Gisteren:
Lock, Stock And Two Smoking BarrelsLeuke verhaaltjes die op een goede manier aan elkaar worden verbonden. Scherpe humor, coole dialogen en sterk acteerwerk van ongeveer iedereen. De lekker dik aangezette personages maken het extra leuk en de tijd vliegt dan ook voorbij.
Toppertje
![]()
IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
SnatchOok hier zien we weer dezelfde stijl van het vertellen van de verhaaltjes als bij Lock Stock. Ook de manier van monteren is hetzelfde. De personages zijn wederom lekker dik aangezet en overdreven met een geweldige rol van Brad Pitt en Alan Ford. Eigenlijk alle dingen die we zagen bij Lock Stock zie je dus ook hier. De lekker overdreven soundtrack, coole montage en geweldige humor.
Snatch vond ik net wat beter dan Lock Stock, maar allebei films waarmee je je middagje wel doorkomt
![]()
IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
In de sneak gisteren:
HwalWederom een prachtfilm van Kim Ki-Duk. Zoals we inmiddels wel van `m gewend zijn zeggen ook in deze film de beelden meer dan woorden. Dat kan ook niet anders want er wordt door de hoofdrolspelers de hele film niet 1 woord gezegd. Om toch een goede film te krijgen heb je dus sterke acteerprestaties nodig en dat was gelukkig het geval. Zowel Yeo-reum Han (als het jonge meisje) als Seong-hwang Jeon (de oude visser) spelen geweldig.Het verhaal is eigenlijk best simpel maar dat wordt versterkt door de mooie beelden, de mooie soundtrack en het dus als eerder genoemde sterke acteerwerk.
Niet zo goed als Bin-Jip, maar wederom een film om in te lijsten
![]()
IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
En vanmorgen:
Saw (uncut version)De derde keer in 7 maanden dat ik de film zag, deze keer dus de uncut versie. Buiten een paar spettertjes bloed meer is ie niet echt veel harder of veranderd. Maar het blijft natuurlijk een geweldige film. Het verhaal is sterk, en het is goed uitgewerkt. Het feit dat de film zich voornamelijk in dezelfde ruimte afspeelt werkt mee de spanning te verhogen. Ook het feit dat er steeds verassende wendingen in het plot zitten is cool. Er zitten wel wat onwaarschijnlijkheden in het plot en het acteerwerk van vooral Cary Elwes mag dan af en toe houterig en geforceerd over komen, dat neemt niet weg dat dit gewoon een hele toffe film is
![]()
.
Ben erg benieuwd naar deel 2
![]()
IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 7,8/10