abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 december 2005 @ 08:29:47 #102
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_32747357
The Fugitive

tamelijk flauwe en ongeloofwaardige film, maar toch blijf je kijken.
ook al heb je m al eens gezien.
want de film is matig en daarom vergeet je snel weer hoe de clou in elkaar steekt.
pi_32747503
SinCity

Meesterlijke film!
  vrijdag 2 december 2005 @ 09:31:07 #104
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_32748125
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 08:29 schreef dolle_hond het volgende:
The Fugitive

tamelijk flauwe en ongeloofwaardige film, maar toch blijf je kijken.
ook al heb je m al eens gezien.
want de film is matig en daarom vergeet je snel weer hoe de clou in elkaar steekt.
Zeker niet die versie met harrison ford en Jeroen Krabbe ..?!?. die is juist een uitermate spannende thriller.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 2 december 2005 @ 09:32:20 #105
52357 Lambiekje
pi_32748141
Adventures of Buckaroo Banzai Across the 8th Dimension (1984)
Griebel he wat is deze film debiel.

imdb 6,2 / cijfer 5.5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 2 december 2005 @ 10:24:11 #106
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_32749016
War of the Worlds (2005) - Wat een poep. Ik ging 'm zonder hoge verwachtingen kijken, en ik heb echt geprobeerd het leuk te vinden. Het ging gewoon niet. Ik heb me op de eerste 25 minuten na constant lopen ergeren aan vanalles en nog wat, het koste me erg veel moeite om het niet na een uur uit te zetten. Nee, dit was echt helemaal niks. 4./10.
  vrijdag 2 december 2005 @ 10:27:53 #107
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_32749086
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Zeker niet die versie met harrison ford en Jeroen Krabbe ..?!?. die is juist een uitermate spannende thriller.
tja
er zit wel spanning in idd
maar ook een hoop onzin en veel fouten en veel totaal ongeloofwaardige scenes.
en je wil idd wel weten hoe t afloopt, ook al heb je de film al eens gezien. want eigenlijk is t zo matig dat je die afloop een jaar later niet meer weet (op zich een voordeel voor de makers)
  † In Memoriam † vrijdag 2 december 2005 @ 10:54:43 #108
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_32749673
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 10:24 schreef RuneRose het volgende:
War of the Worlds (2005) - Wat een poep. Ik ging 'm zonder hoge verwachtingen kijken, en ik heb echt geprobeerd het leuk te vinden. Het ging gewoon niet. Ik heb me op de eerste 25 minuten na constant lopen ergeren aan vanalles en nog wat, het koste me erg veel moeite om het niet na een uur uit te zetten. Nee, dit was echt helemaal niks. 4./10.
We hadden je nog gewaarschuwd!
Sheridana +1
  vrijdag 2 december 2005 @ 11:21:08 #109
40664 Durbin
Who knows..
pi_32750248
The Island (2005, USA)
quote:
Lincoln Six-Echo (McGregor) is a resident of a seemingly utopian but contained facility in the mid 21st century. Like all of the inhabitants of this carefully controlled environment, Lincoln hopes to be chosen to go to the "The Island" - reportedly the last uncontaminated spot on the planet. But Lincoln soon discovers that everything about his existence is a lie. Lincoln makes a daring escape with a beautiful fellow resident named Jordan Two-Delta (Johansson).
Ongeïnspireerde film waarbij het lijkt alsof elke scene wel uit een andere film is gehaald, terwijl het verhaal ook al niet bijster origineel of verrassend is. Zo is het concept van het vakantie-oord "Island" wel erg hetzelfde als bij The Running Man, komen o.a. Minority Report en Blade Runner voorbij en doet Michael Bay schaamteloos de achtervolgingsscene op de snelweg uit Bad Boys 2 nog eens over. En dan zelfs ook nog twee keer. Verder zijn de komische "tussen-momenten" nogal afgezaagd en mag uiteraard de verplichte liefdesscene niet ontbreken. <vul hier het verplichte "maar gelukkig is Scarlett Johansson erg lekker" in>

Zonde van de twee uren. En dat zeg ik niet vaak.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:03:14 #110
52357 Lambiekje
pi_32751308
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 10:27 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

tja
er zit wel spanning in idd
maar ook een hoop onzin en veel fouten en veel totaal ongeloofwaardige scenes.
en je wil idd wel weten hoe t afloopt, ook al heb je de film al eens gezien. want eigenlijk is t zo matig dat je die afloop een jaar later niet meer weet (op zich een voordeel voor de makers)
en daarom heeft de film zeker een 7.7

ongeloofwaardig. Alles is zo geloofwaardig als wat. En er zit juist mooie dingen in.
het was een thriller die menig in het genre ontstijgt.
bv die Trein scene is ECHT .. ze hebben echt een trein laten ontsporen

[ Bericht 10% gewijzigd door Lambiekje op 02-12-2005 12:20:37 ]
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:13:14 #111
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_32751544
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het was een aardige thriller die menig in het genre ontstijgt.
bv die Trein scene is ECHT .. ze hebben echt een trein laten ontsporen
dat heb ik gelezen ja
en ook dat HF echt gewond was en zich pas heeft laten opereren na de opnames, zodat hij echt mank liep.

je blijft ook kijken, dus t heeft zeker wel wat. maar in het verhaal zitten toch irritante dingen.
ik noem er 2:
- de sprong bij de dam is enerzijds ongeloofwaardig, omdat HF lijkt te geloven in een overleving of berusting en hij overleeft ook (zeer onwaarschijnlijk, grote hoogte enzzzzz.)
- de 1e ontmoeting tussen HF en JK, waarbij JK hem geld geeft en helpt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:43:23 #112
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32753592
Gisteren:

Lock, Stock And Two Smoking Barrels
Leuke verhaaltjes die op een goede manier aan elkaar worden verbonden. Scherpe humor, coole dialogen en sterk acteerwerk van ongeveer iedereen. De lekker dik aangezette personages maken het extra leuk en de tijd vliegt dan ook voorbij.
Toppertje

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Snatch
Ook hier zien we weer dezelfde stijl van het vertellen van de verhaaltjes als bij Lock Stock. Ook de manier van monteren is hetzelfde. De personages zijn wederom lekker dik aangezet en overdreven met een geweldige rol van Brad Pitt en Alan Ford. Eigenlijk alle dingen die we zagen bij Lock Stock zie je dus ook hier. De lekker overdreven soundtrack, coole montage en geweldige humor.
Snatch vond ik net wat beter dan Lock Stock, maar allebei films waarmee je je middagje wel doorkomt

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,3/10

In de sneak gisteren:
Hwal
Wederom een prachtfilm van Kim Ki-Duk. Zoals we inmiddels wel van `m gewend zijn zeggen ook in deze film de beelden meer dan woorden. Dat kan ook niet anders want er wordt door de hoofdrolspelers de hele film niet 1 woord gezegd. Om toch een goede film te krijgen heb je dus sterke acteerprestaties nodig en dat was gelukkig het geval. Zowel Yeo-reum Han (als het jonge meisje) als Seong-hwang Jeon (de oude visser) spelen geweldig.Het verhaal is eigenlijk best simpel maar dat wordt versterkt door de mooie beelden, de mooie soundtrack en het dus als eerder genoemde sterke acteerwerk.
Niet zo goed als Bin-Jip, maar wederom een film om in te lijsten

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

En vanmorgen:
Saw (uncut version)
De derde keer in 7 maanden dat ik de film zag, deze keer dus de uncut versie. Buiten een paar spettertjes bloed meer is ie niet echt veel harder of veranderd. Maar het blijft natuurlijk een geweldige film. Het verhaal is sterk, en het is goed uitgewerkt. Het feit dat de film zich voornamelijk in dezelfde ruimte afspeelt werkt mee de spanning te verhogen. Ook het feit dat er steeds verassende wendingen in het plot zitten is cool. Er zitten wel wat onwaarschijnlijkheden in het plot en het acteerwerk van vooral Cary Elwes mag dan af en toe houterig en geforceerd over komen, dat neemt niet weg dat dit gewoon een hele toffe film is .
Ben erg benieuwd naar deel 2

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:48:52 #113
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32753721
Heb in november trouwens maar 22 films gezien

De beste was Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith met een 9,5/10
De slechtste was Mr. Hulot's Holiday met een 4,5/10
iemand een Criterion kopen??

vrijdag 2 december 2005 @ 13:57:16 #114
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32753916
The Warriors (1979)

Wat een onwijze topfilm is dit.
Natuurljik is het hele plot zo dun als enkelvellig wc-papier. Maar wat maakt dat uit bij een film als dit. Dit is gewoon puur genieten. Het enige wat ik jammer vond dat zelfs in zo'n onderground cult film als dit de Amerikanen bang zijn om een beetje bloed te tonen. Ik hoef ook weer niet meteen Japanse bloedfonteinen. Maar het enige wat je nu ziet is een keer een bloedneusje en wat blauwe plekken. Zelfs als iemand voor de tram gegooid wordt zie je geen enkele bloedspetter. En je kan mij niet vertellen dat als je iemand vol in zijn gezicht raakt met een honkbalknuppel er niet wat bloed e.d. rond vliegt.
cijfer:9

Boogeyman (2005)
Nou dit kan makkelijk meedingen voor de prijs van slechtste film van 2005.
Het enige lichtpunt was Barry Watson, die nog heel wanhopig probeert iets van de film te maken.
cijfer: 3
pi_32755030
EuroTrip (2004)
Van tevoren had ik absoluut geen hoge verwachtingen van deze film, maar uiteindelijk viel het allemaal wel mee. Er klopt natuurlijke helemaal niks van en alles want over Europeanen wordt beweerd in deze film en op lokatie filmen was voor de makers ook te veel moeite (Praag is zo'n beetje heel Europa), maar met de humor zit het verder wel goed. Ik lag echt dubbel van die enge Italiaanse man in de trein en Vinnie Jones als aanvoerder van een groep hooligans was ook erg cool. Conclusie: toch best een leuke film

cijfer: 7, IMDB: 6.2
pi_32757270
The Island

met Ewan McGregor en Scarlett Johannsen

http://www.theisland-themovie.com/index_3.html

Een gave verrassing deze film.
Hij heeft een 6.8 bij imdb maar veel comments zeggen wat ik ook vindt: underrated, want spannend, behoorlijk slim, mooie beelden en met goed acteerwerk.

Have fun!
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:03:22 #117
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32768218
The Cook the Thief His Wife & Her Lover (1989)
Snobistische, pretentieuze, elitaire, zogenaamd cultuur en intellectuele voorantwoorde crap vond ik het.
cijfer: 4
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:06:19 #118
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32768303
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Snobistische, pretentieuze, elitaire, zogenaamd cultuur en intellectuele voorantwoorde crap vond ik het.
Ja, typisch Greenaway .

Deze valt dan nog mee .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:08:16 #119
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_32768370
Oh, shit The Warriors, die moet ik nog op m'n verlanglijst zetten voor sint nicolaas. Gelukkig zie ik het nu omdat Lonewolf het zegt!
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:18:27 #120
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32768650
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:06 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, typisch Greenaway .

Deze valt dan nog mee .
Als dit typisch Greenaway is, komt die er voorlopig niet meer in bij mij.
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:23:01 #121
67640 SaintOfKillers
pi_32768793
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Als dit typisch Greenaway is, komt die er voorlopig niet meer in bij mij.
Ik ben eigenlijk helemaal geen Greenawaykenner, maar 8 ½ Women (de enige van hem die ik naast TCTTHWAHL heb gezien) vond ik bijzonder vervelend. Maar dat schijnt dan ook z'n slechtste te zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_32769773
Straw Dogs

Topper, sterk acterende David (Dustin Hoffman) samen met de bloedmooie Amy (Susan George). Hele film speelt zich een beetje af in een nare wraak sfeer. Afgewisseld met erg sterke scenes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
met het laatste halfuur als climax, verder ook erg goed camerawerk. Deze film verdient een hoger cijfer
pi_32771312
CHI L'HA VISTA MORIRE?

WHO SAW HER DIE?

2e X

Goede giallo met een pittig onderwerp: kindermoorden. Een nogal 13 in een dozijn plot blijft interessant door de goede vertolkingen, regie en dito muziek.

Aanrader

† In Memoriam † zaterdag 3 december 2005 @ 01:17:03 #124
4571 Sokolsky
pi_32771766
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik sluit me hier grotendeels bij aan, alhoewel ik er dan nog een 5½ van maakte...
Sheridana +1
  zaterdag 3 december 2005 @ 08:32:34 #125
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_32774681
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:23 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk helemaal geen Greenawaykenner, maar 8 ½ Women (de enige van hem die ik naast TCTTHWAHL heb gezien) vond ik bijzonder vervelend. Maar dat schijnt dan ook z'n slechtste te zijn.
greenaway kan goede met hele matige films afwisselen, al vond ik TCTTHWAHL wel een behoorlijke film.
deze vind ik de sterkste die ik heb gezien en deze heb ik niet begrepen
  zaterdag 3 december 2005 @ 09:10:19 #126
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32774843
The League of Gentlemen's Apocalypse (Steve Bendelack, 2005)
Het is jammer dat het niet mijn type humor is, want de film zit boordevol fantasievolle ontwikkelingen en personages. Het stukje stop-motion animatie is erg leuk gedaan en ook de aankleding is goed verzorgd. Een aantal personages zijn alleen zo overdreven en niet grappig, dat deze al snel beginnen te irriteren. **½

Doom (Andrzej Bartkowiak, 2005)
Duidelijk zo'n film die in de categorie vermakelijk valt, maar niet in de categorie goed. Voor karakterontwikkeling of andere diepgang is geen plaats in dit knal festijn. Echt heel veel heeft het niet met de computerspellen te maken, behalve het first person stukje, wat op zich wel geinig gedaan was, maar eigenlijk totaal niet werkt in een film. De creepy sfeer die in Doom III hangt wordt nergens geëvenaard, maar de actie is best ok. **½
  zaterdag 3 december 2005 @ 11:12:35 #127
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_32776006
Frenzy

toch viel t me niet zo mee.
wel spannend natuurlijk, maar niet zo sterk geacteerd eigenlijk.
wel komisch.
toch onderhoudend genoeg, misschien over 20 jaar weer kijken
pi_32776017
LA FILLE DE DRACULA

DAUGHTER OF DRACULA/EIN JUNGFRAU IM KRALLEN VON VAMPIREN

Sfeervolle Jess Franco film met leuke settings, leuke dames en gelukkig ook veel t&a met een voor Franco standaard redelijk ingewikkeld verhaal.

Een jonge vrouw komt erachter dat haar familie uit vampiren bestaat en besluit 'pa' op te zoeken in een (mooi) gotisch kasteel. Maar zij is niet de enige, een vampierjager komt ook nog ff om de hoek kijken.

Een van de beste Franco's die ik heb gezien en de beste hoofdrolspeler is eigenlijk het mooie kasteel

Owja, de dames zijn natuurlijk lesbisch

zaterdag 3 december 2005 @ 12:49:24 #129
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_32778111
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 11:21 schreef Durbin het volgende:
The Island (2005, USA)
[..]

Ongeïnspireerde film waarbij het lijkt alsof elke scene wel uit een andere film is gehaald, terwijl het verhaal ook al niet bijster origineel of verrassend is. Zo is het concept van het vakantie-oord "Island" wel erg hetzelfde als bij The Running Man, komen o.a. Minority Report en Blade Runner voorbij en doet Michael Bay schaamteloos de achtervolgingsscene op de snelweg uit Bad Boys 2 nog eens over. En dan zelfs ook nog twee keer. Verder zijn de komische "tussen-momenten" nogal afgezaagd en mag uiteraard de verplichte liefdesscene niet ontbreken. <vul hier het verplichte "maar gelukkig is Scarlett Johansson erg lekker" in>

Zonde van de twee uren. En dat zeg ik niet vaak.
Die heb ik ook gisteren zitten kijken. Ondanks dat ik hem wel vermakelijk vond kreeg ik het "hier had zoveel meer in gezeten"-gevoel niet uit mijn hoofd. Jammer. Wel mooie beelden overigens
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 3 december 2005 @ 15:31:12 #131
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32781507
Requiem for a Dream (2000)
Het blijft een fantastisch mooie film. Bijna alles is perfect aan de film, de muziek, het acteerwerk, de manier van filmen, het plot, de manier waarop het de thema's behandelt.
cijfer: 10

Orange County (2002)
Nee, niet The O.C. the movie, maar een tienerkomedie over een jongen uit Orange County die heel graag naar Stanford (universiteit) wil gaan. Maar als zijn decaan de verkeerde cijferlijst opstuurt niet wordt toegelaten. En dan aan een alles probeert om toch toe te laten te worden.
Het is een zeer matige tienerkomedie, die maar met hele kleine briesjes af en toe grappig is. Maar eigenlijk vooral heel erg voorspelbaar is. Gelukkig was de rol van Jack Black heel klein, dus kon die me niet al te veel irriteren.
cijfer: 5.5
pi_32781837
Howl's Moving Castle

Wel minder dan 'Princess Mononoke' en 'Spirited Away', maar desalniettemin weer een fantastische ervaring. Ghibli en Hayao Miyazaki bevestigen hun reputatie.
  zaterdag 3 december 2005 @ 16:03:09 #133
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_32782204
Ringers: Lord of the Fans
Een documentaire over hoe Lord Of The Rings is ontstaan en hoe het zig heeft ontwikkeld tot cult. Hierbij worden de acteurs van de films aan het woord gelaten maar ook musici en andere bekende fantasy-schrijvers. Alles heeft een leuke humoristische ondertoon en sommige dingen zijn zelfs te maf voor woorden zodat je ligt te gieren van het lachen.
Er zat weinig nieuws in de hele documentaire en eigenlijk was het hetzelfde idee als alle appendices bij de special editions van de films. Toch leuk om te zien en zeker herkenbaar. Een 7.

Napoleon Dynamite
Ik wou deze film zien omdat hij met de MTV Movie awards als beste film uit de bus kwam. Ik had voor de rest in nederland nog nooit gehoord over de film dus ik was benieuwd wat de film was. We volgen een ubersukkel met nog ergere familie. Hij wordt op school nogal geplaagd en ik moet zeggen, hij heeft zijn uiterlijk ook niet mee. Toch vind hij het niet heel erg. We volgen hem als hij vriendschap maakt met een nieuwe jongen die op school komt. Tussendoor moet hij ook nog een date krijgen voor de prom ball. Het zat allemaal erg leuk in elkaar en de film moet het vooral hebben van de maffe sfeer die zich uit in maffe dialogen en maffe situaties. Het is eigenlijk nergens dat je echt keihard moet lachen maar gedurende de film heb ik zeker met een constante glimlach toegekeken. Ik vond de film dus wel goed en vermakelijk. Maar je moet er denk ik van houden. Een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_32782412
HARDGORE

HORROR WHORE

Maffe pornohorror over een nymphomane die probeert af te kicken in een clinic speciaal voor haar 'ziekte' maar ze komt er al snel 8ter dat na sluitingstijd er Satanische orgies worden gehouden en mensen worden gesl8 door het personeel

Een beroemde pornohorror 'sickie'

pi_32782614
Scorpion King

Geinige actie avontuur film, soms een beetje te nep allemaal maar zeker geen slechte film..

score: 6.0
Nothing to see here, carry on
pi_32784034
Diarios de motocicleta

Twee vrienden, aankomend arts (en revolutionair) Ernesto "Fuser" Guevara en biochemicus lberto "Mial" Granado vertrekken op een tocht door Zuid Amerika. Hun einddoel is een leprozenkliniek in Peru. Onder weg zien ze Zuid Amerika in al haar aspecten, waardoor Fuser (beter bekend als Ché) zijn denkbeelden ontwikkelt die hij later in de praktijk brengt op Cuba, in de Congo en in Bolivia. Mooi acteerwerk, Gael Garcia Bernal zet zijn rol als Ché vrij zwaar aan, maar Rodrigo de la Serna (IRL een achterneef van Ché) raakt precies de juiste toon als de vriend van Ché. Geen hoogvlieger, wel een mooie film.

IMDB 8.0/10
Shaker 8.0/10
pi_32784461
Liever Verliefd

En wat was dit een enorme kut film, heb de laatste tijd veel Nederlandse films gekeken, en vond ze eigenlijk allemaal behoorlijk goed, tot deze film langs kwam.

Heel kort, een vrouw date met 2 mannen, en deze 2 mannen blijken elkaar te kennen. Kennen we dit scenario niet ergens van?

.....

Inderdaad, het is het stof uit de emmer waar de dertien in een dozijn films inzaten, een uitgemolken scenario, en bij deze films worden de tepels van de koe ernstig blauw geknepen en er komt niet eens meer melk uit.

Kortom, kut film. Hopelijk de volgende keer dat ik hier post een positievere recensie.
  zaterdag 3 december 2005 @ 17:40:34 #138
67640 SaintOfKillers
pi_32784637
The Three Burials of Melquiades Estrada
Toffe roadmovie. Peter (Tommy Lee Jones) is een cowboy wiens hulpje (met de moeilijke naam uit de titel) per ongeluk wordt doodgeschoten door een grenswachter (Barry Pepper). Pete kidnapt de "moordenaar", dwingt hem het lijk van Melquiades op te graven en samen rijden ze te paard naar Mexico om hem daar in zijn eigen dorp te begraven. De film verveelt geen minuut, het acteerwerk is erg goed en uiteraard worden de hoofdpersonen tijdens hun trip vooral geconfronteerd met zichzelf. En met de stank van hun rottende metgezel.
  zaterdag 3 december 2005 @ 17:49:46 #139
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_32784866
Euh.

Murderball is erg tof. Vooral door de personages, en dat is enigszins zeldzaam bij een sportdocu. Ook is een kwartseconde 'The Netherlands' te zien op het scorebord. Dat is wel goed voor acht punten.
Ik kijk nooit anime, behalve natuurlijk die films die ergens in één of ander toplijstje staan. Zoals Akira. Ja. Nogal een overdosis aan semi-coolheid, intens kutte muziek en onbegrijpelijk plot. Visueel is het allemaal wel tof, net als bepaalde toekomst-gerelateerde ideeën. Aangezien de nasynchronisatie zo ontiegelijk kut was zal ik de zuigende dialogen de film zelf niet teveel aanrekenen. Een héél kleine zeven.
The Aristocrats is niet erg geweldig, maar op zich is het natuurlijk wel knap om als film met één grap duizend keer grappiger te zijn dan welke Rob Schneider-film ook te zijn. Zes.
Lord of War is na Broken Flowers en Charlie & the Chocolate Factory alweer de derde film dit jaar die begint met een fabrieks-sequentie. Hij is ook ongeveer even goed, maar dan net iets minder. In plaats van een dikke acht dus een kleine acht.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_32785246
Magnolia

Ik weet nog niet of ik het nou een goede film vindt of een slechte, ik weet wel zeker dat het al mijn energie heeft opgeslurpt!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zondag 4 december 2005 @ 00:02:16 #141
46794 Berkery
Fat bastard
pi_32795845
Ocean's Twelve

Niet te geloven dat deze film nog een 6.1 scoort op imdb. Lang geleden dat ik zo'n big budget onsamenhangende kutfilm heb gezien.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_32796783
CORPSE BRIDE

Geweldig! Al vind ik THE NIGHTMARE BEFORE CHRISTMAS beter, maar wat weet Burton toch altijd weer een heerlijk sprookje uit de hoed te toveren

Moderator zondag 4 december 2005 @ 14:05:01 #143
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_32806363
The Descent

In deze horrorfilm hebben zes vriendinnen zin in avontuur en besluiten een grot te gaan verkennen. Al snel wordt duidelijk dat ze er beter voor hadden kunnen kiezen om in hun blokhut te blijven zitten. De film speelt zich voor het grootste gedeelte in het donker af, maar het blijft duidelijk wat er zich precies gebeurt. Er zitten een aantal erg goeie schrikmomenten in deze film en de sfeer is claustrofobisch en onheilspellend. Dat alles maakt The Descent beter dan gemiddeld en zeker de moeite waard.

Holiday Inn

Man heeft vriendin, vriend pakt vriendin af. Man vindt nieuwe vriendin, vriend pakt vriendin weer af. En een happy end natuurlijk. Okay, voor het verhaal hoef je deze film niet te bekijken. Maar als je van luchtige jaren 40-komedies houdt, dan weet je dat al van tevoren. Bing Crosby zingt en Fred Astaire danst de nummers van Irving Berlin, die elke keer het thema hebben van een Amerikaanse feestdag. Een van de nummers uit deze film is 'White Christmas' dat uit zou groeien tot de bestverkochte single ooit. Ik ben gek op dit soort films en vind ze ideaal kijkvoer op een koude zondagochtend.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_32807195
Zerkalo

Semi-autobiografische film van Tarkovsky, bestaande uit collages van jeugdherringen alswel ontwikkelingen binnen Rusland (oa. WOII) vanaf de jaren '30.
Film om snel nog eens te bekijken, de magische beelden en sfeer maakten echter al snel duidelijk dat dit een waar meesterwerk is.
Bij een nieuwe kijkbeurt verwacht ik de symbolen en achterliggende gedachten wat beter te kunnen doorgronden.

Zeer indrukwekkend.
  zondag 4 december 2005 @ 15:01:07 #145
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_32807967
Waar heb je die vandaan?

Laatste film was Howl's Moving Castle
De animaties zijn geweldig, goede muziek en opzich een leuk verhaal. Alleen jammer dat de meeste vragen die in het eerste gedeelte opkomen helemaal niet worden beantwoord in het zwakke einde.
Daardoor blijf je een beetje gefrustreerd achter en was deze film voor mij toch wel een beetje een teleurstelling. Er had veel meer ingezeten in ieder geval. ***½

pi_32808393
The Life of David Gale
Prachtige film! Ik kan er niets anders van maken. Met o.a. Kevin Spacey, Laura Linney en Kate Winslet.

Imdb cijfer: 7,2. Mijn cijfer: 8,5
  zondag 4 december 2005 @ 16:29:55 #147
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32810444
War of the Worlds (2005)
Een aantal jaren geleden heeft zich ergens in een vergaderzaaltje van een filmmaatschappij zich het volgende gesprek afgespeeld.:
"We hebben hier op de SFX afdeling nog een heel scala aan special effects liggen, waar we echt eens me willen pronken."
"Ok, dan hebben we eerst een verhaaltje nodig."
Stilte van 2 minuten.
"Hé we hebben nog een verhaaltje van Wells uit de 19e eeuw liggen dat kunnen we wel verfilmen."
"Maar dat is toch al eens verfilmd."
"Ach dat was meer dan 50 jaar geleden niemand die zich dat nog herinnert."
"Ok dan nemen we Spielberg om het te regisseren, dat staat garant voor succes."
"Ja en Tom Cruise in de hoofdrol om het echt het kassucces van het jaar te maken."
"En we stoppen Dakota Fanning erin, om constant irritant te huilen, zodat de kijkers ook emotioneel worden."
En zo geschiedde.
Maar beste mensen van de filmmaatschappij zo werkt het natuurlijk niet.
(Nou zo werkt het natuurlijk wel als je een kaskraker wil maken, maar zo maak je iig geen goede film .)

Ruimtescheppen in 2005
cijfer: 6

The Day the Earth Stood Still (1951)
In het begin was ik echt heel even bang dat dit een heel lachwekkende 50 jaar oude scifi film zal worden. Maar tot mijn verrassing ging deze film heel intelligent op met de basisreacties die de mensheid zal tonen als er een alien opeens zal landen op aarde. Maar toch kan dit bij mij niet geheel op tegen de enorme lachwekkendheid van de special effects. En belangrijker de enorme plotholes die ik ook voor een film uit '51 niet vind kunnen. Zelfs in '51 kunnen ze wel bedenken dat een ruimteschip door meer dan 2 bewakers met een klapperpistool wordt bewaakt, enz.

Alien en ruimteschip in 1951
cijfer: 6.5

Heisei tanuki gassen pompoko (Pom Poko, The Raccoon War) (1994)
Een Ghibli van Takahata over wasberen die kunnen transformeren in allerlei dingen en zo proberen de mensen die hun bos kappen te verjagen.
Doordat de film te veel focust op de hele groep wasberen en niet echt duidelijk een hoofdrolspeler heeft was het voor mij heel moeilijk om echt me gesleurd te worden in het verhaal. Wat normaal bij Ghibli films toch de sterkste kracht is. Neem hierbij dat de film mijn inziens te lang duurt aangezien ik het laatste half uur mijn aandacht verloor en steeds vaker op de klok ging kijken, maakt dit een zeer matige Ghibli.
Het was natuurlijk wel heel mooi getekend allemaal.
cijfer: 6
  † In Memoriam † zondag 4 december 2005 @ 17:48:37 #148
4571 Sokolsky
pi_32812639
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:32 schreef Kolkus het volgende:
Zerkalo

Bij een nieuwe kijkbeurt verwacht ik de symbolen en achterliggende gedachten wat beter te kunnen doorgronden.
Dat houd ik mezelf ook altijd voor als ik een Tarkovsky kijk
Sheridana +1
  zondag 4 december 2005 @ 17:54:23 #149
67640 SaintOfKillers
pi_32812769
quote:
Op zondag 4 december 2005 17:48 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Dat houd ik mezelf ook altijd voor als ik een Tarkovsky kijk
Ik ook. Helaas zorgt de eerste kijkbeurt er voor dat er nooit een tweede komt.
pi_32813425
Lord of War

Nicholas Cage is wapenhandelaar. Eén op de twaalf wereldbewoners heeft een vuurwapen. Zijn opdracht is geweren te verkopen aan de overige elf. Nicholas Cage is lekker op dreef. Hij kan dit soort cynische rollen goed aan, en weet zelfs sympathie op te roepen. Jared Leto speelt de broer van Cage en zoals altijd lijkt het alsof het leed van de wereld op hem rust. Slechte acteur is dat toch. Bridget Mohaynan doet het ook erg leuk als de vrouw van Cage. Leukste personage is de vader van Cage: een Oekraiener die zich voordoet als Jood om een verblijfsvergunning in de VS te regelen. Ietwat over the top, daardoor wel wat cliché-matig, maar desalniettemin vermakelijke film.

Shaker 8.2/10
IMDB 7.4/10
pi_32820462
SERENITY

Heerlijke sf met uitstekende sfx, ik durf zelfs te zeggen dat dit de Hollywood film is zoals ze allemaal zouden moeten zijn dwz de vormgeving is zo mooi dat de inhoud er niet meer toe doet en dat is juist met de meeste Hollywood rommel niet het geval

De film die THE PHANTOM MENACE en ATTACK OF THE CLONES had willen zijn.

En eindelijk weer eens een lekkere spacebattle!

pi_32820773
American Pie:band camp.Ja wel leuk als je je verveelt
  zondag 4 december 2005 @ 22:42:41 #153
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32821463
Cat's Eye (Lewis Teague, 1985)
Zelfs voor jaren '80 muziek is het synthesizer gejengel wat deze film begeleidt verschrikkelijk en de verhalen zijn ook al niet echt boeiend en dat de film uit meerdere verhalen bestaat helpt ook al niet mee. Alleen het middelste verhaal had wat leuke momenten. *
pi_32823605
HOMECOMING

Deze 6e aflevering uit de Masters Of Horror serie is beter dan de vorige maar nog steeds niet geweldig.

Ik weet trouwens ook niet waarom Joe Dante een Master is, maar dat zal wel aan mij liggen

En idd, bovenstaand grapje is ook al lang niet origineel meer...
  maandag 5 december 2005 @ 10:28:46 #155
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32829085
Star Wars (George Lucas, 1977)
Nog steeds één van de beste ruimte avonturen uit de filmgeschiedenis. Spectaculaire spacebattles, leuke humor en een degelijk verhaal maken van de film de legende die hij is. ****½

Corpse Bride (Tim Burton & Mike Johnson, 2005)
Erg leuke animatiefilm van Tim Burton, die er fantastisch uitziet. De liedjes, met name het tweede, zijn erg leuk en de film zit vol met leuke humor. Ook de stemmencast is goed en dan vooral Christopher Lee als de priester. Burton bewijst voor de tweede keer dit jaar dat hij de meester van het sprookje is op dit moment. ****
  maandag 5 december 2005 @ 10:35:15 #156
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_32829187
Ingmar Bergman: Intermezzo

heel interessant interview (eigenlijk meer een gewoon gesprek) met ingmar bergman.
het leuke hier aan is dat IB zich uitvoerig met de belichting en cameravoering bemoeit en de interviewer eerst zelf vragen stelt.
  maandag 5 december 2005 @ 11:23:04 #157
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32830172
Kozure Ôkami: Jigoku e ikuzo! Daigoro (Lone Wolf and Cub: White Heaven in Hell) (1974)
Last but not least,dat is een gezegde dat deze filmop het lijf is geschreven. In dit laatste deel van de serie moet Lone Wolf opnemen tegen de allerlaatste Yagyu's. Wordt die achtervolgt door zombie ninja's. En eindigen we met een spectaculair groot gevecht in de sneeuw met samurai's op ski's
Het enige wat ik wel jammer vond is dat in dit laatste deel het verhaal toch niet echt afgerond wordt.
cijfer: 8.5

Bubble Boy (2001)
Jake Gyllenhaal speelt een jongen die geen immuniteitssysteem heeft en daarom in een gigantische bubbelkamer moet leven. Maar als het meisje waar hij al jaren verliefd op is gaat trouwen met iemand anders. Ontsnapt Bubble Boy in een klein bubbeltje uit zijn kamer en begint aan zijn tocht om het huwelijk tegen te houden.
De film was heel erg voorspelbaar en clichématig. En er zaten een paar goede flauwe grappen in.
cijfer: 5.5
pi_32831383
JOHNNY GOT HIS GUN

Inside me I'm screaming, nobody pays any attention. If I had arms, I could kill myself. If I had legs, I could run away. If I had a voice, I could talk and be some kind of company for myself. I could yell for help, but nobody would help me.

Bovenstaande quote zegt waarschijnlijk genoeg over dit meesterwerk over een soldaat die al z'n ledematen verloren heeft evenals zijn gehoor en gezichtsvermogen. Doktoren hebben hem in leven weten te houden maar vraag niet hoe.

Kr8 van de film is dat je als kijker net zo m8teloos staat als de soldaat die eigenlijk wil sterven maar dat aan niemand kenbaar kan maken

Ik ben zwaar geraakt door emoties door deze mischien wel ultieme horrorfilm naast APOCALYPSE NOW.

De film werd een culthit nadat Metallica scenes gebruikte voor hun videoclip 'One'

Repeat after me: Darkness, imprisoning me! All that i see! Absolute horror...
  maandag 5 december 2005 @ 13:07:52 #159
40664 Durbin
Who knows..
pi_32832836
quote:
Op maandag 5 december 2005 12:17 schreef kinky_queen het volgende:

Ik ben zwaar geraakt door emoties door deze mischien wel ultieme horrorfilm naast APOCALYPSE NOW.

Al vond ik Jacob's Ladder ook minstens even goed, maar daar is de post-oorlogse trauma nog meer psychisch gericht.
pi_32833649
Naast Asterix & Obelix en de Britten en The Dukes of Hazzard ook nog gezien;
The Life Aquatic with Steve Zissou

Weer een aparte film van de hand van Wes Anderson die voor mij redelijk op weg is een eigen stijl te creeeren. Het verhaal neemt in zekere zin Jacque Cousteau (de bekende marine bioloog) op de hak, maar probeert daar niet altijd perse grappig mee te zijn. Het verhaal zelf vind ik wat dun, maar de manier waarop het zich afspeelt is wel erg leuk. Vooral ook het filmen in de boot zelf waarbij de cameraman regelmatig buiten de sets langsloopt en de aparte weergave van het onderwaterleven maken het wel een mooi en interessant plaatje.

Where facts are few, experts are many.
  maandag 5 december 2005 @ 14:05:45 #161
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_32834479
Even een samenvatting van de afgelopen 2 weken.

SAW

Heerlijke Horror/Mysterie film, lang geleden dat ik een film uit dit genre zo goed vond. Tuurlijk de acteerprestaties zijn lang niet allemaal geweldig en qua filmografie is het ook geen 10 maar de suspence blijft de hele tijd hoog. Een 7.5

Apocalypce Now Redux

Dit blijft een van de meest aangrijpende oorlogsfilms die er is. Maakt inz'n geheel duidelijk hoe bizar oorlog is. Vooral het eerste deel, de tocht over de rivier laat duidelijk zien wat oorlog met gewone mensen doet. Het 2de deel vind ik persoonlijk wat minder. Mooie acteerpresaties van oa martin Sheen, Robert Duvall en Dennis Hopper. Geweldig in beeld gebracht door Vittorio Storaro die daar terecht eene oscar voor won. Ik geef hem een 9

8 MM

2de keer dat ik deze film zag. Op een of andere manier vond ik hem beter als de eerste keer. Het blijft een leguber verhaal, maar het blijft Redelijk voorspelbaar allemaal.Cage speelt een aardige rol, maar de show wordt gesteeld door stormage. een 6.5
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_32834679
NUDE ON THE MOON

Beroemde nudiecutie van de koningin van de sleaze Doris 'DEADLY WEAPONS' Wishman

Een 2tal mannen gaan naar de maan waar zij een colonie topless dames ontdekken die elkaars haren borstelen, volleyballen en elkaar natspatten. Ook nemen zij graag een plons in de vele whirlpools die de maan rijk is

Hersenloze sleaze die absoluut geen kwaad in de zin heeft

maandag 5 december 2005 @ 14:15:37 #163
67640 SaintOfKillers
pi_32834727
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:05 schreef Chielus het volgende:
8 MM

2de keer dat ik deze film zag. Op een of andere manier vond ik hem beter als de eerste keer. Het blijft een leguber verhaal, maar het blijft Redelijk voorspelbaar allemaal.Cage speelt een aardige rol, maar de show wordt gesteeld door stormage. een 6.5
Kuchje.
pi_32834819
Harry Potter and the Goblet of Fire

Na overtuigd te zijn door bekenden heb ik me er ook maar eens aan gewaagd. Voordat ik de film had gezien, dacht ik dat het een echte kinderfilm zou zijn maar dat viel bij dit deel gelukkig aardig mee . Al met al niet eens zo'n slechte film.
Madrid cabrón, saluda al campeón!
  maandag 5 december 2005 @ 14:23:26 #165
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_32834940
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:15 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Kuchje.

Had ik weer eens geen correct nederlands gebruikt
  maandag 5 december 2005 @ 14:32:44 #166
67640 SaintOfKillers
pi_32835189
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:23 schreef Chielus het volgende:

[..]

Had ik weer eens geen correct nederlands gebruikt
Ach, bij ons zeggen ze meestal gestolen.
  Moderator maandag 5 december 2005 @ 14:34:56 #167
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_32835248
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:32 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

'leguber' vond je wel door de beugel kunnen?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_32835259
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:32 schreef SaintOfKillers het volgende:

Jullie Belgen zeggen altijd alles verkeerd

maandag 5 december 2005 @ 14:37:52 #169
67640 SaintOfKillers
pi_32835315
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:34 schreef Mike het volgende:

[..]

'leguber' vond je wel door de beugel kunnen?
Die zie ik als typo, dat kan iedereen overkomen .
  maandag 5 december 2005 @ 14:44:09 #170
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_32835472
ach, fijn he dyslectie.
  Moderator maandag 5 december 2005 @ 14:49:52 #171
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_32835618
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:44 schreef Chielus het volgende:
ach, fijn he dyslectie.
Dat heeft niks met dyslexie te maken en het maakt ook niet uit verder. Het gaat hier sowieso om de films natuurlijk en niet over elkaars spelfouten, dus laten we verder gaan met films.

Serenity

Toffe SF-film. Ik was even bang dat je de serie Firefly gezien moest hebben om het verhaal te kunnen volgen, maar dat viel erg mee. Een boeiend verhaal, prima special effects en de nodige humor zorgen voor de tweede leuke space opera van dit jaar.
  maandag 5 december 2005 @ 15:15:03 #172
67640 SaintOfKillers
pi_32836265
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:44 schreef Chielus het volgende:
ach, fijn he dyslectie.
Ik zat je niet af te zeiken of zo, hoor, mijn intenties waren eerbaar, gewoon een opmerking.

Ontopic vond ik Bad Santa matig leuk (had 'm iets beter verwacht) en Il Decameron gewoon goed (weer veel bloot, maar niet zo heel erg storend).
  maandag 5 december 2005 @ 15:22:31 #173
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_32836471
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:15 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik zat je niet af te zeiken of zo, hoor, mijn intenties waren eerbaar, gewoon een opmerking.
Weet ik, no offence.
pi_32837522
SCALPS

Late THE HILLS HAVE EYES rip van Ed Wood leerling Fred Olen Ray die vaak gecensureerd schijnt te zijn.

Eeuwenoude Indianengraven beginnen wat te rommelen als er een groepje archeologiestudenten een Indianenbegraafplaats bezoeken om relikwieen op te graven.

In de wereld van Fred Olen Ray zien indianenzombies er zo uit:

† In Memoriam † maandag 5 december 2005 @ 16:21:21 #175
4571 Sokolsky
pi_32838078
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:00 schreef kinky_queen het volgende:
Ed Wood leerling Fred Olen Ray
WTF?

Johnny got his gun moet ik een dezer dagen ook maar eens gaan kijken, er hebben hier nu zo vaak postieve verhalen over gestaan...

SoK, van wie is Decameron ook alweer?
Sheridana +1
  maandag 5 december 2005 @ 16:22:56 #176
67640 SaintOfKillers
pi_32838133
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:21 schreef Sokolsky het volgende:
SoK, van wie is Decameron ook alweer?
Pasolini. Het is een trilogie samen met Canterbury Tales en Arabian Nights.
pi_32838381
Cup of My Blood

Interresant gegeven, Christelijke mythologie verweven in een horror filmpje. Tussen de plot gaten en het belachelijk slechte acteerwerk, is een redelijke film terug te vinden.

American Pie: Band Camp

Ik was nooit echt een fan van de American Pie series, wellicht komt dit door een ernstig te kort aan T&A, wat juist zo tekenend is voor dit genre.
Het vierde, en hopelijk, laatste deel in de serie brengt ons naar het befaamde 'Band camp'. Waar, zoals we leren, een hoop minder ranzigheid plaats vind dan in eerdere delen gesuggereerd werd.

Fantastic Four

Het volgende deel uit de 'Where is Stan Lee' serie. Dit keer is hij een postbode, die een stapeltje brieven komt bezorgen. Let wel op, hij heeft een postpet op die tot over zijn neus komt, dus als je niet oplet herken je hem niet.

Bijzondere vermelding voor dit deel: Jessica Alba.

† In Memoriam † maandag 5 december 2005 @ 16:42:43 #178
4571 Sokolsky
pi_32838670
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:22 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Pasolini. Het is een trilogie samen met Canterbury Tales en Arabian Nights.
Welke is het eerste deel? Ze staan hier in de videotheek volgens mij alledrie...
Sheridana +1
  maandag 5 december 2005 @ 16:46:01 #179
67640 SaintOfKillers
pi_32838762
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:42 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Welke is het eerste deel? Ze staan hier in de videotheek volgens mij alledrie...
Ik veronderstel Il Decameron. Maar je moet ze niet in volgorde kijken, ze bevatten allemaal verschillende (erotische) kortverhalen, maar hebben verder weinig met elkaar te maken.
pi_32838904
I Vitteloni

Toegankelijke en een van de eerste films van Fellini, over 5 vrienden in een slaperig dorpje die op hun eigen manier het dorpsleven willen ontgroeien/ontvluchten voor een spannender bestaan.

Sterke karakterstudie/ontwikkeling (over het algemeen niet een van de grootste kwaliteiten van Fellini, maar hier wel), wat memorabele scenes (oa. carnavalscene), fijne en verradelijk lichtvoetige sfeer met een bevredigend einde.

Het is absoluut een goeie fillm, maar ik hou meer van het latere werk van Fellini.
Voor wie van Italiaans neorealisme houdt is dit een goeie film binnen het genre.
  maandag 5 december 2005 @ 18:04:28 #181
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_32840754
Lord of War - Ja, eigenlijk wel goed. 8/10.
pi_32841176
CHILDREN OF THE NIGHT

Best geinige vampireflick die totaal geen inhoud heeft en de akteurs zijn lekker aan het schmieren.

Karen Black is een eeuwenoude vampier die uit haar rust ontwaakt en binnen de kortste keren wemelt het van de bloedzuigers in het plaatselijke dorpje

Het fenijn zit hem in de staart want dit filmpie heeft een wat saai middenstuk vind ik

pi_32841695
Shao-lin Soccer

Leuke film, geinige special effects en moest zowaar lachen om een aziatische film
Vind hem zelfs vermakelijker dan Kung Fu Hustle

score: 7.0
Nothing to see here, carry on
pi_32844482
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

ik zou willen zeggen dat ik hem geweldig vond. Maar dat is niet zo. En ik zie het nut er ook niet van om dergelijke informatie met jullie te delen. Niet dat het jullie wat zou interreseren.

maandag 5 december 2005 @ 20:43:02 #186
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_32845260
Leef!: Geweldig. Waarom moest van de Sande-Bakhuyzen nou doodgaan? . Begin ik net een beetje de Nederlandse cinema te waarderen, begin ik net fan te worden van Cloaca, gaat 'ie dood. Ja, hallo. . Maargoed. Hoewel de films volkomen anders zijn, maak ik natuurlijk al snel de vergelijking tussen Cloaca en Leef!. Beide bevatten ze een sfeer die mij meteen weet aan te grijpen. Leef! is minder goed, dat geef ik zo toe. Ik snap bij praktisch alle kritieken wel waar ze op slaan, maar zie het niet meteen als een negatief punt van de film. De film probeert veel, maar niet te veel. Hij is lang, maar niet te lang. Alles greep me aan en alles kwam goed op me over. Oh. Peter Blok is trouwens mijn held. Wat een toffe vent, zeg. 9-.
pi_32847799
MADAGASCAR

ik blijf het een leuke film vinden ik heb hem nou al best vaak gezien maar hij verveeld mijn nooit
pi_32848088
quote:
Op maandag 5 december 2005 12:17 schreef kinky_queen het volgende:
JOHNNY GOT HIS GUN

Inside me I'm screaming, nobody pays any attention. If I had arms, I could kill myself. If I had legs, I could run away. If I had a voice, I could talk and be some kind of company for myself. I could yell for help, but nobody would help me.

Bovenstaande quote zegt waarschijnlijk genoeg over dit meesterwerk over een soldaat die al z'n ledematen verloren heeft evenals zijn gehoor en gezichtsvermogen. Doktoren hebben hem in leven weten te houden maar vraag niet hoe.

Kr8 van de film is dat je als kijker net zo m8teloos staat als de soldaat die eigenlijk wil sterven maar dat aan niemand kenbaar kan maken

De film werd een culthit nadat Metallica scenes gebruikte voor hun videoclip 'One'

[afbeelding]

Repeat after me: Darkness, imprisoning me! All that i see! Absolute horror...
Download of DVD, KQ? Ik wil deze film zooooo graag een keer zien.
  maandag 5 december 2005 @ 22:46:22 #189
52357 Lambiekje
pi_32848927
A Sound of Thunder
Jezus Jezus Jezus Christus wat is dit SLECHT. Zulke slechte graphics heb ik nog nooit gezien en dat met een budget van 50mlj. Stop motion in Jason and the Arganouts ziet er realistischer uit.
SPOILER
Zelfs het dagelijkse leven in Chicago 2055 ziet er sneu uit . De autos die voor bij rijden, oei oei. Ze zien er vierkanter uit dan een vierkant zelf. Over 50 jaar is er geen aerodynamica meer nodig. De speelgoed autos in de Peugeot reclame zien er gestroomlijnder uit.

Toch maar een 2 omdat ik gelachen heb om de graphics en plot. Maar eigenlijk ,moet je huilen.

imdb 3.8 / cijfer 2.0
pi_32849193
quote:
Op maandag 5 december 2005 22:20 schreef fratsman het volgende:

Download of DVD, KQ? Ik wil deze film zooooo graag een keer zien.
Dld, maar ik wil zeker de dvd hebben

† In Memoriam † maandag 5 december 2005 @ 23:31:31 #191
4571 Sokolsky
pi_32850314
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:43 schreef BlaatschaaP het volgende:
Leef!: Geweldig. Waarom moest van de Sande-Bakhuyzen nou doodgaan? . Begin ik net een beetje de Nederlandse cinema te waarderen, begin ik net fan te worden van Cloaca, gaat 'ie dood. Ja, hallo. . Maargoed. Hoewel de films volkomen anders zijn, maak ik natuurlijk al snel de vergelijking tussen Cloaca en Leef!. Beide bevatten ze een sfeer die mij meteen weet aan te grijpen. Leef! is minder goed, dat geef ik zo toe. Ik snap bij praktisch alle kritieken wel waar ze op slaan, maar zie het niet meteen als een negatief punt van de film. De film probeert veel, maar niet te veel. Hij is lang, maar niet te lang. Alles greep me aan en alles kwam goed op me over. Oh. Peter Blok is trouwens mijn held. Wat een toffe vent, zeg. 9-.
Heb je Familie al gezien? Vond ik nog iets beter dan Cloaca.

Verder komt het gevoel uit jouw eerste zinnen mij bekend voor.
Sheridana +1
pi_32850998
CEMENTERIO DEL TERROR

THE MEXICAN EVIL DEAD/CEMETERY OF TERROR/ZOMBIE APOCALYPSE

Een vreemde mix van HALLOWEEN, EVIL DEAD en RETURN OF THE LIVING DEAD deze Mexicaanse splattermovie

Een groepje jongelui (waarom moet het altijd een groepje zijn?) ontdekt een boek in een vakantiehuisje en roept daarmee een bovennatuurlijke killer op die weer lekker zijn gang gaat.

Als dan ook plotseling lijken uit hun graven stappen, stappen idd want ze staan overduidelijk op een ladder, is er natuurlijk paniek in de tent.

Laat het nou zo zijn dat een stel kleuters (ECHTE kleuters!!) de moordenaar en de zombies van zich af weten te houden door crucifixen (!) te gebruiken en uiteindelijk het stoute boek in het vuur weten te gooien.

Bij vlagen lekker goor, slecht geacteerd, de killler lijkt op George 'ANTROPOPHAGUS' Eastman, de zombies zijn heerlijk, de graven hebben discoverlichting, grafstenen en mortuariumdeuren breken omdat zij van piepschuim zijn, eerst is het dag 2 seconden later is het nacht, waarna het op miraculeuze wijze plotseling weer dag is. De camera hijgt in de bosjes om veel op HALLOWEEN te lijken maar vreemd genoeg gebeurt dit geen enkele keer in HALLOWEEN, tieners van 13 zijn in Mexico al getrouwd enz enz

Bagger van de bovenste plank!

pi_32853399
ALIEN DEGLI ABISSI

ALIEN FROM THE DEEP

Niet zo leuke monsterfilm van Margheriti die véél beter werk heeft afgeleverd

dinsdag 6 december 2005 @ 09:02:30 #194
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_32855082
quote:
Op maandag 5 december 2005 22:55 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Dld, maar ik wil zeker de dvd hebben

ik heb de dvd bij play gekocht.
er staat niets extra op. zelfs geen subs
pi_32856333
Patch Adams

Sentimenteel filmpje, voor mij eigenlijk iets over the top. Wel mooi verhaal natuurlijk, maar die cheesy momenten met die zielige muziek erbij, je werd soms bijna gedwongen om te janken. Op een gegeven moment raak ik het verband ook een beetje kwijt, maar misschien dat dat kwam doordat het waargebeurd is.. Vond m iig wel een keer leuk om te zien, mede omdat een FTR'bezoeker ze nick er aan ontleend

Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 6 december 2005 @ 11:06:42 #196
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_32857630
Unendliche Geschichte (The Neverending Story) - Wat een schattige film. 7/10
  dinsdag 6 december 2005 @ 11:23:46 #197
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_32858035
Child's Play
Ik had alle Child's Play films wel eens gezien maar de eerste drie waren echt een eeuwigheid terug. Daarom nu maar begonnen met ze allemaal achter elkaar zien. In deze eerste zien we hoe Chucky in de pop komt. Hierna wordt de helft van de film spannend omdat het natuurlijk de vraag is of de pop echt leeft. Nadat dit opeens duidelijk is wordt het een kat en muis spel omdat Chucky in het lichaam van Andy moet komen en dat willen Andy en zijn moeder natuurlijk niet echt. De film is zeker goed vermaak. Jammer genoeg duurt het een tijdje voordat we Chucky in actie zien maar daarna is het wel lol. Zeker een klassieker. Een 7.

Child's Play 2
En dan deel 2. Chucky wordt weer helemaal opgelapt door de fabriek maar daar komen ze er al snel achter dat alle geruchten waar zijn en dat er echt een killer in zit. Chucky zit nog steeds achter Andy aan omdat hij in een mensenlichaam wil komen. Andy zit ondertussen bij een pleeggezin want iedereen denkt natuurlijk dat hij en zijn moeder nogal gestoord zijn. Bij die pleegouders woont nog een adoptiekind waar hij al snel vriendschap mee sluit. Chucky heeft hen al snel gevonden en dan volgen er weer lekkere moorden. Het eindigt uiteindelijk weer bij de fabriek waar Chucky vandaan komt. Deze film doet zeker niet onder voor de eerste film. Het plot is nog steeds duidelijk en lijkt zeker niet teveel op de eerste film zoals je toch soms hebt met die horrorseries. Chucky is lekker vanaf het begin bezig zodat het ultiem vermaak geeft. Ook een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_32859716
DEAD MEAT

Heerlijk!!

Laat ik beginnen bij het enige minpuntje: de zombiemake-up. Die is matig.

Verder een heerlijke levende lijken film die overal wat vandaan pikt, zoals de reviewer ook al opviel, een btje Jackson, Raimi, Tourneur en vooral natuurlijk Romero.

Een stel touristen bezoeken een Iers dorpje en komen er al snel 8ter dat de gekke koeienziekte is overgeslagen naar de mensheid, die een zombie'8tig virus lijken te hebben opgelopen.

Vanaf dat moment is het genieten geblazen omdat de film enkele leuke grappen heeft die zowaar origineel zijn en bloed en ledematen spatteren lekker in het rond, vooral in de laatste 20 minuten of zo.

Absoluut geen Croma film

dinsdag 6 december 2005 @ 13:24:30 #199
40664 Durbin
Who knows..
pi_32860773
Een korte samenvatting van de afgelopen drie dagen :

The Cave (2005, USA/Germany
Horror met een opvallend vergelijkbaar verhaal als The Descent. Vermakelijk is ie wel, maar de spanningsopbouw is veel minder aanwezig dan bij The Descent, waardoor deze laatste met gemak de betere is.

Santa's Slay (2005, USA)
Na honderden jaren lief doen is de Kerstman eindelijk verlost van zijn vloek en mag hij weer naar hartelust mensen vermoorden. Fout en vooral melig, maar met een paar biertjes kostelijk vermaak.

Sword of Doom (aka Dai-bosatsu tôge) (1966, Japan)
Japanse klassieker en een uitstekende film! Het begin is af en toe een beetje traag door de uitgebreide dialogen, maar de gevechtsscenes maken het dubbel goed.

Private School (1983, USA)
Typische eighties tienerkomedie met opvallend veel bloot, maar toch flauw en oninteressant. Gedurende de hele film zat ik me af te vragen waar ik Phoebe Cates toch van kende, maar die blijkt ook in Gremlins 1 te hebben gezeten.

House II (1987, USA)
Vervolg op House I, welke mij persoonlijk tegenviel. En ook dit vervolg is niet meer dan zeer middelmatig. Het verhaal neigt meer richting fantasy dan horror en is bij vlagen leuk. Wel komisch is Cheers' Norm Peterson in het eerste deel een rol heeft en nu zijn barmaatje Cliff Clavin in het vervolg.

Corpse Bride (2005, USA/UK)
Het ziet er allemaal geweldig uit, maar toch viel deze me enigzins tegen. En ik kan niet echt aanwijzen waar dat aan ligt. Misschien binnenkort nog eens een tweede kans geven. Het verhaal vond ik overigens wel summier en bijna afgeraffeld.

The Dark Crystal (1982, USA/UK)
Een productie van Jim Henson over een avontuurlijke Elf, dat onderweg allemaal wonderbaarlijke wezens tegenkomt. Fantasy-verhaal dat mij gisteravond helemaal niet kon boeien. Halverwege had ik er genoeg van en heb het resterende deel doorgespoeld. Best mooi gedaan allemaal, alhoewel logischerwijs wel enigzins gedateerd, maar gewoon niet mijn ding.
  dinsdag 6 december 2005 @ 17:03:16 #200
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_32866221
quote:
Op maandag 5 december 2005 23:31 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Heb je Familie al gezien? Vond ik nog iets beter dan Cloaca.

Verder komt het gevoel uit jouw eerste zinnen mij bekend voor.
Nee, die moet ik dan maar eens gaan kijken .
  dinsdag 6 december 2005 @ 17:03:37 #201
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32866232
Gister eindelijk eens Madagascar gezien. Ach, wat zal ik ervan zeggen. Een hoop gegil en heen-en-weer geren. Het eerste stuk, in NY, was eigenlijk het leukste, daarna zakte het verhaal en dus de film in.
Chris Rock als de zebra was vervelend, zoals altijd. Ben Stiller viel juist nauwelijks op; in principe had iedereen de leeuw in kunnen spreken. De overige twee hoofdpersonages kwamen nauwelijks aan bod. Ali G. als lemuur Julien was aardig, maar er had meer uitgehaald kunnen worden.
Het coolst (coolst, he he) waren natuurlijk de pinguïns. En de American Beauty-spoof was ook leuk. Een zeventje.
pi_32866576
THE DEVILS- Peoples Edition

THE DEVILS OF LOUDON/KEN RUSSEL'S THE DEVILS

GOEIE GOD...

Onderstaande ben ik het compleet mee eens:
quote:
Shocking, beautifully elegant, a truly provocative masterpiece that induces raw emotions. 10/10

Two years before 'The Exorcist' hits the screen, Ken Russell puts the Catholic Church in the spotlight by filming one of the most disturbing films of all times. Except from being a sheer technical and aesthetic masterpiece, 'The Devils' provokes as a film with its relentless sense of anarchy. Religious hysteria and illusions, the horror of human arrogance and depravity and the love that turns to cherishing that turns to hatred. It's hard to put it in words, one must simply watch it to understand the simple splendor of this film.
De eerste nunsploitation en zeer zeker de beste. Dit was natuurlijk vrágen om moeilijkheden en zeker in '71. De nonnen doen werkelijk alles wat hun heer verboden heeft, en deze door fans gemaakte cut bevat ook deleted scenes zoals bv de beroemde 'rape of christ' scene waar een aantal nonnen een groot kruis 'bezoedelen'

Oliver Reed speelt zondermeer de sterren van de hemel naast een eveneens uitstekende Vanessa Redgrave die na het maken van deze film niet meer welkom waren in Italie, waar deze film nog steeds banned is, net als in Finland, Ierland en ik geloof ook in Engeland maar dat weet ik niet zeker.

Eén ding is zeker of je hem nou goed vind of niet, vergeten zul je m nooit

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')