mensen in de bijstand om te gaan werken. Want iemand met werk levert de staat meer op dan iemand die in de bijstand zit natuurlijk.
Het is vrij makkelijk om compleet niet meer te hebben. Denk aan basisinkomen, afschaffing uitkeringen, negatieve inkomstenbelasting.

Ik was echter een tikje onnauwkeurig, het ging niet om de armoedeval.
  zaterdag 24 december 2005 @ 03:23:18 #253
14509 reem
pi_33363205
Ja natuurlijk, maar die oplossingen politiek gezien niet haalbaar. Dan kun je beter met kleine stapjes langzaam maar zeker die armoedeval afbreken dan met de botte bijl het hele systeem op zijn kop te zetten. Dat roept alleen maar weerstand op.
[b]@RemiLehmann[/b]
  zaterdag 24 december 2005 @ 03:28:39 #254
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33363273
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 03:23 schreef reem het volgende:
Ja natuurlijk, maar die oplossingen politiek gezien niet haalbaar. Dan kun je beter met kleine stapjes langzaam maar zeker die armoedeval afbreken dan met de botte bijl het hele systeem op zijn kop te zetten. Dat roept alleen maar weerstand op.
Je geeft daar geen reden voor. Ik kan dus slechts volstaan met zeggen dat ik de botte bijl beter vind dan de kaasschaaf-methode; al was het alleen al om het met je oneens te zijn. Overigens vind ik het systeem van toeslagen echt niet rechtvaardig, je moet in x en y categorie vallen en dan en slechts dan krijg je iets. Die categorien zeggen echter niks over je hulpbehoefdzaamheid.

Ik ben nu even de score bij het pol-spel bijwerken.
  zaterdag 24 december 2005 @ 03:36:22 #255
14509 reem
pi_33363343
Wat ik met mijn vorige post wilde aangeven is dat je rekening moet houden met het politieke krachtenveld. Door het zero-sum denken van veel linkse (maar ook enkele centrumpartijen) zal er weinig steun zijn voor jouw maatregelen. En zolang een meerderheid in de tweede kamer naar all waarschijnlijkheid niet instemt met zulke maatregelen, zullen ze niet ingevoerd worden. Let wel: ik heb het nu over de huidige situatie. Misschien in economisch gunstiger tijden er meer draagvlak voor zal zijn.
[b]@RemiLehmann[/b]
  zaterdag 24 december 2005 @ 03:51:00 #256
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33363467
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 03:36 schreef reem het volgende:
Wat ik met mijn vorige post wilde aangeven is dat je rekening moet houden met het politieke krachtenveld. Door het zero-sum denken van veel linkse (maar ook enkele centrumpartijen) zal er weinig steun zijn voor jouw maatregelen. En zolang een meerderheid in de tweede kamer naar all waarschijnlijkheid niet instemt met zulke maatregelen, zullen ze niet ingevoerd worden. Let wel: ik heb het nu over de huidige situatie. Misschien in economisch gunstiger tijden er meer draagvlak voor zal zijn.
Ik wilde het pol-spel updaten, maar omdat ik een fout heb gemaakt gaat dat vannacht niet lukken. Helaas. Gelukkig stelt me dit wel in de gelegenheid jou terug te verwelkomen op dit forum.
Nu ontopic: natuurlijk moet je rekening houden bij de uitvoering van iets in het politieke krachtenveld, maar ik vind dat niet het geval als je over iets discussieert en al helemaal niet als toeschouwer. De haalbaarheid van iets vind ik geen maatstaf aan welke je de relevantie van je mogelijke voorstel kan of moet afmeten.
Ik vraag me echter af waarom je het idee hebt dat het zero-sum denken van met name links zal leiden tot weinig steun voor die maatregelen? Ik noem een heel scala aan mogelijke maatregelen die zoiets zou tegengaan en met zero-sum denken zou het leiden tot egalisatie.
  zaterdag 24 december 2005 @ 04:47:53 #257
14509 reem
pi_33363791
Ik heb me een beetje blindgestaard op "afschaffing van uitkeringen" optie. Dat ik me zo druk maak om de haalbaarheid heeft denk ik te maken met het feit dat ik op dit moment druk bezig ben met het schrijven van beleidsadviezen (studie).
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_33417572
Zullen we gokken wat morgen de onderwerpen van NOVA zijn?

Ik denk de uitspraken van kardinaal Danneels over euthanasie en de familiedrama's van 2005 (n.a.v. het familiedrama in Middelburg).

Vanavond Claudia zuigt i.p.v. NOVA, veel plezier daarmee. Ik ben dan nog aan het eten.
pi_33428556
Geen leuk idee dus.
pi_33433312
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 00:51 schreef Toad het volgende:
Geen leuk idee dus.
.

Geen Den Haag vandaag iig, omdat het kerstreces is...

Iets met de Paus ofzo ?
pi_33451120
quote:

RIT in Thailand

De tempel van het Thaise dorpje Khao Lak bood een jaar geleden onderdak aan slachtoffers van de tsunami. Nederlanders van het Rampen Identificatie Team (RIT) deden er onder primitieve omstandigheden hun werk. Een aantal van hen keerde nu terug, samen met hun familieleden.
Bekijk ook: Werk RIT in Thailand zit erop

Medicijnen
Zeker de helft van alle medicijnen die naar Indonesië zijn gestuurd na de tsunami, moeten worden vernietigd. De houdbaarheid van de medicijnen is verlopen, bijsluiters ontbreken of etiketten zijn onleesbaar. In de studio reageert Hans Hogerzeil, directeur medicijnenbeleid van de Wereldgezondheidsorganisatie. Over de vraag hoe goedbedoelde hulpacties beter georganiseerd kunnen worden.

Alternatieve kerst
Twee alternatieve manieren om de kerst door te brengen: in de bomen van het Schinveldse bos of in de garage van acteur Porgy Franssen. In Limburg uit protest, in Amsterdam uit passie. NOVA was erbij.

Presentatie: Jeroen Pauw
pi_33479457
quote:

Dualisme leidt tot veel politiek geruzie in gemeentes

De gemeentepolitiek spannender en meer doorzichtig maken en de kloof tussen kiezers en gekozenen verkleinen. Dat was de bedoeling van het dualisme waarmee de gemeentebesturen bijna vier jaar geleden aan de slag gingen. Er kwam een duidelijker scheiding tussen gemeenteraad en wethouders. Geen opzetjes meer tussen wethouders en hun raadsfracties, maar wethouders die besluiten nemen en raadsleden die daar een kritisch controlerend oordeel over vellen.

Hoe het de gemeentes met dit nieuwe systeem vergaan is, heeft NOVA laten uitzoeken door onderzoeksbureau Zenc. Vanavond de uitkomsten van dit onderzoek.

In de studio reageert Peter Castenmiller, onderzoeker van Zenc.

Nationale oliebollentest nader bekeken
Voor oliebollenbakkers is de jaarlijkse oliebollentest van het Algemeen Dagblad elke keer weer spannend. Zoals het krijgen of verliezen van een Michelin-ster een gerenommeerd restaurant kan maken of breken, zo ondervindt een oliebollenkraam de gevolgen van een goede of slechte klassering in de AD-oliebollentest.

pi_33517043
quote:

NOVA's beurs Top-5

NOVA's Top-5, voor sommigen een rots in de branding, voor anderen omstreden. Ook dit jaar hebben vijf toonaangevende analisten uit de financiële wereld hun favoriete aandelen-Top-5 voor het komende jaar samengesteld. In NOVA de resultaten van de Top-5 van 2005 en een nieuwe Top-5 voor 2006.

Debat over Afghanistan
Vandaag is er een extra vergadering van de Tweede Kamer over de Nederlandse bijdrage aan the International Security Assistance Force (ISAF) in Zuid-Afghanistan. Hierover debatteren in de studio Hans van Baalen (VVD) en Bert Bakker (D66).

pi_33518696
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:35 schreef pberends het volgende:

[..]
benieuwd of er nu een keer een beslissing wordt genomen over afghanistan. Ik zou zeggen nee, maar daar gaat het nu niet om, ze vragen mij immers niks.
Het wordt wel eens tijd dat er iets gebeurd, want dit is wel tergend langzaam van besluiten voeren.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33544194
quote:
Vanavond geen NOVA/Den Haag Vandaag

Er is geen uitzending op vrijdag 30 en zaterdag 31 december en zondag 1 januari. De aangekondigde uitzending over de gevaren van maagverkleining is verplaatst naar maandag 2 januari.

Ook het forum is tot maandag 2 januari gesloten. U kunt voor discussie terecht op www.discussie.nl. De redactie van NOVA wenst u een zeer prettige jaarwisseling.
pi_33630077
quote:

Maagoperaties: een riskante manier van afvallen

Nederlanders worden dikker en dikker. In de race om het afvallen is er een explosieve groei van maagoperaties.

Jaarlijks laten duizenden Nederlanders zich opereren aan hun maag en darmen met als voornaamste doel: afvallen. Zo'n operatie vermindert de eetlust, simpelweg omdat er minder eten in kan. Veel Nederlanders laten zich in België behandelen omdat in Nederland alleen wordt geopereerd bij extreem overgewicht. De risico's van de ingreep zijn groot: de maagoperaties kunnen zorgen voor ernstige complicaties en zelfs doden.

Presentatie: Paul Witteman
pi_33663186
quote:
Vanavond in NOVA

Plastische chirurgen in opstand

Plastisch chirurgen hebben geen goed woord over voor de zorgverzekeraars. Want volgens hen misleiden de verzekeraars patiënten, geven ze onjuiste informatie en vertragen ze behandelingen. Dat blijkt allemaal uit een enquête onder plastisch chirurgen in Nederland.

Het laatste uur van het Spijkerkwartier
Seksexploitanten in het Spijkerkwartier in Arnhem moeten hun ramen voor morgen sluiten. De gemeente wil er een gewone woonwijk van maken. Pooiers en hoeren zoeken naarstig naar nieuwe mogelijkheden.

pi_33701349
quote:
Vanavond in NOVA

VS benaderde Nederland voor spionage

De Amerikaanse vice-president Dick Cheney heeft in 2002 contact gezocht met de Nederlandse regering en gevraagd of een in Nederland werkende Iraakse inlichtingenfunctionaris mocht spioneren voor de Amerikanen. Dat beweert New York Times-journalist James Risen.

De nieuwe zeven wereldwonderen
Van de zeven wereldwonderen die tweehonderd jaar voor Christus werden benoemd door Philon van Byzantium, zijn alleen de piramides van Gizeh nog intact. Als het aan de Zwitsers-Canadese Bernard Weber ligt, is over een jaar bekend welke zeven monumenten de huidige aardbewoner beschouwt als wereldwonder.

Is er nog toekomst voor kranten?
De meeste kranten verliezen steeds meer lezers. Vooral aan internet en gratis kranten als Metro en Spits. Er wordt van alles geprobeerd: andere formaten, nieuwe diensten en audiovisuele middelen. Maar volgens sommige krantenmakers is de truc veel simpeler: richt je vooral op je eigen omgeving. In de studio is: Rimmer Mulder, hoofdredacteur van de Leeuwarder Courant.

pi_33702152
Wel interessante onderwerpen.
  woensdag 4 januari 2006 @ 19:09:12 #270
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33703626
welja, laat ik het ook eens gaan kijken, morgen vrij
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:44:35 #271
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_33706916
Zou me niks verbazen als onderwerp 1 zo is. Cheney is ook voor martelen, vergeleken dat is dit een tussendoortje.
And that is the news.''
pi_33710714
Eindelijk weer Twan Huys op TV. Ze moeten echt vaker items hebben uit de V.S. Alhoewel ze het item niet handig hadden aangepakt. Jeroen kwam met een vraag, Twan gaf een antwoord en daarna kwam die journalist van de NY Times of Bush. En dat herhaalde zich een paar keer.

Jeroen versprak zich een paar keer.
  woensdag 4 januari 2006 @ 23:22:35 #273
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_33712400
zo schokkend was het item over de spionage niet. Maar heb toch maar een topic geopend. ''Nederlandse premier wijst verzoek tot spionage van VS af''

Wel jammer als ze een nieuwe lijst gaan maken voor de wereldwonderen. De enigste die er dan toch een beetje in aanmerking voor komt, wat voor bij kwam, is de Acropolis. het voorstel om Nederland tot wereldwonder te maken klinkt ook goed..
And that is the news.''
pi_33736375
quote:
Vanavond in NOVA

Toestand Sharon kritiek

Israëlische artsen zijn er vanmorgen na een tweede operatie in geslaagd de hersenbloeding bij premier Sharon te stoppen. Zijn toestand is stabiel, maar kritiek, zo wordt gemeld. Zijn politieke rol lijkt echter uitgespeeld.

Wat betekent dit voor het vredesproces en de Israëlische politiek? In NOVA spreekt Hans van den Broek, oud eurocommissaris voor de buitenlandse betrekkingen. Verder vanuit Israël een reportage en het laatste nieuws.

Bekijk ook: dossier Midden-Oosten.

pi_33779773
quote:
Vanavond in NOVA

Sharon

De Israëlische premier Sharon heeft opnieuw een hersen-bloeding gekregen. Hij is opnieuw geopereerd. De 77-jarige leider onderging vanochtend een hersenscan om de schade aan zijn hersenen vast te stellen. Daaruit bleek dat er een nieuwe bloeding was ontstaan, zijn schedel licht was opgezwollen en zijn bloeddruk was verhoogd.

Algemeen wordt aangenomen dat Sharon niet meer in de politiek zal terugkeren. In NOVA vanavond reacties, een verslag uit de bezette gebieden en een gesprek met Ronnie Naftaniël, directeur van het Centrum Informatie Documentatie Israël, het CIDI, Midden-Oostendeskundige Bertus Hendriks en schrijver Leon de Winter.

Bekijk ook: dossier Midden-Oosten

pi_33805886
quote:

Sarajevo, 10 jaar later

Tien jaar geleden eindigde met het tekenen van het Dayton-akkoord de burgeroorlog in het voormalig Joegoslavië. Symbool voor die oorlog stond het 4-jarig beleg van de Bosnische hoofdstad Sarajevo.Tijdens het beleg vonden 12.000 burgers de dood en raakten er 50.000 gewond. In die tijd portretteerde NOVA de lotgevallen van de familie Nuhenvendic, verscheurd door de oorlog, gevlucht uit Sarajevo met uitzondering van de vader die weigerde te vertrekken en achterbleef in een flat gelegen aan de frontlinie. NOVA ging tien jaar later terug naar de Bosnische hoofdstad.

Rembrandt meets Mozart
2006 Is Rembrandt- én Mozartjaar: NOVA blikt vooruit op de culturele gekte met Maarten 't Hart en Henk van Os.

pi_33805968
dat laatste onderwerp wordt smullen hoop ik
  zaterdag 7 januari 2006 @ 18:38:27 #278
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_33806136
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 18:31 schreef zakjapannertje het volgende:
dat laatste onderwerp wordt smullen hoop ik
Gisteren de wereld draait door gezien? Daarin was een stukje over mozart met iemand die zijn muziek speele. Was erg leuk om naar te kijken.
And that is the news.''
pi_33814098
hmm, gemist zal eens kijken of dat nog beschikbaar ergens is, Nova iig nu bezig
pi_34052877
Schop. Het was Afghanistan week bij NOVA.
pi_34121643
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:35 schreef Toad het volgende:
Schop. Het was Afghanistan week bij NOVA.
Nou inderdaad zeg . Ik word er echt even helemaal niet goed van. Wat een gezever zeg (vooral van D'66). Het zou te onveilig zijn, wat een onzin zeg... Het zijn militairen hoor, die zijn daarvoor getrained. Als er ergens een grote brand uitbreekt zeg je toch ook niet: 'dat vuur is zo gevaarlijk laten we maar geen brandweerlieden naartoe sturen'. Goed, dit is een beetje kort door de bocht natuurlijk maar D'66 heeft veel krediet verspeeld (althans bij mij).
pi_34121861
nova , is dat niet het tv programma van de pvda?
rosmalen
pi_34131461
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:52 schreef rosmalen het volgende:
nova , is dat niet het tv programma van de pvda?
Eigenlijk van de Vara , maarja what's the difference?
pi_34178049
quote:

Marokkaanse jongeren
Marokkaanse jongeren blijven voor problemen zorgen. Twee berichten vandaag die het illustreren: burgemeester Cohen van Amsterdam houdt spoedberaad met zijn stadsdeelvoorzitters en het Sociaal Cultureel Planbureau meldt dat de werkloosheid onder allochtone jongeren - onder wie de Marokkaanse - verder is gestegen. Van hen zit op dit moment zo'n veertig procent zonder baan. In de studio reageert Job Cohen.

Harry Mulisch
Schrijver Harry Mulisch is in zijn wiek geschoten door de beschuldiging dat hij lid geweest zou zijn van de nazistische jongerenbeweging 'De Jeugdstorm'. De journalist Dick Verkijk komt met die beschuldiging aan Mulisch' adres in een pamflettistisch boekje dat dezer dagen van de persen rolt. 'Harry Mulisch fel anti nazi, maar sinds wanneer?', heet het.
NOVA sprak met de getergde schrijver.

Presentatie: Jeroen Pauw en Ferry Mingelen

(Onderwerpen onder voorbehoud)

--------------------------------------------------------------------------------

Nieuwe NOVA-site
NOVA heeft vanaf morgenmiddag een geheel vernieuwde website. Ook de nieuwsbrief zal vanaf morgen een andere vormgeving hebben. Probeert u dus morgen vooral uw nieuwsgierigheid niet te bedwingen: de nieuwe site is zeker een bezoek waard. Het adres blijft: www.novatv.nl
  dinsdag 17 januari 2006 @ 22:15:29 #285
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34178539
niet echt interesant genoeg om voor op te blijven
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_34281882
Vanavond eindelijk weer Nova Politiek! Belangrijkste onderwerpen zijn kernenergie en natuurlijk de missie naar Afghanistan.

Te gast zijn Brinkhorst (D66), Samsom (PvdA) en De Krom (VVD).
pi_34282346
quote:
NOVA Politiek: energiecrisis?

Toen de Russen de gaskraan dichtdraaiden werd Europa gewezen op de kwestbaarheid van de energievoorziening. Wat zijn de alternatieven voor olie en gas? Kunnen duurzame energiebronnen zoals biomassa, zon- en windenergie in onze toekomstige energiebehoefte voorzien of moeten we (tijdelijk) toch nieuwe kerncentrales accepteren?

In NOVA Politiek zijn te gast: Laurens Jan Brinkhorst (D66), minister van Economische Zaken, en de Kamerleden Diederik Samsom (PvdA) en Paul de Krom (VVD). Verder gaat het over de actualiteit, Wiegel en de VVD en de werkloosheid onder allochtone jongeren. En natuurlijk De Straat, de Politieke Barometer én de visie van Joep Bertrams.

Presentatie: Paul Witteman en Jeroen Pauw
pi_34288975
altijd linkse gasten , opmerkzaam
rosmalen
pi_34289028
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:58 schreef rosmalen het volgende:
Brinkhorst kun je echt niet links noemen. Die predikt altijd op een heel rechtse manier economie.
pi_34289178
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:58 schreef rosmalen het volgende:
Als je zelf extreem-rechts bent dan is een politicus nogal gauw 'links' natuurlijk. Een meer objectief persoon zal concluderen dat er twee rechtse en een linkse politicus te gast zijn.
pi_34347660
ach, ze mogen dan wel rechtse gasten uitnodigen, het blijft een links programma.
En dan nog klagen ook als er gekort wordt op de miljoenensubsidie die ze krijgen van het Rijk
pi_34522094
quote:
Vanavond in NOVA Politiek

D66-Kamerlid Bakker heeft het dreigement afgezwakt dat D66 uit het kabinet stapt als de missie naar Zuid-Afghanistan doorgaat. Hij deed dat in een gesprek met de Wereldomroep. Begin deze maand verklaarde hij nog dat wat hem betreft de kwestie-Afghanistan tot de val van het kabinet kan leiden. Bert Bakker komt het in NOVA Politiek uitleggen.

"Om te jeugdwerkloosheid aan te pakken is het nodig werkloze jongeren tot drieëntwintig jaar discipline bij te brengen in werkkampen", zegt Hans de Boer, voorzitter Taskforce Jeugdwerkloosheid. Het kabinet bespreekt vandaag zijn voorstellen en ook hij is te gast in NOVA Politiek.

Mag de politiek zich uitlaten over rechterlijke uitspraken of zet dergelijke bemoeienis de scheiding der machten en de onafhankelijkheid van de rechtspraak onder druk? Hierover kruisen in NOVA Politiek Femke Halsema, fractievoorzitter van GroenLinks in de Tweede Kamer en Joost Eerdmans, lid van de Tweede Kamer voor de LPF, de degens.

Verder de meningen in 'De Straat', de Politieke Barometer en de visie van cartoonist Joep Bertrams.

Presentatie: Clairy Polak en Ferry Mingelen
  zaterdag 28 januari 2006 @ 22:15:33 #293
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_34562640
het is altijd leuk om weer wat van de taxi-oorlog te horen. De top van tca heeft inmiddels de gevangenisstraf uitgezeten, maar hoe nu verder?
  zondag 29 januari 2006 @ 12:14:17 #294
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_34575309
Prachtig, die Grijpink met z'n boevenkop lachend alles zien ontkennen.
Diep triest dat ze er zo lang mee wegkomen natuurlijk, maar ergens ook grappig
Feyenoord!!! * Barça
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 februari 2006 @ 03:28:44 #295
7889 tong80
Spleenheup
pi_34818680
Morgen over Silvia Millecamp

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_34823649
Lekker optreden van Pauw gister.

"Waarom zien we niet bij terroristische aanslagen allerlei moslims de straat op gaan om te demonstreren omdat die aanslag hun geloof veel meer in diskrediet brengen?"

.

En dat constante gesjans met die moslima .
pi_34828697
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:14 schreef Bonobo11 het volgende:
Prachtig, die Grijpink met z'n boevenkop lachend alles zien ontkennen.
Diep triest dat ze er zo lang mee wegkomen natuurlijk, maar ergens ook grappig
ik moest bij die naam (zal wel niet de enige zijn) meten aan Seabert denken: grijpwijk...

Ook merkwaardig dat er blijkbaar honderden mensen zijn die problemen met de TCA-top hebben en dat Grijpink dat allemaal afdoet als : onzin...
Maar als het pensioenfonds gebruikt is om de advocatenkosten mee te dekken volgt er een lynchpartij denk ik.
Yeah baby Yeah!
pi_34832005
Jeetje Naema vond 'Meneer Pauw' wel leuk he . Indrukwekkend debuut heeft ze geschreven trouwens (Een moslima ontsluiert). Nu dit boek ook maar eens lezen .
pi_34834721
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:52 schreef pberends het volgende:
Lekker optreden van Pauw gister.

"Waarom zien we niet bij terroristische aanslagen allerlei moslims de straat op gaan om te demonstreren omdat die aanslag hun geloof veel meer in diskrediet brengen?"

.

En dat constante gesjans met die moslima .
Jeroen Pauw
pi_34835564
tvp
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')