Jij hebt moeite om in het dagelijks leven gewoon dingen te relativeren? Vrijheid van godsdienst brengt alleen problemen met zich mee. Van mij mag je geloven, maar dat doe je maar lekker thuis.quote:Op donderdag 1 december 2005 12:58 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je pleit voor een hernieuwde invoering van de inquisitie?![]()
want?quote:Op donderdag 1 december 2005 12:39 schreef Mannee het volgende:
[..]
lijkt me een vrij belangrijk recht hoor![]()
De inquisitie vervolgde iedereen die niet een bepaald geloof aanhing, afgezien van de middeleeuwse strafmaten, wat verschilt dat met een verbod op de vrijheid van godsdienst, waarbij dus de overheid je gaat opleggen wat je wel c.q. niet mag geloven?quote:Op donderdag 1 december 2005 14:44 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Ja ja daar is het weer.
Grenzen leggen bij godsdienst vrijheid is het invoeren van de inquisitie
quote:Jij begreep zeker niet wat Fortuyn met demonisering bedoelde?
Het verbieden van geloven brengt meer problemen met zich mee, dan het toelaten ervan.quote:Op donderdag 1 december 2005 15:40 schreef boskov het volgende:
[..]
Jij hebt moeite om in het dagelijks leven gewoon dingen te relatieveren? Vrijheid van godsdienst brengt alleen problemen met zich mee.
En waarom zou dat niet mogen in gebouwen die ze daar zelf voor gekocht, ingericht, etc hebben, zoals een kerk of een moskee?quote:Van mij mag je geloven, maar dat doe je maar lekker thuis.
Natuurlijk, Verdonk is fantastisch bezig als ze Maxima en wat tafeltennissers en badmintonners wel en een stervoetballer en toptalent geen paspoort geeftquote:Op donderdag 1 december 2005 15:51 schreef ErikT het volgende:
Ik zie het probleem niet. Ik vind dat ze goed bezig is. Als ze nou ook nog Kalou een paspoort weigert kan ze bij mij helemaal niet meer stuk.
Je bent ook wel lichtelijk naief als je denkt dat die idioten in Den Haag weten waar ze mee bezig zijn omtrent het immigratie en 'terrorisme' beleidquote:Op donderdag 1 december 2005 15:55 schreef Vhiper het volgende:
Hoezo, mag ik niet zeggen dat men blind is?![]()
Zie jij mij ergens beweren dat het geloof verboden moet worden? Nee, het is namelijk niet mogelijk, maar je kan het wel inperken.quote:Op donderdag 1 december 2005 15:54 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Het verbieden van geloven brengt meer problemen met zich mee, dan het toelaten ervan.
[..]
Het verschil is dat je het bij de een openbaar maakt, en daarvoor algemeen geldend voor een groep. Als je het lekker thuis doet is het persoonlijk, en val je andere mensen er niet mee lastig. Ik vind het best irritant als je de kerk weer hoort om 12 uur. Flikker toch op met je kerk; als ik boeddhist ben, en spreekkoren van Dalai Lama keihard afspeel naast je huis, vind jjij het ook niet leuk.quote:En waarom zou dat niet mogen in gebouwen die ze daar zelf voor gekocht, ingericht, etc hebben, zoals een kerk of een moskee?
Dat er vele "lichtelijk naieve" mensen in Nederland en op Fok! rondwandelen, blijkt wel aan de vele lofuitingen die de compleet falende minister Verdonk krijgt.quote:Op donderdag 1 december 2005 15:56 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Je bent ook wel lichtelijk naief als je denkt dat die idioten in Den Haag weten waar ze mee bezig zijn omtrent het immigratie en 'terrorisme' beleid.
Typisch Nederlands gezeik. De hele maatschappij scheldt elkaar verrot en heeft 0 respect voor elkaar en dan gaan zeiken over een kerktoren die geluid maakt.quote:Op donderdag 1 december 2005 15:57 schreef boskov het volgende:
Ik vind het best irritant als je de kerk weer hoort om 12 uur. Flikker toch op met je kerk; als ik boeddhist ben, en spreekkoren van Dalai Lama keihard afspeel naast je huis, vind jjij het ook niet leuk.
Ik vind me zelf echt heel respectvol, maar er is een ding waar ik dat echt niet voor kan tonen, en dat zijn van die gelovige mensjes. Geindoctrineerd volk is dat, vreselijk. En dan nog tegen de modale mens gaan zeiken hoe die in de hel komt. Flikker op, het is gewoon veel gezelliger in de hel, houd je smerige bek nou maar!quote:Op donderdag 1 december 2005 16:01 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Typisch Nederlands gezeik. De hele maatschappij scheldt elkaar verrot en heeft 0 respect voor elkaar en dan gaan zeiken over een kerktoren die geluid maakt..
Spreekkoren van Dalai Lama?quote:Op donderdag 1 december 2005 15:57 schreef boskov het volgende:
[..]
Zie jij mij ergens beweren dat het geloof verboden moet worden? Nee, het is namelijk niet mogelijk, maar je kan het wel inperken.
[..]
Het verschil is dat je het bij de een openbaar maakt, en daarvoor algemeen geldend voor een groep. Als je het lekker thuis doet is het persoonlijk, en val je andere mensen er niet mee lastig. Ik vind het best irritant als je de kerk weer hoort om 12 uur. Flikker toch op met je kerk; als ik boeddhist ben, en spreekkoren van Dalai Lama keihard afspeel naast je huis, vind jjij het ook niet leuk.
inperken = gedeeltelijk verbieden, dus ja, ik zie jou dat bewerenquote:Op donderdag 1 december 2005 15:57 schreef boskov het volgende:
[..]
Zie jij mij ergens beweren dat het geloof verboden moet worden? Nee, het is namelijk niet mogelijk, maar je kan het wel inperken.
Oh, dus als ik het thuis zou doen, mag ik niet de buurman uitnodigen om mee te bidden?quote:Het verschil is dat je het bij de een openbaar maakt, en daarvoor algemeen geldend voor een groep. Als je het lekker thuis doet is het persoonlijk, en val je andere mensen er niet mee lastig.
Ik heb ook een pesthekel aan al die lui die met de stereo vol aan door mijn straat komen scheuren. Autorijden ook maar verbieden dan? Het is voor sommigen bijna net zo onmisbaar als een geloofquote:Ik vind het best irritant als je de kerk weer hoort om 12 uur. Flikker toch op met je kerk; als ik boeddhist ben, en spreekkoren van Dalai Lama keihard afspeel naast je huis, vind jjij het ook niet leuk.
Zijn speeches, maar geef toe, een speech klinkt veel minder erg dan spreekkoren.quote:Op donderdag 1 december 2005 16:03 schreef Kloot-Jan het volgende:
[..]
Spreekkoren van Dalai Lama?
"Hamas, Hamas, Chinezen aan het gas"?
Toen was Verdonk geen minister.quote:Op donderdag 1 december 2005 15:55 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Natuurlijk, Verdonk is fantastisch bezig als ze Maxima en wat tafeltennissers en badmintonners wel en een stervoetballer en toptalent geen paspoort geeft![]()
Hoezo, mag ik niet zeggen dat men blind is?![]()
Hamas is een islamitische organisatiequote:Op donderdag 1 december 2005 16:03 schreef Kloot-Jan het volgende:
[..]
Spreekkoren van Dalai Lama?
"Hamas, Hamas, Chinezen aan het gas"?
Dat is meer jouw probleem dan dat van hen vrees ik.quote:Op donderdag 1 december 2005 16:03 schreef boskov het volgende:
[..]
Ik vind me zelf echt heel respectvol, maar er is een ding waar ik dat echt niet voor kan tonen, en dat zijn van die gelovige mensjes.
Oh ja? Dat zegt nooit iemand tegen mij.quote:Geindoctrineerd volk is dat, vreselijk. En dan nog tegen de modale mens gaan zeiken hoe die in de hel komt.
Noem jij dan iets boeddhistisch wat op "gas" rijmt?quote:Op donderdag 1 december 2005 16:05 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Hamas is een islamitische organisatie![]()
Je maakt ook in het huis naakt rondlopen, maar niet over straat. Precies hetzelfdequote:Op donderdag 1 december 2005 16:04 schreef Vhiper het volgende:
[..]
inperken = gedeeltelijk verbieden, dus ja, ik zie jou dat beweren![]()
[..]
Ja, dat staat gelijk aan jehova mannetjes. Kijk als jij je buurman kent en jullie bidden elke dag samen, maakt me geen reet uit, maar ga nou niet bij je buren aankloppen (die je niet kent), om ze uit te nodigen, om samen de geboorte van Christus te vieren.quote:Oh, dus als ik het thuis zou doen, mag ik niet de buurman uitnodigen om mee te bidden?
[..]
De fout die je maakt, is dat geluidsoverlast doordat je stereo te hard staat in de auto niet mag, en je daar dus een boete voor kan krijgen. Dus dat jij je er aan stoort, is volkomen normaal, het is zelfs opgenomen in onze wet.quote:Ik heb ook een pesthekel aan al die lui die met de stereo vol aan door mijn straat komen scheuren. Autorijden ook maar verbieden dan? Het is voor sommigen bijna net zo onmisbaar als een geloof![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |