abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:31:44 #201
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_35880624
Ik ben voor een vrouw als lijsttrekker van de VVD. Hiermee zal de partij voor eens en altijd afrekenen met het "mannenimago" dat het bij sommige mensen nog steeds heeft.
Rita Verdonk vind ik een goede kandidate. Zij wil het ook wel doen, alleen pas nadat zij haar taken als minister heeft voltooid. Een vrouw van niet Nederlandse komaf zou ook een goed idee zijn, alleen dan niet Hirsi Ali. Deze vrouw is te beladen en de controvers.
Be your best
vv DOVO, AFC AJAX, FC Groningen
This Year: Dublin - Belfast - Barcelona - Paris - Lowlands
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:33:27 #202
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35880685
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:17 schreef One_of_the_few het volgende:

Maar Rutte komt denk ik charismatischer over in de media dan een van aartsen.
Tja, wie niet? .

Maar ik vind Rutte echt de uitstraling van een schoolknaapje hebben en hoe hij zich presenteert (qua uitspraken en discussies) getuigt nu niet echt van bijzondere kwaliteiten vind ik persoonlijk.

Ik denk bij hem altijd onmiddelijk 'jongen, je leeft in een andere wereld dan de mensen over wie je beslissingen neemt en je lult maar wat'. Bij andere VVD'ers heb ik dat niet zo erg.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:35:56 #203
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35880773
Die Rutte neemt wel even een grote gok voor de rest van zijn politieke carriére.
pi_35880855
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:33 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Tja, wie niet? .

Maar ik vind Rutte echt de uitstraling van een schoolknaapje hebben en hoe hij zich presenteert (qua uitspraken en discussies) getuigt nu niet echt van bijzondere kwaliteiten vind ik persoonlijk.

Ik denk bij hem altijd onmiddelijk 'jongen, je leeft in een andere wereld dan de mensen over wie je beslissingen neemt en je lult maar wat'. Bij andere VVD'ers heb ik dat niet zo erg.
Helemaal mee eens maar dat heb ik dus met Bos ook. En schijnbaar trekt zijn schoolknaapjes uiterlijk en het "je lult met alle winden mee" ook veel kiezers. Dus misschien niet zo gek om Rutte te kiezen. Hij kan een groter publiek trekken die misschien normaal niet voor VVD zou gaan door het suffe imago van Van Aartsen.
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:52:31 #205
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_35881416
Goede speech van vanmorgen, ben benieuwd hoe hij in debatten is.
The Internets, I needs it..
pi_35882340
quote:
Herkenning
Hij zei verder een VVD te willen waarin niet alleen ondernemers en mensen met een hypotheek zich herkennen, maar ook de Marokkaanse buurtvader en de bijstandsmoeder. Iedereen met een parelketting en een stropdas blijft welkom bij de VVD, zei Rutte, maar hij wil ook "mensen met een oorbelletje of een raar kapsel op de eerste rij".
bron

Even hard lachen: .
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:35:26 #207
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35882872
quote:
"mensen met een oorbelletje of een raar kapsel op de eerste rij".
omg.

Uiterlijk met inhoud verwarren , dat voorspelt veel goeds.
pi_35883580
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:35 schreef Posdnous het volgende:

[..]

omg.

Uiterlijk met inhoud verwarren , dat voorspelt veel goeds.
alsof jij bij een oorbelsjonnie direct aan een hoogopgeleide wetenschapper denkt.
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:02:22 #209
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35883840
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:54 schreef Fatality het volgende:

[..]

alsof jij bij een oorbelsjonnie direct aan een hoogopgeleide wetenschapper denkt.
M.a.w. waar slaat die uitspraak op.
pi_35885103
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:02 schreef Posdnous het volgende:

[..]

M.a.w. waar slaat die uitspraak op.
ooooh

ik ben niet zo van dit subforum
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:58:34 #211
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35885562
quote:
Wilders: Rutte niet goed voor het land

DEN HAAG (ANP) - De VVD gaat met een keuze voor Rutte ,,een linksige koers varen''. Dat verwacht het voormalige VVD-Kamerlid Wilders. ,,De Marokkaanse buurtvaders kunnen rustig gaan slapen, maar dit is niet goed voor het land'',zegt hij.

Wilder stapte in september 2004 na een ruzie met toenmalig fractievoorzitter Van Aartsen over Turkije uit de VVD. Hij meent dat als de VVD op zou schuiven naar het politieke midden, dat kansen biedt voor zijn eigen Partij voor de Vrijheid. ,,Het alternatief op rechts wordt dan heel duidelijk. Rutte hoor ik in zijn persconferentie niet over integratie, islam en immigratie. Dat zijn de thema's die ik onder de aandacht blijf brengen.''
Vreemd Geert, ik dacht dat je thema's vrijheid, betere scholen en lagere belastingen waren. Toch weer je vertrouwde stokpaardjes opgerakeld?
quote:
Hij zei verder dat hij de afgetreden VVD-aanvoerder Van Aartsen altijd had gesteund en zelf nooit kandidaat-lijsttrekker was geworden als Van Aartsen de handdoek niet in de ring had gegooid.

(...)

Als Rutte door de VVD-leden als lijsttrekker wordt gekozen, is het volgens hem aan de Tweede Kamerfractie of die hem ook meteen als fractievoorzitter wil. ,,De fractie moet dat beslissen, maar ik heb de indruk dat dat dan ook wel zal gebeuren. Ik ga mij niet opdringen.''

De kans is bovendien groot dat de liberalen met Rutte tijdens de parlementsverkiezingen volgend jaar opnieuw een agressieve campagne zullen voeren, net als afgelopen weken rond de gemeenteraadsverkiezingen.

Rutte is ook voorstander van voortzetting van de huidige coalitie van CDA, VVD en D66 na 2007. Het liefst met twee partijen, aldus Rutte. Hij betitelde CDA en D66 als betrouwbare coalitiepartners. Met de PvdA is vooral bij de sociale zekerheid geen zaken te doen, vindt Rutte. Net als Van Aartsen vindt Rutte dat er achter PvdA-leider Bos ,,een heel leger aan oude aparatsjiks'' staat.

Liberaal manifest

Rutte wil binnen de partij nog gaan praten over het Liberaal manifest, het vorig jaar vastgestelde beginselprogramma van de liberalen. Daarin wordt een aantal staatsrechtelijke hervormingen voorgesteld zoals een rechtstreeks gekozen premier en het referendum. ,,Ik ben niet zo van het staatsrechtelijke gegoochel.''

Een verdere koerswijziging hoeven de liberalen niet van Rutte te verwachten. Hij steunt volledig het harde vreemdelingenbeleid van VVD-minister Verdonk (Vreemdelingenzaken). Ook een fusie met D66 is volgens hem niet aan de orde. ,,Ik ben niet links. Het etiket van sociaal liberaal heb ik mijzelf nooit opgeplakt.''
Nu hij de touwtjes in handen kan krijgen is een fusie niet meer aan de orde, twee jaar geleden was dat wel anders. Of zelfs nog eerder
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 9 maart 2006 @ 18:04:49 #212
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_35885709
Jemig, ik zie die Rutte net op het journaal, dat doet 'ie goed.
pi_35885782
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:58 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Vreemd Geert, ik dacht dat je thema's vrijheid, betere scholen en lagere belastingen waren. Toch weer je vertrouwde stokpaardjes opgerakeld?
[..]

Nu hij de touwtjes in handen kan krijgen is een fusie niet meer aan de orde, twee jaar geleden was dat wel anders. Of zelfs nog eerder
LOL, nu al een draaikont. Ik herinnerde me ook wel dat die zo geilde op D66. En hij heeft zichzelf tig keer sociaal liberaal genoemd.
  donderdag 9 maart 2006 @ 18:11:08 #214
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35885866
Ach alles beter als van Aartsen..
  donderdag 9 maart 2006 @ 18:15:36 #215
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_35885978
beter dan
  donderdag 9 maart 2006 @ 18:18:20 #216
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35886055
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:15 schreef Heerlijkheid het volgende:
beter dan
mierenneuker.

Of is het miereneuker, met de nieuwe spelling?
  donderdag 9 maart 2006 @ 18:40:52 #217
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35886684
Binnen de VVD zijn ze blij dat ze weer met z'n alleen als 1 blok achter iemand kunnen staan...
quote:
Kandidatuur Rutte valt goed

DEN HAAG (ANP) - VVD-vicepremier Zalm vindt Mark Rutte een ,,goede kandidaat'' voor het lijsttrekkerschap van de VVD. Dat zei Zalm donderdag in de marge van het Voorjaarsoverleg bij de Sociaal-Economische Raad.

Rutte stelde zich donderdag officieel kandidaat voor het lijsttrekkerschap. Zalm dicht Rutte ,,goede kansen'' toe om ook daadwerkelijk namens de liberalen de lijsttrekker te worden bij de volgende Tweede Kamerverkiezingen.

Ook de nieuwe fractievoorzitter van de VVD, Willibrord van Beek, is positief over de kandidatuur van Rutte. ,,Ik ben zeer blij dat hij zich kandidaat heeft gesteld. Ik hoop dat er nu meer volgen. Ik schat Rutte hoog in. Kwalitatief gezien heeft hij de toon gezet.''

Generatiewisseling

Voormalig VVD-minister De Grave van Defensie noemde het tegenover BNR Nieuwsradio ,,goed dat er een generatiewisseling'' komt. Hij prees de ,,dynamiek en frisheid'' van Rutte.

Ook De Grave hoop op meer kandidaten, zodat er voor de VVD-achterban wat te kiezen valt. Hij verwees naar de verkiezing van de partijleider bij de PvdA in 2002, toen Wouter Bos het moest opnemen tegen oudgedienden als Jeltje van Nieuwenhoven en Klaas de Vries.
quote:
Wiegel steunt kandidatuur Rutte

DIEVER (ANP) - Het VVD-erelid Wiegel vindt de kandidatuur van Mark Rutte voor het lijsttrekkerschap van de VVD een goede zaak. Hij typeert Rutte donderdag als een ,,aardige, eerlijke jongen'', die veel kiezers kan aanspreken.

Wiegel hoopt dat Rutte er in slaagt van de VVD een echte volkspartij te maken. De VVD-coryfee ziet met de opkomst van Rutte een generatiewisseling bij de liberalen. Of Rutte in staat is tegenstand te bieden aan de populaire PvdA-leider Bos, moet volgens Wiegel nog blijken. Soms is Rutte nog te aardig, vindt Wiegel. ,,Politiek is een hard vak, daarbij mag je af en toe weleens een buts oplopen.''

Wiegel was ook op jonge leeftijd lijsttrekker. Toen hij in 1972 de kar voor het eerst trok, was Wiegel 31 jaar. Rutte is 39 jaar. Wiegel probeerde toen als eerste de VVD van een elitepartij om te vormen naar een brede volkspartij. ,,Dat gaat stap voor stap, met af en toe een terugslag. Rutte kan nu weer verdere stappen zetten'', aldus Wiegel.

Een wijziging van de partijkoers verwacht het erelid ondanks de generatiewisseling in ieder geval niet. Dat gebeurde ook niet toen de jonge Wiegel aantrad als lijsttrekker.

De liberale coryfee sprak Rutte onlangs nog samen met de teruggetreden fractievoorzitter Van Aartsen. ,,Een heel opgewekte jongen'', aldus Wiegel.
Rutte te aardig, ondanks een felle niet inhoudelijke aanvalscampagne op de PvdA?

Maar niet iedereen denkt er positief over:
quote:
'Vertrek Rutte is bestuurlijk onverantwoord'

DEN HAAG (ANP) - Het is bestuurlijk onverantwoord om voor de tweede keer in een kabinetsperiode van staatssecretaris te wisselen. Dat mag het kabinet niet laten gebeuren.

Dat heeft voorzitter D. Terpstra van de HBO-raad donderdag gezegd nadat staatssecretaris Rutte bekendmaakte dat hij zich kandidaat stelt voor het lijsttrekkerschap van de VVD. Als Rutte lijsttrekker wordt, bestaat de mogelijkheid dat hij het departement verlaat en na de zomer zal optreden als fractievoorzitter.

,,En dat terwijl we in een cruciale fase van de wet op het hoger onderwijs zitten'', stelde Terpstra. Twee jaar geleden vond er al een wissel op Onderwijs plaats, toen Ruttes partijgenote Nijs als staatssecretaris het veld moest ruimen.

Terpstra vreest dat door personele wijziging het dossier hoger onderwijs ,,doodvalt''. Dat zou betekenen dat een nieuw kabinet er verder mee moet. ,,Dat gaat ons twee, drie jaar kosten.''

Redelijk op gang

Ook de voorzitter van de vereniging van universiteiten, E. D'Hondt is niet ingenomen met een mogelijk vertrek van Rutte. ,,Met hem was het overleg net redelijk op gang. Een nieuwe wissel is erg onpraktisch maar natuurlijk niet onoverkomelijk.''

De nieuwe wet op het hoger onderwijs die momenteel door de Raad van State wordt bekeken, zal niet eerder dan september in de Tweede Kamer worden behandeld. Volgens die wet moet het mogelijk worden dat hogescholen en universiteiten in het eerste jaar gaan selecteren en opleidingen op verschillende niveaus aanbieden.

Makkelijk overstapppen

Wel kan Rutte waarschijnlijk zijn plan om studenten leerrechten te verstrekken afmaken. Met dat systeem kunnen ze makkelijk overstappen naar een andere universiteit of hogeschool.

Studenten zijn evenmin gerustgesteld nu Rutte zeker de komende maanden voorlopig op onderwijs blijft. ,,Hij zal met zijn hoofd bij het komende werk zijn'', vreest voorzitter Evelien van Roemburg van het Interstedelijk Studenten Overleg.

,,Het is een slechte zaak dat hij zich niet voor de volle 100 procent met onderwijs bezighoudt.'' Met de leuze ,,Rutte, wees wijs, wordt geen tweede Nijs'', hebben de studenten geprobeerd de staatssecretaris op zijn post te houden.
  donderdag 9 maart 2006 @ 18:43:46 #218
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_35886780
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:18 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

mierenneuker.

Of is het miereneuker, met de nieuwe spelling?
Het eerste is correct hoor.

Weet je het de volgende keer niet helemaal zeker, zeg dan maar muggenzifter
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:17:49 #219
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35892316
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:40 schreef Sidekick het volgende:
Binnen de VVD zijn ze blij dat ze weer met z'n alleen als 1 blok achter iemand kunnen staan...
[..]

[..]

Rutte te aardig, ondanks een felle niet inhoudelijke aanvalscampagne op de PvdA?

Maar niet iedereen denkt er positief over:
[..]
Eigenlijk heeft rutte zich alleen kandidaat gesteld voor het lijsttrekkerschap. Is er dan geen andere kandidaat die het zou willen. Het is nu de kans voor velen zou je denken. Een natuurlijke leider is er niet. Dan hebben meer mensen een kans. van Aartsen trekt zijn kandidatuur in en rutte is de engie officiele kandidaat.
Dat begint op een verkiezingsmanier te laten die ze in china toepassen. Dat rutte aan de linkerkant van de vvd zit was wel duidelijk. Maar zo links..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:21:14 #220
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35892448
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:08 schreef pberends het volgende:

[..]

LOL, nu al een draaikont. Ik herinnerde me ook wel dat die zo geilde op D66. En hij heeft zichzelf tig keer sociaal liberaal genoemd.
Om even in de lijn van zijn opponent Bos te blijven: Wat is hij nu, wel of geen sociaal-liberaal. De ene keer is hij het wel en wil hij fuseren met d66 en de andere keer weer niet. Dat zijn nu net de punten die de vvd in de campagne over de pvda zei. Het is dus 1 pot nat en als je dat weet kan je beter maar niet roepe over anderen dat ze zo slecht zijn.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:39:34 #221
54636 Eb
Le Big Mac
pi_35893272
Rutte is een uitstekende kandidaat.
Op deze manier pakken die gemeenteraadsverkiezingen voor de VVD geweldig uit.
Rutte zit niet vastgebakken in oude patronen, heeft interessante visies en spreekt heldere taal.
Daar krijgt Bos nog een zware dobber an!

Heerlijk. Het spel is op de wagen.

Want vergeet niet lieve mensen: Die ruk naar links van afgelopen dinsdag was slechts een teken van onvrede met het inpopulaire maar noodzakelijke beleid van de coalitie.
Zoveel rood is niet goed voor dit land: dan gaan we pas echt ten onder aan lethargie en een exploderende staatsschuld.

Je vaderland heeft je nu nodig: stemt VVD!
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:47:01 #222
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35893588
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 21:17 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Eigenlijk heeft rutte zich alleen kandidaat gesteld voor het lijsttrekkerschap. Is er dan geen andere kandidaat die het zou willen. Het is nu de kans voor velen zou je denken. Een natuurlijke leider is er niet. Dan hebben meer mensen een kans. van Aartsen trekt zijn kandidatuur in en rutte is de engie officiele kandidaat.
Dat begint op een verkiezingsmanier te laten die ze in china toepassen. Dat rutte aan de linkerkant van de vvd zit was wel duidelijk. Maar zo links..
De uitspraak van Rutte is veelzeggend: als Van Aartsen niet was opgestapt had Rutte zich niet verkiesbaar gesteld. Er komt geen tegenkandidaat want ze willen de gelederen gesloten houden, bij Van Aartsen precies hetzelfde ondanks dat er betere alternatieven waren.
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:52:39 #223
141188 zoetwaterpiraat
Oranje na 4 potjes weer thuis
pi_35893820
Ayaantje doet het best aardig in de poll
Alleen met Bergkamp, Stam en Tim Wakefield in de basis kan het nog iets worden.
pi_35893876
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 21:52 schreef zoetwaterpiraat het volgende:
Ayaantje doet het best aardig in de poll
hoe zou dat nou toch komen?
  donderdag 9 maart 2006 @ 22:59:02 #225
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35896290
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 21:47 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De uitspraak van Rutte is veelzeggend: als Van Aartsen niet was opgestapt had Rutte zich niet verkiesbaar gesteld. Er komt geen tegenkandidaat want ze willen de gelederen gesloten houden, bij Van Aartsen precies hetzelfde ondanks dat er betere alternatieven waren.
De vernieuwing van de vvd na fortuyn blijft dus een farce.
And that is the news.''
pi_35901677
Met Rutten blijft de VVD maar wat aankutten.

Die n00b liet zich weer behoorlijk piepelen door F. Mingele. Met zijn studenten-vereniging-uitstraling.

Aflopende zaak voor de VVD, D'66 scenario. Opgeruimd staat netjes.
pi_35901897
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 22:59 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Veel te vroeg om daar nu al iets van te zeggen, de te volgen tactiek zal gisteren en eergisteren wel eerst goed doorgenomen zijn alvorens ze Rutte voor de microfoon haalden. Het is immers niet de bedoeling om gelijk iedereen voor het hoofd te stoten, wà?

Overigens vraag ik me ook wel af hoe het CDA zich momenteel voelt...

Zo op het eerste gezicht lijkt het er namelijk op dat ze maar liefst twee hitsige aanbiddders heeft, de een nog aantrekkelijker dan de ander, maar volgens mij zijn deze haantjes in werkelijkheid allebei botergeil op elkaar en wachten ze alleen maar tot ze genoeg lef hebben om uit de kast te komen.
pi_35901919
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 05:51 schreef Edenoniphobic het volgende:
Rutten aankutten.
Hehehe, dat dacht ik wel...

Maar gefeliciteerd want volgens mij ben jij hier op Fok! de allereerste mee.

Hey, misschien hebben ze nog wel een leuke prijs voor je, een Jenna Jameson kunstkut of zo.

Anyway, ik denk niet dat je Rutte er zelf nog mee hebt, want die zal daar inmiddels wel compleet immuum voor zijn geworden.

Moet je je trouwens de lagere schooltijd van die man eens voorstellen zeg. Brrrr...
pi_35910408
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 21:39 schreef Eb het volgende:
Rutte is een uitstekende kandidaat.
Op deze manier pakken die gemeenteraadsverkiezingen voor de VVD geweldig uit.
Rutte zit niet vastgebakken in oude patronen, heeft interessante visies en spreekt heldere taal.
Daar krijgt Bos nog een zware dobber an!

Heerlijk. Het spel is op de wagen.

Want vergeet niet lieve mensen: Die ruk naar links van afgelopen dinsdag was slechts een teken van onvrede met het inpopulaire maar noodzakelijke beleid van de coalitie.
De ruk naar rechts ten tijde van Fortuyn was ook slechts een teken van onvrede met de zittende macht. Mensen zeiken nou eenmaal graag en menen dat ze het heel slecht hebben, de uitkeringstrekker vind z'n uitkering te laag en de manager vind de belasting te hoog en z'n bonus te laag...

Rutte leeft alleen wel in een sprookjeswereld als hij denkt dat hij de bijstandsmoeders mee krijgt...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_35910773
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Rutte leeft alleen wel in een sprookjeswereld als hij denkt dat hij de bijstandsmoeders mee krijgt...
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:49:24 #231
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35911652
quote:
Terugknuffelen

Minister Verdonk stuurt uitgeprocedeerde christen-asielzoekers niet naar Iran;
aspirant-VVD-leider Mark Rutte richt zich bij zijn kandidaatstelling als eerste tot 'de Marokkaanse buurtvaders die hun wijk gezond en veilig willen maken' -

de verliezers zijn begonnen zich terug te knuffelen in de gunst van de kiezers.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  vrijdag 10 maart 2006 @ 15:10:11 #232
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_35912202
Ik zag hem gisteren een paar keer op tv voorbij komen en elke keer dat ik hem hoorde praten vond ik hem eerlijk gezegd zwakker worden. Misschien vermoeidheid, wie weet, maar de redding voor de VVD zie ik er op dit moment nog niet in. Het leek of hij zijn 2 of 3 stokpaardjes steeds weer op dezelfde manier stond af te draaien. Oké, dat doen er meer, maar je moet natuurlijk wel zorgen dat het niet zo opvalt.

Ik denk trouwens persoonlijk dat het echt geen goede strategie is om elke keer zo te blijven afgeven op de 'tegenstander', wat Rutte tot nu toe wel blijft doen met z'n tirades tegen Bos. Hij zou eens moeten proberen in te denken hoe dat overkomt bij die mensen die PvdA hebben gestemd dinsdag en die hij nu wil proberen voor zich te winnen (want dat wil hij toch, zegt hij). Die mensen horen hem in feite nu zeggen "Wat zijn jullie dom geweest! Jullie snappen er niks van! Maar ik zal het de komende tijd wel even uitleggen hoor". Zo willen mensen niet graag aangesproken worden.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 11 maart 2006 @ 11:17:27 #233
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35934988
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 15:10 schreef Jane het volgende:

Ik denk trouwens persoonlijk dat het echt geen goede strategie is om elke keer zo te blijven afgeven op de 'tegenstander', wat Rutte tot nu toe wel blijft doen met z'n tirades tegen Bos. Hij zou eens moeten proberen in te denken hoe dat overkomt bij die mensen die PvdA hebben gestemd dinsdag en die hij nu wil proberen voor zich te winnen (want dat wil hij toch, zegt hij). Die mensen horen hem in feite nu zeggen "Wat zijn jullie dom geweest! Jullie snappen er niks van! Maar ik zal het de komende tijd wel even uitleggen hoor". Zo willen mensen niet graag aangesproken worden.
Goed verwoord. De gelijkenis met Fortuyn is hier ook in te vinden; ook destijds is gekozen voor een verkeerde campagne door de gevestigde partijen.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 11:20:59 #234
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35935064
Weisglas.
quote:
Weisglas wil meer kandidaten

Van onze verslaggever

DEN HAAG - Tweede-Kamervoorzitter Weisglas (VVD) is ontevreden over de snelle en tot nog toe enige sollicitatie naar het VVD-lijsttrekkerschap door staatssecretaris Rutte van Onderwijs.

Weisglas roept de ministers Kamp (Defensie) en Verdonk (Vreemdelingenzaken) op zich eveneens kandidaat te stellen. ‘Als ik moet kiezen tussen Verdonk en Rutte, kies ik voor Verdonk. Ik stem altijd op een vrouw’, aldus Weisglas.

Hij noemt het van groot belang dat er gedegen concurrenten voor Rutte komen. ‘Een volkomen onbekend VVD-lid maakt geen kans tegenover Rutte. Het moet een gelijkwaardige kandidaat zijn.’

Beide door Weisglas uitverkoren VVD’ers blijven echter bij hun besluit zich niet beschikbaar te stellen voor het partijleiderschap. ‘Ik beschouw het als een compliment, maar het verandert niets aan mijn mening’, reageert minister Verdonk.

Weisglas heeft zich geërgerd aan de opmerking van Rutte dat de VVD onder zijn leiding de dragers van stropdassen, parelkettingen en oorringen hartelijk zal verwelkomen. ‘Wat een onzin. Hoe de mensen van een VVD-congres gekleed zijn, interesseert me niets. Het gaat om de inhoud.’

Bron: De Volkskrant
Snapt Weisglas niet dat die kledingkeuze een metafoor is voor de diverse groepen mensen?
pi_35935065
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 22:59 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Hoezo? Er kunnen nog meer kandidaat lijsttrekkers komen al zullen die niet door de partij zelf naar voren geschoven worden denk ik. Was er al niet een (gewoon) lid van de VVD die zich verkiesbaar wou stellen? (was er even een weekje niet dus ben niet helemaal meer op de hoogte en dat in deze week )

Als je kijkt naar het nieuwe manifest, gekozen lijsttrekker en de verjonging op de kieslijsten van de VVD voor de gemeenteraad dan is denk ik de VVD, afgezet tegen de oude situatie, het meest vernieuwend bezig geweest. Jammer dat daar niet meer aandacht aan is gegeven in de campagne.
pi_35935080
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 11:20 schreef Sidekick het volgende:
Weisglas.
[..]

Snapt Weisglas niet dat die kledingkeuze een metafoor is voor de diverse groepen mensen?
Had hij weer teveel wijn gedronken?
  donderdag 23 maart 2006 @ 09:45:57 #237
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36289086
quote:
Jelleke Veenendaal kandidaat lijstrekker VVD

VVD-kamerlid Jelleke Veenendaal stelt zich kandidaat voor het lijsttrekkerschap van de partij. Het kamerlid gaat de strijd aan met Mark Rutte, die zich al eerder kandideerde.

Ze heeft zich vooral in de strijd geworpen omdat ze vindt dat de VVD leden straks iets te kiezen moeten hebben. De VVD heeft een nieuwe lijsttrekker nodig, omdat Jozias van Aartsen begin deze maand opstapte na de tegenvallende resultaten bij de gemeenteraadsverkiezingen.

De partij-leden kiezen nog voor de zomer hun nieuwe lijsttrekker.

Tijdelijk VVD-fractieleider Van Beek is blij met de kandidatuur van Veenendaal. Hij hoopt dat zich méér kandidaten zullen melden.

Slappe hap. Ze stelt zich beschikbaar "omdat er iets te kiezen moet zijn."
pi_36289761
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

[afbeelding]

Wel dapper toch. Wat is een verkiezing met maar 1 kandidaat?
pi_36290461
quote:

[..]

[afbeelding]

Houdt de VVD toch mooi de schijn van een intern democratische partij op.

Zulke dingen zijn niet ongebruikelijk.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_36290495
quote:

Ja waar hebben we dat ook alweer eerder gezien
pi_36291107
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 10:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nou? Bij de PvdA waren er 4 kandidaten, waarvan 3 serieus dus hebben nog een voorsprong.
pi_36291575
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 11:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou? Bij de PvdA waren er 4 kandidaten, waarvan 3 serieus dus hebben nog een voorsprong.
Dat waren anders ook geen echte keuzes 2 hadden immers aangegeven mee te doen om een keuze te bieden. Bij de VVD is er ook nog geen echte keuze, beide behoren tot hetzelfde kamp.

Eigenlijk is het ook nog te vroeg om te stellen dat er geen keuze is, zou mij bijvoorbeeld ook niet verbazen als Grifith zich verkiesbaar stelt. Volgens mij was er ook nog een VVD-lid die zich verkiesbaar wou stellen.
  donderdag 23 maart 2006 @ 11:55:55 #243
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36292304
Ik las dat ze nog niet weet of ze zich inhoudelijk anders zou gaan profileren dan Rutte, en dat het goed is dat er een vrouw te kiezen valt...

Mja...
pi_36292425
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 11:27 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat waren anders ook geen echte keuzes 2 hadden immers aangegeven mee te doen om een keuze te bieden. Bij de VVD is er ook nog geen echte keuze, beide behoren tot hetzelfde kamp.
Volgens mij alleen Klaas de Vries, Jouke en Jeltje wilden echt.
quote:
Eigenlijk is het ook nog te vroeg om te stellen dat er geen keuze is, zou mij bijvoorbeeld ook niet verbazen als Grifith zich verkiesbaar stelt. Volgens mij was er ook nog een VVD-lid die zich verkiesbaar wou stellen.
Zou leuk zijn, luister morgenmiddag naar mijn programma by the way
pi_36292532
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 10:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nahja, het verschil tussen de VVD nu en de PvdA destijds is dat bij de liberalen het hoofdbestuur zich zo nadrukkelijk met de verkiezing bemoeit, en zelf een kandidaat voordraagt en ondersteunt. De vraag is of je dan nog wel kunt spreken van een eerlijke verkiezing, daar doet de kandidaatstelling van Van Veenendaal niets aan af. Klaas de Vries had zich bij de PvdA destijds kandidaat gesteld met de opmerking dat er 'iets te kiezen' moest zijn, maar Jeltje van Nieuwenhoven en Jouke de Vries wilden beiden serieus lijsttrekker worden voor zover ik weet.
  donderdag 23 maart 2006 @ 12:41:21 #246
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36293444
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:00 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]

welke zender, welke tijd..
And that is the news.''
pi_36293534
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik dacht Jeltje ook maar kan het fout hebben. Maar goed er kunnen altijd nog kandidaten bij komen natuurlijk. Ook zijn dit soort verkiezingen nog redelijk nieuw voor de VVD.
[..]
quote:
Stand.nl toch? Gaat het over de VVD?
pi_36294934
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:44 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik dacht Jeltje ook maar kan het fout hebben. Maar goed er kunnen altijd nog kandidaten bij komen natuurlijk. Ook zijn dit soort verkiezingen nog redelijk nieuw voor de VVD.
Jeltje wilde juist heel graag, was ook een serieuze tegenkandidaat en kreeg behoorlijk wat stemmen. Was volgens mij ook eerder kandidaat dan Bos.
quote:
Stand.nl toch? Gaat het over de VVD?
In dit geval 1opdemiddag vanaf 14.00
  donderdag 23 maart 2006 @ 14:43:19 #249
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36297108
quote:
Ook voorzitter Weisglas van de Tweede Kamer, die als VVD-Kamerlid reageerde, is blij dat er nu een begin is gemaakt met een open verkiezingsstrijd. Hij zei te hopen dat meer mensen zich melden die het tegen Rutte kunnen opnemen en dan vooral nog een vrouwelijke kandidaat.
Nog een vrouw zelfs.
  donderdag 23 maart 2006 @ 15:16:40 #250
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_36298179
Ja, want er moeten vrouwelijke kandidaten bij zitten heur... Anders is het zo sneu voor de positie van de vrouw.

Of men kiest er een die capabel is, wat denk je daar van Weisglas?
The Internets, I needs it..
pi_36298426
Nee, die Jelleke is totaal geen concurrentie voor Mark
pi_36298822
Allemaal slap gelul wat nergens over gaat. Dit noem ik namelijk geen tegenstanders.

Die oude tante wint dat toch niet.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')