abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35901677
Met Rutten blijft de VVD maar wat aankutten.

Die n00b liet zich weer behoorlijk piepelen door F. Mingele. Met zijn studenten-vereniging-uitstraling.

Aflopende zaak voor de VVD, D'66 scenario. Opgeruimd staat netjes.
pi_35901897
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 22:59 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

De vernieuwing van de vvd na fortuyn blijft dus een farce.
Veel te vroeg om daar nu al iets van te zeggen, de te volgen tactiek zal gisteren en eergisteren wel eerst goed doorgenomen zijn alvorens ze Rutte voor de microfoon haalden. Het is immers niet de bedoeling om gelijk iedereen voor het hoofd te stoten, wà?

Overigens vraag ik me ook wel af hoe het CDA zich momenteel voelt...

Zo op het eerste gezicht lijkt het er namelijk op dat ze maar liefst twee hitsige aanbiddders heeft, de een nog aantrekkelijker dan de ander, maar volgens mij zijn deze haantjes in werkelijkheid allebei botergeil op elkaar en wachten ze alleen maar tot ze genoeg lef hebben om uit de kast te komen.
pi_35901919
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 05:51 schreef Edenoniphobic het volgende:
Rutten aankutten.
Hehehe, dat dacht ik wel...

Maar gefeliciteerd want volgens mij ben jij hier op Fok! de allereerste mee.

Hey, misschien hebben ze nog wel een leuke prijs voor je, een Jenna Jameson kunstkut of zo.

Anyway, ik denk niet dat je Rutte er zelf nog mee hebt, want die zal daar inmiddels wel compleet immuum voor zijn geworden.

Moet je je trouwens de lagere schooltijd van die man eens voorstellen zeg. Brrrr...
pi_35910408
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 21:39 schreef Eb het volgende:
Rutte is een uitstekende kandidaat.
Op deze manier pakken die gemeenteraadsverkiezingen voor de VVD geweldig uit.
Rutte zit niet vastgebakken in oude patronen, heeft interessante visies en spreekt heldere taal.
Daar krijgt Bos nog een zware dobber an!

Heerlijk. Het spel is op de wagen.

Want vergeet niet lieve mensen: Die ruk naar links van afgelopen dinsdag was slechts een teken van onvrede met het inpopulaire maar noodzakelijke beleid van de coalitie.
De ruk naar rechts ten tijde van Fortuyn was ook slechts een teken van onvrede met de zittende macht. Mensen zeiken nou eenmaal graag en menen dat ze het heel slecht hebben, de uitkeringstrekker vind z'n uitkering te laag en de manager vind de belasting te hoog en z'n bonus te laag...

Rutte leeft alleen wel in een sprookjeswereld als hij denkt dat hij de bijstandsmoeders mee krijgt...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_35910773
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Rutte leeft alleen wel in een sprookjeswereld als hij denkt dat hij de bijstandsmoeders mee krijgt...
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:49:24 #231
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35911652
quote:
Terugknuffelen

Minister Verdonk stuurt uitgeprocedeerde christen-asielzoekers niet naar Iran;
aspirant-VVD-leider Mark Rutte richt zich bij zijn kandidaatstelling als eerste tot 'de Marokkaanse buurtvaders die hun wijk gezond en veilig willen maken' -

de verliezers zijn begonnen zich terug te knuffelen in de gunst van de kiezers.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  vrijdag 10 maart 2006 @ 15:10:11 #232
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_35912202
Ik zag hem gisteren een paar keer op tv voorbij komen en elke keer dat ik hem hoorde praten vond ik hem eerlijk gezegd zwakker worden. Misschien vermoeidheid, wie weet, maar de redding voor de VVD zie ik er op dit moment nog niet in. Het leek of hij zijn 2 of 3 stokpaardjes steeds weer op dezelfde manier stond af te draaien. Oké, dat doen er meer, maar je moet natuurlijk wel zorgen dat het niet zo opvalt.

Ik denk trouwens persoonlijk dat het echt geen goede strategie is om elke keer zo te blijven afgeven op de 'tegenstander', wat Rutte tot nu toe wel blijft doen met z'n tirades tegen Bos. Hij zou eens moeten proberen in te denken hoe dat overkomt bij die mensen die PvdA hebben gestemd dinsdag en die hij nu wil proberen voor zich te winnen (want dat wil hij toch, zegt hij). Die mensen horen hem in feite nu zeggen "Wat zijn jullie dom geweest! Jullie snappen er niks van! Maar ik zal het de komende tijd wel even uitleggen hoor". Zo willen mensen niet graag aangesproken worden.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 11 maart 2006 @ 11:17:27 #233
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35934988
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 15:10 schreef Jane het volgende:

Ik denk trouwens persoonlijk dat het echt geen goede strategie is om elke keer zo te blijven afgeven op de 'tegenstander', wat Rutte tot nu toe wel blijft doen met z'n tirades tegen Bos. Hij zou eens moeten proberen in te denken hoe dat overkomt bij die mensen die PvdA hebben gestemd dinsdag en die hij nu wil proberen voor zich te winnen (want dat wil hij toch, zegt hij). Die mensen horen hem in feite nu zeggen "Wat zijn jullie dom geweest! Jullie snappen er niks van! Maar ik zal het de komende tijd wel even uitleggen hoor". Zo willen mensen niet graag aangesproken worden.
Goed verwoord. De gelijkenis met Fortuyn is hier ook in te vinden; ook destijds is gekozen voor een verkeerde campagne door de gevestigde partijen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 11 maart 2006 @ 11:20:59 #234
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35935064
Weisglas.
quote:
Weisglas wil meer kandidaten

Van onze verslaggever

DEN HAAG - Tweede-Kamervoorzitter Weisglas (VVD) is ontevreden over de snelle en tot nog toe enige sollicitatie naar het VVD-lijsttrekkerschap door staatssecretaris Rutte van Onderwijs.

Weisglas roept de ministers Kamp (Defensie) en Verdonk (Vreemdelingenzaken) op zich eveneens kandidaat te stellen. ‘Als ik moet kiezen tussen Verdonk en Rutte, kies ik voor Verdonk. Ik stem altijd op een vrouw’, aldus Weisglas.

Hij noemt het van groot belang dat er gedegen concurrenten voor Rutte komen. ‘Een volkomen onbekend VVD-lid maakt geen kans tegenover Rutte. Het moet een gelijkwaardige kandidaat zijn.’

Beide door Weisglas uitverkoren VVD’ers blijven echter bij hun besluit zich niet beschikbaar te stellen voor het partijleiderschap. ‘Ik beschouw het als een compliment, maar het verandert niets aan mijn mening’, reageert minister Verdonk.

Weisglas heeft zich geërgerd aan de opmerking van Rutte dat de VVD onder zijn leiding de dragers van stropdassen, parelkettingen en oorringen hartelijk zal verwelkomen. ‘Wat een onzin. Hoe de mensen van een VVD-congres gekleed zijn, interesseert me niets. Het gaat om de inhoud.’

Bron: De Volkskrant
Snapt Weisglas niet dat die kledingkeuze een metafoor is voor de diverse groepen mensen?
pi_35935065
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 22:59 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

De vernieuwing van de vvd na fortuyn blijft dus een farce.
Hoezo? Er kunnen nog meer kandidaat lijsttrekkers komen al zullen die niet door de partij zelf naar voren geschoven worden denk ik. Was er al niet een (gewoon) lid van de VVD die zich verkiesbaar wou stellen? (was er even een weekje niet dus ben niet helemaal meer op de hoogte en dat in deze week )

Als je kijkt naar het nieuwe manifest, gekozen lijsttrekker en de verjonging op de kieslijsten van de VVD voor de gemeenteraad dan is denk ik de VVD, afgezet tegen de oude situatie, het meest vernieuwend bezig geweest. Jammer dat daar niet meer aandacht aan is gegeven in de campagne.
pi_35935080
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 11:20 schreef Sidekick het volgende:
Weisglas.
[..]

Snapt Weisglas niet dat die kledingkeuze een metafoor is voor de diverse groepen mensen?
Had hij weer teveel wijn gedronken?
  donderdag 23 maart 2006 @ 09:45:57 #237
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36289086
quote:
Jelleke Veenendaal kandidaat lijstrekker VVD

VVD-kamerlid Jelleke Veenendaal stelt zich kandidaat voor het lijsttrekkerschap van de partij. Het kamerlid gaat de strijd aan met Mark Rutte, die zich al eerder kandideerde.

Ze heeft zich vooral in de strijd geworpen omdat ze vindt dat de VVD leden straks iets te kiezen moeten hebben. De VVD heeft een nieuwe lijsttrekker nodig, omdat Jozias van Aartsen begin deze maand opstapte na de tegenvallende resultaten bij de gemeenteraadsverkiezingen.

De partij-leden kiezen nog voor de zomer hun nieuwe lijsttrekker.

Tijdelijk VVD-fractieleider Van Beek is blij met de kandidatuur van Veenendaal. Hij hoopt dat zich méér kandidaten zullen melden.

Slappe hap. Ze stelt zich beschikbaar "omdat er iets te kiezen moet zijn."
pi_36289761
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

[afbeelding]

Wel dapper toch. Wat is een verkiezing met maar 1 kandidaat?
pi_36290461
quote:

[..]

[afbeelding]

Houdt de VVD toch mooi de schijn van een intern democratische partij op.

Zulke dingen zijn niet ongebruikelijk.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_36290495
quote:

Ja waar hebben we dat ook alweer eerder gezien
pi_36291107
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 10:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nou? Bij de PvdA waren er 4 kandidaten, waarvan 3 serieus dus hebben nog een voorsprong.
pi_36291575
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 11:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou? Bij de PvdA waren er 4 kandidaten, waarvan 3 serieus dus hebben nog een voorsprong.
Dat waren anders ook geen echte keuzes 2 hadden immers aangegeven mee te doen om een keuze te bieden. Bij de VVD is er ook nog geen echte keuze, beide behoren tot hetzelfde kamp.

Eigenlijk is het ook nog te vroeg om te stellen dat er geen keuze is, zou mij bijvoorbeeld ook niet verbazen als Grifith zich verkiesbaar stelt. Volgens mij was er ook nog een VVD-lid die zich verkiesbaar wou stellen.
  donderdag 23 maart 2006 @ 11:55:55 #243
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36292304
Ik las dat ze nog niet weet of ze zich inhoudelijk anders zou gaan profileren dan Rutte, en dat het goed is dat er een vrouw te kiezen valt...

Mja...
pi_36292425
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 11:27 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat waren anders ook geen echte keuzes 2 hadden immers aangegeven mee te doen om een keuze te bieden. Bij de VVD is er ook nog geen echte keuze, beide behoren tot hetzelfde kamp.
Volgens mij alleen Klaas de Vries, Jouke en Jeltje wilden echt.
quote:
Eigenlijk is het ook nog te vroeg om te stellen dat er geen keuze is, zou mij bijvoorbeeld ook niet verbazen als Grifith zich verkiesbaar stelt. Volgens mij was er ook nog een VVD-lid die zich verkiesbaar wou stellen.
Zou leuk zijn, luister morgenmiddag naar mijn programma by the way
pi_36292532
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 10:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nahja, het verschil tussen de VVD nu en de PvdA destijds is dat bij de liberalen het hoofdbestuur zich zo nadrukkelijk met de verkiezing bemoeit, en zelf een kandidaat voordraagt en ondersteunt. De vraag is of je dan nog wel kunt spreken van een eerlijke verkiezing, daar doet de kandidaatstelling van Van Veenendaal niets aan af. Klaas de Vries had zich bij de PvdA destijds kandidaat gesteld met de opmerking dat er 'iets te kiezen' moest zijn, maar Jeltje van Nieuwenhoven en Jouke de Vries wilden beiden serieus lijsttrekker worden voor zover ik weet.
  donderdag 23 maart 2006 @ 12:41:21 #246
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36293444
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:00 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]

welke zender, welke tijd..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_36293534
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik dacht Jeltje ook maar kan het fout hebben. Maar goed er kunnen altijd nog kandidaten bij komen natuurlijk. Ook zijn dit soort verkiezingen nog redelijk nieuw voor de VVD.
[..]
quote:
Stand.nl toch? Gaat het over de VVD?
pi_36294934
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:44 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik dacht Jeltje ook maar kan het fout hebben. Maar goed er kunnen altijd nog kandidaten bij komen natuurlijk. Ook zijn dit soort verkiezingen nog redelijk nieuw voor de VVD.
Jeltje wilde juist heel graag, was ook een serieuze tegenkandidaat en kreeg behoorlijk wat stemmen. Was volgens mij ook eerder kandidaat dan Bos.
quote:
Stand.nl toch? Gaat het over de VVD?
In dit geval 1opdemiddag vanaf 14.00
  donderdag 23 maart 2006 @ 14:43:19 #249
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36297108
quote:
Ook voorzitter Weisglas van de Tweede Kamer, die als VVD-Kamerlid reageerde, is blij dat er nu een begin is gemaakt met een open verkiezingsstrijd. Hij zei te hopen dat meer mensen zich melden die het tegen Rutte kunnen opnemen en dan vooral nog een vrouwelijke kandidaat.
Nog een vrouw zelfs.
  donderdag 23 maart 2006 @ 15:16:40 #250
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_36298179
Ja, want er moeten vrouwelijke kandidaten bij zitten heur... Anders is het zo sneu voor de positie van de vrouw.

Of men kiest er een die capabel is, wat denk je daar van Weisglas?
The Internets, I needs it..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')