moet dat niet 'stelling' zijn? of dring je je conclusie op?quote:
Tsja. Ik weet het niet hoor, erg moeilijk. Ik denk niet dat de islamitische gemeenschap hem zal missen eigenlijk. Hoop alleen wel dat we niet op een hellend vlak zitten qua religie en dat de grens van wat nog toelaatbaar is steeds eerder bereikt zal gaan worden.quote:Radicale imam moet definitief het land uit
Uitgegeven: 30 november 2005 22:10
Laatst gewijzigd: 30 november 2005 22:58
AMSTERDAM - Een imam van de omstreden al-Fourqaan moskee in Eindhoven is opgepakt. Hij is één van de twee imams van die moskee die in opspraak waren gekomen door opruiende preken. Dat meldt het NOS Journaal woensdagavond.
Vanochtend zou de imam volgens het NOS Journaal van zijn bed zijn gelicht. Hij zit nu in vreemdelingenbewaring en wordt binnenkort het land uitgezet.
De verblijfsvergunning van de imam, een Soedanees uit Bosnië, werd begin dit jaar door minister Verdonk ingetrokken. De imam maakte bezwaar tegen deze beslissing. De rechter heeft echter besloten dat de imam alsnog het land uit moet.
Volgens de Inlichtingendienst AIVD zijn de preken van de imam in de Eindhovense moskee een gevaar voor de nationale veiligheid. Zo zou hij aanzetten tot de jihad, de heilige oorlog.
Het is nog niet bekend of de andere omstreden imam van de moskee ook uitgezet zal worden. Hij is nog in afwachting van de definitieve uitspraak in zijn zaak.
Dan moetten we mischien maar eens nadenken of die vijheid van godsdienst wel zo'n goed idee is.quote:Op donderdag 1 december 2005 07:47 schreef Mannee het volgende:
[afbeelding]De imam van de Eindhovense al-fourqaan-moskee, wiens preken volgens de AIVD een gevaar waren voor de nationale veiligheid, wordt definitief door Verdonk het land uitgetrapt. De andere omstreden imam, van wie de verblijfsvergunning begin dit jaar eveneens door Verdonk werd ingetrokken, wacht nog op een uitspraak in zijn zaak.
De belangrijkste reden van het intrekken van de verblijfsvergunning was het feit dat de twee imams Salafisten zijn. De imams werden verder niet verdacht van strafbare feiten.
Conclusie: dit is een ernstige inbreuk op de vrijheid van godsdienst en op de vrijheid van meningsuiting en dat is een slechte ontwikkeling. Het wordt hoog tijd dat Verdonk eens vervangen wordt.
http://weblog.fok.nl/blog/9266
Als je hier over kan klagen ben je niet goed bij je hoofd!quote:volgens de AIVD een gevaar waren voor de nationale veiligheid
quote:Op donderdag 1 december 2005 08:08 schreef drugsgebruiker het volgende:
Verdonk heeft gelijk. Ga terug naar je kraakpand, VMBO Hippie.
De twee uitgewezenen zijn géén Nederlanders. Ik noem nooit Nederlanders 'gasten', maar deze buitenlanders zijn wél gasten. Op voorwaarden in Nederland. Ik vind het terecht dat je die kan uitwijzen, ook zonder strafbare feiten, bij ongewenstheid.quote:Op donderdag 1 december 2005 07:47 schreef Mannee het volgende:
De belangrijkste reden van het intrekken van de verblijfsvergunning was het feit dat de twee imams Salafisten zijn. De imams werden verder niet verdacht van strafbare feiten.
Conclusie: dit is een ernstige inbreuk op de vrijheid van godsdienst en op de vrijheid van meningsuiting en dat is een slechte ontwikkeling.
quote:Verdonk slaat door!
Zanik niet zo, boomknuffelaar. Verdonk DOET tenminste watquote:Op donderdag 1 december 2005 07:47 schreef Mannee het volgende:
[afbeelding]De imam van de Eindhovense al-fourqaan-moskee, wiens preken volgens de AIVD een gevaar waren voor de nationale veiligheid, wordt definitief door Verdonk het land uitgetrapt. De andere omstreden imam, van wie de verblijfsvergunning begin dit jaar eveneens door Verdonk werd ingetrokken, wacht nog op een uitspraak in zijn zaak.
Conclusie: dit is een ernstige inbreuk op de vrijheid van godsdienst en op de vrijheid van meningsuiting en dat is een slechte ontwikkeling. Het wordt hoog tijd dat Verdonk eens vervangen wordt.
thnx, dit voegt iets toequote:Op donderdag 1 december 2005 08:01 schreef kippenek het volgende:
Nu.nl is iets vollediger:
[..]
Tsja. Ik weet het niet hoor, erg moeilijk. Ik denk niet dat de islamitische gemeenschap hem zal missen eigenlijk. Hoop alleen wel dat we niet op een hellend vlak zitten qua religie en dat de grens van wat nog toelaatbaar is steeds eerder bereikt zal gaan worden.
Verder ken ik weinig Soedanese Bosniërs, wat een combinatie zeg!.
quote:Op donderdag 1 december 2005 08:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zanik niet zo, boomknuffelaar. Verdonk DOET tenminste wat![]()
quote:Op donderdag 1 december 2005 07:47 schreef Mannee het volgende:
Hup Ritaquote:Op donderdag 1 december 2005 08:07 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Ik ben eigenlijk wel blij met Verdonk.
Eindelijk een een politica die niet alleen slap lult maar doet!!
Verdonk nog 4 jaar!!!
GO RITA!!
Je bent lekker op de hoogte van wetgeving hè. de imams hadden geen strafbaar feit gepleegd. de holocaust ontkennen is niet alleen stompzinnig maar ook gewoon wel strafbaar.quote:Op donderdag 1 december 2005 08:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga je ook de Holocaust ontkennen en als er iemand problemen mee heeft, blèren over vrijheid van meningsuiting en alles?
Opruiiing en aanzetten tot crimineel gedrag is zeker wel strafbaar.quote:Op donderdag 1 december 2005 09:33 schreef Mannee het volgende:
[..]
Je bent lekker op de hoogte van wetgeving hè. de imams hadden geen strafbaar feit gepleegd. de holocaust ontkennen is niet alleen stompzinnig maar ook gewoon wel strafbaar.
een beetje boomknuffelaar als ik zal zich uiteraard nooit zo verlagen en je vergelijking getuigt niet bepaald van goede smaak als ik het ff zeggen mag.![]()
Weer een blindequote:
Tsja, dat ze die imams jaren vrijspel heeft gegeven, waarin ze van alles en nog wat hebben kunnen regelen, zelfs een opvolger als het moet, zie je maar over het hoofd? Dit is nou wat PRDV bedoelt met schijnveiligheid.quote:eindelijk eens een minister die daad bij haar woord voegt!
Daar zijn we dus ook al veel te laat mee.quote:We zijn in Nederland niet goed snik alles maar te accepteren. Hopelijk volgen er nog veel meer inclusief de sluiting van radicale moskeen...
Oproepen tot de Jihad (geweld) is wel degelijk strafbaar. Dergelijke lui hadden wat mij betreft dus meteen opgepakt moeten worden en hadden opgesloten moeten worden tot aan daadwerkelijke uitzetting.quote:Op donderdag 1 december 2005 09:33 schreef Mannee het volgende:
[..]
Je bent lekker op de hoogte van wetgeving hè. de imams hadden geen strafbaar feit gepleegd. de holocaust ontkennen is niet alleen stompzinnig maar ook gewoon wel strafbaar.
een beetje boomknuffelaar als ik zal zich uiteraard nooit zo verlagen en je vergelijking getuigt niet bepaald van goede smaak als ik het ff zeggen mag.![]()
Als je zo goed op de hoogte bent van alles, waarom vindt de rechter (die toetst of de wetgeving wordt nageleefd) dan ook dat de uitzetting gehandhaafd moet blijven?quote:Op donderdag 1 december 2005 09:33 schreef Mannee het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 1 december 2005 09:40 schreef Vhiper het volgende:
[..]
En nog een...blind, blind en nog eens blind![]()
Gelukkig reageer je wel op andere verwerenquote:Op donderdag 1 december 2005 09:33 schreef Mannee het volgende:
[..]
Ik denk dat verdenkingen van de AIVD genoeg zijnquote:Op donderdag 1 december 2005 09:41 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Als je zo goed op de hoogte bent van alles, waarom vindt de rechter (die toetst of de wetgeving wordt nageleefd) dan ook dat de uitzetting gehandhaafd moet blijven?![]()
Bovendien zie ik op het eerste gezicht ook geen betrouwbare bron dat uitzetting alleen is omdat de Imam een Salafist is.
Nee, het maakt ze blind als ze hoera lopen te roepen over een uitzetting die twee jaar geleden al is aangekondigd voor zogenoemde "staatsgevaarlijke" personen, welke men dus daarna gewoon nog twee jaar in dit land vrij heeft laten rondlopen.quote:Op donderdag 1 december 2005 09:46 schreef Prego het volgende:
[..]
wie ben jij om dat te bepalen? kan je het niet hebben dar er mensen zijn die er anders over denken? maakt ze dat meteen blind?
Bushquote:Op donderdag 1 december 2005 09:53 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Ik denk dat verdenkingen van de AIVD genoeg zijn
Terecht ook... als we onze geheime dienst al niet kunnen vertrouwen, wie dan wel?
Reden genoeg om een verblijfsvergunning in te trekken lijkt me. Dat heeft weinig met godsdienst te maken. Als ik als dominee geen belasting betaal dan heeft dat evenmin met godsdienst te maken, en dan kan ik al helemaal geen beroep doen op de vrijheid van godsdienst.quote:Volgens de Inlichtingendienst AIVD zijn de preken van de imam in de Eindhovense moskee een gevaar voor de nationale veiligheid. Zo zou hij aanzetten tot de jihad, de heilige oorlog.
Ben jij Belg, mannee? In Nederland is holocaust ontkenning niet strafbaar. Belediging smaad en laster wel. Omdat holocaustontkenning daar vaak mee gepaard gaat is er wel eens een holocaustontkenner bestraft. Ontken je de holocuast zonder je te verlagen tot belediging smaad en laster dan mag dat gewoon hoor. Er is goddank geen verbod op stompzinnigheid.quote:Op donderdag 1 december 2005 09:33 schreef Mannee het volgende:
[..]
Een smadelijke, beledigende, lasterende holocaustontkenner met Nederlandse nationaliteit wordt voor de rechter gesleept, een buitenlandse smadelijke, beledigende, lasterende holocaustontkenner zie ik graag géén verblijfsvergunning verleend.quote:een beetje boomknuffelaar als ik zal zich uiteraard nooit zo verlagen en je vergelijking getuigt niet bepaald van goede smaak als ik het ff zeggen mag.![]()
In Nederland valt holocaustontkenning onder de artikelen 137c (het verbod op de discriminerende belediging), 137d (het verbod op het aanzetten tot haat) en 137e (het verbod op het verspreiden van discriminerende uitlatingen) van het Wetboek van Strafrecht.quote:Op donderdag 1 december 2005 10:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Ben jij Belg, mannee? In Nederland is holocaust ontkenning niet strafbaar. Belediging smaad en laster wel. Omdat holocaustontkenning daar vaak mee gepaard gaat is er wel eens een holocaustontkenner bestraft. Ontken je de holocuast zonder je te verlagen tot belediging smaad en laster dan mag dat gewoon hoor. Er is goddank geen verbod op stompzinnigheid.
[..]
Een smadelijke, beledigende, lasterende holocaustontkenner met Nederlandse nationaliteit wordt voor de rechter gesleept, een buitenlandse smadelijke, beledigende, lasterende holocaustontkenner zie ik graag géén verblijfsvergunning verleend.
En mocht 'ie die per ongeluk toch hebben en z'n smadelijk laster misschien wel haatzaaiend in Nederland verspreiden dan mag 'ie wat mij betreft het land uit. Ja, ook al het de voorman is van een stel boedhisten (of welke geloofsrichting je er ook bij kan slepen). Het gaat niet om dat geloof, het gaat op haatzaaien, opruien, smaad, laster.
Dat we dat soort volk tot onze landgenoten moeten rekenen is erg genoeg.
Eh, niet de holocaust ontkenning op zich. De belediging, de laster en de smaad -waarmee het vaak gepaard gaat- welquote:Op donderdag 1 december 2005 10:29 schreef Mannee het volgende:
[..]
In Nederland valt holocaustontkenning onder de artikelen 137c (het verbod op de discriminerende belediging), 137d (het verbod op het aanzetten tot haat) en 137e (het verbod op het verspreiden van discriminerende uitlatingen) van het Wetboek van Strafrecht.![]()
Oh ja, daar zou ik het helemaal mee eens zijn ware het niet dat:quote:Op donderdag 1 december 2005 10:03 schreef sizzler het volgende:
Reden genoeg om een verblijfsvergunning in te trekken lijkt me. Dat heeft weinig met godsdienst te maken. Als ik als dominee geen belasting betaal dan heeft dat evenmin met godsdienst te maken, en dan kan ik al helemaal geen beroep doen op de vrijheid van godsdienst.
quote:'Uitzetting imam niet op basis van preken'
Uitgegeven op donderdag 01 december 2005 om 09:33:36, bijgewerkt om 10:20:32
(Novum) - Het AIVD-dossier van de imam van de Al Fourkaan-moskee in Eindhoven die wordt uitgezet omdat hij radicaal gedachtegoed zou verkondigen, bevat niet één preek van de man. Dat zegt zijn advocaat Marc Wijngaarden donderdag in het Radio 1-Journaal. Volgens de raadsman is van de imam, die woensdagochtend van zijn bed werd gelicht om te worden uitgezet, nooit gezegd dat hij opruiend gepreekt heeft.
http://www.nieuws.nl/60538
Dat is toch wel enigsinds verbazingwekkend.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh ja, daar zou ik het helemaal mee eens zijn ware het niet dat:
[..]
Valt wel mee. Het kan ook gewoon handig verpakt zijn. Zegt ie het niet, maar de luisteraars horen het toch wel. Je hoeft niet te zeggen: "Vooruit jongelui, doe je plicht, ga naar Irak en blaas jezelf op" om jeugd zover te krijgen. Iets in de strekking van: "wij moeten allen klaar staan voor onze broeders in nood" doet het ook wel. Zeg je niks verkeerd mee, maar de boodschap komt wel over.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:14 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat is toch wel enigsinds verbazingwekkend.
Kun je 100 x zeggen. Haalt niet uit.quote:Op donderdag 1 december 2005 12:03 schreef Vitalogy het volgende:
Even een FYI (for your information)
enigszins
sowieso
nee het ontkennen zelf is dat alquote:Op donderdag 1 december 2005 10:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh, niet de holocaust ontkenning op zich. De belediging, de laster en de smaad -waarmee het vaak gepaard gaat- wel![]()
dat slaat echt nergens op natuurlijk. als je niks verkeerd zegt dan kan je niet zeggen hij bedoelde eigenlijk wel wat verkeerds. dat wordt dan een leuke bewijsvoering..quote:Op donderdag 1 december 2005 11:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Valt wel mee. Het kan ook gewoon handig verpakt zijn. Zegt ie het niet, maar de luisteraars horen het toch wel. Je hoeft niet te zeggen: "Vooruit jongelui, doe je plicht, ga naar Irak en blaas jezelf op" om jeugd zover te krijgen. Iets in de strekking van: "wij moeten allen klaar staan voor onze broeders in nood" doet het ook wel. Zeg je niks verkeerd mee, maar de boodschap komt wel over.
lijkt me een vrij belangrijk recht hoorquote:Op donderdag 1 december 2005 12:12 schreef boskov het volgende:
de vrijheid van godsdienst is al zo een belachelijk iets wat we hebben.
Holocaust ontkenning -sec- is niet strafbaar. Niet in NL, wel in Belgie.quote:
Dat kun jij denken. Geen enkele Imam zal het in zijn kop halen om letterlijk te zeggen dat jongeren mee moeten doen met de Jihad, dat ze moeten gaan vechten voor de Islam.quote:Op donderdag 1 december 2005 12:10 schreef Mannee het volgende:
[..]
dat slaat echt nergens op natuurlijk. als je niks verkeerd zegt dan kan je niet zeggen hij bedoelde eigenlijk wel wat verkeerds. dat wordt dan een leuke bewijsvoering..
geef wel aan dat die uitzetting echt niet zo zwart-wit is als de meesten hier beweren.
Je pleit voor een hernieuwde invoering van de inquisitie?quote:Op donderdag 1 december 2005 12:12 schreef boskov het volgende:
Ik moet zeggen, als een linkse allochtoon heb ik gewoon veel respect voor Verdonk, en haar beleid moet ze doorzetten. Als je je niet kan aanpassen, moet je maar lekker opflikkeren, en de vrijheid van godsdienst is al zo een belachelijk iets wat we hebben. Ik snap niet beledigen en bagataliseren van mensen goed kan worden gepraat door vrijheid van godsdienst.
Ben jij jurist? (Serieuze vraagquote:Op donderdag 1 december 2005 12:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het ontkennen van de Holocaust is sinds het Verbeke-arrest inzake revisionisme, HR (Strafkamer) 25-11-1997 strafbaar :
"het zich in het openbaar mondeling, opzettelijk beledigend uitlaten over een groep mensen wegens hun ras, meermalen gepleegd", 2. "medeplegen van het anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving een voorwerp waarvan men wist of redelijkerwijs moest vermoeden, dat daarin een uitlating was vervat, die voor een groep mensen wegens hun ras beledigend is, anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving aan iemand, anders dan op diens verzoek, doen toekomen, meermalen gepleegd" en 3. en 4. "het anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving een voorwerp waarvan men wist of redelijkerwijs moest vermoeden, dat daarin een uitlating was vervat, die voor een groep mensen wegens hun ras beledigend is, anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving aan iemand, anders dan op diens verzoek, doen toekomen, meermalen gepleegd" veroordeeld tot zes maanden gevangenisstraf, voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaren, alsmede tot een geldboete van vijfduizend gulden, subsidiair vijftig dagen hechtenis, met onttrekking aan het verkeer zoals in het arrest omschreven."
De holocaust ontkenning was de belediging. Zolang er nog overlevenden e.d. zijn van die holocaust zijn dergelijk uitlatingen enorm grievend.quote:Op donderdag 1 december 2005 13:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Ben jij jurist? (Serieuze vraag) Oftewel: klopt jouw gevolgtrekking? Ik ken het Verbeke arrest, Verbeke was grof beledigend. Volgens mij is het nog steeds die belediging die bestraft werd, niet de holocaust-ontkenning.
zo is datquote:Op donderdag 1 december 2005 13:57 schreef nikk het volgende:
[..]
De holocaust ontkenning was de belediging. Zolang er nog overlevenden e.d. zijn van die holocaust zijn dergelijk uitlatingen enorm grievend.
Ja ja daar is het weer.quote:Op donderdag 1 december 2005 12:58 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je pleit voor een hernieuwde invoering van de inquisitie?![]()
Jij hebt moeite om in het dagelijks leven gewoon dingen te relativeren? Vrijheid van godsdienst brengt alleen problemen met zich mee. Van mij mag je geloven, maar dat doe je maar lekker thuis.quote:Op donderdag 1 december 2005 12:58 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je pleit voor een hernieuwde invoering van de inquisitie?![]()
want?quote:Op donderdag 1 december 2005 12:39 schreef Mannee het volgende:
[..]
lijkt me een vrij belangrijk recht hoor![]()
De inquisitie vervolgde iedereen die niet een bepaald geloof aanhing, afgezien van de middeleeuwse strafmaten, wat verschilt dat met een verbod op de vrijheid van godsdienst, waarbij dus de overheid je gaat opleggen wat je wel c.q. niet mag geloven?quote:Op donderdag 1 december 2005 14:44 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Ja ja daar is het weer.
Grenzen leggen bij godsdienst vrijheid is het invoeren van de inquisitie
quote:Jij begreep zeker niet wat Fortuyn met demonisering bedoelde?
Het verbieden van geloven brengt meer problemen met zich mee, dan het toelaten ervan.quote:Op donderdag 1 december 2005 15:40 schreef boskov het volgende:
[..]
Jij hebt moeite om in het dagelijks leven gewoon dingen te relatieveren? Vrijheid van godsdienst brengt alleen problemen met zich mee.
En waarom zou dat niet mogen in gebouwen die ze daar zelf voor gekocht, ingericht, etc hebben, zoals een kerk of een moskee?quote:Van mij mag je geloven, maar dat doe je maar lekker thuis.
Natuurlijk, Verdonk is fantastisch bezig als ze Maxima en wat tafeltennissers en badmintonners wel en een stervoetballer en toptalent geen paspoort geeftquote:Op donderdag 1 december 2005 15:51 schreef ErikT het volgende:
Ik zie het probleem niet. Ik vind dat ze goed bezig is. Als ze nou ook nog Kalou een paspoort weigert kan ze bij mij helemaal niet meer stuk.
Je bent ook wel lichtelijk naief als je denkt dat die idioten in Den Haag weten waar ze mee bezig zijn omtrent het immigratie en 'terrorisme' beleidquote:Op donderdag 1 december 2005 15:55 schreef Vhiper het volgende:
Hoezo, mag ik niet zeggen dat men blind is?![]()
Zie jij mij ergens beweren dat het geloof verboden moet worden? Nee, het is namelijk niet mogelijk, maar je kan het wel inperken.quote:Op donderdag 1 december 2005 15:54 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Het verbieden van geloven brengt meer problemen met zich mee, dan het toelaten ervan.
[..]
Het verschil is dat je het bij de een openbaar maakt, en daarvoor algemeen geldend voor een groep. Als je het lekker thuis doet is het persoonlijk, en val je andere mensen er niet mee lastig. Ik vind het best irritant als je de kerk weer hoort om 12 uur. Flikker toch op met je kerk; als ik boeddhist ben, en spreekkoren van Dalai Lama keihard afspeel naast je huis, vind jjij het ook niet leuk.quote:En waarom zou dat niet mogen in gebouwen die ze daar zelf voor gekocht, ingericht, etc hebben, zoals een kerk of een moskee?
Dat er vele "lichtelijk naieve" mensen in Nederland en op Fok! rondwandelen, blijkt wel aan de vele lofuitingen die de compleet falende minister Verdonk krijgt.quote:Op donderdag 1 december 2005 15:56 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Je bent ook wel lichtelijk naief als je denkt dat die idioten in Den Haag weten waar ze mee bezig zijn omtrent het immigratie en 'terrorisme' beleid.
Typisch Nederlands gezeik. De hele maatschappij scheldt elkaar verrot en heeft 0 respect voor elkaar en dan gaan zeiken over een kerktoren die geluid maakt.quote:Op donderdag 1 december 2005 15:57 schreef boskov het volgende:
Ik vind het best irritant als je de kerk weer hoort om 12 uur. Flikker toch op met je kerk; als ik boeddhist ben, en spreekkoren van Dalai Lama keihard afspeel naast je huis, vind jjij het ook niet leuk.
Ik vind me zelf echt heel respectvol, maar er is een ding waar ik dat echt niet voor kan tonen, en dat zijn van die gelovige mensjes. Geindoctrineerd volk is dat, vreselijk. En dan nog tegen de modale mens gaan zeiken hoe die in de hel komt. Flikker op, het is gewoon veel gezelliger in de hel, houd je smerige bek nou maar!quote:Op donderdag 1 december 2005 16:01 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Typisch Nederlands gezeik. De hele maatschappij scheldt elkaar verrot en heeft 0 respect voor elkaar en dan gaan zeiken over een kerktoren die geluid maakt..
Spreekkoren van Dalai Lama?quote:Op donderdag 1 december 2005 15:57 schreef boskov het volgende:
[..]
Zie jij mij ergens beweren dat het geloof verboden moet worden? Nee, het is namelijk niet mogelijk, maar je kan het wel inperken.
[..]
Het verschil is dat je het bij de een openbaar maakt, en daarvoor algemeen geldend voor een groep. Als je het lekker thuis doet is het persoonlijk, en val je andere mensen er niet mee lastig. Ik vind het best irritant als je de kerk weer hoort om 12 uur. Flikker toch op met je kerk; als ik boeddhist ben, en spreekkoren van Dalai Lama keihard afspeel naast je huis, vind jjij het ook niet leuk.
inperken = gedeeltelijk verbieden, dus ja, ik zie jou dat bewerenquote:Op donderdag 1 december 2005 15:57 schreef boskov het volgende:
[..]
Zie jij mij ergens beweren dat het geloof verboden moet worden? Nee, het is namelijk niet mogelijk, maar je kan het wel inperken.
Oh, dus als ik het thuis zou doen, mag ik niet de buurman uitnodigen om mee te bidden?quote:Het verschil is dat je het bij de een openbaar maakt, en daarvoor algemeen geldend voor een groep. Als je het lekker thuis doet is het persoonlijk, en val je andere mensen er niet mee lastig.
Ik heb ook een pesthekel aan al die lui die met de stereo vol aan door mijn straat komen scheuren. Autorijden ook maar verbieden dan? Het is voor sommigen bijna net zo onmisbaar als een geloofquote:Ik vind het best irritant als je de kerk weer hoort om 12 uur. Flikker toch op met je kerk; als ik boeddhist ben, en spreekkoren van Dalai Lama keihard afspeel naast je huis, vind jjij het ook niet leuk.
Zijn speeches, maar geef toe, een speech klinkt veel minder erg dan spreekkoren.quote:Op donderdag 1 december 2005 16:03 schreef Kloot-Jan het volgende:
[..]
Spreekkoren van Dalai Lama?
"Hamas, Hamas, Chinezen aan het gas"?
Toen was Verdonk geen minister.quote:Op donderdag 1 december 2005 15:55 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Natuurlijk, Verdonk is fantastisch bezig als ze Maxima en wat tafeltennissers en badmintonners wel en een stervoetballer en toptalent geen paspoort geeft![]()
Hoezo, mag ik niet zeggen dat men blind is?![]()
Hamas is een islamitische organisatiequote:Op donderdag 1 december 2005 16:03 schreef Kloot-Jan het volgende:
[..]
Spreekkoren van Dalai Lama?
"Hamas, Hamas, Chinezen aan het gas"?
Dat is meer jouw probleem dan dat van hen vrees ik.quote:Op donderdag 1 december 2005 16:03 schreef boskov het volgende:
[..]
Ik vind me zelf echt heel respectvol, maar er is een ding waar ik dat echt niet voor kan tonen, en dat zijn van die gelovige mensjes.
Oh ja? Dat zegt nooit iemand tegen mij.quote:Geindoctrineerd volk is dat, vreselijk. En dan nog tegen de modale mens gaan zeiken hoe die in de hel komt.
Noem jij dan iets boeddhistisch wat op "gas" rijmt?quote:Op donderdag 1 december 2005 16:05 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Hamas is een islamitische organisatie![]()
Je maakt ook in het huis naakt rondlopen, maar niet over straat. Precies hetzelfdequote:Op donderdag 1 december 2005 16:04 schreef Vhiper het volgende:
[..]
inperken = gedeeltelijk verbieden, dus ja, ik zie jou dat beweren![]()
[..]
Ja, dat staat gelijk aan jehova mannetjes. Kijk als jij je buurman kent en jullie bidden elke dag samen, maakt me geen reet uit, maar ga nou niet bij je buren aankloppen (die je niet kent), om ze uit te nodigen, om samen de geboorte van Christus te vieren.quote:Oh, dus als ik het thuis zou doen, mag ik niet de buurman uitnodigen om mee te bidden?
[..]
De fout die je maakt, is dat geluidsoverlast doordat je stereo te hard staat in de auto niet mag, en je daar dus een boete voor kan krijgen. Dus dat jij je er aan stoort, is volkomen normaal, het is zelfs opgenomen in onze wet.quote:Ik heb ook een pesthekel aan al die lui die met de stereo vol aan door mijn straat komen scheuren. Autorijden ook maar verbieden dan? Het is voor sommigen bijna net zo onmisbaar als een geloof![]()
Waarom mogen ze dat niet dan? Jij trekt je bek toch ook open op dit forum?quote:Op donderdag 1 december 2005 16:07 schreef boskov het volgende:
Ja, dat staat gelijk aan jehova mannetjes. Kijk als jij je buurman kent en jullie bidden elke dag samen, maakt me geen reet uit, maar ga nou niet bij je buren aankloppen (die je niet kent), om ze uit te nodigen, om samen de geboorte van Christus te vieren.
Nee, je hoort het ook niet, als je niet van die boeren tegen komt die geen middelbare school hebben afgemaakt, en vier keer per dag bieden, en alles wat gebeurd de wil van god, of Jezus is. Nee, dan merk je het wel.quote:Op donderdag 1 december 2005 16:06 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat is meer jouw probleem dan dat van hen vrees ik.
[..]
Oh ja? Dat zegt nooit iemand tegen mij.
Verdonk heeft van 9 topsporters aanvragen tot versnelde naturalisatie gekregen en alleen Kalou heeft ze afgewezen.quote:
Relativeren, het blijft lastig hequote:Op donderdag 1 december 2005 16:10 schreef Kloot-Jan het volgende:
[..]
Waarom mogen ze dat niet dan? Jij trekt je bek toch ook open op dit forum?
En dat nemen we je ook niet kwalijk.
Mag ik in een ander gebouw, wat ik ook zelf gekocht en ingericht heb, naakt rondwandelen?quote:Op donderdag 1 december 2005 16:07 schreef boskov het volgende:
[..]
Je maakt ook in het huis naakt rondlopen, maar niet over straat. Precies hetzelfde
Laten we ervanuit gaan dat ik mijn buurman ken en dat ie net als ik graag wilt bidden.quote:Ja, dat staat gelijk aan jehova mannetjes. Kijk als jij je buurman kent en jullie bidden elke dag samen, maakt me geen reet uit, maar ga nou niet bij je buren aankloppen (die je niet kent), om ze uit te nodigen, om samen de geboorte van Christus te vieren.
Ook het geluid van kerkklokken e.d. is aan wettelijke geluidsnormen gebonden.quote:De fout die je maakt, is dat geluidsoverlast doordat je stereo te hard staat in de auto niet mag, en je daar dus een boete voor kan krijgen. Dus dat jij je er aan stoort, is volkomen normaal, het is zelfs opgenomen in onze wet.
Dat wist ik niet. Dan ben ik bij deze minder fan van Verdonck.quote:Op donderdag 1 december 2005 16:12 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Verdonk heeft van 9 topsporters aanvragen tot versnelde naturalisatie gekregen en alleen Kalou heeft ze afgewezen.
Of je dit uiteindelijk in een kerk of moskee doet, geen punt, maar die kerkklok zorgt ervoor dat niet alleen de mensen die in dat gebouwtje zitten het horen, maar ook mensen die daar niks mee te maken hebben. Ik wil dus zeggen, totdat je geen mensen lastig valt die het niet leuk zouden vinden (staat dus gelijk aan iedereen die je NIET kent), dan mag je doen wat je wilt. Maar een hoofddoek valt hier dus niet onder, en het kruisje om je nek dat ZICHTBAAR gedragen wordt, ook niet. Net als de Jehova's, politieke partijen met een religieuze achtergrond etc.quote:Op donderdag 1 december 2005 16:18 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Mag ik in een ander gebouw, wat ik ook zelf gekocht en ingericht heb, naakt rondwandelen?
En als ik datzelfde gebouw nou eens inricht met een mooie kerkklok en daar op mijn knieën gaat zitten en als een debiel tegen een muur gaat zitten kletsen, mag dat dan ook?
[..]
Laten we ervanuit gaan dat ik mijn buurman ken en dat ie net als ik graag wilt bidden.
Stel nou dat ik nog wat vrienden en kennissen heb waarmee ik ook graag wil bidden in m'n huis. Mag dat?
Stel nou dat m'n huis wat te klein is en ik laat van mijn eigen centen een nieuw huis bouwen, met een mooi torentje voor het uitzicht en een klokje voor de sfeer. Mag ik dan in mijn eigen, nieuw gebouwde kerk huis gaan bidden met mijn kennissen en vrienden, onder het mooie gegalm van mijn eigen klokje?
[..]
Ook het geluid van kerkklokken e.d. is aan wettelijke geluidsnormen gebonden.
We gaan vooruitquote:Op donderdag 1 december 2005 16:23 schreef boskov het volgende:
[..]
Of je dit uiteindelijk in een kerk of moskee doet, geen punt,
Onder die noemer kan je wel erg veel gaan verbieden: Die eerder genoemde stereo's in de auto, zelfs binnen de geluidsnormen hoor je ze, ik heb er last van. Verbieden? De kids in de straat willen nog wel eens een voetbal m'n tuin in schieten. Heb ik last van. Voetbal verbieden? etc etc etc.quote:maar die kerkklok zorgt ervoor dat niet alleen de mensen die in dat gebouwtje zitten het horen, maar ook mensen die daar niks mee te maken hebben. Ik wil dus zeggen, totdat je geen mensen lastig valt die het niet leuk zouden vinden (staat dus gelijk aan iedereen die je NIET kent), dan mag je doen wat je wilt.
En als alle Moslims nou i.p.v. een hoofddoek allemaal korte rokjes gaan dragen en Christenen naveltruitjes als geloofsuiting gaan dragen, wil je die ook gaan verbieden?quote:Maar een hoofddoek valt hier dus niet onder, en het kruisje om je nek dat ZICHTBAAR gedragen wordt, ook niet. Net als de Jehova's, politieke partijen met een religieuze achtergrond etc.
Er zijn bijvoorbeeld een behoorlijk aantal islamieten die geloven dat homoseksuelen van een gebouw af gegooid moeten worden. Er was laatst een boek dat hier in Nederland gepubliceerd wordt waarin dit geschreven staat en niet verboden wordt op basis van vrijheid van godsdienst.quote:Op donderdag 1 december 2005 15:49 schreef Vhiper het volgende:
De inquisitie vervolgde iedereen die niet een bepaald geloof aanhing, afgezien van de middeleeuwse strafmaten, wat verschilt dat met een verbod op de vrijheid van godsdienst, waarbij dus de overheid je gaat opleggen wat je wel c.q. niet mag geloven?
Ik ben blij met jequote:Op donderdag 1 december 2005 16:22 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Dan ben ik bij deze minder fan van Verdonck.
Het staat ze wat mij betreft vrij dat te geloven, zolang ze het maar niet in hun bolle hoofd halen het daadwerkelijk uit te voeren.quote:Op donderdag 1 december 2005 16:31 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Er zijn bijvoorbeeld een behoorlijk aantal islamieten die geloven dat homoseksuelen van een gebouw af gegooid moeten worden. Er was laatst een boek dat hier in Nederland gepubliceerd wordt waarin dit geschreven staat en niet verboden wordt op basis van vrijheid van godsdienst.
Is een homo minder vrij aleen maar omdat een ander GELOOFT dat het goed zou zijn als hij van een gebouw afgegooid zou moeten worden?quote:Compleet belachelijk in mijn ogen. Indien twee zaken niet met elkaar overeen komen dan moet het een ingeperkt worden om de burgervrijheden van de ander ook te beschermen.
Als je van mening bent dat te doen door middel van het schenden van fundamentele mensenrechten ben je anders wat mij betreft aardig op weg, maar goed, daar ging het hier niet om.quote:En met demonisering wordt bedoelt dat je niet meteen een Hitler bent wanneer je van mening bent dat bijv een strenger immigratiebeleid nodig is wanneer je de situatie in Nederland leefbaar wilt houden. Of dus wanneer je kritiek levert op de vrijheids van Godsdienst die bepaalde bevolkingsgroepen wel heel erg uit buiten.
Ik dacht dat we alle "licht naieve" personen nu wel gehad hadden....Ik had me blijkbaar vergistquote:Op donderdag 1 december 2005 16:33 schreef Speed-Addicted het volgende:
HULDE AAN VERDONK!!!!!!!!!!!!!!
Dat ze nog maar veel radicale moslims / imams het land uit mag trappen!
Leuk punt. Het antwoord is tweeledig. Het zou nee zijn, omdat ze zich "integreren' met de modale medemens. Blijkt na een tijd, dat zij de enige zijn die dit nog dragen omdat de rest van de mensen zich er niet mee wil identificeren, dan wel ja.quote:Op donderdag 1 december 2005 16:29 schreef Vhiper het volgende:
[..]
We gaan vooruit
[..]
Onder die noemer kan je wel erg veel gaan verbieden: Die eerder genoemde stereo's in de auto, zelfs binnen de geluidsnormen hoor je ze, ik heb er last van. Verbieden? De kids in de straat willen nog wel eens een voetbal m'n tuin in schieten. Heb ik last van. Voetbal verbieden? etc etc etc.
Zolang een kerkklok o.i.d. gewoon binnen de wettelijke geluidsnormen blijft, is dat gewoon terecht toegestaan.
[..]
En als alle Moslims nou i.p.v. een hoofddoek allemaal korte rokjes gaan dragen en Christenen naveltruitjes als geloofsuiting gaan dragen, wil je die ook gaan verbieden?
mogen ze deze ideeen (het is immers hun idelogie) wel verkondigen aan anderen (de niet gelovigen)?quote:Op donderdag 1 december 2005 16:36 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Het staat ze wat mij betreft vrij dat te geloven, zolang ze het maar niet in hun bolle hoofd halen het daadwerkelijk uit te voeren.
[..]
.
Je gaat nu wel heel krom redeneren om je punt vast te houden. Met dit soort van argumentatie kan je elke vorm van dreigementen of beledigingen wel baggatelliseren.quote:Op donderdag 1 december 2005 16:36 schreef Vhiper het volgende:
Het staat ze wat mij betreft vrij dat te geloven, zolang ze het maar niet in hun bolle hoofd halen het daadwerkelijk uit te voeren.
Is een homo minder vrij aleen maar omdat een ander GELOOFT dat het goed zou zijn als hij van een gebouw afgegooid zou moeten worden?
Als je van mening bent dat te doen door middel van het schenden van fundamentele mensenrechten ben je anders wat mij betreft aardig op weg, maar goed, daar ging het hier niet om.
Ik weet niet wat lof-uitingen zijn, ken wel lof-tuitingen.quote:Op donderdag 1 december 2005 15:59 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat er vele "lichtelijk naieve" mensen in Nederland en op Fok! rondwandelen, blijkt wel aan de vele lofuitingen die de compleet falende minister Verdonk krijgt.
Het is natuurlijk moeilijk te oordelen, als die preken niet bij mij bekend zijn. Maar mochten die preken inderdaad aanzetten tot het voeren van een jihad tegen de Nederlandse staat, lijkt mij dit een terechte beslissing.quote:Volgens de Inlichtingendienst AIVD zijn de preken van de imam in de Eindhovense moskee een gevaar voor de nationale veiligheid. Zo zou hij aanzetten tot de jihad, de heilige oorlog.
Mensen zijn vanuit de oudheid automatisch gaan geloven. Geloven zijn voortgevloeid aan het gunstig willen stemmen van goden voor een goede oogst, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 1 december 2005 16:39 schreef boskov het volgende:
Er is een tijd terug een psychologisch onderzoek geweest waarin beweerd wordt dat kinderen zonder invloed van buiten nooit zouden gaan geloven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |