abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32745768
Plan 9 from Outer Space (1959)
In het kader van een lezing over moderne media die ik binnenkort moet geven voor mijn opleiding heb ik deze film gekeken die wordt beschouwd als één van de slechte films ooit. Gemaakt door de slechtste regisseur ooit: Edward D. Wood Jr.
Het is echt een tergend slechte film, maar zo'n slechte van het soort "so bad it's good". Een plot met enorme gaten, decor wat omvalt, belachelijke dialogen, slecht acteerwerk, boordevol 'spoofs'... Kortom, leuk om naar te kijken juist omdat hij zo slecht is. De film over Ed Wood van Tim Burton is overigens ook een aanrader.

Mystery Science Theater 3000: The Movie (1996)
Een bijzonder grappige reactie op slechte films. "Mystery Science Theater 3000" maakt gretig gebruik van Schadenfreude, oftwel leedvermaak. Het concept is eigenlijk heel simpel: vertoon de originele film en zet op de voorgrond het silhouet van een rij bioscoopstoelen met drie figuurtjes die grappige opmerkingen maken over de film. In dit geval wordt de science fiction film "This Island Earth" (1955) vertoond. Erg vermakelijk, maar ook wel een beetje makkelijk.

Mystery Science Theater 3000: Manos, the hands of faith

Deze 'no-budget' film is echt verschrikkelijk slecht! Hij heeft vrij lang op 1 gestaan in de IMDB Bottom 100. Ook zo één die "zo slecht is, dat ie leuk is". Ik heb 'm gezien in de MST3k versie gezien en dan is die erg grappig en vermakelijk. Naar het schijnt heeft Quentin Tarantino een 35mm versie van het origineel thuis liggen en noemt hij het "mijn favoriete komedie".
"Eehm, could somebody break the ice please?"
  vrijdag 2 december 2005 @ 08:29:47 #102
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_32747357
The Fugitive

tamelijk flauwe en ongeloofwaardige film, maar toch blijf je kijken.
ook al heb je m al eens gezien.
want de film is matig en daarom vergeet je snel weer hoe de clou in elkaar steekt.
pi_32747503
SinCity

Meesterlijke film!
  vrijdag 2 december 2005 @ 09:31:07 #104
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_32748125
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 08:29 schreef dolle_hond het volgende:
The Fugitive

tamelijk flauwe en ongeloofwaardige film, maar toch blijf je kijken.
ook al heb je m al eens gezien.
want de film is matig en daarom vergeet je snel weer hoe de clou in elkaar steekt.
Zeker niet die versie met harrison ford en Jeroen Krabbe ..?!?. die is juist een uitermate spannende thriller.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 2 december 2005 @ 09:32:20 #105
52357 Lambiekje
pi_32748141
Adventures of Buckaroo Banzai Across the 8th Dimension (1984)
Griebel he wat is deze film debiel.

imdb 6,2 / cijfer 5.5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 2 december 2005 @ 10:24:11 #106
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_32749016
War of the Worlds (2005) - Wat een poep. Ik ging 'm zonder hoge verwachtingen kijken, en ik heb echt geprobeerd het leuk te vinden. Het ging gewoon niet. Ik heb me op de eerste 25 minuten na constant lopen ergeren aan vanalles en nog wat, het koste me erg veel moeite om het niet na een uur uit te zetten. Nee, dit was echt helemaal niks. 4./10.
  vrijdag 2 december 2005 @ 10:27:53 #107
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_32749086
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Zeker niet die versie met harrison ford en Jeroen Krabbe ..?!?. die is juist een uitermate spannende thriller.
tja
er zit wel spanning in idd
maar ook een hoop onzin en veel fouten en veel totaal ongeloofwaardige scenes.
en je wil idd wel weten hoe t afloopt, ook al heb je de film al eens gezien. want eigenlijk is t zo matig dat je die afloop een jaar later niet meer weet (op zich een voordeel voor de makers)
  † In Memoriam † vrijdag 2 december 2005 @ 10:54:43 #108
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_32749673
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 10:24 schreef RuneRose het volgende:
War of the Worlds (2005) - Wat een poep. Ik ging 'm zonder hoge verwachtingen kijken, en ik heb echt geprobeerd het leuk te vinden. Het ging gewoon niet. Ik heb me op de eerste 25 minuten na constant lopen ergeren aan vanalles en nog wat, het koste me erg veel moeite om het niet na een uur uit te zetten. Nee, dit was echt helemaal niks. 4./10.
We hadden je nog gewaarschuwd!
Sheridana +1
  vrijdag 2 december 2005 @ 11:21:08 #109
40664 Durbin
Who knows..
pi_32750248
The Island (2005, USA)
quote:
Lincoln Six-Echo (McGregor) is a resident of a seemingly utopian but contained facility in the mid 21st century. Like all of the inhabitants of this carefully controlled environment, Lincoln hopes to be chosen to go to the "The Island" - reportedly the last uncontaminated spot on the planet. But Lincoln soon discovers that everything about his existence is a lie. Lincoln makes a daring escape with a beautiful fellow resident named Jordan Two-Delta (Johansson).
Ongeïnspireerde film waarbij het lijkt alsof elke scene wel uit een andere film is gehaald, terwijl het verhaal ook al niet bijster origineel of verrassend is. Zo is het concept van het vakantie-oord "Island" wel erg hetzelfde als bij The Running Man, komen o.a. Minority Report en Blade Runner voorbij en doet Michael Bay schaamteloos de achtervolgingsscene op de snelweg uit Bad Boys 2 nog eens over. En dan zelfs ook nog twee keer. Verder zijn de komische "tussen-momenten" nogal afgezaagd en mag uiteraard de verplichte liefdesscene niet ontbreken. <vul hier het verplichte "maar gelukkig is Scarlett Johansson erg lekker" in>

Zonde van de twee uren. En dat zeg ik niet vaak.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:03:14 #110
52357 Lambiekje
pi_32751308
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 10:27 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

tja
er zit wel spanning in idd
maar ook een hoop onzin en veel fouten en veel totaal ongeloofwaardige scenes.
en je wil idd wel weten hoe t afloopt, ook al heb je de film al eens gezien. want eigenlijk is t zo matig dat je die afloop een jaar later niet meer weet (op zich een voordeel voor de makers)
en daarom heeft de film zeker een 7.7

ongeloofwaardig. Alles is zo geloofwaardig als wat. En er zit juist mooie dingen in.
het was een thriller die menig in het genre ontstijgt.
bv die Trein scene is ECHT .. ze hebben echt een trein laten ontsporen

[ Bericht 10% gewijzigd door Lambiekje op 02-12-2005 12:20:37 ]
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:13:14 #111
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_32751544
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het was een aardige thriller die menig in het genre ontstijgt.
bv die Trein scene is ECHT .. ze hebben echt een trein laten ontsporen
dat heb ik gelezen ja
en ook dat HF echt gewond was en zich pas heeft laten opereren na de opnames, zodat hij echt mank liep.

je blijft ook kijken, dus t heeft zeker wel wat. maar in het verhaal zitten toch irritante dingen.
ik noem er 2:
- de sprong bij de dam is enerzijds ongeloofwaardig, omdat HF lijkt te geloven in een overleving of berusting en hij overleeft ook (zeer onwaarschijnlijk, grote hoogte enzzzzz.)
- de 1e ontmoeting tussen HF en JK, waarbij JK hem geld geeft en helpt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:43:23 #112
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32753592
Gisteren:

Lock, Stock And Two Smoking Barrels
Leuke verhaaltjes die op een goede manier aan elkaar worden verbonden. Scherpe humor, coole dialogen en sterk acteerwerk van ongeveer iedereen. De lekker dik aangezette personages maken het extra leuk en de tijd vliegt dan ook voorbij.
Toppertje

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Snatch
Ook hier zien we weer dezelfde stijl van het vertellen van de verhaaltjes als bij Lock Stock. Ook de manier van monteren is hetzelfde. De personages zijn wederom lekker dik aangezet en overdreven met een geweldige rol van Brad Pitt en Alan Ford. Eigenlijk alle dingen die we zagen bij Lock Stock zie je dus ook hier. De lekker overdreven soundtrack, coole montage en geweldige humor.
Snatch vond ik net wat beter dan Lock Stock, maar allebei films waarmee je je middagje wel doorkomt

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,3/10

In de sneak gisteren:
Hwal
Wederom een prachtfilm van Kim Ki-Duk. Zoals we inmiddels wel van `m gewend zijn zeggen ook in deze film de beelden meer dan woorden. Dat kan ook niet anders want er wordt door de hoofdrolspelers de hele film niet 1 woord gezegd. Om toch een goede film te krijgen heb je dus sterke acteerprestaties nodig en dat was gelukkig het geval. Zowel Yeo-reum Han (als het jonge meisje) als Seong-hwang Jeon (de oude visser) spelen geweldig.Het verhaal is eigenlijk best simpel maar dat wordt versterkt door de mooie beelden, de mooie soundtrack en het dus als eerder genoemde sterke acteerwerk.
Niet zo goed als Bin-Jip, maar wederom een film om in te lijsten

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

En vanmorgen:
Saw (uncut version)
De derde keer in 7 maanden dat ik de film zag, deze keer dus de uncut versie. Buiten een paar spettertjes bloed meer is ie niet echt veel harder of veranderd. Maar het blijft natuurlijk een geweldige film. Het verhaal is sterk, en het is goed uitgewerkt. Het feit dat de film zich voornamelijk in dezelfde ruimte afspeelt werkt mee de spanning te verhogen. Ook het feit dat er steeds verassende wendingen in het plot zitten is cool. Er zitten wel wat onwaarschijnlijkheden in het plot en het acteerwerk van vooral Cary Elwes mag dan af en toe houterig en geforceerd over komen, dat neemt niet weg dat dit gewoon een hele toffe film is .
Ben erg benieuwd naar deel 2

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:48:52 #113
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32753721
Heb in november trouwens maar 22 films gezien

De beste was Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith met een 9,5/10
De slechtste was Mr. Hulot's Holiday met een 4,5/10
iemand een Criterion kopen??

vrijdag 2 december 2005 @ 13:57:16 #114
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32753916
The Warriors (1979)

Wat een onwijze topfilm is dit.
Natuurljik is het hele plot zo dun als enkelvellig wc-papier. Maar wat maakt dat uit bij een film als dit. Dit is gewoon puur genieten. Het enige wat ik jammer vond dat zelfs in zo'n onderground cult film als dit de Amerikanen bang zijn om een beetje bloed te tonen. Ik hoef ook weer niet meteen Japanse bloedfonteinen. Maar het enige wat je nu ziet is een keer een bloedneusje en wat blauwe plekken. Zelfs als iemand voor de tram gegooid wordt zie je geen enkele bloedspetter. En je kan mij niet vertellen dat als je iemand vol in zijn gezicht raakt met een honkbalknuppel er niet wat bloed e.d. rond vliegt.
cijfer:9

Boogeyman (2005)
Nou dit kan makkelijk meedingen voor de prijs van slechtste film van 2005.
Het enige lichtpunt was Barry Watson, die nog heel wanhopig probeert iets van de film te maken.
cijfer: 3
pi_32755030
EuroTrip (2004)
Van tevoren had ik absoluut geen hoge verwachtingen van deze film, maar uiteindelijk viel het allemaal wel mee. Er klopt natuurlijke helemaal niks van en alles want over Europeanen wordt beweerd in deze film en op lokatie filmen was voor de makers ook te veel moeite (Praag is zo'n beetje heel Europa), maar met de humor zit het verder wel goed. Ik lag echt dubbel van die enge Italiaanse man in de trein en Vinnie Jones als aanvoerder van een groep hooligans was ook erg cool. Conclusie: toch best een leuke film

cijfer: 7, IMDB: 6.2
pi_32757270
The Island

met Ewan McGregor en Scarlett Johannsen

http://www.theisland-themovie.com/index_3.html

Een gave verrassing deze film.
Hij heeft een 6.8 bij imdb maar veel comments zeggen wat ik ook vindt: underrated, want spannend, behoorlijk slim, mooie beelden en met goed acteerwerk.

Have fun!
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:03:22 #117
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32768218
The Cook the Thief His Wife & Her Lover (1989)
Snobistische, pretentieuze, elitaire, zogenaamd cultuur en intellectuele voorantwoorde crap vond ik het.
cijfer: 4
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:06:19 #118
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32768303
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Snobistische, pretentieuze, elitaire, zogenaamd cultuur en intellectuele voorantwoorde crap vond ik het.
Ja, typisch Greenaway .

Deze valt dan nog mee .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:08:16 #119
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_32768370
Oh, shit The Warriors, die moet ik nog op m'n verlanglijst zetten voor sint nicolaas. Gelukkig zie ik het nu omdat Lonewolf het zegt!
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:18:27 #120
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32768650
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:06 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, typisch Greenaway .

Deze valt dan nog mee .
Als dit typisch Greenaway is, komt die er voorlopig niet meer in bij mij.
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:23:01 #121
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32768793
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Als dit typisch Greenaway is, komt die er voorlopig niet meer in bij mij.
Ik ben eigenlijk helemaal geen Greenawaykenner, maar 8 ½ Women (de enige van hem die ik naast TCTTHWAHL heb gezien) vond ik bijzonder vervelend. Maar dat schijnt dan ook z'n slechtste te zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_32769773
Straw Dogs

Topper, sterk acterende David (Dustin Hoffman) samen met de bloedmooie Amy (Susan George). Hele film speelt zich een beetje af in een nare wraak sfeer. Afgewisseld met erg sterke scenes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
met het laatste halfuur als climax, verder ook erg goed camerawerk. Deze film verdient een hoger cijfer
pi_32771312
CHI L'HA VISTA MORIRE?

WHO SAW HER DIE?

2e X

Goede giallo met een pittig onderwerp: kindermoorden. Een nogal 13 in een dozijn plot blijft interessant door de goede vertolkingen, regie en dito muziek.

Aanrader

† In Memoriam † zaterdag 3 december 2005 @ 01:17:03 #124
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_32771766
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik sluit me hier grotendeels bij aan, alhoewel ik er dan nog een 5½ van maakte...
Sheridana +1
  zaterdag 3 december 2005 @ 08:32:34 #125
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_32774681
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:23 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk helemaal geen Greenawaykenner, maar 8 ½ Women (de enige van hem die ik naast TCTTHWAHL heb gezien) vond ik bijzonder vervelend. Maar dat schijnt dan ook z'n slechtste te zijn.
greenaway kan goede met hele matige films afwisselen, al vond ik TCTTHWAHL wel een behoorlijke film.
deze vind ik de sterkste die ik heb gezien en deze heb ik niet begrepen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')