moet dat niet 'stelling' zijn? of dring je je conclusie op?quote:
Tsja. Ik weet het niet hoor, erg moeilijk. Ik denk niet dat de islamitische gemeenschap hem zal missen eigenlijk. Hoop alleen wel dat we niet op een hellend vlak zitten qua religie en dat de grens van wat nog toelaatbaar is steeds eerder bereikt zal gaan worden.quote:Radicale imam moet definitief het land uit
Uitgegeven: 30 november 2005 22:10
Laatst gewijzigd: 30 november 2005 22:58
AMSTERDAM - Een imam van de omstreden al-Fourqaan moskee in Eindhoven is opgepakt. Hij is één van de twee imams van die moskee die in opspraak waren gekomen door opruiende preken. Dat meldt het NOS Journaal woensdagavond.
Vanochtend zou de imam volgens het NOS Journaal van zijn bed zijn gelicht. Hij zit nu in vreemdelingenbewaring en wordt binnenkort het land uitgezet.
De verblijfsvergunning van de imam, een Soedanees uit Bosnië, werd begin dit jaar door minister Verdonk ingetrokken. De imam maakte bezwaar tegen deze beslissing. De rechter heeft echter besloten dat de imam alsnog het land uit moet.
Volgens de Inlichtingendienst AIVD zijn de preken van de imam in de Eindhovense moskee een gevaar voor de nationale veiligheid. Zo zou hij aanzetten tot de jihad, de heilige oorlog.
Het is nog niet bekend of de andere omstreden imam van de moskee ook uitgezet zal worden. Hij is nog in afwachting van de definitieve uitspraak in zijn zaak.
Dan moetten we mischien maar eens nadenken of die vijheid van godsdienst wel zo'n goed idee is.quote:Op donderdag 1 december 2005 07:47 schreef Mannee het volgende:
[afbeelding]De imam van de Eindhovense al-fourqaan-moskee, wiens preken volgens de AIVD een gevaar waren voor de nationale veiligheid, wordt definitief door Verdonk het land uitgetrapt. De andere omstreden imam, van wie de verblijfsvergunning begin dit jaar eveneens door Verdonk werd ingetrokken, wacht nog op een uitspraak in zijn zaak.
De belangrijkste reden van het intrekken van de verblijfsvergunning was het feit dat de twee imams Salafisten zijn. De imams werden verder niet verdacht van strafbare feiten.
Conclusie: dit is een ernstige inbreuk op de vrijheid van godsdienst en op de vrijheid van meningsuiting en dat is een slechte ontwikkeling. Het wordt hoog tijd dat Verdonk eens vervangen wordt.
http://weblog.fok.nl/blog/9266
Als je hier over kan klagen ben je niet goed bij je hoofd!quote:volgens de AIVD een gevaar waren voor de nationale veiligheid
quote:Op donderdag 1 december 2005 08:08 schreef drugsgebruiker het volgende:
Verdonk heeft gelijk. Ga terug naar je kraakpand, VMBO Hippie.
De twee uitgewezenen zijn géén Nederlanders. Ik noem nooit Nederlanders 'gasten', maar deze buitenlanders zijn wél gasten. Op voorwaarden in Nederland. Ik vind het terecht dat je die kan uitwijzen, ook zonder strafbare feiten, bij ongewenstheid.quote:Op donderdag 1 december 2005 07:47 schreef Mannee het volgende:
De belangrijkste reden van het intrekken van de verblijfsvergunning was het feit dat de twee imams Salafisten zijn. De imams werden verder niet verdacht van strafbare feiten.
Conclusie: dit is een ernstige inbreuk op de vrijheid van godsdienst en op de vrijheid van meningsuiting en dat is een slechte ontwikkeling.
quote:Verdonk slaat door!
Zanik niet zo, boomknuffelaar. Verdonk DOET tenminste watquote:Op donderdag 1 december 2005 07:47 schreef Mannee het volgende:
[afbeelding]De imam van de Eindhovense al-fourqaan-moskee, wiens preken volgens de AIVD een gevaar waren voor de nationale veiligheid, wordt definitief door Verdonk het land uitgetrapt. De andere omstreden imam, van wie de verblijfsvergunning begin dit jaar eveneens door Verdonk werd ingetrokken, wacht nog op een uitspraak in zijn zaak.
Conclusie: dit is een ernstige inbreuk op de vrijheid van godsdienst en op de vrijheid van meningsuiting en dat is een slechte ontwikkeling. Het wordt hoog tijd dat Verdonk eens vervangen wordt.
thnx, dit voegt iets toequote:Op donderdag 1 december 2005 08:01 schreef kippenek het volgende:
Nu.nl is iets vollediger:
[..]
Tsja. Ik weet het niet hoor, erg moeilijk. Ik denk niet dat de islamitische gemeenschap hem zal missen eigenlijk. Hoop alleen wel dat we niet op een hellend vlak zitten qua religie en dat de grens van wat nog toelaatbaar is steeds eerder bereikt zal gaan worden.
Verder ken ik weinig Soedanese Bosniërs, wat een combinatie zeg!.
quote:Op donderdag 1 december 2005 08:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zanik niet zo, boomknuffelaar. Verdonk DOET tenminste wat![]()
quote:Op donderdag 1 december 2005 07:47 schreef Mannee het volgende:
Hup Ritaquote:Op donderdag 1 december 2005 08:07 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Ik ben eigenlijk wel blij met Verdonk.
Eindelijk een een politica die niet alleen slap lult maar doet!!
Verdonk nog 4 jaar!!!
GO RITA!!
Je bent lekker op de hoogte van wetgeving hè. de imams hadden geen strafbaar feit gepleegd. de holocaust ontkennen is niet alleen stompzinnig maar ook gewoon wel strafbaar.quote:Op donderdag 1 december 2005 08:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga je ook de Holocaust ontkennen en als er iemand problemen mee heeft, blèren over vrijheid van meningsuiting en alles?
Opruiiing en aanzetten tot crimineel gedrag is zeker wel strafbaar.quote:Op donderdag 1 december 2005 09:33 schreef Mannee het volgende:
[..]
Je bent lekker op de hoogte van wetgeving hè. de imams hadden geen strafbaar feit gepleegd. de holocaust ontkennen is niet alleen stompzinnig maar ook gewoon wel strafbaar.
een beetje boomknuffelaar als ik zal zich uiteraard nooit zo verlagen en je vergelijking getuigt niet bepaald van goede smaak als ik het ff zeggen mag.![]()
Weer een blindequote:
Tsja, dat ze die imams jaren vrijspel heeft gegeven, waarin ze van alles en nog wat hebben kunnen regelen, zelfs een opvolger als het moet, zie je maar over het hoofd? Dit is nou wat PRDV bedoelt met schijnveiligheid.quote:eindelijk eens een minister die daad bij haar woord voegt!
Daar zijn we dus ook al veel te laat mee.quote:We zijn in Nederland niet goed snik alles maar te accepteren. Hopelijk volgen er nog veel meer inclusief de sluiting van radicale moskeen...
Oproepen tot de Jihad (geweld) is wel degelijk strafbaar. Dergelijke lui hadden wat mij betreft dus meteen opgepakt moeten worden en hadden opgesloten moeten worden tot aan daadwerkelijke uitzetting.quote:Op donderdag 1 december 2005 09:33 schreef Mannee het volgende:
[..]
Je bent lekker op de hoogte van wetgeving hè. de imams hadden geen strafbaar feit gepleegd. de holocaust ontkennen is niet alleen stompzinnig maar ook gewoon wel strafbaar.
een beetje boomknuffelaar als ik zal zich uiteraard nooit zo verlagen en je vergelijking getuigt niet bepaald van goede smaak als ik het ff zeggen mag.![]()
Als je zo goed op de hoogte bent van alles, waarom vindt de rechter (die toetst of de wetgeving wordt nageleefd) dan ook dat de uitzetting gehandhaafd moet blijven?quote:Op donderdag 1 december 2005 09:33 schreef Mannee het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 1 december 2005 09:40 schreef Vhiper het volgende:
[..]
En nog een...blind, blind en nog eens blind![]()
Gelukkig reageer je wel op andere verwerenquote:Op donderdag 1 december 2005 09:33 schreef Mannee het volgende:
[..]
Ik denk dat verdenkingen van de AIVD genoeg zijnquote:Op donderdag 1 december 2005 09:41 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Als je zo goed op de hoogte bent van alles, waarom vindt de rechter (die toetst of de wetgeving wordt nageleefd) dan ook dat de uitzetting gehandhaafd moet blijven?![]()
Bovendien zie ik op het eerste gezicht ook geen betrouwbare bron dat uitzetting alleen is omdat de Imam een Salafist is.
Nee, het maakt ze blind als ze hoera lopen te roepen over een uitzetting die twee jaar geleden al is aangekondigd voor zogenoemde "staatsgevaarlijke" personen, welke men dus daarna gewoon nog twee jaar in dit land vrij heeft laten rondlopen.quote:Op donderdag 1 december 2005 09:46 schreef Prego het volgende:
[..]
wie ben jij om dat te bepalen? kan je het niet hebben dar er mensen zijn die er anders over denken? maakt ze dat meteen blind?
Bushquote:Op donderdag 1 december 2005 09:53 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Ik denk dat verdenkingen van de AIVD genoeg zijn
Terecht ook... als we onze geheime dienst al niet kunnen vertrouwen, wie dan wel?
Reden genoeg om een verblijfsvergunning in te trekken lijkt me. Dat heeft weinig met godsdienst te maken. Als ik als dominee geen belasting betaal dan heeft dat evenmin met godsdienst te maken, en dan kan ik al helemaal geen beroep doen op de vrijheid van godsdienst.quote:Volgens de Inlichtingendienst AIVD zijn de preken van de imam in de Eindhovense moskee een gevaar voor de nationale veiligheid. Zo zou hij aanzetten tot de jihad, de heilige oorlog.
Ben jij Belg, mannee? In Nederland is holocaust ontkenning niet strafbaar. Belediging smaad en laster wel. Omdat holocaustontkenning daar vaak mee gepaard gaat is er wel eens een holocaustontkenner bestraft. Ontken je de holocuast zonder je te verlagen tot belediging smaad en laster dan mag dat gewoon hoor. Er is goddank geen verbod op stompzinnigheid.quote:Op donderdag 1 december 2005 09:33 schreef Mannee het volgende:
[..]
Een smadelijke, beledigende, lasterende holocaustontkenner met Nederlandse nationaliteit wordt voor de rechter gesleept, een buitenlandse smadelijke, beledigende, lasterende holocaustontkenner zie ik graag géén verblijfsvergunning verleend.quote:een beetje boomknuffelaar als ik zal zich uiteraard nooit zo verlagen en je vergelijking getuigt niet bepaald van goede smaak als ik het ff zeggen mag.![]()
In Nederland valt holocaustontkenning onder de artikelen 137c (het verbod op de discriminerende belediging), 137d (het verbod op het aanzetten tot haat) en 137e (het verbod op het verspreiden van discriminerende uitlatingen) van het Wetboek van Strafrecht.quote:Op donderdag 1 december 2005 10:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Ben jij Belg, mannee? In Nederland is holocaust ontkenning niet strafbaar. Belediging smaad en laster wel. Omdat holocaustontkenning daar vaak mee gepaard gaat is er wel eens een holocaustontkenner bestraft. Ontken je de holocuast zonder je te verlagen tot belediging smaad en laster dan mag dat gewoon hoor. Er is goddank geen verbod op stompzinnigheid.
[..]
Een smadelijke, beledigende, lasterende holocaustontkenner met Nederlandse nationaliteit wordt voor de rechter gesleept, een buitenlandse smadelijke, beledigende, lasterende holocaustontkenner zie ik graag géén verblijfsvergunning verleend.
En mocht 'ie die per ongeluk toch hebben en z'n smadelijk laster misschien wel haatzaaiend in Nederland verspreiden dan mag 'ie wat mij betreft het land uit. Ja, ook al het de voorman is van een stel boedhisten (of welke geloofsrichting je er ook bij kan slepen). Het gaat niet om dat geloof, het gaat op haatzaaien, opruien, smaad, laster.
Dat we dat soort volk tot onze landgenoten moeten rekenen is erg genoeg.
Eh, niet de holocaust ontkenning op zich. De belediging, de laster en de smaad -waarmee het vaak gepaard gaat- welquote:Op donderdag 1 december 2005 10:29 schreef Mannee het volgende:
[..]
In Nederland valt holocaustontkenning onder de artikelen 137c (het verbod op de discriminerende belediging), 137d (het verbod op het aanzetten tot haat) en 137e (het verbod op het verspreiden van discriminerende uitlatingen) van het Wetboek van Strafrecht.![]()
Oh ja, daar zou ik het helemaal mee eens zijn ware het niet dat:quote:Op donderdag 1 december 2005 10:03 schreef sizzler het volgende:
Reden genoeg om een verblijfsvergunning in te trekken lijkt me. Dat heeft weinig met godsdienst te maken. Als ik als dominee geen belasting betaal dan heeft dat evenmin met godsdienst te maken, en dan kan ik al helemaal geen beroep doen op de vrijheid van godsdienst.
quote:'Uitzetting imam niet op basis van preken'
Uitgegeven op donderdag 01 december 2005 om 09:33:36, bijgewerkt om 10:20:32
(Novum) - Het AIVD-dossier van de imam van de Al Fourkaan-moskee in Eindhoven die wordt uitgezet omdat hij radicaal gedachtegoed zou verkondigen, bevat niet één preek van de man. Dat zegt zijn advocaat Marc Wijngaarden donderdag in het Radio 1-Journaal. Volgens de raadsman is van de imam, die woensdagochtend van zijn bed werd gelicht om te worden uitgezet, nooit gezegd dat hij opruiend gepreekt heeft.
http://www.nieuws.nl/60538
Dat is toch wel enigsinds verbazingwekkend.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh ja, daar zou ik het helemaal mee eens zijn ware het niet dat:
[..]
Valt wel mee. Het kan ook gewoon handig verpakt zijn. Zegt ie het niet, maar de luisteraars horen het toch wel. Je hoeft niet te zeggen: "Vooruit jongelui, doe je plicht, ga naar Irak en blaas jezelf op" om jeugd zover te krijgen. Iets in de strekking van: "wij moeten allen klaar staan voor onze broeders in nood" doet het ook wel. Zeg je niks verkeerd mee, maar de boodschap komt wel over.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:14 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat is toch wel enigsinds verbazingwekkend.
Kun je 100 x zeggen. Haalt niet uit.quote:Op donderdag 1 december 2005 12:03 schreef Vitalogy het volgende:
Even een FYI (for your information)
enigszins
sowieso
nee het ontkennen zelf is dat alquote:Op donderdag 1 december 2005 10:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh, niet de holocaust ontkenning op zich. De belediging, de laster en de smaad -waarmee het vaak gepaard gaat- wel![]()
dat slaat echt nergens op natuurlijk. als je niks verkeerd zegt dan kan je niet zeggen hij bedoelde eigenlijk wel wat verkeerds. dat wordt dan een leuke bewijsvoering..quote:Op donderdag 1 december 2005 11:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Valt wel mee. Het kan ook gewoon handig verpakt zijn. Zegt ie het niet, maar de luisteraars horen het toch wel. Je hoeft niet te zeggen: "Vooruit jongelui, doe je plicht, ga naar Irak en blaas jezelf op" om jeugd zover te krijgen. Iets in de strekking van: "wij moeten allen klaar staan voor onze broeders in nood" doet het ook wel. Zeg je niks verkeerd mee, maar de boodschap komt wel over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |